Badania marketingowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(3)
Artykuły
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(8)
Autor
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(2)
Abramczuk Daniel
(1)
Błachut Janusz
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Dąbrowski Grzegorz
(1)
Friedrich Hieronim
(1)
Gazda Marcin
(1)
Glaza Elżbieta
(1)
Głuszko Tomasz
(1)
Jabłoński Dariusz
(1)
Kaliciak Paweł
(1)
Kociuba Magdalena
(1)
Kruk Gabriel
(1)
Kruk Grażyna
(1)
Kurczyn Mirosław
(1)
Likierski-Szmyciński Marcin
(1)
Lipnicki Andrzej
(1)
Magdzicka Stefania
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Manduk Jerzy
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mencel Dariusz
(1)
Michalski Eugeniusz
(1)
Milic-Czerniak Róża
(1)
Obstawski Zdzisław (1959- )
(1)
Piotrowska Joanna
(1)
Róziewicz Grzegorz
(1)
Sarnowski Remigiusz
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Szczepkowski Robert
(1)
Szewczuk Małgorzata (nauki ekonomiczne)
(1)
Teichert Patrycja
(1)
Teresińska Krystyna
(1)
Tomczyk Bogusław
(1)
Zaborek Piotr
(1)
Zarębski Sławomir
(1)
Zioło Magdalena
(1)
Łozowski Mieczysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1503)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Badania marketingowe
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(861)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Dziennikarze
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Wolin (wyspa)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Ankieta
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy referatach.
SPIS TREŚCI
1. Daniel Abramczuk, Zachowania rynku konkurencji niedoskonałej
2. Janusz Błachut, Problemy Finansowania Infrastruktury Kolejowej w Polsce
3. Grzegorz Dąbrowski, Systemy Logistyczne a konkurencyjność przedsiębiorstw
4. Hieronim Friedrich, Jakość kształcenia w szkole ponadpodstawowej jako źródło trwałości istnienia na lokalnym rynku
5. Marcin Gazda, Konkurencyjność Polski na arenie międzynarodowej
6. Elżbieta Glaza, Logistyka jako instrument podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw
7. Tomasz Głuszko, Źródła i instrumentarium konkurencyjności zespołu portowego Szczecin-Świnoujście
8. Dariusz Jabłoński, Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej
9. Paweł Kaliciak, Płaszczyzny konkurencji w usługach ubezpieczeniowych
10. Magdalena Kociuba, Aspekty konkurencji w sektorach globalnych na przykładzie rynku ubezpieczeniowego
11. Grażyna Kruk, Strategiczne aspekty zachowań firm telekomunikacyjnych na rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce
12. Gabriel Kruk, Konkurencja na rynku soków, nektarów i napojów owocowych województwa zachodniopomorskiego
13. Mirosław Kurczyn, Przychody z regresu, jako czynnik kształtujący zdolność konkurencyjną towarzystwa ubezpieczeniowego
14. Marcin Likierski-Szmyciński, Kompleksowa karta wyników jako narzędzie skutecznej realizacji strategii firmy
15. Andrzej Lipnicki, Poprawa konkurencyjności polskiego przemysłu okrętowego warunkiem niezbędnym do dalszej obecności na rynku światowym
16. Mieczysław Łozowski, Badania marketingowe jako próba analizy konkurencji w firmach ubezpieczeniowych
17. Stefania Magdzicka, Oddziaływanie liberalizacji i konkurencji na polskim rynku pocztowym na zmianę struktury usług w Poczcie Polskiej
18. Jerzy Manduk, Wpływ struktury zatrudnienia w zakładach pracy chronionej na ich zdolność do konkurencji
19. Dariusz Mencel, Karta elektroiczna źródłem systemu informacyjnego w procesie zarządzania komunikacją autobusową
20. Zdzisław Obstawski, Rozwój rynku pośrednictwa brokerskiego w okresie transformacji
21. Joanna Piotrowska, Jakość usług turystycznych miernikiem konkurencyjności na rynku
22. Grzegorz Róziewicz, Dystrybucja jako czynnik poprawy konkurencyjności usług Poczty Polskiej
23. Remigiusz Sarnowski, Wybrane zagadnienia z metodyki zarządzania finansami gminy
24. Robert Szczepkowski, System informacyjny w procesie wdrażania controllingu logistycznego
25. Małgorzata Szewczuk, Rozwój leasingu nieruchomości w Polsce
26. Patrcyja Teichert, Konkurencyjność zespołu portowego Szczecin-Świnoujście
27. Krystyna Teresińska, Konkurencja na polskim rynku telekomunikacyjnym jako szansa i zagrożenie dla Telekomunikacji Polskiej S.A.
28. Bogusław Tomczyk, Turystyka jako element strategii w rozwoju społeczno-gospodarczym gmin wyspy Wolin
29. Sławomir Zarębski, Wykorzystanie systemów oceny ryzyka kredytowego w zarządzaniu należnościami firm transportowo-spedycyjnych
30. Magdalena Zioło, Identyfikacja wybranych typów ryzyka w działalności gospodarczej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania marketingowe : metody i techniki / Stanisław Kaczmarczyk. - [Wydanie 2, uaktualnione, rozszerzone i poprawione] - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 1997. - 499, [1] strona : ilustracje, tabele, wykresy ; 21 cm.
Informacja o wydaniu (cop. 1995) zawarta jest we Wstępie książki.
Bibliografia na stronach 487-491. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 360-366. Indeks.
-Większość obszarów zastosowań wyników badań marketingowych wiąże się z podejmowaniem bieżących decyzji, planowaniem oraz kontrolą na wszystkich szczeblach zarządzania przedsiębiorstwem. Wyniki tych badań są także wykorzystywane przez użytkowników informacji, w tym menedżerów w różnych typach przedsiębiorstw (produkcyjnych, handlowych, finansowych).
-Zastosowanie badań marketingowych polega na harmonijnym połączeniu podejścia przedmiotowego (co i dla kogo badać) z podejściem narzędziowym, wskazującym za pomocą jakich metod projektować i realizować procesy badawcze. W książce uporządkowano i scharakteryzowano podstawowe metody badawcze zaspokajające potrzeby informacyjne decydentów w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu.
-Najważniejsze zagadnienia poruszone w książce dotyczą:
-wykorzystania wyników badań marketingowych w bieżących czynnościach zarządczych,
-metod badań elementów otoczenia przedsiębiorstwa (nabywców indywidualnych i przemysłowych, przedsiębiorstw konkurencyjnych oraz zjawisk rynkowych) i samych przedsiębiorstw,
-metod badań uwarunkowań postępowania nabywców w procesach zakupu.
-Liczne przykłady, w większości zaczerpnięte z polskiej rzeczywistości, oraz rysunki i tablice znacznie ułatwią zrozumienie i wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce. [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 409-[412].
-Badania marketingowe dostarczają przedsiębiorstwom informacji użytecznych w procesie formułowania celów działania, wyboru rynków docelowych, planowania marketingowego, jego realizacji oraz kontroli efektywności marketingu. [...]
-Struktura książki odznacza się oryginalnością ujęcia poruszanych zagadnień, gdyż wyodrębniono w niej, obok prezentacji procedur i technik badawczych, osobną część poświęconą omówieniu głównych obszarów zastosowań metod i technik marketingowych. Należą do nich:
-*określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju,
-*wyznaczanie segmentów rynku,
-*badania nowego produktu i produktów istniejących już na rynku,
-*badania cen w poszczególnych fazach cyklu życia produktu,
-*analiza dystrybucji towarów i ocena poziomu obsługi klientów,
-*badania skuteczności reklamy i środków promocji sprzedaży.
-Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych oraz kierunków ekonomicznych w innych uczelniach, słuchaczy kursów i studiów podyplomowych, a także menedżerów i pracowników firm, które w swych działaniach stosują zasady marketingu.
-ZAWIERA:
-CZĘŚĆ 1, FORMUŁOWANIE CELÓW, ORGANIZACJA BADAŃ
-Rozdz. 1, Przedmiot i etapy badań marketingowych
-Rozdz. 2, Podstawy informacyjne marketingu
-CZĘŚĆ II, METODY BADAŃ MARKETINGOWYCH
-Rozdz. 3, Metody gromadzenia danych
-Rozdz. 4, Wybrane metody przetwarzania danych
-CZĘŚĆ III, PODSTAWOWE OBSZARY ZASTOSOWAŃ
-Rozdz. 5, Określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju
-Rozdz. 6, Wyznaczanie segmentów rynku
-Rozdz. 7, Badania związane z produktem
-Rozdz. 8, Badanie cen
-Rozdz. 9, Badanie systemu dystrybucji
-Rozdz. 10, Badania skuteczności systemu komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing : podręcznik akademicki / Eugeniusz Michalski. - Wyd. 1, 2 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 644, [2]s. : wykr. ; 24cm.
Bibliogr. s. 633-636. - Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania marketingowe : nowe metody badań i zastosowania / redakcja naukowa Róża Milic-Czerniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 226 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Podstawową przesłanką prezentowanej monografii jest przedstawienie głównych etapów oraz tendencji rozwoju w prawie 100-letniej historii badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem ostatniego dziesięciolecia, kiedy to pojawiła się era wielkich zbiorów danych, a następnie era produktów i usług, bazujących na tych danych. Autorzy każdego z rozdziałów koncentrują się na przedstawieniu najnowszych, czy to źródeł informacji czy też metod i techniki pozyskiwania danych, jak również nowych obszarów badawczych. W każdym z nich omawiane są nie tylko nowe możliwości badawcze na licznych przykładach, ale również sposób interpretacji uzyskanych wyników i kierunki ich wykorzystywania w procesie podejmowania decyzji przez decydentów.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie - Róża Milic-Czerniak
ROZDZIAŁ 1
Kierunki rozwoju badań marketingowych - Róża Milic-Czerniak
Wstęp
1.1. Ewolucja pojęcia badań marketingowych i ich roli w podejmowaniu decyzji biznesowych
1.2. Etapy rozwoju badań marketingowych
1.3. Rozwój metod zbierania danych w badaniach marketingowych
1.4. Źródła informacji o prowadzeniu badań marketingowych
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 2
Badanie ankietowe satysfakcji pracowników - Monika Szczerbak
Wstęp
2.1. Ankieta - forma pozyskiwania i analizowania informacji
2.2. Techniki ankietowe
2.3. Etapy przygotowania badań ankietowych
2.4. Badania ankietowe satysfakcji pracowników
Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki
ROZDZIAŁ 3
Rola badań marketingowych w prewencji missellingu usług finansowych - Monika Jachimkowska
Wstęp
3.1. Praktyki missellingu i metody ich rozpoznawania na rynkach usług finansowych
3.2. Badania marketingowe w służbie ograniczania ryzyka braku zgodności
3.3. Istota i etapy badania metodą tajemniczy klient
3.4. Metody badania zgodności praktyk sprzedażowych
3.5. Wykorzystanie wyników badań metodą tajemniczy klient
3.6. Tajemniczy klient - nowe narzędzie regulatora
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 4
Eye-tracking w badaniach marketingowych - Jolanta Jurczak
Wstęp
4.1. Charakterystyka eye-trackingu
4.2. Procedura badań metodą eye-trackingu
4.3. Narzędzia stosowane w badaniach eyetrackingowych
4.4. Zastosowanie badań eyetrackingowych w obszarze marketingu
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 5
Badania doświadczeń użytkownika - w poszukiwaniu perspektywy klienta w interakcji z systemami informatycznymi - Aleksandra Snarska
Wstęp
5.1. Doświadczenie użytkownika - definicja
5.2. Cele i typowe miary badań doświadczeń użytkownika
5.3. Rola badań użytkownika w procesie projektowania doświadczeń
5.4. Spektrum metod badawczych wspierających projektowanie doświadczeń
5.5. Metody badawcze najczęściej wykorzystywane w projektowaniu doświadczeń użytkownika urządzeń elektronicznych
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 6
Mapowanie podróży klienta jako metoda badania jego doświadczeń - Aleksandra Snarska
Wstęp
6.1. Cykl życia klienta a mapa jego podróży
6.2. Mapy podróży klienta - definicja i cele
6.3. Proces badania doświadczeń przez mapowanie podróży klienta
6.4. Typowe błędy przy tworzeniu map podróży klienta
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 7
Zastosowanie analizy czynnikowej w weryfikacji badań marketingowych - Jolanta Jurczak
Wstęp
7.1. Analiza czynnikowa - istota koncepcji
7.2. Procedura analizy czynnikowej
7.3. Przykłady zastosowań analizy czynnikowej w obszarze marketingu
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 8
Monitoring mediów społecznościowych w badaniach marketingowych - Rafał Broniarek
Wstęp
8.1. Perspektywa danych
8.2. Perspektywa narzędziowa
8.3. Perspektywa biznesowa
8.4. Perspektywa badawcza
Podsumowanie
Bibliografia
ROZDZIAŁ 9
Analityka zaawansowana w badaniach marketingowych - Róża Milic-Czerniak
Wstęp
9.1. Charakterystyka Big Data - podstawy analityki zaawansowanej
9.2. Istota analityki zaawansowanej
9.3. Analityka marketingowa - przykłady zastosowań
Podsumowanie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wydanie I - 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 458 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Bibliografia, netografia na stronach 431-449. Indeksy.
Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorki książki "Psychologia konsumenta". Katarzyna Stasiuk i Dominika Maison wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski Autorek poparte są wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych.
Książkę wyróżnia opis zachowań konsumenckich z trzech punktów widzenia:
- klasyczna perspektywa podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw),
- analiza procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta,
- perspektywa praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1
EWOLUCJA CZY REWOLUCJA - ZMIANY W ROZUMIENIU ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW
1.1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych
1.2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów
1.2.1. Model EKB - konsument racjonalny i świadomy własnych potrzeb
1.2.2. Etapy decyzji konsumenckich w modelu EKB
1.3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość
1.4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru
1.4.1. Im więcej, tym lepiej
1.4.2. Od przybytku głowa jednak boli
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2
OD NAUKI DO PRAKTYKI - BADANIA MARKETINGOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY O KONSUMENTACH
2.1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach
2.2. Rodzaje badań marketingowych - czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta
2.2.1. Różnice między ilościowymi i jakościowymi badaniami rynku
2.2.2. Ilościowe badania marketingowe
2.2.3. Jakościowe badania marketingowe
2.3. Nowe nurty w badaniach marketingowych
2.3.1. Badania prowadzone przez internet
2.3.2. Badania z użyciem telefonów komórkowych
2.3.3. Badania z wykorzystaniem pomiarów fizjologicznych (danych biometrycznych)
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3
JAK KONSUMENT WIDZI ŚWIAT - O ROLI PROCESÓW SPOSTRZEGANIA
3.1. Spostrzeganie i uwaga
3.1.1. Od wysuniętego języka do Rolling Stones
3.1.2. Jak umysł konsumenta radzi sobie z nadmiarem informacji - rola uwagi
3.2. Samochód Jamesa Bonda - product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach
3.3. Guerilla marketing, ambient media - zaskakiwanie konsumenta
3.3.1. Niekonwencjonalne działania marketingowe - guerilla marketing
3.3.2. Niekonwencjonalne nośniki reklamy - ambient
3.4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach - nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu
3.4.1. Węch
3.4.2. Smak
3.4.3. Słuch
3.4.4. Dotyk
3.5. Niewidzialne lub niezauważalne - bodźce utajone
3.5.1. Powyżej i poniżej progu świadomego spostrzegania
3.5.2. Niechlubne początki bodźców podprogowych w reklamie
3.5.3. Oddziaływania podprogowe - dowody naukowe
3.5.4. Bodźce podprogowe w praktyce reklamowej
3.5.5. Bodźce peryferyczne - powyżej progu świadomego spostrzegania, ale niezauważane
3.5.6. Bodźce peryferyczne a bodźce podprogowe
3.6. Próg różnicy w spostrzeganiu - co konsument powinien zauważyć, a czego nie
3.6.1. Wykorzystanie progu różnicy w działaniach marketingowych
3.7. Kategorie w głowach konsumentów
3.7.1. Postrzeganie świata przez kategorie
3.7.2. Podobieństwo w procesie kategoryzacji
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4
O PRAWDZIWEJ I FAŁSZYWEJ WIEDZY KONSUMENTÓW
4.1. Produkty, sklepy, reklamy - źródła wiedzy konsumentów
4.2. "Wiem" i "wiem, że wiem" - wiedza obiektywna i subiektywna
4.2.1. Wiedza obiektywna - eksperci i laicy
4.2.2. Kalibracja wiedzy - (zbyt) pewny siebie konsument
4.3. Zewnętrzne źródła informacji
4.3.1. Źródła osobiste
4.3.2. Źródła publiczne i źródła komercyjne
4.4. Pamięć - wewnętrzne źródło informacji
4.4.1. Pamięć jawna i pamięć utajona
4.4.2. Dlaczego jazda na nartach przeszkadza w nauczeniu się jazdy na snowboardzie - zjawisko interferencji
4.4.3. Mały Głód i króliczki Duracell - jak pomóc pamięci konsumentów
4.5. Zawodna pamięć konsumenta
4.5.1. Królik Bugs u Disneya - fałszywe wspomnienia w reklamie
4.5.2. Miłość do szparagów i niechęć do sałatki z jajek - fałszywe wspomnienia kulinarne
4.6. Drogi, znany, francuski - wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach jakości produktów
4.6.1. Linie lotnicze i suknie ślubne - rozszerzanie marki
4.6.2. Francuskie perfumy, szwajcarskie zegarki, chińskie podróbki - efekt kraju pochodzenia
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5
PROCESY POZNAWCZE W BADANIACH MARKETINGOWYCH -PRAKTYKA BADAŃ KONSUMENCKICH
5.1. Testy produktów-czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje
5.1.1. Decyzje niezbędne przy planowaniu testów produktów
5.1.2. Podstawy metodologiczne testów produktów
5.2. Badania cenowe - "negocjacje percepcyjne" między producentem a konsumentem
5.2.1. Bezpośrednia akceptacja ceny (metoda DPA) i deklaracja częstości zakupu
5.2.2. Badanie relacji cena-marka (metoda BPTO)
5.2.3. Badanie wrażliwości cenowej (metoda PSM)
5.3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek - badania nazw i opakowań
5.3.1. Badanie nazw
5.3.2. Badanie opakowań
5.4. Badania satysfakcji klienta
5.4.1. Kogo i o co pytać w badaniach satysfakcji klienta
5.4.2. Planowanie cyklu badań
5.5. Badania semiotyczne - w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 6
SERCE NA ZAKUPACH - PROCESY EMOCJONALNE W OCENACH I DECYZJACH KONSUMENTÓW
6.1. Czym są emocje
6.2. Afekt, emocje, nastroje - różne zjawiska emocjonalne
6.2.1. Emocje integralne i emocje incydentalne
6.3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych
6.4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka
6.4.1. Dobry humor - lepsze produkty. Wpływ stanów emocjonalnych na oceny
6.4.2. "Nastrojowe" skróty. Wpływ stanów emocjonalnych na przetwarzanie informacji
6.4.3. Gry hazardowe, wakacje i "wstrętne" produkty - skomplikowane emocje negatywne
6.5. Czy emocje potrzebują myślenia - tajniki nieuświadamianego afektu
6.5.1. Efekt ekspozycji w zachowaniach konsumenckich
6.5.2. Emocje nie potrzebują myślenia - dowody neurofizjologiczne
6.5.3. Marka w mózgu
6.6. "Po prostu muszę to mieć"-zakupy pod wpływem impulsu
6.6.1. Szukając przyjemności i zapominając o smutkach - jasne i ciemne strony impulsywnych zakupów
6.6.2. Kto, gdzie i kiedy kupuje pod wpływem impulsu
6.6.3. Impulsywny konsument w sieci
6.7. Od miłości do nienawiści - skrajne emocje konsumentów
6.7.1. Lovemarks - tajemnica emocjonalnej więzi z marką
6.7.2. Bojkoty konsumenckie
6.8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji
6.8.1. Humor w reklamie - sposób na przyciągnięcie uwagi
6.8.2. Reklama jako narzędzie perswazji
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 7
KAŻDE DZIAŁANIE MA JAKĄŚ PRZYCZYNĘ - MOTYWACJA W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW
7.1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów
7.2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb
7.2.1. Od fizjologii do samorealizacji - piramida potrzeb Masłowa
7.3. Nieświadome motywy działania
7.3.1. Dziedzictwo Zygmunta Freuda
7.3.2. Współczesne podejście do nieświadomości
7.3.3. Nieuświadomione przyczyny wyborów i zachowań konsumentów
7.4. Modele motywacji konsumenckiej
7.4.1. Wartości i style życia - model VALS 2
7.4.2. Od Freuda do Adlera - model Censydiam
7.5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich - Ja versus Inni
7.5.1. Obraz Ja - jaki jestem, a jaki chciałbym być
7.5.2. Kreowanie Ja - dlaczego diabeł ubiera się u Prądy
7.5.3. Poprawianie Ja - etyczne produkty w służbie moralności konsumenta
7.6. Być podobnym czy się wyróżnić - potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich
7.6.1. Konsumencka potrzeba unikalności
7.6.2. Być oryginalnym, byle nie za bardzo
7.6.3. Mass customization - zindywidualizowanie masowej konsumpcji
7.6.4. Balansowanie w grupie - unikalność i podobieństwo a rodzaje konsumpcji
7.7. Motywacje o podłożu poznawczym
7.7.1. Potrzeba poznania a uleganie promocjom i odbieranie komunikatów reklamowych
7.7.2. Potrzeba różnorodności
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 8
POSTAWY W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH
8.1. Historia badań nad postawami
8.2. Współczesne rozumienie postaw
8.3. Skąd się biorą postawy
8.3.1. Margaryna na tle zachodu słońca - emocjonalne źródła postaw
8.3.2. Jak "obliczyć" sympatię do marki - poznawcze źródła postaw
8.3.3. Postawy jako efekt doświadczenia
8.4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie
8.4.1. Brak zgodności między postawą ogólną a zachowaniem - niezgodność ewaluatywna
8.4.2. Brak zgodności między intencją zachowania a zachowaniem - niezgodność dosłowna
8.5. Postawy ambiwalentne i utajone - nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem
8.5.1. Postawy ambiwalentne
8.5.2. Postawy utajone
8.6. Jak zmieniać postawy - komunikowanie perswazyjne
8.6.1. Dwutorowe modele oddziaływań perswazyjnych
8.7. Od obojętności po uwielbienie - bieguny konsumenckiego zaangażowania
8.7.1. Źródła zaangażowania
8.7.2. Jak mierzyć zaangażowanie
8.7.3. Serce i rozum - zaangażowanie emocjonalne, zaangażowanie racjonalne
8.8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów
8.8.1. Odbieranie i przetwarzanie przekazów reklamowych
8.8.2. Odbieranie i przetwarzanie pozareklamowych komunikatów marketingowych
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 9
PRAKTYCZNIE O EMOCJACH, MOTYWACJACH I POSTAWACH KONSUMENTÓW
9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne
9.1.1. Badania U&A - klasyka badań postaw w badaniach marketingowych
9.1.2. Jakościowe badania postaw - wprowadzanie produktów na rynek
9.1.3. Badania segmentacyjne - podstawa wyboru grupy docelowej i tworzenia strategii produktu
9.2. Jakościowe badania potrzeb i wartości
9.2.1. Bliżej doświadczeń - badania etnograficzne
9.2.2. Analiza metafor
9.3. Badania marki
9.3.1. Ilościowe metody badania marki
9.3.2. Jakościowe metody badania marki pretestowe reklamy - czy pomysł na reklamę będzie skuteczny
9.4. Badania reklamy
9.4.1. Badania poprzedzające tworzenie reklamy - w jakim kierunku iść
9.4.2. Badania pretestowe reklamy - czy pomysł na reklamę będzie skuteczny
9.4.3. Badania posttestowe - czy przeprowadzona kampania była skuteczna
Podsumowanie
Literatura
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 366 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej