Szkolenie zawodowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
nieokreślona
(4)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
Czytelnia dla Dorosłych
(13)
Autor
Bełżecka Hanna
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Czahajda Radosław
(1)
Dolot Anna
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Gutek Władysław (pedagog)
(1)
Hoffmann Bogdan
(1)
Janiak Tomasz
(1)
Kabaj Mieczysław (1933- )
(1)
Kopeć Jacek (zarządzanie)
(1)
Kopijer Paweł (1970- )
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kuck Jerzy
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Matras Justyna
(1)
Mistur Leon (1916-2006)
(1)
Monod Nicole
(1)
Obara Patrycja
(1)
Oczkowska Renata
(1)
Paśnik Jerzy
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Reimus Tadeusz
(1)
Różański Andrzej (pedagog)
(1)
Sauret Christian
(1)
Sprengel Bolesław (1952- )
(1)
Suchy Stanisław (19..-2011)
(1)
Szewczak Rafał
(1)
Szydło Robert (zarządzanie)
(1)
Tekieli Joanna
(1)
Thierry Dominique
(1)
Wiszowaty Edward (1949- )
(1)
Wiśniewska Sylwia (ekonomia)
(1)
Zając Piotr (ekonomia)
(1)
Zellma Anna (1970- )
(1)
Zięcina-Banek Maria
(1)
Żak Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Handlowcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1509)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Szkolenie zawodowe
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(863)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(498)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(477)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(452)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(367)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(304)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(275)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(263)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Policjanci
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Matki i córki
(223)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Unia Europejska
(201)
Wsie
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(183)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(168)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(161)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Pieniny (góry)
(1)
Szczytno (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Gatunek
Poradniki
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Onepress)
Wiedza to za mało!
Trzeba jeszcze umieć ją przekazać... Ta książka to owoc dwóch dekad doświadczeń nauczyciela, trenera i szkoleniowca (...). To efekt nieustannego samodoskonalenia się, uczenia od najlepszych, wypadkowa wspólnych doświadczeń, jakie stały się udziałem Mateusza Grzesiaka i jego uczniów - dziś samodzielnych trenerów, szkoleniowców, nauczycieli. To skarbnica otwarta na każdego, kto rozumie nauczanie jako pracę i misję, której celem jest pomaganie innym w zdobywaniu nowych kompetencji.
Czytając "Psychologię nauczania" dowiesz się, jak skutecznie przekazywać posiadaną wiedzę. Poznasz skuteczne prawdy, którymi kierują się najlepsi praktycy zawodu. Zrozumiesz, czym jest stan trenera i jak zarządzać swoimi emocjami i zachowaniami - jak stać i siedzieć, jak mówić, jak się poruszać, jak przekazywać uczucia etc. Odkryjesz narzędzia, które pozwalają szybciej i efektywniej przekazywać uczestnikom informacje dotyczące budowania ćwiczeń i materiałów szkoleniowych. Zobaczysz, na czym polega współpraca z publicznością, jakie problemy pojawiają się na linii grupa - trener i dowiesz się, jak je rozwiązywać. Opanujesz zasady logistyki szkoleń oraz reguły szkoleniowego biznesu. Dzięki tej książce nauczysz się uczyć, szczególnie gdy przedstawioną teorię wesprzesz praktycznymi ćwiczeniami, których znajdziesz tu wiele.
Spis treści
Wprowadzenie
1. WSTĘP
Podejście ; Misja ; Samorozwój ; Odpowiedzialność ; Wzorzec ; Autorytet ; Relacje ; Przywództwo ; Konsekwencja ; Percepcja jako wynik projekcji ; Modele ; Uczenie się ; Metodologia ; Poziomy ; Medialność
2. STAN TRENERA
Podejście ; Pewność siebie ; Zabawa ; Ciekawość ; Up-time
3. JĘZYK CIAŁA TRENERA
Pozycja stojąca ; Pozycja siedząca ; Przemieszczanie się ; Gestykulacja
4. SZEŚĆ POZYCJI PERCEPCYJNYCH
Ja ; Grupa ; Obserwator ; My ; Inny model ; Świat
5. RAPORT
Upodobnianie ; Prowadzenie
6. FEEDBACK
7. FORMAT PREZENTACYJNY
Motywacja ; Treść ; Metodologia ; Generalizacja
8. INTERAKCJE GRUPOWE
Pytania
Prowadzenie grupy przez uczestnika
Tworzenie podgrup i zarządzanie nimi
Stadia rozwoju grupy
Interakcje z uczestnikami
Uczestnicy
Dystraktory i utylizacja
Praca w innej kulturze
9. WSPÓŁPRACA Z TRENERAMI
10. LOGISTYKA SZKOLENIA
Organizacja sali konferencyjnej
Ustawienia sali konferencyjnej
Sprzęt
Materiały szkoleniowe
Catering
Współpraca z wynajmującymi
Współpraca z asystentami
Planowanie szkolenia
11. SZKOLENIA OTWARTE VS. ZAMKNIĘTE
12. BIZNES SZKOLENIOWY
Pomoc klientowi
Najlepsza jakość
Tworzenie rynku
Obsługa klienta
Dobry marketing
Relacje
Pozycjonowanie się
Bycie ponad mentalnością rynku
Systematyczna praca
EPILOG
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.4 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 34 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 377(438) [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia na stronach 151-152. Indeks.
Praktyczny przewodnik "krok po kroku" po planowaniu i realizacji projektów szkoleniowych, zawierający narzędzia i komentarz wdrożeniowy
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Najważniejsze terminy, definicje i modele dotyczące zarządzania procesami szkoleniowymi
Najważniejsze terminy
Najważniejsze definicje
Najważniejsze modele
Obszar ewaluacyjny - 4-poziomowy model oceny szkolenia (model Donalda Kirkpatricka)
Obszar procesowy - model 10-etapowego procesu szkolenia Model SEBR (Standard of Education in Business)
Model SEB® (Standard of Education in Business)
Rozdział 2. Określanie potrzeb szkoleniowych - podejście dwuwymiarowe
System identyfikacji potrzeb szkoleniowych i analiza potrzeb szkoleniowych a roczny plan szkoleń
Cztery klasyczne podejścia do systemu identyfikacji potrzeb szkoleniowych
Typologia projektów szkoleniowych z perspektywy ich wpływu na wyniki firmy
Rozdział 3. Zarządzanie projektem szkoleniowym efektywnym biznesowo
Standardy zarządzania szkoleniami w polskich firmach
Faza diagnostyczna procesu szkoleniowego
Analiza potrzeby szkoleniowej
Sformułowanie celów szkolenia
Faza projektowania procesu szkoleniowego
Wybór optymalnego sposobu realizacji projektu szkoleniowego
Projektowanie procesu szkolenia oraz procesu jego oceny
Faza przygotowania procesu szkoleniowego
"Odprawa" przed szkoleniem
Realizacja programu zajęć dydaktycznych
Faza realizacji procesu szkoleniowego
Planowanie działań wdrożeniowych
Monitoring i wspieranie wdrażania kompetencji w pracy
Faza oceny procesu szkoleniowego
Ocena etapu wdrożenia
Ocena efektywności i skuteczności całego projektu
Rozdział 4. Wartościowanie wpływu szkolenia na rezultaty biznesowe - szacowanie ROI
Wprowadzenie do tematyki rentowności szkoleń i modelu ROI J.J. Phillipsa
Mity na temat obliczania ROI projektów szkoleniowych
Jak bezpiecznie zacząć mierzyć ROI
Rozdział 5. Rola kadry kierowniczej w procesach rozwojowych
Cztery metarole kadry kierowniczej
Rola motywacyjna
Rola wspierająca
Rola diagnostyczna
Rola inwestycyjna (biznesowa i kontrolna)
Menedżer jako partner w procesie szkoleniowym
Rozdział 6. Kultura organizacji uczącej się
Budowanie proszkoleniowej kultury organizacyjnej
Sposoby promowania proszkoleniowej kultury organizacyjnej
Rozdział 7. Partnerstwo biznesowe HR w projektach rozwojowych
Wprowadzenie do partnerstwa biznesowego HR w procesach rozwojowych
Rozdział 8. Audyt efektywności procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej
Po co przeprowadzać audyt?
Struktura i porządek w audycie
Wymiary audytu - pięć kluczowych procesów polityki szkoleniowej
Rynkowe benchmarki
Wskaźniki efektywnościowe
Jakość polityki szkoleniowej
Wskaźniki jakości audytu
Rozdział 9. Zalecenia wdrożeniowe dla profesjonalnych menedżerów szkoleń
Cztery strategie transformacji polityki szkoleniowej na probiznesową
Kilka słów o autorze
Wybrana literatura
Załączniki
1. Formatka do celów rozpisanych na czterech poziomach modelu Kirkpatricka
2. Arkusz analizy uwarunkowań skutecznego procesu szkolenia (AUSS)
3. Formularz planu działań wdrożeniowych (PDW) wraz z instrukcjami
4. Schemat przykładowych działań menedżera w ramach czterech metaról w procesie szkoleniowym
5. Przykładowa instrukcja do samplingu, jakiej organizacja może użyć w swojej komunikacji z firmą szkoleniową
6. Ankieta reakcji i jakości
7. Ankieta oceny wdrożenia (AOW)
8. "Narzędziownia szkoleniowca" - narzędzia w procesie realizacji projektu szkolenia
9. Schemat definicji pojęć ewaluacyjnych
10. Mapa kluczowych procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej
11. Macierz kryteriów wyboru firmy szkoleniowej
12. Formularz specyfikacji potrzeby szkoleniowej (SPS)
Spis ilustracji
Spis tabel
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje menedżera / Mirosław Kot. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 384 strony : rysunki ; 22 cm.
(Onepress Exclusive)
Akty prawne, orzeczenia sądów na stronach 377-380. Bibliografia, netografia na stronach 381-384.
Menedżerze: właścicielu firmy, dyrektorze, kierowniku, specjalisto HR!
Książka, którą trzymasz w ręku, to Twoja lektura obowiązkowa. Nie tylko na dziś - także na jutro, pojutrze i na za dziesięć lat, ponieważ szefować firmie i ludziom w niej oznacza: stale dążyć do rozwoju. Zdobywać nową wiedzę w zakresie rekrutacji, szkoleń i coachingowego wsparcia pracowników, kompetencji miękkich oraz zarządczych czy wreszcie prawa pracy. Zdobyte informacje przed wdrożeniem ich w praktykę funkcjonowania organizacji należy przećwiczyć. Oczywiście na nikim innym jak tylko na sobie. Bycie menedżerem to ciężka praca. Wiesz o tym najlepiej. Przekonany jest o tym również Mirosław Kot, który pięć ostatnich lat, a tak naprawdę całe zawodowe życie poświęcił jednemu celowi. Temu, by opracować kompletny i praktyczny, oparty na dobrej podbudowie teoretycznej opis kompetencji menedżera.
Oto Twoje zawodowe kompendium wiedzy. Suche fakty dotyczące kompetencji, jakimi musi dysponować współczesny zarządzający, wzbogacone zostały ponad setką przykładów z rynku oraz drugą setką ćwiczeń. Niektóre możesz uznać za zbyt trudne do wykonania, inne okażą się za łatwe. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie zawodowego rozwoju obecnie jesteś. Ćwicz poszczególne kompetencje regularnie. Zacznij od tych, które są Ci niezbędne do pracy już teraz, ale nie zapominaj o tych, które pomogą budować Twoją przyszłość. Pracuj nad wszystkimi albo wybierz te, które uznasz za najbardziej dla siebie przydatne. I pamiętaj - ta książka jest mocna jak esencja. Możesz ją pochłonąć lub rozcieńczać innymi lekturami. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-210, netografia na stronach 210-211.
Zasadniczym celem pracy było dalsze poszukiwanie nowoczesnych, bezpiecznych rozwiązań (technologii), które zastosowane w logistyce przyniosą wymierne korzyści organizacyjne i ekonomiczne. Dlatego ponownie założono (hipoteza robocza), że organizacje, instytucje oraz firmy, w których funkcjonuje logistyka, chcąc działać sprawniej i efektywniej, powinny zastosować nowoczesne technologie (rozwiązania) informatyczne. Za celowe uznano także przygotowanie ich do ciągłego poszukiwania i sprawnego wdrożenia pojawiających się na rynku nowych rozwiązań informatycznych. W konsekwencji skutkować to będzie potrzebą pozyskiwania wysoko kwalifikowanego personelu i stałego jego doskonalenia zawodowego. Praca, w której przeprowadzono analizę nowoczesnych rozwiązań, pozwalających na racjonalną i skuteczną oraz bezpieczną realizację zadań logistycznych w organizacjach, instytucjach i firmach, składa się ze wstępu, dziewięciu rozdziałów i zakończenia.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Introduction
1. Ogólne pojęcia logistyki (zarządzania logistycznego)
1.1. Podział, zakres i charakterystyka
1.2. Logistyka jako nauka, dziedzina wiedzy
2. Istota, podział i charakterystyka systemów informacyjnych
2.1. System informacyjny zakres i powiązania
2.2. Istota, podział i charakterystyka systemów (procesów) i technologii informacyjnych
3. Informatyzacja logistyki w organizacjach, instytucjach oraz firmach
3.1. Cel główny i cele cząstkowe informatyzacji
3.2. Podział, charakterystyka oraz typologia systemów informatycznych
4. Finansowanie nowoczesnych technologii w budżecie zadaniowym
4.1. Nowe zasady w zarządzaniu finansami: racjonalność, przejrzystość, efektywność
4.2. Relacje w budżecie zadaniowym (funkcje, zadania, podzadania i działania)
4.3. Etapy opracowywania budżetu zadaniowego
4.4. Funkcje państwa - pierwszy szczebel klasyfikacji zadaniowej
4.5. Stopnie klasyfikacji zadaniowej
4.6. Przykład wdrażania budżetu zadaniowego
4.7. Budżet zadaniowy jako rozwiązanie służące poprawie wydatkowania środków publicznych
5. Podejście procesowe w nowoczesnym zarządzaniu logistycznym
5.1. Pojęcie i klasyfikacja procesów
5.2. Identyfikacja i modelowanie procesów biznesu
5.3. Oprogramowanie ARIS
6. Współczesne metody wsparcia informatycznego
6.1. Wsparcie informatyczne dla logistyki, finansów i kadr
6.2. Koncepcja systemu informatycznego jako istotnego ogniwa strategii organizacji
6.3. Wprowadzenie zmian organizacyjnych w logistyce, organizacji, instytucji i firmie w oparciu o technologie informacji
6.3. Wprowadzenie zmian organizacyjnych w logistyce, organizacji, instytucji i fi6.4. Zintegrowany (Wieloszczeblowy) System Informatyczny Logistyki, Finansów i Kadr
7. Systemy identyfikacji wyrobów fundamentem systemów informatycznych
7.1. Podział i charakterystyka identyfikacji wyrobów
7.2. Podstawy prawne identyfikacji wyrobów
7.3. Cechy Jednolitego Indeksu Materiałowego
7.4. Struktura organizacyjno-funkcjonalna Jednolitego Indeksu Materiałowego
7.5. Etapy procedury nadawania Jednolitego Indeksu Materiałowego
7.6. Identyfikacja wyrobów na podstawie kodów kreskowych
7.7. Geneza i funkcjonowanie technologii identyfikacji radiowej
8. Bezpieczeństwo w handlu elektronicznym - jak skutecznie walczyć z korupcją
8.1. Handel, powstanie, rozwój i charakterystyka
8.2. Handel elektroniczny, giełda i aukcja elektroniczna
8.3. Uregulowania normatywno-prawne w handlu elektronicznym
8.4. Handel elektroniczny dla klienta indywidualnego. Istota zakupów przez Internet
8.5. Zakupy przez Polską Platformę Przetargową
8.6. Korzyści i ograniczenia w handlu elektronicznym
8.7. Handel elektroniczny w organizacjach, instytucjach i firmach
9. E-learning (wiedza na odległość) na potrzeby logistyki
9.1. Podział i charakterystyka szkoleń e-learningowych
9.2. Standaryzacja procesów e-learningowych
9.3. Korzyści ze szkoleń e-learningowych i ich ograniczenia
9.4. Obszary zastosowań - przykład szkoleń
9.5. Platformy szkoleniowe
Zakończenie
Conclusion
Bibliografia
Wykaz rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 355.4 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 369-373. Indeks.
Praca trenera nie zaczyna się z wejściem na salę szkoleniową i nie kończy po rozejściu się uczestników. Obejmuje także wiele aktywności odbywających się poza miejscem szkolenia. Justyna Matras i Rafał Żak, doświadczeni trenerzy biznesu, prezentują kompleksowy podręcznik pracy trenera, którego role i zadania opisują według autorskiego modelu ról. Czytelnik dowie się z tej książki, jak powinien pracować trener jako:
PROJEKTANT
Jak na podstawie diagnozy potrzeb formułować cele rozwojowe? Jak projektować ustrukturyzowane sesje szkoleniowe skutecznie wspierające realizację celów szkoleniowych i celów służebnych? Jak projektować autorskie narzędzia precyzyjnie dostosowane do potrzeb grupy i organizacji?
TRENER
Jak wykorzystać narzędzia i sprawną komunikację, by zrealizować cele sesji szkoleniowych? Jak budować i podtrzymywać atmosferę pracy wspierającą grupowe uczenie się przez doświadczenie? W jaki sposób skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby grupy?
FACYLITATOR
Jak zapewnić konstruktywny i bezpieczny przebieg procesów grupowych? Jak wspierać grupy w rozumieniu procesów grupowych? W jaki sposób facylitować procesy komunikacji wewnątrzgrupowej ukierunkowanej na cel?
KONSULTANT
Jak diagnozować potrzeby szkoleniowe i pozaszkoleniowe osób, grup i organizacji na podstawie dowodów? Jak edukować i wspierać klienta w wyborze adekwatnych do potrzeb, etycznych i skutecznych rozwiązań rozwojowych? Jak prowadzić ewaluację procesów rozwojowych?
LIDER ROZWOJU
Jak tworzyć i skutecznie realizować strategie rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach? Jak projektować i rozwijać zintegrowane systemy zarządzania kompetencjami w organizacjach? Jak zarządzać złożonymi projektami i programami rozwojowymi w organizacji?
Celem publikacji jest umożliwienie czytelnikom zdobycia lub poszerzenia kompetencji w zakresie prowadzenia działań rozwojowych. Autorzy dają wskazówki, jak kształtować współpracę z klientem usług rozwojowych od momentu dotarcia do niego do oceny efektów zrealizowanego projektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 621.7 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Wśród wyzwań, które stoją przed współczesnymi przedsiębiorstwami, szczególnie ważna jest rosnąca rola zasobów ludzkich jako źródła przewagi konkurencyjnej. Istotne jest także dążenie do podnoszenia efektywności, wykorzystywanie możliwości stwarzanych przez nowoczesne technologie, konieczność działania przy założeniu ciągłych zmian. Nowe uwarunkowania wymagają szybkości, elastyczności czy też zdolności uczenia się, które mogą zapewnić kompetentni pracownicy. Inspiracją do napisania książki są systematyczne i ciągłe zmiany zachodzące w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Wynikają one z przeobrażeń widocznych na rynku pracy, zmian społecznych, ekonomicznych czy pokoleniowych.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie (Renata Oczkowska)
ROZDZIAŁ 1
Zarządzanie zasobami ludzkimi organizacji - geneza i rozwój koncepcji (Renata Oczkowska)
1.1. Ewolucja funkcji personalnej
1.2. Geneza i modelowe ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi
1.3. Pojęcie, cele i zakres zarządzania zasobami ludzkimi
1.4. Koncepcja zarządzania kapitałem ludzkim
1.5. Organizacyjny wymiar zarządzania zasobami ludzkimi
Literatura
ROZDZIAŁ 2
Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi (Urszula Bukowska, Anna Dolot, Jacek Kopeć, Tomasz Kusio, Renata Oczkowska, Robert Szydło, Sylwia Wiśniewska, Piotr Zając)
2.1. Uwarunkowania zewnętrzne
2.1.1. Globalizacja
2.1.2. Koniunktura gospodarcza
2.1.3. Zmiany demograficzne
2.1.4. Rynek pracy
2.1.5. Różnice pokoleniowe
2.1.6. Uwarunkowania prawne
2.1.7. Nowoczesne technologie
2.2. Uwarunkowania wewnętrzne
2.2.1. Fazy rozwoju organizacji
2.2.2. Kultura organizacyjna
2.2.3. Style kierowania
2.2.4. Różnorodność pracownicza
Literatura
ROZDZIAŁ 3
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi (Sylwia Wiśniewska)
3.1. Istota cele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
3.2. Proces strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
3.3. Typologia strategii zarządzania zasobami ludzkimi
3.4. Relacje między strategią organizacji a strategią zarządzania zasobami ludzkimi
3.5. Charakterystyka strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim
Literatura
ROZDZIAŁ 4
Planowanie zasobów ludzkich (Piotr Zając)
4.1. Planowanie zasobów ludzkich w kontekście nowych uwarunkowań gospodarczych
4.2. Cel i treść planowania zasobów ludzkich
4.3. Identyfikacja potrzeb personalnych
4.4. Przewidywanie zmian w stanie zatrudnienia
Literatura
ROZDZIAŁ 5
Analiza pracy (Urszula Bukowska)
5.1. Istota i rodzaje analizy pracy
5.2. Opis stanowiska pracy
5.3. Przebieg analizy pracy
5.4. Metody i techniki analizy pracy
5.5. Wykorzystanie wyników analizy pracy
Literatura
ROZDZIAŁ 6
Pozyskiwanie pracowników (Anna Dolot)
6.1. Pozyskiwanie pracowników - istota i kluczowe pojęcia
6.2. Proces rekrutacji kandydatów do pracy
6.2.1. Funkcje i rodzaje rekrutacji
6.2.2. Przebieg procesu rekrutacji
6.3. Proces selekcji kandydatów do pracy
6.3.1. Cele i etapy procesu selekcji
6.3.2. Metody selekcji
6.4. Ocena efektywności metod selekcji kandydatów do pracy
6.5. Adaptacja pracowników do organizacji
Literatura
ROZDZIAŁ 7
Ocenianie pracowników (Tomasz Kusio)
7.1. Pojęcie i znaczenie oceniania pracowników
7.2. Projektowanie i doskonalenie systemu ocen okresowych
7.2.1. Elementy systemu oceny
7.2.2. Przeprowadzenie oceny pracowniczej
7.3. Ocenianie osób pracujących w ramach niestandardowych form zatrudnienia
7.4. Ocenianie menedżerów
7.5. Błędy w ocenianiu i ich wpływ na motywację do pracy
Literatura
ROZDZIAŁ 8
Rozwój pracowników (Anna Dolot)
8.1. Istota rozwoju z ukierunkowaniem na specyfikę rozwoju ludzi dorosłych
8.2. Organizacja procesu rozwoju pracowników
8.2.1. Istota i etapy procesu rozwoju pracowników
8.2.2. Identyfikacja potrzeb rozwojowych
8.2.3. Planowanie procesu rozwoju pracowników
8.2.4. Realizacja procesu rozwoju pracowników
8.2.5. Ewaluacja procesu rozwoju pracowników
8.3. Podmioty uczestniczące w rozwoju pracowników
Literatura
ROZDZIAŁ 9
Instrumenty rozwoju pracowników oraz kształtowanie karier (Anna Dolot)
9.1. Szkolenia pracowników
9.1.1. Funkcje szkoleń pracowników
9.1.2. Metody i techniki szkolenia na stanowisku pracy
9.1.3. Metody i techniki szkolenia poza stanowiskiem pracy
9.1.4. Metody i techniki uniwersalne
9.1.5. Typologie szkoleń
9.2. Przemieszczenia pracowników
9.3. Strukturyzacja pracy
9.4. Kształtowanie karier
9.4.1. Istota kariery i terminy pokrewne
9.4.2. Podejścia i strategie w zarządzaniu karierą
9.4.3. Etapy kariery zawodowej
Literatura
ROZDZIAŁ 10
Wynagradzanie pracowników (Jacek Kopeć)
10.1. Pojęcie i funkcje wynagrodzeń
10.2. Strategie wynagradzania pracowników
10.3. Projektowanie i wdrażanie zakładowego systemu wynagradzania pracowników
10.3.1. Etapy projektowania i wdrażania systemu wynagradzania pracowników
10.3.2. Elementy składowe systemu wynagradzania pracowników
10.3.3. Ocena efektywności i motywacyjności zakładowego systemu wynagradzania pracowników
Literatura
ROZDZIAŁ 11
Zwalnianie pracowników (Jacek Kopeć)
11.1. Przyczyny wpływające na decyzję firmy o zwolnieniu pracowników
11.2. Rodzaje zwolnień
11.3. Proces redukcji zatrudnienia
11.4. Skutki zwolnień pracowniczych
Literatura
ROZDZIAŁ 12
Trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Urszula Bukowska, Robert Szydło, Sylwia Wiśniewska, Piotr Zając)
12.1. Kształtowanie wizerunku pracodawcy
12.2. Partycypacja pracownicza
12.3. Controlling w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
12.4. Grywalizacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Indeks
O autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Sztuka kierowania zespołem handlowym)
(Onepress Exclusive)
Stanowi komplet z: Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać / Andrzej Niemczyk oraz 3 płytami DVD. Tyt., ISBN i cena całości na opakowaniu.
Indeks.
Dobre narzędzia to powtarzalność, ciągłość, systematyczność
• Poznaj kompetencje swoich pracowników i sprawdź, czego im brakuje
• Wprowadź bardziej systematyczny proces rekrutacji do działu sprzedaży
• Obiektywnie oceniaj postępy i motywację handlowców
Skuteczne narzędzia w ręku szefa sprzedaży włączają algorytm rozwiązujący problemy. Są obiektywne i wolne od czysto ludzkich błędów i tendencji. Przydają się zwłaszcza wtedy, gdy wykonujesz złożoną pracę, podczas której trudno ogarnąć wszystko pamięcią i podejmować intuicyjne decyzje. Jako szef sprzedaży masz do czynienia z taką właśnie pracą.
Chcesz wiedzieć, jak dobry jest stosowany przez Ciebie proces rekrutacji? Zastanawiasz się, w których punktach procesu sprzedaży Twoi handlowcy popełniają błędy? Dociekasz, jak zmienia się ich motywacja, gdy wprowadzasz nowe zachęty? Chciałbyś obiektywnie oceniać, jakich dodatkowych kompetencji technicznych i osobistych potrzebują? Chętnie poznałbyś ich bliżej, aby dowiedzieć się, jak postrzegają firmę, siebie oraz Ciebie jako przełożonego? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w tej książce. Omawiane są tu kwestie takie, jak:
• profil kandydata (jak definiować kryteria selekcji nowych handlowców),
• Assessment & Development Center (jak stworzyć firmowy Ośrodek Oceny i Rozwoju Kompetencji),
• coaching w zespole handlowym (jak stosować „miękkie” narzędzia dające „twarde” rezultaty),
• wywiad końcowy (jak zdobywać użyteczne informacje od odchodzących pracowników),
• Mapa Zespołu ® (jak budować zrównoważony zespół handlowców),
• harmonogram zadań (jak logicznie przydzielać zadania i kontrolować ich wykonanie).
SPIS TREŚCI
O książce
1. Po co szefowi narzędzia?
Zadania szefa sprzedaży
Co to są narzędzia?
Co dają narzędzia?
2. Rekrutacja i rozwój pracowników
Opis stanowiska pracy
Profil kandydata
Ośrodek Oceny i Rozwoju (Assessment & Development Center)
Oceny okresowe
Coaching — formularz obserwacji
Coaching — plan rozwoju
Wywiad końcowy
3. Praca z zespołem
Narzędzia w pracy z zespołem
Harmonogram zadań — schemat Gantta
Mapa Zespołu TP ®
Mapa Motywacji TP ®
Synergia — 10 reguł dobrego zespołu
4. Jak odkryliśmy narzędzia?
Na początku była swoboda. Oczami handlowca
Praca w erze techno. Oczami szefa
W poszukiwaniu złotego środka. Oczami szkoleniowca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 515-547. Indeks.
Zarządzanie zasobami ludzkimi, jako dziedzina badań oraz wdrożeń praktycznych rozwiązań dotyczących funkcjonowania ludzi w organizacji i na rynku pracy, jest związane z wieloma wyzwaniami, które determinują jego obecny i przyszły rozwój. Zaliczyć do nich należy zmiany technologiczne, które zmieniają charakter pracy oraz polityki i praktyki HR, czyniąc je coraz bardziej sieciowymi, zdalnymi i wirtualnymi. Zmiany demograficzne, generacyjne, w połączeniu z rosnącą mobilnością na rynkach pracy, to kolejne wyzwanie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, które wiąże się z rosnącą różnorodnością. Należy też pamiętać o presji płynącej z rynków pracy na wzrost efektywności pracy, optymalizację kosztów i innowacyjność usług HR.
Autor przedstawia problematykę zarządzania zasobami ludzkimi całościowo, łącząc jego teoretyczne i praktyczne aspekty oraz podkreślając znaczenie kontekstu w rozwijaniu teorii i doskonaleniu praktyki w tej dziedzinie zarządzania.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Geneza, rozwój i kontekst zarządzania zasobami ludzkimi
1.1. Ciągłość i zmiana funkcji personalnej
1.2. Powstanie koncepcji human resource management
1.3. Współczesne ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi
1.4. Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi
1.4.1. Zmiany techniczne
1.4.2. Koniunktura gospodarcza
1.4.3. Regulacje prawne
1.4.4. Zmiany demograficzne
1.4.5. Kultura organizacji
1.4.6. Czynniki ekologiczne
1.4.7. Globalizacja
2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
2.1. Geneza strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Zarządzanie strategiczne w procesie zmian
2.3. Pojęcie strategii zarządzania zasobami ludzkimi
2.4. Rodzaje strategii zarządzania zasobami ludzkimi
2.5. Proces strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.6. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi a strategia organizacji
2.7. Role głównych aktorów w strategicznym zarządzaniu zasobami ludzkimi
2.8. Czynniki determinujące rozwój szzl
3. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
3.1. Geneza i rozwój mzzl
3.2. Cechy wyróżniające mzzl
3.3. Model EPRG w mzzl
3.4. Międzynarodowi menedżerowie i specjaliści
3.5. Szok kulturowy jako wyzwanie mzzl
3.6. Różnorodność w zatrudnieniu
3.7. Znaczenie różnic narodowych w mzzl
4. Organizacja funkcji HR
4.1. Główni aktorzy funkcji HR
4.2. Interesariusze w obszarze funkcji HR
4.3. Architektura funkcji HR
4.4. Fragmentacja funkcji HR
4.5. Role i kompetencje menedżerów/specjalistów ds. HR
4.6. Funkcja HR w strukturze organizacyjnej
4.6.1. Struktura funkcjonalna
4.6.2. Struktura dywizjonalna
4.6.3. Struktura macierzowa
4.6.4. Struktura projektowa
4.6.5. Struktura procesowa
4.6.6. Struktura sieciowa
4.6.7. Struktura wirtualna
5. Planowanie zatrudnienia i formy świadczenia pracy
5.1. Cel i zakres planowania zatrudnienia
5.2. Określanie potrzeb personalnych
5.3. Prognozowanie zmian w stanie zatrudnienia
5.4. Planowanie obsad personalnych
5.5. Analiza pracy
5.6. Profile kompetencji
5.7. Ewolucja form świadczenia pracy
5.8. Telepraca i co-working
5.9. Leasing pracowniczy i praca tymczasowa
5.10. Samozatrudnienie
5.11. Elastyczne formy czasu pracy
6. Rekrutacja i selekcja kandydatów do pracy
6.1. Miejsce rekrutacji i selekcji w procesie pozyskiwania osób do pracy
6.2. Źródła rekrutacji kandydatów do pracy
6.3. Funkcje, metody i techniki rekrutacji
6.4. Proces, metody i techniki selekcji
6.5. Wprowadzenie do pracy
6.6. Kontrakt psychologiczny
6.7. Efektywność procesu rekrutacji i selekcji
7. Kierowanie ludźmi w organizacji
7.1. Istota pracy kierowniczej
7.1.1. Role kierowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi
7.1.2. Władza w organizacji
7.1.3. Techniki kierowania ludźmi
7.2. Przywództwo
7.2.1. Teoria cech
7.2.2. Podejście behawioralne
7.2.3. Podejście sytuacyjne
7.2.4. Tendencje rozwojowe w zakresie przywództwa
7.3. Motywowanie
7.4. Delegowanie
7.5. Komunikowanie się
7.6. Kierowanie w zmieniającej się gospodarce
8. Zarządzanie efektami pracy
8.1. Geneza i rozwój zarządzania efektami pracy
8.2. Pojęcie, zasady i procesy zarządzania efektami pracy
8.3. Zarządzanie efektami w systemie zarządzania zasobami ludzkimi
8.4. Role i kompetencje uczestników procesu zarządzania efektami
8.5. Metodyczne aspekty zarządzania efektami
8.6. Pomiar efektywności
8.7. Zarządzanie efektami w praktyce
8.8. Czynniki wpływające na zarządzanie efektami
9. Ocenianie pracowników
9.1. Istota i znaczenie oceniania w zarządzaniu zasobami ludzkimi
9.2. Cele i funkcje oceniania
9.3. System oceniania
9.4. Zasady i kryteria oceniania
9.5. Metody i techniki oceniania
9.5.1. Techniki opisowe
9.5.2. Techniki porównawcze
9.5.3. Metody i techniki kompleksowe
9.6. Błędy w procesie oceniania
9.7. Zarządzanie procesem oceniania
10. Rozwój zasobów ludzkich
10.1. Istota rozwoju zasobów ludzkich
10.2. Strategie i instrumenty rozwoju zasobów ludzkich
10.3. Podmioty rozwoju zasobów ludzkich
10.4. Proces szkoleniowy
10.4.1. Określenie potrzeb szkoleniowych
10.4.2. Opracowanie planu szkoleń
10.4.3. Realizacja szkolenia
10.4.4. Kontrola szkoleń
10.5. Kariera zawodowa
10.5.1. Istota kariery zawodowej
10.5.2. Etapy w karierze zawodowej
10.5.3. Przestrzeń kariery zawodowej
10.5.4. Zarządzanie karierą zawodową
10.5.5. Orientacje wobec kariery zawodowej
10.5.6. Strategie rozwoju kariery
10.5.7. Kierunki zmian
10.6. Rozwój talentów
11. Wynagrodzenia
11.1. Pojęcie wynagrodzenia
11.2. Funkcje wynagrodzeń
11.3. Zarządzanie wynagrodzeniami
11.4. Strategiczny wymiar kształtowania wynagrodzeń
11.5. Formy wynagradzania
11.6. Tworzenie systemów wynagradzania
11.7. Wynagradzanie menedżerów
11.7.1. Istota pracy menedżerów
11.7.2. Składniki wynagrodzeń menedżerów
11.8. Badanie wynagrodzeń
12. Retencja i rotacja pracowników
12.1. Istota retencji i rotacji pracowników
12.2. Pomiar i analiza rotacji i retencji pracowników
12.3. Odejścia z inicjatywy pracowników
12.4. Zwolnienia pracowników z inicjatywy organizacji
12.5. Zarządzanie procesem derekrutacji personelu
12.6. Outplacement
12.7. Wpływ redukcji zatrudnienia na osoby pozostające w firmie
12.8. Działania profilaktyczne
13. Warunki i stosunki pracy
13.1. Pojęcie i znaczenie warunków i stosunków pracy
13.2. Kształtowanie treści pracy
13.3. Zbiorowe stosunki pracy
13.4. Partycypacja pracownicza
13.5. Konflikt w organizacji
13.6. Stres w środowisku pracy
13.7. Równowaga między pracą a życiem osobistym
14. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi
14.1. Doradztwo personalne
14.1.1. Pojęcie doradztwa personalnego
14.1.2. Zakres i rodzaje doradztwa personalnego
14.1.3. Korzystanie z usług doradztwa personalnego w praktyce
14.1.4. Kompetencje osób świadczących usługi doradcze
14.1.5. Dział HR jako wewnętrzny konsultant
14.2. Audyt personalny
14.2.1. Pojęcie i cechy audytu personalnego
14.2.2. Rodzaje i zakres audytu personalnego
14.2.3. Standardy stosowane w audycie personalnym
14.2.4. Korzyści i ryzyko, związane z audytem personalnym
14.3. Badanie opinii pracowników (BOP)
14.3.1. Cele i zakres BOP
14.3.2. Badanie zadowolenia/satysfakcji z pracy
14.3.3. Badanie klimatu organizacyjnego
14.3.4. Badanie zaangażowania pracowników
14.4. Outsourcing funkcji HR
14.5. Benchmarking personalny
Zakończenie — w kierunku nowego paradygmatu zarządzania zasobami ludzkimi
Bibliografia
Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia (wybrana) na stronach 201-205.
W ostatnich latach nastąpiła rozbudowa służb publicznych zajmujących się ochroną bezpieczeństwa państwa i porządku publicznego oraz stanowisk w służbie publicznej, realizujących różne zadania związane z modnym dziś pojęciem securitologii, czyli nauki o bezpieczeństwie. Opracowanie przeznaczone jest dla studentów administracji bezpieczeństwa publicznego i nowych kierunków, jakimi są bezpieczeństwo wewnętrzne i narodowe.
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów
Wstęp
ROZDZIAŁ I
SŁUŻBY MUNDUROWE W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO PAŃSTWA
1. Służby mundurowe jako przedmiot badań naukowych
2. Nadzór parlamentarny
3. Nadzór prezydenta i rządu
4. Wybrane organy kolegialne
ROZDZIAŁ II
TERENOWA ADMINISTRACJA PUBLICZNA A SŁUŻBY MUNDUROWE
1. Wojewoda
2. Samorząd terytorialny
ROZDZIAŁ III
ORGANIZACJA SŁUŻB OCHRONY BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
1. Rodzaje formacji mundurowych ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego
2. Skład i struktura organizacyjna
3. Podział terytorialny
4. Jednostki specjalne
5. Sprawy etatowe i skuteczność działania
5.1. Szefowie służb mundurowych i powołanie ns stanowiska kierownicze
5.2. Pracownicy administracyjni i techniczni
6. Planowanie i sprawozdawczość
7. Finansowanie
8. Zasoby rzeczowe
9. Nadzór i kontrola
10. Współdziałanie
11. Współpraca międzynarodowa
ROZDZIAŁ IV
ZAKRES DZIAŁANIA I UPRAWNIENIA
1. Uprawnienia władcze
2. Środki przymusu bezpośredniego
3. Użycie oddziałów zwartych
4. Czynności analityczno-informacyjne
5. Czynności operacyjno-rozpoznawcze
6. Czynności dochodzeniowo-śledcze
7. Służba prewencyjna
8. Czynności administracyjno-porządkowe
9. Działania społeczno-organizatorskie
ROZDZIAŁ V
SŁUŻBA W SŁUŻBACH
1. Postępowanie kwalifikacyjne
2. Etos zawodowy i zasady postępowania
3. Święta zawodowe
4. Szkolenie i doskonalenie zawodowe
5. Czas służby
6. Opiniowanie i kontrola przydatności do służby
7. Stopnie i korpusy, mianowanie na stopnie
8. Mundur i wyposażenie
9. Legitymacja służbowa
10. Sprawy płacowe i opieka socjalna
11. Apolityczność, związki zawodowe i ograniczenia w życiu prywatnym
12. Odpowiedziałność karna i dyscyplinarna
BIBLIOGRAFIA (wybrana)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.74 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szepty pienińskich ścieżek / Joanna Tekieli. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2021. - 403, [1] strona ; 21 cm.
Piękna powieść o miłości i poszukiwaniu własnej drogi na tle pienińskich krajobrazów. Agnieszka nie jest zadowolona ze swojego życia. Ma nudną pracę i wrednego szefa, jej chłopak wyjechał za granicę, a ona sama musiała wrócić do mieszkania rodziców. Czuje, że musi coś zmienić, żeby nie oszaleć. I wtedy na jej drodze stają… Pieniny. Na kurs przewodników po tych pięknych górach namawia ją przyjaciółka. Agnieszka nie jest przekonana, że taki kurs może cokolwiek zmienić w jej sytuacji, a tymczasem to właśnie on wywołuje w jej życiu prawdziwą rewolucję. Pod wpływem piękna pienińskich krajobrazów w Agnieszce budzi się dawno porzucona pasja, a jej dusza otwiera się na nowe doznania, zachwyty i uczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 493-575.
"(...) publikacja (...) jest dziełem nowatorskim, odwołującym się zarówno do kluczowych założeń filozofii Community Policing, jak również diagnozującym obszary (potrzeby) doskonalenia działań policji skierowanych na poprawę bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Autorzy monografii - odwołując się do ustawowych zadań Policji, a także bazując na tzw. dobrych praktykach oraz wynikach badań sondażowych przeprowadzonych wśród funkcjonariuszy - udowodnili tezę wskazującą na olbrzymie znaczenie wiedzy i umiejętności pedagogicznych policjantów w realizacji zadań służbowych, szczególnie dotyczących przedsięwzięć z zakresu profilaktyki społecznej. (...) Nabycie niezbędnych kompetencji pedagogicznych, jak dobitnie wskazują Autorzy dzieła, przyczynia się również do tworzenia pozytywnego wizerunku Policji jako instytucji służącej ludziom, a w konsekwencji - wzmacnia zaufanie społeczeństwa do policji.
Przygotowane opracowanie ma również nieoceniony wymiar praktyczny. Autorzy publikacji (...) przedstawili nie tylko pedagogiczny aspekt policyjnej służby, ale - co istotne - opisali przykłady konkretnego zastosowania wiedzy pedagogicznej w policyjnej praktyce (m. in. problem uzależnienia nieletnich od alkoholu i narkotyków, przemoc w szkole i rodzinie, zagrożenia w cyberprzestrzeni). W tym też zakresie recenzowaną publikację należy traktować jako dzieło pionierskie, wypełniające istotną lukę w procesie doskonalenia polskiej Policji. (...)" - [Fragment recenzji dr hab. Agaty Tyburskiej]
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I. Teoretyczne konteksty pedagogiki w pracy funkcjonariuszy Policji
1. Interdyscyplinarny charakter wiedzy pedagogicznej
2. Kluczowe kategorie pedagogiczne
3. Potoczna i naukowa wiedza pedagogiczna
4. Kultura pedagogiczna policjantów
Rozdział II. Aktywność pedagogiczna funkcjonariuszy Policji w świetle regulacji prawnych
1. Działalność prewencyjna
2. Czynności interwencyjne
3. Zaangażowanie na rzecz profilaktyki społecznej i w sytuacjach kryzysowych w szkołach
4. Współpraca z rodziną i instytucjami oświatowo - wychowawczymi
Rozdział III. Obszary zaangażowania pedagogicznego funkcjonariuszy Policji
1. Przeciwdziałanie uzależnieniom nieletnich od alkoholu, narkotyków i dopalaczy
2. Prewencja przemocy w rodzinie i szkole
3. Przeciwdziałanie zagrożeniom w cyberprzestrzeni
4. Zapobieganie prostytucji wśród nieletnich
5. Edukacja dla bezpieczeństwa
Rozdział IV. Zasady działania pedagogicznego funkcjonariuszy Policji
1. Podmiotowość i indywidualizacja
2. Wzbudzanie pozytywnej motywacji
3. Łączenie teorii z praktyką
4. Integrowanie oddziaływań profilaktycznych
Rozdział V. Wybrane rozwiązania metodyczne w aktywności pedagogicznej policjantów
1. Wyjaśnienie podstawowej terminologii
2. Kryteria wyboru metodyki działalności pedagogicznej
3. Sposoby aktywizacji uczestników spotkań
4. Formy, metody, techniki i środki oddziaływań wychowawczych
5. Zastosowanie nowoczesnych środków dydaktycznych
6. Planowanie aktywności pedagogicznej
7. Kształcenie i doskonalenie zawodowe w zakresie pedagogiki
Rozdział VI. Między teorią a praktyką: świadomość pedagogiczna policjantów
. Metodologia badań własnych
2. Charakterystyka badanej populacji
3. Potrzeba edukacji pedagogicznej w świetle doświadczenia zawodowego policjantów
4. Miejsce i rola pedagogiki w szkoleniu zawodowym policjantów
5. Elementy wiedzy pedagogicznej użyteczne w policyjnej służbie
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Summary
Zusammenfassung
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.74 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej