Specjaliści ds. rekrutacji
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Ciećwierz Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(4086)
6-8 lat
(2976)
9-13 lat
(2380)
Młodzież
(1903)
0-5 lat
(1672)
Specjaliści ds. rekrutacji
(-)
14-17 lat
(727)
Szkoły wyższe
(368)
Szkoły średnie
(161)
Szkoły podstawowe
(158)
Rodzice
(145)
Nauczyciele
(90)
Dorośli
(69)
Szkoły ponadgimnazjalne
(50)
Pedagodzy
(44)
Prawnicy
(41)
Psycholodzy
(34)
18+
(33)
Poziom podstawowy
(27)
Logopedzi
(26)
Studenci
(26)
Psychoterapeuci
(25)
Menedżerowie
(21)
Poziom średniozaawansowany
(21)
Pracownicy naukowi
(21)
Urzędnicy
(19)
Bibliotekarze
(18)
Lekarze
(18)
Przedszkola
(18)
Gimnazja
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Klasa 3.
(13)
Sędziowie
(13)
Klasa 1.
(12)
Radcy prawni
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(11)
Adwokaci
(10)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Przedsiębiorcy
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Terapeuci
(10)
Klasa 8.
(9)
Księgowi
(9)
Licea
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Fizjoterapeuci
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Policjanci
(8)
Prokuratorzy
(8)
Klasa 6.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Politycy
(7)
Doradcy podatkowi
(6)
Ekonomiści
(6)
Klasa 7.
(6)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły plastyczne
(6)
9-11 lat
(5)
Animatorzy kultury
(5)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Notariusze
(5)
Specjaliści ds. kadr
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Pracodawcy
(4)
Ratownicy medyczni
(4)
Szkoły specjalne
(4)
5-8 lat
(3)
9-10 lat
(3)
Administracja samorządowa
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chłopcy
(3)
Dziennikarze
(3)
Funkcjonariusze publiczni
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa Dzieci
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 4
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Politolodzy
(3)
Socjolodzy
(3)
Studenci medycyny
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wychowawcy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
m Grupa wiekowa Dzieci
(3)
14-16 lat
(2)
9-13
(2)
Administracja rządowa
(2)
Temat
Adaptacja zawodowa
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pokolenie (socjologia)
(1)
Rekrutacja pracowników
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Start-up
(1)
Wielokulturowość
(1)
Zarządzanie różnorodnością
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Onepress)
Na okładce: Niezbędnik każdego rekrutera; Sama praktyka, zero teorii; Stwarzasz model - wybierasz narzędzie - zdobywasz pracownika!.
W poszukiwaniu idealnego kandydata... Rekruter powinien dysponować zestawem HR-owych narzędzi pozwalających mu wybrać idealnego kandydata spośród wielu życiorysów i listów motywacyjnych, które nadeszły w odpowiedzi na ofertę pracy. Jednym z takich narzędzi – kluczowych według autorki – jest rekrutacja oparta na kompetencjach. Chodzi w niej o to, by osoba wytypowana do pracy na danym stanowisku była tą, która w największym stopniu spełni oczekiwania pracodawcy, a co za tym idzie – będzie najskuteczniej realizować powierzone jej zadania. Dlaczego to niezwykle istotne? Ponieważ jeśli zrekrutowany się nie sprawdzi, przyniesie to firmie straty i stanie ona przed koniecznością uruchomienia na nowo procesu rekrutacyjnego. A to oznacza kolejne wydatki – wraz z wdrożeniem i ze szkoleniami koszt przygotowania nowej osoby do pracy sięga nawet stu tysięcy złotych.
Niestety, w wielu przypadkach rekrutacja oparta na kompetencjach ogranicza się do zadania kandydatowi kilku standardowych pytań, bazujących na informacjach, jakie wymienił on w swoim CV. Jednak pytania w stylu "Dlaczego chce pan/pani u nas pracować?" albo "Gdzie pan/pani widzi się za pięć lat?" to zdecydowanie za mało, by mówić o skutecznej rekrutacji opartej na kompetencjach. Prawda jest taka, że odpowiedzi na tego typu pytania niczego do procesu rekrutowania nie wnoszą. Może poza wzbudzeniem u pytającego sympatii lub antypatii do kandydata. A przecież prywatne odczucia rekrutera nie powinny mieć tu nic do rzeczy. Co zatem powinno stanowić czynniki warunkujące wytypowanie kandydata do pracy? Jak realnie sprawdza się kompetencje i cechy charakteru w trakcie procesu rekrutacyjnego? Czy już podczas rozmowy o pracę można przewidzieć, jak dany kandydat będzie się zachowywał w obliczu trudności, które spotkają go na danym stanowisku?
Okazuje się, że tak! Tego wszystkiego dowiesz się z książki Agnieszki Ciećwierz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 219-234.
Książka dotyczy zagadnień związanych z różnymi właściwościami osobowymi, które decydują o różnorodności zespołów pracowniczych. W monografii została poddana analizie różnorodność zasobów ludzkich na rynku pracy w odniesieniu do różnic kształtujących: - tożsamość pierwotną człowieka (płeć, wiek, niepełnosprawność, czynniki temperamentalno-osobowościowe); - tożsamość wtórną (wykształcenie, doświadczenie zawodowe, kompetencje, kwalifikacje); - czynniki kreowane przez przestrzeń organizacyjną (staż pracy, zajmowane stanowisko, treść i zakres wykonywanej pracy). Monografia adresowana jest do naukowców, których zainteresowania koncentrują się wokół problematyki zarządzania zasobami ludzkimi, przedsiębiorców, menedżerów i osób wspierających w organizacjach procesy zarządzania kapitałem ludzkim, do pracowników służb zatrudnienia, w tym szczególnie doradców zawodowych i personalnych oraz studentów kierunków związanych z psychologią, pedagogiką i zarządzaniem.
SPIS TREŚĆI
Wstęp
Część I. RÓŻNORODNOŚĆ W PRACY ZAWODOWEJ
Rozdział 1.
Zróżnicowanie personalne współczesnych organizacji
1.1. Wymiary różnorodności pracowniczej
1.2. Istota zarządzania różnorodnością pracowniczą
1.3. Korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowniczą
Rozdział 2.
Pokolenia aktywne na rynku pracy
2.1. Kategoria pokolenia w analizach kohortowych
2.2. Jakościowa charakterystyka pokoleń w kontekście ich funkcjonowania w miejscu pracy
Rozdział 3.
Niepełnosprawność jako wymiar różnicujący zasoby ludzkie
3.1. Współczesne rozumienie niepełnosprawności
3.2. Potencjał zawodowy osób niepełnosprawnych - od ograniczeń do możliwości
3.3. Niepełnosprawność a rynek pracy
3.4. Zarządzanie niepełnosprawnością w organizacji
3.5. Zatrudnienie wspomagane
Rozdział 4.
Zróżnicowanie zasobów pracy jako czynnik sprzyjający uczeniu się
4.1. Uczenie się w miejscu pracy. Orientacja nastawiona na rozwój
4.2. Uczenie się w miejscu pracy przez organizację pracy
4.3. Korzyści z uczenia się w miejscu pracy zróżnicowanych zasobów pracy
Część II. ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ
Rozdział 5.
Zarządzanie różnorodnością w organizacji a adaptacja społeczno-zawodowa pracowników
5.1. Znaczenie adaptacji do środowiska pracy w zarządzaniu personelem
5.2. Etapy rozwoju zawodowego w cyklu życia człowieka
5.3. Start zawodowy na etapie wczesnej kariery
5.4. Instrumenty wspierające adaptację społeczno-zawodową pracowników
Rozdział 6.
Zarządzenie pracownikami różnych pokoleń w polskich firmach
6.1. Istota zarządzania różnorodnością pokoleniową
6.2. Zespoły międzypokoleniowe
6.3. Zarządzanie międzypokoleniowe w obszarze rekrutacji i selekcji
6.4. Uwarunkowania dialogu międzypokoleniowego
6.5. Międzypokoleniowy transfer wiedzy
6.6. Różnicowanie motywatorów ze względu na przynależność pokoleniową
Rozdział 7.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a zarządzanie różnorodnością pracowników
7.1. Idea społecznej odpowiedzialności biznesu
7.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec problemów grup defaworyzowanych
7.3. Wielokulturowość a zarządzanie zróżnicowanym zespołem pracowników
7.4. Strategia współpracy instytucjonalnej
Rozdział 8.
Zarządzanie w start-upie. Różnorodność kompetencyjna zespołu start-upu
8.1. Organizacja typu start-up. Zwinne zarządzanie
8.2. Zespoły tworzące start-up i ich różnorodność
8.3. Praktyki w działalności start-upów
Rozdział 9.
Kształtowanie zróżnicowanych zespołów pracowniczych
9.1. Kultura organizacyjna
9.2. Rola przełożonego w tworzeniu zróżnicowanych zespołów pracowniczych
9.3. Psychologiczne aspekty zarządzania różnorodnością pracowników
9.4. Inteligencja emocjonalna pracowników a zarządzanie różnorodnością
Zakończenie
Aneks - Karta Różnorodności
Spis tabel, rysunków, schematów
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej