Konsumpcja (ekonomia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(6)
Autor
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bylok Felicjan (1957- )
(1)
Bywalec Czesław (1945- )
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Gawrycki Marcin Florian (1975- )
(1)
Kalecki Michał (1899-1970)
(1)
Keynes John Maynard (1883-1946)
(1)
Pogorzelski Karol Lew
(1)
Rudnicki Leszek (1935- )
(1)
Rączkowski Stanisław (1912-2006)
(1)
Skrok Łukasz
(1)
Szeworski Adam (1918-2014)
(1)
Towse Ruth (1943- )
(1)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(1)
Włodarczyk Katarzyna (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1503)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Konsumpcja (ekonomia)
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(861)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Dziennikarze
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Afryka
(1)
Azja
(1)
Darfur
(1)
Etiopia
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Film dokumentalny
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Cultura)
Indeks.
Wraz z nadejściem ery płynnej nowoczesności społeczeństwo producentów przekształca się w społeczeństwo konsumentów. Człowiek odgrywa w nim równocześnie dwie role: potencjalnego nabywcy, a zatem przedmiotu marketingowych zabiegów, oraz potencjalnego towaru, poszukującego nabywców. Obie role grane są w przestrzeni społecznej określanej mianem rynku. Warunkiem uzyskania dostępu do dóbr społecznych (przedmiotów osobistej konsumpcji, a także uznania i pozycji społecznej) jest zdobycie „wartości rynkowej”, a więc popytu na walory własne. „Utowarowienie” relacji międzyludzkich i poddanie ich regułom rynku towarowego, a nie wzrost aktywności konsumpcyjnej i jej awans w całokształcie czynności życiowych, jest cechą definiującą społeczeństwo konsumentów i kultury konsumeryzmu.
W tej książce Zygmunt Bauman, oryginalny analityk współczesnych wzorów i strategii życiowych, bada wpływ postaw konsumpcyjnych na wzory zachowań w różnych, na pozór niepowiązanych z sobą, aspektach życia społecznego, takich jak współczesna praktyka polityczna i demokratyczna, podziały i uwarstwienie społeczne, wspólnoty i związki partnerskie, budowa tożsamości, wytwarzanie i użytkowanie czy wreszcie preferowanie określonych wartości.
Głównymi tematami tej błyskotliwej książki są wpływ światopoglądu i wzorów zachowań inspirowanych i kształtowanych przez rynki towarowe na sieć stosunków międzyludzkich oraz źródła uraz, protestów i oporu wobec tego wpływu.
SPIS TREŚCI
Wstęp, czyli Najpilniej strzeżony sekret społeczeństwa konsumentów
1. Konsumpcjonizm a konsumpcja
2. Społeczeństwo konsumentów
3. Kultura konsumpcyjna
4. Straty współbieżne konsumpcjonizmu
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 366.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konsumpcja / Czesław Bywalec, Leszek Rudnicki. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. - 272 strony : ilustracje, mapa ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 261-264. Indeks.
"W procesie konsumpcji człowiek nie tylko odtwarza proces życia, ale go rozszerza, pogłębia, zmienia. W tym znaczeniu konsumpcja jest nie tylko celem produkcji, ale stanowi jej założenie, warunek, siłę napędową". - [Edward Lipiński]
Sztuką w gospodarowaniu jest dziś nie tyle wytworzenie produktu, ile jego sprzedanie, czyli znalezienie konsumenta. Współcześnie konsumpcja pełni zatem funkcję ważnego stymulatora wzrostu gospodarczego oraz rozwoju społecznego.
Książka stanowi systematyczny, przystępny wykład z zakresu podstawowych zagadnień teorii konsumpcji, metodyki jej badań oraz sposobów wykorzystania ich wyników w praktyce życia gospodarczego i społecznego. W części terminologiczno-teoretycznej (rozdziały 1-4) wyjaśniono podstawowe terminy oraz różnorodne ujęcia klasyfikacyjne konsumpcji, przedstawiono zestawy czynników kształtujących poziom i strukturę konsumpcji (w ujęciach mikro i makro), omówiono funkcje konsumpcji oraz najnowsze zjawiska i tendencje występujące w konsumpcji społeczeństw wysoko rozwiniętych. W części metodycznej (rozdziały 5-6) zaprezentowano źródła informacji o konsumpcji oraz metody jej analizy.
Książka jest przeznaczona dla studentów szkół wyższych różnych typów, słuchaczy seminariów magisterskich i doktoranckich, a także dla praktyków zajmujących się badaniami marketingowymi, polityką gospodarczą i społeczną, ochroną i edukacją konsumenta.
Autorzy są profesorami w Katedrze Badań Konsumpcji Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 307-[315].
Po zimnej wojnie doszło do zasadniczej zmiany rzeczywistości międzynarodowej. Upadek Bloku Wschodniego i zwycięstwo Zachodu rozluźniło kontrolę wewnątrzblokową i uruchomiło szereg, dotąd tłumionych procesów i zjawisk. Triumf kapitalizmu, procesy globalizacji oraz rewolucja informacyjno-komunikacyjna przyczyniły się do skurczenia się świata (w sensie dyskursywnym i praktycznym), a także do dalszego wzmocnienia znaczenia mediów i ich wpływu na społeczeństwo, które stało się - nawet jeśli często pozornie - bardziej zorientowane i zainteresowane tym, co dzieje się w świecie. Wraz z odnowieniem wartości i zasad uniwersalnych, częstokroć traktowanych instrumentalnie, zaczęło się rozwijać w przestrzeni transnarodowej globalne społeczeństwo obywatelskie, w oparciu o zachodnie wzorce, propagujące demokrację, neoliberalizm czy wolny rynek. Na ten kontekst nałożyło się inne zjawisko - erupcja kultury celebrytów, będąca symptomem przemian społecznych zachodzących współcześnie na Zachodzie, a także w innych częściach świata. Dla jednych są oni symbolem upadku kultury, dla innych nowym wcieleniem demokratyzacji życia społecznego. Z całą pewnością jednak ich rola i znaczenie wzrosło nie tylko w kontekście wewnętrznym, ale również międzynarodowym. Od niedawna bowiem najbardziej wpływowi celebryci, tacy jak Bono czy Angelina Jolie, stali się ważnymi aktorami stosunków międzynarodowych. - [Nota Wydawcy]
SPIS TREŚCI
WSTĘP
ROZDZIAŁ I. CELEBRYCI I WSPÓŁCZESNY ŚWIAT
Celebryci w społeczeństwie spektaklu
Definicje celebrytów i ich klasyfikacje
Istota celebryckości
Celebryci, polityka, dyplomacja
Muzyka popularna, polityka i działalność charytatywna
Humanitaryzm jako produkt mediów
ROZDZIAŁ II. KRONIKA ZAPOWIEDZIANEJ ŚMIERCI
Media i głód w Afryce
Historia jednej piosenki
Dobroczynny rock ‘n‘ roll
Live Aid i kontrowersje
ROZDZIAŁ III. CELEBRYCKI PRZEMYSŁ ROZWOJOWY
Celebryci i działalność charytatywna
Bangladesz i Haiti - przykłady zaangażowania humanitarnego
Jolie, Oprah, Madonna
Matki bez granic
Celebrycki kolonializm
ROZDZIAŁ IV. KAMPANIA NA RZECZ UMORZENIA ZADŁUŻENIA
Jubileusz 2000
Kampania Make Poverty History
Live 8
Szczyt w Gleneagles i Bob Geldof
ROZDZIAŁ V. BONO - MIĘDZY AKTYWISTĄ A DYPLOMATĄ
Bono jako aktywista
Bono jako dyplomata
DATA i ONE
Bono jako modelowy przykład zaangażowanego celebryty
ROZDZIAŁ VI. BRAND AID
Konceptualizacja problemu
(RED) - (nie)dobroczynny model biznesowy
Celebryci i reprezentacja Afryki
(RED) i nie tylko
Celebryci, konsumpcjonizm i współczesny humanitaryzm
ROZDZIAŁ VII. DYPLOMACJA CELEBRYTÓW
ONZ i celebryci
Celebryccy politycy i dyplomaci
Darfur, Clooney i Farrow
ROZDZIAŁ VIII. CELEBRYCI I ICH (NIE ZAWSZE) DOKUMENTALNE FILMY
Jak pomagamy?
Filmowe reprezentacje Darfuru i Kongo
Filmy dokumentalne i ONZ
Bob Geldof w Afryce
Efekt Dominiki?
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.7 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
John Maynard Keynes, 1. baron Keynes – angielski ekonomista, twórca teorii interwencjonizmu państwowego w dziedzinie ekonomii i finansów państwowych.
"Ogólna teoria zatrudnienia, procentu i pieniądza" to książka autorstwa angielskiego ekonomisty Johna Maynarda Keynesa wydana w roku 1936 i uważana za jego opus magnum. W swoim dziele Keynes krytykuje liberalizm gospodarczy, popiera natomiast interwencjonizm. Teorie Keynesa były reakcją na kryzys ekonomiczny lat 30. - [http://lubimyczytac.pl/]
W epoce umacniania się keynesizmu pragniemy przypomnieć studentom wydziałów ekonomicznych fundamentalne dzieło teorii ekonomii; podstawową pracę Johna M. Keynesa. Autor podjął tu krytykę teorii neoklasycznej, przeciwstawiając jej swój model gospodarki - ze stałą tendencją do pełnego zatrudnienia, w pełni odpowiadający ówczesnej rzeczywistości gospodarczej - kapitalizmowi. Niezależnie od prezentowanych poglądów, jeżeli rozpatruje się wkład Keynesa do dorobku myśli ekonomicznej, nie ulega wątpliwości, że miał on wszelkie znamiona "rewolucji". - [https://merlin.pl/]
Publikacja przeznaczona dla studentów i wykładowców uczelni i wydziałów ekonomicznych, nauk politycznych i społecznych.
SPIS TREŚCI
Słowo wstępne do trzeciego wydania polskiego
Przedmowa
KSIĘGA I. WPROWADZENIE
Rozdział 1. Ogólna teoria
Rozdział 2. Postulaty ekonomii klasycznej
Rozdział 3. Zasady popytu efektywnego
KSIĘGA II. DEFINICJE I POJĘCIA
Rozdział 4. Wybór jednostek
Rozdział 5. Przewidywania jako czynnik określający produkcję i zatrudnienie
Rozdział 6. Definicja dochodu, oszczędności i inwestycji
I. Dochód
II. Oszczędności i inwestycje
Dodatek. O kosztach użytkowania
Rozdział 7. Dalsze rozważania na temat oszczędności i inwestycji
KSIĘGA III. SKŁONNOŚĆ DO KONSUMPCJI
Rozdział 8. Skłonność do konsumpcji: I. Czynniki obiektywne
Rozdział 9. Skłonność do konsumpcji: II. Czynniki subiektywne
Rozdział 10. Krańcowa skłonność do konsumpcji i mnożniki
KSIĘGA IV. SKŁONNOŚĆ DO INWESTOWANIA
Rozdział 11. Krańcowa efektywność kapitału
Rozdział 12. Stan przewidywań długookresowych
Rozdział 13. Ogólna teoria stopy procentowej
Rozdział 14. Klasyczna teoria stopy procentowej
Dodatek do rozdziału 14. O stopie procentowej w "Zasadach ekonomiki" Marshalla, w "Zasadach ekonomii politycznej" Ricarda i gdzie indziej
Rozdział 15. Psychologiczne i gospodarcze motywy płatności
Rozdział 16. Różne uwagi na temat istoty kapitału
Rozdział 17. Zasadnicze właściwości procentu i pieniądza
Rozdział 18. Powtórne sformułowanie ogólnej teorii zatrudnienia
KSIĘGA V. PŁACE NOMINALNE I CENY
Rozdział 19. Zmiany płac nominalnych
Dodatek do rozdziału 19. "Teoria bezrobocia" profesora Pigou
Rozdział 20. Funkcja zatrudnienia
Rozdział 21. Teoria cen
KSIĘGA VI. UWAGI NA MARGINESIE OGÓLNEJ TEORII
Rozdział 22. Uwagi o cyklu koniunkturalnym
Rozdział 23. Uwagi o merkantylizmie, prawach przeciw lichwie, stemplowanym pieniądzu i teoriach podkonsumpcji
Rozdział 24. Uwagi końcowe o filozofii społecznej, do której mogłaby prowadzić ogólna teoria
INDEKS NAZWISK
INDEKS RZECZOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 330 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura się Liczy!)
Tytuł oryginału: "A textbook of cultural economics" 2010.
Bibliografia na stronach 568-578 i przy rozdziałach. Indeks.
Wydana przez Narodowe Centrum Kultury książka Ruth Towse, specjalistki w zakresie ekonomii sztuki, ma charakter wyczerpującego podręcznika-kompendium dla osób zgłębiających dziedzinę zarządzania kulturą.
"Dzięki inicjatywie Narodowego Centrum Kultury polski czytelnik otrzymuje pierwszy podręcznik ekonomii kultury, dziedziny nauk ekonomicznych, która szybko się rozwija i zyskuje na znaczeniu. Nie jest to praca warta polecenia wyłącznie ekonomistom i osobom studiującym ekonomię. Można ją z powodzeniem uznać za obowiązkową lekturę dla wszystkich, którzy zajmują się kulturą, zwłaszcza organizacją i zarządzaniem działalnością kulturalną oraz dziedzictwem kulturowym. Tym bardziej, że jest to podręcznik przystępny także dla niewprawionego w ekonomii czytelnika." - [prof. Jerzy Hausner, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie]
SPIS TREŚCI
Jerzy Hausner - Przedmowa do wydania polskiego
Przedmowa
CZĘŚĆ I. OGÓLNE ZAGADNIENIA EKONOMII KULTURY
Wprowadzenie
1. Wstęp do ekonomii kultury
Dodatek: Krótkie wprowadzenie do teorii ekonomicznych wykorzystywanych w ekonomii kultury
2. Charakterystyka ekonomiczna sektora kultury
3. Rynki towarów i usług kultury
4. Ekonomiczna organizacja przemysłów kreatywnych
5. Produkcja, koszty i podaż dóbr kultury
6. Konsumpcja towarów i usług kultury
7. Ekonomia dobrobytu i finanse publiczne
CZĘŚĆ II. "TRADYCYJNA" EKONOMIA SZTUKI I DZIEDZICTWA KULTUROWEGO
Wprowadzenie
8. Ekonomia sztuk perfomatywnych
9. Ekonomia dziedzictwa kulturowego
10. Ekonomiczna ocena polityki kulturalnej
CZĘŚĆ III. RYNKI PRACY ARTYSTÓW I PRAWA AUTORSKIE
Wprowadzenie
11. Ekonomia rynków pracy artystów - ujęcie teoretyczne
12. Ekonomia rynków pracy artystów - badania empiryczne
13. Ekonomia praw własności
CZĘŚĆ IV. PRZEMYSŁY KREATYWNE
Wprowadzenie
14. Ekonomia sektora kreatywnego
15. Ekonomia branży muzycznej
16. Ekonomia branży filmowej
17. Ekonomia branży nadawczej
18. Ekonomia branży wydawniczej
19. Ekonomia festiwali, miast kreatywnych i turystyki kulturalnej
CZĘŚĆ V. ZAKOŃCZENIE ORAZ ZADANIA I PROBLEMY DO DYSKUSJI
Wprowadzenie
20. Zakończenie
Zadania i problemy do dyskusji
Bibliografia
Spis wykresów i schematów
Spis tabel
Spis ramek
Spis wykorzystywanych akronimów i skrótów
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 008 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 421-439.
Jest to ważna, chyba pierwsza na rynku wydawniczym, pozycja charakteryzująca bardzo złożone zjawisko, odnoszące się do rynkowych zachowań polskich konsumentów w dobie globalizacji konsumpcji. [...] Autorka wykorzystała zarówno literaturę o ogólnym charakterze, jak i pozycje soecjalistyczne z zakresu podejmowanych obszarów badawczych. [...] Wybór metod analizy danych stanowi przykład dojrzałego warsztatu badawczego zjawisk dotyczących rynkowych zachowań konsumentów przy uwzglednieniu megatrendu, jakim jest globalizacja. - [Z recenzji wydawniczej dr hab. Anny Dąbrowskiej, prof. SGH]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 366 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej