Zarządzanie zmianą
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
Czytelnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Egeman Marian (1940- )
(3)
Albigowski Marek
(1)
Badowska Sylwia
(1)
Baugier Jean-Marc (1944- )
(1)
Bełżecka Hanna
(1)
Bielenia Małgorzata Olimpia
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Chrząszcz Aneta
(1)
Clarke Liz (1946- )
(1)
Czapiewski Roman
(1)
Geryk Marcin
(1)
Grouard Benoît
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Igielski Michał (ekonomia)
(1)
Ivanova Olena
(1)
Kalińska Karolina
(1)
Karolewska-Szparaga Małgorzata
(1)
Kayira Inna
(1)
Kaïra Zoâ Stepanìvna
(1)
Krawczyk-Bryłka Beata
(1)
Krawczyńska Aleksandra
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lis Kamil
(1)
Meston Francis
(1)
Mikulska Aniela Beata
(1)
Monod Nicole
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Ostrowski Piotr (1964- )
(1)
Pauli Jacek
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Rymaniak Janusz
(1)
Różycka Agnieszka
(1)
Sasin Maciej
(1)
Sauret Christian
(1)
Sikora Joanna (ekonomia)
(1)
Skweres-Kuchta Małgorzata
(1)
Sułkowski Andrzej
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Thierry Dominique
(1)
Tokarski Krzysztof (nauki ekonomiczne)
(1)
Tokarski Stefan (1939- )
(1)
Vuillod Serge (1948- )
(1)
Więcek-Janka Ewa
(1)
Wiśniewska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Zabielski Michał
(1)
Zieliński Grzegorz (nauki ekonomiczne)
(1)
Łopatowska Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1506)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Zarządzanie zmianą
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(862)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(475)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(365)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(302)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(274)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(261)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(182)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(167)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kalifornia (Stany Zjednoczone)
(1)
Löcknitz (Niemcy, kraj związkowy Meklemburgia-Pomorze, pow. Vorpommern-Greifswald)
(1)
Pomorze
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Uecker-Randow (Niemcy ; okręg)
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 22)
Gatunek
Bibliografia przy pracach.
W odpowiedzi na zapotrzebowania współczesnych organizacji powstają nowe koncepcje zarządzania oraz rodzą się innowacyjne i przedsiębiorcze strategie. Zagadnieniom tym jest poświęcona ta publikacja. Zebrane i ujęte w trzech częściach niniejszego opracowania artykuły dowodzą bogatych zainteresowań badawczych środowiska naukowego i gospodarczego w Polsce. Wskazują także na istotne zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji, wymagające nowych rozwiązań, skutecznych strategii popartych umiejętnością analizy otoczenia oraz przedsiębiorczych postaw menedżerów i pracowników prowadzących do innowacji.
Zawiera:
Wstęp
CZĘŚĆ I
NOWE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA
1. Zarządzanie procesowe a kształtowanie się struktury organizacyjnej w przedsiębiorstwie (Bogdan Nogabki, Roman Czapiewski)
1.1. Zarządzanie poprzez procesy - zwiększenie skuteczności działania w budowaniu relacji z klientami w organizacji przedsiębiorstwa
1.2. Nowoczesne podejście do organizacji przedsiębiorstwa
1.3. Wykorzystanie zarządzania projektami w powiązaniu z procesową strukturą zarządzania przedsiębiorstwem
1.4. Analiza odchyleń w spojrzeniach armatorów i klientów polskich stoczni
Streszczenie/Summary
2. Ocena sukcesu projektu na podstawie wytycznych metodyki SCRUM (Emil Bukłaha)
2.1. Sukces w zarządzaniu projektami
2.2. Ocena projektów na przykładzie metodyki SCRUM
2.2.1. Założenia metodyki SCRUM
2.2.2. Role w metodyce SCRUM
2.1. Sukces w zarządzaniu projektami 2.2. Ocena projektów na przykładzie metodyki SCRUM 2.2.1. Założenia metodyki SCRUM 2.2.2. Role w metodyce SCRUM 2.2.3. Struktura metodyki SCRUM z uwzględnieniem sytemu oceny projektu
2.2.4. Kontrola i ocena projektów w metodyce SCRUM
Streszczcnie/Summary
3. Segmentacja modułowa procesów w organizacji - model teoretyczny i wymiary ekonomiczne (Janusz Rymaniak)
3.1. Aspekty teoretyczne segmentacji modułowej
3.1.1. Istota i pojęcia segmentacji modułowej
3.1.2. Model teoretyczny segmentacji modułowej działalności podstawowej w organizacji
3.2. Wyniki badań empirycznych
3.2.1. Studium przypadku - narzędziownia
3.2.2. Studium przypadku - piekarnia
Streszczenie/Summary
4. Audyt wewnętrzny jako narzędzie wspomagające jakość (Małgorzata Wiśniewska)
4.1. Zarządzanie jakością - podejście procesowe w doskonaleniu organizacji
4.2. Audyt - narzędzie doskonalenia
Streszczenie/Summary
5. Sensmaking w zarządzaniu zmianami w polskich szpitalach (Łukasz Sułkowski)
5.1. Znaczenie sensmakingu w zarządzaniu
5.2. Metodyka badań
5.3. Schematy narracyjne zarządzających szpitalami
5.3.1. "Nowy lider to nowa wizja"
5.3.2. "Radykalna zmiana w obliczu katastrofy"
5.3.3. "Dobrze gospodarujemy wspólnym dobrem"
5.3.4. "Obrońmy bezcenny dorobek"
Streszczenie/Summary
6. Zmiany w zakresie zarządzania uczelniami w obliczu istotnych przeobrażeń systemu szkolnictwa wyższego oraz otoczenia uczelni (Marcin Geryk)
6.1. Zmiany prawne systemu szkolnictwa wyższego
6.2. Otoczenie i jego wpływ na funkcjonowanie uczelni
6.3. Zarządzanie uczelniami pod wypływem uwarunkowań zewnętrznych
Streszczenie/Summary
7. Obszary zmian w wymiarach jakości usług (Jolanta Łopatowska, Grzegorz Zieliński)
7.1. Cechy charakterystyczne usług
7.2. Wymiary jakości usług
7.3. Zarządzanie zmianą
7.4. Zmiany w wymiarach jakości usług
Streszczenie/Summary
8. Gotowość do podejmowania ryzyka a poziom kierowania (Stefan Tokarski, Krzysztof Tokarski, Joanna Sikora)
8.1. Metody i organizacja badań
8.2. Studia empiryczne nad gotowością do podejmowania ryzyka a poziomem kierowania
8.2.1. Analiza statystyczna
8.2.2. Synteza wyników badań
Streszczenie/Summary
9. Taksonomia wrocławska jako metoda klasyfikacji spółek na przykładzie wybranego funduszu inwestycyjnego (Karolina Kalińska)
9.1. Wielowymiarowa analiza porównawcza (taksonomia wrocławska)
9.2. Fundusze inwestycyjne w Polsce
9.3. Przykład empiryczny
Streszczenie/Summary
CZĘŚĆ II
ORGANIZACJA W OTOCZENIU A STRATEGIA ROZWOJU
10. Konsorcjum jako przykład współpracy przedsiębiorców (Aneta Chrząszcz)
10.1. Podstawowe rodzaje współpracy w ujęciu ekonomicznym
10.2. Konsorcjum a formy współpracy przedsiębiorców w ujęciu prawnym
10.3. Zalety i wady konsorcjum
Streszczenie/Summary
11. Współpraca przemysłu i nauki jako jeden z kierunków rozwoju współczesnych przedsiębiorstw na przykładzie ENERGA SA (Michał Zabielski)
11.1. Podstawowe informacje o przedsiębiorstwie
11.2. Inicjatywy prowadzone przez ENERGA SA
11.2.1. Zadanie badawcze nr 4
11.2.2. Czasopismo naukowe "Acta Energetica"
11.2.3. Konkurs na grant badawczy i najlepszą pracę doktorską
11.2.4. Konkurs "Energia Przyszłości"
Streszczenie/Summary
12. Strategia publicznej rozgłośni regionalnej na przykładzie Radia Koszalin (Piotr Ostrowski)
12.1. Metodyka projektu
12.2. Synteza strategii Radia Koszalin
12.3. Diagnoza strategiczna
12.3.1. Radio Koszalin jako nadawca publiczny
12.3.2. Miejsce na rynku regionalnym i lokalnym
12.3.3. Struktura programowa
12.3.4. Oddziaływanie reklamowe
12.3.5. Poziom nowoczesności technicznej i technologicznej
12.3.6. Źródła finansowania działalności spółki
12.4. Projekty strategiczne
12.4.1. Rozwój lokalnej i regionalnej informacji
12.4.2. Rozwój lokalnej publicystyki
12.4.3. Rozwój programów rozrywkowych - redakcja muzyczna
12.4.4. Zarządzanie wizerunkiem i marką Radia Koszalin
12.4.5. Wzrost przychodów z reklam
12.4.6. Wyniki ekonomiczno-finansowe spółki
12.4.7. Rozwój nowoczesnej infrastruktury technicznej
Streszczenie/Summary
13. Restrukturyzacja i jej wpływ na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa HZZ Osowa Sień Sp. z o.o. (Małgorzata Karolewska-Szparaga)
13.1. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa
13.2. Działania restrukturyzacyjne w badanym przedsiębiorstwie
13 3. Wyniki ekonomiczne działań restrukturyzacyjnych w badanym przedsiębiorstwie
Streszczenie/Summary
14. Modele biznesu firm świadczących usługi medyczne w województwie łódzkim ( Aleksandra Krawczyńska)
14 1. Usługi medyczne w kontekście usług profesjonalnych
14.2. Modelowanie działalności usług profesjonalnych
14 3 Poziom rozwoju wiedzy rynkowej wśród świadczeniodawców usług medycznych
Streszczenie/Summary
15. Programy wspierania budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu jako element strategicznej koncepcji rozwoju Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Sp. z o.o. - studium przypadku (Jacek Pauli)
15.1. Dlaczego PSSE wspiera proces budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu?
15.1.1. Tereny PSSE na potencjalnej lokalizacji elektrowni jądrowej na Pomorzu
15.1.2. Bałtycki Port Nowych Technologii w Gdyni jako zaplecze produkcyjno-magazynowe nowej inwestycji
15.2. Najważniejsze działania PSSE w zakresie wspierania koncepcji budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu
15.2.1. Zespół ds. Przygotowań Województwa Pomorskiego do Realizacji Inwestycji Budowy Elektrowni Jądrowej - wsparcie działań przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny
15.2.2. Dla kogo elektrownia jądrowa? Wielki projekt badawczy PSSE
15.2.3. Forum Dialogu i Współpracy Województwa Pomorskiego "Energia i Samorządność"
15.2.4. Monografia "Energetyka Jądrowa w Polsce"
15.3. Wsparcie działań medialnych - tworzenie pozytywnego wizerunku koncepcji budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu jako element działań PSSE
15.3.1. Atomowy Autobus
15.3.2. Kawiarenki Energetyczne
15.3.3. Filmy promocyjne na temat energetyki
Streszczenia/Summary
16. Determinanty rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Pomorskiem (Andrzej Sułkowski)
16.1. Charakterystyka IOB w Pomorskiem
16.2. Szansę, zagrożenia i bariery systemu wsparcia sektora MSP 1
16.3. Projekty usprawnienia działania instytucji otoczenia biznesu w Pomorskiem
16.4. Charakterystyka badań
16.5. Wybrane wyniki i wnioski z badań
Streszczenie/Summary
17. Determination of Priority of Logistics Service Offerings for SME (Zoia Kairu, Okna Ivanova, Inna Kayim)
17.1. Methodology proposed
17.1.1. Hypotheses to be evaluated
17.1.2. Steps in hypothesis testing
17.1.3. Forming the logistics service system
Summary
18. Polska firma IT w Dolinie Krzemowej - studium przypadku i próba analizy w kontekście teorii internacjonalizacji (Dominika Latusek-Jurczak)
18.1. Born global i affshoring
18.2. Metoda badań
18.3. Studium przypadku "Engineers World"
18.3.1. Założenie firmy
18.3.2. Kryzys w firmie
18.3.3. Ekspansja do USA
18.3.4. Projekty w USA
Streszczenie/Summary
19. Motywy osiedlania się polskich firm na terenie niemieckiego przygranicznego powiatu Uecker-Randow (Kamil Lis)
19.1. Charakterystyka omawianego regionu przygranicznego
19.1.1. Przedstawienie omawianego regionu
19.1.2. Ogólne motywy polskich inwestycji bezpośrednich w Niemczech
19.2. Przedsiębiorczość polska na terenie niemieckiego przygranicznego powiatu Uecker-Randow
19.2.1. Niemieckie instytucje otoczenia biznesu w regionie oraz ich stosunek do przedsiębiorców z Polski
19.2.2. Quasi-instytucje wspomagające polskich przedsiębiorców w regionie przygranicznym
19 3. Motywy inwestycyjne polskich przedsiębiorstw w badanym regionie przygranicznym
Streszczenie/Summary
CZĘŚĆ III
INNOWACJE I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
20. Zdolność przedsiębiorstw do proinnowacyjnego współdziałania na przykładzie regionu kujawsko-pomorskiego (Mirosław Haffer)
20.1. Potrzeba proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia
20.2. Częstotliwość proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia
20.3. Efekty proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia
20.4. Bariery proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia
Streszczenie/Summary
21. Determinanty i efekty rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na połączeniach kooperacyjnych, sieciach i klastrach (Sylwia Badowska)
21.1. Determinanty funkcjonowania przedsiębiorstwa innowacyjnego
Współpraca w powiązaniach kooperacyjnych, sieciach i klastrach jako otoczenie wspierające innowacyjności przedsiębiorstw
Streszczenie/Summary
22. Kapitał intelektualny małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce (Agnieszka Różycka)
22.1. Zjawisko kapitału intelektualnego
22.1.1. Koncepcja kapitału intelerktualnego
22.1.2. Definicja kapitału intelektualnego
22.1.3. Struktura kapitału intelektualnego
22.2. Badanie kapitału intelektualnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
22.2.1. Grupa docelowa przeprowadzonego badania
22.2.2. Metoda badawcza
22.2.3. Zakres badań
Streszczenie/Summary
23. Produktywność pracowników wiedzy jako główne wyzwanie zarządzania w XXI wieku (Michał Igielski)
23.1. Identyfikacja pracowników wiedzy w przedsiębiorstwie
23.2. Produktywność pracowników ery industrialnej
23.3. Produktywność pracowników wiedzy
Streszczenie/Summary
24. Audyt innowacyjności jako narzędzie wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem(Małgorzata Skweres-Kuchta)
24.1. Podstawy metodyczne i charakterystyka narzędzia badawczego
24.2. Analiza komparatywna innowacyjności przedsiębiorstw
24.2.1. Charakterystyka próby badawczej
24.2.2. Procesy innowacyjne w usługach - region zachodniopomorski na tle hamburskiego
24.2.3. Procesy innowacyjne w usługach i przemyśle - podobieństwa i różnice
Streszczenie/Summary
25. Przedsiębiorczość destruktywna w Polsce - analiza na podstawie panelu ekspertów (Małgorzata Olimpia Bielenia)
25.1. Prezentacja istoty przedsiębiorczości destruktywnej
25.2. Kontekst instytucjonalny
25.3. Badanie skali i form przedsiębiorczości destruktywnej w podmiotach gospodarczych w Polsce - wyniki badań i wnioski
Streszczenie/Summary
26. Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej (Beata Krawczyk-Bryłka)
26 1. Znaczenie i źródła mitów przedsiębiorczości
26.2. Rodzaje mitów przedsiębiorczości
26.3. Studenckie mity przedsiębiorczości - wyniki badań
Streszczenie/Summary
27. Przedsiębiorcze podejście do zarządzania organizacją (Aniela Mikulska)
27.1. Kompetencje przedsiębiorcze
27.2. Zarządzanie przedsiębiorcze jako wyznacznik przewagi konkurencyjnej
27.3. Orientacja przedsiębiorcza jako wyraz przedsiębiorczego podejścia do zarządzania
Streszczenie/Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.34 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zmianą / Liz Clarke ; tł. [z ang.] Marek Albigowski. - Warszawa : Gebethner & Ska. Wydaw., 1997 (Pab. : PZG). - XIII, [1], 257 s. : rys., wykr. ; 21 cm.
(Podstawy Zarządzania.)
Oryg. : "The essence of change" 1994.
Bibliogr. s. 252-253. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.34 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Finanse, Zarządzanie, Rozwój.)
U dołu okł.: Sukces firmy na konkurencyjnym rynku zależy od jej zdolności dostosowywania się do ciągłych zmian w otoczeniu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie zaangażowania czyli Jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał / Maciej Sasin. - Wydanie 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 364 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
(Onepress Excluxive)
Lojalni i zmotywowani pracownicy, z pasją realizujący powierzone im zadania, są skuteczniejsi niż inni. To prawdziwy skarb dla przedsiębiorstwa. W czasie rekrutacji tacy właśnie kandydaci - entuzjastyczni, gotowi do ciężkiej pracy - są poszukiwani i wyławiani z morza chętnych. Niestety, z reguły te pozytywne cechy osób nowo przyjętych szybko toną w codziennej firmowej rutynie - badania dowodzą, iż ponad 80% pracowników nie jest zaangażowanych w swoją pracę. Na czym polega problem? Autor tego poradnika twierdzi, że poza nielicznymi wyjątkami ludzie chcą się angażować, ponieważ pragną odczuwać satysfakcję płynącą z tego, czym się zajmują w życiu zawodowym. Wygląda więc na to, że przeszkodą są nie tyle sami pracownicy, ile raczej nieumiejętne nimi zarządzanie.
Pracownicy mają świetne pomysły i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiększenia osobistych obciążeń, jednak w większości przedsiębiorstw oddolna inicjatywa wciąż się spotyka z niechęcią zarządzających. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym świecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjału zespołu staje się podstawową kompetencją, jakiej się wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostało o najświeższą wiedzę oraz nowe narzędzia.
SPIS TREŚCI
Wstęp Jak powstawała ta książka? Jak czytać tę książkę? Dla kogo napisana jest ta książka?
Początki kapitalizmu
Zaangażowanie pracowników w pracę
Pracownicy chcą mieć pozytywny wpływ na organizację
Przywództwo służebne a zaangażowanie pracowników
Kluczowe kompetencje menedżerów w XXI wieku
Menedżer jak trener sportowy
Jak budować zaangażowanie pracowników?
Wykorzystaj misję, wizję, wartości i strategię organizacji
Zacznij od efektywnej rekrutacji
Wyznaczaj mierzalne i realne do osiągnięcia cele
Efektywnie zarządzaj zmianą
Upełnomocnij pracowników
Pozwól współtworzyć miejsce pracy
Oczekuj refleksji nad działaniem i usprawnień w codziennej pracy
Stawiaj wyzwania pracownikom
Angażuj w podejmowanie decyzji
Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych
Jak powstawała ta książka?
Jak czytać tę książkę?
Dla kogo napisana jest ta książka?
Wstęp do wydania II
Proaktywni ludzie kluczem do sukcesu
Otwartość na opinie pracowników
Okazywanie zaufania pracownikom
Zarządzanie oparte na wartościach
Budowanie wartościowych relacji z pracownikami
Koncentracja na efektywności
Droga do budowania przewagi konkurencyjnej: innowacyjność
Rozwijanie pracy zespołowej
Efektywne zarządzanie zmianą
Angażowanie pracowników w rozwój organizacji
Zdrowa organizacja jako angażujące środowisko pracy
Uczenie się organizacji
Synergia
Co nowego w wydaniu II?
Rozdział 1. Proaktywni ludzie siłą organizacji
Proaktywność i reaktywność pracowników
Coaching rozwojowy jako narzędzie wspierania proaktywności pracowników
Podsumowanie
Rozdział 2. Relacje z pracownikami - budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi
Jak rozpocząć współpracę z nowym pracownikiem?
Jak wejść w rolę lidera - określenie zasad współpracy z zespołem
Mity na temat zaangażowania pracowników w mniej kreatywnych zawodach
Budowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych
Analiza transakcyjna w zarządzaniu
Mediowanie pomiędzy skonfliktowanymi pracownikami
Koniec ery ocen okresowych?
Spotkanie z zespołem wprowadzające nowe zasady
Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami
Podsumowanie
Rozdział 3. Otwartość organizacji na opinie pracowników
Przewrót kopernikański w zarządzaniu
Podsumowanie
Rozdział 4. Akceleracja procesów w firmie
Wyzwania współczesnego świata
Zwinne techniki zarządzania - zarządzanie w XXI wieku
Przykład usprawniania procesów w dziale handlowym według Jasona Jordana
Metoda małych kroków - zasada doskonalenia kaizen
Narzędzia zwiększania efektywności w filozofii kaizen
Zasady zarządzania czasem w XXI wieku - zwiększanie indywidualnej efektywności menedżera i pracowników
Podsumowanie
Rozdział 5. Czas na zmiany - angażujące zarządzanie zmianą w firmie
Zarządzanie oparte na zmianie
Po czym poznać, że zmiana jest potrzebna?
Zadania i rola agenta zmiany w organizacji według Samuela Bacharacha
Budowanie wiarygodności w trakcie wdrażania zmiany
Uczenie się w procesie zmiany
Filmowa lekcja zarządzania zmianą
Podsumowanie
Rozdział 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie
Podsumowanie
Rozdział 7. Innowacyjność drogą do rozwoju firmy
Pięć poziomów zaangażowania pracowników w innowacje
Narzędzia pobudzania kreatywności pracowników
Model naturalnego planowania D. Allena
Podsumowanie
Rozdział 8. Wartości w organizacji - czyli jak wyjść poza metodę kija i marchewki
Misja i wartości Akademii Rozwoju Kompetencji
Podsumowanie
Rozdział 9. Efektywność w życiu organizacyjnym - jak ukierunkować zaangażowanie pracowników?
Koło zlecania zadań - zarządzanie realizacją zadań
Delegowanie zadań i celów
Wskazówki do delegowania zadań
Monitorowanie realizacji zadań
Wspieranie i korygowanie działań pracowników
Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników?
Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania
Motywowanie budujące zaangażowanie pracowników
Grywalizacja w zwiększaniu efektywności
Podsumowanie
Rozdział 10. Praca zespołowa jako budowanie zaangażowania pracowników
Lider inteligentny emocjonalnie
Umiejętności lidera a inteligencja emocjonalna
Przywództwo piątego stopnia według Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna
Rywalizacja? Współpraca? Jak zachować równowagę w zespole?
Efektywny i nieefektywny zespół
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na cel
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na relacje
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej według Patricka Lencioniego
Przezwyciężanie dysfunkcji zespołu
Indywidualne strategie motywacyjne - drivery według analizy transakcyjnej
Pro Team Tools - checklista obszarów do budowania zespołów Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Podsumowanie
Rozdział 11. Organizacja w przyszłości - czym jest rozwój organizacji?
Jak funkcjonują systemy?
Istota podejścia systemowego
Czym jest rozwój organizacji w ujęciu systemowym?
Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Wybrane metody organizacyjnego uczenia się
Kim jest menedżer lub konsultant rozwoju organizacyjnego?
Pro Org Tools - od przeglądu organizacji do jej rozwoju
Rozwój organizacji według Adizesa
Podsumowanie
Rozdział 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji
Myślenie właściciela kontra myślenie przedsiębiorcy
Typy postaw pracowniczych ze względu na zaangażowanie - na poważnie i na wesoło
Niewidzialne przyczyny upadku firm
Syndromy starzenia się organizacji według Adizesa
Ku przestrodze: jak pracownicy omijają firmowe wskaźniki?
Podsumowanie
Rozdział 13. Lekcje trwające całe życie - uczenie się organizacji, szkolenia i budowanie zaangażowania
Refleksyjna praktyka - lessons learned
Postępowanie w przypadku potknięć i błędów pracownika
Szkolenia i inne formy rozwoju w organizacji
Nastawienie uczestników do programów rozwojowych
Najczęściej popełniane błędy ograniczające zaangażowanie uczestników programów rozwojowych
Perspektywa firmy organizującej programy rozwojowe
Jak współpracować z firmą doradczo-szkoleniową?
Blended learning
Podsumowanie
Zakończenie
Dodatek. Spojrzenie na zespoły samozarządzające się z perspektywy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej