Gospodarka oparta na wiedzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(5)
Autor
Kopycińska Danuta
(2)
Borowska Alina
(1)
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Karwiński Marcin
(1)
Kozielski Robert
(1)
Król Lech C
(1)
Kurek Krzysztof (1974- )
(1)
Ludwiński Mariusz
(1)
Maciorowski Artur
(1)
Matuska Ewa
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Miś Alicja
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Pauli Urban (1979- )
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Pomykalski Andrzej
(1)
Przygodzki Zbigniew
(1)
Purgał-Popiela Joanna
(1)
Romanowska Maria (tłumaczka)
(1)
Sokołowicz Mariusz E
(1)
Strożek Piotr
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1514)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Gospodarka oparta na wiedzy
(-)
Rodzina
(1118)
Powieść młodzieżowa polska
(991)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(865)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(534)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(499)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(478)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(453)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(375)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(367)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(305)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(264)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Policjanci
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Zabójstwo
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Wsie
(203)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Wybory życiowe
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(178)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Dziennikarze
(169)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(161)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 255-272.
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing.
Zawiera:
Wstęp 1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
Wprowadzenie
1.1. Cyfrowa transformacja
1.2. Marketing a cyfrowa transformacja
1.3. Marketing a technologia
1.4. Marketing a metody zarządzania
1.5. Marketing a organizacja działań
1.6. Przyszłość marketingu
Podsumowanie
2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej / ROBERT KOZIELSKI
Wprowadzenie
2.1. Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach
2.2. Czwarta rewolucja przemysłowa - w kierunku zmiany zasad konkurowania
2.3. Źródła sukcesu organizacji - analiza podejść - elementy wspólne i odróżniające
2.4. Czterolistna koniczyna - sukces w epoce cyfrowej
Podsumowanie
3. Homo Cyber Oeconomicus - nowy wymiar zachowań konsumenckich / BOGDAN GREGOR, DOMINIKA KACZOROWSKA-SPYCHALSKA
Wprowadzenie
3.1. Konsument wobec technologii cyfrowych
3.2. Homo Cyber Oeconomicus - w kierunku przyszłości
3.3. Ekosystem cyfrowych interakcji
Podsumowanie
4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej - uwarunkowania i wyzwania / JAN W. WIKTOR
Wprowadzenie
4.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci - uwarunkowania i zależności
4.2. Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line
4.3. Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej - funkcje i instrumenty
4.4. Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej - elementy web-analityki
4.5. Strategiczne wyzwania wobec komunikacji marketingowej
Podsumowanie
5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 / HENRYK MRUK
Wprowadzenie
5.1. Marka i jej istota na rynku 4.0
5.2. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów
5.3. Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0
5.4. Pozycjonowanie marki na rynku 4.0
5.5. Wartości tworzą pozycję marki
5.6. Tożsamość oraz wizerunek marki
5.7. Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa
5.8. Lokalizacja marki na rynku 4.0
Podsumowanie
6. Badania marketingowe - nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej / KRYSTYNA MAZUREK-ŁOPACIŃSKA
Wprowadzenie
6.1. Badania jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej
6.2. Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów
6.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji
6.4. Big Data w analityce marketingowej
6.5. Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych
6.6. Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych
6.7. Kierunki zastosowań analityki marketingowej
Podsumowanie
7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji / BOGDAN GREGOR, MAGDALENA KALIŃSKA-KULA
Wprowadzenie
7.1. Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu
7.2. Konkurencyjność współczesnej organizacji
7.3. Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją
7.4. Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy
7.5. Wykorzystanie Market Intelligence dla wsparcia decyzji menedżerskich - w świetle wyników badań własnych Podsumowanie
Podsumowanie
8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami / ANDRZEJ POMYKALSKI
Wprowadzenie
8.1. Przesłanki i kierunki zmian
8.2. Istota innowacji
8.3. Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki
8.4. Zarządzanie innowacjami
8.5. Zarządzanie sieciowe innowacjami
Podsumowanie
9. Oczami praktyków
9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje / ARTUR MACIOROWSKI
9.2. Deep Learning - przywitaj się z Golemem / LECH C. KRÓL
9.3. Trzy wymiary marketera - co współczesny marketer wiedzieć powinien? / MARIUSZ LUDWIŃSKI
Epilog
O Autorach
Bibliografia
Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 33 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady zrównoważonej gospodarki / [redaktor prowadzący Krzysztof Kurek ; tłumaczenie Maria Romanowska]. - Warszawa : Agora, copyright 2011. - 143 strony : ilustracje, fotografie ; 26 cm.
(Nauka ekstra ; t. 13)
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
(Poleca prof. Aleksander Wolszczan)
Na książce błędny ISBN kolekcji.
Bibliografia na stronie 143. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 502 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 332.14 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie talentami w organizacji / redakcja naukowa Aleksy Pocztowski. - Wydanie 2, uaktualnione. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 244 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 229-238. Indeks.
Coraz więcej firm opracowuje i wdraża programy tworzone z myślą o utalentowanych pracownikach. W gospodarce opartej na wiedzy zarządzanie talentami jest nie tylko kolejnym działaniem w ramach funkcji personalnej, lecz także składnikiem strategii przedsiębiorstwa. Pozostaje jednak wiele niedostatecznie wyjaśnionych kwestii związanych z tą problematyką, począwszy od rozumienia istoty talentów i zarządzania nimi, poprzez czynniki sprzyjające rozwijaniu talentów oraz bariery w tym procesie, a na różnym postrzeganiu roli talentów w organizacji skończywszy. Zagadnienia te omówiono w niniejszej publikacji będącej efektem studiów teoretycznych oraz badań empirycznych.
Przedstawiono w niej między innymi:
- przyczyny wzrostu znaczenia talentów w organizacjach,
- role głównych podmiotów w procesie zarządzania talentami,
- propozycję modelowego ujęcia procesu zarządzania talentami w organizacji,
- strategię zarządzania talentami,
- sposoby pozyskiwania talentów,
- zagadnienia związane z zatrzymywaniem i rozwojem talentów w firmie, a także ich pomiarem i oceną.
Cennym uzupełnieniem książki są studia przypadków z dziedziny zarządzania talentami.
SPIS TREŚCI
O autorach
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Rosnące znaczenie talentów w gospodarce - Beata Irma Buchelt
Gospodarka oparta na wiedzy
Deficyt utalentowanych pracowników
Zmiany demograficzne w krajach wysoko rozwiniętych
Mobilność pracowników
Wnioski dla zarządzania zasobami ludzkimi
ROZDZIAŁ 2. Istota talentu i zarządzania talentami - Alicja Miś, Aleksy Pocztowski
Pojęcie i cechy talentu
Zarządzanie talentami - wyjaśnienie pojęcia w kontekście organizacji
Podmioty zarządzania talentami
Model zarządzania talentami w organizacji
ROZDZIAŁ 3. Strategiczne aspekty zarządzania talentami - Beata Irma Buchelt
Istota i różne ujęcia strategii zarządzania talentami
Budowanie marki pracodawcy
Strategiczne elementy zarządzania talentami w świetle badań empirycznych
Strategia zarządzania talentami a strategia firmy
Proces strategicznego zarządzania talentami
ROZDZIAŁ 4. Pozyskiwanie pracowników utalentowanych - Urban Pauli
Powody pozyskiwania talentów
Pozyskiwanie talentów na zewnątrz organizacji
Identyfikowanie talentów w organizacji
Selekcja talentów
Kierunki zmian w zakresie pozyskiwania talentów
ROZDZIAŁ 5. Retencja pracowników utalentowanych - Marcin Karwiński
Przyczyny rezygnacji z pracy
Działania podejmowane w celu retencji pracowników utalentowanych
Retencja talentów w organizacji a inne elementy systemu zzl
ROZDZIAŁ 6. Procesy rozwoju pracowników utalentowanych - Alicja Miś
Znaczenie i cechy procesów uczenia się we współczesnej organizacji
Elementy procesu rozwoju pracowników utalentowanych
Pracownicy o wysokim potencjale a pracownicy utalentowani
Specyfika procesów rozwojowych pracowników utalentowanych
Techniki rozwoju pracowników utalentowanych
ROZDZIAŁ 7. Pomiar i ocena w zarządzaniu talentami - Joanna Purgał-Popiela
Pojęcie, zakres i funkcje pomiaru i oceny
Pomiar i ocena talentów
Pomiar efektów i ocena procesu zarządzania talentami
Rola podmiotów zarządzania talentami
Narzędzia pomiaru i oceny w zarządzaniu talentami
ROZDZIAŁ 8. Programy zarządzania talentami - Aleksy Pocztowski
STUDIUM PRZYPADKU 1. Wyjątkowe miejsce dla wyjątkowych ludzi - studium przypadku zarządzania talentami w firmie British American Tobacco Polska - Kalina Siekierska
STUDIUM PRZYPADKU 2. Wykorzystanie testów psychometrycznych w programach rozwojowych dla pracowników z wysokim potencjałem w Centrum Technicznym firmy Delphi Poland SA - Monika Schwertner
STUDIUM PRZYPADKU 3. Każdy jest wyjątkowy. Program rozwoju pracowników w Leroy Merlin Polska - Joanna Kotzian
LITERATURA
INDEKS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka oparta na wiedzy w ujęciu regionalnym / Piotr Strożek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. - 243 strony : il. (w tym kolorowe), mapy, rysunki, schematy, tabele, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 206-216.
Książka podejmuje bardzo ważną, aktualną i szeroko dyskutowaną problematykę rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. (...) wnosi wkład w rozwój metod badania tego zagadnienia w ujęciu regionalnym oraz ma istotny walor praktyczny dla prowadzenia polityki gospodarczej realizującej postulat budowy GOW. - [prof. zw. dr hab. Józef Pociecha Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie]
(...) praca stanowi kompleksowe i rzetelne studium stanu zaawansowania budowy gospodarki opartej na wiedzy w regionach Polski przy wykorzystaniu najważniejszych metod analiz statystyczno-ekonometrycznych stosowanych głównie przez ekspertów Banku Światowego i Komisji Europejskiej, jak również metody czołowych statystyków, którzy stworzyli miary koncentracji przestrzennej oraz modele panelowe z dekompozycją wyrazu wolnego oraz dekompozycją składnika losowego dla budowy, estymacji i interpretacji wyników, oraz metody Hellwiga i statystyki Morana dla dokonania charakterystyki zjawiska autokorelacji przestrzennej na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym. - [prof. zw. dr hab. Zofia Wysokińska Uniwersytet Łódzki]
Wstęp
Rozdział 1
Istota gospodarki opartej na wiedzy
1.1. Wprowadzenie
1.2. Podstawowe pojęcia, definicje i przesłanki jakościowe
1.3. Gospodarka oparta na wiedzy a innowacyjność
1.4. Budowanie gospodarki opartej na wiedzy
1.5. GOW z perspektywy regionu
1.6. Podsumowanie
Rozdział 2
Mierniki gospodarki opartej na wiedzy
2.1. Wprowadzenie
2.2. Wieloaspektowość pomiaru wiedzy
2.3. Metodologia Banku Światowego
2.4. Tablica wyników badań Unii i innowacji
2.5. Aspekt regionalny
2.6. Podsumowanie
Rozdział 3
Charakterystyka wybranych metod badawczych
3.1. Wprowadzenie
3.2. Koncentracja przestrzenna
3.3. Narzędzia klasyfikacji i grupowania danych przestrzennych
3.4. Autokorelacja przestrzenna
3.5. Modele panelowe
3.6. Podsumowanie
Rozdział 4
Przestrzenne zróżnicowanie gospodarki opartej na wiedzy w Polsce
4.1. Wprowadzenie
4.2. Charakterystyka zmiennych
4.3. Klasyfikacja województw według GOW
4.4. Ranking regionalnych GOW
4.5. Interakcje przestrzenne
Podsumowanie
Rozdział 5
Wpływ czynnika wiedzy i innowacji na poziom egzystencji społeczeństwa w polskich województwach
5.1. Wprowadzenie
5.2. Poziom egzystencji społeczeństwa w polskich województwach
5.3. Dobór zmiennych metodą Hellwiga
5.4. Panelowy model GOW w Polsce w ujęciu regionalnym
5.5. Kierunki dalszych badań w zakresie pomiaru GOW
5.6. Podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
ZAŁĄCZNIKI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 332 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej