Big data
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Autor
Jaruga Dariusz
(1)
Maksymowicz Stanisław (socjolog)
(1)
Milic-Czerniak Róża
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1503)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Big data
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(861)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Dziennikarze
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Ankieta
(1)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Nauka i badania
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; t. 204)
Informacja to fundamentalna składowa nauk o mediach, a przestrzeń informacyjna o dużej wielkości staje się obszarem nowych badań. Tymczasem liczba treści multimedialnych wytworzonych i opublikowanych przez ludzkość osiągnęła rozmiary, które trudno nam sobie nawet wyobrazić. Pomóc w tym może Dariusz Jaruga, który w swojej najnowszej książce Komunikacja sieciowa – źródła informacji – big data przygląda się temu, jak działają współczesne systemy zarządzania tymi nieprzebranymi danymi. Od potrzeby komunikacji, poprzez rozwój encyklopedii świata i internetowe czaty, po serwisy społecznościowe i wyszukiwarkę Google opisuje fascynujący świat danych. Jak to wszystko działa? Jak zbierane i przetwarzane są informacje w Big Data? Jak przedstawić informacje w postaci chmury tagów? I co możemy powiedzieć o meczu Polska-Niemcy na podstawie danych z kieleckich wodociągów?
Pasjonująca publikacja, która za pomocą graficznych przedstawień, wykresów i ilustracji przybliża nam działanie świata, w którym żyjemy, i który w coraz większym stopniu informacjami stoi – czy tego chcemy, czy nie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Technosapiens : o świecie w czasach rewolucji cyfrowej / [redakcja : Stanisław Maksymowicz]. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Nowej Konfederacji, 2023. - 360, [16] stron : fotografia, ilustracje, portret ; 21 cm.
Publikacja "Technosapiens - O świecie w czasach rewolucji cyfrowej" stanowić ma technorealistyczne spojrzenie na źródła, oddziaływanie i skutki szeroko zakrojonej cyfryzacji ludzkiego funkcjonowania. Odnosząc się z dystansem zarówno do bezwarunkowego technoentuzjazmu, jak i dogmatycznego technopesymizmu, próbujemy pokazać trzecią drogę każdemu, kto chciałby zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości na własnych zasadach. Nasza publikacja wskazuje pożyteczną stronę rewolucji technologicznej, przywołując chwalebne osiągnięcia techniki, równoważąc je przykładami zagrożeń mnożących uzasadnione obawy. Deficyt głosów opowiadających się jasno za zasadą, iż to technika służyć powinna człowiekowi (nie zaś na odwrót), przywiódł nas do momentu, w którym oddajemy w Państwa ręce zbiór tekstów autorów związanych oraz współpracujących z Nową Konfederacją. Wśród 4 rozdziałów oraz Postscriptum umieściliśmy różnorodne formy przekazu: technorealistyczna podróż wiedzie przez esej, wywiad, felieton, pomiędzy którymi nie zabrakło próbki możliwości twórczych sztucznej inteligencji. Czy wprawne oko Czytelnika znajdzie ją w gronie autorów Nowej Konfederacji? Odpowiedź na to pytanie wskazać może siłę humanistycznych argumentów, gdy pewnego razu spotkamy się już jako Technosapiens.
SPIS TREŚCI
Rozdział 1. Zanurzenie w cyfrowym chaosie
Cyfrowy wzmacniacz chaosu. Pięć konsekwencji cyfrowej rewolucji - Przemysław Gębala
Bronie matematycznego zniszczenia - Jarema Piekutowski
Największe wydarzenie w historii ludzkości - Stanisław Maksymowicz
AI, czyli cyfrowy homo sapiens. Będziemy dla niej tylko mrówkami - Stanisław Maksymowicz
ChatGPT podbija świat i idzie po nasze umysły - Jarema Piekutowski
Czy sztuczna inteligencja pokona artystów? - Jarema Piekutowski
Ostrzeżenia przed technologią. Peterson i Hawking o zagrożeniach rozwoju sztucznej inteligencji - Anna Nowak (ChatGPT)
Otworzyć czarne pudełko AI. Nasza autorka nigdy nie istniała - Stanisław Maksymowicz
Co roboeta miał na myśli - Krzysztof Sękowski
Policyjne robo-psy na tropie. Społeczeństwo pod nadzorem sztucznej inteligencji - Jan Żerański
Rozdział 2. Cyberkrólestwa w erze cyfrowego feudalizmu
Cyfrowy feudalizm, heretycy i prorocy - Stanisław Maksymowicz
Internet to iluzja sprawczości - z prof. Andrzejem Zybertowiczem rozmawia Stefan Sękowski
Jak technologie kontrolują nasze życie - Kamil Goryń
Big Data. Technologiczny autorytaryzm i nowy cyfrowy feudalizm - Stanisław Maksymowicz i Tomasz Gajewski
Czy zakazać TikToka? Problemy z sukcesem chińskiej aplikacji - Krzysztof M. Zalewski
Elektroniczna dyktatura - z Michelem Nachezem rozmawia Aleksandra Rybińska
Rozdział 3. Geopułapka technologii
Technologiczna pułapka Tukidydesa - Błażej Sajduk
Sztuczna inteligencja zmieni światowy układ sił - Błażej Sajduk
Cyberprzestrzeń - układ nerwowy świata - Tomasz Gajewski
Wojna o półprzewodniki. Kolejna odsłona rywalizacji USA z Chinami - Błażej Sajduk
Odzyskajmy kontrolę nad technologią - Krzysztof Izdebski
Witamy w cyberdemokracji - Błażej Sajduk
Czy boty zabiorą nam demokrację? - Piotr Wilkin
Bitcoin - cyfrowy tulipan XXI wieku - Stanisław Maksymowicz
Rozdział 4. Czas na detoks
Gra w cyfrowy detoks. Jak bronić się przed cyfrowym zniewoleniem - Anna Szczerbata
Globalny kryzys koncentracji. Dlaczego straciliśmy zdolność skupienia umysłu? - Jarema Piekutowski
Ratujcie mózgi swoich dzieci! - Anna Szczerbata
Cyfrowa choroba pogłębia się - z Manfredem Spitzerem rozmawia Anna Szczerbata
Trzy spojrzenia za kulisy przemysłu cyfrowych uzależnień - Maciej Gurtowski
Jaki rachunek wystawia nam cyfrowa rewolucja? - Przemysław Gębala
Wśród ludzi, a jednak sami. Grozi nam kryptosamotność - z prof. Bogdanem de Barbaro rozmawia Jakub Kamiński
Postscriptum. Nowy (wspaniały?) Świat
Cywilizacja w galopie - Witold Sokała
Algorytmy zamknęły nas w złotej klatce. Czas na technorealizm - z Natalią Hatalską rozmawia Jakub Kamiński
Jak zmiany w mediach przemeblowują nasze mózgi - Jarema Piekutowski
Świat w roku 2052. Scenariusz nieoczywisty - Roch Stochas
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania marketingowe : nowe metody badań i zastosowania / redakcja naukowa Róża Milic-Czerniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 226 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Podstawową przesłanką prezentowanej monografii jest przedstawienie głównych etapów oraz tendencji rozwoju w prawie 100-letniej historii badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem ostatniego dziesięciolecia, kiedy to pojawiła się era wielkich zbiorów danych, a następnie era produktów i usług, bazujących na tych danych. Autorzy każdego z rozdziałów koncentrują się na przedstawieniu najnowszych, czy to źródeł informacji czy też metod i techniki pozyskiwania danych, jak również nowych obszarów badawczych. W każdym z nich omawiane są nie tylko nowe możliwości badawcze na licznych przykładach, ale również sposób interpretacji uzyskanych wyników i kierunki ich wykorzystywania w procesie podejmowania decyzji przez decydentów.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie - Róża Milic-Czerniak
ROZDZIAŁ 1
Kierunki rozwoju badań marketingowych - Róża Milic-Czerniak
Wstęp
1.1. Ewolucja pojęcia badań marketingowych i ich roli w podejmowaniu decyzji biznesowych
1.2. Etapy rozwoju badań marketingowych
1.3. Rozwój metod zbierania danych w badaniach marketingowych
1.4. Źródła informacji o prowadzeniu badań marketingowych
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 2
Badanie ankietowe satysfakcji pracowników - Monika Szczerbak
Wstęp
2.1. Ankieta - forma pozyskiwania i analizowania informacji
2.2. Techniki ankietowe
2.3. Etapy przygotowania badań ankietowych
2.4. Badania ankietowe satysfakcji pracowników
Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki
ROZDZIAŁ 3
Rola badań marketingowych w prewencji missellingu usług finansowych - Monika Jachimkowska
Wstęp
3.1. Praktyki missellingu i metody ich rozpoznawania na rynkach usług finansowych
3.2. Badania marketingowe w służbie ograniczania ryzyka braku zgodności
3.3. Istota i etapy badania metodą tajemniczy klient
3.4. Metody badania zgodności praktyk sprzedażowych
3.5. Wykorzystanie wyników badań metodą tajemniczy klient
3.6. Tajemniczy klient - nowe narzędzie regulatora
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 4
Eye-tracking w badaniach marketingowych - Jolanta Jurczak
Wstęp
4.1. Charakterystyka eye-trackingu
4.2. Procedura badań metodą eye-trackingu
4.3. Narzędzia stosowane w badaniach eyetrackingowych
4.4. Zastosowanie badań eyetrackingowych w obszarze marketingu
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 5
Badania doświadczeń użytkownika - w poszukiwaniu perspektywy klienta w interakcji z systemami informatycznymi - Aleksandra Snarska
Wstęp
5.1. Doświadczenie użytkownika - definicja
5.2. Cele i typowe miary badań doświadczeń użytkownika
5.3. Rola badań użytkownika w procesie projektowania doświadczeń
5.4. Spektrum metod badawczych wspierających projektowanie doświadczeń
5.5. Metody badawcze najczęściej wykorzystywane w projektowaniu doświadczeń użytkownika urządzeń elektronicznych
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 6
Mapowanie podróży klienta jako metoda badania jego doświadczeń - Aleksandra Snarska
Wstęp
6.1. Cykl życia klienta a mapa jego podróży
6.2. Mapy podróży klienta - definicja i cele
6.3. Proces badania doświadczeń przez mapowanie podróży klienta
6.4. Typowe błędy przy tworzeniu map podróży klienta
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 7
Zastosowanie analizy czynnikowej w weryfikacji badań marketingowych - Jolanta Jurczak
Wstęp
7.1. Analiza czynnikowa - istota koncepcji
7.2. Procedura analizy czynnikowej
7.3. Przykłady zastosowań analizy czynnikowej w obszarze marketingu
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 8
Monitoring mediów społecznościowych w badaniach marketingowych - Rafał Broniarek
Wstęp
8.1. Perspektywa danych
8.2. Perspektywa narzędziowa
8.3. Perspektywa biznesowa
8.4. Perspektywa badawcza
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 9
Analityka zaawansowana w badaniach marketingowych - Róża Milic-Czerniak
Wstęp
9.1. Charakterystyka Big Data - podstawy analityki zaawansowanej
9.2. Istota analityki zaawansowanej
9.3. Analityka marketingowa - przykłady zastosowań
Podsumowanie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej