Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(173)
Forma i typ
Książki
(136)
Publikacje naukowe
(104)
Publikacje fachowe
(50)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Artykuły
(34)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(123)
nieokreślona
(14)
wypożyczone
(6)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Czytelnia dla Dorosłych
(132)
Autor
Levinson Jay Conrad
(3)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(3)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(3)
Zarzecki Dariusz (1959- )
(3)
Ścibiorek Zbigniew (1949- )
(3)
Arkan Thomas
(2)
Bakalarz Dariusz
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Dejnaka Agnieszka
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Hryszkiewicz Dominik
(2)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(2)
Malinowski Piotr
(2)
Nepelski Mariusz
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Paśnik Jerzy
(2)
Rusiński Michał
(2)
Szwajlik Anna
(2)
Urban Wiesław (ekonomia)
(2)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(2)
Austen Agata
(1)
Badowska Sylwia
(1)
Bajor Roman
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Basińska Beata
(1)
Batko Barbara
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bednarek Piotr
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(1)
Bickerton Matthew
(1)
Bickerton Pauline
(1)
Bielawski Rafał (zarządzanie)
(1)
Bielenia Małgorzata Olimpia
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Bradecka Aleksandra
(1)
Bratnicki Mariusz (1947- )
(1)
Brzeziński Michał (politolog)
(1)
Brzozowska Marta (logistyka)
(1)
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buk Halina (1947- )
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chrząszcz Aneta
(1)
Ciborowski Leopold (1944- )
(1)
Ciećwierz Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Czapiewski Roman
(1)
Czarnowski Piotr
(1)
Daniluk Piotr
(1)
Dankowska Anna
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dolot Anna
(1)
Dorobisz Anna
(1)
Dudek Justyna
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dzimińska-Mosio Monika
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Edwarczyk Bartosz Sebastian
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Filipiak Dominik
(1)
Frasunkiewicz Dorota
(1)
Fraś Piotr
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Frąś Józef (1953- )
(1)
Frąś Tomasz
(1)
Gaczek Piotr
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Garczarek Urszula
(1)
Garstka Małgorzata
(1)
Gawron Ewa
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gibson Shane
(1)
Gierulski Wacław
(1)
Glińska Ewa (ekonomia)
(1)
Godin Seth
(1)
Goodwin Paul
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Grzechynka Agnieszka
(1)
Grzela Joanna (1970- )
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Grębosz-Krawczyk Magdalena
(1)
Gumieniak Agata
(1)
Gumola Piotr
(1)
Gwardyński Robert
(1)
Górska Anna (ekonomia)
(1)
Górska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(66)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(15)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(148)
1901-2000
(15)
1989-2000
(15)
Kraj wydania
Polska
(173)
Język
polski
(168)
angielski
(4)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(32)
Menedżerowie
(16)
Specjaliści ds. kadr
(3)
Pracownicy naukowi
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Specjaliści ds. rekrutacji
(2)
Studenci
(2)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy bibliotek
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Ekonomiści
(1)
Handlowcy
(1)
Menadżerowie
(1)
Pracodawcy
(1)
Radni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zarządzanie
(35)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(26)
Kadry
(21)
Organizacja
(19)
Przedsiębiorstwo
(19)
Zarządzanie finansami
(16)
Motywacja pracy
(14)
Marketing
(12)
Analiza finansowa
(11)
Kapitał ludzki
(11)
Konsumenci (ekonomia)
(11)
Innowacje
(10)
Marketing cyfrowy
(9)
Zarządzanie strategiczne
(9)
Logistyka
(8)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(7)
Media społecznościowe
(7)
Obsługa klienta
(7)
Przywództwo
(7)
Rekrutacja pracowników
(7)
Sprawozdawczość finansowa
(7)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(7)
Komunikacja marketingowa
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Samorząd terytorialny
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Usługi
(6)
Zarządzanie kryzysowe
(6)
COVID-19
(5)
Cyberbezpieczeństwo
(5)
Inwestycje
(5)
Marketing społecznościowy
(5)
Menedżerowie
(5)
Mentoring
(5)
Praca
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Rynek pracy
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Bezpieczeństwo informacji
(4)
Coaching
(4)
Handel elektroniczny
(4)
Kariera
(4)
Kreatywność
(4)
Marka (ekonomia)
(4)
Marketing partnerski
(4)
Policja
(4)
Public relations
(4)
Reklama
(4)
Ryzyko
(4)
Ryzyko finansowe
(4)
Sektor publiczny
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
Badania marketingowe
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Biblioteki
(3)
Budżety terenowe
(3)
Decyzje
(3)
Epidemie
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kobieta
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Marketing partyzancki
(3)
Marketing terytorialny
(3)
Model biznesowy
(3)
Motywacja
(3)
Ocena pracowników
(3)
Organizacja pracy
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Organizacje
(3)
Postawy
(3)
Płaca
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Społeczności internetowe
(3)
Służby mundurowe
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Transport
(3)
Upadłość
(3)
Wartościowanie pracy
(3)
Współpraca transgraniczna
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zatrudnienie
(3)
Audyt
(2)
Awans zawodowy
(2)
Banki
(2)
Benchmarking
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(2)
Budżet zadaniowy
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
E-learning
(2)
Etyka
(2)
Temat: czas
1901-2000
(16)
1989-2000
(14)
2001-
(9)
1945-1989
(5)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(48)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Holandia
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Świat
(2)
Australia
(1)
Europa
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone)
(1)
Kolumbia
(1)
Löcknitz (Niemcy, kraj związkowy Meklemburgia-Pomorze, pow. Vorpommern-Greifswald)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Pomorze
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Powiat lęborski (woj. pomorskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Uecker-Randow (Niemcy ; okręg)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Zjednoczone Emiraty Arabskie
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(38)
Artykuł z pracy zbiorowej
(34)
Podręcznik
(30)
Praca zbiorowa
(25)
Monografia
(22)
Artykuł problemowy
(18)
Raport z badań
(13)
Podręczniki akademickie
(12)
Poradnik
(9)
Artykuł przeglądowy
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Podręczniki
(5)
Poradniki
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Ankieta
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Podręczniik
(1)
Program edukacyjny
(1)
Regulamin pracy
(1)
Stan badań
(1)
Synteza
(1)
Vademecum
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1860)
Edukacja i pedagogika
(963)
Socjologia i społeczeństwo
(948)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(798)
Kultura i sztuka
(738)
Zarządzanie i marketing
(173)
Literaturoznawstwo
(727)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(596)
Psychologia
(532)
Medycyna i zdrowie
(501)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(500)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(482)
Biologia
(262)
Religia i duchowość
(225)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(222)
Architektura i budownictwo
(204)
Podróże i turystyka
(200)
Językoznawstwo
(190)
Geografia i nauki o Ziemi
(184)
Etnologia i antropologia kulturowa
(172)
Media i komunikacja społeczna
(170)
Ochrona środowiska
(155)
Informatyka i technologie informacyjne
(127)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(109)
Hobby i czas wolny
(93)
Kultura fizyczna i sport
(92)
Inżynieria i technika
(87)
Filozofia i etyka
(79)
Rolnictwo i leśnictwo
(79)
Fizyka i astronomia
(62)
Archeologia
(60)
Transport i logistyka
(60)
Nauka i badania
(58)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(50)
Rozwój osobisty
(49)
Praca, kariera, pieniądze
(48)
Kulinaria
(32)
Matematyka
(29)
Chemia
(21)
Styl życia, moda i uroda
(13)
Dom i ogród
(4)
Biologia i nauki o życiu
(1)
Pedagogika,oświata,edukacja
(1)
Polityka, Politologia, administracja publiczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda, uroda
(1)
Turystyka
(1)
173 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
W ostatnim czasie ujawniło się bardzo wiele czynników uświadamiających niewłaściwy charakter dotychczasowej logiki procesów społeczno-gospodarczych. Świadectwem racjonalności zachowań społecznych było (a w zasadzie nadal jest) nieustanne bogacenie się zarówno na poziomie indywidualnych gospodarstw domowych, jak i w odniesieniu do całych państw. Ludzie pożądają coraz bogatszej konsumpcji, przedsiębiorstwa są zarządzane w celu maksymalizacji zyskowności, a państwa są rządzone ze względu na dążenie do coraz większego PKB.
Skutki tej logiki okazały się katastrofalne. W odniesieniu do gospodarstw domowych zjawisko nadmiernej konsumpcji prowokuje do ciągłego zmieniania się krótkotrwałych mód, do nieustannych zakupów i do produkowania coraz większej ilości odpadów. Napędem tej nadmiernej konsumpcji jest rosnąca produkcja jednocześnie podążająca za zmiennym popytem oraz ten popyt kreującą z wykorzystaniem wyrafinowanych narzędzi marketingowych. Nieracjonalność takiego schematu działalności materializuje się w coraz większym i coraz szybszym zużyciu dostępnych zasobów naturalnych i energii. Dodatkowo pojawiły się negatywne efekty społeczne i ekonomiczne pogarszające jakość życia ludzi. Dokonana globalizacja gospodarki światowej jest powodem rosnącego znaczenia logistyki międzynarodowej. Znaczenie logistyki zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej uprawnia do postawienia pytania, w jaki sposób logistyka może włączyć się w proces oczekiwanych zmian i jak może przyczyniać się do kreowania dobrostanu społecznego. Dobrostan jest tu pojmowany jako synonim jakości życia.
Pierwsze dwa rozdziały książki mają charakter wprowadzający. Na początku przedstawiono nowoczesny paradygmat logistyki, czyli współczesne rozumienie jej istoty nastawione właśnie raczej na jakość obsługi klienta i jakość życia, niż na maksymalizację korzyści ekonomiczno-finansowych przedsiębiorstw i ich właścicieli. Następnie skoncentrowano uwagę na kryteriach oceny i optymalizacji dobrostanu, różnicując je od standardowych kryteriów dotyczących dobrobytu materialnego. W kolejnej części książki są podejmowane zagadnienia dostępności czasowo-przestrzennej, kosztowej, decyzyjnej oraz, w końcu, problem zagospodarowania towarów już niechcianych albo odpadowych. Tezą, której autorzy usiłują dowieść, jest twierdzenie, że logistyka nie tylko okazuje się narzędziem ułatwiającym ciągłość i płynność procesów gospodarczych, lecz także ma znaczenie dla jakości życia i może się przyczynić do poprawy dobrostanu społecznego na całym świecie.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Tradycyjne i nowoczesne postrzeganie logistyki
Logistyka w ujęciu koncepcyjnym
Logistyka w ujęciu pragmatycznym
Współczesne rozumienie paradygmatu
Logistyka w ujęciu paradygmatycznym
Bibliografia
ROZDZIAŁ 2. Istota i wymiary dobrostanu
Mieć czy być? Zagadnienie filozoficzne
Wzrost gospodarczy i produkt krajowy
Negatywne skutki ekonomii opartej na wzroście i zalecenie odwzrostowienia
Arkadia dobrostanu, czyli od mieć do być
Bibliografia
ROZDZIAŁ 3. Wymiar dostępności: logistyka w tworzeniu użyteczności miejsca i czasu
Dostępność produktów jako wyznacznik dobrostanu subiektywnego
Rola mobilności w kreowaniu dobrostanu
Konsumeryzm czy współdzielenie - co daje szczęście?
Bibliografia
ROZDZIAŁ 4. Wymiar finansowy: rola logistyki
Finanse łańcucha dostaw
Wpływ finansów łańcucha dostaw na satysfakcję nabywcy i dobrostan subiektywny
Sprawne zarządzanie finansami łańcucha dostaw jako kluczowy determinant dobrostanu subiektywnego
Bibliografia
ROZDZIAŁ 5. Logistyka a gospodarka pętli zamkniętej
Ekonomia cyrkularna a gospodarka pętli zamkniętej
Logistyka a kryzys środowiskowy
Logistyka zwrotna w łańcuchach dostaw
Użyteczność logistyki zwrotnej w zarządzaniu łańcuchami dostaw
Logistyka zwrotna a dobrostan
Bibliografia
Zakończenie
Spis rysunków i tabel
Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych]
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.94 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Instrumenty marketingu / Klemens Białecki. - Bydgoszcz ; Warszawa : Oficyna Wydawnicza "Branta", 2006. - 382 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 379-382.
Książka omawia: pojęcia z zakresu marketingu, produkt (w tym również opakowania, marki handlowe, nabywcy produktu), cenę (zasady jej tworzenia w obrocie wewnętrznym i międzynarodowym), dystrybucję (kanały dystrybucji na rynku krajowym i rynkach obcych); promocję marketingową. Z uwagi na to, że na funkcjonowanie poszczególnych instrumentów marketingu ma wpływ wiele czynników zewnętrznych ? omówiono także otoczenie marketingu. Poruszono również kwestię miejsca marketingu w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw.
SPIS TREŚCI
Spis rysunków
Spis tabel
Wstęp
ROZDZIAŁ PIERWSZY
Geneza, rozwój, pojęcie i zakres zastosowania marketingu
ROZDZIAŁ DRUGI
Produkt i jego nabywca
ROZDZIAŁ TRZECI
Ceny w działalności marketingowej przedsiębiorstw
ROZDZIAŁ CZWARTY
Kanały dystrybucji
ROZDZIAŁ PIĄTY
Promocja marketingowa
ROZDZIAŁ SZÓSTY
Otoczenie marketingowe
ROZDZIAŁ SIÓDMY
Badania marketingowe
ROZDZIAŁ ÓSMY
Miejsce marketingu w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339.138 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004.738.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 33 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Każdą organizację tworzą ludzie. Relacje występujące między nimi wpływają na sposób, w jaki ona działa, jak jest postrzegana przez innych oraz jaką ma przewagę na rynku. Monografia ta poświęcona jest właśnie funkcjonowaniu człowieka organizacji, przybliża i omawia szereg jego aspektów, dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej.
Publikacja ukazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich.
Książka doskonale spełni swoją rolę podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkim czy socjologia, będzie przydatnym źródłem wiedzy dla prowadzących lub uczęszczających na zajęcia dydaktyczne z zakresu nauk o organizacji, zachowań organizacyjnych, zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania wiedzą, zarządzania kapitałem ludzkim i intelektualnym, zarządzania zaufaniem, zarządzania usługami, zarządzania relacjami z klientem. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 263-274.
Głównym celem monografii jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu restrukturyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem przykładów z praktyki gospodarczej.Adresatem publikacji jest przede wszystkim szerokie grono specjalistów z dziedziny zarządzania, którzy przygotowują przedsiębiorstwa do procesów restrukturyzacji, uczestniczą bądź kierują takimi procesami. Monografia ta, a zarazem kompendium wiedzy, kierowana jest również do doktorantów, studentów i uczestników studiów podyplomowych uczelni ekonomicznych. - [z Wstępu]
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY RESTRUKTURYZACJI PRZEDSIĘBIORSTW
Rozdział 1. Przesłanki procesów restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska
1.1. Nowa era przemian globalnych
1.2. Istota rewolucji technologicznej
1.3. Globalny kryzys ekonomiczny i jego wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Rozdział 2. Restrukturyzacja przedsiębiorstw jako ciągły proces dostosowawczy - Agnieszka Bitkowska, Grażyna Wójcik
2.1. Istota restrukturyzacji przedsiębiorstw
2.2. Klasyfikacja restrukturyzacji przedsiębiorstw - ujęcie klasyczne
2.3. Kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw - ujęcie klasyczne
2.4. Współczesne kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw
Rozdział 3. Restrukturyzacja procesowa przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska
3.1. Istota procesowego podejścia do zarządzania
3.2. Przesłanki i założenia reengineeringu
3.3. W kierunku zarządzania procesami
Rozdział 4. Koncepcje restrukturyzacji przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska, Grażyna Wójcik, Krzysztof Kolterman
4.1. Kierunki zmian w systemach zarządzania
4.2. Metody i narzędzia restrukturyzacji przedsiębiorstw
4.2.1. Benchmarking
4.2.2. TQM (Total Quality Management)
4.2.3. Lean Management
4.2.4. Outsourcing
4.2.5. Offshoring
4.2.6. Zarządzanie wiedzą
4.2.7. Organizacja inteligentna
4.2.8. Zarządzanie zaufaniem
Rozdział 5. Wpływ technologii na proces restrukturyzacji przedsiębiorstw - Agnieszka Bitkowska
5.1. Technologia w analizie strategicznej przedsiębiorstwa
5.2. Wpływ technologii na strategię przedsiębiorstw i kierunki restrukturyzacji
Rozdział 6. Przebieg procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa - Agnieszka Bitkowska
6.1. Procedura przebiegu restrukturyzacji
6.2. Identyfikacja potrzeb restrukturyzacji - diagnoza przedsiębiorstwa
6.2.1. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
6.2.2. Analiza potencjału przedsiębiorstwa
6.2.3. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
6.3. Program restrukturyzacji przedsiębiorstwa
6.4. Realizacja programu restrukturyzacji oraz kontrola przebiegu
Rozdział 7. Rola kapitału ludzkiego w procesie restrukturyzacji - Agnieszka Bitkowska
7.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie restrukturyzacji
7.2. Pracownicy w procesie zmian
7.3. Restrukturyzacja społecznie odpowiedzialna
CZĘŚĆ II. RESTRUKTURYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW W PRAKTYCE GOSPODARCZEJ
Rozdział 8. Restrukturyzacja poprzez transfer technologii na przykładzie PHPU "Arkol" sp. z o.o. - Krzysztof Kolterman
8.1. Przesłanki restrukturyzacji
8.2. Koncepcja restrukturyzacji
8.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 9. Restrukturyzacja firmy szkoleniowej Centrum Edukacji EDUS - Grażyna Wójcik
9.1. Przesłanki restrukturyzacji
9.2. Koncepcja restrukturyzacji
9.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 10. Restrukturyzacja procesów na przykładzie Biura Projektów Telekomunikacyjnych - Stanisław Olszewski
10.1. Przesłanki restrukturyzacji
10.2. Koncepcja restrukturyzacji
10.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 11. Restrukturyzacja pionu bankowości detalicznej PKO Banku Polskiego SA - Piotr Kawiński
11.1. Przesłanki restrukturyzacji
11.2. Koncepcja restrukturyzacji
11.3. Efekty restrukturyzacji
Rozdział 12. Restrukturyzacja na przykładzie koncernu Volkswagen - Katarzyna Anna Wójcik
12.1. Przesłanki restrukturyzacji
12.2. Koncepcja restrukturyzacji
12.3. Efekty restrukturyzacji
Zakończenie
Bibliografia
Źródła internetowe
Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 22)
Gatunek
Bibliografia przy pracach.
W odpowiedzi na zapotrzebowania współczesnych organizacji powstają nowe koncepcje zarządzania oraz rodzą się innowacyjne i przedsiębiorcze strategie. Zagadnieniom tym jest poświęcona ta publikacja. Zebrane i ujęte w trzech częściach niniejszego opracowania artykuły dowodzą bogatych zainteresowań badawczych środowiska naukowego i gospodarczego w Polsce. Wskazują także na istotne zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji, wymagające nowych rozwiązań, skutecznych strategii popartych umiejętnością analizy otoczenia oraz przedsiębiorczych postaw menedżerów i pracowników prowadzących do innowacji.
Zawiera:
Wstęp
CZĘŚĆ I
NOWE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA
1. Zarządzanie procesowe a kształtowanie się struktury organizacyjnej w przedsiębiorstwie (Bogdan Nogabki, Roman Czapiewski)
1.1. Zarządzanie poprzez procesy - zwiększenie skuteczności działania w budowaniu relacji z klientami w organizacji przedsiębiorstwa
1.2. Nowoczesne podejście do organizacji przedsiębiorstwa
1.3. Wykorzystanie zarządzania projektami w powiązaniu z procesową strukturą zarządzania przedsiębiorstwem
1.4. Analiza odchyleń w spojrzeniach armatorów i klientów polskich stoczni
Streszczenie/Summary
2. Ocena sukcesu projektu na podstawie wytycznych metodyki SCRUM (Emil Bukłaha)
2.1. Sukces w zarządzaniu projektami
2.2. Ocena projektów na przykładzie metodyki SCRUM
2.2.1. Założenia metodyki SCRUM
2.2.2. Role w metodyce SCRUM
2.1. Sukces w zarządzaniu projektami 2.2. Ocena projektów na przykładzie metodyki SCRUM 2.2.1. Założenia metodyki SCRUM 2.2.2. Role w metodyce SCRUM 2.2.3. Struktura metodyki SCRUM z uwzględnieniem sytemu oceny projektu
2.2.4. Kontrola i ocena projektów w metodyce SCRUM
Streszczcnie/Summary
3. Segmentacja modułowa procesów w organizacji - model teoretyczny i wymiary ekonomiczne (Janusz Rymaniak)
3.1. Aspekty teoretyczne segmentacji modułowej
3.1.1. Istota i pojęcia segmentacji modułowej
3.1.2. Model teoretyczny segmentacji modułowej działalności podstawowej w organizacji
3.2. Wyniki badań empirycznych
3.2.1. Studium przypadku - narzędziownia
3.2.2. Studium przypadku - piekarnia
Streszczenie/Summary
4. Audyt wewnętrzny jako narzędzie wspomagające jakość (Małgorzata Wiśniewska)
4.1. Zarządzanie jakością - podejście procesowe w doskonaleniu organizacji
4.2. Audyt - narzędzie doskonalenia
Streszczenie/Summary
5. Sensmaking w zarządzaniu zmianami w polskich szpitalach (Łukasz Sułkowski)
5.1. Znaczenie sensmakingu w zarządzaniu
5.2. Metodyka badań
5.3. Schematy narracyjne zarządzających szpitalami
5.3.1. "Nowy lider to nowa wizja"
5.3.2. "Radykalna zmiana w obliczu katastrofy"
5.3.3. "Dobrze gospodarujemy wspólnym dobrem"
5.3.4. "Obrońmy bezcenny dorobek"
Streszczenie/Summary
6. Zmiany w zakresie zarządzania uczelniami w obliczu istotnych przeobrażeń systemu szkolnictwa wyższego oraz otoczenia uczelni (Marcin Geryk)
6.1. Zmiany prawne systemu szkolnictwa wyższego
6.2. Otoczenie i jego wpływ na funkcjonowanie uczelni
6.3. Zarządzanie uczelniami pod wypływem uwarunkowań zewnętrznych
Streszczenie/Summary
7. Obszary zmian w wymiarach jakości usług (Jolanta Łopatowska, Grzegorz Zieliński)
7.1. Cechy charakterystyczne usług
7.2. Wymiary jakości usług
7.3. Zarządzanie zmianą
7.4. Zmiany w wymiarach jakości usług
Streszczenie/Summary
8. Gotowość do podejmowania ryzyka a poziom kierowania (Stefan Tokarski, Krzysztof Tokarski, Joanna Sikora)
8.1. Metody i organizacja badań
8.2. Studia empiryczne nad gotowością do podejmowania ryzyka a poziomem kierowania
8.2.1. Analiza statystyczna
8.2.2. Synteza wyników badań
Streszczenie/Summary
9. Taksonomia wrocławska jako metoda klasyfikacji spółek na przykładzie wybranego funduszu inwestycyjnego (Karolina Kalińska)
9.1. Wielowymiarowa analiza porównawcza (taksonomia wrocławska)
9.2. Fundusze inwestycyjne w Polsce
9.3. Przykład empiryczny
Streszczenie/Summary
CZĘŚĆ II
ORGANIZACJA W OTOCZENIU A STRATEGIA ROZWOJU
10. Konsorcjum jako przykład współpracy przedsiębiorców (Aneta Chrząszcz)
10.1. Podstawowe rodzaje współpracy w ujęciu ekonomicznym
10.2. Konsorcjum a formy współpracy przedsiębiorców w ujęciu prawnym
10.3. Zalety i wady konsorcjum
Streszczenie/Summary
11. Współpraca przemysłu i nauki jako jeden z kierunków rozwoju współczesnych przedsiębiorstw na przykładzie ENERGA SA (Michał Zabielski)
11.1. Podstawowe informacje o przedsiębiorstwie
11.2. Inicjatywy prowadzone przez ENERGA SA
11.2.1. Zadanie badawcze nr 4
11.2.2. Czasopismo naukowe "Acta Energetica"
11.2.3. Konkurs na grant badawczy i najlepszą pracę doktorską
11.2.4. Konkurs "Energia Przyszłości"
Streszczenie/Summary
12. Strategia publicznej rozgłośni regionalnej na przykładzie Radia Koszalin (Piotr Ostrowski)
12.1. Metodyka projektu
12.2. Synteza strategii Radia Koszalin
12.3. Diagnoza strategiczna
12.3.1. Radio Koszalin jako nadawca publiczny
12.3.2. Miejsce na rynku regionalnym i lokalnym
12.3.3. Struktura programowa
12.3.4. Oddziaływanie reklamowe
12.3.5. Poziom nowoczesności technicznej i technologicznej
12.3.6. Źródła finansowania działalności spółki
12.4. Projekty strategiczne
12.4.1. Rozwój lokalnej i regionalnej informacji
12.4.2. Rozwój lokalnej publicystyki
12.4.3. Rozwój programów rozrywkowych - redakcja muzyczna
12.4.4. Zarządzanie wizerunkiem i marką Radia Koszalin
12.4.5. Wzrost przychodów z reklam
12.4.6. Wyniki ekonomiczno-finansowe spółki
12.4.7. Rozwój nowoczesnej infrastruktury technicznej
Streszczenie/Summary
13. Restrukturyzacja i jej wpływ na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa HZZ Osowa Sień Sp. z o.o. (Małgorzata Karolewska-Szparaga)
13.1. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa
13.2. Działania restrukturyzacyjne w badanym przedsiębiorstwie
13 3. Wyniki ekonomiczne działań restrukturyzacyjnych w badanym przedsiębiorstwie
Streszczenie/Summary
14. Modele biznesu firm świadczących usługi medyczne w województwie łódzkim ( Aleksandra Krawczyńska)
14 1. Usługi medyczne w kontekście usług profesjonalnych
14.2. Modelowanie działalności usług profesjonalnych
14 3 Poziom rozwoju wiedzy rynkowej wśród świadczeniodawców usług medycznych
Streszczenie/Summary
15. Programy wspierania budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu jako element strategicznej koncepcji rozwoju Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Sp. z o.o. - studium przypadku (Jacek Pauli)
15.1. Dlaczego PSSE wspiera proces budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu?
15.1.1. Tereny PSSE na potencjalnej lokalizacji elektrowni jądrowej na Pomorzu
15.1.2. Bałtycki Port Nowych Technologii w Gdyni jako zaplecze produkcyjno-magazynowe nowej inwestycji
15.2. Najważniejsze działania PSSE w zakresie wspierania koncepcji budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu
15.2.1. Zespół ds. Przygotowań Województwa Pomorskiego do Realizacji Inwestycji Budowy Elektrowni Jądrowej - wsparcie działań przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny
15.2.2. Dla kogo elektrownia jądrowa? Wielki projekt badawczy PSSE
15.2.3. Forum Dialogu i Współpracy Województwa Pomorskiego "Energia i Samorządność"
15.2.4. Monografia "Energetyka Jądrowa w Polsce"
15.3. Wsparcie działań medialnych - tworzenie pozytywnego wizerunku koncepcji budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu jako element działań PSSE
15.3.1. Atomowy Autobus
15.3.2. Kawiarenki Energetyczne
15.3.3. Filmy promocyjne na temat energetyki
Streszczenia/Summary
16. Determinanty rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Pomorskiem (Andrzej Sułkowski)
16.1. Charakterystyka IOB w Pomorskiem
16.2. Szansę, zagrożenia i bariery systemu wsparcia sektora MSP 1
16.3. Projekty usprawnienia działania instytucji otoczenia biznesu w Pomorskiem
16.4. Charakterystyka badań
16.5. Wybrane wyniki i wnioski z badań
Streszczenie/Summary
17. Determination of Priority of Logistics Service Offerings for SME (Zoia Kairu, Okna Ivanova, Inna Kayim)
17.1. Methodology proposed
17.1.1. Hypotheses to be evaluated
17.1.2. Steps in hypothesis testing
17.1.3. Forming the logistics service system
Summary
18. Polska firma IT w Dolinie Krzemowej - studium przypadku i próba analizy w kontekście teorii internacjonalizacji (Dominika Latusek-Jurczak)
18.1. Born global i affshoring
18.2. Metoda badań
18.3. Studium przypadku "Engineers World"
18.3.1. Założenie firmy
18.3.2. Kryzys w firmie
18.3.3. Ekspansja do USA
18.3.4. Projekty w USA
Streszczenie/Summary
19. Motywy osiedlania się polskich firm na terenie niemieckiego przygranicznego powiatu Uecker-Randow (Kamil Lis)
19.1. Charakterystyka omawianego regionu przygranicznego
19.1.1. Przedstawienie omawianego regionu
19.1.2. Ogólne motywy polskich inwestycji bezpośrednich w Niemczech
19.2. Przedsiębiorczość polska na terenie niemieckiego przygranicznego powiatu Uecker-Randow
19.2.1. Niemieckie instytucje otoczenia biznesu w regionie oraz ich stosunek do przedsiębiorców z Polski
19.2.2. Quasi-instytucje wspomagające polskich przedsiębiorców w regionie przygranicznym
19 3. Motywy inwestycyjne polskich przedsiębiorstw w badanym regionie przygranicznym
Streszczenie/Summary
CZĘŚĆ III
INNOWACJE I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
20. Zdolność przedsiębiorstw do proinnowacyjnego współdziałania na przykładzie regionu kujawsko-pomorskiego (Mirosław Haffer)
20.1. Potrzeba proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia
20.2. Częstotliwość proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia
20.3. Efekty proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia
20.4. Bariery proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia
Streszczenie/Summary
21. Determinanty i efekty rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na połączeniach kooperacyjnych, sieciach i klastrach (Sylwia Badowska)
21.1. Determinanty funkcjonowania przedsiębiorstwa innowacyjnego
Współpraca w powiązaniach kooperacyjnych, sieciach i klastrach jako otoczenie wspierające innowacyjności przedsiębiorstw
Streszczenie/Summary
22. Kapitał intelektualny małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce (Agnieszka Różycka)
22.1. Zjawisko kapitału intelektualnego
22.1.1. Koncepcja kapitału intelerktualnego
22.1.2. Definicja kapitału intelektualnego
22.1.3. Struktura kapitału intelektualnego
22.2. Badanie kapitału intelektualnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
22.2.1. Grupa docelowa przeprowadzonego badania
22.2.2. Metoda badawcza
22.2.3. Zakres badań
Streszczenie/Summary
23. Produktywność pracowników wiedzy jako główne wyzwanie zarządzania w XXI wieku (Michał Igielski)
23.1. Identyfikacja pracowników wiedzy w przedsiębiorstwie
23.2. Produktywność pracowników ery industrialnej
23.3. Produktywność pracowników wiedzy
Streszczenie/Summary
24. Audyt innowacyjności jako narzędzie wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem(Małgorzata Skweres-Kuchta)
24.1. Podstawy metodyczne i charakterystyka narzędzia badawczego
24.2. Analiza komparatywna innowacyjności przedsiębiorstw
24.2.1. Charakterystyka próby badawczej
24.2.2. Procesy innowacyjne w usługach - region zachodniopomorski na tle hamburskiego
24.2.3. Procesy innowacyjne w usługach i przemyśle - podobieństwa i różnice
Streszczenie/Summary
25. Przedsiębiorczość destruktywna w Polsce - analiza na podstawie panelu ekspertów (Małgorzata Olimpia Bielenia)
25.1. Prezentacja istoty przedsiębiorczości destruktywnej
25.2. Kontekst instytucjonalny
25.3. Badanie skali i form przedsiębiorczości destruktywnej w podmiotach gospodarczych w Polsce - wyniki badań i wnioski
Streszczenie/Summary
26. Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej (Beata Krawczyk-Bryłka)
26 1. Znaczenie i źródła mitów przedsiębiorczości
26.2. Rodzaje mitów przedsiębiorczości
26.3. Studenckie mity przedsiębiorczości - wyniki badań
Streszczenie/Summary
27. Przedsiębiorcze podejście do zarządzania organizacją (Aniela Mikulska)
27.1. Kompetencje przedsiębiorcze
27.2. Zarządzanie przedsiębiorcze jako wyznacznik przewagi konkurencyjnej
27.3. Orientacja przedsiębiorcza jako wyraz przedsiębiorczego podejścia do zarządzania
Streszczenie/Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.34 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 574-584. Indeks.
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Wstęp
CZĘŚĆ PIERWSZA STRATEGIE
Wprowadzenie: Zasady analizy strategicznej
1. Analiza konkurencji
Analiza kontekstu konkurencji
Grupy strategiczne
Wartości dziedziny działalności
2. Przewaga konkurencyjna a pozycja konkurencyjna
Przewaga konkurencyjna
Łańcuch wartości
Łańcuch wartości a przewaga konkurencyjna
Pozycja konkurencyjna
Trwałość przewagi konkurencyjnej
3. Strategie kosztowe
Efekt doświadczenia
Strategiczne implikacje efektu doświadczenia
Efekt doświadczenia a analiza kosztów
Ograniczenia koncepcji krzywej doświadczenia i niebezpieczeństwa strategii kosztowej
4. Strategie wyróżniania się (dyferencjacji)
Dyferencjacja w teorii ekonomii
Oferta standardowa a oferta wyróżniania się
Siatka analizy strategii konkurencyjnych
Typologia strategii dyferencjacji
Warunki powodzenia strategii dyferencjacji
5. Segmentacja strategiczna
Segmentacja strategiczna a segmentacja marketingowa
Cele segmentacji strategicznej
Wyodrębnianie i
Kryteria podziału
Kryteria grupowania
Odpowiedni rynek
Analiza dynamiczna
Trudności segmentacji strategicznej
6. Portfel strategiczny
Modele analizy portfelowej
Zarządzanie portfelem działalności
Ograniczenia analizy portfelowej
Uwzględnianie technologii w analizie portfelowej
Wnioski
7. Dwie drogi rozwoju: specjalizacja i dywersyfikacja
Specjalizacja
Dywersyfikacja strategiczna
Drogi rozwoju
8. Strategie globalizacji
Czynniki wyjaśniające zjawisko globalizacji
Globalizacja jako forma konkurencji
Strategia globalna a przewaga konkurencyjna
Globalizacja a łańcuch wartości
Globalizacja a drogi rozwoju
Wnioski
9. Strategie akwizycji
Motywy fuzji i akwizycji
Procesy akwizycji
10. Alianse strategiczne
Definicja
Niejednoznaczność relacji rywalizaqcja - kooperacja
Cechy i korzyści aliansów strategicznych
Trzy główne rodzaje aliansów
Dynamika procesów zarządzania różnymi typami aliansów
Wnioski
11. Strategie relacyjne
Podejście relacyjne
Teoria relacji
Trójwymiarowy model strategii
Wnioski
Konkluzje: zawód (specjalność)
CZĘŚĆ DRUGA STRUKTURY
Wprowadzenie
12. Teoria struktur - elementy podstawowe
Definicje
Determinanty struktury
Dyferencjacja - integracja
Struktury a złożoność
Struktury a kultury
13. Trzy podstawowe typy struktur
Struktura funkcjonalna
Struktura dywizjonalna
Struktury macierzowe
14. Struktury złożone, międzynarodowe i projektowe
Heterogeniczność
Internacjonalizacja
Projekty
Ku nowym strukturom
15. Zmiana organizacyjna i nowe podejście do problematyki struktur
Zmiana organizacyjna
Struktury integrujące zmianę
Konkluzje
CZĘŚĆ TRZECIA DECYZJE
Wprowadzenie
16. Planowanie przedsiębiorstwa a zarządzanie strategiczne
Definicja pojęcia "planowanie przedsiębiorstwa"
Ewolucja klasycznych systemów planowania
Kryzys planowania
Architektura systemów planowania strategicznego
Potencjalne funkcje planowania
Planowanie: stosować je czy nie?
17. Podstawowe modele procesów decyzyjnych
Model jednoosobowego aktora
Model organizacyjny
Model polityczny
Model kosza na śmieci
18. Procesy decyzyjne a opanowywanie strategii
Model polityki organizacyjnej
Inkrementalizm logiczny
Inkrementalizm poznawczy
Konkluzje
19. Formowanie strategii
Intencje strategiczne a strategia realizowania
Reprodukcja i rewolucja strategiczna
Konkluzje: Kierownik i formowanie strategii
CZĘŚĆ CZWARTA TOŻSAMOŚĆ
Wprowadzenie
20. Kultura przedsiębiorstwa
Znaczenie uwarunkowań społeczno - kulturowych
Kultura narodowa a kultura przedsiębiorstwa
Definicja kultury przedsiębiorstwa
Kultura czy kultury
Typologia kultur przedsiębiorstwa
Kultura przedsiębiorstwa a przywództwo
21. W samym sercu tożsamości: przywództwo i kontrakt psychologiczny
Psychoanalityczne podejście do problemu przywództwa
Tożsamość jednostkowa a tożsamość organizacyjna
22. Zarządzanie tożsamością
Etap konieczny: rozpoznawanie tożsamości
Koncepcja ogniskowania
Czas jako sprzymierzeniec
Opór wobec zmian
Kilka zasad i przesłanek
Różne procesy zmian: od struktury do symboliki
Konkluzje
Konkluzje ogólne
Bibliografia
Słownik
Indeks pojęć
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
U góry okł.: HPWS - High Performance Work Systems.
Bibliografia przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zielone zarządzanie ludźmi : green HRM / Marek Bugdol, Izabela Stańczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 166, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 141-166.
"Zielone zarządzanie ludźmi. Green HRM" jest opracowaniem oryginalnym i nowatorskim. Na rynku polskim nie istnieje jeszcze tego typu publikacja, a sam temat jest dopiero rozpoznawany. Myśl przewodnia dotyczy rozwiązań prośrodowiskowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Głównymi celami pracy są: identyfikacja czynników sprzyjających zachowaniom prośrodowiskowym, ukazanie możliwości kształtowania zachowań prośrodowiskowych i świadomości środowiskowej, określenie czynników sprzyjających zachowaniom nieetycznym, ustalenie działań specjalistów HR w zakresie zielonej rekrutacji i selekcji, zielonej adaptacji i socjalizacji, eksploracja działań organizacji dotycząca przygotowania zielonych miejsc pracy oraz rozpoznanie postrzeganego wsparcia organizacyjnego dla menedżerów i pracowników.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część I. ŚWIADOMOŚĆ ŚRODOWISKOWA I ZACHOWANIA PROŚRODOWISKOWE
Rozdział 1. Zachowawcze problemy zarządzania ludźmi
1.1. Świadomość środowiskowa pracowników
1.2. Zachowania prośrodowiskowe
1.3. Kształtowanie świadomości i zachowań prośrodowiskowych
1.4. Zachowania nieetyczne szkodzące środowisku
1.5. Problem zachowań nieetycznych proorganizacyjnych
1.6. Możliwości ograniczania zachowań nieetycznych
Część II. PROCESY ZIELONEGO ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (GREEN HRM)
Rozdział 2. Procesy HR a Green HRM
2.1. Komponenty zielonego zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Zielona rekrutacja i selekcja
2.3. Zielona adaptacja i socjalizacja
2.4. Zielone postrzegane wsparcie organizacyjne
2.5. Zielone miejsca pracy
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej