Kultura organizacyjna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(15)
nieokreślona
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(15)
Autor
Adrjan Beata
(1)
Akademicy Polacy w Pruszkowie
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Baran Marta
(1)
Bartnik Adriana Sylwia
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Budnik Monika
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Chmielecki Marek
(1)
Czarnecki Maciej
(1)
Czeranowska Olga
(1)
Czupryński Andrzej
(1)
Drapikowska Barbara
(1)
Drogosz Paweł
(1)
El Ghamari Magdalena
(1)
Elak Leszek
(1)
Falecki Janusz
(1)
Frączek Joanna
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gasztold Aleksandra
(1)
Gałęziowska Małgorzata (1972- )
(1)
Głogowski Aleksander (1975- )
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Jezusek Michał
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jurczak Dariusz
(1)
Jureczka Kinga
(1)
Jureczka Marlena
(1)
Kisiel Alicja
(1)
Kozioł Jerzy (nauki wojskowe)
(1)
Kołodziej Aleksandra (psycholog)
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Kuśmierczyk-Balcerek Małgorzata
(1)
Lemiesz Marek
(1)
Matczak Marcin
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Mead Richard (1943- )
(1)
Michalak Helena
(1)
Niderla-Witkowska Jolanta
(1)
Oblińska Kornela
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Osowska-Rembecka Anna
(1)
Parczewska Weronika
(1)
Pawlak Marek
(1)
Pańków Włodzimierz (1946- )
(1)
Piotrowska-Trybull Marzena
(1)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(1)
Polak Andrzej (wojskowość)
(1)
Płatek Monika (1953- )
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Sawoniewska-Szyroka Beata
(1)
Schreiber Hanna
(1)
Sileńska Aleksandra
(1)
Skrzyp Monika
(1)
Sobociński Paweł
(1)
Stachowicz-Stanusch Agata
(1)
Strategor
(1)
Strzoda Marek
(1)
Szczepaniak-Buchwak Aleksandra
(1)
Szopieraj Sylwester
(1)
Szubińska Bożena
(1)
Szykuła-Piec Barbara
(1)
Targońska Beata
(1)
Trembecki Jacek
(1)
Trochowska Kamila
(1)
Turek Dariusz
(1)
Tyszkiewicz Aleksandra
(1)
Waśko-Owsiejczuk Ewelina
(1)
Wdowski Janusz
(1)
Winiarczyk-Kossakowska Małgorzata (1961- )
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Wójcicka Katarzyna
(1)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(1)
Ścibior-Butrym Anna
(1)
Świętek-Bysko Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1503)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Kultura organizacyjna
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(861)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Dziennikarze
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Azja
(2)
Afganistan
(1)
Jaworzno (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Zarządzanie i marketing
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Każdą organizację tworzą ludzie. Relacje występujące między nimi wpływają na sposób, w jaki ona działa, jak jest postrzegana przez innych oraz jaką ma przewagę na rynku. Monografia ta poświęcona jest właśnie funkcjonowaniu człowieka organizacji, przybliża i omawia szereg jego aspektów, dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej.
Publikacja ukazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich.
Książka doskonale spełni swoją rolę podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkim czy socjologia, będzie przydatnym źródłem wiedzy dla prowadzących lub uczęszczających na zajęcia dydaktyczne z zakresu nauk o organizacji, zachowań organizacyjnych, zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania wiedzą, zarządzania kapitałem ludzkim i intelektualnym, zarządzania zaufaniem, zarządzania usługami, zarządzania relacjami z klientem. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 574-584. Indeks.
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Wstęp
CZĘŚĆ PIERWSZA STRATEGIE
Wprowadzenie: Zasady analizy strategicznej
1. Analiza konkurencji
Analiza kontekstu konkurencji
Grupy strategiczne
Wartości dziedziny działalności
2. Przewaga konkurencyjna a pozycja konkurencyjna
Przewaga konkurencyjna
Łańcuch wartości
Łańcuch wartości a przewaga konkurencyjna
Pozycja konkurencyjna
Trwałość przewagi konkurencyjnej
3. Strategie kosztowe
Efekt doświadczenia
Strategiczne implikacje efektu doświadczenia
Efekt doświadczenia a analiza kosztów
Ograniczenia koncepcji krzywej doświadczenia i niebezpieczeństwa strategii kosztowej
4. Strategie wyróżniania się (dyferencjacji)
Dyferencjacja w teorii ekonomii
Oferta standardowa a oferta wyróżniania się
Siatka analizy strategii konkurencyjnych
Typologia strategii dyferencjacji
Warunki powodzenia strategii dyferencjacji
5. Segmentacja strategiczna
Segmentacja strategiczna a segmentacja marketingowa
Cele segmentacji strategicznej
Wyodrębnianie i
Kryteria podziału
Kryteria grupowania
Odpowiedni rynek
Analiza dynamiczna
Trudności segmentacji strategicznej
6. Portfel strategiczny
Modele analizy portfelowej
Zarządzanie portfelem działalności
Ograniczenia analizy portfelowej
Uwzględnianie technologii w analizie portfelowej
Wnioski
7. Dwie drogi rozwoju: specjalizacja i dywersyfikacja
Specjalizacja
Dywersyfikacja strategiczna
Drogi rozwoju
8. Strategie globalizacji
Czynniki wyjaśniające zjawisko globalizacji
Globalizacja jako forma konkurencji
Strategia globalna a przewaga konkurencyjna
Globalizacja a łańcuch wartości
Globalizacja a drogi rozwoju
Wnioski
9. Strategie akwizycji
Motywy fuzji i akwizycji
Procesy akwizycji
10. Alianse strategiczne
Definicja
Niejednoznaczność relacji rywalizaqcja - kooperacja
Cechy i korzyści aliansów strategicznych
Trzy główne rodzaje aliansów
Dynamika procesów zarządzania różnymi typami aliansów
Wnioski
11. Strategie relacyjne
Podejście relacyjne
Teoria relacji
Trójwymiarowy model strategii
Wnioski
Konkluzje: zawód (specjalność)
CZĘŚĆ DRUGA STRUKTURY
Wprowadzenie
12. Teoria struktur - elementy podstawowe
Definicje
Determinanty struktury
Dyferencjacja - integracja
Struktury a złożoność
Struktury a kultury
13. Trzy podstawowe typy struktur
Struktura funkcjonalna
Struktura dywizjonalna
Struktury macierzowe
14. Struktury złożone, międzynarodowe i projektowe
Heterogeniczność
Internacjonalizacja
Projekty
Ku nowym strukturom
15. Zmiana organizacyjna i nowe podejście do problematyki struktur
Zmiana organizacyjna
Struktury integrujące zmianę
Konkluzje
CZĘŚĆ TRZECIA DECYZJE
Wprowadzenie
16. Planowanie przedsiębiorstwa a zarządzanie strategiczne
Definicja pojęcia "planowanie przedsiębiorstwa"
Ewolucja klasycznych systemów planowania
Kryzys planowania
Architektura systemów planowania strategicznego
Potencjalne funkcje planowania
Planowanie: stosować je czy nie?
17. Podstawowe modele procesów decyzyjnych
Model jednoosobowego aktora
Model organizacyjny
Model polityczny
Model kosza na śmieci
18. Procesy decyzyjne a opanowywanie strategii
Model polityki organizacyjnej
Inkrementalizm logiczny
Inkrementalizm poznawczy
Konkluzje
19. Formowanie strategii
Intencje strategiczne a strategia realizowania
Reprodukcja i rewolucja strategiczna
Konkluzje: Kierownik i formowanie strategii
CZĘŚĆ CZWARTA TOŻSAMOŚĆ
Wprowadzenie
20. Kultura przedsiębiorstwa
Znaczenie uwarunkowań społeczno - kulturowych
Kultura narodowa a kultura przedsiębiorstwa
Definicja kultury przedsiębiorstwa
Kultura czy kultury
Typologia kultur przedsiębiorstwa
Kultura przedsiębiorstwa a przywództwo
21. W samym sercu tożsamości: przywództwo i kontrakt psychologiczny
Psychoanalityczne podejście do problemu przywództwa
Tożsamość jednostkowa a tożsamość organizacyjna
22. Zarządzanie tożsamością
Etap konieczny: rozpoznawanie tożsamości
Koncepcja ogniskowania
Czas jako sprzymierzeniec
Opór wobec zmian
Kilka zasad i przesłanek
Różne procesy zmian: od struktury do symboliki
Konkluzje
Konkluzje ogólne
Bibliografia
Słownik
Indeks pojęć
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia pracy w zarysie / Monika Budnik. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2019. - 282 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 269-280.
Książka przybliża współczesną subdyscyplinę nauki jaką jest socjologia pracy. Poruszana tematyka we wprowadzeniu dotyczy obszarów historii socjologii pracy w Polsce oraz wskazuje na elementy socjologii organizacji i przemysłu. Współczesny obraz socjologii pracy opisywany jest przez społeczne obszary: rynku pracy, zawodu, instytucje kształcące do zawodów różnego typu, wskazuje się także na pojęcia adaptacji zawodowej, satysfakcji zawodowej oraz zjawisk występujących w grupach pracowniczych i organizacjach zatrudniających ludzi. Publikacja prezentuje socjologiczne spojrzenie na socjologię pracy z perspektywy organizacji: prywatnych, publicznych, sfery ekonomii społecznej i podmiotów istotnych z perspektywy podziału pracy. Wskazuje się na zróżnicowane relacje w podziale pracy w kontekście pojęć socjologicznych wskazujących na nowe formy pracy obecne we współczesności.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Socjologia pracy jako socjologia szczegółowa
1.1. Socjologia pracy w Polsce
1.2. Definicja i funkcje pracy
1.3. Metody i techniki badań społecznych w socjologii pracy
Ćwiczenia sprawdzające wiedzę
Rozdział 2. Wiodące problemy badawcze współczesnej socjologii pracy
2.1. Problem przemian podmiotowości człowieka pracującego w ponowoczesności
2.2. Problem dematerializacji i dekoncentracji pracy
2.3. Problem destandaryzacji form pracy
2.4. Problem biednych pracujących i pojęcie prekariatu
2.5. Problem niepewności wobec niestabilnych form pracy zarobkowej
Ćwiczenia sprawdzające wiedzę
Rozdział 3. Zawód i kariera – pojęcia i klasyfikacje
3.1. Zagadnienia karier zawodowych
3.2. Problem płynności pojęcia kariery i zawodu
3.3. Predyspozycje do zawodu
3.4. Teorie dotyczące życia zawodowego człowieka
3.5. Klasyfikacje zawodowe
3.6. Stratyfikacja zawodowa i struktura zawodowa w Polsce
Ćwiczenia sprawdzające wiedzę
Rozdział 4. Rynek pracy i segmentacja rynku pracy
4.1. Teorie rynku pracy
4.2. Instytucje rynku pracy
4.3. Sektor ekonomii społecznej w zatrudnieniu wspomaganym
4.4. Mobilność zawodowa i pojęcie ruchliwości społecznej
4.5. Bezrobocie typy i modele
Ćwiczenia sprawdzające wiedzę
Rozdział 5. Na peryferiach zatrudnienia
5.1. Usługi i formy wsparcia kierowane do osób poszukujących pracy
5.2. Pojęcie grup zagrożonych wykluczeniem na rynku pracy
5.3. Formy jawnej i ukrytej dyskryminacji na rynkach pracy
5.4. Pojęcie dialogu społecznego, zagadnienie konfliktów i negocjacji
Ćwiczenia sprawdzające wiedzę
Rozdział 6. Organizacja procesów pracy – perspektywa pracy ludzkiej
6.1. Adaptacja w życiu zawodowym
6.2. Zespoły w miejscu pracy i praca indywidualna
6.3. Praca z ludźmi: dobór pracowników
6.4. Budowanie profili stanowisk pracy
6.5. Motywacja i jej znaczenie w pracy
6.6. Bezpieczeństwo i higiena pracy
6.7. Bezpieczeństwo socjalne
Ćwiczenia sprawdzające wiedzę
Rozdział 7. Zagrożenia psychospołeczne związane z wykonywaniem pracy
7.1. Wypalenie zawodowe, prezentyzm, stres
7.2. Pracoholizm – i inne zachowania ryzykowne
7.3. Zagrożenia relacyjne – mobbing
7.4. Narzędzia diagnozowania zagrożeń psychospołecznych
Ćwiczenia sprawdzające wiedzę
Rozdział 8. Kultura organizacyjna
8.1. Kulturowe modele organizacji pracy
8.2. Pojęcie zmiany wobec pracy
8.3. Czas w pracy w perspektywie kulturowej
8.4. Filozofia równowagi Life Work Balance
Ćwiczenia sprawdzające wiedzę
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel, rysunków i wykresów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwiska autorów na podstawie spisu treści.
Materiały z konferencji, 2012 r., Warszawa.
Bibliografia przy referatach.
- Przedmiotem zainteresowania niniejszej konferencji jest obszar dotyczący efektywnego i racjonalnego działania w osiąganiu celów operacji reagowania kryzysowego, którego warunkiem koniecznym jest umiejętność komunikacji międzykulturowej. Temat konferencji: Bezpieczeństwo dla rozwoju. Komunikacja międzykulturowa w operacjach reagowania kryzysowego - został określony w aspekcie założonych celów operacji reagowania kryzysowego w Afganistanie i trudności w ich osiąganiu. Wnioski z analizy omawianej tu problematyki wskazują, że sfera budowanego bezpieczeństwa znajduje się nie tylko w kompetencjach sił zbrojnych, ale dotyczy wszystkich instytucji państwa angażującego się w konflikt. Szczegółowym obszarem zainteresowania konferencji jest komunikacja międzykulturowa jako instrument wspierający osiąganie celu operacji, która wymaga konsultacji ze środowiskiem cywilnym badającym profesjonalnie problemy cywilizacyjne i kulturowe społeczeństw.
- Problem główny konferencji określono w formie pytania: Jakiego znaczenia nabiera komunikacja międzykulturowa w procesie przygotowania komponentu cywilno- wojskowego do wyjazdu w rejon operacji oraz w jaki sposób można ją wykorzystać w celu zjednania przychylności lokalnej ludności? Z kolei podstawowy cel konferencji to wymiana poglądów na znaczenie komunikacji międzykulturowej w osiąganiu celów operacji reagowania kryzysowego.
- Natomiast w aspekcie poznania naukowego cele konferencji określono jako:
*identyfikacja znaczenia komunikacji międzykulturowej w operacjach reagowania kryzysowego;
*eksplanacja wpływu komunikacji międzykulturowej na osiąganie celu operacji reagowania kryzysowego;
*diagnoza stanu przygotowania uczestników operacji reagowania kryzysowego do nawiązywania komunikacji międzykulturowej.
- W aspekcie sytuacji problemowej, problemu głównego i określonych celów poznawczych sformułowano problemy szczegółowe, które były podstawą wymiany poglądów w trakcie obrad:
*jakie funkcje spełniają operacje reagowania kryzysowego w kształtowaniu bezpieczeństwa we współczesnym świecie?
*jakie znaczenie w aspekcie spełnianych funkcji operacji reagowania kryzysowego posiada komunikacja międzykulturowa?
*jakimi narzędziami posługuje się komunikacja międzykulturowa?
*jakie węzłowe problemy komunikacji międzykulturowej można zidentyfikować w operacjach reagowania kryzysowego?
*w jakim zakresie w operacjach reagowania kryzysowego wykorzystywano narzędzia komunikacji międzykulturowej?
*w jakim zakresie komponent militarny przygotowywany jest do komunikacji międzykulturowej? - [Fragm. Wstępu]
Zawiera:
Andrzej Czupryński, Wstęp
Hanna Schreiber, Kultura organizacyjna wojska i jej wpływ na efektywność operacji wielonarodowych
Kamila Trochowska, Świadomość międzykulturowa i operacjonalizacja kultury w operacjach populacjocentrycznych - doświadczenia
Magdalena El Ghamari, Idea pokoju, konfliktu oraz wojny z perspektywy kultury islamskiej
Janusz Falecki, Joanna Frączek, Świadomość i komunikacja międzykulturowa w przedmisyjnym szkoleniu żołnierzy Wojska Polskiego w świetle doświadczeń CSNPSP w Kielcach
Paweł Sobociński, Sylwester Szopieraj, Komunikacja międzykulturowa funkcjonariuszy Biura Ochrony Rządu podczas wykonywania zadań w Islamskiej Republice Afganistanu
Janusz Wdowski, Afganistan - wielokulturowość a bezpieczeństwo wewnętrzne
Marcin Matczak, Komunikacja międzykulturowa na przykładzie PKW Afganistan
Marek Pawlak, Ograniczone możliwości aplikacji modelu kulturowego Hoefstede w osiąganiu celów operacji reagowania kryzysowego
Marek Lemiesz, Human Terrain po polsku: analiza i praktyczne wykorzystanie wiedzy kulturowej w działaniach niekinetycznych PKW w Republice Afganistanu na przykładzie Grupy ds. Zarządzania i Rozwoju Dystryktów (maj-listopad) 2010
- KOMUNIKATY NAUKOWE
Andrzej Czupryński, Wielonarodowość jako paradygmat operacji reagowania kryzysowego
Andrzej Polak, Wiedza jako atrybut myślenia operacyjnego a poznanie zagadnień wielokulturowości
Jacek Trembecki, Negocjacje międzykulturowe - efektywne podejmowanie decyzji w operacjach wsparcia pokoju
Leszek Elak, Wielokulturowość a kompetencje współczesnego oficera
Marek Strzoda, Uwarunkowania wielokulturowe w organizacji wojskowej
Marek Chmielecki, Walka o wolę ludności
Jolanta Niderla-Witkowska, Wojna kultur
Andrzej Czupryński, Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.7 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
"Pytaniem, ciągle aktualnym, jest jakim kapitałem ludzkim dysponuje dane społeczeństwo, organizacja czy też konkretna osoba? Pytanie to związane jest z metodami pomiaru tego kapitału, które - ze względu na swoje liczne wady - nadal wzbudzają wiele dyskusji i kontrowersji. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę należy uznać za bardzo ważny wkład w poszukiwanie jednoznacznych odpowiedzi na tak postawione pytanie. Co więcej, ze swojej strony pragnę pogratulować wszystkim Autorom zainteresowania się tym tematem i za trud włożony w przygotowanie tej publikacji. Jej celem jest bowiem wypełnienie luki, jaka w warstwie teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej, obserwowana jest w kontekście pomiaru jakości kapitału ludzkiego. Publikacja ta odznacza się wysokimi walorami poznawczymi oraz aplikacyjnymi, co z pewnością zastanie docenione przez Czytelników. (...)
Recenzowane opracowanie należy uznać za nowatorskie i tym samym inspirujące. W ujęciu poznawczym dostarcza badaczom nowych koncepcji dotyczących istoty jakości kapitału ludzkiego organizacji oraz sposobów jej pomiaru, które mogą stać się inspiracją do dalszych badań. Warty podkreślenia jest również charakter aplikacyjny opracowania. Szeroki wachlarz opracowanych i zweryfikowanych w praktyce gospodarczej metod pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji stanowi cenne wsparcie dla wszystkich osób na stanowiskach menedżerskich zajmujących się na co dzień tą problematyką." - [dr Grzegorz Łukasiewicz]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji
1.1. Kapitał ludzki w organizacji - istota i zakres
1.2. Determinanty kapitału ludzkiego w organizacji
1.3. Założenia pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji
Bibliografia
2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji
2.1. Kompetencje pracowników - podejście behawioralne
2.2. Modele, opisy i profile kompetencyjne
2.2.1. Rodzaje kompetencji
2.2.2. Wskaźniki i poziomy kompetencji
2.2.3. Profile kompetencji
2.3. Badanie i pomiar kompetencji
2.3.1. Metody diagnostyczne
2.3.2. Ocena kompetencji przy użyciu skal obserwacyjnych
2.3.3. Testy kompetencyjne i psychologiczne
2.3.4. Assessment Center
2.4. Jak zmierzyć kompetencje pracowników - propozycje obszarów do badania
Bibliografia
Załącznik
3. Pomiar kluczowych postaw pracowników
3.1. Postawy jako składnik kapitału ludzkiego organizacji
3.2. Zaangażowanie pracowników
3.2.1. Istota terminu zaangażowanie pracownika
3.2.2. Przegląd metod pomiaru zaangażowania
3.2.3. Koncepcja metody pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.4. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.5. Weryfikacja metody pomiaru
3.3. Satysfakcja zawodowa pracowników
3.3.1. Celowość pomiaru satysfakcji z pracy
3.3.2. Interpretacja oraz determinanty satysfakcji zawodowej
3.3.3. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy
3.3.4. Założenia metody pomiaru satysfakcji zawodowej
3.3.5. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru satysfakcji zawodowej
3.4. Postawa otwartości na nowe doświadczenia i zmianę
3.4.1. Otwartość na zmianę w procesie budowania jakości kapitału ludzkiego organizacji uczącej się i rozwijającej
3.4.2. Możliwości pomiaru otwartości na nowe doświadczenia i zmianę - metody ilościowe i jakościowe
3.5. Postawa gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem
3.5.1. Gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem jako czynnik budowania jakości kapitału ludzkiego w organizacji
3.5.2. Możliwość pomiaru postawy gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem - metody ilościowe i jakościowe
Bibliografia
Załącznik
4. Pomiar kontaktów interpersonalnych
4.1. Kontakty interpersonalne jako przedmiot pomiaru
4.1.1. Uwarunkowania jakości kontaktów międzyludzkich - rola doświadczeń osobistych, osobowości i kompetencji społecznych pracowników
4.1.2. Jakość kontaktów interpersonalnych w tradycyjnym zespole pracowniczym i w rozproszonym zespole projektowym
4.1.3. Kontakty interpersonalne jako wymiar budujący jakość kapitału ludzkiego w organizacji
4.2. Wskaźniki empiryczne kontaktów interpersonalnych
4.2.1. Wskaźniki empiryczne pomiaru dotyczące kontekstu komunikacji interpersonalnej
4.2.2. Wskaźniki empiryczne pomiaru jakości kontaktów interpersonalnych
4.3. Narzędzia pomiaru kontaktów interpersonalnych
Kwestionariusz ankiety do badania jakości kontaktów interpersonalnych w przedsiębiorstwie
Bibliografia
5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego 5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego Bibliografia Załącznik
5.1. Od badań nad małymi grupami społecznymi do badań ogólnego klimatu organiza-cyjnego
5.1.1. Kultura a klimat organizacyjny
5.1.2. Natura klimatu psychologicznego
5.1.3. Integracyjne podejście do klimatu organizacyjnego
5.2. Główne wymiary klimatu organizacyjnego
5.3. Sposoby badania klimatu organizacyjnego
5.3.1. Narzędzia do diagnozy klimatu organizacyjnego
5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego
Bibliografia
Załącznik
6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji diagnostyczne kultury organizacyjnej Bibliografia Załącznik Podsumowanie i rekomendacje
6.1. Od kapitału kulturowego do kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2. Kultura organizacyjna jako przejaw kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2.1. Kultura organizacji a kapitał kulturowy organizacji
6.2.2. Kultura efektywności jako przejaw kapitału kulturowego organizacji
6.3. Jak badać kapitał kulturowy organizacji?
6.3.1. Jakościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.3.2. Ilościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.4. Narzędzia diagnostyczne kultury organizacyjnej
Bibliografia
Załącznik
Podsumowanie i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.73 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wydanie 4. zaktualizowane i rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 658 stron : ilustracje, schematy, tabele ; 25 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 637-646 i przy rozdziałach. Indeks.
W czwartym, zaktualizowanym i rozszerzonym, wydaniu książki, która w sposób kompleksowy ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiono:
- istotę i ewolucję zarządzania kadrami,
- podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach,
- zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy,
- kształtowanie, racjonalizację i restrukturyzację zatrudnienia,
- adaptację społeczno-zawodową ludzi w organizacji,
- motywowanie, systemy wynagradzania i zasady ich budowy,
- wymiarowanie pracy i ocenę pracowników,
- kulturę i etykę organizacji w kontekście ZZL,
- najważniejsze wyzwania ZZL mające w dużym stopniu charakter zewnętrzny.
Autorowi udało się pogodzić szerokie i dogłębne ujęcie tematu z przystępną formą oraz klarownością wywodu - przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem publikacji jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL.
Publikacja jest przeznaczona dla zarządzających organizacjami, menedżerów i specjalistów personalnych, konsultantów, pracowników naukowych, studentów i słuchaczy wydziałów zarządzania i ekonomii na studiach trzeciego, drugiego i pierwszego stopnia, a także dla innych osób zainteresowanych tematyką ZZL.
SPIS TREŚCI
O autorze
Wprowadzenie
Rozdział 1. Istota i ewolucja zarządzania kadrami
1.1. Kłopotliwa terminologia, ważkie różnice
1.2. Starożytny rodowód, wojskowe inspiracje
1.3. Model tradycyjny w cywilnych organizacjach
1.4. Administrowanie zatrudnieniem
1.5. Personnel Management (PM)
1.6. Human Resource(s) Management (HRM)
1.7. Analogie i różnice pomiędzy PM a HRM
1.8. Zarządzanie potencjałem społecznym i IRM
1.9. Zarządzanie kapitałem ludzkim i intelektualnym
1.10. Ewolucja zarządzania kadrami w Polsce
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 2. ZZL w systemie zarządzania organizacją
2.1. Związki ZZL z systemem zarządzania organizacją i zarządzaniem strategicznym
2.2. Podmioty ZZL i podział ról między nimi
2.3. Organizacja pionu HR
2.4. Kompetencje menedżera HR
2.5. Funkcje ZZL
2.6. Jakość wypełniania funkcji ZZL w przedsiębiorstwach z "Listy 500"
2.7. ZZL w małych oraz średnich przedsiębiorstwach (MŚP)
2.8. ZZL w sektorze publicznym
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 3. Kompetencje i rozwoj zawodowy
3.1. Różne rozumienie kompetencji
3.2. Projektowanie kompetencji - determinanty i dylematy decyzyjne
3.3. Kompetencje naczelnego kierownictwa w sektorze publicznym
3.4. Kompetencje kierowników najwyższego szczebla w przedsiębiorstwach
3.5. Kompetencje nauczycieli akademickich
3.6. Kompetencje i ścieżki rozwoju menedżerów średniego szczebla w sektorze przedsiębiorstw
3.7. Kompetencje kierowników I linii
3.8. Kompetencje mistrzów i brygadzistów
3.9. Kompetencje specjalistów, koordynatorów i głównych specjalistów
3.10. Kompetencje pracowników merytoryczno - wykonawczych
3.11. Kompetencje pracowników operacyjnych
3.12. Zarządzanie talentami
3.13. Formy rozwoju zawodowego
3.14. Awanse i polityka awansowa
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 4. Kształtowanie zatrudnienia
4.1. Zatrudnieni, pracujący, aktywni zawodowo, szara strefa
4.2. Formy zatrudnienia
4.3. Umowy o pracę
4.4. Czynniki wpływające na liczbę pracowników i strukturę zatrudnienia
4.5. Planowanie zatrudnienia
4.6. Rekrutacja i dobór kadr
4.7. Adaptacja społeczno-zawodowa
4.8. Racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia
4.9. Zwolnienia pracowników
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 5. Motywowanie
5.1. Istota motywowania
5.2. Motywowanie a motywacja
5.3. Motywowanie czy manipulowanie?
5.4. Motywacja a satysfakcja
5.5. Ewolucja motywowania
5.6. Systemy motywacyjne
5.7. Motywatory materialne i niematerialne
5.8. Motywatory pozytywne i negatywne
5.9. Motywatory krótkookresowe i odroczone w czasie
5.10. Polityka motywacyjna
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 6. Wynagradzanie
6.1. Kłopotliwa definicja i nadmiar pojęć
6.2. Zasady wynagradzania - regulacje kodeksowe
6.3. Płaca godziwa według Europejskiej Karty Społecznej
6.4. Zasady wynagradzania według teorii i dobrej praktyki
6.5. System wynagradzania i jego struktura
6.6. Formy płac
6.7. System taryfowy
6.8. Premiowanie i nagradzanie
6.9. Kafeterie
6.10. Polityka płac w organizacji
6.11. Wybrane dylematy dotyczące polityki płac
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 7. Wymiarowanie pracy i ocena pracownikow
7.1. Istota i sens wymiarowania pracy
7.2. Wartościowanie pracy
7.3. Normowanie i wymiarowanie ilości pracy
7.4. Jak zmniejszać indywidualne różnice w wydajności pracy?
7.5. Jak zmniejszać asynchronizację pracy?
7.6. Efektywność pracy
7.7. Koszty pracy
7.8. Ocena pracy, pracowników, ich potencjału oraz kapitału ludzkiego
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 8. Kultura i etyka organizacji
8.1. Katastrofa chemiczna w Bhopalu - studium przypadku
8.2. Definicje kultury organizacji
8.3. Poziomy kultury organizacji
8.4. Typy kultur
8.5. Kształtowanie kultury organizacji
8.6. Zarządzanie międzykulturowe
8.7. Etyka - istota, źródła, mity
8.8. Wybrane kwestie etyczne
8.9. Społeczna odpowiedzialność organizacji i kodeksy etyczne
8.10. Gry organizacyjne i zachowania nieetyczne
8.11. Koncepcja sustainability jako paradygmat kulturowy i etyczny
Tematy do przemyślenia lub dyskusji Rekomendowana literatura uzupełniając
Rekomendowana literatura uzupełniając
Rozdział 9. Zamiast zakończenia: wyzwania ZZL z szerszej perspektywy
9.1. Potrzeba kondensacji w mgławicy mikrofirm
9.2. Ograniczenie emigracji zarobkowej i przedwczesnej dezaktywizacji zawodowej
9.3. Wyzwania demograficzne
9.4. Skuteczniejsze budowanie wartości firmy
9.5. Odrobienie starych lekcji
9.6. Reorientacja w kierunku organizacji zarządzanych procesowo i projektowo
9.7. Kurs na TQM i HRTQM
9.8. ZZL a zarządzanie wiedzą i benchmarking
9.9. Ograniczanie nadmiernej rywalizacji na rzecz współpracy
9.10. Szaty dla króla
9.11. Nieodmiennie przemożny wpływ kultury
9.12. ZZL - nauki płynące ze światowego kryzysu
9.13. Inne kryzysy i zagrożenia
9.14. Mniej złości, pychy, demagogii, populizmu, moralizowani
Załącznik. Wyjaśnienie wybranych terminów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi i kapitałem ludzkim
Bibliografia
Spis ilustracji
Spis tabel
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-248.
Książka jest napisana z imponującym rozmachem. Znajduje to wyraz w podejmowaniu wątków teoretycznych, pozornie standardowych dla perspektywy instytucjonalnej, ale równocześnie pogłębianych analizą zjawisk partykularnych, osobliwych. Pomagają w tej operacji udane "wycieczki" w historię, ale jeszcze bardziej odwoływanie się do wyników badań empirycznych, jakie autor prowadził całymi latami, aby dawać diagnozę i szukać terapii dla zmiany społecznej, której jest uważnym świadkiem i zaangażowanym uczestnikiem. Otrzymujemy w efekcie intrygujący obraz życia instytucji, ich powikłanych relacji z władzą, a zwłaszcza z państwem; z rynkiem, a zwłaszcza z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa; ze społeczeństwem, a zwłaszcza z jego strukturą. Autor zapowiada na wstępie, że kultura jest "matką" dla instytucji i podejmuje nawet takie wątki, jak funkcjonowanie norm i wartości, ale z pewnością głównym obiektem zainteresowań autora są dzieci-instytucje - jak się rodzą, rozwijają, także jak gniją. Dobra robota! - [prof. dr hab. Witold Morawski, Akademia Leona Koźmińskiego]
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I. GŁÓWNE ELEMENTY SPOŁECZNEGO ŚRODOWISKA CZŁOWIEKA
Dobra, usługi i zasoby
Typologie dóbr i zasobów
Mechanizmy, instytucje i organizacje: ramy współpracy i konfliktu
Instytucje i organizacje: realne zależności
Wartości, normy i interesy
Czym są wartości i jakie funkcje spełniają?
Typologia wartości realizowanych przez instytucje i organizacje
Interesy a środowisko społeczne człowieka
Rozdział II. O ISTOCIE I SENSIE POJĘCIA INSTYTUCJI
Instytucje jako instrumenty, narzędzia, urządzenia
Instytucje jako systemy norm, reguł działania, procedur i reguł gry
Instytucje jako systemy ograniczeń
Instytucje jako struktury społeczne
Instytucje jako systemy ról społecznych i zawodowych
Instytucje jako elementarne formy porządku społecznego
Instytucje jako wytwory i elementy kultury (cywilizacji)
Instytucje jako efekty woli politycznej i narzędzia sprawowania władzy
Rozdział III. "WKŁAD" INSTYTUCJI NA RZECZ STATYKI I DYNAMIKI ŁADU SPOŁECZNEGO
Kwestia równowagi organizacyjnej i problem równoważenia się układów instytucjonalnych
PRZYPADEK I. Równowaga instytucji władzy opartych na przemocy (power), prawie i moralności (ew. zasadach etycznych)
PRZYPADEK II. Procesy wykształcania się i równoważenia różnych typów instytucji władzy państwowej
PRZYPADEK III. Równowaga władzy monarszej (prezydenckiej), senatorskiej (senackiej) i obywatelskie
PRZYPADEK IV. Równowaga obozu rządzącego (lub rządowego) i opozycji, nielegalnej lub zalegalizowanej
PRZYPADEK V. Równowaga mechanizmów rynkowych i instytucji państwa
PRZYPADEK VI. Równowaga instytucji państwowych i instytucji (nazywanych organizacjami nie-rządowymi, czyli NG0‘s-ami) społeczeństwa obywatelskiego
PRZYPADEK VII. Równowaga instytucji politycznych (nazywanych organizacjami, w postaci partii, stronnictw, ugrupowań czy koalicji) wyrażających orientacje społeczno-polityczne, prawicowe, centrowe i lewicowe
PRZYPADEK VIII. Równowaga władz rządowych, administracyjnych i samorządowych różnych szczebli (zasada subsydiamości)
PRZYPADEK IX. Równowaga instytucji władzy i instytucji wiedzy
PRZYPADEK X. Równowaga w trójkącie: instytucje państwowe-przedsiębiorstwa-gospodarstwa domowe
PRZYPADEK XI. Równowaga pracodawców (i ich organizacji czyli "kapitału") i pracobiorców (i ich organizacji, czyli "pracy")
PRZYPADEK XII. Równowaga sfery sacrum i profanum
PRZYPADEK XIII. Równowaga pierwiastka męskiego i żeńskiego, czyli gender relations w wymiarze instytucjonalnym
PRZYPADEK XIV. Równowaga międzypokoleniowa w wymiarze instytucjonalnym
PRZYPADEK XV. Równowaga tego, co "swoj(ski)e" i "obce" ("inne") i jej instytucjonalny wymiar
Rozdział IV. INSTYTUCJE I ORGANIZACJE: FORMALNE ZWIĄZKI - PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE
Sposób powstania
Praktyczna misja (funkcje, cele)
Podstawa(y) i zasada(y) funkcjonowania
Personel, uczestnicy
Struktura(y) działań, sposoby zewnętrznej regulacji działań (ustrój)
Zasoby, wyposażenie, środki działania
Przestrzeń, zasięg, obszar działania
Rozdział V. FUNKCJE INSTYTUCJI I ORGANIZACJI; WZAJEMNE ZALEŻNOŚCI, PRZEKSZTAŁCENIA (EWOLUCJE) I FLUKTUACJE
Organizacje i instytucje: funkcje i wzajemne realne zależności
Funkcje organizacji
Funkcje instytucji, zewnętrznych i wewnętrznych
Rozdział VI. PROCESY ZMIAN INSTYTUCJONALNYCH WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE
Procesy instytucjonalizacji
Orędowanie w sprawie (advocacy)
Definiowanie (defming)
Nadawanie władzy (vesting)
Budowanie tożsamości (constructing identities)
Zmiana norm (changing norms)
Budowanie sieci powiązań (constructing networks)
Naśladowanie (mimicry)
Teoretyzowanie (theorizing)
Edukowanie (educating)
Rozdział VII. PROCESY DEZINSTYTUCJONALIZACJI, CZYLI DLACZEGO I W JAKI SPOSÓB INSTYTUCJE ULEGAJĄ PRZEKSZTAŁCENIU W ORGANIZACJE?
Aspekty przekształceń własnościowych i formy własności
Wymiary marketyzacji firmy
Wymiary restrukturyzacji firmy
Wymiary modernizacji firmy
Rozdział VIII. HISTORYCZNE UKŁADY, SYSTEMY, SIECI INSTYTUCJONALNE I INSTYTUCJONALNO-ORGANIZACYJNE
PRZYKŁAD I. Model układu (systemu) instytucjonalnego klasycznych państw epoki niewolnictwa w Europie
PRZYKŁAD II. Model układu (systemu) instytucji feudalnych uformowany w europejskich państwach średniowiecznych
PRZYKŁAD III. Model systemu instytucjonalnego epoki kapitalizmu uformowany w krajach Europy Zachodniej i Ameryki Północnej
PRZYKŁAD IV. Model systemu totalitarnego, uformowany w niektórych krajach Europy po I wojnie światowej i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Azji po II wojnie światowej
Rozdział IX. PROCESY POWSTAWANIA INSTYTUCJI I ORGANIZACJI, ICH EKSPANSJA I UPADEK
Procesy powstawania instytucji i organizacji oraz ich uwarunkowania
Ekonomiczne, socjologiczne i psychologiczne teorie powstawania i upadku organizacji
Podsumowanie: ŚWIAT INSTYTUCJI I ORGANIZACJI A KONFLIKTY I KRYZYSY WSPÓŁCZESNOŚCI
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.7 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etyczność funkcjonariusza policji / Juliusz Piwowarski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 222 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-222.
Specyficzne kompetencje i obowiązki, jakie posiadają funkcjonariusze policji, w tym prawo do użycia siły, muszą wiązać się z odpowiednim fundamentem moralnym, aby tych uprawnień nie używać w sposób sprzeczny nie tylko z prawem, ale i ze społecznym poczuciem sprawiedliwości. Ma to zarówno uchronić tę służbę przed degeneracją i dać narzędzie oczyszczania własnych szeregów z osób niegodnych munduru, jak i zapewnić właściwe, doniosłe, pełne szacunku i zaufania społeczne postrzeganie tej służby. Autor zauważa, iż dominująca w społecznej rzeczywistości, typowa dla postmodernizmu atmosfera negacji wartości skutkuje erozją etosu służb mundurowych, w tym policji. Autor stawia sobie za cel przywrócenie kategoriom moralnym należnego miejsca w służbach związanych z dbałością o szeroko rozumiane bezpieczeństwo.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Wprowadzenie w tematykę pracy i przyjeta metodologia
Rozdział 2. Miejsce etyki w dzisiejszej rzeczywistości społecznej
Rozdział 3. Etyczność policyjna z perspektywy etyki administracji
Rozdział 4. Etyczność funkcjonariusza polskiej policji: geneza i pola zagrożeń
Rozdział 5. Idee a świat społeczny. Implementacja idei poprzez trening psychologiczny
Rozdział 6. Wybrane elementy socjologii i filozofii prawa
Rozdział 7. Teoria zarządzania: wartości a kultura organizacyjna
Rozdział 8. Idealna biurokracja Maxa Webera i jej krytyka u Krzysztofa Mertona
Rozdział 9. Niektóre dalekowschodnie wątki kultury bezpieczeństwa w dobie globalizacji
Zakończenie. Wnioski i postulaty
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.74 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 19/2013.)
Tyt. grzb.: Wielokulturowość, ukierunkowanie na wartości...
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.73 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziś kobiety odnajdują się w zawodach, które kiedyś zarezerwowane były wyłącznie dla mężczyzn. Zniesienie barier prawnych, w tym znaczeniu zrównanie praw i zasad pełnienia służby przez kobiety i mężczyzn, nie wyeliminowało wszystkich problemów, z którymi kobiety muszą się zmierzyć, decydując się na służbę w jednostkach zdominowanych przez mężczyzn.
Oddawana do rąk Czytelników książka podejmuje temat pozycji i roli kobiet w polskich służbach mundurowych, w kontekście ich działalności, podejmowanych inicjatyw, pełnionych ról i funkcji, powierzanych im zadań, wyzwań oraz trudności, z jakimi borykają się w codziennej pracy.
Prezentowana książka dzieli się na trzy części. Pierwsza z nich przedstawia aspekty teoretyczne i historyczne. Druga część skupia się na funkcjonariuszkach służb mundurowych w badaniach naukowych. Trzecia część przedstawia perspektywę funkcjonariuszek różnych formacji mundurowych w Polsce. - [ze Wstępu dr Eweliny Waśko-Owsiejczuk]
W recenzowanej książce został podjęty naukowo ważny, ale i interesujący problem społeczny, jakim jest aktywność zawodowa kobiet w grupach dyspozycyjnych polskiego społeczeństwa w kontekście pełnionych ról, napotykanych wyzwań i barier. Wśród Autorek i Autorów tekstów są przedstawiciele różnych ośrodków akademickich w Polsce oraz członkinie grup dyspozycyjnych systemu bezpieczeństwa państwa. Zakres podjętych zagadnień jest szeroki; od ujęcia teoretycznego i historycznego, gdzie ukazano ewolucję roli zawodowej kobiet w poszczególnych grupach dyspozycyjnych ( ).
W recenzowanej książce przedstawiono wyniki badań własnych Autorek, które w swych analizach poruszają kwestie mobbingu, seksizmu i innych patologii w systemie bezpieczeństwa państwa, w tym bariery i wyzwania w służbie funkcjonariuszek na wyższych stanowiskach stratyfikacyjnych grup dyspozycyjnych. - [z recenzji prof. dr. hab. Jana Maciejewskiego]
SPIS TREŚCI
Role, zadania i wyzwania kobiet w polskich służbach mundurowych - wprowadzenie
Część I. ASPEKTY TEORETYCZNE I HISTORYCZNE
Kategoria gender w badaniach nad bezpieczeństwem ALEKSANDRA GASZTOLD
Ewolucja roli kobiety w obronności kraju BARBARA DRAPIKOWSKA
Służba wojskowa kobiet przed II wojną światową MAŁGORZATA KUŚMIERCZYK-BALCEREK
Kobiety w Policji Państwowej okresu międzywojennego ALEKSANDER GŁOGOWSKI
Kobiety w służbach mundurowych RP. Historia, teraźniejszość, specyfika przeciwdziałania dyskryminacji w grupach dyspozycyjnych MAŁGORZATA WINIARCZYK-KOSSAKOWSKA
Wpływ kultury organizacyjnej na występowanie zjawiska dyskryminacji kobiet w służbach mundurowych w Polsce ALEKSANDRA KOMAR
Czy policjantki potrzebują wsparcia przełożonych? MONIKA PŁATEK
Służba kobiet w formacjach mundurowych na przykładzie Sił Zbrojnych RP i Straży Granicznej WERONIKA PARCZEWSKA
Część II. FUNKCJONARIUSZKI SŁUŻB MUNDUROWYCH W BADANIACH NAUKOWYCH
Wybrane aspekty potencjału kobiet w Siłach Zbrojnych RP MARIA JABŁOŃSKA-WOŁOSZYN, MARZENA PIOTROWSKA-TRYBULL
Strażaczki - sytuacja kobiet w zmaskulinizowanym zawodzie o wysokim prestiżu OLGA CZERANOWSKA
Mobbing a inne zjawiska patologiczne w służbach mundurowych - wyniki badań własnych przeprowadzonych w latach 2010-2017 ADRIANA BARTNIK
Udział w misji poza granicami kraju a dalsze losy kobiet-żołnierzy PKW Irak i PKW Afganistan BARBARA DRAPIKOWSKA
Role zawodowe kobiet w Straży Granicznej a bezpieczeństwo pogranicza polsko-rosyjskiego DARIUSZ JURCZAK
Kobiety w policji - od historii do współczesności. Wizerunek funkcjonariuszek w ujęciu socjologicznym MARLENA JURECZKA
Część III. PERSPEKTYWA FUNKCJONARIUSZEK RÓŻNYCH SŁUŻB MUNDUROWYCH
Kobiety w policji HELENA MICHALAK
Kobiety w Służbie Więziennej - role, zadania, wyzwania. Działalność prokobieca w formacji ANNA OSOWSKA-REMBECKA
Wojskowa służba kobiet BEATA TARGOŃSKA
Zespół ds. strategii równych szans w Policji - kształtowanie kultury organizacyjnej KORNELA OBLIŃSKA
Kobiety w wojsku - role, zadania i wyzwania BOŻENA SZUBIŃSKA
Kobiety w Straży Granicznej ALICJA KISIEL, ALEKSANDRA SZCZEPANIAK-BUCHWAK, MARTA BARAN
Przewodniczka psa w Służbie Celno-Skarbowej BEATA SAWONIEWSKA-SZYROKA, MACIEJ CZARNECKI
Badania poligraficzne w praktyce policyjnej KATARZYNA WÓJCICKA
Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.74 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym przesłaniem książki jest dostarczenie wiedzy dotyczącej czynników organizacyjnych (np. kultura organizacyjna, przywództwo) oraz podmiotowych (np. wiedza, kompetencje, cechy osobowości, motywacja, kapitał psychologiczny) warunkujących występowanie zachowań innowacyjnych w miejscu pracy. Książka jest połączeniem teorii dotyczącej zachowań innowacyjnych w miejscu pracy z empirią - przeprowadzone badania stanowią podstawę formułowania rekomendacji praktycznych dla zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach polskiej gospodarki rynkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki zawarły w książce wyczerpujące odpowiedzi m.in. na poniższe pytania: • Co stanowi istotę klimatu organizacyjnego oraz jakie jego składniki identyfikuje międzynarodowe środowisko badaczy? • Jaka jest różnica między klimatem organizacyjnym a kulturą organizacyjną? • W jaki sposób klimat organizacyjny oddziałuje na poziom efektywności organizacyjnej? • Jak kształtują się zależności między elementami klimatu organizacyjnego i jaki mają one wpływ na praktykę biznesową? • Jakie czynniki zmniejszają poziom efektywności organizacyjnej? • Jaka jest specyfika relacji występującej między klimatem organizacyjnym a poziomem motywacji pracownika? • Wobec jakich wyzwań związanych z kreowaniem klimatu organizacyjnego stoi współczesny menadżer, operujący w świecie VUCA?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.73 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej