Wartościowanie pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Kozłowski Waldemar
(1)
Kozłowski Waldemar (ekonomia)
(1)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1512)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Wartościowanie pracy
(-)
Rodzina
(1118)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(865)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(499)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(477)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(452)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(367)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(305)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(263)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Policjanci
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Unia Europejska
(201)
Wsie
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Wybory życiowe
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(177)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Dziennikarze
(168)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(161)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Motywowanie pracowników w organizacji / Waldemar Kozłowski. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 190 stron : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 187-190.
W książce "Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację, pracowników. Omawiam najważniejsze obszary oddziaływujące na motywację m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo.
Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
- co motywuje ludzi do działania,
- jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji,
- jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji.
Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec praco dawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji.
Wstęp Rozdział 1 Istota motywacji pracownika 1.1. Pojęcie motywacji 1.2. Przypadek 1: Upragniony awans Jana 1.3. Proces motywacyjny w organizacji
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Istota motywacji pracownika
1.1. Pojęcie motywacji
1.2. Przypadek 1: Upragniony awans Jana
1.3. Proces motywacyjny w organizacji
1.4. Przypadek 2: Nie podoba się? Pięciu mam na twoje miejsce!!!
1.5. System motywacyjny w organizacji
1.6. Przypadek 3: Jak wejdziesz między wrony to...
1.7. Modele analizy motywacji pracowników
1.7.1. Modele potrzeb
1.7.2. Modele procesu
1.8. Przypadek 4: Sprawiedliwa ocena pracownika
Rozdział 2
Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego
2.1. Typ pracownika w organizacji
2.2. Przypadek 5: Sprawiedliwy podział pracy
2.3. Osobowość pracownika
2.4. Gotowość pracownika do działania
2.5. Inteligencja emocjonalna pracownika
2.6. Przypadek 6: Honor a życie zawodowe
Rozdział 3
Rola wartości w procesie motywacyjnym
3.1. Miejsce wartości w kulturze organizacyjnej
3.2. Podstawowe wartości w procesie motywowania
3.3. Przypadek 7: "Degrengolada", czyli zarządzanie przez chaos
Rozdział 4
Metody analizy motywacji
4.1. Analiza i pomiar systemu wartości pracowników
4.2. Analiza i pomiar poziomu zadowolenia oraz lojalności
4.3. Analiza i pomiar potrzeb pracowników
4.4. Analiza i pomiar motywatorów i demotywatorów
4.5. Analiza i pomiar poziomu motywacji osiągnięć
4.6. Analiza i pomiar właściwości pracy
Rozdział 5
Rola przywództwa w procesie motywacyjnym
5.1. Kodeks przywódcy w organizacji
5.2. Makiawelizm w procesie motywacyjnym
5.3. Analiza i pomiar przywództwa w organizacji
5.4. Przypadek 8: Tworzenie kultury małp
Rozdział 6
Komunikacja interpersonalna w procesie motywowania
6.1. Proces komunikacji interpersonalnej pracowników
6.2. Rodzaje komunikacji i efekt pierwszego wrażenia
6.3. Typy komunikacyjne pracownika
6.4. Analiza i pomiar klimatu organizacyjnego
6.5. Przypadek 9: Wyścig szczurów, czyli ranking pracowników
Rozdział 7
Rola pracy zespołowej w procesie motywowania
7.1. Istota zespołów pracowniczych w organizacji
7.2. Proces budowania zespołów pracowniczych
7.3. Dobór pracowników do zespołów - role pracownicze
7.4. Prawdy dotyczące zespołów pracowniczych
7.5. Przypadek 10: Proces budowy zespołu
Rozdział 8
Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych jako uwarunkowanie procesu motywowania
8.1. Konflikt interpersonalny - istota
8.2. Sposoby rozwiązywania konfliktów
8.3. Prawdy o zarządzaniu konfliktem
8.4. Przypadek 11: Konflikt interpersonalny
Zakończenie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie motywacją pracowników / Waldemar Kozłowski. - Wydanie V zmienione. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 223 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 215-220.
W publikacji Autor przedstawia praktyczne podejście do procesu motywowania w oparciu o szereg narządzi diagnostycznych, umożliwiających pomiar badanego procesu, a tym samym analizę i diagnozę celem jego optymalizacji. Oprócz doboru środków motywujących istotną kwestią są uwarunkowania procesu motywacyjnego dotyczące takich obszarów jak: przywództwo, dopasowanie pracownika do treści pracy, czy wytworzenie pozytywnego klimatu organizacyjnego. Należy przy tym pamiętać, iż podstawą motywowania w każdej organizacji powinien być szacunek do pracownika, oraz stworzenie mu możliwości zaspokojenia potrzeby samorealizacji. W publikacji omówiono następujące obszary związane z poruszaną problematyką: teoretyczne podstawy i teorie motywacji pracowników istotne uwarunkowania motywacji pracowników praktyczne narzędzia analizy motywacji pracowniczej ocena efektywności motywacji pracowniczej. Motywowanie jako jedna z głównych funkcji kierowania ludźmi, stanowi obecnie o perspektywie rozwoju organizacji. Dlatego też istotnym wyzwaniem dla praktyków jest poszukiwanie narzędzi umożliwiających pomiar motywacji oraz określenie związku przyczynowo skutkowego z efektywnością organizacji w aspekcie ilościowym oraz jakościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 199-218. Indeks.
Przedmiotem rozważań prezentowanych w książce uczyniono najwyższy szczebel w „drabinie controllingu” (wyższy od controllingu kosztów i controllingu jakości), a mianowicie controlling efektywności. Celem książki jest uporządkowanie dość pokaźnej liczby mierników/wskaźników controllingowych i list kontrolnych dotyczących gospodarowania kapitałem ludzkim według przyjętych w danej organizacji ujęć efektywności, stanowiących dla niej wykładnię tego gospodarowania. Na polskim rynku wydawniczym istnieją wprawdzie (nieliczne zresztą) pozycje dotyczące controllingu personalnego, ale nie skupiają się one na (najtrudniejszym koncepcyjnie i aplikacyjnie) aspekcie efektywnościowym. Monografia – której przedmiotem jest monitorowanie procesów gospodarowania kapitałem ludzkim organizacji pod kątem racjonalności/ekonomiczności – ma zatem wypełnić w pewnej mierze istniejącą lukę i pozwolić praktykom na konstruowanie systemów informatycznych stanowiących podstawę systemu controllingu personalnego. Autorka nie tylko porządkuje controllingowe instrumentarium, lecz także je wzbogaca. Novum stanowi uporządkowanie go nie tylko według efektywności, ale także z podziałem na ilościowy i jakościowy wymiar kapitału ludzkiego z perspektywy jego składowych oraz dualnego charakteru controllingu, a także z perspektywy podziału na controlling operacyjny, taktyczny i strategiczny, a nie według dotychczas praktykowanego podziału na funkcje personalne. Praca stanowi próbę rozwinięcia następującej głównej tezy: w controllingowych ujęciach różnych procesów gospodarowania kapitałem ludzkim zorientowanych na maksymalizowanie wartości tego kapitału nie jest jeszcze dostatecznie zakotwiczona koncepcja integrująca podejście celowościowe i systemowe (koncepcja interesariuszy), zgodna z ideą zrównoważonego gospodarowania kapitałem ludzkim.
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów i skrótowców
Wstęp
Rozdział 1. Istota gospodarowania kapitałem ludzkim organizacji z perspektywy controllingu
1.1. Ekonomiczność jako sedno gospodarowania
1.2. Wymiary i składowe kapitału ludzkiego – poziom mikro- i makroekonomiczny
1.3. Obszary strategicznego, taktycznego i operacyjnego controllingu personalnego
1.4. Podsumowanie
Rozdział 2. Controlling ilościowego wymiaru kapitału ludzkiego
2.1. Controlling stanu i dynamiki zatrudnienia
2.2. Controlling efektywnego pozyskiwania pracowników
2.3. Controlling efektywnego stabilizowania zatrudnienia Most Value Employess i relacji z byłymi pracownikami
2.4. Podsumowanie
Rozdział 3. Controlling jakościowego wymiaru kapitału ludzkiego
3.1. Controlling efektywnego inwestowania w wiedzę pracowników
3.2. Controlling rozwijania i pożytkowania zdolności (twórczych)
3.3. Controlling kształtowania umiejętności pracowników
3.4. Controlling dynamiki motywacji pracowników
3.5. Controlling dobrostanu pracowników
3.6. Controlling pożądanych postaw pracowniczych
3.7. Controlling koherencji wartości pracowników i organizacji
3.8. Podsumowanie
Rozdział 4. Controlling równowartościowego podejścia do jego ilościowo-jakościowej i interesariuszowej orientacji
4.1. Odzwierciedlenie idei zrównoważonego gospodarowania kapitałem ludzkim w controllingu personalnym – egzemplifikacje
4.2. Stopnie aplikacyjnego zaawansowania controllingowego ujęcia gospodarowania kapitałem ludzkim organizacji
4.3. Podsumowanie
Zakończenie
Literatura
Spis tabel
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej