Kapitał ludzki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(15)
Autor
Grabowska Izabela (statystyka)
(2)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(2)
Okólski Marek (1944- )
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Anacka Marta
(1)
Andrejuk Katarzyna
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Brzozowski Jan (ekonomia)
(1)
Chałupczak Henryk (1952- )
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Drobny Paweł
(1)
Fihel Agnieszka (1980- )
(1)
Firlej Krzysztof Adam
(1)
Firlit-Fesnak Grażyna (1954- )
(1)
Garapich Michał P. (1973- )
(1)
Heffner Krystian (1951- )
(1)
Jończy Romuald (1973- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kaczmarczyk Paweł (1974- )
(1)
Kawiński Piotr
(1)
Kolterman Krzysztof
(1)
Kopycińska Danuta
(1)
Kowalski Ryszard (ekonomia)
(1)
Kowalski Tadeusz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Krzyżanowski Łukasz (1983- )
(1)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(1)
Lesińska Magdalena
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Olszewski Stanisław
(1)
Pilarska Czesława (1966- )
(1)
Przybylska Krystyna (1949- )
(1)
Puzio-Wacławik Bogusława
(1)
Rauziński Robert (1933- )
(1)
Rokita-Poskart Diana (1982- )
(1)
Slany Krystyna (1952- )
(1)
Solek Adrian
(1)
Solga Brygida
(1)
Szramowski Dawid
(1)
Turek Dariusz
(1)
Tylec Tomasz
(1)
Unterschuetz Alicja
(1)
Urbańska Sylwia (1977- )
(1)
Wałęga Grzegorz
(1)
Witkowski Krzysztof (1970- )
(1)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wójcik Grażyna (nauki ekonomiczne)
(1)
Wójcik Katarzyna Anna
(1)
Zielińska Maria (1957- )
(1)
Ślusarczyk Magdalena (1977- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(16)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy HR
(1)
Menadżerowie
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1503)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Kapitał ludzki
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(861)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Dziennikarze
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Słowacja
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Dane statystyczne
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Stan badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 263-274.
Głównym celem monografii jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu restrukturyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem przykładów z praktyki gospodarczej.Adresatem publikacji jest przede wszystkim szerokie grono specjalistów z dziedziny zarządzania, którzy przygotowują przedsiębiorstwa do procesów restrukturyzacji, uczestniczą bądź kierują takimi procesami. Monografia ta, a zarazem kompendium wiedzy, kierowana jest również do doktorantów, studentów i uczestników studiów podyplomowych uczelni ekonomicznych. - [z Wstępu]
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY RESTRUKTURYZACJI PRZEDSIĘBIORSTW
Rozdział 1. Przesłanki procesów restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska
1.1. Nowa era przemian globalnych
1.2. Istota rewolucji technologicznej
1.3. Globalny kryzys ekonomiczny i jego wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Rozdział 2. Restrukturyzacja przedsiębiorstw jako ciągły proces dostosowawczy - Agnieszka Bitkowska, Grażyna Wójcik
2.1. Istota restrukturyzacji przedsiębiorstw
2.2. Klasyfikacja restrukturyzacji przedsiębiorstw - ujęcie klasyczne
2.3. Kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw - ujęcie klasyczne
2.4. Współczesne kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw
Rozdział 3. Restrukturyzacja procesowa przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska
3.1. Istota procesowego podejścia do zarządzania
3.2. Przesłanki i założenia reengineeringu
3.3. W kierunku zarządzania procesami
Rozdział 4. Koncepcje restrukturyzacji przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska, Grażyna Wójcik, Krzysztof Kolterman
4.1. Kierunki zmian w systemach zarządzania
4.2. Metody i narzędzia restrukturyzacji przedsiębiorstw
4.2.1. Benchmarking
4.2.2. TQM (Total Quality Management)
4.2.3. Lean Management
4.2.4. Outsourcing
4.2.5. Offshoring
4.2.6. Zarządzanie wiedzą
4.2.7. Organizacja inteligentna
4.2.8. Zarządzanie zaufaniem
Rozdział 5. Wpływ technologii na proces restrukturyzacji przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska
5.1. Technologia w analizie strategicznej przedsiębiorstwa
5.2. Wpływ technologii na strategię przedsiębiorstw i kierunki restrukturyzacji
Rozdział 6. Przebieg procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa - Agnieszka Bitkowska
6.1. Procedura przebiegu restrukturyzacji
6.2. Identyfikacja potrzeb restrukturyzacji - diagnoza przedsiębiorstwa
6.2.1. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
6.2.2. Analiza potencjału przedsiębiorstwa
6.2.3. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
6.3. Program restrukturyzacji przedsiębiorstwa
6.4. Realizacja programu restrukturyzacji oraz kontrola przebiegu
Rozdział 7. Rola kapitału ludzkiego w procesie restrukturyzacji - Agnieszka Bitkowska
7.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie restrukturyzacji
7.2. Pracownicy w procesie zmian
7.3. Restrukturyzacja społecznie odpowiedzialna
CZĘŚĆ II. RESTRUKTURYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW W PRAKTYCE GOSPODARCZEJ
Rozdział 8. Restrukturyzacja poprzez transfer technologii na przykładzie PHPU "Arkol" sp. z o.o. - Krzysztof Kolterman
8.1. Przesłanki restrukturyzacji
8.2. Koncepcja restrukturyzacji
8.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 9. Restrukturyzacja firmy szkoleniowej Centrum Edukacji EDUS - Grażyna Wójcik
9.1. Przesłanki restrukturyzacji
9.2. Koncepcja restrukturyzacji
9.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 10. Restrukturyzacja procesów na przykładzie Biura Projektów Telekomunikacyjnych - Stanisław Olszewski
10.1. Przesłanki restrukturyzacji
10.2. Koncepcja restrukturyzacji
10.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 11. Restrukturyzacja pionu bankowości detalicznej PKO Banku Polskiego SA - Piotr Kawiński
11.1. Przesłanki restrukturyzacji
11.2. Koncepcja restrukturyzacji
11.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 12. Restrukturyzacja na przykładzie koncernu Volkswagen - Katarzyna Anna Wójcik
12.1. Przesłanki restrukturyzacji
12.2. Koncepcja restrukturyzacji
12.3. Efekty restrukturyzacji
Zakończenie
Bibliografia
Źródła internetowe
Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 247-274. Indeks.
W dobie turbulentnego i coraz mniej poddającego się predykcji otoczenia, jak również konkurencji o ograniczone i często nieimitowane zasoby szczególnego znaczenia nabiera potrzeba kreowania pożądanego wizerunku organizacji publicznej. Konstatacja ta odnosi się także do wizerunku pracodawcy samorządowego. Pozyskanie oraz utrzymanie zdolnych pracowników stanowi przejaw dbałości o zasoby ludzkie. To dzięki zaangażowaniu oraz kreatywności urzędników samorządowych można skutecznie osiągać zakładane cele organizacyjne. Badania, których wyniki przedstawiono w niniejszej książce, zawierają analizę i przedstawienie determinant wizerunku pracodawcy samorządowego, jego ograniczeń oraz kierunkowych propozycji doskonalenia wizerunku organizacji samorządowej.
SPIS TREŚCI
Wstęp
I. URZĄD GMINY JAKO MIEJSCE PRACY
1. Organizacje samorządowe
2. Kapitał ludzki w organizacji
3. Wizerunek a pojęcia pokrewne
4. Wizerunek pracodawcy
5. Funkcje, korzyści i koszty wizerunku pracodawcy samorządowego
6. Kształtowanie wizerunku pracodawcy
II. DETERMINANTY WIZERUNKU PRACODAWCY
1. Otoczenie jako "aktywne tło"
2. Kapitał ludzki w procesie kształtowania wizerunku pracodawcy
3. Cele i wartości jako interpretacja organizacji
4. Zakłócenia w sferze wartości organizacji
III. WIZERUNEK PRACODAWCY W ŚWIETLE BADAŃ TERENOWYCH
IV. METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ
V. STRUKTURALNE UWARUNKOWANIA WIZERUNKU PRACODAWCY
Spis rysunków i tabel
Bibliografia
Indeks ważniejszych pojęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 314.15 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
"Pytaniem, ciągle aktualnym, jest jakim kapitałem ludzkim dysponuje dane społeczeństwo, organizacja czy też konkretna osoba? Pytanie to związane jest z metodami pomiaru tego kapitału, które - ze względu na swoje liczne wady - nadal wzbudzają wiele dyskusji i kontrowersji. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę należy uznać za bardzo ważny wkład w poszukiwanie jednoznacznych odpowiedzi na tak postawione pytanie. Co więcej, ze swojej strony pragnę pogratulować wszystkim Autorom zainteresowania się tym tematem i za trud włożony w przygotowanie tej publikacji. Jej celem jest bowiem wypełnienie luki, jaka w warstwie teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej, obserwowana jest w kontekście pomiaru jakości kapitału ludzkiego. Publikacja ta odznacza się wysokimi walorami poznawczymi oraz aplikacyjnymi, co z pewnością zastanie docenione przez Czytelników. (...)
Recenzowane opracowanie należy uznać za nowatorskie i tym samym inspirujące. W ujęciu poznawczym dostarcza badaczom nowych koncepcji dotyczących istoty jakości kapitału ludzkiego organizacji oraz sposobów jej pomiaru, które mogą stać się inspiracją do dalszych badań. Warty podkreślenia jest również charakter aplikacyjny opracowania. Szeroki wachlarz opracowanych i zweryfikowanych w praktyce gospodarczej metod pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji stanowi cenne wsparcie dla wszystkich osób na stanowiskach menedżerskich zajmujących się na co dzień tą problematyką." - [dr Grzegorz Łukasiewicz]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji
1.1. Kapitał ludzki w organizacji - istota i zakres
1.2. Determinanty kapitału ludzkiego w organizacji
1.3. Założenia pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji
Bibliografia
2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji
2.1. Kompetencje pracowników - podejście behawioralne
2.2. Modele, opisy i profile kompetencyjne
2.2.1. Rodzaje kompetencji
2.2.2. Wskaźniki i poziomy kompetencji
2.2.3. Profile kompetencji
2.3. Badanie i pomiar kompetencji
2.3.1. Metody diagnostyczne
2.3.2. Ocena kompetencji przy użyciu skal obserwacyjnych
2.3.3. Testy kompetencyjne i psychologiczne
2.3.4. Assessment Center
2.4. Jak zmierzyć kompetencje pracowników - propozycje obszarów do badania
Bibliografia
Załącznik
3. Pomiar kluczowych postaw pracowników
3.1. Postawy jako składnik kapitału ludzkiego organizacji
3.2. Zaangażowanie pracowników
3.2.1. Istota terminu zaangażowanie pracownika
3.2.2. Przegląd metod pomiaru zaangażowania
3.2.3. Koncepcja metody pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.4. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.5. Weryfikacja metody pomiaru
3.3. Satysfakcja zawodowa pracowników
3.3.1. Celowość pomiaru satysfakcji z pracy
3.3.2. Interpretacja oraz determinanty satysfakcji zawodowej
3.3.3. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy
3.3.4. Założenia metody pomiaru satysfakcji zawodowej
3.3.5. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru satysfakcji zawodowej
3.4. Postawa otwartości na nowe doświadczenia i zmianę
3.4.1. Otwartość na zmianę w procesie budowania jakości kapitału ludzkiego organizacji uczącej się i rozwijającej
3.4.2. Możliwości pomiaru otwartości na nowe doświadczenia i zmianę - metody ilościowe i jakościowe
3.5. Postawa gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem
3.5.1. Gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem jako czynnik budowania jakości kapitału ludzkiego w organizacji
3.5.2. Możliwość pomiaru postawy gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem - metody ilościowe i jakościowe
Bibliografia
Załącznik
4. Pomiar kontaktów interpersonalnych
4.1. Kontakty interpersonalne jako przedmiot pomiaru
4.1.1. Uwarunkowania jakości kontaktów międzyludzkich - rola doświadczeń osobistych, osobowości i kompetencji społecznych pracowników
4.1.2. Jakość kontaktów interpersonalnych w tradycyjnym zespole pracowniczym i w rozproszonym zespole projektowym
4.1.3. Kontakty interpersonalne jako wymiar budujący jakość kapitału ludzkiego w organizacji
4.2. Wskaźniki empiryczne kontaktów interpersonalnych
4.2.1. Wskaźniki empiryczne pomiaru dotyczące kontekstu komunikacji interpersonalnej
4.2.2. Wskaźniki empiryczne pomiaru jakości kontaktów interpersonalnych
4.3. Narzędzia pomiaru kontaktów interpersonalnych
Kwestionariusz ankiety do badania jakości kontaktów interpersonalnych w przedsiębiorstwie
Bibliografia
5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego 5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego Bibliografia Załącznik
5.1. Od badań nad małymi grupami społecznymi do badań ogólnego klimatu organiza-cyjnego
5.1.1. Kultura a klimat organizacyjny
5.1.2. Natura klimatu psychologicznego
5.1.3. Integracyjne podejście do klimatu organizacyjnego
5.2. Główne wymiary klimatu organizacyjnego
5.3. Sposoby badania klimatu organizacyjnego
5.3.1. Narzędzia do diagnozy klimatu organizacyjnego
5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego
Bibliografia
Załącznik
6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji diagnostyczne kultury organizacyjnej Bibliografia Załącznik Podsumowanie i rekomendacje
6.1. Od kapitału kulturowego do kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2. Kultura organizacyjna jako przejaw kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2.1. Kultura organizacji a kapitał kulturowy organizacji
6.2.2. Kultura efektywności jako przejaw kapitału kulturowego organizacji
6.3. Jak badać kapitał kulturowy organizacji?
6.3.1. Jakościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.3.2. Ilościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.4. Narzędzia diagnostyczne kultury organizacyjnej
Bibliografia
Załącznik
Podsumowanie i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka globalna / Kazimierz Kuciński. - Poznań : "Kurpisz", copyright 2002. - 271 stron : ilustracje kolorowe, mapy ; 25 cm.
(Nasza Ziemia ; t. 10)
SPIS TREŚĆI
CZĘŚĆ I. BOGACTWO
Wprowadzenie
Poziom wzrostu gospodarczego
Wzrost gospodarczy
Granice wzrostu
CZĘŚĆ II. KONKURENCYJNOŚĆ
Wprowadzenie
Kapitał ludzki i społeczny
Kapitał materialny
Kapitał finansowy
Powiązania globalne
CZĘŚĆ III. PRODUKCJA
Wprowadzenie
Eksploatacja przyrody
Produkcja rolna
Produkcja przemysłowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia Migracyjne)
Bibliografia przy rozdziałach.
Zjawisko emigracji Polaków jest bacznie obserwowane przez polskie społeczeństwo i przyciąga coraz większą uwagę organów państwa. Od samego początku stanowi przedmiot badań naukowych, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Intrygujące są przyczyny tego nasilonego odpływu ludności, sposób funkcjonowania i tempo zakorzeniania się Polaków w innych krajach, cechy ludzi opuszczających rodzinne strony, jak również skutki emigracji dla Polski, jej regionów, społeczności lokalnych, a także osób migrujących i ich rodzin. Wiele z tych kwestii podejmują autorzy niniejszego tomu. Książka będzie pomocna w prowadzeniu zajęć z zakresu demografii, ekonomii, socjologii, a także w prowadzeniu poszczególnych segmentów zajęć dydaktycznych w szeroko pojętych naukach humanistycznych, społecznych i ekonomicznych. Może stać się także swoistym drogowskazem dla budowania polityk publicznych, w tym migracyjnych, w społeczeństwie demokratycznym i obywatelskim.
SPIS TREŚCI
Magdalena Lesińska, Marek Okólski, Krystyna Slany, Brygida Solga, Społeczne skutki emigracji Polaków po 2004 roku - rozważania wstępne
Izabela Grabowska, Stan wiedzy w Polsce w zakresie współczesnych migracji zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem badań migracji poakcesyjnych
Marta Anacka, Marek Okólski, Migracja z Polski po akcesji do Unii Europejskiej
Marta Anacka, Agnieszka Fihel, Migracje powrotne Polaków
Agnieszka Fihel, Brygida Solga, Demograficzne konsekwencje emigracji poakcesyjnej
Jan Brzozowski, Romuald Jończy, Paweł Kaczmarczyk, Ekonomiczne skutki migracji
Łukasz Krzyżowski, Krystyna Slany, Magdalena Ślusarczyk, Demograficzne i społeczne aspekty poakcesyjnych migracji rodzin
Izabela Grabowska, Ewa Jaźwińska, Migracje a transfer jawnych i ukrytych komponentów kapitału ludzkiego
Katarzyna Andrejuk, Wychowywanie Europejczyków? Migracje edukacyjne Polaków do Wielkiej Brytanii w kontekście mobilności międzynarodowej studentów z Polski po 2004 roku
Krystian Heffner, Brygida Solga, Zmieniająca się rola migracji zagranicznych w rozwoju regionów w Polsce
Romuald Jończy, Robert Rauziński, Diana Rokita-Poskart, Ekonomiczno-społeczne skutki współczesnych migracji na przykładzie Śląska Opolskiego
Sylwia Urbańska, Regionalne i lokalne konteksty migracji – przypadek Podlasia
Jan Brzozowski, Skutki regionalne i lokalne migracji – przypadek Małopolski
Michał P. Garapich, Wpływ poakcesyjnych migracji na polską diasporę - zarys problematyki
Henryk Chałupczak, Grażyna Firlit-Fesnak, Magdalena Lesińska, Brygida Solga, Polityka migracyjna Polski wobec najnowszej emigracji Polaków po 2004 roku
Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 314.15 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 199-218. Indeks.
Przedmiotem rozważań prezentowanych w książce uczyniono najwyższy szczebel w „drabinie controllingu” (wyższy od controllingu kosztów i controllingu jakości), a mianowicie controlling efektywności. Celem książki jest uporządkowanie dość pokaźnej liczby mierników/wskaźników controllingowych i list kontrolnych dotyczących gospodarowania kapitałem ludzkim według przyjętych w danej organizacji ujęć efektywności, stanowiących dla niej wykładnię tego gospodarowania. Na polskim rynku wydawniczym istnieją wprawdzie (nieliczne zresztą) pozycje dotyczące controllingu personalnego, ale nie skupiają się one na (najtrudniejszym koncepcyjnie i aplikacyjnie) aspekcie efektywnościowym. Monografia – której przedmiotem jest monitorowanie procesów gospodarowania kapitałem ludzkim organizacji pod kątem racjonalności/ekonomiczności – ma zatem wypełnić w pewnej mierze istniejącą lukę i pozwolić praktykom na konstruowanie systemów informatycznych stanowiących podstawę systemu controllingu personalnego. Autorka nie tylko porządkuje controllingowe instrumentarium, lecz także je wzbogaca. Novum stanowi uporządkowanie go nie tylko według efektywności, ale także z podziałem na ilościowy i jakościowy wymiar kapitału ludzkiego z perspektywy jego składowych oraz dualnego charakteru controllingu, a także z perspektywy podziału na controlling operacyjny, taktyczny i strategiczny, a nie według dotychczas praktykowanego podziału na funkcje personalne. Praca stanowi próbę rozwinięcia następującej głównej tezy: w controllingowych ujęciach różnych procesów gospodarowania kapitałem ludzkim zorientowanych na maksymalizowanie wartości tego kapitału nie jest jeszcze dostatecznie zakotwiczona koncepcja integrująca podejście celowościowe i systemowe (koncepcja interesariuszy), zgodna z ideą zrównoważonego gospodarowania kapitałem ludzkim.
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów i skrótowców
Wstęp
Rozdział 1. Istota gospodarowania kapitałem ludzkim organizacji z perspektywy controllingu
1.1. Ekonomiczność jako sedno gospodarowania
1.2. Wymiary i składowe kapitału ludzkiego – poziom mikro- i makroekonomiczny
1.3. Obszary strategicznego, taktycznego i operacyjnego controllingu personalnego
1.4. Podsumowanie
Rozdział 2. Controlling ilościowego wymiaru kapitału ludzkiego
2.1. Controlling stanu i dynamiki zatrudnienia
2.2. Controlling efektywnego pozyskiwania pracowników
2.3. Controlling efektywnego stabilizowania zatrudnienia Most Value Employess i relacji z byłymi pracownikami
2.4. Podsumowanie
Rozdział 3. Controlling jakościowego wymiaru kapitału ludzkiego
3.1. Controlling efektywnego inwestowania w wiedzę pracowników
3.2. Controlling rozwijania i pożytkowania zdolności (twórczych)
3.3. Controlling kształtowania umiejętności pracowników
3.4. Controlling dynamiki motywacji pracowników
3.5. Controlling dobrostanu pracowników
3.6. Controlling pożądanych postaw pracowniczych
3.7. Controlling koherencji wartości pracowników i organizacji
3.8. Podsumowanie
Rozdział 4. Controlling równowartościowego podejścia do jego ilościowo-jakościowej i interesariuszowej orientacji
4.1. Odzwierciedlenie idei zrównoważonego gospodarowania kapitałem ludzkim w controllingu personalnym – egzemplifikacje
4.2. Stopnie aplikacyjnego zaawansowania controllingowego ujęcia gospodarowania kapitałem ludzkim organizacji
4.3. Podsumowanie
Zakończenie
Literatura
Spis tabel
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.95/.96 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia przy referatach.
Proces integracji Polski z Unią Europejską jest jedną z najważniejszych przyczyn zachodzących w ostatnich latach na rynku pracy oraz w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Specjaliści zajmujący się różnymi aspektami pracy stają wobec nowych problemów związanych na przykład z dostosywaniem rozwiązań instytucjonalnych w Polsce do wymogów unijnych, wdrażaniem międzynarodowych standardów dobrych praktyk i przygotowywaniem pracowników do działania w środowisku wielokulturowym.
W książce zebrano opracowania poświęcone europejskiej strategii zatrudnienia oraz strategicznym i narzędziowym aspektom zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnych organizacjach. Omówiono w niej wiele ogólnych kwestii, a także takie szczegółowe zagadnienia, jak:
*bezrobocie, analizowane pod względem przyczyn i wpływu na motywację do pracy,
*mobbing, przedstawiony od strony regulacji prawnych dotyczących zapobiegania temu zjawisku w krajach Unii Europejskiej oraz polityki antymobbingowej na poziomie przedsiębiorstw,
*dyskryminacja na rynku pracy ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne czy orientację seksualną,
*polityka personalna w grupach kapitałowych i zarządzanie zespołami projektowymi,
*różnice kulturowe a tworzenie atmosfery zaufania w organizacji i kształtowanie systemów wynagrodzeń,
*doskonalenie kapitału ludzkiego - od ogólnych kwestii związanych z zarządzaniem wiedzą i organizacją uczącą się poprzez systemy doskonalenia menedżerów i zarządzania kompetencjami do narzędzi stosowanych w tym procesie.
W wielu opracowaniach prezentowane są wyniki badań empirycznych, omawiane rozwiązania stosowane w krajach europejskich oraz formułowane wnioski co do możliwości wykorzystania tych doświadczeń w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 515-547. Indeks.
Zarządzanie zasobami ludzkimi, jako dziedzina badań oraz wdrożeń praktycznych rozwiązań dotyczących funkcjonowania ludzi w organizacji i na rynku pracy, jest związane z wieloma wyzwaniami, które determinują jego obecny i przyszły rozwój. Zaliczyć do nich należy zmiany technologiczne, które zmieniają charakter pracy oraz polityki i praktyki HR, czyniąc je coraz bardziej sieciowymi, zdalnymi i wirtualnymi. Zmiany demograficzne, generacyjne, w połączeniu z rosnącą mobilnością na rynkach pracy, to kolejne wyzwanie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, które wiąże się z rosnącą różnorodnością. Należy też pamiętać o presji płynącej z rynków pracy na wzrost efektywności pracy, optymalizację kosztów i innowacyjność usług HR.
Autor przedstawia problematykę zarządzania zasobami ludzkimi całościowo, łącząc jego teoretyczne i praktyczne aspekty oraz podkreślając znaczenie kontekstu w rozwijaniu teorii i doskonaleniu praktyki w tej dziedzinie zarządzania.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Geneza, rozwój i kontekst zarządzania zasobami ludzkimi
1.1. Ciągłość i zmiana funkcji personalnej
1.2. Powstanie koncepcji human resource management
1.3. Współczesne ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi
1.4. Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi
1.4.1. Zmiany techniczne
1.4.2. Koniunktura gospodarcza
1.4.3. Regulacje prawne
1.4.4. Zmiany demograficzne
1.4.5. Kultura organizacji
1.4.6. Czynniki ekologiczne
1.4.7. Globalizacja
2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
2.1. Geneza strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Zarządzanie strategiczne w procesie zmian
2.3. Pojęcie strategii zarządzania zasobami ludzkimi
2.4. Rodzaje strategii zarządzania zasobami ludzkimi
2.5. Proces strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.6. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi a strategia organizacji
2.7. Role głównych aktorów w strategicznym zarządzaniu zasobami ludzkimi
2.8. Czynniki determinujące rozwój szzl
3. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
3.1. Geneza i rozwój mzzl
3.2. Cechy wyróżniające mzzl
3.3. Model EPRG w mzzl
3.4. Międzynarodowi menedżerowie i specjaliści
3.5. Szok kulturowy jako wyzwanie mzzl
3.6. Różnorodność w zatrudnieniu
3.7. Znaczenie różnic narodowych w mzzl
4. Organizacja funkcji HR
4.1. Główni aktorzy funkcji HR
4.2. Interesariusze w obszarze funkcji HR
4.3. Architektura funkcji HR
4.4. Fragmentacja funkcji HR
4.5. Role i kompetencje menedżerów/specjalistów ds. HR
4.6. Funkcja HR w strukturze organizacyjnej
4.6.1. Struktura funkcjonalna
4.6.2. Struktura dywizjonalna
4.6.3. Struktura macierzowa
4.6.4. Struktura projektowa
4.6.5. Struktura procesowa
4.6.6. Struktura sieciowa
4.6.7. Struktura wirtualna
5. Planowanie zatrudnienia i formy świadczenia pracy
5.1. Cel i zakres planowania zatrudnienia
5.2. Określanie potrzeb personalnych
5.3. Prognozowanie zmian w stanie zatrudnienia
5.4. Planowanie obsad personalnych
5.5. Analiza pracy
5.6. Profile kompetencji
5.7. Ewolucja form świadczenia pracy
5.8. Telepraca i co-working
5.9. Leasing pracowniczy i praca tymczasowa
5.10. Samozatrudnienie
5.11. Elastyczne formy czasu pracy
6. Rekrutacja i selekcja kandydatów do pracy
6.1. Miejsce rekrutacji i selekcji w procesie pozyskiwania osób do pracy
6.2. Źródła rekrutacji kandydatów do pracy
6.3. Funkcje, metody i techniki rekrutacji
6.4. Proces, metody i techniki selekcji
6.5. Wprowadzenie do pracy
6.6. Kontrakt psychologiczny
6.7. Efektywność procesu rekrutacji i selekcji
7. Kierowanie ludźmi w organizacji
7.1. Istota pracy kierowniczej
7.1.1. Role kierowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi
7.1.2. Władza w organizacji
7.1.3. Techniki kierowania ludźmi
7.2. Przywództwo
7.2.1. Teoria cech
7.2.2. Podejście behawioralne
7.2.3. Podejście sytuacyjne
7.2.4. Tendencje rozwojowe w zakresie przywództwa
7.3. Motywowanie
7.4. Delegowanie
7.5. Komunikowanie się
7.6. Kierowanie w zmieniającej się gospodarce
8. Zarządzanie efektami pracy
8.1. Geneza i rozwój zarządzania efektami pracy
8.2. Pojęcie, zasady i procesy zarządzania efektami pracy
8.3. Zarządzanie efektami w systemie zarządzania zasobami ludzkimi
8.4. Role i kompetencje uczestników procesu zarządzania efektami
8.5. Metodyczne aspekty zarządzania efektami
8.6. Pomiar efektywności
8.7. Zarządzanie efektami w praktyce
8.8. Czynniki wpływające na zarządzanie efektami
9. Ocenianie pracowników
9.1. Istota i znaczenie oceniania w zarządzaniu zasobami ludzkimi
9.2. Cele i funkcje oceniania
9.3. System oceniania
9.4. Zasady i kryteria oceniania
9.5. Metody i techniki oceniania
9.5.1. Techniki opisowe
9.5.2. Techniki porównawcze
9.5.3. Metody i techniki kompleksowe
9.6. Błędy w procesie oceniania
9.7. Zarządzanie procesem oceniania
10. Rozwój zasobów ludzkich
10.1. Istota rozwoju zasobów ludzkich
10.2. Strategie i instrumenty rozwoju zasobów ludzkich
10.3. Podmioty rozwoju zasobów ludzkich
10.4. Proces szkoleniowy
10.4.1. Określenie potrzeb szkoleniowych
10.4.2. Opracowanie planu szkoleń
10.4.3. Realizacja szkolenia
10.4.4. Kontrola szkoleń
10.5. Kariera zawodowa
10.5.1. Istota kariery zawodowej
10.5.2. Etapy w karierze zawodowej
10.5.3. Przestrzeń kariery zawodowej
10.5.4. Zarządzanie karierą zawodową
10.5.5. Orientacje wobec kariery zawodowej
10.5.6. Strategie rozwoju kariery
10.5.7. Kierunki zmian
10.6. Rozwój talentów
11. Wynagrodzenia
11.1. Pojęcie wynagrodzenia
11.2. Funkcje wynagrodzeń
11.3. Zarządzanie wynagrodzeniami
11.4. Strategiczny wymiar kształtowania wynagrodzeń
11.5. Formy wynagradzania
11.6. Tworzenie systemów wynagradzania
11.7. Wynagradzanie menedżerów
11.7.1. Istota pracy menedżerów
11.7.2. Składniki wynagrodzeń menedżerów
11.8. Badanie wynagrodzeń
12. Retencja i rotacja pracowników
12.1. Istota retencji i rotacji pracowników
12.2. Pomiar i analiza rotacji i retencji pracowników
12.3. Odejścia z inicjatywy pracowników
12.4. Zwolnienia pracowników z inicjatywy organizacji
12.5. Zarządzanie procesem derekrutacji personelu
12.6. Outplacement
12.7. Wpływ redukcji zatrudnienia na osoby pozostające w firmie
12.8. Działania profilaktyczne
13. Warunki i stosunki pracy
13.1. Pojęcie i znaczenie warunków i stosunków pracy
13.2. Kształtowanie treści pracy
13.3. Zbiorowe stosunki pracy
13.4. Partycypacja pracownicza
13.5. Konflikt w organizacji
13.6. Stres w środowisku pracy
13.7. Równowaga między pracą a życiem osobistym
14. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi
14.1. Doradztwo personalne
14.1.1. Pojęcie doradztwa personalnego
14.1.2. Zakres i rodzaje doradztwa personalnego
14.1.3. Korzystanie z usług doradztwa personalnego w praktyce
14.1.4. Kompetencje osób świadczących usługi doradcze
14.1.5. Dział HR jako wewnętrzny konsultant
14.2. Audyt personalny
14.2.1. Pojęcie i cechy audytu personalnego
14.2.2. Rodzaje i zakres audytu personalnego
14.2.3. Standardy stosowane w audycie personalnym
14.2.4. Korzyści i ryzyko, związane z audytem personalnym
14.3. Badanie opinii pracowników (BOP)
14.3.1. Cele i zakres BOP
14.3.2. Badanie zadowolenia/satysfakcji z pracy
14.3.3. Badanie klimatu organizacyjnego
14.3.4. Badanie zaangażowania pracowników
14.4. Outsourcing funkcji HR
14.5. Benchmarking personalny
Zakończenie — w kierunku nowego paradygmatu zarządzania zasobami ludzkimi
Bibliografia
Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Badania zaprezentowane w książce Spójność ekonomiczno-społeczna krajów Grupy Wyszehradzkiej dowiodły, że mimo podjętych wysiłków przez te kraje w obszarze zapewnienia społeczno-ekonomicznej spójności zauważa się ich relatywnie małą skuteczność. Pozwala to na wyciągnięcie pesymistycznego wniosku, że wyznaczone cele unijnej polityki spójności nie zostaną zrealizowane w najbliższej przyszłości. Wyniki tych badań potwierdziły również występowanie przestrzennego zróżnicowania poziomu rozwoju społeczno-ekonomicznego zarówno w ramach Grupy, jak i między nią a krajami "starej" Unii Europejskiej. Chociaż celem polityki spójności jest działanie na rzecz "Europy jednej prędkości", bez podziału na zasobną większość i marginalizowaną mniejszość, rzeczywistość pokazuje, że jest inaczej. Pogłębiające się różnice w poziomie rozwoju społeczno-gospodarczego między poszczególnymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej, w tym także krajami Grupy Wyszehradzkiej, są istotnym czynnikiem zagrażającym efektywnemu rozwojowi procesów spójności.
Zawiera:
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy spójności i metodyka jej oceny / ADRIAN SOLEK
Rozdział 2. Ekonomiczna spójność krajów Grupy Wyszehradzkiej na tle UE-28 w latach 2000-2014 / TOMASZ TYLEC
Rozdział 3. Rozwój ekonomicznej spójności regionów NUTS-2 krajów Grupy Wyszehradzkiej w latach 2000-2014 / ADRIAN SOLEK
Rozdział 4. Rynki pracy w krajach Grupy Wyszehradzkiej w warunkach europejskiej polityki spójności / BOGUSŁAWA PUZIO-WACŁAWIK
Rozdział 5. Wpływ europejskiej polityki spójności na rozwój kapitału ludzkiego w krajach Grupy Wyszehradzkiej / PAWEŁ DROBNY
Rozdział 6. Spójność w obszarze zdrowia w krajach Grupy Wyszehradzkiej / GRZEGORZ WAŁĘGA
Rozdział 7. Ubóstwo i wykluczenie społeczne w krajach Grupy Wyszehradzkiej / RYSZARD KOWALSKI
Rozdział 8. Wpływ europejskiej polityki spójności na rozwój innowacyjności gospodarek krajów Grupy Wyszehradzkiej / KRZYSZTOF ADAM FIRLEJ
Rozdział 9. Ocena międzynarodowej pozycji konkurencyjnej krajów Grupy Wyszehradzkiej w latach 2000-2014 / CZESŁAWA PILARSKA
Rozdział 10. Strategia EUROPA 2020 jako stymulator zwiększania społeczno-ekonomicznej spójności w krajach Grupy Wyszehradzkiej / KRYSTYNA PRZYBYLSKA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. UE [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kapitał ludzki w mikro i małych przedsiębiorstwach / Dawid Szramowski. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 213 stron : tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia oraz wykaz aktów prawnych na stronach 201-213.
Książka dotyczy problematyki realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie i wybranych uwarunkowań wpływających na jej realizację.
W pierwszej części książki poruszono m.in. problemy dotyczące:
- pozyskiwania personelu (planowania zasobów ludzkich, rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej, charakterystyki procesu selekcyjnego), restrukturyzacji).
- szkolenia i doskonalenia pracowników (przygotowania i przeprowadzenia procesu szkoleniowego, oceny skuteczności oraz efektywności procesów szkoleniowych),
- związków między wynagrodzeniami za pracę a kosztami pracy (zakresu i konsekwencji "klina" podatkowego dla funkcjonowania przedsiębiorstwa),
- procesu restrukturyzacji zatrudnienia (możliwości ograniczenia strat kapitału ludzkiego w trakcie restrukturyzacji).
Podsumowaniem jest rozdział odnoszący się do controllingu personalnego, w którym zaproponowano narzędzia mogące pomóc w określeniu efektywności prowadzenia działań personalnych, z których korzystać można w praktyce, dokonując wyboru odpowiedniego zestawu mierników, w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa.
Druga część książki dotyczy wybranych elementów otoczenia zewnętrznego oddziałujących na postawy pracobiorców. W grupie omawianych uwarunkowań znalazły się:
- przekształcenia na rynku pracy i związane z nimi uelastycznienie zatrudnienia,
- stosunek młodzieży wchodzącej na rynek pracy do elastycznych form zatrudnienia,
- problemy płci na rynku pracy i towarzyszące im stereotypy, a także
- uwarunkowania prawne z zakresu prawa pracy mające w swym zamierzeniu ułatwić godzenie życia zawodowego z rolami rodzicielskimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 92)
W kontekście funkcjonowania instytucji bibliotecznych można wyszczególnić wiele rodzajów zasobów niematerialnych, które w nich funkcjonują i mogą być wykorzystywane w celu podnoszenia sprawności organizacyjnej oraz zwiększania atrakcyjności usług. Każda biblioteka dysponuje niepowtarzalnym, indywidualnym zasobem wartości, w inny sposób je rozbudowując, pozyskując i wykorzystując. Instytucje te dążą bowiem do odmiennych modeli organizacyjnych i koncentrują się na zdobywaniu różnych wartości w różnym czasie. Do najważniejszych zasobów niematerialnych bibliotek można zaliczyć: kapitał ludzki oraz umiejętności zarządzania wiedzą, zdolność do budowania strategii, pozwalających na przetrwanie w trudnym dla bibliotek czasie, a także umożliwiających ich rozwój i umacnianie pozycji w otoczeniu społecznym. W książce przedstawiono referaty prezentujące tą tematykę, jakże ważną dla współcześnie działających bibliotek.
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I. Wykorzystanie teorii zasobowej w praktyce i teorii zarządzania Bibliotekami
Lidia Szczygłowska – Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi w bibliotece
Wiesław Babik – Ekologia informacji w zarządzaniu zasobaminiematerialnymi bibliotek w społeczeństwie informacji i wiedzy
Justyna Stępień – Konsument na rynku usług bibliotecznych – zachowania, trendy
Marcin Karwowski – Secret client – metoda pomiaru niematerialnych zasobów biblioteki
CZĘŚĆ II. Zarządzanie kapitałem ludzkim
Maja Wojciechowka – Wprowadzenie do problematyki zarządzania kapitałem ludzkim w bibliotekach
Joanna Kamińska – Zarządzanie talentami jako metoda wzbogacania zasobów niematerialnych biblioteki
Beata Żołędowska-Król – Wiedza użytkowników zasobem nowoczesnej biblioteki
Zbigniew Gruszka – Biblioteki jako organizacje uczące się
Monika Curyło – Cisza w bibliotece jako wazrtość wspierająca kapitał ludzki
Iwona Dalati – Znaczenie motywacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi – przykład bibliotek koszalińskich
CZĘŚĆ III. Komunikacja i relacje
Magdalena J. Cyrklaff – O psychologii konfliktów w bibliotece. Mediacje i negocjacje jako konstruktywne sposoby rozwiązywania sporów pracowniczych
Magdalena Gomułka – Rola Międzynarodowej Sieci Bibliotekarzy (International Librarians Network) w ich rozwoju zawodowym
Katarzyna Janczulewicz – Biblioteczna społeczność Wielkiej Ligi Czytelników jako przykład współpracy międzyinstytucjonalnej
Katarzyna Bartosiak, Kamil Banaszewski – Satysfakcja użytkownika jako podstawa budowania relacji z nowoczesną biblioteką uczelnianą. Wyniki badań Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego
Agata Bernaś – Dostosowanie oferty bibliotecznej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (na podstawie stron internetowych wybranych bibliotek uniwersyteckich w Polsce)
CZĘŚĆ IV. Kształtowanie wizerunku i zarządzanie marką biblioteki
Katarzyna Seroka – Noc Bibliotek w Lille jako przykład budowania pozytywnego wizerunku biblioteki
Marzena Błach – Wizerunek Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wśród kontrahentów Wypożyczalni Międzybibliotecznej
Beata Gamrowska – Budowanie marki na przykładzie działań Sekcji Promocji Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego
Jolanta Hys – Aktywność Biblioteki Narodowej w zakresie zarządzania marką Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej
Agnieszka Kościelniak-Osiak – Pojęcie marki w kontekście biblioteki uniwersyteckiej. Analiza działań i celów na przykładzie funkcjonowania Oddziału Promocji, Wystaw i Współpracy Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie
Magdalena Nagięć, Władysława Wędzicha – Marka Biblioteki Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie
Małgorzata Bródka – Budowanie reputacji biblioteki akademickiej w kontekście kształtowania księgozbioru
CZĘŚĆ V. Innowacyjność i zarządzanie zmianami w bibliotekach
Magdalena Karciarz – Czy bibliotekarze są trendy? O nowych tendencjach w zarządzaniu zasobami niematerialnymi w bibliotekach
Ewa Rudnicka – Innowacyjne zarządzanie biblioteką akademicką w kontekście działań Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie
Edyta Kołodziejczyk – Zarządzanie zmianą w bibliotece akademickiej – na przykładzie zmian organizacyjnych w Bibliotece Politechniki Łódzkiej
Urszula Franas-Mirowska, Karolina Wicha – Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem jako instrumenty wspomagające doskonalenie biblioteki akademickiej – rozwiązania zastosowane w Bibliotece Uniwersyteckiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Maria Bosacka – Zarządzanie zasobami niematerialnymi w małej bibliotece uczelnianego systemu biblioteczno-informacyjnego na przykładzie Biblioteki Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
CZĘŚĆ VI. Zarządzanie nowymi technologiami, obsługa procesów
Grzegorz Czapnik – Zastosowanie technik eksploracji danych w ocenie zachowań i potrzeb użytkowników instytucji bibliotecznych: możliwości i bariery
Hanna Grabowska – Platforma „Zapytaj bibliotekarza” jako narzędzie wspierające budowę kompetencji Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu
Mariola Nawrocka, Małgorzata Karwowska – Nowe rozwiązania technologiczne odpowiedzią na potrzeby użytkowników Biblioteki Głównej Wojskowej Akademii Technicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 267, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej