Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(20)
Autor
Ajdacki Michał
(1)
Bielińska Irena
(1)
Gabriel Bartłomiej
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gierulski Wacław
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Golec Anna (ekonomia)
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Konodyba-Rorat Bogna
(1)
Koralun-Bereźnicka Julia
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kozielski Robert
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Kozłowski Waldemar (ekonomia)
(1)
Krawczyk Katarzyna (ekonomia)
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Król Lech C
(1)
Ludwiński Mariusz
(1)
Maciorowski Artur
(1)
Martyniuk Olga
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Morek Rafał
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nowak Edward (1951- )
(1)
Olzacka Barbara
(1)
Pałczyńska-Gościniak Renata
(1)
Pisz Maciej
(1)
Pomykalski Andrzej
(1)
Prokopowicz Piotr (1981- )
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Ronka-Chmielowiec Wanda (1948- )
(1)
Santarek Krzysztof
(1)
Sasin Maciej
(1)
Stańczak-Strumiłło Kamila
(1)
Stopczyński Andrzej
(1)
Sułowska Jolanta (finanse)
(1)
Szramowski Dawid
(1)
Szromnik Andrzej (1948- )
(1)
Urban Wiesław (ekonomia)
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wojtasiak-Terech Agnieszka
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Ziółkowska Marta Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dzieci
(4086)
6-8 lat
(2976)
9-13 lat
(2380)
Młodzież
(1903)
0-5 lat
(1672)
Menedżerowie
(21)
14-17 lat
(727)
Szkoły wyższe
(368)
Szkoły średnie
(161)
Szkoły podstawowe
(158)
Rodzice
(145)
Nauczyciele
(90)
Dorośli
(69)
Szkoły ponadgimnazjalne
(50)
Pedagodzy
(44)
Prawnicy
(41)
Psycholodzy
(34)
18+
(33)
Poziom podstawowy
(27)
Logopedzi
(26)
Studenci
(26)
Psychoterapeuci
(25)
Poziom średniozaawansowany
(21)
Pracownicy naukowi
(21)
Urzędnicy
(19)
Bibliotekarze
(18)
Lekarze
(18)
Przedszkola
(18)
Gimnazja
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Klasa 3.
(13)
Sędziowie
(13)
Klasa 1.
(12)
Radcy prawni
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(11)
Adwokaci
(10)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Przedsiębiorcy
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Terapeuci
(10)
Klasa 8.
(9)
Księgowi
(9)
Licea
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Fizjoterapeuci
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Policjanci
(8)
Prokuratorzy
(8)
Klasa 6.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Politycy
(7)
Doradcy podatkowi
(6)
Ekonomiści
(6)
Klasa 7.
(6)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły plastyczne
(6)
9-11 lat
(5)
Animatorzy kultury
(5)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Notariusze
(5)
Specjaliści ds. kadr
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Pracodawcy
(4)
Ratownicy medyczni
(4)
Szkoły specjalne
(4)
5-8 lat
(3)
9-10 lat
(3)
Administracja samorządowa
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chłopcy
(3)
Dziennikarze
(3)
Funkcjonariusze publiczni
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa Dzieci
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 4
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Politolodzy
(3)
Socjolodzy
(3)
Studenci medycyny
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wychowawcy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
m Grupa wiekowa Dzieci
(3)
14-16 lat
(2)
9-13
(2)
Administracja rządowa
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Motywacja pracy
(4)
Zarządzanie
(4)
Analiza finansowa
(2)
Innowacje
(2)
Kadry
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Ocena pracowników
(2)
Organizacja
(2)
Wartościowanie pracy
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza strategiczna
(1)
BHP
(1)
COVID-19
(1)
Czas pracy
(1)
Decyzje
(1)
Dobre praktyki
(1)
Etyka
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Franczyza
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość usług
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Komercjalizacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Koszty
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Logistyka
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Mediatorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Miasta
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Organizacje
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Parki technologiczne
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Pojazdy bezzałogowe
(1)
Pokolenie (socjologia)
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prawnicy
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo pracy
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Prawo własności intelektualnej
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rachunek kosztów
(1)
Rekrutacja pracowników
(1)
Rodzina
(1)
Rozstrzyganie sporów online (prawo)
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Savoir-vivre
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Start-up
(1)
System wartości
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Targi i wystawy
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Transfer technologii
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wizerunek miasta
(1)
Wynik finansowy
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie różnorodnością
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne
(1)
Łańcuch wartości
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(6)
Materiały pomocnicze
(4)
Monografia
(4)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 459-467. Indeks.
Książkę należy traktować jako kompendium wiedzy analityka zajmującego się szeroko pojętą oceną działalności przedsiębiorstwa. Publikacja zawiera charakterystyki i wzorce oceny poszczególnych komponentów sprawozdania finansowego, a także aspekty przekrojowej ich analizy, a mianowicie płynności w ujęciu statycznym i dynamicznym, zadłużenia i zdolności do jego obsługi oraz oceny aktywności i rentowności działalności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano również wskaźniki i wzorce oceny pozycji przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym oraz badania jego zagrożenia upadłością. Uwzględniono też zagadnienia związane z prognozowaniem potrzeb finansowych podmiotu oraz analizą jego wartości, a także regulacje nadzoru korporacyjnego. Rozważania teoretyczne zostały wzbogacone przykładami liczbowymi, a ostatni rozdział książki stanowi przykład kompleksowej analizy i oceny działalności przedsiębiorstwa. Autorami książki są nauczyciele akademiccy mający nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz także duże doświadczenie praktyczne w zakresie analizy finansowej oraz doradztwa finansowego.
Zawiera:
Wstep
Rozdział I
Podstawy teoretyczno-metodyczne analizy ekonomicznej
1.1. Istota, przedmiot, klasyfikacja i zadania analizy ekonomicznej
1.2. Metody analizy ekonomicznej
1.3. Prezentacja wyników analizy ekonomicznej
1.4. Źródła analizy ekonomicznej
1.5. Raport roczny jako podstawowe źródło informacji o spółce
Rozdział II
Wstępna ocena sprawozdania finansowego
2.1. Bilans i jego analiza
2.2. Rachunek zysków i strat i jego analiza
2.3. Informacja dodatkowa i jej znaczenie dla oceny przedsiębiorstwa
2.4. Rachunek przepływów pieniężnych i jego analiza
2.5. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym i jego analiza
2.6. Prognozowanie potrzeb finansowych przedsiębiorstwa
Rozdział III
Kierunki analizy wskaźnikowej i jej rola w ocenie przedsiębiorstwa
3.1. Pojęcie i klasyfikacja wskaźników ekonomicznych
3.2. Główne założenia, kierunki i ograniczenia analizy wskaźnikowej
3.3. Analiza piramidalna (Du Ponta)
3.4. Syntetyczna analiza wyników ekonomicznych przedsiębiorstwa
Rozdział IV
Analiza płynności finansowej przedsiębiorstwa
4.1. Pojęcie płynności finansowej i jej determinanty
4.2. Statyczne wskaźniki płynności finansowej i ich analiza
4.3. Wykorzystanie wskaźników sektorowych jako podstawy odniesienia w ocenie płynności finansowej
4.4. Analiza płynności finansowej w ujęciu dynamicznym
Rozdział V
Zadłużenie przedsiębiorstwa i jego analiza
5.1. Charakterystyka kapitału przedsiębiorstwa
5.2. Struktura kapitału i jego analiza
5.3. Czynniki wpływające na strukturę kapitału przedsiębiorstwa
5.4. Dźwignie ekonomiczne i ich analiza
5.5. Analiza zysk operacyjny-zysk na jedną akcję (EBIT-EPS)
5.6. Wpływ struktury kapitału na rentowność przedsiębiorstwa
Rozdział VI
Majątek przedsiębiorstwa i jego analiza
6.1. Wprowadzenie
6.2. Majątek trwały i jego analiza
6.3. Majątek obrotowy przedsiębiorstwa i jego analiza
Rozdział VII
Kapitał ludzki i jego analiza
7.1. Istota kapitału ludzkiego i jego znaczenie w procesie gospodarczym
7.2. Pojęcie, klasyfikacja i analiza zatrudnienia w przedsiębiorstwie
7.3. Wynagrodzenia i ich analiza
7.4. Wydajność pracy i jej analiza
7.5. Koszty pracy i ich analiza
Rozdział VIII
Wynik finansowy i jego analiza
8.1. Wynik finansowy w wielkościach bezwzględnych i jego analiza
8.2. Pojęcie rentowności i klasyfikacja wskaźników rentowności
8.3. Charakterystyka wskaźników rentowności
8.4. Analiza przyczynowa wybranych wskaźników rentowności
Rozdział IX
Czynniki kształtujące wynik finansowy przedsiębiorstwa i ich analiza
9.1. Wpływ polityki rachunkowości na wynik finansowy
9.2. Przychody przedsiębiorstwa i ich analiza
9.3. Koszty i kierunki ich analizy
Rozdział X
Analiza wartości przedsiębiorstwa
10.1. Ocena przedsiębiorstwa przez rynek kapitałowy
10.2. Główne metody i kierunki analizy akcji
10.3. Wskaźniki wewnętrzne i zewnętrzne
10.4. Ratingi emitentów
10.5. Nowe kierunki oceny przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym
10.6. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Rozdział XI
Analiza zagrożenia przedsiębiorstwa bankructwem
11.1. Prawne i i instytucjonalne uwarunkowania upadłości
11.2. Przyczyny i symptomy upadłości przedsiębiorstw
11.3. Systemy wczesnego ostrzegania jako instrumenty oceny przedsiębiorstwa zagrożonego bankructwem
Rozdział XII
Przykład analizy i oceny działalności przedsiębiorstwa
Literatura
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa / Grażyna Gierszewska, Maria Romanowska. - Wydanie 5. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 239 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 237-239.
Na stronie tytułowej nieprawidłowy ISBN.
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
Zawiera:
Wprowadzenie
1. Analiza strategiczna - zakres i wykorzystanie
1.1. Pojęcie, geneza i rozwój analizy strategicznej
1.2. Użytkownicy analizy strategicznej
1.3. Metodyka planowania strategicznego
1.4. Zakres analizy strategicznej
2. Analiza makrootoczenia
2.1. Makrootoczenie i jego składniki
2.2. Metody analizy makrootoczenia
2.3. Metody scenariuszowe
3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
3.1. Zakres i cele analizy otoczenia konkurencyjnego
3.2. Analiza "pięciu sił" M.E. Portera
3.3. Analiza grup strategicznych w sektorze
3.4. Punktowa ocena atrakcyjności sektora
3.5. Krzywa doświadczeń
3.6. Analiza potencjału globalizacyjnego sektora
4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
4.1. Sposoby badania potencjału strategicznego
4.2. Bilans strategiczny przedsiębiorstwa
4.3. Analiza kluczowych czynników sukcesu
4.4. Analiza łańcucha wartości
4.5. Benchmarking
4.6. Cykl życia produktu i technologii
4.7. Metody portfelowe
4.8. Analiza zasobów przedsiębiorstwa
5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
5.1. Portfelowe metody oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
5.2. Analiza SPACE
5.3. Analiza SWOT
Załączniki
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia, netografia na stronach 211-219. Indeks.
Książka pt. Komercjalizacja i˙transfer technologii jest kolejną publikacją z˙serii "Nauka i˙Praktyka Innowacji" wydawanej przez˙Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Podstawowym celem opracowania jest usystematyzowanie wiedzy, a także zidentyfikowanie współczesnych wyzwań związanych z˙procesami komercjalizacji i˙transferu technologii, z˙uwzględnieniem warunków istniejących w˙Polsce. Książka różni od innych pozycji spotykanych na rynku polskim, co jest ważną jej zaletą. Dotyka ona zagadnień komercjalizacji technologii oraz˙zawiera praktyczne ich przykłady. W˙pracy starano się całościowo, ale syntetycznie spojrzeć zarówno na zagadnienia procesów transferu i˙komercjalizacji technologii, jak i˙na kluczowe elementy systemu wsparcia. Książka skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, technicznych i˙innych (np. przyrodniczych), menedżerów oraz˙pracowników naukowych. Należy ją polecić przede wszystkim menedżerom ośrodków wsparcia innowacyjnego biznesu (inkubatorów, parków naukowo-technologicznych, akademickich spółek celowych i˙centrów transferu technologii).
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Komercjalizacja i transfer technologii w rozwoju przedsiębiorstw
1.1. Wiedza jako kluczowy zasób przedsiębiorstwa
1.2. Cykle życia i miara rozwoju
1.3. Uwarunkowania zrównoważonego rozwoju
2. Rynek technologii
2.1. Technologie w przedsiębiorstwie
2.2. Mechanizmy tworzenia i pozyskiwania technologii
2.3. Ocena potencjału wdrożeniowego
2.4. Wycena technologii
3. Transfer technologii
3.1. Pojęcie i rodzaje transferu technologii
3.2. Znaczenie transferu technologii dla rozwoju przedsiębiorstw
3.3. Mechanizmy, formy i kanały transferu technologii
3.4. Przedsiębiorczość innowacyjna jako stymulanta transferu
3.5. Spółki celowe i inne organizacje w procesie transferu
4. Komercjalizacja nowych technologii
4.1. Proces komercjalizacji
4.2. Koszty komercjalizacji
4.3. Zarządzanie ryzykiem w procesie komercjalizacji
4.4. Zarządzanie jakością w procesie komercjalizacjiujęciu projektowym
4.5. Proces komercjalizacji w ujęciu projektowym
5. Wsparcie procesu komercjalizacji i transferu technologii
5.1. Zagadnienie wspierania procesu komercjalizacji i transferu technologii
5.2. Centra transferu technologii
5.3. Parki technologiczne
5.4. Inkubatory technologiczne
6. Ochrona własności intelektualnej
6.1. Własność intelektualna i jej ochrona prawna
6.2. Możliwości ochrony - pojęcie zdolności patentowej
6.3. Ocena stanu techniki - przeszukiwanie baz patentowych
6.4. Procedura ochrony wynalazków
6.5. Wycena wartości własności intelektualnej
7. Przykłady komercjalizacji i transferu technologii
7.1. Transfer technologii - bezzałogowy podwodny robot NIX
7.1.1. Podwodne pojazdy bezzałogowe (UUV) jako wyodrębniona dziedzina robotyki
7.1.2. Klasyfikacja robotów podwodnych
7.1.3. UUV - zastosowanie i produkcja na świecie
7.1.4. System transferu technologii w AGH
7.1.5. UUV NIX (Wiatka) - powstanie technologii
7.1.6. Proces transferu technologii
7.2. Transfer technologii: od przemysłu kosmicznego do zastosowań w medycynie
7.2.1. Mikro- i nanopęcherzyki i ich własności
7.2.2. Zastosowania mikro- i nanopęcherzyków
7.2.3. Wytwarzanie mikro- i nanopęcherzyków
7.2.4. Transfer technologii z przemysłu kosmicznego do zastosowań w medycynie
7.3. Komercjalizacja - przykład modelowy
7.3.1. Idea nowego wyrobu
7.3.2. Ocena potencjału komercjalizacyjnego
7.3.3. Zakres projektu
7.3.4. Plan działania
7.3.5. Zasoby w projekcie
7.3.6. Dostawcy i podwykonawcy
7.3.7. Finanse w projekcie
7.3.8. Zarządzanie ryzykiem
7.3.9. Zarządzanie jakością
7.3.10. Zagadnienia organizacyjne
7.3.11. Sukces komercjalizacji w ujęciu systemowym
8. Podsumowanie
Bibliografia
Słownik ważniejszych pojęć
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.4 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 255-272.
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing.
Zawiera:
Wstęp 1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
Wprowadzenie
1.1. Cyfrowa transformacja
1.2. Marketing a cyfrowa transformacja
1.3. Marketing a technologia
1.4. Marketing a metody zarządzania
1.5. Marketing a organizacja działań
1.6. Przyszłość marketingu
Podsumowanie
2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej / ROBERT KOZIELSKI
Wprowadzenie
2.1. Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach
2.2. Czwarta rewolucja przemysłowa - w kierunku zmiany zasad konkurowania
2.3. Źródła sukcesu organizacji - analiza podejść - elementy wspólne i odróżniające
2.4. Czterolistna koniczyna - sukces w epoce cyfrowej
Podsumowanie
3. Homo Cyber Oeconomicus - nowy wymiar zachowań konsumenckich / BOGDAN GREGOR, DOMINIKA KACZOROWSKA-SPYCHALSKA
Wprowadzenie
3.1. Konsument wobec technologii cyfrowych
3.2. Homo Cyber Oeconomicus - w kierunku przyszłości
3.3. Ekosystem cyfrowych interakcji
Podsumowanie
4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej - uwarunkowania i wyzwania / JAN W. WIKTOR
Wprowadzenie
4.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci - uwarunkowania i zależności
4.2. Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line
4.3. Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej - funkcje i instrumenty
4.4. Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej - elementy web-analityki
4.5. Strategiczne wyzwania wobec komunikacji marketingowej
Podsumowanie
5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 / HENRYK MRUK
Wprowadzenie
5.1. Marka i jej istota na rynku 4.0
5.2. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów
5.3. Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0
5.4. Pozycjonowanie marki na rynku 4.0
5.5. Wartości tworzą pozycję marki
5.6. Tożsamość oraz wizerunek marki
5.7. Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa
5.8. Lokalizacja marki na rynku 4.0
Podsumowanie
6. Badania marketingowe - nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej / KRYSTYNA MAZUREK-ŁOPACIŃSKA
Wprowadzenie
6.1. Badania jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej
6.2. Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów
6.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji
6.4. Big Data w analityce marketingowej
6.5. Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych
6.6. Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych
6.7. Kierunki zastosowań analityki marketingowej
Podsumowanie
7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji / BOGDAN GREGOR, MAGDALENA KALIŃSKA-KULA
Wprowadzenie
7.1. Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu
7.2. Konkurencyjność współczesnej organizacji
7.3. Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją
7.4. Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy
7.5. Wykorzystanie Market Intelligence dla wsparcia decyzji menedżerskich - w świetle wyników badań własnych Podsumowanie
Podsumowanie
8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami / ANDRZEJ POMYKALSKI
Wprowadzenie
8.1. Przesłanki i kierunki zmian
8.2. Istota innowacji
8.3. Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki
8.4. Zarządzanie innowacjami
8.5. Zarządzanie sieciowe innowacjami
Podsumowanie
9. Oczami praktyków
9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje / ARTUR MACIOROWSKI
9.2. Deep Learning - przywitaj się z Golemem / LECH C. KRÓL
9.3. Trzy wymiary marketera - co współczesny marketer wiedzieć powinien? / MARIUSZ LUDWIŃSKI
Epilog
O Autorach
Bibliografia
Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 219-234.
Książka dotyczy zagadnień związanych z różnymi właściwościami osobowymi, które decydują o różnorodności zespołów pracowniczych. W monografii została poddana analizie różnorodność zasobów ludzkich na rynku pracy w odniesieniu do różnic kształtujących: - tożsamość pierwotną człowieka (płeć, wiek, niepełnosprawność, czynniki temperamentalno-osobowościowe); - tożsamość wtórną (wykształcenie, doświadczenie zawodowe, kompetencje, kwalifikacje); - czynniki kreowane przez przestrzeń organizacyjną (staż pracy, zajmowane stanowisko, treść i zakres wykonywanej pracy). Monografia adresowana jest do naukowców, których zainteresowania koncentrują się wokół problematyki zarządzania zasobami ludzkimi, przedsiębiorców, menedżerów i osób wspierających w organizacjach procesy zarządzania kapitałem ludzkim, do pracowników służb zatrudnienia, w tym szczególnie doradców zawodowych i personalnych oraz studentów kierunków związanych z psychologią, pedagogiką i zarządzaniem.
SPIS TREŚĆI
Wstęp
Część I. RÓŻNORODNOŚĆ W PRACY ZAWODOWEJ
Rozdział 1.
Zróżnicowanie personalne współczesnych organizacji
1.1. Wymiary różnorodności pracowniczej
1.2. Istota zarządzania różnorodnością pracowniczą
1.3. Korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowniczą
Rozdział 2.
Pokolenia aktywne na rynku pracy
2.1. Kategoria pokolenia w analizach kohortowych
2.2. Jakościowa charakterystyka pokoleń w kontekście ich funkcjonowania w miejscu pracy
Rozdział 3.
Niepełnosprawność jako wymiar różnicujący zasoby ludzkie
3.1. Współczesne rozumienie niepełnosprawności
3.2. Potencjał zawodowy osób niepełnosprawnych - od ograniczeń do możliwości
3.3. Niepełnosprawność a rynek pracy
3.4. Zarządzanie niepełnosprawnością w organizacji
3.5. Zatrudnienie wspomagane
Rozdział 4.
Zróżnicowanie zasobów pracy jako czynnik sprzyjający uczeniu się
4.1. Uczenie się w miejscu pracy. Orientacja nastawiona na rozwój
4.2. Uczenie się w miejscu pracy przez organizację pracy
4.3. Korzyści z uczenia się w miejscu pracy zróżnicowanych zasobów pracy
Część II. ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ
Rozdział 5.
Zarządzanie różnorodnością w organizacji a adaptacja społeczno-zawodowa pracowników
5.1. Znaczenie adaptacji do środowiska pracy w zarządzaniu personelem
5.2. Etapy rozwoju zawodowego w cyklu życia człowieka
5.3. Start zawodowy na etapie wczesnej kariery
5.4. Instrumenty wspierające adaptację społeczno-zawodową pracowników
Rozdział 6.
Zarządzenie pracownikami różnych pokoleń w polskich firmach
6.1. Istota zarządzania różnorodnością pokoleniową
6.2. Zespoły międzypokoleniowe
6.3. Zarządzanie międzypokoleniowe w obszarze rekrutacji i selekcji
6.4. Uwarunkowania dialogu międzypokoleniowego
6.5. Międzypokoleniowy transfer wiedzy
6.6. Różnicowanie motywatorów ze względu na przynależność pokoleniową
Rozdział 7.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a zarządzanie różnorodnością pracowników
7.1. Idea społecznej odpowiedzialności biznesu
7.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec problemów grup defaworyzowanych
7.3. Wielokulturowość a zarządzanie zróżnicowanym zespołem pracowników
7.4. Strategia współpracy instytucjonalnej
Rozdział 8.
Zarządzanie w start-upie. Różnorodność kompetencyjna zespołu start-upu
8.1. Organizacja typu start-up. Zwinne zarządzanie
8.2. Zespoły tworzące start-up i ich różnorodność
8.3. Praktyki w działalności start-upów
Rozdział 9.
Kształtowanie zróżnicowanych zespołów pracowniczych
9.1. Kultura organizacyjna
9.2. Rola przełożonego w tworzeniu zróżnicowanych zespołów pracowniczych
9.3. Psychologiczne aspekty zarządzania różnorodnością pracowników
9.4. Inteligencja emocjonalna pracowników a zarządzanie różnorodnością
Zakończenie
Aneks - Karta Różnorodności
Spis tabel, rysunków, schematów
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 171-188.
Praca zawiera pięć rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono pojęcie "pracy" jako sposobu na zaspokojenie niezbędnych potrzeb człowieka, a jednocześnie będącej źródłem zagrożeń jego życia i zdrowia.
Rozdział drugi w całości został poświęcony zagrożeniom człowieka w pracy. Zaprezentowano w nim pojęcie i definicję "zagrożeń", ich podział i klasyfikację, a także wskazano na złożony problem "klimatu miejsca pracy" (kultury organizacji). Ponadto rozdział ten zawiera omówienie metod identyfikacji zagrożeń.
W rozdziale trzecim przedstawiono skutki zagrożeń występujących w procesach pracy, zwłaszcza zagrożeń dla życia (wypadki przy pracy) i zdrowia pracowników (choroby zawodowe). Pokazano także ekonomiczne aspekty bezpieczeństwa i higieny pracy (koszty bezpieczeństwa pracy, koszty wypadków przy pracy, koszty profilaktyki i prewencji) oraz ekonomiczne stymulatory poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy.
W rozdziale czwartym zawarto informacje na temat miejsca bezpieczeństwa i higieny pracy w wybranych koncepcjach zarządzania przedsiębiorstwem. Szczególną uwagę zwrócono na tradycyjne i systemowe zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy.
Rozdział piąty w całości dotyczy problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy w przedsiębiorstwie w czasach pandemii COVID-19. W rozdziale przedstawiono case study, zawierające dobre i złe praktyki bhp na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa z branży lotniczej.
Niniejsza praca przeznaczona jest dla studentów kierunków technicznych i ekonomicznych, pracowników i menedżerów służb bhp oraz dla wszystkich zainteresowanych problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1
PRACA JAKO SPOSÓB NA ASPOKOJENIE NIEZBĘDNYCH POTRZEB CZŁOWIEKA I ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ JEGO ŻYCIA I ZDROWIA
1.1. Praca w życiu człowieka
1.2. Praca jako system "człowiek - obiekt techniczny - otoczenie"
1.3. Zmiany zachodzące w charakterze pracy i ich skutki
1.4. Bezpieczeństwo pracy jako dobro niepodlegające prawom rynku
1.5. Równowaga między pracą a życiem pozazawodowym (Work-Life Balance - W-LB)
ROZDZIAŁ 2
ZAGROŻENIA CZŁOWIEKA W PRACY
2.1. Pojęcie i definicje zagrożeń - ich podział i klasyfikacja
2.2. Czynniki materialnego środowiska pracy
2.3. Zagrożenia osobowe - organizacja pracy
2.4. Zachowania osobowe - czynnik ludzki
2.4.1. Zagrożenia człowieka w pracy
2.4.2. Błędy popełniane przez człowieka organizacji i bezpieczeństwa pracy
2.4.3. Niezawodność człowieka w pracy
2.4.4. Rytmy biologiczne człowieka
2.5. Zagrożenia osobowe - społeczne środowisko pracy
2.6. Człowiek a kultura organizacji i bezpieczeństwa pracy
2.7. Metody identyfikacji zagrożeń i oceny stanu bezpieczeństwa pracy
ROZDZIAŁ 3
SKUTKI ZAGROŻEŃ WYSTĘPUJĄCYCH W PROCESACH PRACY
3.1. Wypadki przy pracy - zagrożenia życia
3.2. Zagrożenia zdrowia - choroby zawodowe
3.3. Świadczenia przysługujące pracownikowi z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej
3.4. Ekonomiczne aspekty bezpieczeństwa i higieny pracy
3.4.1. Ogólne koszty bezpieczeństwa pracy
3.4.2. Koszty wypadków przy pracy
3.4.3. Koszty profilaktyki i prewencji wypadkowej
3.4.4. Ekonomiczne stymulatory poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy
ROZDZIAŁ 4
MIEJSCE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY W WYBRANYCH KONCEPCJACH ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
4.1. Koncepcja zrównoważonego rozwoju - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
4.2. Zarządzanie zmianą
4.3. Zarządzanie zasobami niematerialnymi
4.3.1. Zarządzanie wiedzą
4.3.2. Zarządzanie kapitałem intelektualnym
4.4. Tradycyjne i systemowe zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
4.4.1. Tradycyjne zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
4.4.2. Systemowe zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
4.4.3. Szczególna rola ryzyka w zarządzaniu bezpieczeństwem - niektóre przyczyny niepowodzeń
ROZDZIAŁ 5
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM I HIGIENĄ PRACY W PRZEDSIĘBIORSTWIE W DOBIE PANDEMII WYWOŁANEJ WIRUSEM SARS-CoV-2
5.1. Koronawirus z medycznego punktu widzenia
5.2. Prawa i obowiązki stron stosunku pracy w czasie pandemii COVID-19
5.2.1. Prawa i obowiązki pracodawców
5.2.2. Prawa i obowiązki pracowników
5.3. Środki ochrony indywidualnej w przedsiębiorstwie w dobie pandemii COVID-19
5.4. Praca zdalna jako środek ochrony zbiorowej w przedsiębiorstwie
5.5. Popularyzacja bezpieczeństwa i higieny pracy w czasach pandemii COVID-19
5.5.1. Bezpieczeństwo i higiena pracy w czasach pandemii COVID-19 na przykładzie wybranej firmy przemysłu lotniczego w Polsce - case study
Podsumowanie
Bibliografia
Streszczenie
Abstract
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje menedżera / Mirosław Kot. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 384 strony : rysunki ; 22 cm.
(Onepress Exclusive)
Akty prawne, orzeczenia sądów na stronach 377-380. Bibliografia, netografia na stronach 381-384.
Menedżerze: właścicielu firmy, dyrektorze, kierowniku, specjalisto HR!
Książka, którą trzymasz w ręku, to Twoja lektura obowiązkowa. Nie tylko na dziś - także na jutro, pojutrze i na za dziesięć lat, ponieważ szefować firmie i ludziom w niej oznacza: stale dążyć do rozwoju. Zdobywać nową wiedzę w zakresie rekrutacji, szkoleń i coachingowego wsparcia pracowników, kompetencji miękkich oraz zarządczych czy wreszcie prawa pracy. Zdobyte informacje przed wdrożeniem ich w praktykę funkcjonowania organizacji należy przećwiczyć. Oczywiście na nikim innym jak tylko na sobie. Bycie menedżerem to ciężka praca. Wiesz o tym najlepiej. Przekonany jest o tym również Mirosław Kot, który pięć ostatnich lat, a tak naprawdę całe zawodowe życie poświęcił jednemu celowi. Temu, by opracować kompletny i praktyczny, oparty na dobrej podbudowie teoretycznej opis kompetencji menedżera.
Oto Twoje zawodowe kompendium wiedzy. Suche fakty dotyczące kompetencji, jakimi musi dysponować współczesny zarządzający, wzbogacone zostały ponad setką przykładów z rynku oraz drugą setką ćwiczeń. Niektóre możesz uznać za zbyt trudne do wykonania, inne okażą się za łatwe. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie zawodowego rozwoju obecnie jesteś. Ćwicz poszczególne kompetencje regularnie. Zacznij od tych, które są Ci niezbędne do pracy już teraz, ale nie zapominaj o tych, które pomogą budować Twoją przyszłość. Pracuj nad wszystkimi albo wybierz te, które uznasz za najbardziej dla siebie przydatne. I pamiętaj - ta książka jest mocna jak esencja. Możesz ją pochłonąć lub rozcieńczać innymi lekturami. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywowanie pracowników w organizacji / Waldemar Kozłowski. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 190 stron : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 187-190.
W książce "Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację, pracowników. Omawiam najważniejsze obszary oddziaływujące na motywację m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo.
Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
- co motywuje ludzi do działania,
- jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji,
- jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji.
Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec praco dawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji.
Wstęp Rozdział 1 Istota motywacji pracownika 1.1. Pojęcie motywacji 1.2. Przypadek 1: Upragniony awans Jana 1.3. Proces motywacyjny w organizacji
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Istota motywacji pracownika
1.1. Pojęcie motywacji
1.2. Przypadek 1: Upragniony awans Jana
1.3. Proces motywacyjny w organizacji
1.4. Przypadek 2: Nie podoba się? Pięciu mam na twoje miejsce!!!
1.5. System motywacyjny w organizacji
1.6. Przypadek 3: Jak wejdziesz między wrony to...
1.7. Modele analizy motywacji pracowników
1.7.1. Modele potrzeb
1.7.2. Modele procesu
1.8. Przypadek 4: Sprawiedliwa ocena pracownika
Rozdział 2
Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego
2.1. Typ pracownika w organizacji
2.2. Przypadek 5: Sprawiedliwy podział pracy
2.3. Osobowość pracownika
2.4. Gotowość pracownika do działania
2.5. Inteligencja emocjonalna pracownika
2.6. Przypadek 6: Honor a życie zawodowe
Rozdział 3
Rola wartości w procesie motywacyjnym
3.1. Miejsce wartości w kulturze organizacyjnej
3.2. Podstawowe wartości w procesie motywowania
3.3. Przypadek 7: "Degrengolada", czyli zarządzanie przez chaos
Rozdział 4
Metody analizy motywacji
4.1. Analiza i pomiar systemu wartości pracowników
4.2. Analiza i pomiar poziomu zadowolenia oraz lojalności
4.3. Analiza i pomiar potrzeb pracowników
4.4. Analiza i pomiar motywatorów i demotywatorów
4.5. Analiza i pomiar poziomu motywacji osiągnięć
4.6. Analiza i pomiar właściwości pracy
Rozdział 5
Rola przywództwa w procesie motywacyjnym
5.1. Kodeks przywódcy w organizacji
5.2. Makiawelizm w procesie motywacyjnym
5.3. Analiza i pomiar przywództwa w organizacji
5.4. Przypadek 8: Tworzenie kultury małp
Rozdział 6
Komunikacja interpersonalna w procesie motywowania
6.1. Proces komunikacji interpersonalnej pracowników
6.2. Rodzaje komunikacji i efekt pierwszego wrażenia
6.3. Typy komunikacyjne pracownika
6.4. Analiza i pomiar klimatu organizacyjnego
6.5. Przypadek 9: Wyścig szczurów, czyli ranking pracowników
Rozdział 7
Rola pracy zespołowej w procesie motywowania
7.1. Istota zespołów pracowniczych w organizacji
7.2. Proces budowania zespołów pracowniczych
7.3. Dobór pracowników do zespołów - role pracownicze
7.4. Prawdy dotyczące zespołów pracowniczych
7.5. Przypadek 10: Proces budowy zespołu
Rozdział 8
Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych jako uwarunkowanie procesu motywowania
8.1. Konflikt interpersonalny - istota
8.2. Sposoby rozwiązywania konfliktów
8.3. Prawdy o zarządzaniu konfliktem
8.4. Przypadek 11: Konflikt interpersonalny
Zakończenie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie motywacją pracowników / Waldemar Kozłowski. - Wydanie V zmienione. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 223 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 215-220.
W publikacji Autor przedstawia praktyczne podejście do procesu motywowania w oparciu o szereg narządzi diagnostycznych, umożliwiających pomiar badanego procesu, a tym samym analizę i diagnozę celem jego optymalizacji. Oprócz doboru środków motywujących istotną kwestią są uwarunkowania procesu motywacyjnego dotyczące takich obszarów jak: przywództwo, dopasowanie pracownika do treści pracy, czy wytworzenie pozytywnego klimatu organizacyjnego. Należy przy tym pamiętać, iż podstawą motywowania w każdej organizacji powinien być szacunek do pracownika, oraz stworzenie mu możliwości zaspokojenia potrzeby samorealizacji. W publikacji omówiono następujące obszary związane z poruszaną problematyką: teoretyczne podstawy i teorie motywacji pracowników istotne uwarunkowania motywacji pracowników praktyczne narzędzia analizy motywacji pracowniczej ocena efektywności motywacji pracowniczej. Motywowanie jako jedna z głównych funkcji kierowania ludźmi, stanowi obecnie o perspektywie rozwoju organizacji. Dlatego też istotnym wyzwaniem dla praktyków jest poszukiwanie narzędzi umożliwiających pomiar motywacji oraz określenie związku przyczynowo skutkowego z efektywnością organizacji w aspekcie ilościowym oraz jakościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-172.
Począwszy od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw. potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby, zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa. Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami (symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej, długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka. Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami materiałów, towarów i informacji w skali przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Przewaga konkurencyjna w głównych nurtach zarządzania strategicznego
1.1. Istota przewagi konkurencyjnej i jej miejsce w systemie konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.2. Czynniki i wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej
1.3. Podejście zasobowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
1.4. Podejście pozycyjne w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Rozdział 2. Koncepcja logistyki jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
2.1. Istota i podstawowe wyznaczniki koncepcji logistyki
2.2. Podstawowe fazy rozwoju koncepcji logistyki
2.3. Koncepcja logistyki a logistyczne determinanty zarządzania przedsiębiorstwem
2.4. Koncepcja logistyki a potencjały logistyczne i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Rozdział 3. Zasoby logistyczne w zarządzaniu strategicznym
3.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki zasobów
3.2. Podstawowe założenia i elementy koncepcji zasobowej
3.3. Wiedza jako szczególny rodzaj zasobów
3.4. Istota i znaczenie zasobów logistycznych w zarządzaniu strategicznym
3.5. Zasoby logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Zdolności logistyczne w zarządzaniu strategicznym
4.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki zdolności
4.2. Podstawowe założenia i elementy koncepcji dynamicznych zdolności
4.3. Istota i znaczenie zdolności logistycznych w zarządzaniu strategicznym
4.4. Zdolności logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Rozdział 5. Kompetencje logistyczne w zarządzaniu strategicznym
5.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki kompetencji
5.2. Kompetencje a pozostałe potencjały strategiczne przedsiębiorstwa
5.3. Przesłanki rozwoju koncepcji zarządzania opartego na kompetencjach
5.4. Podstawowe założenia i elementy koncepcji zarządzania opartego na kompetencjach
5.5. Istota i znaczenie kompetencji logistycznych w zarządzaniu strategicznym
5.6. Kompetencje logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Rozdział 6. Łańcuch wartości
6.1. Istota i podstawowe wyznaczniki łańcucha wartości
6.2. Podstawowe rodzaje użyteczności w łańcuchu wartości
6.3. Hierarchia wartości dla klienta i dla przedsiębiorstwa
6.4. Logistyka w rynkowo zorientowanych koncepcjach tworzenia wartości
Rozdział 7. Strategie logistyczne
7.1. Pojęcie i podstawowe poziomy strategii
7.2. Istota strategii logistycznej oraz jej znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
7.3. Podstawowe orientacje w kształtowaniu i rozwoju strategii logistycznych
7.4. Strategie logistyczne a model biznesu
7.5. Kluczowe kompetencje oraz metakompetencje w kształtowaniu i rozwoju strategii logistycznych oraz modeli biznesu
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
Bibliografia, netografia na stronach 235-242.
W książce przedstawiono zagadnienia zarządzania sprawami wspólnymi dla dużych miast i ich zurbanizowanego otoczenia w Polsce w formule zintegrowanych inwestycji terytorialnych (ZIT). Kwestie te odnoszą się do sposobu funkcjonowania obszarów mających kluczowe znaczenie z perspektywy współczesnego państwa, dotyczą bowiem obszarów funkcjonalnych skoncentrowanych wokół dużych aglomeracji miejskich, w tym wokół miast mających status metropolii oraz miast o znaczeniu wojewódzkim, regionalnym i subregionalnym.
Rozważania są prowadzone na tle systemowym i mają na celu odniesienie instytucji zintegrowanych inwestycji terytorialnych do konstytucyjnej koncepcji samorządu terytorialnego w Rzeczypospolitej Polskiej.
Publikacja jest przeznaczona szczególnie dla pracowników samorządu terytorialnego oraz dla praktyków prawa: adwokatów, radców prawnych oraz sędziów. Może być przydatna także ekonomistom i księgowym, pracownikom działów kadr, menadżerom, przedsiębiorcom oraz pracownikom naukowym i studentom. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie zaangażowania czyli Jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał / Maciej Sasin. - Wydanie 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 364 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
(Onepress Excluxive)
Lojalni i zmotywowani pracownicy, z pasją realizujący powierzone im zadania, są skuteczniejsi niż inni. To prawdziwy skarb dla przedsiębiorstwa. W czasie rekrutacji tacy właśnie kandydaci - entuzjastyczni, gotowi do ciężkiej pracy - są poszukiwani i wyławiani z morza chętnych. Niestety, z reguły te pozytywne cechy osób nowo przyjętych szybko toną w codziennej firmowej rutynie - badania dowodzą, iż ponad 80% pracowników nie jest zaangażowanych w swoją pracę. Na czym polega problem? Autor tego poradnika twierdzi, że poza nielicznymi wyjątkami ludzie chcą się angażować, ponieważ pragną odczuwać satysfakcję płynącą z tego, czym się zajmują w życiu zawodowym. Wygląda więc na to, że przeszkodą są nie tyle sami pracownicy, ile raczej nieumiejętne nimi zarządzanie.
Pracownicy mają świetne pomysły i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiększenia osobistych obciążeń, jednak w większości przedsiębiorstw oddolna inicjatywa wciąż się spotyka z niechęcią zarządzających. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym świecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjału zespołu staje się podstawową kompetencją, jakiej się wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostało o najświeższą wiedzę oraz nowe narzędzia.
SPIS TREŚCI
Wstęp Jak powstawała ta książka? Jak czytać tę książkę? Dla kogo napisana jest ta książka?
Początki kapitalizmu
Zaangażowanie pracowników w pracę
Pracownicy chcą mieć pozytywny wpływ na organizację
Przywództwo służebne a zaangażowanie pracowników
Kluczowe kompetencje menedżerów w XXI wieku
Menedżer jak trener sportowy
Jak budować zaangażowanie pracowników?
Wykorzystaj misję, wizję, wartości i strategię organizacji
Zacznij od efektywnej rekrutacji
Wyznaczaj mierzalne i realne do osiągnięcia cele
Efektywnie zarządzaj zmianą
Upełnomocnij pracowników
Pozwól współtworzyć miejsce pracy
Oczekuj refleksji nad działaniem i usprawnień w codziennej pracy
Stawiaj wyzwania pracownikom
Angażuj w podejmowanie decyzji
Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych
Jak powstawała ta książka?
Jak czytać tę książkę?
Dla kogo napisana jest ta książka?
Wstęp do wydania II
Proaktywni ludzie kluczem do sukcesu
Otwartość na opinie pracowników
Okazywanie zaufania pracownikom
Zarządzanie oparte na wartościach
Budowanie wartościowych relacji z pracownikami
Koncentracja na efektywności
Droga do budowania przewagi konkurencyjnej: innowacyjność
Rozwijanie pracy zespołowej
Efektywne zarządzanie zmianą
Angażowanie pracowników w rozwój organizacji
Zdrowa organizacja jako angażujące środowisko pracy
Uczenie się organizacji
Synergia
Co nowego w wydaniu II?
Rozdział 1. Proaktywni ludzie siłą organizacji
Proaktywność i reaktywność pracowników
Coaching rozwojowy jako narzędzie wspierania proaktywności pracowników
Podsumowanie
Rozdział 2. Relacje z pracownikami - budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi
Jak rozpocząć współpracę z nowym pracownikiem?
Jak wejść w rolę lidera - określenie zasad współpracy z zespołem
Mity na temat zaangażowania pracowników w mniej kreatywnych zawodach
Budowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych
Analiza transakcyjna w zarządzaniu
Mediowanie pomiędzy skonfliktowanymi pracownikami
Koniec ery ocen okresowych?
Spotkanie z zespołem wprowadzające nowe zasady
Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami
Podsumowanie
Rozdział 3. Otwartość organizacji na opinie pracowników
Przewrót kopernikański w zarządzaniu
Podsumowanie
Rozdział 4. Akceleracja procesów w firmie
Wyzwania współczesnego świata
Zwinne techniki zarządzania - zarządzanie w XXI wieku
Przykład usprawniania procesów w dziale handlowym według Jasona Jordana
Metoda małych kroków - zasada doskonalenia kaizen
Narzędzia zwiększania efektywności w filozofii kaizen
Zasady zarządzania czasem w XXI wieku - zwiększanie indywidualnej efektywności menedżera i pracowników
Podsumowanie
Rozdział 5. Czas na zmiany - angażujące zarządzanie zmianą w firmie
Zarządzanie oparte na zmianie
Po czym poznać, że zmiana jest potrzebna?
Zadania i rola agenta zmiany w organizacji według Samuela Bacharacha
Budowanie wiarygodności w trakcie wdrażania zmiany
Uczenie się w procesie zmiany
Filmowa lekcja zarządzania zmianą
Podsumowanie
Rozdział 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie
Podsumowanie
Rozdział 7. Innowacyjność drogą do rozwoju firmy
Pięć poziomów zaangażowania pracowników w innowacje
Narzędzia pobudzania kreatywności pracowników
Model naturalnego planowania D. Allena
Podsumowanie
Rozdział 8. Wartości w organizacji - czyli jak wyjść poza metodę kija i marchewki
Misja i wartości Akademii Rozwoju Kompetencji
Podsumowanie
Rozdział 9. Efektywność w życiu organizacyjnym - jak ukierunkować zaangażowanie pracowników?
Koło zlecania zadań - zarządzanie realizacją zadań
Delegowanie zadań i celów
Wskazówki do delegowania zadań
Monitorowanie realizacji zadań
Wspieranie i korygowanie działań pracowników
Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników?
Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania
Motywowanie budujące zaangażowanie pracowników
Grywalizacja w zwiększaniu efektywności
Podsumowanie
Rozdział 10. Praca zespołowa jako budowanie zaangażowania pracowników
Lider inteligentny emocjonalnie
Umiejętności lidera a inteligencja emocjonalna
Przywództwo piątego stopnia według Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna
Rywalizacja? Współpraca? Jak zachować równowagę w zespole?
Efektywny i nieefektywny zespół
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na cel
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na relacje
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej według Patricka Lencioniego
Przezwyciężanie dysfunkcji zespołu
Indywidualne strategie motywacyjne - drivery według analizy transakcyjnej
Pro Team Tools - checklista obszarów do budowania zespołów Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Podsumowanie
Rozdział 11. Organizacja w przyszłości - czym jest rozwój organizacji?
Jak funkcjonują systemy?
Istota podejścia systemowego
Czym jest rozwój organizacji w ujęciu systemowym?
Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Wybrane metody organizacyjnego uczenia się
Kim jest menedżer lub konsultant rozwoju organizacyjnego?
Pro Org Tools - od przeglądu organizacji do jej rozwoju
Rozwój organizacji według Adizesa
Podsumowanie
Rozdział 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji
Myślenie właściciela kontra myślenie przedsiębiorcy
Typy postaw pracowniczych ze względu na zaangażowanie - na poważnie i na wesoło
Niewidzialne przyczyny upadku firm
Syndromy starzenia się organizacji według Adizesa
Ku przestrodze: jak pracownicy omijają firmowe wskaźniki?
Podsumowanie
Rozdział 13. Lekcje trwające całe życie - uczenie się organizacji, szkolenia i budowanie zaangażowania
Refleksyjna praktyka - lessons learned
Postępowanie w przypadku potknięć i błędów pracownika
Szkolenia i inne formy rozwoju w organizacji
Nastawienie uczestników do programów rozwojowych
Najczęściej popełniane błędy ograniczające zaangażowanie uczestników programów rozwojowych
Perspektywa firmy organizującej programy rozwojowe
Jak współpracować z firmą doradczo-szkoleniową?
Blended learning
Podsumowanie
Zakończenie
Dodatek. Spojrzenie na zespoły samozarządzające się z perspektywy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością usług / Wiesław Urban. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018. - 165 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 161-165.
Pierwszy w Polsce podręcznik poświęcony w całości tematowi zarządzania jakością w sektorze usługowym. Książka zawiera innowacyjne i autorskie rozwiązania oraz objaśnienia i adaptacje najlepszych światowych koncepcji. Autor skupia się m.in. na modelu Kano objaśniającym, w jaki sposób różni się odbiór charakterystyk oferowanych usług. Wskazuje również możliwe zastosowanie zasad Lean w odniesieniu do specyfiki branży. Kluczowym elementem podręcznika jest autorska mapa jakości P/P - metoda umożliwiająca przede wszystkim diagnozę stanu usług w firmie. Sposób prezentacji wiedzy oraz wyczerpujące informacje na temat praktycznego zastosowania opisywanych technik sprawiają, że z książki mogą skorzystać zarówno studenci, jak i menedżerowie usługowi czy konsultanci zajmujący się wdrażaniem usprawnień w przedsiębiorstwach.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1: Czym jest jakość usług?
Rozdział 2: Atrakcyjność jakości w odbiorze klientów
Rozdział 3: Jakość a sukces firmy
Rozdział 4: Pomiar doświadczeń klientów
Rozdział 5: Metoda zdarzeń krytycznych
Rozdział 6: Metoda tajemniczego klienta
Rozdział 7: Pomiar procesów usługowych
Rozdział 8: Mapa jakości P/P
Rozdział 9: Lean Service
Rozdział 10: Kultura organizacyjna firmy usługowej
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 267, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki zawarły w książce wyczerpujące odpowiedzi m.in. na poniższe pytania: • Co stanowi istotę klimatu organizacyjnego oraz jakie jego składniki identyfikuje międzynarodowe środowisko badaczy? • Jaka jest różnica między klimatem organizacyjnym a kulturą organizacyjną? • W jaki sposób klimat organizacyjny oddziałuje na poziom efektywności organizacyjnej? • Jak kształtują się zależności między elementami klimatu organizacyjnego i jaki mają one wpływ na praktykę biznesową? • Jakie czynniki zmniejszają poziom efektywności organizacyjnej? • Jaka jest specyfika relacji występującej między klimatem organizacyjnym a poziomem motywacji pracownika? • Wobec jakich wyzwań związanych z kreowaniem klimatu organizacyjnego stoi współczesny menadżer, operujący w świecie VUCA?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej