Motywacja pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(15)
nieokreślona
(8)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Czytelnia dla Dorosłych
(17)
Autor
Ścibiorek Zbigniew (1949- )
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Barcewicz Mirosław
(1)
Basińska Beata
(1)
Bednarz Leszek
(1)
Bieniok Henryk
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Budka Jan
(1)
Chester Eric
(1)
Czyrek Eugeniusz
(1)
Dzimińska-Mosio Monika
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Gąsior Marcin (organizacja i zarządzanie)
(1)
Hasińska Zofia (1947- )
(1)
Hryszkiewicz Dominik
(1)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(1)
Kaczorowski Zbigniew (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kopertyńska Maria Wanda (1950- )
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Kozłowski Waldemar (ekonomia)
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Krupa Joanna
(1)
Krysiak Jacek
(1)
Kuczyńska Ewa
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Lubas Barbara
(1)
Lubrańska Anna
(1)
Mamińska Anna Julia
(1)
McGee Rita
(1)
Misiewicz Marcin
(1)
Mocarska Dorota
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Nieckarz Zdzisław
(1)
Nieżurawska-Zając Joanna
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Penc Józef
(1)
Piasny Beata
(1)
Pietrzkiewicz Adam
(1)
Porwisz Monika
(1)
Płotek Marcin
(1)
Rennie Ann
(1)
Sasin Maciej
(1)
Sedlak Kazimierz
(1)
Skowron Łukasz
(1)
Smolbik-Jęczmień Alicja
(1)
Szramowski Dawid
(1)
Tracz Ewa (nauki ekonomiczne)
(1)
Unterschuetz Alicja
(1)
Wiciak Izabela
(1)
Woźniak Jacek (1957- )
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Żak Anna (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(24)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Pracownicy naukowi
(2)
Ekonomiści
(1)
Menadżerowie
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Studenci
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1506)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Motywacja pracy
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(862)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(475)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(365)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(302)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(274)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(261)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(182)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(167)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(4)
Monografia
(3)
Podręczniki
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.2 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-201.
Susan Fowler, badaczka problemu przywództwa, doskonała konsultantka i coach, przekonuje nas, abyśmy w końcu przestali próbować motywować ludzi! Nie dość, że jest to frustrujące dla obu stron, to jeszcze po prostu nie działa. Ludzie już są zmotywowani, choć zazwyczaj w sposób powierzchowny i tylko na krótką metę. W tej książce Fowler wykorzystuje wnioski płynące z najnowszych badań naukowych i przedstawia sprawdzony model i plan działania, które pomogą liderom poprowadzić swoich ludzi w stronę takiej motywacji, która nie tylko pozwoli im zwiększyć wydajność pracy i zaangażowanie, ale w dodatku zapewni im głębokie poczucie celu i spełnienia. Fowler twierdzi, że liderzy nadal wykorzystują tradycyjne techniki kija i marchewki, ponieważ nie znają alternatyw. Jej program Optymalna Motywacja pokazuje liderom, w jaki sposób mogą odejść od zewnętrznych nagród i pomóc swoim pracownikom odkryć, w jaki sposób ich praca może spełnić ich głębsze potrzeby psychologiczne - autonomii, relacyjności i kompetencji. Badania dowodzą, że tylko w ten sposób można osiągnąć głęboką i trwałą motywację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
"(...) W niniejszej monografii przedstawiamy różne formy działania podejmowane w związku z zarządzaniem logistyką w administracji publicznej. Poruszone zostały problemy związane z szeroko rozumianą logistyką. Praca uzupełniona jest o aspekty prawne odnoszące się do pracowników pionów logistycznych, a także o kwestie związane z zarządzaniem oraz elementy historyczne." - [z Wstępu]
SPIS TREŚCI
Wstęp
EWA KUCZYŃSKA, Organizacja komórek zajmujących się pozyskiwaniem środków pomocowych w Policji na potrzeby bezpieczeństwa
DOMINIK HRYSZKIEWICZ, ZBIGNIEW KACZOROWSKI, Dydaktyka zadaniowa w Policji - ewolucja czy rewolucja?
MARCIN PŁOTEK, Wybrane problemy logistyczne Sądu Apelacyjnego i Okręgowego w Olsztynie
BEATA PIASNY, Zarządzanie ryzykiem w organizacjach publicznych - identyfikacja ryzyka
JACEK KRYSIAK, Motywowanie i karanie pracowników
MONIKA PORWISZ, Synergia działań prawnych i organizacyjnych jako mechanizm zwalczania korupcji urzędniczej
IZABELA WICIAK, BEATA A. BASIŃSKA, Wynagrodzenie i wymagania organizacyjne w ocenie policjantów logistyki
MARCIN MISIEWICZ, Zarządzanie jakością w Policji
BARBARA LUBAS, Obszar działań logistycznych w sektorze usług publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP)
MARCIN PŁOTEK, Wybrane problemy logistyczne Policji Państwowej
DOROTA MOCARSKA, Odpowiedzialność karna funkcjonariuszy Policji w związku z realizacją obowiązków służbowych
ADAM PIETRZKIEWICZ, Logistyka w funkcjonowaniu, tradycje i współczesność Policji miejscowej - Straży Miejskiej Miasta Krosna
MONIKA DZIMIŃSKA-MOSIO, Odpowiedzialność majątkowa funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa
NFORMACJE O AUTORACH
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywowanie pracowników w organizacji / Waldemar Kozłowski. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 190 stron : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 187-190.
W książce "Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację, pracowników. Omawiam najważniejsze obszary oddziaływujące na motywację m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo.
Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
- co motywuje ludzi do działania,
- jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji,
- jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji.
Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec praco dawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji.
Wstęp Rozdział 1 Istota motywacji pracownika 1.1. Pojęcie motywacji 1.2. Przypadek 1: Upragniony awans Jana 1.3. Proces motywacyjny w organizacji
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Istota motywacji pracownika
1.1. Pojęcie motywacji
1.2. Przypadek 1: Upragniony awans Jana
1.3. Proces motywacyjny w organizacji
1.4. Przypadek 2: Nie podoba się? Pięciu mam na twoje miejsce!!!
1.5. System motywacyjny w organizacji
1.6. Przypadek 3: Jak wejdziesz między wrony to...
1.7. Modele analizy motywacji pracowników
1.7.1. Modele potrzeb
1.7.2. Modele procesu
1.8. Przypadek 4: Sprawiedliwa ocena pracownika
Rozdział 2
Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego
2.1. Typ pracownika w organizacji
2.2. Przypadek 5: Sprawiedliwy podział pracy
2.3. Osobowość pracownika
2.4. Gotowość pracownika do działania
2.5. Inteligencja emocjonalna pracownika
2.6. Przypadek 6: Honor a życie zawodowe
Rozdział 3
Rola wartości w procesie motywacyjnym
3.1. Miejsce wartości w kulturze organizacyjnej
3.2. Podstawowe wartości w procesie motywowania
3.3. Przypadek 7: "Degrengolada", czyli zarządzanie przez chaos
Rozdział 4
Metody analizy motywacji
4.1. Analiza i pomiar systemu wartości pracowników
4.2. Analiza i pomiar poziomu zadowolenia oraz lojalności
4.3. Analiza i pomiar potrzeb pracowników
4.4. Analiza i pomiar motywatorów i demotywatorów
4.5. Analiza i pomiar poziomu motywacji osiągnięć
4.6. Analiza i pomiar właściwości pracy
Rozdział 5
Rola przywództwa w procesie motywacyjnym
5.1. Kodeks przywódcy w organizacji
5.2. Makiawelizm w procesie motywacyjnym
5.3. Analiza i pomiar przywództwa w organizacji
5.4. Przypadek 8: Tworzenie kultury małp
Rozdział 6
Komunikacja interpersonalna w procesie motywowania
6.1. Proces komunikacji interpersonalnej pracowników
6.2. Rodzaje komunikacji i efekt pierwszego wrażenia
6.3. Typy komunikacyjne pracownika
6.4. Analiza i pomiar klimatu organizacyjnego
6.5. Przypadek 9: Wyścig szczurów, czyli ranking pracowników
Rozdział 7
Rola pracy zespołowej w procesie motywowania
7.1. Istota zespołów pracowniczych w organizacji
7.2. Proces budowania zespołów pracowniczych
7.3. Dobór pracowników do zespołów - role pracownicze
7.4. Prawdy dotyczące zespołów pracowniczych
7.5. Przypadek 10: Proces budowy zespołu
Rozdział 8
Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych jako uwarunkowanie procesu motywowania
8.1. Konflikt interpersonalny - istota
8.2. Sposoby rozwiązywania konfliktów
8.3. Prawdy o zarządzaniu konfliktem
8.4. Przypadek 11: Konflikt interpersonalny
Zakończenie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie motywacją pracowników / Waldemar Kozłowski. - Wydanie V zmienione. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 223 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 215-220.
W publikacji Autor przedstawia praktyczne podejście do procesu motywowania w oparciu o szereg narządzi diagnostycznych, umożliwiających pomiar badanego procesu, a tym samym analizę i diagnozę celem jego optymalizacji. Oprócz doboru środków motywujących istotną kwestią są uwarunkowania procesu motywacyjnego dotyczące takich obszarów jak: przywództwo, dopasowanie pracownika do treści pracy, czy wytworzenie pozytywnego klimatu organizacyjnego. Należy przy tym pamiętać, iż podstawą motywowania w każdej organizacji powinien być szacunek do pracownika, oraz stworzenie mu możliwości zaspokojenia potrzeby samorealizacji. W publikacji omówiono następujące obszary związane z poruszaną problematyką: teoretyczne podstawy i teorie motywacji pracowników istotne uwarunkowania motywacji pracowników praktyczne narzędzia analizy motywacji pracowniczej ocena efektywności motywacji pracowniczej. Motywowanie jako jedna z głównych funkcji kierowania ludźmi, stanowi obecnie o perspektywie rozwoju organizacji. Dlatego też istotnym wyzwaniem dla praktyków jest poszukiwanie narzędzi umożliwiających pomiar motywacji oraz określenie związku przyczynowo skutkowego z efektywnością organizacji w aspekcie ilościowym oraz jakościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR)
Bibliografia na stronach 335-345. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych]
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników / Joanna Moczydłowska. - Warszawa : Difin, 2008. - 292, [2] strony : rysunki, tabele ; 23 cm.
Bibliografa na stronach 277-290.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia motywacji w organizacji / Zdzisław Nieckarz. - Warszawa : Difin , cop. 2011. - 192 s.: il.; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywowanie pracowników zróżnicowanych pokoleniowo / Joanna Nieżurawska-Zając. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 424 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć zaangażowanie i lojalność pracowników wobec pracodawcy? Ta książka zdradza sekrety koncepcji i instrumentów motywowania wykorzystywanych w tym celu. Zmiany na rynku pracy spowodowały pojawienie się nowego zjawiska, jakim jest zróżnicowanie pokoleń. Obecnie na rynku pracy znajdują się cztery pokolenia pracowników: BB, X, Y i Z. Różnią się one: podejściem do pracy, postawami i relacjami między najstarszym i najmłodszym pokoleniem i oczekiwaniami względem pracodawcy. W książce Motywowanie pracowników zróżnicowanych pokoleniowo przedstawiono i dogłębnie przenalizowano następujące kwestie: tradycyjne i współczesne rozwiązania stosowane w obszarze motywowania, w tym systemy kafeteryjne, koncepcjework-life balance oraz koncepcję hygge, metody pomiaru zaangażowania i lojalności pracowników oraz możliwości i sposoby ich zwiększenia, postawy i oczekiwania wobec pracy pracowników różnorodnych pokoleniowo, w tym pokolenia BB, X, Y i Z - ich postaw i oczekiwań wobec pracy zawodowej, jak również zidentyfikowanie wyzwań, jakie niesie ich współistnienie w organizacji. Niewątpliwym atutem publikacji są wyniki badań własnych Autorki przeprowadzone na próbie 1100 pracowników. Pracę wieńczą oryginalne, wartościowe i praktyczne rekomendacje skierowane do przedsiębiorców w zakresie motywowania pracowników zróżnicowanych pokoleniowo [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wydanie 4. zaktualizowane i rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 658 stron : ilustracje, schematy, tabele ; 25 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 637-646 i przy rozdziałach. Indeks.
W czwartym, zaktualizowanym i rozszerzonym, wydaniu książki, która w sposób kompleksowy ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiono:
- istotę i ewolucję zarządzania kadrami,
- podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach,
- zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy,
- kształtowanie, racjonalizację i restrukturyzację zatrudnienia,
- adaptację społeczno-zawodową ludzi w organizacji,
- motywowanie, systemy wynagradzania i zasady ich budowy,
- wymiarowanie pracy i ocenę pracowników,
- kulturę i etykę organizacji w kontekście ZZL,
- najważniejsze wyzwania ZZL mające w dużym stopniu charakter zewnętrzny.
Autorowi udało się pogodzić szerokie i dogłębne ujęcie tematu z przystępną formą oraz klarownością wywodu - przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem publikacji jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL.
Publikacja jest przeznaczona dla zarządzających organizacjami, menedżerów i specjalistów personalnych, konsultantów, pracowników naukowych, studentów i słuchaczy wydziałów zarządzania i ekonomii na studiach trzeciego, drugiego i pierwszego stopnia, a także dla innych osób zainteresowanych tematyką ZZL.
SPIS TREŚCI
O autorze
Wprowadzenie
Rozdział 1. Istota i ewolucja zarządzania kadrami
1.1. Kłopotliwa terminologia, ważkie różnice
1.2. Starożytny rodowód, wojskowe inspiracje
1.3. Model tradycyjny w cywilnych organizacjach
1.4. Administrowanie zatrudnieniem
1.5. Personnel Management (PM)
1.6. Human Resource(s) Management (HRM)
1.7. Analogie i różnice pomiędzy PM a HRM
1.8. Zarządzanie potencjałem społecznym i IRM
1.9. Zarządzanie kapitałem ludzkim i intelektualnym
1.10. Ewolucja zarządzania kadrami w Polsce
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 2. ZZL w systemie zarządzania organizacją
2.1. Związki ZZL z systemem zarządzania organizacją i zarządzaniem strategicznym
2.2. Podmioty ZZL i podział ról między nimi
2.3. Organizacja pionu HR
2.4. Kompetencje menedżera HR
2.5. Funkcje ZZL
2.6. Jakość wypełniania funkcji ZZL w przedsiębiorstwach z "Listy 500"
2.7. ZZL w małych oraz średnich przedsiębiorstwach (MŚP)
2.8. ZZL w sektorze publicznym
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 3. Kompetencje i rozwoj zawodowy
3.1. Różne rozumienie kompetencji
3.2. Projektowanie kompetencji - determinanty i dylematy decyzyjne
3.3. Kompetencje naczelnego kierownictwa w sektorze publicznym
3.4. Kompetencje kierowników najwyższego szczebla w przedsiębiorstwach
3.5. Kompetencje nauczycieli akademickich
3.6. Kompetencje i ścieżki rozwoju menedżerów średniego szczebla w sektorze przedsiębiorstw
3.7. Kompetencje kierowników I linii
3.8. Kompetencje mistrzów i brygadzistów
3.9. Kompetencje specjalistów, koordynatorów i głównych specjalistów
3.10. Kompetencje pracowników merytoryczno - wykonawczych
3.11. Kompetencje pracowników operacyjnych
3.12. Zarządzanie talentami
3.13. Formy rozwoju zawodowego
3.14. Awanse i polityka awansowa
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 4. Kształtowanie zatrudnienia
4.1. Zatrudnieni, pracujący, aktywni zawodowo, szara strefa
4.2. Formy zatrudnienia
4.3. Umowy o pracę
4.4. Czynniki wpływające na liczbę pracowników i strukturę zatrudnienia
4.5. Planowanie zatrudnienia
4.6. Rekrutacja i dobór kadr
4.7. Adaptacja społeczno-zawodowa
4.8. Racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia
4.9. Zwolnienia pracowników
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 5. Motywowanie
5.1. Istota motywowania
5.2. Motywowanie a motywacja
5.3. Motywowanie czy manipulowanie?
5.4. Motywacja a satysfakcja
5.5. Ewolucja motywowania
5.6. Systemy motywacyjne
5.7. Motywatory materialne i niematerialne
5.8. Motywatory pozytywne i negatywne
5.9. Motywatory krótkookresowe i odroczone w czasie
5.10. Polityka motywacyjna
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 6. Wynagradzanie
6.1. Kłopotliwa definicja i nadmiar pojęć
6.2. Zasady wynagradzania - regulacje kodeksowe
6.3. Płaca godziwa według Europejskiej Karty Społecznej
6.4. Zasady wynagradzania według teorii i dobrej praktyki
6.5. System wynagradzania i jego struktura
6.6. Formy płac
6.7. System taryfowy
6.8. Premiowanie i nagradzanie
6.9. Kafeterie
6.10. Polityka płac w organizacji
6.11. Wybrane dylematy dotyczące polityki płac
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 7. Wymiarowanie pracy i ocena pracownikow
7.1. Istota i sens wymiarowania pracy
7.2. Wartościowanie pracy
7.3. Normowanie i wymiarowanie ilości pracy
7.4. Jak zmniejszać indywidualne różnice w wydajności pracy?
7.5. Jak zmniejszać asynchronizację pracy?
7.6. Efektywność pracy
7.7. Koszty pracy
7.8. Ocena pracy, pracowników, ich potencjału oraz kapitału ludzkiego
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 8. Kultura i etyka organizacji
8.1. Katastrofa chemiczna w Bhopalu - studium przypadku
8.2. Definicje kultury organizacji
8.3. Poziomy kultury organizacji
8.4. Typy kultur
8.5. Kształtowanie kultury organizacji
8.6. Zarządzanie międzykulturowe
8.7. Etyka - istota, źródła, mity
8.8. Wybrane kwestie etyczne
8.9. Społeczna odpowiedzialność organizacji i kodeksy etyczne
8.10. Gry organizacyjne i zachowania nieetyczne
8.11. Koncepcja sustainability jako paradygmat kulturowy i etyczny
Tematy do przemyślenia lub dyskusji Rekomendowana literatura uzupełniając
Rekomendowana literatura uzupełniając
Rozdział 9. Zamiast zakończenia: wyzwania ZZL z szerszej perspektywy
9.1. Potrzeba kondensacji w mgławicy mikrofirm
9.2. Ograniczenie emigracji zarobkowej i przedwczesnej dezaktywizacji zawodowej
9.3. Wyzwania demograficzne
9.4. Skuteczniejsze budowanie wartości firmy
9.5. Odrobienie starych lekcji
9.6. Reorientacja w kierunku organizacji zarządzanych procesowo i projektowo
9.7. Kurs na TQM i HRTQM
9.8. ZZL a zarządzanie wiedzą i benchmarking
9.9. Ograniczanie nadmiernej rywalizacji na rzecz współpracy
9.10. Szaty dla króla
9.11. Nieodmiennie przemożny wpływ kultury
9.12. ZZL - nauki płynące ze światowego kryzysu
9.13. Inne kryzysy i zagrożenia
9.14. Mniej złości, pychy, demagogii, populizmu, moralizowani
Załącznik. Wyjaśnienie wybranych terminów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi i kapitałem ludzkim
Bibliografia
Spis ilustracji
Spis tabel
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie zaangażowania czyli Jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał / Maciej Sasin. - Wydanie 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 364 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
(Onepress Excluxive)
Lojalni i zmotywowani pracownicy, z pasją realizujący powierzone im zadania, są skuteczniejsi niż inni. To prawdziwy skarb dla przedsiębiorstwa. W czasie rekrutacji tacy właśnie kandydaci - entuzjastyczni, gotowi do ciężkiej pracy - są poszukiwani i wyławiani z morza chętnych. Niestety, z reguły te pozytywne cechy osób nowo przyjętych szybko toną w codziennej firmowej rutynie - badania dowodzą, iż ponad 80% pracowników nie jest zaangażowanych w swoją pracę. Na czym polega problem? Autor tego poradnika twierdzi, że poza nielicznymi wyjątkami ludzie chcą się angażować, ponieważ pragną odczuwać satysfakcję płynącą z tego, czym się zajmują w życiu zawodowym. Wygląda więc na to, że przeszkodą są nie tyle sami pracownicy, ile raczej nieumiejętne nimi zarządzanie.
Pracownicy mają świetne pomysły i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiększenia osobistych obciążeń, jednak w większości przedsiębiorstw oddolna inicjatywa wciąż się spotyka z niechęcią zarządzających. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym świecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjału zespołu staje się podstawową kompetencją, jakiej się wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostało o najświeższą wiedzę oraz nowe narzędzia.
SPIS TREŚCI
Wstęp Jak powstawała ta książka? Jak czytać tę książkę? Dla kogo napisana jest ta książka?
Początki kapitalizmu
Zaangażowanie pracowników w pracę
Pracownicy chcą mieć pozytywny wpływ na organizację
Przywództwo służebne a zaangażowanie pracowników
Kluczowe kompetencje menedżerów w XXI wieku
Menedżer jak trener sportowy
Jak budować zaangażowanie pracowników?
Wykorzystaj misję, wizję, wartości i strategię organizacji
Zacznij od efektywnej rekrutacji
Wyznaczaj mierzalne i realne do osiągnięcia cele
Efektywnie zarządzaj zmianą
Upełnomocnij pracowników
Pozwól współtworzyć miejsce pracy
Oczekuj refleksji nad działaniem i usprawnień w codziennej pracy
Stawiaj wyzwania pracownikom
Angażuj w podejmowanie decyzji
Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych
Jak powstawała ta książka?
Jak czytać tę książkę?
Dla kogo napisana jest ta książka?
Wstęp do wydania II
Proaktywni ludzie kluczem do sukcesu
Otwartość na opinie pracowników
Okazywanie zaufania pracownikom
Zarządzanie oparte na wartościach
Budowanie wartościowych relacji z pracownikami
Koncentracja na efektywności
Droga do budowania przewagi konkurencyjnej: innowacyjność
Rozwijanie pracy zespołowej
Efektywne zarządzanie zmianą
Angażowanie pracowników w rozwój organizacji
Zdrowa organizacja jako angażujące środowisko pracy
Uczenie się organizacji
Synergia
Co nowego w wydaniu II?
Rozdział 1. Proaktywni ludzie siłą organizacji
Proaktywność i reaktywność pracowników
Coaching rozwojowy jako narzędzie wspierania proaktywności pracowników
Podsumowanie
Rozdział 2. Relacje z pracownikami - budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi
Jak rozpocząć współpracę z nowym pracownikiem?
Jak wejść w rolę lidera - określenie zasad współpracy z zespołem
Mity na temat zaangażowania pracowników w mniej kreatywnych zawodach
Budowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych
Analiza transakcyjna w zarządzaniu
Mediowanie pomiędzy skonfliktowanymi pracownikami
Koniec ery ocen okresowych?
Spotkanie z zespołem wprowadzające nowe zasady
Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami
Podsumowanie
Rozdział 3. Otwartość organizacji na opinie pracowników
Przewrót kopernikański w zarządzaniu
Podsumowanie
Rozdział 4. Akceleracja procesów w firmie
Wyzwania współczesnego świata
Zwinne techniki zarządzania - zarządzanie w XXI wieku
Przykład usprawniania procesów w dziale handlowym według Jasona Jordana
Metoda małych kroków - zasada doskonalenia kaizen
Narzędzia zwiększania efektywności w filozofii kaizen
Zasady zarządzania czasem w XXI wieku - zwiększanie indywidualnej efektywności menedżera i pracowników
Podsumowanie
Rozdział 5. Czas na zmiany - angażujące zarządzanie zmianą w firmie
Zarządzanie oparte na zmianie
Po czym poznać, że zmiana jest potrzebna?
Zadania i rola agenta zmiany w organizacji według Samuela Bacharacha
Budowanie wiarygodności w trakcie wdrażania zmiany
Uczenie się w procesie zmiany
Filmowa lekcja zarządzania zmianą
Podsumowanie
Rozdział 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie
Podsumowanie
Rozdział 7. Innowacyjność drogą do rozwoju firmy
Pięć poziomów zaangażowania pracowników w innowacje
Narzędzia pobudzania kreatywności pracowników
Model naturalnego planowania D. Allena
Podsumowanie
Rozdział 8. Wartości w organizacji - czyli jak wyjść poza metodę kija i marchewki
Misja i wartości Akademii Rozwoju Kompetencji
Podsumowanie
Rozdział 9. Efektywność w życiu organizacyjnym - jak ukierunkować zaangażowanie pracowników?
Koło zlecania zadań - zarządzanie realizacją zadań
Delegowanie zadań i celów
Wskazówki do delegowania zadań
Monitorowanie realizacji zadań
Wspieranie i korygowanie działań pracowników
Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników?
Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania
Motywowanie budujące zaangażowanie pracowników
Grywalizacja w zwiększaniu efektywności
Podsumowanie
Rozdział 10. Praca zespołowa jako budowanie zaangażowania pracowników
Lider inteligentny emocjonalnie
Umiejętności lidera a inteligencja emocjonalna
Przywództwo piątego stopnia według Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna
Rywalizacja? Współpraca? Jak zachować równowagę w zespole?
Efektywny i nieefektywny zespół
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na cel
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na relacje
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej według Patricka Lencioniego
Przezwyciężanie dysfunkcji zespołu
Indywidualne strategie motywacyjne - drivery według analizy transakcyjnej
Pro Team Tools - checklista obszarów do budowania zespołów Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Podsumowanie
Rozdział 11. Organizacja w przyszłości - czym jest rozwój organizacji?
Jak funkcjonują systemy?
Istota podejścia systemowego
Czym jest rozwój organizacji w ujęciu systemowym?
Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Wybrane metody organizacyjnego uczenia się
Kim jest menedżer lub konsultant rozwoju organizacyjnego?
Pro Org Tools - od przeglądu organizacji do jej rozwoju
Rozwój organizacji według Adizesa
Podsumowanie
Rozdział 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji
Myślenie właściciela kontra myślenie przedsiębiorcy
Typy postaw pracowniczych ze względu na zaangażowanie - na poważnie i na wesoło
Niewidzialne przyczyny upadku firm
Syndromy starzenia się organizacji według Adizesa
Ku przestrodze: jak pracownicy omijają firmowe wskaźniki?
Podsumowanie
Rozdział 13. Lekcje trwające całe życie - uczenie się organizacji, szkolenia i budowanie zaangażowania
Refleksyjna praktyka - lessons learned
Postępowanie w przypadku potknięć i błędów pracownika
Szkolenia i inne formy rozwoju w organizacji
Nastawienie uczestników do programów rozwojowych
Najczęściej popełniane błędy ograniczające zaangażowanie uczestników programów rozwojowych
Perspektywa firmy organizującej programy rozwojowe
Jak współpracować z firmą doradczo-szkoleniową?
Blended learning
Podsumowanie
Zakończenie
Dodatek. Spojrzenie na zespoły samozarządzające się z perspektywy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 229-238.
Publikacja ma na celu uporządkowanie wiedzy na temat relacji między wybranymi wymiarami motywacji, satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz satysfakcją i lojalnością klienta. W książce, oprócz przeglądu najważniejszych koncepcji dotyczących wspomnianych zjawisk, a także związków je łączących, zaprezentowano wyniki badań własnych, na podstawie których przygotowany został model prezentujący postulowaną zależność występującą między procesami pracowniczymi a mechanizmami powstawania zadowolenia i lojalności klientów. Pokazano, jak zmiany zaobserwowane w obszarze pracowniczym wpływają na zmiany postaw klientów w ujęciu bezpośrednim i przy założeniu upływu czasu pomiędzy jednym a drugim zjawiskiem. Takie podejście stało się możliwe dzięki przeprowadzeniu badania w trzech okresach sprawozdawczych następujących po sobie z rocznym odstępem czasu.
Książka jest przeznaczona zarówno dla naukowców, jak i praktyków biznesowych zajmujących się zagadnieniami pracowniczymi i klienckimi oraz dla studentów kierunków ekonomicznych i biznesowych. Z jednej strony systematyzuje zagadnienia teoretyczne w obszarze satysfakcji i lojalności klienta oraz motywacji i satysfakcji pracownika, z drugiej zaś zawiera studium różnych metod pomiaru omawianych zagadnień. - [www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl/]
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Motywacja i satysfakcja pracownika
1.1. Istota motywacji pracownika
1.2. Modele i koncepcje motywacji i motywowania pracownika
1.2.1. Podejścia od strony treści
1.2.2. Podejścia od strony procesu
1.3. Satysfakcja, zaangażowanie i efektywność pracownika
1.3.1. Istota satysfakcji i zaangażowania
1.3.2. Satysfakcja, efektywność i zaangażowanie w teoriach motywacji
1.3.3. Modele i źródła satysfakcji pracownika
1.3.4. Relacja satysfakcji pracownika i jego efektywności
1.4. Pomiar motywacji i satysfakcji pracowników
Rozdział 2. Satysfakcja i lojalność klienta
2.1. Satysfakcja klienta
2.1.1. Definicje, podział i charakterystyka
2.1.2. Satysfakcja jako efekt doświadczeń rynkowych klienta
2.1.3. Modele satysfakcji
2.1.4. Pomiar satysfakcji klienta
2.1.5. Korzyści z satysfakcji klienta
2.2. Lojalność klienta
2.2.1. Pojęcie lojalności
2.2.2. Ewolucja lojalności
2.2.3. Determinanty i motywy lojalności
2.2.4. Typologia lojalności klientów
2.2.5. Poziomy lojalności klientów
2.2.6. Korzyści i koszty lojalności
2.2.7. Pomiar lojalności
2.3. Satysfakcja, lojalność a utrzymanie klienta
2.3.1. Satysfakcja a lojalność
2.3.2. Lojalność a utrzymanie klienta
Rozdział 3. Czy zadowolony pracownik ma wpływ na satysfakcję i lojalność klienta? Wyniki badań
3.1. Związek satysfakcji pracownika z zadowoleniem klienta
3.2. Założenia badawcze
3.2.1. Modelowanie procesów pracowniczych i konsumenckich
3.2.2. Model pomiaru motywacji i satysfakcji pracowników
3.2.3. Model pomiaru satysfakcji i lojalności klientów sektora bankowego
3.2.4. Model pomiaru satysfakcji i lojalności klientów sektora centrów handlowych
3.2.5. Narzędzia badawcze, próba i procedura gromadzenia danych
3.3. Motywacja i satysfakcja pracowników centrów handlowych
3.3.1. Wyniki badań pracowników centrów handlowych
3.3.2. Analiza porównawcza motywacji i satysfakcji pracowników badanych centrów handlowych
3.4. Motywacja i satysfakcja pracowników banków
3.4.1. Wyniki badań pracowników banków
3.4.2. Wnioski z analizy porównawczej motywacji i satysfakcji pracowników banków
3.5. Satysfakcja i lojalność klientów centrów handlowych
3.5.1. Wyniki badania satysfakcji i lojalności klientów centrów handlowych
3.5.2. Wnioski z analizy porównawczej badania klientów lubelskiego sektora centrów handlowych
3.6. Satysfakcja i lojalność klientów banków
3.6.1. Wyniki badania satysfakcji i lojalności klientów banków
3.6.2. Wnioski z analizy porównawczej badania klientów podmiotów bankowych
3.7. Związek procesów pracowniczych i klienckich
Zakończenie
Załączniki
Spis tabel
Spis załączników
Spis rysunków
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej