Organizacja ucząca się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Autor
Batorski Jarema
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Jabłońska Maria
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Kawiński Piotr
(1)
Kolterman Krzysztof
(1)
Malinowska Joanna
(1)
Olszewski Stanisław
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Wójcik Grażyna (nauki ekonomiczne)
(1)
Wójcik Katarzyna Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1506)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Organizacja ucząca się
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(862)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(475)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(365)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(302)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(274)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(261)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(182)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(167)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 263-274.
Głównym celem monografii jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu restrukturyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem przykładów z praktyki gospodarczej.Adresatem publikacji jest przede wszystkim szerokie grono specjalistów z dziedziny zarządzania, którzy przygotowują przedsiębiorstwa do procesów restrukturyzacji, uczestniczą bądź kierują takimi procesami. Monografia ta, a zarazem kompendium wiedzy, kierowana jest również do doktorantów, studentów i uczestników studiów podyplomowych uczelni ekonomicznych. - [z Wstępu]
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY RESTRUKTURYZACJI PRZEDSIĘBIORSTW
Rozdział 1. Przesłanki procesów restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska
1.1. Nowa era przemian globalnych
1.2. Istota rewolucji technologicznej
1.3. Globalny kryzys ekonomiczny i jego wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Rozdział 2. Restrukturyzacja przedsiębiorstw jako ciągły proces dostosowawczy - Agnieszka Bitkowska, Grażyna Wójcik
2.1. Istota restrukturyzacji przedsiębiorstw
2.2. Klasyfikacja restrukturyzacji przedsiębiorstw - ujęcie klasyczne
2.3. Kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw - ujęcie klasyczne
2.4. Współczesne kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw
Rozdział 3. Restrukturyzacja procesowa przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska
3.1. Istota procesowego podejścia do zarządzania
3.2. Przesłanki i założenia reengineeringu
3.3. W kierunku zarządzania procesami
Rozdział 4. Koncepcje restrukturyzacji przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska, Grażyna Wójcik, Krzysztof Kolterman
4.1. Kierunki zmian w systemach zarządzania
4.2. Metody i narzędzia restrukturyzacji przedsiębiorstw
4.2.1. Benchmarking
4.2.2. TQM (Total Quality Management)
4.2.3. Lean Management
4.2.4. Outsourcing
4.2.5. Offshoring
4.2.6. Zarządzanie wiedzą
4.2.7. Organizacja inteligentna
4.2.8. Zarządzanie zaufaniem
Rozdział 5. Wpływ technologii na proces restrukturyzacji przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska
5.1. Technologia w analizie strategicznej przedsiębiorstwa
5.2. Wpływ technologii na strategię przedsiębiorstw i kierunki restrukturyzacji
Rozdział 6. Przebieg procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa - Agnieszka Bitkowska
6.1. Procedura przebiegu restrukturyzacji
6.2. Identyfikacja potrzeb restrukturyzacji - diagnoza przedsiębiorstwa
6.2.1. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
6.2.2. Analiza potencjału przedsiębiorstwa
6.2.3. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
6.3. Program restrukturyzacji przedsiębiorstwa
6.4. Realizacja programu restrukturyzacji oraz kontrola przebiegu
Rozdział 7. Rola kapitału ludzkiego w procesie restrukturyzacji - Agnieszka Bitkowska
7.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie restrukturyzacji
7.2. Pracownicy w procesie zmian
7.3. Restrukturyzacja społecznie odpowiedzialna
CZĘŚĆ II. RESTRUKTURYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW W PRAKTYCE GOSPODARCZEJ
Rozdział 8. Restrukturyzacja poprzez transfer technologii na przykładzie PHPU "Arkol" sp. z o.o. - Krzysztof Kolterman
8.1. Przesłanki restrukturyzacji
8.2. Koncepcja restrukturyzacji
8.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 9. Restrukturyzacja firmy szkoleniowej Centrum Edukacji EDUS - Grażyna Wójcik
9.1. Przesłanki restrukturyzacji
9.2. Koncepcja restrukturyzacji
9.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 10. Restrukturyzacja procesów na przykładzie Biura Projektów Telekomunikacyjnych - Stanisław Olszewski
10.1. Przesłanki restrukturyzacji
10.2. Koncepcja restrukturyzacji
10.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 11. Restrukturyzacja pionu bankowości detalicznej PKO Banku Polskiego SA - Piotr Kawiński
11.1. Przesłanki restrukturyzacji
11.2. Koncepcja restrukturyzacji
11.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 12. Restrukturyzacja na przykładzie koncernu Volkswagen - Katarzyna Anna Wójcik
12.1. Przesłanki restrukturyzacji
12.2. Koncepcja restrukturyzacji
12.3. Efekty restrukturyzacji
Zakończenie
Bibliografia
Źródła internetowe
Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 219-234.
Książka dotyczy zagadnień związanych z różnymi właściwościami osobowymi, które decydują o różnorodności zespołów pracowniczych. W monografii została poddana analizie różnorodność zasobów ludzkich na rynku pracy w odniesieniu do różnic kształtujących: - tożsamość pierwotną człowieka (płeć, wiek, niepełnosprawność, czynniki temperamentalno-osobowościowe); - tożsamość wtórną (wykształcenie, doświadczenie zawodowe, kompetencje, kwalifikacje); - czynniki kreowane przez przestrzeń organizacyjną (staż pracy, zajmowane stanowisko, treść i zakres wykonywanej pracy). Monografia adresowana jest do naukowców, których zainteresowania koncentrują się wokół problematyki zarządzania zasobami ludzkimi, przedsiębiorców, menedżerów i osób wspierających w organizacjach procesy zarządzania kapitałem ludzkim, do pracowników służb zatrudnienia, w tym szczególnie doradców zawodowych i personalnych oraz studentów kierunków związanych z psychologią, pedagogiką i zarządzaniem.
SPIS TREŚĆI
Wstęp
Część I. RÓŻNORODNOŚĆ W PRACY ZAWODOWEJ
Rozdział 1.
Zróżnicowanie personalne współczesnych organizacji
1.1. Wymiary różnorodności pracowniczej
1.2. Istota zarządzania różnorodnością pracowniczą
1.3. Korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowniczą
Rozdział 2.
Pokolenia aktywne na rynku pracy
2.1. Kategoria pokolenia w analizach kohortowych
2.2. Jakościowa charakterystyka pokoleń w kontekście ich funkcjonowania w miejscu pracy
Rozdział 3.
Niepełnosprawność jako wymiar różnicujący zasoby ludzkie
3.1. Współczesne rozumienie niepełnosprawności
3.2. Potencjał zawodowy osób niepełnosprawnych - od ograniczeń do możliwości
3.3. Niepełnosprawność a rynek pracy
3.4. Zarządzanie niepełnosprawnością w organizacji
3.5. Zatrudnienie wspomagane
Rozdział 4.
Zróżnicowanie zasobów pracy jako czynnik sprzyjający uczeniu się
4.1. Uczenie się w miejscu pracy. Orientacja nastawiona na rozwój
4.2. Uczenie się w miejscu pracy przez organizację pracy
4.3. Korzyści z uczenia się w miejscu pracy zróżnicowanych zasobów pracy
Część II. ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ
Rozdział 5.
Zarządzanie różnorodnością w organizacji a adaptacja społeczno-zawodowa pracowników
5.1. Znaczenie adaptacji do środowiska pracy w zarządzaniu personelem
5.2. Etapy rozwoju zawodowego w cyklu życia człowieka
5.3. Start zawodowy na etapie wczesnej kariery
5.4. Instrumenty wspierające adaptację społeczno-zawodową pracowników
Rozdział 6.
Zarządzenie pracownikami różnych pokoleń w polskich firmach
6.1. Istota zarządzania różnorodnością pokoleniową
6.2. Zespoły międzypokoleniowe
6.3. Zarządzanie międzypokoleniowe w obszarze rekrutacji i selekcji
6.4. Uwarunkowania dialogu międzypokoleniowego
6.5. Międzypokoleniowy transfer wiedzy
6.6. Różnicowanie motywatorów ze względu na przynależność pokoleniową
Rozdział 7.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a zarządzanie różnorodnością pracowników
7.1. Idea społecznej odpowiedzialności biznesu
7.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec problemów grup defaworyzowanych
7.3. Wielokulturowość a zarządzanie zróżnicowanym zespołem pracowników
7.4. Strategia współpracy instytucjonalnej
Rozdział 8.
Zarządzanie w start-upie. Różnorodność kompetencyjna zespołu start-upu
8.1. Organizacja typu start-up. Zwinne zarządzanie
8.2. Zespoły tworzące start-up i ich różnorodność
8.3. Praktyki w działalności start-upów
Rozdział 9.
Kształtowanie zróżnicowanych zespołów pracowniczych
9.1. Kultura organizacyjna
9.2. Rola przełożonego w tworzeniu zróżnicowanych zespołów pracowniczych
9.3. Psychologiczne aspekty zarządzania różnorodnością pracowników
9.4. Inteligencja emocjonalna pracowników a zarządzanie różnorodnością
Zakończenie
Aneks - Karta Różnorodności
Spis tabel, rysunków, schematów
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej