Przydatność zawodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
nieokreślona
(4)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(7)
Autor
Bah Gerard
(1)
Baranowska Magdalena
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bodzioch Katarzyna
(1)
Bonus-Dzięgo Agnieszka
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Flisiak-Górecka Natalia
(1)
Garus Katarzyna
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Górniak Krzysztof Zenon
(1)
Hejduk Monika
(1)
Hryszkiewicz Dominik
(1)
Hunziker Daniel
(1)
Jastrzębowska-Tyczkowska Agata
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jóźwiak Agnieszka
(1)
Kocjan Monika
(1)
Kordaczuk-Wąs Marzena
(1)
Kot Mirosław
(1)
Krolikowska Anna
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Nosko Monika
(1)
Nowicka Izabela
(1)
Oblińska Kornela
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Pietruczuk Ewa
(1)
Pijarowska Renata
(1)
Rotach Nina
(1)
Saletra Natalia
(1)
Skiba Ferdynand
(1)
Skiepko Monika
(1)
Sklepkowska Katarzyna
(1)
Skrabacz Aleksandra
(1)
Stępień Kornelia
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szubińska Bożena
(1)
Trzcińska Walentyna
(1)
Trzepiota Maagdalena
(1)
Turek Dariusz
(1)
Wiciak Izabela
(1)
Wiśniewski Janusz
(1)
Zimoń Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1512)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Przydatność zawodowa
(-)
Rodzina
(1118)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(865)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(499)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(477)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(452)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(367)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(305)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(263)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Policjanci
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Unia Europejska
(201)
Wsie
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Wybory życiowe
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(177)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Dziennikarze
(168)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(161)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Monografia
(4)
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcziki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W najnowszych czasach problem nauczyciela nabrał szczególnego znaczenia. Specyfika tego zawodu i jego niepowtarzalność stały się przedmiotem wielu badań naukowych, w których poszukuje się odpowiedzi na pytania: jaki powinien być idealny nauczyciel, jakie kompetencje zawodowe powinien mieć, aby dobrze spełniać swoje funkcje, a jego praca przynosiła pożądane rezultaty. Odpowiedzi na te pytania rodzą nowe problemy, a mianowicie: jaki model nauczyciela funkcjonuje obecnie w świadomości społecznej. (ze Wstepu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.091.2-057.16 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-237.
Autorki w niniejszej publikacji nakreśliły pedagogiczne portrety nauczycieli. Każde z wybranych określeń w podtytułach, warunkuje koncepcję funkcjonowania, rozumienia i kształcenia nauczyciela a także oczekiwań wobec niego i wyzwań, którym musi stawić czoła. Książka odpowiada na pytanie: jaki jest obraz nauczyciela wczesnej edukacji? Chodzi o wizerunek nauczyciela zarówno ten, kształtowany i tworzony przez nich, jak i widziany przez pryzmat aktów prawnych w historii i we współczesności. Dobór kategorii teoretycznej i empirycznej eksploracji wiąże się z doświadczeniami i zainteresowaniami autorek. Jest to wybór subiektywny, kierunkowany świadomością, że nakreślone portrety nauczycieli są pochodną własnej interpretacji rzeczywistości szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Bibliografia na stronach 206-207.
Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy / Agata Jastrzębowska ; Uniwersytet SWPS. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020. - 211 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Przyjęta nazwa autora: Agata Jastrzębowska-Tyczkowska.
Bibliografia, netografia na stronach 176-200. Indeks.
W psychologii wyróżnia się trzy możliwe przyczyny zadowolenia z pracy. Po pierwsze, środowisko. Jeżeli w pracy są jasno postawione cele, systematyczne wsparcie przełożonego i współpracowników, a także poczucie kontroli nad realizowanymi zadaniami - wówczas będziemy czuli się w niej lepiej. Po drugie, człowiek. Jeżeli pracownik posiada przykładowo wyższe kompetencje transferowalne, które dotyczą ogólnych relacji międzyludzkich i organizacji pracy własnej (potocznie nazwane kompetencjami „miękkimi”), to spostrzega swoją pracę bardziej pozytywnie niż pracownik o niskim poziomie tych kompetencji. Po trzecie, dopasowanie, czyli interakcja obu powyższych przyczyn. Twierdzi się, że „nie ma ludzi idealnych, lecz są ludzie idealni dla siebie”. Okazuje się, że analogicznie jest z pracą.
Książkę Agaty Jastrzębowskiej wziąłem do ręki z zaciekawieniem. Wypełnia ona lukę publikacyjną w dorobku polskiej psychologii pracy i organizacji, jaka istnieje na styku dwóch obszarów tematycznych: dopasowania do rynku pracy i kompetencji. (...) W dobie wszechobecnej globalizacji, która raczej faworyzuje dopasowanie człowieka do pracy, wzmiankowana na początku książki idea dopasowania pracy do człowieka (ang. job crafting) w jej treści ustępuje, zgodnie z dominującym duchem globalizacji, idei dopasowania człowieka do stanowiska pracy. - [dr hab. Romuald Derbis, prof. Uniwersytetu Opolskiego]
Monografia poświęcona jest dopasowaniu kompetencyjnemu. Moim zdaniem jest to temat ważny i aktualny, gdyż w każdej współczesnej organizacji działy zarządzania zasobami ludzkimi próbują praktycznie odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących kompetencji pracowników bądź kandydatów na pracowników. Jednocześnie tysiące ludzi na różnych etapach kariery próbują oszacować i rozwijać swoje kompetencje zawodowe, aby znaleźć się w bardziej uprzywilejowanej sytuacji na rynku pracy. - [dr hab. Sylwiusz Retowski, prof. Uniwersytetu SWPS]
SPIS TREŚCI
Podziękowania
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. DOPASOWANIE CZŁOWIEKA DO PRACY
Rozdział 1. Dopasowanie w psychologii
Rozdział 2. Interdyscyplinarne rodzaje dopasowania człowieka do pracy
2.1. (Nie)dopasowanie edukacyjne
2.2. Dopasowanie człowiek-organizacja
Rozdział 3. Efekty dopasowania człowieka do pracy
Rozdział 4. Metody pomiaru dopasowania
Podsumowanie części I
CZĘŚĆ II. KOMPETENCJE NA RYNKU PRACY
Rozdział 5. Kompetencje - wprowadzenie teoretyczne
5.1. Definicje kompetencji
5.2. Klasyfikacje kompetencji
5.3. Ujęcie kompetencji w psychologii
5.3.1. Kompetencje jako tendencja motywacyjna i potrzeba
5.3.2. Kompetencje jako przekonanie o własnej skuteczności
5.3.3. Kompetencje jako wyznacznik dobrego funkcjonowania
5.3.4. Kompetencje jako złożony wymiar osobowościowych uwarunkowań efektywności działania człowieka
5.4. Kompetencje transferowalne
5.5. Znaczenie kompetencji w różnych soczewkach
5.5.1. Soczewka społeczeństwa: perspektywa makro
5.5.2. Soczewka organizacji: perspektywa meso
5.5.3. Soczewka człowieka: perspektywa mikro
5.6. Kompetencje - kapitał ludzki czy zasoby (ludzkie)
Rozdział 6. Metody pomiaru kompetencji
Podsumowanie części II
CZĘŚĆ III. DOPASOWANIE KOMPETENCYJNE
Rozdział 7. Dopasowanie kompetencyjne - inspiracje teoretyczne
7.1. Niedobór kompetencji wymaganych
7.2. Nadmiar kompetencji niewymaganych
Rozdział 8. Dopasowanie kompetencyjne - operacjonalizacja zmiennych
Podsumowanie części III
CZĘŚĆ IV. KOMPETENCJE - DOPASOWANIA - DOBROSTAN: BADANIA I ANALIZY WŁASNE
Rozdział 9. Metodologia badań
9.1. Badanie własne
9.1.1. Osoby badane
9.1.2. Narzędzia badawcze, zmienne oraz ich pomiar
9.2. Bilans Kapitału Ludzkiego
9.2.1. Osoby badane
9.2.2. Zmienne uwzględnione w analizach BKL
Rozdział 10. Kompetencje transferowalne a dobrostan
10.1. Diagnoza kompetencji społeczeństwa polskiego w projekcie BKL
10.2. Posiadane kompetencje transferowalne a dobrostan zawodowy i ogólny wykształconych i pracujących Polaków (badanie własne)
Rozdział 11. Dopasowanie kompetencyjne a inne rodzaje dopasowania
Rozdział 12. Dopasowanie a dobrostan
12.1. Dopasowanie a dobrostan w projekcie BKL
12.2. Dopasowanie a dobrostan (badanie własne)
Podsumowanie części IV
Zakończenie
Literatura cytowana
Aneks 1. Narzędzie do pomiaru dopasowania kompetencyjnego
Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
"Pytaniem, ciągle aktualnym, jest jakim kapitałem ludzkim dysponuje dane społeczeństwo, organizacja czy też konkretna osoba? Pytanie to związane jest z metodami pomiaru tego kapitału, które - ze względu na swoje liczne wady - nadal wzbudzają wiele dyskusji i kontrowersji. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę należy uznać za bardzo ważny wkład w poszukiwanie jednoznacznych odpowiedzi na tak postawione pytanie. Co więcej, ze swojej strony pragnę pogratulować wszystkim Autorom zainteresowania się tym tematem i za trud włożony w przygotowanie tej publikacji. Jej celem jest bowiem wypełnienie luki, jaka w warstwie teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej, obserwowana jest w kontekście pomiaru jakości kapitału ludzkiego. Publikacja ta odznacza się wysokimi walorami poznawczymi oraz aplikacyjnymi, co z pewnością zastanie docenione przez Czytelników. (...)
Recenzowane opracowanie należy uznać za nowatorskie i tym samym inspirujące. W ujęciu poznawczym dostarcza badaczom nowych koncepcji dotyczących istoty jakości kapitału ludzkiego organizacji oraz sposobów jej pomiaru, które mogą stać się inspiracją do dalszych badań. Warty podkreślenia jest również charakter aplikacyjny opracowania. Szeroki wachlarz opracowanych i zweryfikowanych w praktyce gospodarczej metod pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji stanowi cenne wsparcie dla wszystkich osób na stanowiskach menedżerskich zajmujących się na co dzień tą problematyką." - [dr Grzegorz Łukasiewicz]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji
1.1. Kapitał ludzki w organizacji - istota i zakres
1.2. Determinanty kapitału ludzkiego w organizacji
1.3. Założenia pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji
Bibliografia
2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji
2.1. Kompetencje pracowników - podejście behawioralne
2.2. Modele, opisy i profile kompetencyjne
2.2.1. Rodzaje kompetencji
2.2.2. Wskaźniki i poziomy kompetencji
2.2.3. Profile kompetencji
2.3. Badanie i pomiar kompetencji
2.3.1. Metody diagnostyczne
2.3.2. Ocena kompetencji przy użyciu skal obserwacyjnych
2.3.3. Testy kompetencyjne i psychologiczne
2.3.4. Assessment Center
2.4. Jak zmierzyć kompetencje pracowników - propozycje obszarów do badania
Bibliografia
Załącznik
3. Pomiar kluczowych postaw pracowników
3.1. Postawy jako składnik kapitału ludzkiego organizacji
3.2. Zaangażowanie pracowników
3.2.1. Istota terminu zaangażowanie pracownika
3.2.2. Przegląd metod pomiaru zaangażowania
3.2.3. Koncepcja metody pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.4. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.5. Weryfikacja metody pomiaru
3.3. Satysfakcja zawodowa pracowników
3.3.1. Celowość pomiaru satysfakcji z pracy
3.3.2. Interpretacja oraz determinanty satysfakcji zawodowej
3.3.3. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy
3.3.4. Założenia metody pomiaru satysfakcji zawodowej
3.3.5. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru satysfakcji zawodowej
3.4. Postawa otwartości na nowe doświadczenia i zmianę
3.4.1. Otwartość na zmianę w procesie budowania jakości kapitału ludzkiego organizacji uczącej się i rozwijającej
3.4.2. Możliwości pomiaru otwartości na nowe doświadczenia i zmianę - metody ilościowe i jakościowe
3.5. Postawa gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem
3.5.1. Gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem jako czynnik budowania jakości kapitału ludzkiego w organizacji
3.5.2. Możliwość pomiaru postawy gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem - metody ilościowe i jakościowe
Bibliografia
Załącznik
4. Pomiar kontaktów interpersonalnych
4.1. Kontakty interpersonalne jako przedmiot pomiaru
4.1.1. Uwarunkowania jakości kontaktów międzyludzkich - rola doświadczeń osobistych, osobowości i kompetencji społecznych pracowników
4.1.2. Jakość kontaktów interpersonalnych w tradycyjnym zespole pracowniczym i w rozproszonym zespole projektowym
4.1.3. Kontakty interpersonalne jako wymiar budujący jakość kapitału ludzkiego w organizacji
4.2. Wskaźniki empiryczne kontaktów interpersonalnych
4.2.1. Wskaźniki empiryczne pomiaru dotyczące kontekstu komunikacji interpersonalnej
4.2.2. Wskaźniki empiryczne pomiaru jakości kontaktów interpersonalnych
4.3. Narzędzia pomiaru kontaktów interpersonalnych
Kwestionariusz ankiety do badania jakości kontaktów interpersonalnych w przedsiębiorstwie
Bibliografia
5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego 5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego Bibliografia Załącznik
5.1. Od badań nad małymi grupami społecznymi do badań ogólnego klimatu organiza-cyjnego
5.1.1. Kultura a klimat organizacyjny
5.1.2. Natura klimatu psychologicznego
5.1.3. Integracyjne podejście do klimatu organizacyjnego
5.2. Główne wymiary klimatu organizacyjnego
5.3. Sposoby badania klimatu organizacyjnego
5.3.1. Narzędzia do diagnozy klimatu organizacyjnego
5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego
Bibliografia
Załącznik
6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji diagnostyczne kultury organizacyjnej Bibliografia Załącznik Podsumowanie i rekomendacje
6.1. Od kapitału kulturowego do kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2. Kultura organizacyjna jako przejaw kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2.1. Kultura organizacji a kapitał kulturowy organizacji
6.2.2. Kultura efektywności jako przejaw kapitału kulturowego organizacji
6.3. Jak badać kapitał kulturowy organizacji?
6.3.1. Jakościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.3.2. Ilościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.4. Narzędzia diagnostyczne kultury organizacyjnej
Bibliografia
Załącznik
Podsumowanie i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje menedżera / Mirosław Kot. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 384 strony : rysunki ; 22 cm.
(Onepress Exclusive)
Akty prawne, orzeczenia sądów na stronach 377-380. Bibliografia, netografia na stronach 381-384.
Menedżerze: właścicielu firmy, dyrektorze, kierowniku, specjalisto HR!
Książka, którą trzymasz w ręku, to Twoja lektura obowiązkowa. Nie tylko na dziś - także na jutro, pojutrze i na za dziesięć lat, ponieważ szefować firmie i ludziom w niej oznacza: stale dążyć do rozwoju. Zdobywać nową wiedzę w zakresie rekrutacji, szkoleń i coachingowego wsparcia pracowników, kompetencji miękkich oraz zarządczych czy wreszcie prawa pracy. Zdobyte informacje przed wdrożeniem ich w praktykę funkcjonowania organizacji należy przećwiczyć. Oczywiście na nikim innym jak tylko na sobie. Bycie menedżerem to ciężka praca. Wiesz o tym najlepiej. Przekonany jest o tym również Mirosław Kot, który pięć ostatnich lat, a tak naprawdę całe zawodowe życie poświęcił jednemu celowi. Temu, by opracować kompletny i praktyczny, oparty na dobrej podbudowie teoretycznej opis kompetencji menedżera.
Oto Twoje zawodowe kompendium wiedzy. Suche fakty dotyczące kompetencji, jakimi musi dysponować współczesny zarządzający, wzbogacone zostały ponad setką przykładów z rynku oraz drugą setką ćwiczeń. Niektóre możesz uznać za zbyt trudne do wykonania, inne okażą się za łatwe. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie zawodowego rozwoju obecnie jesteś. Ćwicz poszczególne kompetencje regularnie. Zacznij od tych, które są Ci niezbędne do pracy już teraz, ale nie zapominaj o tych, które pomogą budować Twoją przyszłość. Pracuj nad wszystkimi albo wybierz te, które uznasz za najbardziej dla siebie przydatne. I pamiętaj - ta książka jest mocna jak esencja. Możesz ją pochłonąć lub rozcieńczać innymi lekturami. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników / Joanna Moczydłowska. - Warszawa : Difin, 2008. - 292, [2] strony : rysunki, tabele ; 23 cm.
Bibliografa na stronach 277-290.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 16-17 kwietnia 2014 r., Szczytno.
Bibliogr. przy ref.
-ZAWIERA:
-Macierzyństwo - zaleta czy wada kobiet służących/pracujących w służbach mundurowych / Aleksandra Skrabacz,
-Kobiety w policji - wybrane rozwiązania krajowe i międzynarodowe / Kornela Oblińska,
-Gender w policji jako wyzwanie dla nowoczesnego zarządzania potencjalem kobiet i mężczyzn na rzecz wspolnego bezpieczeństwa / Kamila Zimoń,
-Wykorzystanie kompetencji kobiet w misjach poza granicami kraju / Bożena Szubińska,
-Nowoczesne narzędzia zarządzania a płeć w Policji / Dominik Hryszkiewicz,
-Kobiety na stanowiskach kierowniczych w Policji / Izabela Wiciak,
-Kobiety w policji - promocja czy dyskryminacja? / Ferdynand Skiba,
-Kobiety w policji - zarys historyczny / Walentyna Trzcińska,
-Feminizacja przestępczości / Magdalena Baranowska,
-Narzędzia szacowania ryzyka zagrożenia życia i zdrowia osób dotkniętych przemocą w rodzinie / Marzena Kordaczuk-Wąs,
-Rola przełożonego w kształtowaniu polityki równościowej w jednostkach Policji / Gerard Bah,
-Zarządzanie kompetencjami w organizacjach. Czy płeć ma znaczenie? / Magdalena Trzepiota,
-Kobieta - jednostka rynku pracy, a kiedy zakłada mundur...? / Monika Skiepko,
-Diagnoza i rozwój kompetencji zawodowych / Agnieszka Bonus-Dzięgo,
-Stres jako źródło uzależnienia u kobiet / Janusz Wiśniewski,
-Interwent czy interwentka? Pierwsza pomoc emocjonalna - kompetencja komunikacyjna w sytuacji kryzysu psychologicznego / Krzysztof Zenon Górniak, Renata Pijarowska,
-Specyfika uzależnienia kobiet od alkoholu / Kornelia Stępień,
-Postawy policjantów/policjantek wobec kobiet doznających przemocy w rodzinie / Katarzyna Bodzioch, Monika Kocjan,
-Identyfikacja szans i zagrożeń rozwoju zawodowego kobiet w policji / Monika Hejduk,
-Miejsce kobiety w Policji w opinii policjantek i policjantów / Anna Królikowska, Katarzyna Sklepkowska,
-Historia kobiecego munduru. O kobietach pilotach z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie / Natalia Saletra,
-Kompetencje miękkie w policji / Monika Nosko, Ewa Pietruczuk,
-Zarządzanie kompetencjami funkcjonariuszek Policji w zakresie przygotowania fizycznego do udziału w interwencjach policyjnych / Agnieszka Jóźwiak,
-Sytuacja policjantek okiem praktyka / Natalia Flisiak-Górecka,
-Postrzeganie kobiet w policji / Katarzyna Garus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.74 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2. uzupełnione i uaktualnione. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. - 357 stron : ilustracje, schematy, tabele ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 341-347. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.33 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 174-[175].
Nina Rotach pisze z perspektywy osoby z wieloletnim doświadczeniem, która zna prace międzynarodowych przedsiębiorstw "od środka". Zastanawia się, skąd pochodzi zły image korporacji w Polsce. Rozwiewa mit "wyścigu szczurów" i pokazuje, że korporacja może być świetnym miejscem pracy dla kobiet pod warunkiem, że są one wytrwałe, asertywne, inteligentne i dobrze wykształcone. Odpowiada na pytanie, jak robić karierę, nie rezygnując jednocześnie z życia prywatnego. Daje kobietom instrumentarium do poruszania się i do awansu w korporacjach.
WSTĘP
ROZDZIAŁ I
ZŁY WIZERUNEK KORPORACJI - "WYŚCIG SZCZURÓW"
1. Korporacja - definicje
2. Plusy korporacji
3. Minusy korporacji
ROZDZIAŁ II
JAK DOSTAĆ SIĘ DO KORPORACJI I DO JAKIEJ WARTO ?
1. Kierunek wykształcenia
2. Profil zawodowy
3. Rodzaj firmy
4. Sytuacja wyjściowa
5. Rekrutacja
ROZDZIAŁ III
JAK SIĘ ODNALEŹĆ ?
1. Centrum władzy
2. Etap rozwoju firmy
3. Kultura organizacji
4. Nomenklatura
ROZDZIAŁ IV
JAK SIĘ WYBIĆ ?
1. Reguły gry
2. Rozpoznawalność
3. Odpowiedzialność
4. Publiczne eksponowanie swojej działalności
5. No risk, no fun
6. Pracuj tak, jakby firma należała do Ciebie
7. Zadbaj o pozycję ekspatrianta
8. Wyniki pracy muszą być widoczne, wyjątkowe i istotne
9. Rozwiązywanie problemów
10. Aspiruj i mów o tym
ROZDZIAŁ V
AWANS W HIERARCHII
1. Praca (job) versus kariera
2. Komunikacja i networking
3. Konkurencja w firmie - jak się z nią obchodzić?
4. Awans finansowy - gdzie jestem w widełkach płacowych?
ROZDZIAŁ VI
JAK UNIKNĄĆ PUŁAPEK ? - MYŚLENIE STRATEGICZNE
1. Rodzaje pułapek
2. Outsourcing
3. Myślenie strategiczne
ROZDZIAŁ VII
KOBIETY I ZARZĄDZANIE
1. Kobiecy styl zarządzania
2. Sytuacyjny styl zarządzania
3. Kobiety nie pasują: "no fit"
4. Jasna komunikacja
5. Skład zespołu
6. Delegowanie
7. Empatia na niewłaściwym miejscu / mylenie płaszczyzn
8. Zarządzanie wirtualne
9. Władza (wpływ)
10. Władza do góry i w dół
11. Źródła władzy
12. Pierwsze trzy miesiące
13. Jak zbudować dobre relacje z szefem?
14. Nowy zespół
ROZDZIAŁ VIII
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ (change management) I SZANSE TEGO OKRESU
1. Ogólne wskazówki
2. Proces zwolnień
ROZDZIAŁ IX
UMIEJĘTNOŚCI (skills) SPRZYJAJĄCE AWANSOWI
1. Umiejętność szybkiego przetwarzania dużej ilości informacji
2. Helicopter view
3. Funkcje wykonawcze (Executive Functions)
4. Work smart, not hard - "pracuj mądrzej, nie ciężej"
5. Myślenie analityczne versus koncepcyjne
6. Myślenie systemowe
7. Decyzyjność
8. Obchodzenie się z niepewnością (dealing with ambiguity)
9. Wykształcenie ogólne
ROZDZIAŁ X
NASTAWIENIE PSYCHOLOGICZNE
1. Luka ambicji (ambition gap)
2. Kobiety i współzawodnictwo
3. Asertywność
4. Działanie mimo strachu
5. Zaangażuj się na 100%
6. Poczucie humoru
7. Think big! Myśl na dużą skalę
8. PR własnej osoby
9. Nie jest ważny proces, tylko wynik
10. "Done is better than perfect" (Lepiej skończyć niż nieustannie dopracowywać)
11. Chęć bycia kochaną
12. Odporność psychiczna
13. Wytrwałość i dyscyplina
14. Inicjatywa i przedsiębiorczość
15. Źle pojęta skromność
16. Martwienie się i roztrząsanie niepowodzeń
17. Solidarność z innymi kobietami
ROZDZIAŁ XI
PRZYROST WŁADZY POPRZEZ ALIANSE (koalicje)
1. Alians do góry: mentor i sponsor
2. Kobiety i mentor
3. Alians na tej samej płaszczyźnie: koledzy
4. Alians do dołu: pracownicy
ROZDZIAŁ XII
JAK UNIKNĄĆ WYPALENIA ZAWODOWEGO ?
ROZDZIAŁ XIII
ETYKA
ROZDZIAŁ XIV
CHEMIA - KIEDY MUSIMY ODEJŚĆ ?
ROZDZIAŁ XV
JAK CZĘSTO ZMIENIAĆ PRACĘ ?
ANEKS
LITERATURA
RECENZJE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących. Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej