Konsumenci (ekonomia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Artykuły
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
nieokreślona
(7)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(22)
Filia Naukowa
(1)
Autor
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(2)
Antonides Gerrit
(1)
Bajor Roman
(1)
Barańska Zygmunta (1944- )
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bałandynowicz-Panfil Katarzyna
(1)
Begg David K. H
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Czapiński Janusz (1951- )
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Dankowska Anna
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(1)
Dudek Justyna
(1)
Dzik Bartłomiej (1975- )
(1)
Edwarczyk Bartosz Sebastian
(1)
Filipiak Dominik
(1)
Fischer Stanley (1943- )
(1)
Gaczek Piotr
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajewska Małgorzata
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Garczarek Urszula
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Górnik-Durose Małgorzata (1960- )
(1)
Górska Anna (ekonomia)
(1)
Hickey Kristen
(1)
Jabłońska Anna (ekonomia)
(1)
Jachnis Anna (1959- )
(1)
Janowicz Joanna (1977- )
(1)
Jawień Robert
(1)
Jezusek Michał
(1)
Jureczka Kinga
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Kamczycka Barbara
(1)
Kanclerz Anna
(1)
Kałuża Dariusz
(1)
Kaźmierczak Robert (1975- )
(1)
Kiełkowska Marta (socjolog)
(1)
Klimańska Karolina
(1)
Kozielski Robert
(1)
Kołodziej Aleksandra (psycholog)
(1)
Krajewska Anna
(1)
Król Lech C
(1)
Kubiak Michał (1975- )
(1)
Kuśmierczyk Krystyna
(1)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(1)
Lake Neville
(1)
Lemanowicz Marzena
(1)
Leszczyński Marcin (ekonomia)
(1)
Lewicki Marcin (ekonomia)
(1)
Ludwiński Mariusz
(1)
Maciorowski Artur
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Majer Łukasz
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mierzejewski Michał (ekonomia)
(1)
Milewski Roman (1940-2001)
(1)
Milic-Czerniak Róża
(1)
Mruk Henryk
(1)
Mucha Michał
(1)
Mącik Dorota
(1)
Młodzikowski Marek
(1)
Niesiobędzka Małgorzata
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Pachocka Marta
(1)
Pająk Kazimierz (1953- )
(1)
Pietrzak Piotr (nauki ekonomiczne)
(1)
Podraza-Myszkowska Kinga
(1)
Pomykalski Andrzej
(1)
Płatkiewicz Marcelina
(1)
Raczko Andrzej (1953- )
(1)
Roland-Lévy Christine
(1)
Roth Anna
(1)
Samecki Paweł (1958- )
(1)
Sawińska Agnieszka
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Sidorkiewicz Marta
(1)
Sielicka Emilia
(1)
Siemiatowski Fabian
(1)
Skorupska Justyna
(1)
Skrzyp Monika
(1)
Sobczak Izydor
(1)
Sokołowska Katarzyna (ekonomia)
(1)
Staliński Adam
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Szymkowiak Andrzej
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Tokarz Marek
(1)
Tokarz-Kocik Anna
(1)
Tonndorf Hans G. (1915- )
(1)
Urban Wiesław (ekonomia)
(1)
Vejlgaard Henrik
(1)
Walawski Mirosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Studenci
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1503)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Konsumenci (ekonomia)
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(861)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Dziennikarze
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Stan badań
(2)
Ankieta
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Zarządzanie i marketing
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Cultura)
Indeks.
Wraz z nadejściem ery płynnej nowoczesności społeczeństwo producentów przekształca się w społeczeństwo konsumentów. Człowiek odgrywa w nim równocześnie dwie role: potencjalnego nabywcy, a zatem przedmiotu marketingowych zabiegów, oraz potencjalnego towaru, poszukującego nabywców. Obie role grane są w przestrzeni społecznej określanej mianem rynku. Warunkiem uzyskania dostępu do dóbr społecznych (przedmiotów osobistej konsumpcji, a także uznania i pozycji społecznej) jest zdobycie „wartości rynkowej”, a więc popytu na walory własne. „Utowarowienie” relacji międzyludzkich i poddanie ich regułom rynku towarowego, a nie wzrost aktywności konsumpcyjnej i jej awans w całokształcie czynności życiowych, jest cechą definiującą społeczeństwo konsumentów i kultury konsumeryzmu.
W tej książce Zygmunt Bauman, oryginalny analityk współczesnych wzorów i strategii życiowych, bada wpływ postaw konsumpcyjnych na wzory zachowań w różnych, na pozór niepowiązanych z sobą, aspektach życia społecznego, takich jak współczesna praktyka polityczna i demokratyczna, podziały i uwarstwienie społeczne, wspólnoty i związki partnerskie, budowa tożsamości, wytwarzanie i użytkowanie czy wreszcie preferowanie określonych wartości.
Głównymi tematami tej błyskotliwej książki są wpływ światopoglądu i wzorów zachowań inspirowanych i kształtowanych przez rynki towarowe na sieć stosunków międzyludzkich oraz źródła uraz, protestów i oporu wobec tego wpływu.
SPIS TREŚCI
Wstęp, czyli Najpilniej strzeżony sekret społeczeństwa konsumentów
1. Konsumpcjonizm a konsumpcja
2. Społeczeństwo konsumentów
3. Kultura konsumpcyjna
4. Straty współbieżne konsumpcjonizmu
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 366.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
"Mikroekonomia" jest najczęściej używanym podręcznikiem na pierwszych latach studiów ekonomicznych w większości polskich uczelni.
W nowym, zaktualizowanym wydaniu:
*przedstawiono w przystępny sposób podstawową wiedzę z dziedziny mikroekonomii, kładąc szczególny nacisk na analizę działań gospodarczych,
*szczegółowo opisano m.in. popyt, podaż i rynek; decyzje konsumenta; konkurencję doskonałą i pełny monopol; konkurencję niedoskonałą; gospodarkę opartą na informacji; ekonomię dobrobytu; podatki i wydatki publiczne,
*zaprezentowano najnowszą wiedzę dotyczącą zmian zachodzących we współczesnej gospodarce (m.in. globalizację, rolę Internetu).
Autorami podręcznika są wybitni uczeni i wykładowcy ekonomii, mający duże doświadczenie w doradztwie gospodarczym.
SPIS TREŚCI
Przedmowa do wydania polskiego
Przedmowa
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE
Rozdział 1. Ekonomia a gospodarka
Rozdział 2. Narzędzia analizy ekonomicznej
Rozdział 3. Popyt, podaż i rynek
CZĘŚĆ II. MIKROEKONOMIA POZYTYWNA
Rozdział 4. Elastyczność popytu i podaży
Rozdział 5. Decyzje konsumenta
Rozdział 6. Decyzje o podaży - wprowadzenie
Rozdział 7. Koszty a wielkość podaży
Rozdział 8. Konkurencja doskonała i czysty monopol
Rozdział 9. Struktura rynku i konkurencja niedoskonała
Rozdział 10. Rynek pracy
Rozdział 11. Różne rodzaje pracy
Rozdział 12. Rynki czynników produkcji i podział dochodu
Rozdział 13. Ryzyko i informacja
Rozdział 14. Gospodarka oparta na informacji
CZĘŚĆ III. EKONOMIA DOBROBYTU
Rozdział 15. Ekonomia dobrobytu
Rozdział 16. Wydatki i dochody publiczne
Rozdział 17. Polityka przemysłowa i polityka ochrony konkurencji
Rozdział 18. Czy warto sprywatyzować monopol naturalny?
Rozwiązania zadań sprawdzających
Słownik pojęć
Indeks rzeczowy
Spis ramek
Spis aneksów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 33 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Każdą organizację tworzą ludzie. Relacje występujące między nimi wpływają na sposób, w jaki ona działa, jak jest postrzegana przez innych oraz jaką ma przewagę na rynku. Monografia ta poświęcona jest właśnie funkcjonowaniu człowieka organizacji, przybliża i omawia szereg jego aspektów, dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej.
Publikacja ukazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich.
Książka doskonale spełni swoją rolę podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkim czy socjologia, będzie przydatnym źródłem wiedzy dla prowadzących lub uczęszczających na zajęcia dydaktyczne z zakresu nauk o organizacji, zachowań organizacyjnych, zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania wiedzą, zarządzania kapitałem ludzkim i intelektualnym, zarządzania zaufaniem, zarządzania usługami, zarządzania relacjami z klientem. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych]
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 195-201.
Druga część podręcznika "Antropologia kulturowa" zatytułowana "Kultura obyczajowa początku XXI wieku" jest opracowaniem osadzonym w tematyce pierwszej ogólnej części, znajomość której pozwala w pełni zrozumieć opisane przemiany w obyczajowości początku XXI wieku jako proces zmian i ciągłości kultury, istoty jej uwarunkowań i pełnionych funkcji. Zwyczaje, obyczaje, obrzędy, rytuały są nośnikami, tak jak wszystkie dobra kultury, określonych wartości, wyrazem identyfikacji z grupą społeczną, funkcjonujących norm postępowania w stosunkach międzyludzkich. Tworzą one obraz obyczajowości czy też kulturę obyczajowo-obrzędową, która jest istotnym składnikiem nie tylko kultury społecznej, ale także kultury ogólnej człowieka. Wiążą się one z mniej lub bardziej uświadomionym przymusem ich realizacji i świadczą o doniosłym znaczeniu wykonywanych czynności. [...]
Podobnie jak w I części podręcznika, po każdym rozdziale zostały sformułowane pytania i zagadnienia pomagające w samokształceniu i samokontroli, a na końcu pracy podano spis lektur jako uzupełnienie zagadnień poruszanych w poszczególnych rozdziałach i bibliografię.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Wprowadzenie
CIAŁO JAKO PRAŹRÓDŁO KULTURY OBYCZAJOWEJ - ISTOTA, UWARUNKOWANIA, TYPOLOGIE, FUNKCJE
1. Ciało i cielesnośc (w aspekcie antropologii biologicznej a antropologii filozoficznej i pedagogiki) jako praźródło i płaszczyzna kształtowania się obyczajowości
2. Istota kultury obyczajowej i jej uwarunkowania
3. Zwyczaje, obyczaje, obrzędy, rytuały - określenie pojęć i ich typologii
Znaczenie pojęć
Typologia obyczajów i obrzędów
4. FUNKCJE OBYCZAJOWOŚCI
ROZDZIAŁ I
OBYCZAJOWOŚĆ DOTYCZĄCA CIELESNOŚCI CZŁOWIEKA
1. Kult ciała i młodości a starość
2. Dominujące wzory kobiety i mężczyzny
3. Praktyki związane z higieną i troską o urodę
4. Modny ubiór
5. Tatuaż - moda czy ekstreamalna potrzeba zmiany wyglądu ciała?
6. Piercing - jedna z najstarszych form obyczajowych zdobienia ciała
ROZDZIAŁ II
OBYCZAJOWOŚĆ ZWIĄZANA Z POTRZEBAMI BYTOWYMI CZŁOWIEKA
1. Obyczajowość związana z zaspokajaniem potrzeby schronienia
2. Bezrobocie, bezdomność i emigracje zarobkowe
3. Tradycja i nowoczesność w sposobie odżywiania
4. Współcześni konsumenci i ich obyczajowość kształtowana przez supermarkety i centra handlowe
ROZDZIAŁ III
OBYCZAJOWOŚĆ DOTYCZĄCA WARTOŚCI WITALNYCH (ZDROWIE I SEKS)
1. Nowe obyczaje związane z troską o zdrowie.
- Praktyki obyczajowe związane z troską o zdrowie
2. Otyłość
3. Obyczajowość związana z seksem
- Seks zimny, gorący i ludyczny
- Seks płatny i nietypowy
4. Trzecia płeć
5. Manifestowana i ukrywana obyczajowość homoseksualizmu
ROZDZIAŁ IV
SPOŁECZNE OBLICZA OBYCZAJOWOŚCI ŚWIECKIEJ
1. Relikty obyczajowe historycznych kultur w Polsce
- Relikty kultury szlacheckiej
-Echa obyczajowości żydowskiej
2. Zanikające formy współczesnej obyczajowości
- Jarmarki, targi, stragany odpustowe - relikty zanikającej obyczajowości?
- Obyczajowość kultywowana przez Ochotniczą Straż Pożarną
3. Współczesne zwyczaje i obyczaje związane z hobby i rekreacją
- Turnieje rycerskie
- Żeglarstwo
- Zwyczaje łowieckie
4. Domowe formy świeckiego życia towarzyskiego
5. Clubbing jako nobilitująca forma życia towarzyskiego młodzieży
6. Plotka w życiu towarzyskim
ROZDZIAŁ V
WSPÓŁCZESNA OBYCZAJOWOŚĆ O CHARAKTERZE RELIGIJNO-ŚWIECKIM
1. Renesans zarzuconej obyczajowości religijnej
- Egzorcyzmy
- Pielgrzymki
2. Zmiany w obyczajowości świąteczno-religijnej
- Zmiany w obyczajach i obrzędach tzw. świąt nakazanych
3. Współczesna obyczajowość związana ze świeckim świętowaniem
- Karnawał
- Andrzejki
- Mikołajki
4. Stare i nowe formy obyczajowe czczenia pamięci osób i "naszych młodszych braci"
- Święto zmarłych a Halloween
- Pojednanie człowieka z naturą (cmentarze dla zwierząt)
5. Zwyczaje i obrzędy przejścia
- Narodziny dziecka, chrzest i I Komunia
- Obrzędowość ślubna i weselna: zaręczyny, ceremonie ślubne i związane z nimi najnowsze zwyczaje, wesele
- Obyczaje związane ze śmiercią i pochówkiem
ROZDZIAŁ VI
OBYCZAJOWOŚĆ MŁODEGO POKOLENIA JAKO POSZUKIWANIE WŁASNEJ DROGI ŻYCIOWEJ (OD IDEAŁÓW DO PATOLOGII)
1.Współczesny savoir-vivre i zasady komunikacji niewerbalnej
- Pozdrowienia i zwroty grzecznościowe
- Zasady komunikacji niewerbalnej
2. Dawne idealy i wzory zachowania w nowej szacie
- Ideały i obyczajowość harcerzy
- Wspólnoty religijne
- New Age jako alternatywna wizja życia
3. Zachowania patologiczne pod wpływem używek w subkulturach młodzieżowych
- Zachowanie pod wpływem używek
- Patologiczne zachowania w subkulturach młodzieżowych
4. Obyczajowość kultywowana i kreowana przez szkoły i uniwersytety oraz placówki kultury
ROZDZIAŁ VII
OBYCZAJOWOŚĆ ŻYCIA ARTYSTYCZNEGO, NAUKOWEGO, POLITYCZNEGO I RELIGIJNEGO
1. Zwyczaje i obyczaje w środowisku artystycznym i naukowym
- Układanie stosunków interpersonalnych w pracy
- Premiera teatralna i towarzyszące jej zwyczaje
- Jubileusze, benefisy i inne wyrazy uznania
- Nasilające się zjawiska patologii w życiu naukowym
2. Populizm i koniunkturalizm jako główne cechy obyczajowości w życiu społeczno-politycznym
3. Trudne problemy Kościoła i zmian w religijności wiernych
- Synkretyzm ponowoczenej religijności
- Religie(a) - między fundamentalizm a liberalizmem
- Różne oblicza religijności i towarzysząca im obyczajowość
- Wielkopańskość stylu życia duchownych
- Zmiany w Kościele i obrzędowości pod wpływem różnorodnych nurtów rewizjonistyczno-reformatorskich i charyzmatycznych
PODSUMOWANIE
GLOBALNY CHARAKTER PONOWOCZESNEJ OBYCZAJOWOŚCI KREOWANEJ PRZEZ MEDIA
Polecane lektury uzupełniające
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.7 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 255-272.
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing.
Zawiera:
Wstęp 1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
Wprowadzenie
1.1. Cyfrowa transformacja
1.2. Marketing a cyfrowa transformacja
1.3. Marketing a technologia
1.4. Marketing a metody zarządzania
1.5. Marketing a organizacja działań
1.6. Przyszłość marketingu
Podsumowanie
2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej / ROBERT KOZIELSKI
Wprowadzenie
2.1. Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach
2.2. Czwarta rewolucja przemysłowa - w kierunku zmiany zasad konkurowania
2.3. Źródła sukcesu organizacji - analiza podejść - elementy wspólne i odróżniające
2.4. Czterolistna koniczyna - sukces w epoce cyfrowej
Podsumowanie
3. Homo Cyber Oeconomicus - nowy wymiar zachowań konsumenckich / BOGDAN GREGOR, DOMINIKA KACZOROWSKA-SPYCHALSKA
Wprowadzenie
3.1. Konsument wobec technologii cyfrowych
3.2. Homo Cyber Oeconomicus - w kierunku przyszłości
3.3. Ekosystem cyfrowych interakcji
Podsumowanie
4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej - uwarunkowania i wyzwania / JAN W. WIKTOR
Wprowadzenie
4.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci - uwarunkowania i zależności
4.2. Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line
4.3. Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej - funkcje i instrumenty
4.4. Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej - elementy web-analityki
4.5. Strategiczne wyzwania wobec komunikacji marketingowej
Podsumowanie
5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 / HENRYK MRUK
Wprowadzenie
5.1. Marka i jej istota na rynku 4.0
5.2. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów
5.3. Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0
5.4. Pozycjonowanie marki na rynku 4.0
5.5. Wartości tworzą pozycję marki
5.6. Tożsamość oraz wizerunek marki
5.7. Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa
5.8. Lokalizacja marki na rynku 4.0
Podsumowanie
6. Badania marketingowe - nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej / KRYSTYNA MAZUREK-ŁOPACIŃSKA
Wprowadzenie
6.1. Badania jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej
6.2. Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów
6.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji
6.4. Big Data w analityce marketingowej
6.5. Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych
6.6. Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych
6.7. Kierunki zastosowań analityki marketingowej
Podsumowanie
7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji / BOGDAN GREGOR, MAGDALENA KALIŃSKA-KULA
Wprowadzenie
7.1. Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu
7.2. Konkurencyjność współczesnej organizacji
7.3. Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją
7.4. Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy
7.5. Wykorzystanie Market Intelligence dla wsparcia decyzji menedżerskich - w świetle wyników badań własnych Podsumowanie
Podsumowanie
8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami / ANDRZEJ POMYKALSKI
Wprowadzenie
8.1. Przesłanki i kierunki zmian
8.2. Istota innowacji
8.3. Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki
8.4. Zarządzanie innowacjami
8.5. Zarządzanie sieciowe innowacjami
Podsumowanie
9. Oczami praktyków
9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje / ARTUR MACIOROWSKI
9.2. Deep Learning - przywitaj się z Golemem / LECH C. KRÓL
9.3. Trzy wymiary marketera - co współczesny marketer wiedzieć powinien? / MARIUSZ LUDWIŃSKI
Epilog
O Autorach
Bibliografia
Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 366 [Czytelnia dla Dorosłych]
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie 4 okładki ISBN wyd. 1.
SPIS TREŚCI
Od autorów
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO EKONOMII
Rozdział pierwszy. Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Rozdział drugi. Współczesne systemy społeczno-gospodarcze
CZĘŚĆ II. PODSTAWY MIKROEKONOMII
Rozdział trzeci. Rynek, popyt, podaż
Rozdział piąty. Podstawy teorii wyboru konsumenta
Rozdział szósty. Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Rozdział siódmy. Rynki czynników produkcji i podstawy teorii podziału
CZĘŚĆ III. PODSTAWY MAKROEKONOMII
Rozdział ósmy. Główne kategorie i pojęcia makroekonomii. Produkt i dochód narodowy
Rozdział dziewiąty. Determinanty dochodu narodowego. Analiza krótkookresowa
Rozdział dziesiąty. Rola państwa w gospodarce
Rozdział jedenasty. Budżet państwa
Rozdział dwunasty. System pieniężno-kredytowy
Rozdział trzynasty. Czynniki wzrostu gospodarczego
Rozdział czternasty. Cykl koniunkturalny
Rozdział piętnasty. Bezrobocie
Rozdział szesnasty. Inflacja
Rozdział siedemnasty. Handel międzynarodowy. Elementy polityki handlowej
Rozdział osiemnasty. Międzynarodowe finanse
Rozdział dziewiętnasty. Model IS-LM. Podsumowanie polityki ekonomicznej
Rozdział dwudziesty. Gospodarka światowa - problemy rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 33 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Badania marketingowe : nowe metody badań i zastosowania / redakcja naukowa Róża Milic-Czerniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 226 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Podstawową przesłanką prezentowanej monografii jest przedstawienie głównych etapów oraz tendencji rozwoju w prawie 100-letniej historii badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem ostatniego dziesięciolecia, kiedy to pojawiła się era wielkich zbiorów danych, a następnie era produktów i usług, bazujących na tych danych. Autorzy każdego z rozdziałów koncentrują się na przedstawieniu najnowszych, czy to źródeł informacji czy też metod i techniki pozyskiwania danych, jak również nowych obszarów badawczych. W każdym z nich omawiane są nie tylko nowe możliwości badawcze na licznych przykładach, ale również sposób interpretacji uzyskanych wyników i kierunki ich wykorzystywania w procesie podejmowania decyzji przez decydentów.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie - Róża Milic-Czerniak
ROZDZIAŁ 1
Kierunki rozwoju badań marketingowych - Róża Milic-Czerniak
Wstęp
1.1. Ewolucja pojęcia badań marketingowych i ich roli w podejmowaniu decyzji biznesowych
1.2. Etapy rozwoju badań marketingowych
1.3. Rozwój metod zbierania danych w badaniach marketingowych
1.4. Źródła informacji o prowadzeniu badań marketingowych
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 2
Badanie ankietowe satysfakcji pracowników - Monika Szczerbak
Wstęp
2.1. Ankieta - forma pozyskiwania i analizowania informacji
2.2. Techniki ankietowe
2.3. Etapy przygotowania badań ankietowych
2.4. Badania ankietowe satysfakcji pracowników
Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki
ROZDZIAŁ 3
Rola badań marketingowych w prewencji missellingu usług finansowych - Monika Jachimkowska
Wstęp
3.1. Praktyki missellingu i metody ich rozpoznawania na rynkach usług finansowych
3.2. Badania marketingowe w służbie ograniczania ryzyka braku zgodności
3.3. Istota i etapy badania metodą tajemniczy klient
3.4. Metody badania zgodności praktyk sprzedażowych
3.5. Wykorzystanie wyników badań metodą tajemniczy klient
3.6. Tajemniczy klient - nowe narzędzie regulatora
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 4
Eye-tracking w badaniach marketingowych - Jolanta Jurczak
Wstęp
4.1. Charakterystyka eye-trackingu
4.2. Procedura badań metodą eye-trackingu
4.3. Narzędzia stosowane w badaniach eyetrackingowych
4.4. Zastosowanie badań eyetrackingowych w obszarze marketingu
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 5
Badania doświadczeń użytkownika - w poszukiwaniu perspektywy klienta w interakcji z systemami informatycznymi - Aleksandra Snarska
Wstęp
5.1. Doświadczenie użytkownika - definicja
5.2. Cele i typowe miary badań doświadczeń użytkownika
5.3. Rola badań użytkownika w procesie projektowania doświadczeń
5.4. Spektrum metod badawczych wspierających projektowanie doświadczeń
5.5. Metody badawcze najczęściej wykorzystywane w projektowaniu doświadczeń użytkownika urządzeń elektronicznych
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 6
Mapowanie podróży klienta jako metoda badania jego doświadczeń - Aleksandra Snarska
Wstęp
6.1. Cykl życia klienta a mapa jego podróży
6.2. Mapy podróży klienta - definicja i cele
6.3. Proces badania doświadczeń przez mapowanie podróży klienta
6.4. Typowe błędy przy tworzeniu map podróży klienta
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 7
Zastosowanie analizy czynnikowej w weryfikacji badań marketingowych - Jolanta Jurczak
Wstęp
7.1. Analiza czynnikowa - istota koncepcji
7.2. Procedura analizy czynnikowej
7.3. Przykłady zastosowań analizy czynnikowej w obszarze marketingu
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 8
Monitoring mediów społecznościowych w badaniach marketingowych - Rafał Broniarek
Wstęp
8.1. Perspektywa danych
8.2. Perspektywa narzędziowa
8.3. Perspektywa biznesowa
8.4. Perspektywa badawcza
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 9
Analityka zaawansowana w badaniach marketingowych - Róża Milic-Czerniak
Wstęp
9.1. Charakterystyka Big Data - podstawy analityki zaawansowanej
9.2. Istota analityki zaawansowanej
9.3. Analityka marketingowa - przykłady zastosowań
Podsumowanie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 366 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
-Bezpieczne i sprawne funkcjonowanie współczesnej gospodarki wymaga współdziałania wielu elementarnych czynników, między innymi: zasobu majątkowego i finansowego, demograficznego, technologii i organizacji oraz dywersyfikacji i stałych dostaw energii. Ta harmonia w dużym stopniu wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstw, zarządzanie wiedzą, tworzenie przedsięwzięć innowacyjnych i przyczynia się do wzrostu poziomu osiąganych wyników ekonomicznych i wartości firmy. Wiedzę, sprawne procesy innowacyjne i tzw. kulturę innowacyjną wnikliwie analizowali A. Toffler i P. Drucker. Ten pierwszy w procesie historycznym postrzegał istotne zmiany w gospodarce - wskazując na erę informacji i erę wiedzy obecną w procesach globalizacyjnych. Implikuje to, co zauważył Drucker, budowę społeczeństwa opartego na wiedzy, które buduje nowy paradygmat gospodarki rynkowej opartej na wiedzy.
-Niniejsze opracowanie zawiera szereg rozwiązań odnoszących się do procesów innowacyjnych obejmujących, między innymi: teoretyczne problemy zarządzania organizacjami; zasoby przedsiębiorstw - proces ich tworzenia i rozwoju; innowacyjne aspekty funkcjonowania sektorów gospodarczych, przedsiębiorstw, handlu internetowego, nowoczesnego marketingu, systemu IT, społecznej odpowiedzialności za rozwój.
Zawiera:
CZĘŚĆ I, GOSPODARKA
Rozdział 1
Budżet partycypacyjny jako forma modernizacji zarządzania administracją publiczna na przykładach wybranych gmin województwa lubuskiego / Roman Bajor
Rozdział 2
Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości w Polsce na przykładzie miast na prawach powiatu / Bartosz Sebastian Edwarczyk
Rozdział 3
Efektywnośc funkcjonowania publicznego szkolnictwa wyższego na przykładzie wybranych wydziałów humanistycznych / Piotr Pietrzak
Rozdział 4
Kontrakty futures na giełdzie Euronex jako instrument hedgingu w obrocie towarami rolnymi / Mirosław Walawski
Rozdział 5
Perspektywy rynku energetycznego w Polsce a OZE i Polski Węgiel / Bartosz Zagierski, Michał Mierzejewski
Rozdział 6
Bariery wejścia do podsektorów produkcji energii elektrycznej z odnawialnych źródeł w Polsce / Adam Staliński
Rozdział 7
Koszty i korzyści integracji sektora bankowości spółdzielczej w Polsce / Łukasz Majer
CZĘŚĆ II, TECHNOLOGIA
Rozdział 8
Zastosowanie pomiarów widm UV do wykrywania zafałszowań tłuszczu kakaowego / Anna Dankowska, Marcelina Płatkiewicz
Rozdział 9
Określanie ryzyka presonalnego metodą SWIFT / Justyna Dudek
Rozdział 10.
Automatyczna klasyfikacja użytkowników sieci telekomunikacyjnej na podstawie danych bilingowych / Dominik Filipiak, Michał Mucha
Rozdział 11
Porównanie technologii RFID i NFC w zastosowaniach biznesowych / Urszula Garczarek
Rozdział 12
Innowacje w logistyce / Emilia Sielicka
Rozdział 13
Start-upy - innowacyjne rozwiązania na trudne czasy / Joanna Janowicz
Rozdział 14
Korneometryczna ocena stopnia nawilżenia naskórka po zastosowaniu kremów kosmetycznych z dodatkiem składników nawilżających / Barbara Kamczycka
Rozdział 15
Teorioinformacyjna interpretacja produktu cyfrowego / Marcin Wieczerzycki
Rozdział 16
Innowacyjność gospodarki jako czynnik postrzegania państwa w środowisku międzynarodowym - casus Unii Europejskiej / Marcin Leszczyński
Rozdział 17
Crowdsourcing as a Platform for Enterprise Collaboration with the Internet Community / Marcin Lewicki
Rozdział 18
Nowe koncepcje i obszary badawcze w zakresie Zarzadzania Strategicznego - okres po 2010 roku / Marek Młodzikowski
CZĘŚĆ III, SPOŁECZEŃSTWO
Rozdział 19
Emocje czy rozum? Co kształtuje decyzje zakupowe nabywców / Piotr Gaczek
Rozdział 20
"Srebrna komunikacja" szansą dla starzejącego się społeczeństwa / Kinga Podraza-Myszkowska
Rozdział 21
Specyfika badań eyetrackingowych w aspekcie analizy serwisów internetowych / Anna Roth
Rozdział 22.
Luka percepcyjna jako element psychomanipulacji w zarządzaniu ludźmi / Fabian Siemiatowski
Rozdział 23
Wielkość gospodarstwa domowego a zróżnicowanie kosztów utrzymania i wyposażenia zasobów mieszkaniowych w Polsce / Anna Górska
Rozdział 24
Klasyfikacja uwarunkowań zachowań konsumentów - podejscie wertykalne / Andrzej Szymkowiak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: publikacja prezentuje główne zagadnienia dotyczące relacji między turystą seniorem a stroną podażową rynku usług hotelarskich.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 101-107.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338.48 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 193-200.
Książka jest pierwszą na polskim rynku publikacją łączącą tematykę coachingu z nowoczesnym doradztwem zawodowym. Przedstawione w niej zostały zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty coachingu kariery. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom takim jak:
- specyfika działań składających się na coaching kariery,
- specyfika działań składających się na coaching kariery,
- współczesne podejście do zagadnień kariery zawodowej i obecne modele kariery,
- pojęcie "zatrudnialności" oraz budowanie marki osobistej (personal branding),
- coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami,
- charakterystyka narzędzi coachingu kariery,
- elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych,
- praca z różnymi pokoleniami oraz z wybranymi grupami klientów, w tym m.in. z osobami niepełnosprawnymi.
Publikację uzupełniają liczne i zróżnicowane studia przypadków oraz wybrane narzędzia przydatne w coachingu kariery.
Zainteresuje ona zarówno profesjonalnych coachów, jak i menedżerów, kadrę zarządzającą firm, pracowników działów HR, doradców zawodowych, trenerów i konsultantów zarządzania. Będzie też cennym źródłem wiedzy dla pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z zarządzaniem, psychologią oraz pedagogiką.
SPIS TREŚCI
O autorce
Wstęp
Rozdział 1. Coaching kariery - próba charakterystyki pojęcia
Czym jest coaching
Coach - człowiek, który pyta
Rodzaje coachingu
Specyfika coachingu kariery
Rozdział 2. Kariera zawodowa - centralne pojęcie coachingu kariery
Kilka uwag terminologicznych
Dawne a obecne podejście do zagadnień kariery zawodowej
Modele współczesnych karier
*Kariera proteuszowa
*Kariera bez granic
*Kariera kalejdoskopowa
Kariery zawodowe w praktyce
Rozdział 3. Zatrudnialność (employability) oraz budowanie marki osobistej (personal branding) - ważne pojęcia współczesnego rynku pracy
Istota zatrudnialności (employability)
Istota zatrudnialności (employability)
Istota budowania marki osobistej (personal branding)
Cechy silnej marki osobistej
Budowanie marki osobistej (personal branding) a budowanie marki pracodawcy (employer branding)
Rozdział 4. Doradztwo (poradnictwo) zawodowe a coaching kariery
Doradztwo czy poradnictwo zawodowe?
Preorientacja, orientacja i reorientacja zawodowa
Praca z dziećmi i młodzieżą jako zadanie doradcy zawodowego
*Budowanie zainteresowań w wieku przedszkolnym
*Poradnictwo zawodowe w niższych klasach szkoły podstawowej
*Poradnictwo zawodowe w wyższych klasach szkoły podstawowej
*Poradnictwo zawodowe w szkołach ponadpodstawowych
Praca z osobami dorosłymi - w stronę coachingu kariery
Rozdział 5. Przedstawiciele różnych pokoleń jako klienci coacha kariery
Pięć pokoleń na współczesnym rynku pracy
Przynależność generacyjna jako czynnik różnicujący podejście do kariery zawodowej
Praca z klientami różnych pokoleń - niektóre wyzwania
*Klienci pokolenia baby boomers (BB)
*Klienci pokolenia X
*Klienci pokolenia Y
*Klienci pokolenia Z (C)
Rozdział 6. Elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych
Kształtowanie ścieżek kariery we współczesnych organizacjach
Wielokierunkowość rozwoju pracowników
Różnicowanie ścieżek kariery w organizacji
Rozmowa jako podstawa wspierania pracowników organizacji
Coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami
Rozdział 7. Podstawowe narzędzia pracy coacha kariery
Pytania jako główne narzędzie coachingowe
Aktywne słuchanie
Model GROW
Koło życia
Rozdział 8. Praca z wybranymi grupami klientów
Coaching w Akademickich Biurach Karier (ABK)
Coaching jako element programów outplacementowych
*Kilka uwag terminologicznych
*Wędka, ryba czy umiejętności wędkarza?
*Etapy outplacementowego coachingu kariery
Praca z osobami niepełnosprawnymi
*Aktywność zawodowa a rehabilitacja osób niepełnosprawnych
*Rozwój osób niepełnosprawnych w środowisku zawodowym
*Coachingowe formy wspierania osób niepełnosprawnych
STUDIA PRZYPADKÓW
SERIA I. Katarzyna Pieciul
1. Wybór kierunku studiów
2. Długie dojrzewanie do samodzielności
3. Kryzys wieku średniego (?)
4. Jak zmienić kierunek kariery?
5. Dyrektor finansowy czy restaurator?
6. Niechciana emerytura
SERIA II. Paweł Gniazdowski
1. Zbyszek; 2. Ryszard; 3. Hanna; 4. Beata; 5. Andrzej; 6. Krystyna
Załączniki 1. Wieloaspektowa ocena preferencji zawodowych (WOPZ)
2. Kwestionariusz "Moja kariera"
3. Biuro Karier Politechniki Warszawskiej. Regulamin uczestnictwa i prowadzenia sesji coachingowych
BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-commerce : strategia, zarządzanie, finanse / Justyna Skorupska. - Wydanie 1, 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 149 stron ; ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 147-149.
Książka jest pierwszą na rynku publikacją z zakresu e-commerce uwzględniającą polską specyfikę. Obejmuje zarówno aspekty strategiczne, jak i finansowe handlu w internecie oraz zawiera pełen proces: od strategii e-biznesu aż po budowanie business case i zarządzanie kanałem e-commerce. Jest wzbogacona o studia przypadków z polskiego rynku oraz o praktyczne narzędzia zarządcze. Została napisana z myślą o praktykach związanych z branżą handlu internetowego. Jest również cennym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomii, zarządzania, marketingu i handlu elektronicznego.
Świetne kompendium wiedzy na temat handlu elektronicznego, w którym autorka zawarła podstawowe pojęcia i definicje dotyczące tego rynku, zarówno w wymiarze makro-, jak i mikrootoczenia. Wskazuje, w jaki sposób rozwija się e-commerce i jakie są główne determinanty tego wzrostu. Istotnym elementem poradnika są zasady budowania strategii dla e-handlu w kontekście modelowania tego biznesu, budowania unikatowych wartości dla klienta oraz stawiania celów i zwrotu z inwestycji w podejmowane działania.
Ważnym elementem książki jest charakterystyka specyfiki klienta online oraz budowanie efektywnych i korzystnych doświadczeń nie tylko w kontekście samej architektury sklepu, ale szeroko rozumianych taktyk i narzędzi e-marketingowych w ramach całego procesu zakupowego i punktów styku sklepu internetowego z klientem. Książkę rekomenduję wszystkim zajmującym się budowaniem i rozwojem handlu elektronicznego, w szczególności właścicielom sklepów i platform handlowych online, przedsiębiorcom skoncentrowanym na biznesie online, studentom i wszystkim, których interesują elementy budowania dynamicznych modeli e-commerce. - [Jacek Kotarbiński]
SPIS TREŚCI
Wstęp
Od Autorki
Rozdział 1. DEFINICJA, RYNEK, TRENDY
1.1. Definicja handlu elektronicznego (e-commerce)
1.2. Rynek e-commerce i jego otoczenie
1.2.1. Źródła danych o e-commerce
1.2.2. Mikrootoczenie: klienci, dostawcy, konkurenci i pracownicy
1.2.3. Makrootoczenie: czynniki polityczno-prawne, ekonomiczne, socjokulturowe oraz technologiczne
1.3. Trendy w e-commerce
1.3.1. Ewoluowanie modeli biznesowych sklepów
1.3.2. Zmiany zachowań klientów związane z ewolucją modeli biznesowych
1.3.3. Zmiany wywołane postępem technologicznym
Rozdział 2. STRATEGIE, MODELE, KPI
2.1. Podejście strategiczne
2.2. Budowanie modelu biznesowego
2.3. Praktyczne zastosowanie modelowania e-biznesu
2.3.1. Główne struktury i modele e-commerce
2.3.2. USP: jak wyróżnić swoją ofertę? Budowanie wartości dla klienta
2.4. Internetowy kanał sprzedaży w tradycyjnie działającej firmie
2.5. Kluczowe wskaźniki efektywności - KPI w e-commerce
2.5.1. Najpopularniejsze KPI w e-biznesie
2.5.2. Najpopularniejsze KPI w e-commerce
2.5.3. Ważne dane w e-commerce
Rozdział 3. E-KONSUMENT, PROCESY E-COMMERCE, OMNICHANNEL
3.1. E-konsument
3.2. Nowy proces zakupowy
3.2.1. Lejek zakupowy
3.2.2. Nowy model, new consumer journey
3.2.3. Etapy procesu zakupowego w sklepie internetowym
3.3. Online jako nowy kanał sprzedaży vs. omnichannel
3.4. Procesy i organizacja pracy
Rozdział 4. SPRZEDAŻ A MARKETING, USABILITY
4.1. Sprzedaż a marketing
4.2. E-marketing - przegląd
4.3. Usability w e-commerce
4.4. Projektowanie user experience
4.5. Projektowanie end-to-end
Rozdział 5. KONWERSJA, ONLINE MERCHANDISING, BIG DATA
5.1. Konwersja, czyli sprzedaż
5.2. Online merchandising
5.3. Data - Driven Biznes, e-biznes coraz bardziej uzależniony od danych
Rozdział 6. FINANSE, PLANOWANIE PRZYCHODÓW
6.1. Finanse - budowanie business case dla e-biznesu
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 25/2013)
Bibliografia przy pracach.
W dynamicznie rozwijającej się gospodarce zachodzą ciągłe zmiany zarówno w sferze społecznej, jak i demograficznej, wpływając na bezpieczeństwo na świecie. Szczególnie istotne zmiany dotyczą liczby ludności. Przeobrażenia demograficzne wynikają nie tylko z poziomu dzietności czy umieralności, ale także dotyczą struktury narodowościowej państw.
Struktura ta jest kształtowana przez zjawisko migracji. Jednym z najważniejszych motywów migracji jest niski poziom bezpieczeństwa społecznego w danym kraju. Wynika on z niewypełniania przez państwo takich funkcji, jak: ochrona egzystencjalnych podstaw życia, tworzenie warunków do zaspokajania indywidualnych potrzeb oraz realizacji aspiracji życiowych, zapewnienie ochrony zdrowia czy gwarancji emerytalnych.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I
ROZWÓJ DEMOGRAFICZNY KRAJÓW UNII EUROPEJSKIEJ
1. Zmiany w stanie liczebnym, ruchu naturalnym i wędrówkowym oraz strukturze ludności według wieku w krajach Unii Europejskiej - Izydor Sobczak
2. Migracje ludności w krajach Unii Europejskiej oraz ich skutki społeczno-deinograficzne i gospodarcze - Małgorzata Gajewska, Robert Kaźmierczak
3. Zmiany w poziomie urodzeń i płodności kobiet w krajach Unii Europejskiej - Joanna Więcek
4. Mobilność społeczna w Polsce w latach 1992-2008 - Katarzyna Sokołowska
5. Przemiany demograficzne i społeczne w Niemczech - Eugeniusz Gostomski
CZĘŚĆ II
BEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNE KRAJÓW UNII EUROPEJSKIEJ
6. Społeczny potencjał Francji jako czynnik jej mocarstwowej pozycji w XXI wieku - Marta Pachocka
7. Starsi konsumenci siłą napędową rozwoju przedsiębiorstw, sektorów, gospodarek - Katarzyna Bałandynowicz-Panfil
8. Formy opieki nad osobami starszymi w wybranych krajach Unii Europejskiej- porównania z Polską - Michał Kubiak
9. Tożsamość kulturowa regionu w aspekcie integracji europejskiej - przykład Kaszub - Justyna Zawadzka
10. Zmienna syntetyczna jako podstawa opisu poziomu życia ludności w wybranych krajach Unii Europejskiej - Marta Kuc
11. Poziom życia ludności w Polsce w ujęciu wojewódzkim. Przegląd literatury przedmiotu z okresu 1984-2008 - Karolina Klimańska.
12. Przestrzenne zróżnicowanie umieralności według płci i wieku w krajach Unii Europejskiej - Zygmunta Barańska
Streszczenie/Summary
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 314.1 UE [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wydanie I - 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 458 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Bibliografia, netografia na stronach 431-449. Indeksy.
Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorki książki "Psychologia konsumenta". Katarzyna Stasiuk i Dominika Maison wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski Autorek poparte są wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych.
Książkę wyróżnia opis zachowań konsumenckich z trzech punktów widzenia:
- klasyczna perspektywa podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw),
- analiza procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta,
- perspektywa praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1
EWOLUCJA CZY REWOLUCJA - ZMIANY W ROZUMIENIU ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW
1.1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych
1.2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów
1.2.1. Model EKB - konsument racjonalny i świadomy własnych potrzeb
1.2.2. Etapy decyzji konsumenckich w modelu EKB
1.3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość
1.4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru
1.4.1. Im więcej, tym lepiej
1.4.2. Od przybytku głowa jednak boli
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2
OD NAUKI DO PRAKTYKI - BADANIA MARKETINGOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY O KONSUMENTACH
2.1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach
2.2. Rodzaje badań marketingowych - czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta
2.2.1. Różnice między ilościowymi i jakościowymi badaniami rynku
2.2.2. Ilościowe badania marketingowe
2.2.3. Jakościowe badania marketingowe
2.3. Nowe nurty w badaniach marketingowych
2.3.1. Badania prowadzone przez internet
2.3.2. Badania z użyciem telefonów komórkowych
2.3.3. Badania z wykorzystaniem pomiarów fizjologicznych (danych biometrycznych)
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3
JAK KONSUMENT WIDZI ŚWIAT - O ROLI PROCESÓW SPOSTRZEGANIA
3.1. Spostrzeganie i uwaga
3.1.1. Od wysuniętego języka do Rolling Stones
3.1.2. Jak umysł konsumenta radzi sobie z nadmiarem informacji - rola uwagi
3.2. Samochód Jamesa Bonda - product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach
3.3. Guerilla marketing, ambient media - zaskakiwanie konsumenta
3.3.1. Niekonwencjonalne działania marketingowe - guerilla marketing
3.3.2. Niekonwencjonalne nośniki reklamy - ambient
3.4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach - nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu
3.4.1. Węch
3.4.2. Smak
3.4.3. Słuch
3.4.4. Dotyk
3.5. Niewidzialne lub niezauważalne - bodźce utajone
3.5.1. Powyżej i poniżej progu świadomego spostrzegania
3.5.2. Niechlubne początki bodźców podprogowych w reklamie
3.5.3. Oddziaływania podprogowe - dowody naukowe
3.5.4. Bodźce podprogowe w praktyce reklamowej
3.5.5. Bodźce peryferyczne - powyżej progu świadomego spostrzegania, ale niezauważane
3.5.6. Bodźce peryferyczne a bodźce podprogowe
3.6. Próg różnicy w spostrzeganiu - co konsument powinien zauważyć, a czego nie
3.6.1. Wykorzystanie progu różnicy w działaniach marketingowych
3.7. Kategorie w głowach konsumentów
3.7.1. Postrzeganie świata przez kategorie
3.7.2. Podobieństwo w procesie kategoryzacji
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4
O PRAWDZIWEJ I FAŁSZYWEJ WIEDZY KONSUMENTÓW
4.1. Produkty, sklepy, reklamy - źródła wiedzy konsumentów
4.2. "Wiem" i "wiem, że wiem" - wiedza obiektywna i subiektywna
4.2.1. Wiedza obiektywna - eksperci i laicy
4.2.2. Kalibracja wiedzy - (zbyt) pewny siebie konsument
4.3. Zewnętrzne źródła informacji
4.3.1. Źródła osobiste
4.3.2. Źródła publiczne i źródła komercyjne
4.4. Pamięć - wewnętrzne źródło informacji
4.4.1. Pamięć jawna i pamięć utajona
4.4.2. Dlaczego jazda na nartach przeszkadza w nauczeniu się jazdy na snowboardzie - zjawisko interferencji
4.4.3. Mały Głód i króliczki Duracell - jak pomóc pamięci konsumentów
4.5. Zawodna pamięć konsumenta
4.5.1. Królik Bugs u Disneya - fałszywe wspomnienia w reklamie
4.5.2. Miłość do szparagów i niechęć do sałatki z jajek - fałszywe wspomnienia kulinarne
4.6. Drogi, znany, francuski - wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach jakości produktów
4.6.1. Linie lotnicze i suknie ślubne - rozszerzanie marki
4.6.2. Francuskie perfumy, szwajcarskie zegarki, chińskie podróbki - efekt kraju pochodzenia
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5
PROCESY POZNAWCZE W BADANIACH MARKETINGOWYCH -PRAKTYKA BADAŃ KONSUMENCKICH
5.1. Testy produktów-czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje
5.1.1. Decyzje niezbędne przy planowaniu testów produktów
5.1.2. Podstawy metodologiczne testów produktów
5.2. Badania cenowe - "negocjacje percepcyjne" między producentem a konsumentem
5.2.1. Bezpośrednia akceptacja ceny (metoda DPA) i deklaracja częstości zakupu
5.2.2. Badanie relacji cena-marka (metoda BPTO)
5.2.3. Badanie wrażliwości cenowej (metoda PSM)
5.3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek - badania nazw i opakowań
5.3.1. Badanie nazw
5.3.2. Badanie opakowań
5.4. Badania satysfakcji klienta
5.4.1. Kogo i o co pytać w badaniach satysfakcji klienta
5.4.2. Planowanie cyklu badań
5.5. Badania semiotyczne - w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 6
SERCE NA ZAKUPACH - PROCESY EMOCJONALNE W OCENACH I DECYZJACH KONSUMENTÓW
6.1. Czym są emocje
6.2. Afekt, emocje, nastroje - różne zjawiska emocjonalne
6.2.1. Emocje integralne i emocje incydentalne
6.3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych
6.4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka
6.4.1. Dobry humor - lepsze produkty. Wpływ stanów emocjonalnych na oceny
6.4.2. "Nastrojowe" skróty. Wpływ stanów emocjonalnych na przetwarzanie informacji
6.4.3. Gry hazardowe, wakacje i "wstrętne" produkty - skomplikowane emocje negatywne
6.5. Czy emocje potrzebują myślenia - tajniki nieuświadamianego afektu
6.5.1. Efekt ekspozycji w zachowaniach konsumenckich
6.5.2. Emocje nie potrzebują myślenia - dowody neurofizjologiczne
6.5.3. Marka w mózgu
6.6. "Po prostu muszę to mieć"-zakupy pod wpływem impulsu
6.6.1. Szukając przyjemności i zapominając o smutkach - jasne i ciemne strony impulsywnych zakupów
6.6.2. Kto, gdzie i kiedy kupuje pod wpływem impulsu
6.6.3. Impulsywny konsument w sieci
6.7. Od miłości do nienawiści - skrajne emocje konsumentów
6.7.1. Lovemarks - tajemnica emocjonalnej więzi z marką
6.7.2. Bojkoty konsumenckie
6.8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji
6.8.1. Humor w reklamie - sposób na przyciągnięcie uwagi
6.8.2. Reklama jako narzędzie perswazji
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 7
KAŻDE DZIAŁANIE MA JAKĄŚ PRZYCZYNĘ - MOTYWACJA W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW
7.1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów
7.2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb
7.2.1. Od fizjologii do samorealizacji - piramida potrzeb Masłowa
7.3. Nieświadome motywy działania
7.3.1. Dziedzictwo Zygmunta Freuda
7.3.2. Współczesne podejście do nieświadomości
7.3.3. Nieuświadomione przyczyny wyborów i zachowań konsumentów
7.4. Modele motywacji konsumenckiej
7.4.1. Wartości i style życia - model VALS 2
7.4.2. Od Freuda do Adlera - model Censydiam
7.5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich - Ja versus Inni
7.5.1. Obraz Ja - jaki jestem, a jaki chciałbym być
7.5.2. Kreowanie Ja - dlaczego diabeł ubiera się u Prądy
7.5.3. Poprawianie Ja - etyczne produkty w służbie moralności konsumenta
7.6. Być podobnym czy się wyróżnić - potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich
7.6.1. Konsumencka potrzeba unikalności
7.6.2. Być oryginalnym, byle nie za bardzo
7.6.3. Mass customization - zindywidualizowanie masowej konsumpcji
7.6.4. Balansowanie w grupie - unikalność i podobieństwo a rodzaje konsumpcji
7.7. Motywacje o podłożu poznawczym
7.7.1. Potrzeba poznania a uleganie promocjom i odbieranie komunikatów reklamowych
7.7.2. Potrzeba różnorodności
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 8
POSTAWY W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH
8.1. Historia badań nad postawami
8.2. Współczesne rozumienie postaw
8.3. Skąd się biorą postawy
8.3.1. Margaryna na tle zachodu słońca - emocjonalne źródła postaw
8.3.2. Jak "obliczyć" sympatię do marki - poznawcze źródła postaw
8.3.3. Postawy jako efekt doświadczenia
8.4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie
8.4.1. Brak zgodności między postawą ogólną a zachowaniem - niezgodność ewaluatywna
8.4.2. Brak zgodności między intencją zachowania a zachowaniem - niezgodność dosłowna
8.5. Postawy ambiwalentne i utajone - nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem
8.5.1. Postawy ambiwalentne
8.5.2. Postawy utajone
8.6. Jak zmieniać postawy - komunikowanie perswazyjne
8.6.1. Dwutorowe modele oddziaływań perswazyjnych
8.7. Od obojętności po uwielbienie - bieguny konsumenckiego zaangażowania
8.7.1. Źródła zaangażowania
8.7.2. Jak mierzyć zaangażowanie
8.7.3. Serce i rozum - zaangażowanie emocjonalne, zaangażowanie racjonalne
8.8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów
8.8.1. Odbieranie i przetwarzanie przekazów reklamowych
8.8.2. Odbieranie i przetwarzanie pozareklamowych komunikatów marketingowych
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 9
PRAKTYCZNIE O EMOCJACH, MOTYWACJACH I POSTAWACH KONSUMENTÓW
9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne
9.1.1. Badania U&A - klasyka badań postaw w badaniach marketingowych
9.1.2. Jakościowe badania postaw - wprowadzanie produktów na rynek
9.1.3. Badania segmentacyjne - podstawa wyboru grupy docelowej i tworzenia strategii produktu
9.2. Jakościowe badania potrzeb i wartości
9.2.1. Bliżej doświadczeń - badania etnograficzne
9.2.2. Analiza metafor
9.3. Badania marki
9.3.1. Ilościowe metody badania marki
9.3.2. Jakościowe metody badania marki pretestowe reklamy - czy pomysł na reklamę będzie skuteczny
9.4. Badania reklamy
9.4.1. Badania poprzedzające tworzenie reklamy - w jakim kierunku iść
9.4.2. Badania pretestowe reklamy - czy pomysł na reklamę będzie skuteczny
9.4.3. Badania posttestowe - czy przeprowadzona kampania była skuteczna
Podsumowanie
Literatura
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 366 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej