Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(8)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(4)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Czytelnia dla Dorosłych
(23)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(3)
Autor
Andrzejewski Piotr (1955-2009)
(2)
Banaszak Sławomir (1973- )
(2)
Antosik Marta
(1)
Augustyn Anna
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Blanchard André
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bojanowska Elżbieta (1972- )
(1)
Borkowski Przemysław (1973- )
(1)
Borówka Ewa
(1)
Byczkowska Magdalena
(1)
Bąkiewicz Anna
(1)
Bąkowski Michał
(1)
Cesarski Maciej
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Ciachoń Elżbieta
(1)
Cieślińska Barbara
(1)
Collingwood Harris
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czeczuga Bazyli
(1)
Dalecka-Werpachowska Agnieszka
(1)
Dowgiałło Zygmunt (1926- )
(1)
Dudek Aleksandra (ekonomia)
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Frąś Józef (1953- )
(1)
Gajda Joanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Gieorgica Paweł
(1)
Giermaziak Jarosław
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grabowska Katarzyna (pisarka)
(1)
Grabowska Katarzyna (pisarka). Cudzy mąż
(1)
Grzesik Wiesław
(1)
Grześ Anna
(1)
Góra Tomasz
(1)
Głowala Katarzyna
(1)
Hryniewicka Magdalena
(1)
Jachowicz Stanisław
(1)
Jaremczuk Mateusz
(1)
Jasiński Wiesław (prawo)
(1)
Jaworek Magdalena
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Just Małgorzata
(1)
Kaczyński Stanisław (ekonomia)
(1)
Kalisz Anna (prawnik)
(1)
Kapla Mariola
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Kinowska Hanna (ekonomia)
(1)
Knapińska Magdalena
(1)
Kopijer Paweł (1970- )
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kowalewski Tadeusz
(1)
Kowalski Bartłomiej (prawnik)
(1)
Kozłowska Paulina (1988- )
(1)
Kozłowska Urszula (socjolog)
(1)
Kraczla Magdalena
(1)
Krupińska Magda
(1)
Kryszczuk Aleksandra
(1)
Krzemień-Rusche Joanna
(1)
Krzykowska Karolina
(1)
Krzyżaniak Aleksandra
(1)
Królikowska Monika
(1)
Kucharski Leszek (ekonomia)
(1)
Kuna Marcin
(1)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(1)
Ledzion Ireneusz
(1)
Lisowski Marek
(1)
Lisowski Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Majewski Przemysław
(1)
Majzel Anna
(1)
Maksim Monika (1973- )
(1)
Malasińska-Nagórny Agata
(1)
Malchar-Michalska Dominika
(1)
Maleky Maria
(1)
Malinowska Irena (1961- )
(1)
Malinowski Piotr
(1)
Marczułajlis Anita
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Miara Adam
(1)
Michalak Andrzej
(1)
Michalski Mariusz (prawo)
(1)
Mildner Piotr
(1)
Miś Lucjan
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Musiał Maja
(1)
Niemczyk Andrzej
(1)
Niemczyk Anna
(1)
Niewiadomski Kazimierz
(1)
Nowak Ireneusz
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Ostapowicz Hubert
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Podczaszy Joanna
(1)
Potoczek Andrzej (ekonomia)
(1)
Przybylska Justyna
(1)
Rogowski Waldemar
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Policjanci
(1)
Prawnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1502)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Menedżerowie
(-)
Rodzina
(1116)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(860)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(540)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(504)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(482)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Zwierzęta
(450)
Relacje międzyludzkie
(449)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(321)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Opowiadanie polskie
(309)
Żydzi
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Magia
(283)
Życie codzienne
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(223)
Terroryzm
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Polityka międzynarodowa
(217)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(206)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Dziennikarze
(164)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Stosunki interpersonalne
(160)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Pomorze Zachodnie
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Poradniki
(7)
Opracowanie
(5)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Romans
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Kryminał
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CDR [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
U góry s. tyt., okł. i grzb.: "Harvard Business Review" oraz nazwa wydawcy oryg.: Harvard Business School Press.
Zawiera art. opublikowane w "Harvard Business Review"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.2 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160)
Bibliogr. s. 283-295.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
- W książce tej autor przedstawia swoją drogę do sukcesu, w szerokim tego słowa znaczeniu. Sukcesem jest dla niego nie tylko osiągnięcie wolności finansowej, dotyczy on bowiem również innych sfer życia i prowadzi do ogólnego zadowolenia.
- Po przeczytaniu tej książki zrozumiemy, że sukces może osiągnąć każdy, kto potrafi zrozumieć głęboki sens pozytywnej postawy wobec życia. [...]
- MARKETING PRZEZ SIEĆ definiuje autor jako sztukę nawiązywania i rozwijania kontaktów między ludźmi. Inaczej mówiąc, jest to po prostu SPOSÓB NA ŻYCIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Julia Gierszewska jest młodą piosenkarką u progu wielkiej kariery. Pewnego dnia po przebudzeniu zastaje w mieszkaniu martwe ciało swojego menadżera, a po suto zakrapianej nocy kobieta nie potrafi określić jak doszło do tego, że mężczyzna nie żyje. Kto go zabił? Ona? A może ktoś inny? W panice Julia wychodzi z domu, wsiada do taksówki i prosi kierowcę, by jechał przed siebie. By wywiózł ją daleko poza Warszawę. Z czasem nabiera podejrzeń – czy ten człowiek, który pomaga jej uciec, jest aby na pewno jej sprzymierzeńcem? Stopniowo przestaje być również jasne, kto kogo powinien bardziej się bać: ona jego, czy on jej. Tymczasem sprawą zamordowanego menedżera zajmuje się prokurator Gabriela Seredyńska, która kiedy raz podejmie trop, nie odpuści, choćby miała to przypłacić własnym życiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Kryminał [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
-Kobiety zmieniają świat, ale jeszcze nie doceniają siebie. Nie wiedzą, jakie dary wnoszą do gospodarki dzięki swojej pracy. Dotąd krytykowane kobiece cechy, takie jak misyjność, uczuciowość, uważność, troskliwość i wiele innych, stanowią wielki niewykorzystany potencjał i zmieniają zimny świat biznesu.
-Książka zaczyna się wywiadami z dziesięcioma kobietami sukcesu, które zrobiły zawrotną karierę i piastują najwyższe stanowiska w różnych firmach. Wspaniale mówią one o paniach, zachęcają je do podążania za głosem serca i kierowania się intuicją. Podpowiadają, czego warto się uczyć od mężczyzn, a czego absolutnie od nich nie przejmować. Wskazują, jak połączyć karierę z rolą matki i żony oraz pielęgnować własny rozwój i duchowość.
-Komentarze przedstawione w drugiej części poradnika zaskoczą niejedną czytelniczkę (i czytelnika). Autorki prezentują liczne mocne strony kobiet, jak również ich słabości. Przede wszystkim jednak podkreślają, jak wiele męski świat biznesu może się nauczyć od pań.
-Trzecia część książki zawiera sprawdzone ćwiczenia służące zwiększeniu samoświadomości kobiet i przełamaniu zakodowanych schematów. Motywują one do uzewnętrzniania własnego potencjału i rozwijania umiejętności potrzebnych, by odnieść zawodowy i osobisty sukces.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 305 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca menedżera / Zygmunt Dowgiałło. - Szczecin : "Znicz", 1999. - 309 s. : wykr. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-201.
Susan Fowler, badaczka problemu przywództwa, doskonała konsultantka i coach, przekonuje nas, abyśmy w końcu przestali próbować motywować ludzi! Nie dość, że jest to frustrujące dla obu stron, to jeszcze po prostu nie działa. Ludzie już są zmotywowani, choć zazwyczaj w sposób powierzchowny i tylko na krótką metę. W tej książce Fowler wykorzystuje wnioski płynące z najnowszych badań naukowych i przedstawia sprawdzony model i plan działania, które pomogą liderom poprowadzić swoich ludzi w stronę takiej motywacji, która nie tylko pozwoli im zwiększyć wydajność pracy i zaangażowanie, ale w dodatku zapewni im głębokie poczucie celu i spełnienia. Fowler twierdzi, że liderzy nadal wykorzystują tradycyjne techniki kija i marchewki, ponieważ nie znają alternatyw. Jej program Optymalna Motywacja pokazuje liderom, w jaki sposób mogą odejść od zewnętrznych nagród i pomóc swoim pracownikom odkryć, w jaki sposób ich praca może spełnić ich głębsze potrzeby psychologiczne - autonomii, relacyjności i kompetencji. Badania dowodzą, że tylko w ten sposób można osiągnąć głęboką i trwałą motywację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
U góry s. tyt., okł. i grzb.: "Harvard Business Review" oraz nazwa wydawcy oryg.: Harvard Business School Press.
Zawiera art. opublikowane w Harvard Business Review.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przebudzenie / Katarzyna Grabowska. - Wydanie I. - Chorzów : Videograf, 2022. - 394, [1] strona ; 21 cm.
(Cudzy mąż / Katarzyna Grabowska ; t. 1)
Stanowi część 1. cyklu.
Alicja Banasiak właśnie skończyła studia i liczy na zasłużony odpoczynek. Niestety, oferta stażu niweczy jej plany. Przekraczając próg firmy RH Company, nawet się nie spodziewa, jak bardzo zmieni się jej życie. Rafał Hartman to bardzo przystojny młody mężczyzna, który swój sukces życiowy zawdzięcza starszej żonie. Wiedzie beztroskie życie, otoczony wianuszkiem pięknych kobiet, z których wdzięków chętnie korzysta. Pomiędzy dwójką bohaterów nawiązuje się erotyczna fascynacja, która wkrótce przeradza się w namiętny romans. Alicja z zalęknionej dziewczyny pod wpływem Rafała przeistacza się w kobietę świadomą swoich pragnień. Jednak czy związek z żonatym mężczyzną, który w dodatku skrywa mroczną tajemnicę, może zakończyć się dla niej szczęśliwie? Dlaczego Hartman w ogóle zwrócił uwagę na niepozorną stażystkę? Czy z jego strony była to tylko gra?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 195-215.
Czym jest dobrostan pracownika i jakie jest jego znaczenie w ogólnym szczęściu jednostki? Jaką rolę w życiu zawodowym odgrywają emocje i jakie funkcje pełnią w zarządzaniu organizacją? Jak różnią się menedżerowie pod względem doświadczanych emocji i dobrostanu od osób niepełniących funkcji kierowniczych? Jakie typy dobrostanu pracownika można wyróżnić i jakim profilem emocjonalnym się cechują? To tylko wybrane pytania, na które Autorka próbowała odpowiedzieć, dokonując gruntownej analizy literatury przedmiotu i przeprowadzając szeroko zakrojone badania. Niniejsza pozycja wzbogaca dynamicznie rozwijający się nurt badań nad dobrostanem pracownika i jego emocjami, uzupełniając lukę na rynku wydawniczym dotyczącą zagadnień związanych z doznaniami afektywnymi pracownika. Magdalena Jaworek pragnie przybliżyć w niniejszej pracy problematykę związaną z afektywną stroną dobrostanu pracownika, ze szczególnym uwzględnieniem dobrostanu menedżerów. Autorka powołuje się na obszerną i kompletną literaturę oraz przedstawia wyniki badań prowadzonych na imponującej próbie ponad 3000 pracowników. Książka stanowi bardzo owocną formę syntezy problematyki oraz dyskusji z innymi publikacjami, porusza tematykę rzadko podejmowaną przez psychologów pracy i teoretyków zarządzania, a także zawiera autorski wkład w rozumienie emocji związanych z pracą. - [Z recenzji prof. dr hab. Barbary Kożusznik]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Część I
Afektywny wymiar dobrostanu pracownika - teoria
1. Dobrostan jednostki - dobrostan pracownika
1.1. Praca i jej rola w kształtowaniu dobrostanu człowieka - ujęcie historyczne
1.2. Czym jest dobrostan jednostki
1.3. ...a czym dobrostan pracownika?
1.4. Dobrostan pracownika - dylematy metodologiczne
2. Stany afektywne jako kluczowy element dobrostanu pracownika
2.1. Stany afektywne - pojęcia i definicje
2.2. Rola i funkcje emocji w życiu człowieka
2.3. Podejścia do badania stanów afektywnych
2.4. Emocje związane z pracą - teorie, koncepcje, modele
2.5. Źródła, konsekwencje i rola wybranych emocji w środowisku pracy
2.5.1. Emocje lękowe
2.5.2. Emocje złości i gniewu
2.5.3. Emocje smutku i przygnębienia
2.5.4. Emocje szczęścia
3. Wypalenie zawodowe, zaangażowanie w pracę i pracoholizm jako typy dobrostanu pracownika
3.1. Afektywny wymiar dobrostanu pracownika - ujęcie teoretyczne
3.2. Wybrane typy dobrostanu pracownika i ich związek z emocjami
3.2.1. Wypalenie zawodowe jako choroba cywilizacyjna
3.2.2. Czy zaangażowany pracownik to szczęśliwy pracownik?
3.2.3. Pracoholizm - uzależnienie czy pasja - a może dwa w jednym?
4. Menedżer i dobrostan związany z pracą
4.1. Ewolucja zawodu menedżera
4.2. Kim jest menedżer?
4.3. Menedżerowie i ich podwładni - różnice psychologiczne
4.4. Zarządzanie dobrostanem pracownika i jego emocjami
Część II
Afektywny wymiar dobrostanu pracownika i jego specyfika w grupie menedżerów - badania własne
5. Metodologia badań
5.1. Procedura badawcza i opis narzędzi
5.2. Charakterystyka próby
5.3. Analizy statystyczne
6. Charakterystyka wybranych typów dobrostanu pracownika pod kątem czynników zawodowych i demograficznych
6.1. Zaangażowani menedżerowie i niezaangażowani telemarketerzy
6.2. Wyczerpany lekarz, cyniczny informatyk i skuteczny menedżer?
6.3. Pracoholizm - menedżerowie ponownie "na prowadzeniu"!
6.4. Wnioski i podsumowanie
7. Pracuś, Luzak, Wypalony, Entuzjasta czy Średniak? - analiza profili pracowników pod kątem wybranych typów dobrostanu
7.1. Wprowadzenie - przegląd badań
7.2. Procedura wyodrębnienia poszczególnych grup pracowników
7.3. Charakterystyka profili wyodrębnionych grup pracowników
7.4. Profile pracowników - podsumowanie
7.5. Omówienie wyników
8. Specyfika dobrostanu menedżera
8.1. Cel badań i hipotezy badawcze
8.2. Procedura badawcza
8.3. Opis prób
8.4. Wyniki - dobrostan menedżerów i przedstawicieli innych zawodów
8.4.1. Analiza porównawcza profili dobrostanów
8.4.2. Analiza związków między badanymi typami dobrostanu oraz odczuciami związanymi z pracą
8.5. Omówienie wyników
Podsumowanie
Załącznik 1
Załącznik 2
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia na stronach 151-152. Indeks.
Praktyczny przewodnik "krok po kroku" po planowaniu i realizacji projektów szkoleniowych, zawierający narzędzia i komentarz wdrożeniowy
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Najważniejsze terminy, definicje i modele dotyczące zarządzania procesami szkoleniowymi
Najważniejsze terminy
Najważniejsze definicje
Najważniejsze modele
Obszar ewaluacyjny - 4-poziomowy model oceny szkolenia (model Donalda Kirkpatricka)
Obszar procesowy - model 10-etapowego procesu szkolenia Model SEBR (Standard of Education in Business)
Model SEB® (Standard of Education in Business)
Rozdział 2. Określanie potrzeb szkoleniowych - podejście dwuwymiarowe
System identyfikacji potrzeb szkoleniowych i analiza potrzeb szkoleniowych a roczny plan szkoleń
Cztery klasyczne podejścia do systemu identyfikacji potrzeb szkoleniowych
Typologia projektów szkoleniowych z perspektywy ich wpływu na wyniki firmy
Rozdział 3. Zarządzanie projektem szkoleniowym efektywnym biznesowo
Standardy zarządzania szkoleniami w polskich firmach
Faza diagnostyczna procesu szkoleniowego
Analiza potrzeby szkoleniowej
Sformułowanie celów szkolenia
Faza projektowania procesu szkoleniowego
Wybór optymalnego sposobu realizacji projektu szkoleniowego
Projektowanie procesu szkolenia oraz procesu jego oceny
Faza przygotowania procesu szkoleniowego
"Odprawa" przed szkoleniem
Realizacja programu zajęć dydaktycznych
Faza realizacji procesu szkoleniowego
Planowanie działań wdrożeniowych
Monitoring i wspieranie wdrażania kompetencji w pracy
Faza oceny procesu szkoleniowego
Ocena etapu wdrożenia
Ocena efektywności i skuteczności całego projektu
Rozdział 4. Wartościowanie wpływu szkolenia na rezultaty biznesowe - szacowanie ROI
Wprowadzenie do tematyki rentowności szkoleń i modelu ROI J.J. Phillipsa
Mity na temat obliczania ROI projektów szkoleniowych
Jak bezpiecznie zacząć mierzyć ROI
Rozdział 5. Rola kadry kierowniczej w procesach rozwojowych
Cztery metarole kadry kierowniczej
Rola motywacyjna
Rola wspierająca
Rola diagnostyczna
Rola inwestycyjna (biznesowa i kontrolna)
Menedżer jako partner w procesie szkoleniowym
Rozdział 6. Kultura organizacji uczącej się
Budowanie proszkoleniowej kultury organizacyjnej
Sposoby promowania proszkoleniowej kultury organizacyjnej
Rozdział 7. Partnerstwo biznesowe HR w projektach rozwojowych
Wprowadzenie do partnerstwa biznesowego HR w procesach rozwojowych
Rozdział 8. Audyt efektywności procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej
Po co przeprowadzać audyt?
Struktura i porządek w audycie
Wymiary audytu - pięć kluczowych procesów polityki szkoleniowej
Rynkowe benchmarki
Wskaźniki efektywnościowe
Jakość polityki szkoleniowej
Wskaźniki jakości audytu
Rozdział 9. Zalecenia wdrożeniowe dla profesjonalnych menedżerów szkoleń
Cztery strategie transformacji polityki szkoleniowej na probiznesową
Kilka słów o autorze
Wybrana literatura
Załączniki
1. Formatka do celów rozpisanych na czterech poziomach modelu Kirkpatricka
2. Arkusz analizy uwarunkowań skutecznego procesu szkolenia (AUSS)
3. Formularz planu działań wdrożeniowych (PDW) wraz z instrukcjami
4. Schemat przykładowych działań menedżera w ramach czterech metaról w procesie szkoleniowym
5. Przykładowa instrukcja do samplingu, jakiej organizacja może użyć w swojej komunikacji z firmą szkoleniową
6. Ankieta reakcji i jakości
7. Ankieta oceny wdrożenia (AOW)
8. "Narzędziownia szkoleniowca" - narzędzia w procesie realizacji projektu szkolenia
9. Schemat definicji pojęć ewaluacyjnych
10. Mapa kluczowych procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej
11. Macierz kryteriów wyboru firmy szkoleniowej
12. Formularz specyfikacji potrzeby szkoleniowej (SPS)
Spis ilustracji
Spis tabel
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje menedżera / Mirosław Kot. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 384 strony : rysunki ; 22 cm.
(Onepress Exclusive)
Akty prawne, orzeczenia sądów na stronach 377-380. Bibliografia, netografia na stronach 381-384.
Menedżerze: właścicielu firmy, dyrektorze, kierowniku, specjalisto HR!
Książka, którą trzymasz w ręku, to Twoja lektura obowiązkowa. Nie tylko na dziś - także na jutro, pojutrze i na za dziesięć lat, ponieważ szefować firmie i ludziom w niej oznacza: stale dążyć do rozwoju. Zdobywać nową wiedzę w zakresie rekrutacji, szkoleń i coachingowego wsparcia pracowników, kompetencji miękkich oraz zarządczych czy wreszcie prawa pracy. Zdobyte informacje przed wdrożeniem ich w praktykę funkcjonowania organizacji należy przećwiczyć. Oczywiście na nikim innym jak tylko na sobie. Bycie menedżerem to ciężka praca. Wiesz o tym najlepiej. Przekonany jest o tym również Mirosław Kot, który pięć ostatnich lat, a tak naprawdę całe zawodowe życie poświęcił jednemu celowi. Temu, by opracować kompletny i praktyczny, oparty na dobrej podbudowie teoretycznej opis kompetencji menedżera.
Oto Twoje zawodowe kompendium wiedzy. Suche fakty dotyczące kompetencji, jakimi musi dysponować współczesny zarządzający, wzbogacone zostały ponad setką przykładów z rynku oraz drugą setką ćwiczeń. Niektóre możesz uznać za zbyt trudne do wykonania, inne okażą się za łatwe. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie zawodowego rozwoju obecnie jesteś. Ćwicz poszczególne kompetencje regularnie. Zacznij od tych, które są Ci niezbędne do pracy już teraz, ale nie zapominaj o tych, które pomogą budować Twoją przyszłość. Pracuj nad wszystkimi albo wybierz te, które uznasz za najbardziej dla siebie przydatne. I pamiętaj - ta książka jest mocna jak esencja. Możesz ją pochłonąć lub rozcieńczać innymi lekturami. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Domek w Niebiosach / Paulina Kozłowska. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Replika, copyright 2024. - 302, [2] strony ; 21 cm.
Zuzanna i Filip są asystentami znanej pary aktorskiej – Patrycji i Rafała. Obydwoje za sobą nie przepadają. Kiedy celebryci postanawiają się rozstać Zuza i Filip zostają zmuszeni, by uczestniczyć w studzeniu emocji przy podziale majątku. Najbardziej problematyczna okazuje się kwestia domku nad morzem w miejscowości Niebiosa. Kiedy cała czwórka spotyka się na miejscu atmosfera zarówno pomiędzy aktorami, jak i ich asystentami jest mocno napięta. Pikanterii tej sytuacji dodaje fakt, że pomiędzy Zuzą i Filipem zaczyna iskrzyć, nie tylko podczas nerwowych kłótni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Stres w pracy menedżera / Magdalena Kraczla. - Wydanie 3. - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 222 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 203-213.
Współczesna rzeczywistość biznesowa wyznacza nowe trendy dla środowisk pracy i zarządzania zasobami przedsiębiorstw, wymuszając dostosowanie się do nowych, niestabilnych warunków.
W książce skoncentrowano się na zagadnieniu stresu menedżerskiego, przedstawiając go teoretycznie oraz w odniesieniu do przeprowadzonych badań empirycznych. Autorka dokonuje prezentacji następujących obszarów:
- rola menedżerska w kontekście wybranych koncepcji stylów kierowania
- wymagania stawiane menedżerom we współczesnych organizacjach
- czynniki i obszary stresu w zawodzie menedżera
- syndrom wypalenia zawodowego u menedżerów
- sposoby radzenia sobie ze stresem indywidualnie i z poziomu organizacji
- uwarunkowania osobowościowe postępowania w warunkach stresu
- wskazania dla praktyki menedżerskiej oraz zalecenia rozwojowe dla menedżerów.
Praktyczny charakter książki czyni z niej szczególnie cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym. Bogate doświadczenie biznesowe i konsultingowe Autorki pozwoliło na sformułowanie wielu kierunków zastosowania uzyskanych wyników badań w praktyce menedżerskiej.
Książka adresowana jest do menedżerów wszystkich szczebli zarządzania, specjalistów działów HR, doradców personalnych, trenerów, coachów, studentów kierunków biznesowych (zarządzanie, psychologia biznesu, zarządzanie zasobami ludzkimi).
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Rola menedżera
1.1. Rozumienie pojęcia menedżer
1.2. Rola i funkcje menedżera w organizacji
1.3. Władza i wpływ kierowniczy
1.4. Styl kierowania jako narzędzie pracy menedżera
1.5. Cechy osobowości jako istotna determinanta funkcjonowania menedżera
Rozdział 2. Problematyka stresu w ujęciu psychologicznym
2.1. Pojęcie i koncepcje stresu
2.1.1. Poznawczo-transakcyjny paradygmat stresu R.S. Lazarusa i S. Folkman
2.1.2. Relacyjne ujęcia stresu polskich badaczy
2.1.3. Salutogenetyczna koncepcja stresu A. Antonovskyego oraz teoria zachowania zasobów S. Hobfolla
2.2. Stres w sytuacji pracy
2.2.1. Modele stresu zawodowego
2.2.2. Konsekwencje doświadczania stresu zawodowego
2.2.3. Chroniczny stres zawodowy i wypalenie zawodowe
2.3. Radzenie sobie ze stresem
Rozdział 3.Problem stresu w pracy współczesnego menedżera
3.1. Stres zawodowy u menedżerów
3.2. Przegląd badań dotyczących stresu w pracy menedżera
Rozdział 4. Zagadnienia metodologiczne badań
4.1. Przedmiot badania i problem pracy
4.2. Sformułowanie hipotez badawczych
4.3. Metody pomiaru psychologicznego (narzędzia badawcze)
4.3.1. Test Uzdolnień Menedżerskich (TUM) T. Alessandra i M.J. O‘Connor
4.3.2. Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych (CISS) N.S. Endlera i J.D.A. Parkera
4.3.3. Test Przymiotnikowy ACL (The Adjective Check List) H.G. Gougha i A.B. Heilbruna
4.4. Sposób przeprowadzenia badań
4.5. Charakterystyka grupy badawczej
Rozdział 5. Analiza wyników badań własnych
5.1. Wybór stylu kierowania - badanie Testem Uzdolnień Menedżerskich (TUM)
5.2. Analiza zachowań menedżerskich w sytuacji stresu - badanie Kwestionariuszem Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych (CISS)
5.3. Analiza wyników badania Testem Przymiotnikowym (ACL)
5.4. Zależności między stylami kierowania a stylami radzenia sobie ze stresem
5.4.1. Zależności między wymiarami stylów kierowania a skalami CISS
5.4.2. Różnice między stylami kierowania (TUM) w zakresie wyboru sposobów radzenia sobie ze stresem (CISS)
5.5. Zależności między stylami radzenia sobie ze stresem cechami osobowości
5.5.1. Zależności między cechami osobowości a skalami CISS
5.5.2. Różnice między stylami radzenia sobie ze stresem (CISS), a nasileniem cech osobowości (ACL)
5.6. Dyskusja wyników
5.7. Weryfikacja hipotez badawczych
5.7.1. Weryfikacja hipotezy H1
5.7.2. Weryfikacja hipotezy H2
Podsumowanie i wnioski końcowe
Możliwości praktycznego wykorzystania wyników badań własnych
Zakończenie
Streszczenie
Abstract
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków
Zestawienie zbiorcze: dane statystyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 313-338.
Monografia jest odzwierciedleniem najaktualniejszego stanu wiedzy na temat przestępczości ekonomiczno-gospodarczej, informacji w obszarze podatków oraz skali zagrożenia w zakresie bezpieczeństwa ekonomicznego. Przeznaczona jest dla profesjonalnego odbiorcy, jak i Czytelnika, który na kanwie prowadzonych dyskusji zechce poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie jako praktyk i teoretyk (funkcjonariusz, wolne zawody prawnicze, naukowiec).
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1. Fałszerstwa faktury VAT kwalifikowane jako przestępstwa oraz jako wyłudzenia skarbowe - Anna Kalisz
Rozdział 2. Zwalczanie zorganizowanej przestępczości ekonomiczno-gospodarczej przez Centralne Biuro Śledcze Policji - Paweł Łabuz, Irena Malinowska, Mariusz Michalski
Rozdział 3. Administracyjne kary pieniężne wobec przedsiębiorców a karalność za przestępstwa gospodarcze - Tomasz Góra
Rozdział 4. Przestępstwo korupcji w sporcie - Agnieszka Dalecka-Werpachowska, Mateusz Jaremczuk
Rozdział 5. Charakterystyka oszustwa ubezpieczeniowego na tle przestępczości ubezpieczeniowej - Bartłomiej Kowalski
Rozdział 6. Przestępstwa z wykorzystaniem kryptowalut - formy zagrożenia i metody zwalczania - Mateusz Jaremczuk, Agnieszka Dalecka-Werpachowska
Rozdział 7. Osobowe źródła informacji w czynnościach operacyjno-rozpoznawczych służb państwowych - Paweł Łabuz, Irena Malinowska, Mariusz Michalski
Rozdział 8. Sygnalizacja o przestępczości gospodarczej w Polsce w okresie implementacji dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa - Wiesław Jasiński
Rozdział 9. Przestępstwa przeciwko integralności zarządczej w przedsiębiorstwach. Fenomen. Przeciwdziałanie i zwalczanie - Wiesław Jasiński
Rozdział 10. Działania Policji ukierunkowane na ustalenie składników majątkowych podlegających zabezpieczeniu majątkowemu w postępowaniu karnym - Agata Malasińska-Nagórny
Rozdział 11. Wybrane obszary przestępstw urzędniczych w świetle włoskiego prawa karnego - analiza prawna - Krzysztof Wątorek
Rozdział 12. Blokada rachunku podmiotu kwalifikowanego jako instrument prawny służący przeciwdziałaniu wykorzystywaniu sektora finansowego do wyłudzeń skarbowych - Ireneusz Nowak
Rozdział 13. Obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych a sankcje karne skarbowe jako następstwouszczelniania systemu podatkowego - Ireneusz Ledzion, Ireneusz Nowak
Zakończenie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider i zespół / Piotr Malinowski ; Akademia Obrony Narodowej. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej, 2012. - 147 stron : schematy, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 137-141. Indeksy.
Oddawana do rąk czytelników publikacja ma na celu uzupełnienie dostrzeżonej luki i odświeżenie spojrzenia na wybrane aspekty funkcjonowania zespołu z perspektywy jednostki, która choć czasami posiada władzę, aby efektywnie realizować cele zespołu, buduje w nim relacje oparte na innych podstawach i założeniach.
Opracowanie, którego dodatkowym celem było uporządkowanie i przybliżenie poglądów na funkcjonowanie różnorodnych zespołów, podzielone na cztery rozdziały, odnosi się do dwóch zasadniczych aspektów. Pierwszym jest działanie osoby, specjalnie ze względu na charakter pełnionej roli nazwanej kierownikiem - liderem i związane z tym podejścia i teoretyczne koncepcje. Drugim natomiast praktyczne funkcjonowanie zespołów, szczególnie zadaniowych, których prze znaczeniem jest zwykle realizowanie unikatowych i cennych, nie tylko finansowo, przedsięwzięć i pomysłów.
Poszczególne fragmenty dotyczą zagranicznych i rodzimych prac teoretycznych, które tworzą teorię przywództwa w zespole, próby ujednolicenia klasyfikacji zespołów, przedstawienia specyfiki i ich szczególnych cech oraz wskazania znaczenia i podstaw funkcjonowania w organizacji. Kontekst działania kierownika - lidera, choć przewija się w całej publikacji, w połączeniu z wybranymi aspektami kształtującymi efektywność zespołu, został zawarty w ostatnim fragmencie publikacji. Całość uzupełnił zestaw załączników przygotowanych z myślą o usystematyzowaniu wiedzy o działaniu zespołu i jego lidera. - [ze Wstępu]
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Kierownik czy przywódca
1.1. Przewodzenie w zespole
1.1.1. Ogólny rys teorii przewodzenia w zespole
1.1.2. Dorobek rodzimych badaczy przywództwa w zespole
1.1.3. Uogólnione aspekty przywództwa w zespole
1.2. Charakterystyka lidera
1.2.1.Ogólne cechy i wyróżniki lidera
1.2.2. Kompetencje typu emocjonalnego
1.2.3. Kompetencje kierownicze
1.2.4.Kompetencje kształtujące relacje w zespole
1.3. Nowoczesny kierownik - lider
1.3.1. Zachowania i zasady postępowania kierownika - lidera
1.3.2. Obszary zadaniowe kierownika - lidera
2. Specyfika zespołu
2.1. Grupa czy zespół
2.1.1. Wyróżniki grupy
2.1.2. Wyznaczniki zespołu
2.2. Charakterystyka zespołu
2.2.1. Różnorodność definicyjna zespołu
2.2.2. Cechy zespołu
2.2.3. Normy zespołowe
2.2.4. Liczebność zespołu
2.2.5. Spójność zespołu
2.2.6. Efekt synergii
2.2.7. Współodpowiedzialność zespołu
2.2.8. Komplementarność umiejętności
2.2.9. Specyfika przywództwa
2.3. Relacje w zespole
2.3.1. Etapy budowania relacji
2.3.2. Monitorowanie i wzmacnianie pozytywnych relacji
3. Zespoły w organizacji
3.1. Zalety zespołów
3.1.1. Korzyści organizacyjne stosowania zespołów
3.1.2. Korzyści społeczne zespołów
3.1.3. Uzasadnienie wprowadzania i tworzenia zespołów
3.2. Zespoły w funkcjonowaniu organizacji
3.2.1. Oddziaływanie czynnika strukturalnego na zespół
3.2.2. Rodzaje zespołów
3.2.3. Dobór specjalistów do zespołu
3.2.4. Ustalanie celów zespołu
3.2.5. Kształt struktury wewnętrznej zespołu
3.2.6. Kultura zespołów i jej funkcje
3.2.7. Upełnomocnienie zespołu
3.2.8. Ocena funkcjonowania zespołu
4. Funkcjonowanie lidera w zespole
4.1. Rozwój zespołu
4.1.1. Rozwój podczas budowania zespołu
4.1.2. Rozwój w trakcie kształcenia zespołu
4.1.3. Ocena kształcenia zespołu
4.1.4. Rozwój przez coaching zespołu
4.2. Komunikacja w zespole
4.2.1. Elementy składowe i płaszczyzny komunikacji
4.2.2. Aspekty efektywności komunikacji
4.3. Motywowanie do pracy i współpracy
4.3.1. Zespół jako motywujące środowisko
4.3.2. Zespołowy system motywowania
4.4. Organizowanie spotkań i narad
4.4.1. Spotkania znaczącą, formą komunikacji w zespole
4.4.2. Podstawy efektywności spotkań
4.5. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
4.5.1. Rozwiązywanie problemów
4.5.2. Decyzje w zespole
4.6. Rozwiązywanie konfliktów
ZAKOŃCZENIE
ZAŁĄCZNIKI
LITERATURA
INDEKS OSOBOWY
INDEKS RZECZOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej