Stasiuk Katarzyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Stasiuk Katarzyna
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(199)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Studenci
(1)
Temat
Psychologia społeczna
(2)
Badania marketingowe
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Perswazja
(1)
Poczucie winy
(1)
Poprawność polityczna
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Reklama
(1)
Socjotechnika
(1)
Spostrzeganie
(1)
Test Utajonych Skojarzeń
(1)
Uczucia
(1)
Wiedza
(1)
Wpływ społeczny
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały z II Lubelskich Spotkań z Psychologią Społeczną, 24-25 kwietnia, 2008 r.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Współczesna wiedza na temat wpływu społecznego i manipulacji jest tak rozległa, a techniki oddziaływania tak wyrafinowane, że często nie wiemy, czy jest to perswazja, czy już manipulacja. I właśnie w tym obszarze poruszają się autorzy, których prace znalazły się w niniejszej książce.
Publikacja adresowana jest do studentów psychologii społecznej i innych osób zainteresowanych tą problematyką.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Grażyna E. Kwiatkowska
Zasada poprawności politycznej - technika manipulacji czy wpływ społeczny?
Joanna Posłuszna
Władza muzyki i jej korzenie
Katarzyna Stasiuk
Modele perswazji
Renata A. Maksymiuk
Porównania społeczne - przegląd teorii, motywów, strategii
Renata A. Maksymiuk, Katarzyna Stasiuk
Utajona identyfikacja z paleniem - pomiar oraz możliwości manipulacji
Barnaba Danieluk, Jacek Prokop
Czy czujemy się winni, zatrzaskując komuś drzwi przed nosem? - poczucie winy a technika DITF
Jacek Prokop, Barnaba Danieluk
"Jak czarno na białym" - kontrast charakterów próśb w technice "Drzwi zatrzaśnięte przed nosem".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wydanie I - 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 458 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Bibliografia, netografia na stronach 431-449. Indeksy.
Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorki książki "Psychologia konsumenta". Katarzyna Stasiuk i Dominika Maison wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski Autorek poparte są wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych.
Książkę wyróżnia opis zachowań konsumenckich z trzech punktów widzenia:
- klasyczna perspektywa podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw),
- analiza procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta,
- perspektywa praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1
EWOLUCJA CZY REWOLUCJA - ZMIANY W ROZUMIENIU ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW
1.1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych
1.2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów
1.2.1. Model EKB - konsument racjonalny i świadomy własnych potrzeb
1.2.2. Etapy decyzji konsumenckich w modelu EKB
1.3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość
1.4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru
1.4.1. Im więcej, tym lepiej
1.4.2. Od przybytku głowa jednak boli
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2
OD NAUKI DO PRAKTYKI - BADANIA MARKETINGOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY O KONSUMENTACH
2.1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach
2.2. Rodzaje badań marketingowych - czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta
2.2.1. Różnice między ilościowymi i jakościowymi badaniami rynku
2.2.2. Ilościowe badania marketingowe
2.2.3. Jakościowe badania marketingowe
2.3. Nowe nurty w badaniach marketingowych
2.3.1. Badania prowadzone przez internet
2.3.2. Badania z użyciem telefonów komórkowych
2.3.3. Badania z wykorzystaniem pomiarów fizjologicznych (danych biometrycznych)
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3
JAK KONSUMENT WIDZI ŚWIAT - O ROLI PROCESÓW SPOSTRZEGANIA
3.1. Spostrzeganie i uwaga
3.1.1. Od wysuniętego języka do Rolling Stones
3.1.2. Jak umysł konsumenta radzi sobie z nadmiarem informacji - rola uwagi
3.2. Samochód Jamesa Bonda - product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach
3.3. Guerilla marketing, ambient media - zaskakiwanie konsumenta
3.3.1. Niekonwencjonalne działania marketingowe - guerilla marketing
3.3.2. Niekonwencjonalne nośniki reklamy - ambient
3.4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach - nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu
3.4.1. Węch
3.4.2. Smak
3.4.3. Słuch
3.4.4. Dotyk
3.5. Niewidzialne lub niezauważalne - bodźce utajone
3.5.1. Powyżej i poniżej progu świadomego spostrzegania
3.5.2. Niechlubne początki bodźców podprogowych w reklamie
3.5.3. Oddziaływania podprogowe - dowody naukowe
3.5.4. Bodźce podprogowe w praktyce reklamowej
3.5.5. Bodźce peryferyczne - powyżej progu świadomego spostrzegania, ale niezauważane
3.5.6. Bodźce peryferyczne a bodźce podprogowe
3.6. Próg różnicy w spostrzeganiu - co konsument powinien zauważyć, a czego nie
3.6.1. Wykorzystanie progu różnicy w działaniach marketingowych
3.7. Kategorie w głowach konsumentów
3.7.1. Postrzeganie świata przez kategorie
3.7.2. Podobieństwo w procesie kategoryzacji
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4
O PRAWDZIWEJ I FAŁSZYWEJ WIEDZY KONSUMENTÓW
4.1. Produkty, sklepy, reklamy - źródła wiedzy konsumentów
4.2. "Wiem" i "wiem, że wiem" - wiedza obiektywna i subiektywna
4.2.1. Wiedza obiektywna - eksperci i laicy
4.2.2. Kalibracja wiedzy - (zbyt) pewny siebie konsument
4.3. Zewnętrzne źródła informacji
4.3.1. Źródła osobiste
4.3.2. Źródła publiczne i źródła komercyjne
4.4. Pamięć - wewnętrzne źródło informacji
4.4.1. Pamięć jawna i pamięć utajona
4.4.2. Dlaczego jazda na nartach przeszkadza w nauczeniu się jazdy na snowboardzie - zjawisko interferencji
4.4.3. Mały Głód i króliczki Duracell - jak pomóc pamięci konsumentów
4.5. Zawodna pamięć konsumenta
4.5.1. Królik Bugs u Disneya - fałszywe wspomnienia w reklamie
4.5.2. Miłość do szparagów i niechęć do sałatki z jajek - fałszywe wspomnienia kulinarne
4.6. Drogi, znany, francuski - wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach jakości produktów
4.6.1. Linie lotnicze i suknie ślubne - rozszerzanie marki
4.6.2. Francuskie perfumy, szwajcarskie zegarki, chińskie podróbki - efekt kraju pochodzenia
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5
PROCESY POZNAWCZE W BADANIACH MARKETINGOWYCH -PRAKTYKA BADAŃ KONSUMENCKICH
5.1. Testy produktów-czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje
5.1.1. Decyzje niezbędne przy planowaniu testów produktów
5.1.2. Podstawy metodologiczne testów produktów
5.2. Badania cenowe - "negocjacje percepcyjne" między producentem a konsumentem
5.2.1. Bezpośrednia akceptacja ceny (metoda DPA) i deklaracja częstości zakupu
5.2.2. Badanie relacji cena-marka (metoda BPTO)
5.2.3. Badanie wrażliwości cenowej (metoda PSM)
5.3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek - badania nazw i opakowań
5.3.1. Badanie nazw
5.3.2. Badanie opakowań
5.4. Badania satysfakcji klienta
5.4.1. Kogo i o co pytać w badaniach satysfakcji klienta
5.4.2. Planowanie cyklu badań
5.5. Badania semiotyczne - w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 6
SERCE NA ZAKUPACH - PROCESY EMOCJONALNE W OCENACH I DECYZJACH KONSUMENTÓW
6.1. Czym są emocje
6.2. Afekt, emocje, nastroje - różne zjawiska emocjonalne
6.2.1. Emocje integralne i emocje incydentalne
6.3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych
6.4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka
6.4.1. Dobry humor - lepsze produkty. Wpływ stanów emocjonalnych na oceny
6.4.2. "Nastrojowe" skróty. Wpływ stanów emocjonalnych na przetwarzanie informacji
6.4.3. Gry hazardowe, wakacje i "wstrętne" produkty - skomplikowane emocje negatywne
6.5. Czy emocje potrzebują myślenia - tajniki nieuświadamianego afektu
6.5.1. Efekt ekspozycji w zachowaniach konsumenckich
6.5.2. Emocje nie potrzebują myślenia - dowody neurofizjologiczne
6.5.3. Marka w mózgu
6.6. "Po prostu muszę to mieć"-zakupy pod wpływem impulsu
6.6.1. Szukając przyjemności i zapominając o smutkach - jasne i ciemne strony impulsywnych zakupów
6.6.2. Kto, gdzie i kiedy kupuje pod wpływem impulsu
6.6.3. Impulsywny konsument w sieci
6.7. Od miłości do nienawiści - skrajne emocje konsumentów
6.7.1. Lovemarks - tajemnica emocjonalnej więzi z marką
6.7.2. Bojkoty konsumenckie
6.8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji
6.8.1. Humor w reklamie - sposób na przyciągnięcie uwagi
6.8.2. Reklama jako narzędzie perswazji
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 7
KAŻDE DZIAŁANIE MA JAKĄŚ PRZYCZYNĘ - MOTYWACJA W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW
7.1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów
7.2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb
7.2.1. Od fizjologii do samorealizacji - piramida potrzeb Masłowa
7.3. Nieświadome motywy działania
7.3.1. Dziedzictwo Zygmunta Freuda
7.3.2. Współczesne podejście do nieświadomości
7.3.3. Nieuświadomione przyczyny wyborów i zachowań konsumentów
7.4. Modele motywacji konsumenckiej
7.4.1. Wartości i style życia - model VALS 2
7.4.2. Od Freuda do Adlera - model Censydiam
7.5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich - Ja versus Inni
7.5.1. Obraz Ja - jaki jestem, a jaki chciałbym być
7.5.2. Kreowanie Ja - dlaczego diabeł ubiera się u Prądy
7.5.3. Poprawianie Ja - etyczne produkty w służbie moralności konsumenta
7.6. Być podobnym czy się wyróżnić - potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich
7.6.1. Konsumencka potrzeba unikalności
7.6.2. Być oryginalnym, byle nie za bardzo
7.6.3. Mass customization - zindywidualizowanie masowej konsumpcji
7.6.4. Balansowanie w grupie - unikalność i podobieństwo a rodzaje konsumpcji
7.7. Motywacje o podłożu poznawczym
7.7.1. Potrzeba poznania a uleganie promocjom i odbieranie komunikatów reklamowych
7.7.2. Potrzeba różnorodności
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 8
POSTAWY W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH
8.1. Historia badań nad postawami
8.2. Współczesne rozumienie postaw
8.3. Skąd się biorą postawy
8.3.1. Margaryna na tle zachodu słońca - emocjonalne źródła postaw
8.3.2. Jak "obliczyć" sympatię do marki - poznawcze źródła postaw
8.3.3. Postawy jako efekt doświadczenia
8.4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie
8.4.1. Brak zgodności między postawą ogólną a zachowaniem - niezgodność ewaluatywna
8.4.2. Brak zgodności między intencją zachowania a zachowaniem - niezgodność dosłowna
8.5. Postawy ambiwalentne i utajone - nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem
8.5.1. Postawy ambiwalentne
8.5.2. Postawy utajone
8.6. Jak zmieniać postawy - komunikowanie perswazyjne
8.6.1. Dwutorowe modele oddziaływań perswazyjnych
8.7. Od obojętności po uwielbienie - bieguny konsumenckiego zaangażowania
8.7.1. Źródła zaangażowania
8.7.2. Jak mierzyć zaangażowanie
8.7.3. Serce i rozum - zaangażowanie emocjonalne, zaangażowanie racjonalne
8.8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów
8.8.1. Odbieranie i przetwarzanie przekazów reklamowych
8.8.2. Odbieranie i przetwarzanie pozareklamowych komunikatów marketingowych
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 9
PRAKTYCZNIE O EMOCJACH, MOTYWACJACH I POSTAWACH KONSUMENTÓW
9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne
9.1.1. Badania U&A - klasyka badań postaw w badaniach marketingowych
9.1.2. Jakościowe badania postaw - wprowadzanie produktów na rynek
9.1.3. Badania segmentacyjne - podstawa wyboru grupy docelowej i tworzenia strategii produktu
9.2. Jakościowe badania potrzeb i wartości
9.2.1. Bliżej doświadczeń - badania etnograficzne
9.2.2. Analiza metafor
9.3. Badania marki
9.3.1. Ilościowe metody badania marki
9.3.2. Jakościowe metody badania marki pretestowe reklamy - czy pomysł na reklamę będzie skuteczny
9.4. Badania reklamy
9.4.1. Badania poprzedzające tworzenie reklamy - w jakim kierunku iść
9.4.2. Badania pretestowe reklamy - czy pomysł na reklamę będzie skuteczny
9.4.3. Badania posttestowe - czy przeprowadzona kampania była skuteczna
Podsumowanie
Literatura
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 366 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej