Finanse przedsiębiorstwa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(8)
Autor
Jankowska Małgorzata (prawnik)
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Staśkiewicz Anna
(2)
Ajdacki Michał
(1)
Bem Dorota
(1)
Bielińska Irena
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Gabriel Bartłomiej
(1)
Golec Anna (ekonomia)
(1)
Goździewska-Nowicka Agnieszka
(1)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(1)
Kaczor Tomasz
(1)
Koralun-Bereźnicka Julia
(1)
Krawczyk Katarzyna (ekonomia)
(1)
Lichota Wojciech
(1)
Martyniuk Olga
(1)
Misiąg Wojciech (1951- )
(1)
Niedzielski Adam (1973- )
(1)
Olzacka Barbara
(1)
Pałczyńska-Gościniak Renata
(1)
Posadzińska Iwana
(1)
Sierpińska Maria (1950- )
(1)
Sierpińska-Sawicz Agata
(1)
Skoczylas Wanda (1950- )
(1)
Stańczak-Strumiłło Kamila
(1)
Sułowska Jolanta (finanse)
(1)
Szczepański Jan Konstanty (1933-2020)
(1)
Szramowski Dawid
(1)
Szyszko Lech (1934-2005)
(1)
Voss Grażyna
(1)
Waśniewski Tadeusz (1928-2003)
(1)
Węgrzyn Ryszard
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Menedżerowie
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1507)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Finanse przedsiębiorstwa
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(862)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(475)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(365)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(302)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(274)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(261)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(182)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(167)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Zarządzanie i marketing
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 459-467. Indeks.
Książkę należy traktować jako kompendium wiedzy analityka zajmującego się szeroko pojętą oceną działalności przedsiębiorstwa. Publikacja zawiera charakterystyki i wzorce oceny poszczególnych komponentów sprawozdania finansowego, a także aspekty przekrojowej ich analizy, a mianowicie płynności w ujęciu statycznym i dynamicznym, zadłużenia i zdolności do jego obsługi oraz oceny aktywności i rentowności działalności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano również wskaźniki i wzorce oceny pozycji przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym oraz badania jego zagrożenia upadłością. Uwzględniono też zagadnienia związane z prognozowaniem potrzeb finansowych podmiotu oraz analizą jego wartości, a także regulacje nadzoru korporacyjnego. Rozważania teoretyczne zostały wzbogacone przykładami liczbowymi, a ostatni rozdział książki stanowi przykład kompleksowej analizy i oceny działalności przedsiębiorstwa. Autorami książki są nauczyciele akademiccy mający nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz także duże doświadczenie praktyczne w zakresie analizy finansowej oraz doradztwa finansowego.
Zawiera:
Wstep
Rozdział I
Podstawy teoretyczno-metodyczne analizy ekonomicznej
1.1. Istota, przedmiot, klasyfikacja i zadania analizy ekonomicznej
1.2. Metody analizy ekonomicznej
1.3. Prezentacja wyników analizy ekonomicznej
1.4. Źródła analizy ekonomicznej
1.5. Raport roczny jako podstawowe źródło informacji o spółce
Rozdział II
Wstępna ocena sprawozdania finansowego
2.1. Bilans i jego analiza
2.2. Rachunek zysków i strat i jego analiza
2.3. Informacja dodatkowa i jej znaczenie dla oceny przedsiębiorstwa
2.4. Rachunek przepływów pieniężnych i jego analiza
2.5. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym i jego analiza
2.6. Prognozowanie potrzeb finansowych przedsiębiorstwa
Rozdział III
Kierunki analizy wskaźnikowej i jej rola w ocenie przedsiębiorstwa
3.1. Pojęcie i klasyfikacja wskaźników ekonomicznych
3.2. Główne założenia, kierunki i ograniczenia analizy wskaźnikowej
3.3. Analiza piramidalna (Du Ponta)
3.4. Syntetyczna analiza wyników ekonomicznych przedsiębiorstwa
Rozdział IV
Analiza płynności finansowej przedsiębiorstwa
4.1. Pojęcie płynności finansowej i jej determinanty
4.2. Statyczne wskaźniki płynności finansowej i ich analiza
4.3. Wykorzystanie wskaźników sektorowych jako podstawy odniesienia w ocenie płynności finansowej
4.4. Analiza płynności finansowej w ujęciu dynamicznym
Rozdział V
Zadłużenie przedsiębiorstwa i jego analiza
5.1. Charakterystyka kapitału przedsiębiorstwa
5.2. Struktura kapitału i jego analiza
5.3. Czynniki wpływające na strukturę kapitału przedsiębiorstwa
5.4. Dźwignie ekonomiczne i ich analiza
5.5. Analiza zysk operacyjny-zysk na jedną akcję (EBIT-EPS)
5.6. Wpływ struktury kapitału na rentowność przedsiębiorstwa
Rozdział VI
Majątek przedsiębiorstwa i jego analiza
6.1. Wprowadzenie
6.2. Majątek trwały i jego analiza
6.3. Majątek obrotowy przedsiębiorstwa i jego analiza
Rozdział VII
Kapitał ludzki i jego analiza
7.1. Istota kapitału ludzkiego i jego znaczenie w procesie gospodarczym
7.2. Pojęcie, klasyfikacja i analiza zatrudnienia w przedsiębiorstwie
7.3. Wynagrodzenia i ich analiza
7.4. Wydajność pracy i jej analiza
7.5. Koszty pracy i ich analiza
Rozdział VIII
Wynik finansowy i jego analiza
8.1. Wynik finansowy w wielkościach bezwzględnych i jego analiza
8.2. Pojęcie rentowności i klasyfikacja wskaźników rentowności
8.3. Charakterystyka wskaźników rentowności
8.4. Analiza przyczynowa wybranych wskaźników rentowności
Rozdział IX
Czynniki kształtujące wynik finansowy przedsiębiorstwa i ich analiza
9.1. Wpływ polityki rachunkowości na wynik finansowy
9.2. Przychody przedsiębiorstwa i ich analiza
9.3. Koszty i kierunki ich analizy
Rozdział X
Analiza wartości przedsiębiorstwa
10.1. Ocena przedsiębiorstwa przez rynek kapitałowy
10.2. Główne metody i kierunki analizy akcji
10.3. Wskaźniki wewnętrzne i zewnętrzne
10.4. Ratingi emitentów
10.5. Nowe kierunki oceny przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym
10.6. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Rozdział XI
Analiza zagrożenia przedsiębiorstwa bankructwem
11.1. Prawne i i instytucjonalne uwarunkowania upadłości
11.2. Przyczyny i symptomy upadłości przedsiębiorstw
11.3. Systemy wczesnego ostrzegania jako instrumenty oceny przedsiębiorstwa zagrożonego bankructwem
Rozdział XII
Przykład analizy i oceny działalności przedsiębiorstwa
Literatura
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 147-154.
Książka "Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw - Przywództwo, marketing, budżet" - stanowi zbiór zagadnień dotyczących funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dokonując analizy problemów tego sektora oraz dostrzegając perspektywy jego rozwoju, należy stwierdzić, że stwarza on znaczącą szansę na zwiększenie zatrudnienia, poprawienie dynamiki eksportu, a przede wszystkim na skuteczne konkurowanie polskiej gospodarki na rynku europejskim.
W publikacji szczegółowej analizie poddano:
- determinanty funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw,
- rolę przywództwa i umiejętność budowania zaangażowania pracowników,
- specyfikę działalności marketingowej i budowania wartości marki w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw,
- prowadzenie sprawozdawczości finansowej w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw,
- kompetencje z zakresu finansowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw z wybranych projektów Unii Europejskiej.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1
ROZWÓJ I ZNACZENIE SEKTORA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
1.1. Pojęcie i kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw
1.2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce państwa
1.3. Stymulatory rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
1.4. Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw
1.5. Ocena działalności sektora MŚP w Polsce w latach 2014-2015
ROZDZIAŁ 2
ROLA PRZYWÓDZTWA I BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
2.2. Wybrane modele przywództwa
2.2.1. Teoria uwarunkowań F. Fiedlera
2.2.2. Koncepcja "drogi do celu"
2.2.2. Koncepcja "drogi do celu"
2.2.3. Model bazujący na umiejętnościach
2.2.4. Przywództwo charyzmatyczne
2.2.5. Przywództwo społecznie odpowiedzialne
2.2.6. Sytuacyjny model przywództwa według Herseya i Blancharda
2.3. Zaangażowanie pracowników w MŚP
2.3.1. Informacje wstępne
2.3.2. Pojęcie i rodzaj pracowników wiedzy
2.3.3. Istota i zakres zaangażowania organizacyjnego
2.3.4. Uwarunkowania zaangażowania pracowników wiedzy
ROZDZIAŁ 3
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE MAŁYM I ŚREDNIM PRZEDSIĘBIORSTWEM
3.1. Istota działalności marketingowej
3.1.1. Pojęcie i ewolucja marketingu
3.1.2. Funkcje marketingu
3.1.3. Tradycyjne i nowoczesne ujęcie marketingu
3.2. Zarządzanie marketingowe przedsiębiorcy
3.3. Znaczenie marketingu dla konsumenta
3.4. Wybór rynku i produktu przez małe i średnie przedsiębiorstwa
3.4.1. Analiza rynku - wybór rynku docelowego
3.4.2. Kształtowanie struktury asortymentu małego i średniego przedsiębiorstwa
ROZDZIAŁ 4
ZNACZENIE MARKI W BUDOWANIU POZYCJI RYNKOWEJ MAŁEGO I ŚREDNIEGO PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Definicje i funkcje marki
4.2. Klasyfikacja marek
4.3. Cykl życia marki
4.4. Budowanie wartości oraz kapitału marki małego i średniego przedsiębiorstwa
4.5. Atrybuty marki wpływające na wybory dokonywane przez konsumentów
4.5.1. Postrzeganie jakości przez konsumentów
4.5.2. Lojalność konsumentów wobec marki
ROZDZIAŁ 5
SPRAWOZDAWCZOŚĆ FINANSOWA MIKRO, MAŁYCH I ŚREDNICH PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH A PROCES CYFRYZACJI W RACHUNKOWOŚCI
5.1. Rola i znaczenie informacji finansowej w funkcjonowaniu przedsiębiorstw
5.2. Charakterystyka sprawozdań finansowych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach
5.3. Ocena wykorzystania informacji finansowych stosowanych przez mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa
5.4. Technologie informacyjne w rachunkowości
5.5. Korzyści i zagrożenia związane z wdrożeniem procesu cyfryzacji
ROZDZIAŁ 6
FINANSOWANIE PROJEKTÓW Z SEKTOR MAŁYCH I SREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W LATACH 2014-2020
6.1. Zasady finansowania w okresie programowania 2014-2020
6.2. Rodzaje projektów w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw
6.3. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w krajowych i regionalnych programach operacyjnych
6.3.1. Program Operacyjny Inteligentny Rozwój (PO IR)
6.3.2. Program Operacyjny Polska Wschodnia (PO PW)
6.3.3. Regionalne Programy Operacyjne
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
O AUTORACH
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. UE 339.7 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.7 UE [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 336 [Czytelnia dla Dorosłych]
Książka
W koszyku
(Controlling)
Na grzbiecie znak graficzny serii: C.
Bibliografia, netografia na stronach 349-362.
„Controlling finansowy w przedsiębiorstwie” jest pierwszym na rynku podręcznikiem, kompleksowo omawiającym tę tematykę. W książce czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania takie jak: jakie są rodzaje controllingu finansowego, jaki jest zakres oraz cele jego zastosowania, jakie narzędzia można wyróżnić w ramach controllingu finansowego, na czym polega analiza odchyleń w systemie controllingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 485-493.
Podręcznik przedstawia najważniejsze metody i podstawowe kierunki analizy finansowej w przedsiębiorstwie, występujące w teorii i praktyce, z uwzględnieniem zarówno przepisów znowelizowanej ustawy o rachunkowości, jak i standardów światowych w tej dziedzinie. Ponadto charakteryzuje wartość poznawczą tych metod i ich przydatność w strategicznym i operatywnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Poszczególne obszary analizy finansowej ilustrują formuły w arkuszu Microsoft Excel zawarte w dołączonej do książki płycie CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej