Zaangażowanie pracowników
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Goździewska-Nowicka Agnieszka
(1)
Jezusek Michał
(1)
Jureczka Kinga
(1)
Kołodziej Aleksandra (psycholog)
(1)
Lany Magdalena
(1)
Nieżurawska-Zając Joanna
(1)
Posadzińska Iwana
(1)
Sasin Maciej
(1)
Skrzyp Monika
(1)
Voss Grażyna
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Świętek-Bysko Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1509)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Zaangażowanie pracowników
(-)
Rodzina
(1118)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(862)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(496)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(475)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(451)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(366)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(303)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(274)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(261)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Policjanci
(256)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Unia Europejska
(201)
Wsie
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(182)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zarządzanie wynagrodzeniami / Michael Armstrong ; przełożyła Magdalena Lany. - Kraków ; Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2009. - 457 stron : ilustacje, schematy, tabele, wykresy ; 31 cm.
(HR)
Tyt. oryg.: A handbook of employee reward management and practice, 2007.
Bibliografia na stronach 433-440. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331.2 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Każdą organizację tworzą ludzie. Relacje występujące między nimi wpływają na sposób, w jaki ona działa, jak jest postrzegana przez innych oraz jaką ma przewagę na rynku. Monografia ta poświęcona jest właśnie funkcjonowaniu człowieka organizacji, przybliża i omawia szereg jego aspektów, dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej.
Publikacja ukazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich.
Książka doskonale spełni swoją rolę podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkim czy socjologia, będzie przydatnym źródłem wiedzy dla prowadzących lub uczęszczających na zajęcia dydaktyczne z zakresu nauk o organizacji, zachowań organizacyjnych, zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania wiedzą, zarządzania kapitałem ludzkim i intelektualnym, zarządzania zaufaniem, zarządzania usługami, zarządzania relacjami z klientem. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 147-154.
Książka "Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw - Przywództwo, marketing, budżet" - stanowi zbiór zagadnień dotyczących funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dokonując analizy problemów tego sektora oraz dostrzegając perspektywy jego rozwoju, należy stwierdzić, że stwarza on znaczącą szansę na zwiększenie zatrudnienia, poprawienie dynamiki eksportu, a przede wszystkim na skuteczne konkurowanie polskiej gospodarki na rynku europejskim.
W publikacji szczegółowej analizie poddano:
- determinanty funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw,
- rolę przywództwa i umiejętność budowania zaangażowania pracowników,
- specyfikę działalności marketingowej i budowania wartości marki w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw,
- prowadzenie sprawozdawczości finansowej w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw,
- kompetencje z zakresu finansowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw z wybranych projektów Unii Europejskiej.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1
ROZWÓJ I ZNACZENIE SEKTORA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
1.1. Pojęcie i kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw
1.2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce państwa
1.3. Stymulatory rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
1.4. Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw
1.5. Ocena działalności sektora MŚP w Polsce w latach 2014-2015
ROZDZIAŁ 2
ROLA PRZYWÓDZTWA I BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
2.2. Wybrane modele przywództwa
2.2.1. Teoria uwarunkowań F. Fiedlera
2.2.2. Koncepcja "drogi do celu"
2.2.2. Koncepcja "drogi do celu"
2.2.3. Model bazujący na umiejętnościach
2.2.4. Przywództwo charyzmatyczne
2.2.5. Przywództwo społecznie odpowiedzialne
2.2.6. Sytuacyjny model przywództwa według Herseya i Blancharda
2.3. Zaangażowanie pracowników w MŚP
2.3.1. Informacje wstępne
2.3.2. Pojęcie i rodzaj pracowników wiedzy
2.3.3. Istota i zakres zaangażowania organizacyjnego
2.3.4. Uwarunkowania zaangażowania pracowników wiedzy
ROZDZIAŁ 3
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE MAŁYM I ŚREDNIM PRZEDSIĘBIORSTWEM
3.1. Istota działalności marketingowej
3.1.1. Pojęcie i ewolucja marketingu
3.1.2. Funkcje marketingu
3.1.3. Tradycyjne i nowoczesne ujęcie marketingu
3.2. Zarządzanie marketingowe przedsiębiorcy
3.3. Znaczenie marketingu dla konsumenta
3.4. Wybór rynku i produktu przez małe i średnie przedsiębiorstwa
3.4.1. Analiza rynku - wybór rynku docelowego
3.4.2. Kształtowanie struktury asortymentu małego i średniego przedsiębiorstwa
ROZDZIAŁ 4
ZNACZENIE MARKI W BUDOWANIU POZYCJI RYNKOWEJ MAŁEGO I ŚREDNIEGO PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Definicje i funkcje marki
4.2. Klasyfikacja marek
4.3. Cykl życia marki
4.4. Budowanie wartości oraz kapitału marki małego i średniego przedsiębiorstwa
4.5. Atrybuty marki wpływające na wybory dokonywane przez konsumentów
4.5.1. Postrzeganie jakości przez konsumentów
4.5.2. Lojalność konsumentów wobec marki
ROZDZIAŁ 5
SPRAWOZDAWCZOŚĆ FINANSOWA MIKRO, MAŁYCH I ŚREDNICH PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH A PROCES CYFRYZACJI W RACHUNKOWOŚCI
5.1. Rola i znaczenie informacji finansowej w funkcjonowaniu przedsiębiorstw
5.2. Charakterystyka sprawozdań finansowych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach
5.3. Ocena wykorzystania informacji finansowych stosowanych przez mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa
5.4. Technologie informacyjne w rachunkowości
5.5. Korzyści i zagrożenia związane z wdrożeniem procesu cyfryzacji
ROZDZIAŁ 6
FINANSOWANIE PROJEKTÓW Z SEKTOR MAŁYCH I SREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W LATACH 2014-2020
6.1. Zasady finansowania w okresie programowania 2014-2020
6.2. Rodzaje projektów w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw
6.3. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w krajowych i regionalnych programach operacyjnych
6.3.1. Program Operacyjny Inteligentny Rozwój (PO IR)
6.3.2. Program Operacyjny Polska Wschodnia (PO PW)
6.3.3. Regionalne Programy Operacyjne
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
O AUTORACH
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywowanie pracowników zróżnicowanych pokoleniowo / Joanna Nieżurawska-Zając. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 424 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć zaangażowanie i lojalność pracowników wobec pracodawcy? Ta książka zdradza sekrety koncepcji i instrumentów motywowania wykorzystywanych w tym celu. Zmiany na rynku pracy spowodowały pojawienie się nowego zjawiska, jakim jest zróżnicowanie pokoleń. Obecnie na rynku pracy znajdują się cztery pokolenia pracowników: BB, X, Y i Z. Różnią się one: podejściem do pracy, postawami i relacjami między najstarszym i najmłodszym pokoleniem i oczekiwaniami względem pracodawcy. W książce Motywowanie pracowników zróżnicowanych pokoleniowo przedstawiono i dogłębnie przenalizowano następujące kwestie: tradycyjne i współczesne rozwiązania stosowane w obszarze motywowania, w tym systemy kafeteryjne, koncepcjework-life balance oraz koncepcję hygge, metody pomiaru zaangażowania i lojalności pracowników oraz możliwości i sposoby ich zwiększenia, postawy i oczekiwania wobec pracy pracowników różnorodnych pokoleniowo, w tym pokolenia BB, X, Y i Z - ich postaw i oczekiwań wobec pracy zawodowej, jak również zidentyfikowanie wyzwań, jakie niesie ich współistnienie w organizacji. Niewątpliwym atutem publikacji są wyniki badań własnych Autorki przeprowadzone na próbie 1100 pracowników. Pracę wieńczą oryginalne, wartościowe i praktyczne rekomendacje skierowane do przedsiębiorców w zakresie motywowania pracowników zróżnicowanych pokoleniowo [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie zaangażowania czyli Jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał / Maciej Sasin. - Wydanie 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 364 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
(Onepress Excluxive)
Lojalni i zmotywowani pracownicy, z pasją realizujący powierzone im zadania, są skuteczniejsi niż inni. To prawdziwy skarb dla przedsiębiorstwa. W czasie rekrutacji tacy właśnie kandydaci - entuzjastyczni, gotowi do ciężkiej pracy - są poszukiwani i wyławiani z morza chętnych. Niestety, z reguły te pozytywne cechy osób nowo przyjętych szybko toną w codziennej firmowej rutynie - badania dowodzą, iż ponad 80% pracowników nie jest zaangażowanych w swoją pracę. Na czym polega problem? Autor tego poradnika twierdzi, że poza nielicznymi wyjątkami ludzie chcą się angażować, ponieważ pragną odczuwać satysfakcję płynącą z tego, czym się zajmują w życiu zawodowym. Wygląda więc na to, że przeszkodą są nie tyle sami pracownicy, ile raczej nieumiejętne nimi zarządzanie.
Pracownicy mają świetne pomysły i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiększenia osobistych obciążeń, jednak w większości przedsiębiorstw oddolna inicjatywa wciąż się spotyka z niechęcią zarządzających. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym świecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjału zespołu staje się podstawową kompetencją, jakiej się wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostało o najświeższą wiedzę oraz nowe narzędzia.
SPIS TREŚCI
Wstęp Jak powstawała ta książka? Jak czytać tę książkę? Dla kogo napisana jest ta książka?
Początki kapitalizmu
Zaangażowanie pracowników w pracę
Pracownicy chcą mieć pozytywny wpływ na organizację
Przywództwo służebne a zaangażowanie pracowników
Kluczowe kompetencje menedżerów w XXI wieku
Menedżer jak trener sportowy
Jak budować zaangażowanie pracowników?
Wykorzystaj misję, wizję, wartości i strategię organizacji
Zacznij od efektywnej rekrutacji
Wyznaczaj mierzalne i realne do osiągnięcia cele
Efektywnie zarządzaj zmianą
Upełnomocnij pracowników
Pozwól współtworzyć miejsce pracy
Oczekuj refleksji nad działaniem i usprawnień w codziennej pracy
Stawiaj wyzwania pracownikom
Angażuj w podejmowanie decyzji
Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych
Jak powstawała ta książka?
Jak czytać tę książkę?
Dla kogo napisana jest ta książka?
Wstęp do wydania II
Proaktywni ludzie kluczem do sukcesu
Otwartość na opinie pracowników
Okazywanie zaufania pracownikom
Zarządzanie oparte na wartościach
Budowanie wartościowych relacji z pracownikami
Koncentracja na efektywności
Droga do budowania przewagi konkurencyjnej: innowacyjność
Rozwijanie pracy zespołowej
Efektywne zarządzanie zmianą
Angażowanie pracowników w rozwój organizacji
Zdrowa organizacja jako angażujące środowisko pracy
Uczenie się organizacji
Synergia
Co nowego w wydaniu II?
Rozdział 1. Proaktywni ludzie siłą organizacji
Proaktywność i reaktywność pracowników
Coaching rozwojowy jako narzędzie wspierania proaktywności pracowników
Podsumowanie
Rozdział 2. Relacje z pracownikami - budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi
Jak rozpocząć współpracę z nowym pracownikiem?
Jak wejść w rolę lidera - określenie zasad współpracy z zespołem
Mity na temat zaangażowania pracowników w mniej kreatywnych zawodach
Budowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych
Analiza transakcyjna w zarządzaniu
Mediowanie pomiędzy skonfliktowanymi pracownikami
Koniec ery ocen okresowych?
Spotkanie z zespołem wprowadzające nowe zasady
Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami
Podsumowanie
Rozdział 3. Otwartość organizacji na opinie pracowników
Przewrót kopernikański w zarządzaniu
Podsumowanie
Rozdział 4. Akceleracja procesów w firmie
Wyzwania współczesnego świata
Zwinne techniki zarządzania - zarządzanie w XXI wieku
Przykład usprawniania procesów w dziale handlowym według Jasona Jordana
Metoda małych kroków - zasada doskonalenia kaizen
Narzędzia zwiększania efektywności w filozofii kaizen
Zasady zarządzania czasem w XXI wieku - zwiększanie indywidualnej efektywności menedżera i pracowników
Podsumowanie
Rozdział 5. Czas na zmiany - angażujące zarządzanie zmianą w firmie
Zarządzanie oparte na zmianie
Po czym poznać, że zmiana jest potrzebna?
Zadania i rola agenta zmiany w organizacji według Samuela Bacharacha
Budowanie wiarygodności w trakcie wdrażania zmiany
Uczenie się w procesie zmiany
Filmowa lekcja zarządzania zmianą
Podsumowanie
Rozdział 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie
Podsumowanie
Rozdział 7. Innowacyjność drogą do rozwoju firmy
Pięć poziomów zaangażowania pracowników w innowacje
Narzędzia pobudzania kreatywności pracowników
Model naturalnego planowania D. Allena
Podsumowanie
Rozdział 8. Wartości w organizacji - czyli jak wyjść poza metodę kija i marchewki
Misja i wartości Akademii Rozwoju Kompetencji
Podsumowanie
Rozdział 9. Efektywność w życiu organizacyjnym - jak ukierunkować zaangażowanie pracowników?
Koło zlecania zadań - zarządzanie realizacją zadań
Delegowanie zadań i celów
Wskazówki do delegowania zadań
Monitorowanie realizacji zadań
Wspieranie i korygowanie działań pracowników
Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników?
Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania
Motywowanie budujące zaangażowanie pracowników
Grywalizacja w zwiększaniu efektywności
Podsumowanie
Rozdział 10. Praca zespołowa jako budowanie zaangażowania pracowników
Lider inteligentny emocjonalnie
Umiejętności lidera a inteligencja emocjonalna
Przywództwo piątego stopnia według Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna
Rywalizacja? Współpraca? Jak zachować równowagę w zespole?
Efektywny i nieefektywny zespół
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na cel
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na relacje
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej według Patricka Lencioniego
Przezwyciężanie dysfunkcji zespołu
Indywidualne strategie motywacyjne - drivery według analizy transakcyjnej
Pro Team Tools - checklista obszarów do budowania zespołów Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Podsumowanie
Rozdział 11. Organizacja w przyszłości - czym jest rozwój organizacji?
Jak funkcjonują systemy?
Istota podejścia systemowego
Czym jest rozwój organizacji w ujęciu systemowym?
Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Wybrane metody organizacyjnego uczenia się
Kim jest menedżer lub konsultant rozwoju organizacyjnego?
Pro Org Tools - od przeglądu organizacji do jej rozwoju
Rozwój organizacji według Adizesa
Podsumowanie
Rozdział 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji
Myślenie właściciela kontra myślenie przedsiębiorcy
Typy postaw pracowniczych ze względu na zaangażowanie - na poważnie i na wesoło
Niewidzialne przyczyny upadku firm
Syndromy starzenia się organizacji według Adizesa
Ku przestrodze: jak pracownicy omijają firmowe wskaźniki?
Podsumowanie
Rozdział 13. Lekcje trwające całe życie - uczenie się organizacji, szkolenia i budowanie zaangażowania
Refleksyjna praktyka - lessons learned
Postępowanie w przypadku potknięć i błędów pracownika
Szkolenia i inne formy rozwoju w organizacji
Nastawienie uczestników do programów rozwojowych
Najczęściej popełniane błędy ograniczające zaangażowanie uczestników programów rozwojowych
Perspektywa firmy organizującej programy rozwojowe
Jak współpracować z firmą doradczo-szkoleniową?
Blended learning
Podsumowanie
Zakończenie
Dodatek. Spojrzenie na zespoły samozarządzające się z perspektywy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej