Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Publikacje naukowe
(10)
Książki
(7)
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Bednarek Józef
(1)
Binicewicz Aleksandra
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Kozielski Robert
(1)
Król Lech C
(1)
Ludwiński Mariusz
(1)
Maciorowski Artur
(1)
Maciąg Jolanta
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Pomykalski Andrzej
(1)
Rychły-Lipińska Anna Danuta
(1)
Sałek-Imińska Agnieszka
(1)
Stefaniuk Tomasz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Szwajlik Anna
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(1)
Wróbel Piotr (prawo)
(1)
Łuczyński Edward (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1506)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(862)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(475)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(365)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(302)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(274)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(261)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(182)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(167)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Raport z badań
(1)
Regulamin pracy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja ; t. 4)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Niniejszy tom - pod redakcją Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej - stanowi kolejną próbę ujęcia problematyki relacji triady ontyczno-relacyjnej: „Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja”, w kontekście opisu coraz bardziej ważkiego i rzutkiego pod względem społecznym zagadnienia: Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. Publikacja została podzielona na dwie części. Pierwszą, pod tytułem Przestrzeń wirtualna w perspektywie pedagogicznej, poświęcono edukacyjnym aspektom cyberprzestrzeni. Swoje analizy prezentują w niej zarówno wybitni naukowcy, od wielu lat specjalizujący się w badaniu różnorodnych zjawisk edukacyjnych w cyberprzestrzeni, jak i debiutujący, młodzi badacze. Część tę otwiera wprowadzający w temat artykuł naszego autorstwa pod tytułem Nowa rola nauczyciela i ucznia w zmieniającej się przestrzeni cyfrowej. Zastanawiamy się w nim nad kwestią przeobrażającego się znaczenia i miejsca tych dwóch najważniejszych podmiotów edukacyjnych z perspektywy cywilizacyjnej. Problematykę tę kontynuuje Katarzyna Borawska-Kalbarczyk w opracowaniu zatytułowanym Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery - od informacji do wiedzy i mądrości. Autorka przedstawia wyniki prowadzonych przez siebie badań, które wskazują na potrzebę modernizacji procesu kształcenia, co ma umożliwić wzmacnianie kompetencji informacyjnych uczniów prowadzących do samodzielnego budowania wiedzy. W kolejnym artykule, zatytułowanym Kształcenie w społeczeństwie sieci, Rafał Głębocki porusza problem dostosowania procesów i modeli kształcenia do wymagań współczesności. Wskazuje także na konieczność uwzględnienia w nich tematyki zagrożeń wynikających z wykorzystania technologii informacyjnych. Artykuł czwarty, zatytułowany Cyberprzestrzeń w nauczaniu, jest wprowadzeniem w praktykę dydaktyczną. Olga Pawłowska prezentuje w nim zalety i zagrożenia, jakie dla procesu nauczania stwarza cyberprzestrzeń, oraz wyniki swoich pilotażowych badań, ukazujących nastawienie studentów do e-edukacji. Autor kolejnego tekstu, Józef Chwedorowicz, przedstawia wyniki badań własnych, nawiązujących do badań prof. Philipa G. Zimbardo nad używaniem pornografii przez młodych mężczyzn. W dalszej części analizy prezentuje metody powstrzymania konsumpcji pornografii przez młodzież. Kamila Jakubczak-Krawczyńska w artykule zatytułowanym Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna. Problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym omawia zagadnienia dotyczące sondowania opinii publicznej oraz zwrotnego wpływu wyników sondaży na kształtowanie tych opinii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 267-278. Indeks.
Książka poddaje refleksji współczesne kłopoty z prywatnością w kontekście funkcjonowania nowych technologii rozwijanych w demokratycznych strukturach liberalnych społeczeństw zachodnich. Autorka posługuje się kategorią asymetrii przejrzystości, ażeby opowiedzieć o relacji jednostki (użytkownika, obywatela, konsumenta) z przedstawicielami rządów państw oraz międzynarodowych korporacji w zglobalizowanym świecie. Przygląda się budowanym przez technologiczne firmy iluzjom i tropi ich przejawy w konkretnych zjawiskach: dezinformacji, moderacji treści czy (mikro)targetowania reklam w serwisach społecznościowych. Kontekst jej badań stanowi filozoficzna refleksja nad postawami nowoczesności i ponowoczesności, ale także namysł nad prywatnością w perspektywie długiego trwania oraz szeroko nakreślona panorama procesów i wydarzeń historycznych (m.in. zimnej wojny, kontrkultury amerykańskiej czy narodzin Internetu).
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1.
Procesy globalizacyjne współczesnego świata
1.1. Zimna wojna czy gorący pokój – źródła konfliktu
1.2. W poszukiwaniu nowego ładu świata
1.3. Widmo atomowej anihilacji
1.4. Amerykańska rewitalizacja Europy
1.5. Konsekwencje zimnej wojny
1.6. Globalizacja – czyli co?
1.7. Dwie fazy debaty o globalizacji
1.8. In principio: źródła globalizującej fali
1.9. Grzbiet fali: połowa wieku XX
1.10. McDonald’s, Pakt Północnoatlantycki i tweet papieża
1.11. Podsumowanie
Rozdział 2.
Kontrkultura i rozwój nowych technologii
2.1. Zdefiniować kontestujących
2.2. Wzrost znaczenia młodzieży
2.3. (Nie)jednorodny obraz kontrkultury amerykańskiej
2.4. Hipisi: wolność i wspólnotowość
2.5. Tech-hippies
2.6. „The Whole Earth Catalog”: do it yourself
2.7. Janusowe oblicze technologii
2.8. The Whole Earth Network
2.9. Krótka historia Internetu
2.10. Pierwsza była idea: Charles Babbage, Ada Lovelace, Vannevar Bush
2.11. Rewolucja komputerowa
2.12. Rodzący się biznes przyjaznych technologii
2.13. Być gotowym, bronić się, nie zrywać łączności: militarne początki sieci
2.14. Technika umożliwiająca sieć
2.15. Od czterech węzłów do setek tysięcy połączeń
2.16. Społeczny wymiar Internetu: twórca, czyli użytkownik
2.17. Internet i sieć (W3)
2.18. Podsumowanie
Rozdział 3.
Historia prób redefinicji prywatności
3.1. Starożytna Grecja i dychotomia: prywatne – publiczne
3.2. Hannah Arendt i triada: prywatne – publiczne – społeczne
3.3. To, co „publiczne” – dwa sposoby rozumienia terminu
3.4. Triumf tego, co społeczne
3.5. Publiczne i prywatne użycie rozumu (Immanuel Kant) oraz habermasowska sfera publiczna
3.6. Średniowieczne odrodzenie antyku: określenie ram czasowych nowożytności
3.7. Nowożytna transformacja życia jednostkowego
3.8. Narodziny intymności
3.9. Mieszczańskie źródło intymności
3.10. Publiczna jawność informacji a narodziny prasy
3.11. Związki prywatności z technologią i prawnymi regulacjami
3.12. Nagie dane (Giorgio Agamben)
3.13. Podsumowanie
Rozdział 4.
Model interpretacyjny
4.1. Możliwe konceptualizacje pojęcia prywatności
4.2. Podstawa teoretyczna dla asymetrii przejrzystości
4.3. Czas (post)panoptyczny
4.4. Michel Foucault i oświecenie
4.5. Postawa nowoczesności – Kanta dopełnić Baudelaire’em
4.6. Michel Foucault – rycerz autonomii i liberalny obywatel (Richard Rorty)
4.7. Myślenie spontaniczno-praktyczne oraz metafizyczno-teoretyczne (Anna Pałubicka)
4.8. Gramatyka kultury europejskiej (Anna Pałubicka)
4.9. Ponowoczesna zmiana aksjologicznej hierarchii
4.10. Niejasne ramy postmodernizmu
4.11. Postmodernizm jako bohater pozytywny
4.12. Postmodernizm jako wichrzyciel porządku
4.13. Dlaczego nie postmodernizm
4.14. Model interpretacyjny
4.15. Podsumowanie
Rozdział 5.
Asymetria przejrzystości
5.1. Ogólna charakterystyka kluczowych zagadnień
5.2. Asymetria przejrzystości: trzy iluzje
5.3. Obecność quasi-kultury o charakterze hybrydowym
5.4. Ku przywróceniu regularności układu przejrzystości
5.5. Podsumowanie
Zakończenie
Podziękowania
Bibliografia
Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 255-272.
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing.
Zawiera:
Wstęp 1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
Wprowadzenie
1.1. Cyfrowa transformacja
1.2. Marketing a cyfrowa transformacja
1.3. Marketing a technologia
1.4. Marketing a metody zarządzania
1.5. Marketing a organizacja działań
1.6. Przyszłość marketingu
Podsumowanie
2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej / ROBERT KOZIELSKI
Wprowadzenie
2.1. Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach
2.2. Czwarta rewolucja przemysłowa - w kierunku zmiany zasad konkurowania
2.3. Źródła sukcesu organizacji - analiza podejść - elementy wspólne i odróżniające
2.4. Czterolistna koniczyna - sukces w epoce cyfrowej
Podsumowanie
3. Homo Cyber Oeconomicus - nowy wymiar zachowań konsumenckich / BOGDAN GREGOR, DOMINIKA KACZOROWSKA-SPYCHALSKA
Wprowadzenie
3.1. Konsument wobec technologii cyfrowych
3.2. Homo Cyber Oeconomicus - w kierunku przyszłości
3.3. Ekosystem cyfrowych interakcji
Podsumowanie
4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej - uwarunkowania i wyzwania / JAN W. WIKTOR
Wprowadzenie
4.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci - uwarunkowania i zależności
4.2. Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line
4.3. Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej - funkcje i instrumenty
4.4. Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej - elementy web-analityki
4.5. Strategiczne wyzwania wobec komunikacji marketingowej
Podsumowanie
5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 / HENRYK MRUK
Wprowadzenie
5.1. Marka i jej istota na rynku 4.0
5.2. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów
5.3. Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0
5.4. Pozycjonowanie marki na rynku 4.0
5.5. Wartości tworzą pozycję marki
5.6. Tożsamość oraz wizerunek marki
5.7. Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa
5.8. Lokalizacja marki na rynku 4.0
Podsumowanie
6. Badania marketingowe - nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej / KRYSTYNA MAZUREK-ŁOPACIŃSKA
Wprowadzenie
6.1. Badania jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej
6.2. Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów
6.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji
6.4. Big Data w analityce marketingowej
6.5. Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych
6.6. Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych
6.7. Kierunki zastosowań analityki marketingowej
Podsumowanie
7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji / BOGDAN GREGOR, MAGDALENA KALIŃSKA-KULA
Wprowadzenie
7.1. Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu
7.2. Konkurencyjność współczesnej organizacji
7.3. Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją
7.4. Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy
7.5. Wykorzystanie Market Intelligence dla wsparcia decyzji menedżerskich - w świetle wyników badań własnych Podsumowanie
Podsumowanie
8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami / ANDRZEJ POMYKALSKI
Wprowadzenie
8.1. Przesłanki i kierunki zmian
8.2. Istota innowacji
8.3. Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki
8.4. Zarządzanie innowacjami
8.5. Zarządzanie sieciowe innowacjami
Podsumowanie
9. Oczami praktyków
9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje / ARTUR MACIOROWSKI
9.2. Deep Learning - przywitaj się z Golemem / LECH C. KRÓL
9.3. Trzy wymiary marketera - co współczesny marketer wiedzieć powinien? / MARIUSZ LUDWIŃSKI
Epilog
O Autorach
Bibliografia
Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 187-215.
Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. […] Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 163-172.
Autorzy nie tylko prezentują uwarunkowania, cele i możliwości wykorzystania technologii cyfrowej w nauczaniu, ale też omawiają oryginalne rozwiązania mające bezpośrednie zastosowanie w szkołach. Stoją na stanowisku, że jednym z najistotniejszych zadań jest budowanie bazy cyfrowych materiałów wspomagających edukację, tworzonych w taki sposób, aby nauczyciele mogli je modyfikować i dostosowywać do autorskich programów nauczania. Wiele miejsca poświęcają problematyce cyberzaburzeń oraz prawidłowego modelowania relacji dzieci - technologie cyfrowe. Publikacja została przygotowana przez ekspertów w dziedzinie edukacji medialnej i profilaktyki, wydana w oryginalnej szacie graficznej, z dużą ilością praktycznych wskazówek i propozycji metodycznych dla nauczycieli realizujących zadania dydaktyczne i wychowawcze na wszystkich poziomach i w zakresie różnych przedmiotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 103)
Oddawana do rąk Czytelników publikacja ma na celu zwrócenie uwagi na wielowymiarowy charakter usług i organizację pracy współczesnych bibliotek różnych typów. Doświadczenia pierwszych dwóch dekad XXI wieku pokazały, że rola bibliotek w procesie społecznego komunikowania się nieustannie ewoluuje. Wielość funkcji tych instytucji – począwszy od informacyjnej, edukacyjnej, przez rozrywkową i estetyczną, a skończywszy na integracyjnej i substytutywnej – prowokuje do nadążania za zmianami w potrzebach czytelników i przekształcania oferty w bardziej adekwatną i aktualną. Z książnicy, która gromadzi, opracowuje i udostępnia zbiory, biblioteka, w szczególności publiczna i powoli także akademicka, przekształcają się w ośrodki kultury, które dbają o budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem społecznym i gospodarczym. Oczekiwania społeczeństwa i rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych spowodowały pojawianie się nowych form usług jak na przykład rent a librarian czy dostosowanie tradycyjnych form korzystania z katalogów do wersji mobilnej. Te i wiele innych aspektów funkcjonowania współczesnych bibliotek w Polsce, jak i za granicą, będą wybrzmiewały w polecanej Państwu publikacji.
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I. USŁUGI I TECHNOLOGIE MOBILNE W BIBLIOTEKACH
1. Stanisława Kurek-Kokocińska – Podążając za czytelnikiem. Mobilność w udostępnianiu księgozbiorów bibliotek publicznych – analiza wybranych form usług ruchomych
2. Karina Fedynyszyn – Rola mobilnych form komunikacji w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów z czytelnikami oraz promocji usług bibliotecznych
3. Agata Walczak-Niewiadomska – Technologie mobilne w bibliotece dla dzieci najmłodszych
4. Aleksander Gniot – Czytelnia w drodze – oryginalny sposób reklamowania kolekcji bibliotecznej na przykładzie Obwoźnej Czytelni Komiksów Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu
5. Natalia Pamuła-Cieślak, Daria Chrześcijańska – Elementy architektury informacji wybranych serwisów zakładkowych
CZĘŚĆ II. BIBLIOTEKI AKADEMICKIE I ICH UŻYTKOWNICY W DOBIE ROZWIĄZAŃ MOBILNYCH
6. Grażyna Piotrowicz – Modele bibliotek akademickich w drodze do mobilności. Studium przypadku rozwiązań mobilnych
7. Iwona Fryzowska-Chrobot, Wojciech Giermaziak – Usługi zdalne świadczone przez biblioteki naukowe na przykładzie Głównej Biblioteki Lekarskiej w Warszawie
8. Magdalena Seta – Wykorzystanie urządzeń mobilnych w dostępie do usług bibliotecznych na przykładzie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego
9. Mariola Nawrocka, Magdalena Wiederek-McRobb – Zdalne formy świadczenia usług bibliotecznych na przykładzie wybranych bibliotek szkół wyższych Resortu Obrony Narodowej w Polsce
10. Justyna Sobocha-Stanuch „Biblioteka w smartfonie” – dostosowanie witryn bibliotek uczelni akademickich do projekcji na urządzeniach mobilnych. Przykład placówek krakowskich
11. Joanna Gomoliszek – Mobilność Biblioteki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w ocenie wybranej grupy użytkowników
12. Sławomir Sobczyk – Być albo nie być… mobilnym studentem ASP – analiza badań przeprowadzonych wśród studentów Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
13. Lilianna Nalewajska – Warsztaty biblioteczne jako forma aktywizacji licealistów przez biblioteki uniwersyteckie – przykład BUW
CZĘŚĆ III. ORGANIZACJA I PRACA W BIBLIOTEKACH
14. Marcin Karwowski – Struktura współczesnej wojewódzkiej biblioteki publicznej – analiza istniejących struktur i propozycja modelu organizacyjnego
15. Kinga Żmigrodzka-Ryszczyk – Narzędzia obsługujące rejestrację wymiany i darów w bibliotekach prolibowych, ze szczególnym uwzględnieniem modułu WiD jako przykład otwartości w pozyskiwaniu zasobów bibliotecznych
16. Karina Olesiak – Model biznesowy Canvas efektywną metodą planowania i realizacji przedsięwzięć naukowo-kulturalnych w bibliotece akademickiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
17. Zofia Jakóbczak – Biblioteki archiwów państwowych w przededniu rewolucji katalogowej
18. Monika Cieniewska, Anna Nobis-Fechner – Biblioteka w domu każdego niewidomego – 10 lat Serwisu Wypożyczeń On-line Działu Zbiorów dla Niewidomych
CZĘŚĆ IV. POLITYKA OTWARTOŚCI. OFERTY BIBLIOTEK DLA CZYTELNIKÓW I ICH PROMOCJA
19. Barbara Chmielewska – E-rozproszenie. Publikacje w otwartym dostępie a biblioteki
20. Maja Wojciechowska – Rozwój oferty usługowej bibliotek i usługi kreatywne jako próba zwiększania konkurencyjności. Przykład makerspace
21. Marzena Błach – Udostępnianie materiałów własnych przez Bibliotekę Główną Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie w ramach wypożyczeń międzybibliotecznych
22. Marta Stąporek, Krystyna Wiatr – Chatbot – narzędzie wspomagające kształtowanie wizerunku biblioteki i promowanie jej oferty
23. Magdalena Kokosińska – Usługa book a librarian w bibliotekach polskich i zagranicznych
CZĘŚĆ V. WIELOZADANIOWOŚĆ ORAZ KOMPETENCJE BIBLIOTEKARZY I CZYTELNIKÓW
24. Katarzyna Jarczewska-Walendziak, Julita Niedźwiecka-Ambroziak – Bibliotekarz wielozadaniowy – analiza ofert pracy dla absolwentów studiów bibliotekoznawczych
25. Katarzyna Pełka-Smętek, Wojciech Morek – Wykorzystanie urządzeń i aplikacji mobilnych przez użytkowników i pracowników Biblioteki Politechniki Lubelskiej w świetle badań ankietowych
26. Urszula Szybowska – Wartość dodana akademickiej biblioteki „mobilnej” w kontekście programu Erasmus+ na przykładzie Biblioteki Politechniki Gdańskiej
27. Rafał Mielczarek, Witold Pokrop – Propaganda czy chaos informacyjny? Opinie przedstawicieli kultury książki o wiarygodności treści publikowanych w prasie drukowanej i elektronicznej oraz na portalach internetowych
28. Marta Deńca – Czytelnik niepełnosprawny w bibliotece – możliwości i ograniczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych i norm na stronach 147-[160].
Wprowadzenie lockdownu, będącego wynikiem pandemii COVID-19, zmusiło wiele organizacji w Polsce do wdrożenia pracy zdalnej. Przyspieszone tempo zmian w zakresie trybu pracy ujawniło wiele komplikacji związanych zarówno z efektywnością pracowników, jak i zdolnościami organizacyjnymi pracodawców. Praca zdalna wymusiła na członkach kadr menedżerskich wypracowanie nowych metod i technik zarządzania rozproszonym zespołem, utrzymania wśród pracowników mobilizacji oraz ewaluacji ich efektywności. Związane z pracą zdalną komplikacje i następstwa, stały się podstawą do wysnutych w niniejszej monografii tez.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej