Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(173)
Forma i typ
Książki
(136)
Publikacje naukowe
(104)
Publikacje fachowe
(50)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Artykuły
(34)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(121)
nieokreślona
(14)
wypożyczone
(8)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Czytelnia dla Dorosłych
(132)
Autor
Levinson Jay Conrad
(3)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(3)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(3)
Zarzecki Dariusz (1959- )
(3)
Ścibiorek Zbigniew (1949- )
(3)
Arkan Thomas
(2)
Bakalarz Dariusz
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Dejnaka Agnieszka
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Hryszkiewicz Dominik
(2)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(2)
Malinowski Piotr
(2)
Nepelski Mariusz
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Paśnik Jerzy
(2)
Rusiński Michał
(2)
Szwajlik Anna
(2)
Urban Wiesław (ekonomia)
(2)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(2)
Austen Agata
(1)
Badowska Sylwia
(1)
Bajor Roman
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Basińska Beata
(1)
Batko Barbara
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bednarek Piotr
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(1)
Bickerton Matthew
(1)
Bickerton Pauline
(1)
Bielawski Rafał (zarządzanie)
(1)
Bielenia Małgorzata Olimpia
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Bradecka Aleksandra
(1)
Bratnicki Mariusz (1947- )
(1)
Brzeziński Michał (politolog)
(1)
Brzozowska Marta (logistyka)
(1)
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buk Halina (1947- )
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chrząszcz Aneta
(1)
Ciborowski Leopold (1944- )
(1)
Ciećwierz Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Czapiewski Roman
(1)
Czarnowski Piotr
(1)
Daniluk Piotr
(1)
Dankowska Anna
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dolot Anna
(1)
Dorobisz Anna
(1)
Dudek Justyna
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dzimińska-Mosio Monika
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Edwarczyk Bartosz Sebastian
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Filipiak Dominik
(1)
Frasunkiewicz Dorota
(1)
Fraś Piotr
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Frąś Józef (1953- )
(1)
Frąś Tomasz
(1)
Gaczek Piotr
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Garczarek Urszula
(1)
Garstka Małgorzata
(1)
Gawron Ewa
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gibson Shane
(1)
Gierulski Wacław
(1)
Glińska Ewa (ekonomia)
(1)
Godin Seth
(1)
Goodwin Paul
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Grzechynka Agnieszka
(1)
Grzela Joanna (1970- )
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Grębosz-Krawczyk Magdalena
(1)
Gumieniak Agata
(1)
Gumola Piotr
(1)
Gwardyński Robert
(1)
Górska Anna (ekonomia)
(1)
Górska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(66)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(15)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(148)
1901-2000
(15)
1989-2000
(15)
Kraj wydania
Polska
(173)
Język
polski
(168)
angielski
(4)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(32)
Menedżerowie
(16)
Specjaliści ds. kadr
(3)
Pracownicy naukowi
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Specjaliści ds. rekrutacji
(2)
Studenci
(2)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy bibliotek
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Ekonomiści
(1)
Handlowcy
(1)
Menadżerowie
(1)
Pracodawcy
(1)
Radni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zarządzanie
(35)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(26)
Kadry
(21)
Organizacja
(19)
Przedsiębiorstwo
(19)
Zarządzanie finansami
(16)
Motywacja pracy
(14)
Marketing
(12)
Analiza finansowa
(11)
Kapitał ludzki
(11)
Konsumenci (ekonomia)
(11)
Innowacje
(10)
Marketing cyfrowy
(9)
Zarządzanie strategiczne
(9)
Logistyka
(8)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(7)
Media społecznościowe
(7)
Obsługa klienta
(7)
Przywództwo
(7)
Rekrutacja pracowników
(7)
Sprawozdawczość finansowa
(7)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(7)
Komunikacja marketingowa
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Samorząd terytorialny
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Usługi
(6)
Zarządzanie kryzysowe
(6)
COVID-19
(5)
Cyberbezpieczeństwo
(5)
Inwestycje
(5)
Marketing społecznościowy
(5)
Menedżerowie
(5)
Mentoring
(5)
Praca
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Rynek pracy
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Bezpieczeństwo informacji
(4)
Coaching
(4)
Handel elektroniczny
(4)
Kariera
(4)
Kreatywność
(4)
Marka (ekonomia)
(4)
Marketing partnerski
(4)
Policja
(4)
Public relations
(4)
Reklama
(4)
Ryzyko
(4)
Ryzyko finansowe
(4)
Sektor publiczny
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
Badania marketingowe
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Biblioteki
(3)
Budżety terenowe
(3)
Decyzje
(3)
Epidemie
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kobieta
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Marketing partyzancki
(3)
Marketing terytorialny
(3)
Model biznesowy
(3)
Motywacja
(3)
Ocena pracowników
(3)
Organizacja pracy
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Organizacje
(3)
Postawy
(3)
Płaca
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Społeczności internetowe
(3)
Służby mundurowe
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Transport
(3)
Upadłość
(3)
Wartościowanie pracy
(3)
Współpraca transgraniczna
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zatrudnienie
(3)
Audyt
(2)
Awans zawodowy
(2)
Banki
(2)
Benchmarking
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(2)
Budżet zadaniowy
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
E-learning
(2)
Etyka
(2)
Temat: czas
1901-2000
(16)
1989-2000
(14)
2001-
(9)
1945-1989
(5)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(48)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Holandia
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Świat
(2)
Australia
(1)
Europa
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone)
(1)
Kolumbia
(1)
Löcknitz (Niemcy, kraj związkowy Meklemburgia-Pomorze, pow. Vorpommern-Greifswald)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Pomorze
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Powiat lęborski (woj. pomorskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Uecker-Randow (Niemcy ; okręg)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Zjednoczone Emiraty Arabskie
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(38)
Artykuł z pracy zbiorowej
(34)
Podręcznik
(30)
Praca zbiorowa
(25)
Monografia
(22)
Artykuł problemowy
(18)
Raport z badań
(13)
Podręczniki akademickie
(12)
Poradnik
(9)
Artykuł przeglądowy
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Podręczniki
(5)
Poradniki
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Ankieta
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Podręczniik
(1)
Program edukacyjny
(1)
Regulamin pracy
(1)
Stan badań
(1)
Synteza
(1)
Vademecum
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1870)
Edukacja i pedagogika
(969)
Socjologia i społeczeństwo
(954)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(799)
Kultura i sztuka
(743)
Zarządzanie i marketing
(173)
Literaturoznawstwo
(732)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(596)
Psychologia
(533)
Medycyna i zdrowie
(502)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(501)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(483)
Biologia
(262)
Religia i duchowość
(231)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(225)
Architektura i budownictwo
(204)
Podróże i turystyka
(200)
Językoznawstwo
(190)
Geografia i nauki o Ziemi
(184)
Etnologia i antropologia kulturowa
(175)
Media i komunikacja społeczna
(171)
Ochrona środowiska
(156)
Informatyka i technologie informacyjne
(128)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(109)
Hobby i czas wolny
(93)
Kultura fizyczna i sport
(92)
Inżynieria i technika
(87)
Filozofia i etyka
(79)
Rolnictwo i leśnictwo
(79)
Fizyka i astronomia
(62)
Archeologia
(60)
Transport i logistyka
(60)
Nauka i badania
(58)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(50)
Rozwój osobisty
(49)
Praca, kariera, pieniądze
(48)
Kulinaria
(32)
Matematyka
(29)
Chemia
(21)
Styl życia, moda i uroda
(13)
Dom i ogród
(4)
Biologia i nauki o życiu
(1)
Pedagogika,oświata,edukacja
(1)
Polityka, Politologia, administracja publiczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda, uroda
(1)
Turystyka
(1)
173 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Onepress)
Na okładce: Niezbędnik każdego rekrutera; Sama praktyka, zero teorii; Stwarzasz model - wybierasz narzędzie - zdobywasz pracownika!.
W poszukiwaniu idealnego kandydata... Rekruter powinien dysponować zestawem HR-owych narzędzi pozwalających mu wybrać idealnego kandydata spośród wielu życiorysów i listów motywacyjnych, które nadeszły w odpowiedzi na ofertę pracy. Jednym z takich narzędzi – kluczowych według autorki – jest rekrutacja oparta na kompetencjach. Chodzi w niej o to, by osoba wytypowana do pracy na danym stanowisku była tą, która w największym stopniu spełni oczekiwania pracodawcy, a co za tym idzie – będzie najskuteczniej realizować powierzone jej zadania. Dlaczego to niezwykle istotne? Ponieważ jeśli zrekrutowany się nie sprawdzi, przyniesie to firmie straty i stanie ona przed koniecznością uruchomienia na nowo procesu rekrutacyjnego. A to oznacza kolejne wydatki – wraz z wdrożeniem i ze szkoleniami koszt przygotowania nowej osoby do pracy sięga nawet stu tysięcy złotych.
Niestety, w wielu przypadkach rekrutacja oparta na kompetencjach ogranicza się do zadania kandydatowi kilku standardowych pytań, bazujących na informacjach, jakie wymienił on w swoim CV. Jednak pytania w stylu "Dlaczego chce pan/pani u nas pracować?" albo "Gdzie pan/pani widzi się za pięć lat?" to zdecydowanie za mało, by mówić o skutecznej rekrutacji opartej na kompetencjach. Prawda jest taka, że odpowiedzi na tego typu pytania niczego do procesu rekrutowania nie wnoszą. Może poza wzbudzeniem u pytającego sympatii lub antypatii do kandydata. A przecież prywatne odczucia rekrutera nie powinny mieć tu nic do rzeczy. Co zatem powinno stanowić czynniki warunkujące wytypowanie kandydata do pracy? Jak realnie sprawdza się kompetencje i cechy charakteru w trakcie procesu rekrutacyjnego? Czy już podczas rozmowy o pracę można przewidzieć, jak dany kandydat będzie się zachowywał w obliczu trudności, które spotkają go na danym stanowisku?
Okazuje się, że tak! Tego wszystkiego dowiesz się z książki Agnieszki Ciećwierz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpieczeństwo i zarządzanie : analiza strategiczna / Piotr Daniluk. - Warszawa : Difin, 2015. - 245 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 230-239.
W książce przedstawiono proces przeprowadzania analizy strategicznej, który w odróżnieniu od dotychczasowych propozycji z tej dziedziny wykorzystuje nie tylko dorobek zarządzania strategicznego, ale również stosunków międzynarodowych, prognozowania gospodarczego, nauk o bezpieczeństwie, nauk o obronności oraz nauk o przyszłości, co pozwala na zastosowanie przez całą rzeszę organizacji niekoniecznie nastawionych na zysk, ale realizujących szerszy zakres celów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
CRM : zarządzanie kontaktami z klientami / Agnieszka Dejnaka. - Gliwice : "Helion", copyright 2002. - 186 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Onepress)
Na okładce: czym jest CRM i jak za jego pomocą zarządzać relacjami z klientem, jak budować partnerskie kontakty z klientem i związać go z firmą, jak nowoczesne technologie zmieniają obraz firmy i standardy obsługi klienta?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR.)
Bibliografia na stronach 181-182.
Wobec coraz bogatszej oferty coachingowej specjaliści HR i ich firmy, stojąc, mają coraz większe trudności z dokonaniem właściwego wyboru metod działania. Książka stanowi cenną pomoc dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć, czego mają oczekiwać od coacha. Coaching kadry kierowniczej czyli executive coaching to zindywidualizowany proces rozwoju przywództwa, który zwiększa zdolności lidera w zakresie osiągania krótko- i długoterminowych celów organizacji. Organizacja, kierownik oraz executive coach pracują wspólnie tak, aby osiągnąć maksymalne wyniki. (...)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 247-274. Indeks.
W dobie turbulentnego i coraz mniej poddającego się predykcji otoczenia, jak również konkurencji o ograniczone i często nieimitowane zasoby szczególnego znaczenia nabiera potrzeba kreowania pożądanego wizerunku organizacji publicznej. Konstatacja ta odnosi się także do wizerunku pracodawcy samorządowego. Pozyskanie oraz utrzymanie zdolnych pracowników stanowi przejaw dbałości o zasoby ludzkie. To dzięki zaangażowaniu oraz kreatywności urzędników samorządowych można skutecznie osiągać zakładane cele organizacyjne. Badania, których wyniki przedstawiono w niniejszej książce, zawierają analizę i przedstawienie determinant wizerunku pracodawcy samorządowego, jego ograniczeń oraz kierunkowych propozycji doskonalenia wizerunku organizacji samorządowej.
SPIS TREŚCI
Wstęp
I. URZĄD GMINY JAKO MIEJSCE PRACY
1. Organizacje samorządowe
2. Kapitał ludzki w organizacji
3. Wizerunek a pojęcia pokrewne
4. Wizerunek pracodawcy
5. Funkcje, korzyści i koszty wizerunku pracodawcy samorządowego
6. Kształtowanie wizerunku pracodawcy
II. DETERMINANTY WIZERUNKU PRACODAWCY
1. Otoczenie jako "aktywne tło"
2. Kapitał ludzki w procesie kształtowania wizerunku pracodawcy
3. Cele i wartości jako interpretacja organizacji
4. Zakłócenia w sferze wartości organizacji
III. WIZERUNEK PRACODAWCY W ŚWIETLE BADAŃ TERENOWYCH
IV. METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ
V. STRUKTURALNE UWARUNKOWANIA WIZERUNKU PRACODAWCY
Spis rysunków i tabel
Bibliografia
Indeks ważniejszych pojęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 269-278.
Książka zawiera wskazówki pozwalające na zrozumienie procesów zarządzania specyficznych dla systemu oświaty. Autorzy omawiają podstawowe umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne, które ułatwiają wstępną interpretację i zrozumienie powszechnie występujących problemów w oświacie. Opracowanie wpisuje się w nurt współczesnych rozważań na temat modeli zarządzania organizacją oświatową i badań nad jej skutecznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia, netografia na stronach 211-219. Indeks.
Książka pt. Komercjalizacja i˙transfer technologii jest kolejną publikacją z˙serii "Nauka i˙Praktyka Innowacji" wydawanej przez˙Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Podstawowym celem opracowania jest usystematyzowanie wiedzy, a także zidentyfikowanie współczesnych wyzwań związanych z˙procesami komercjalizacji i˙transferu technologii, z˙uwzględnieniem warunków istniejących w˙Polsce. Książka różni od innych pozycji spotykanych na rynku polskim, co jest ważną jej zaletą. Dotyka ona zagadnień komercjalizacji technologii oraz˙zawiera praktyczne ich przykłady. W˙pracy starano się całościowo, ale syntetycznie spojrzeć zarówno na zagadnienia procesów transferu i˙komercjalizacji technologii, jak i˙na kluczowe elementy systemu wsparcia. Książka skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, technicznych i˙innych (np. przyrodniczych), menedżerów oraz˙pracowników naukowych. Należy ją polecić przede wszystkim menedżerom ośrodków wsparcia innowacyjnego biznesu (inkubatorów, parków naukowo-technologicznych, akademickich spółek celowych i˙centrów transferu technologii).
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Komercjalizacja i transfer technologii w rozwoju przedsiębiorstw
1.1. Wiedza jako kluczowy zasób przedsiębiorstwa
1.2. Cykle życia i miara rozwoju
1.3. Uwarunkowania zrównoważonego rozwoju
2. Rynek technologii
2.1. Technologie w przedsiębiorstwie
2.2. Mechanizmy tworzenia i pozyskiwania technologii
2.3. Ocena potencjału wdrożeniowego
2.4. Wycena technologii
3. Transfer technologii
3.1. Pojęcie i rodzaje transferu technologii
3.2. Znaczenie transferu technologii dla rozwoju przedsiębiorstw
3.3. Mechanizmy, formy i kanały transferu technologii
3.4. Przedsiębiorczość innowacyjna jako stymulanta transferu
3.5. Spółki celowe i inne organizacje w procesie transferu
4. Komercjalizacja nowych technologii
4.1. Proces komercjalizacji
4.2. Koszty komercjalizacji
4.3. Zarządzanie ryzykiem w procesie komercjalizacji
4.4. Zarządzanie jakością w procesie komercjalizacjiujęciu projektowym
4.5. Proces komercjalizacji w ujęciu projektowym
5. Wsparcie procesu komercjalizacji i transferu technologii
5.1. Zagadnienie wspierania procesu komercjalizacji i transferu technologii
5.2. Centra transferu technologii
5.3. Parki technologiczne
5.4. Inkubatory technologiczne
6. Ochrona własności intelektualnej
6.1. Własność intelektualna i jej ochrona prawna
6.2. Możliwości ochrony - pojęcie zdolności patentowej
6.3. Ocena stanu techniki - przeszukiwanie baz patentowych
6.4. Procedura ochrony wynalazków
6.5. Wycena wartości własności intelektualnej
7. Przykłady komercjalizacji i transferu technologii
7.1. Transfer technologii - bezzałogowy podwodny robot NIX
7.1.1. Podwodne pojazdy bezzałogowe (UUV) jako wyodrębniona dziedzina robotyki
7.1.2. Klasyfikacja robotów podwodnych
7.1.3. UUV - zastosowanie i produkcja na świecie
7.1.4. System transferu technologii w AGH
7.1.5. UUV NIX (Wiatka) - powstanie technologii
7.1.6. Proces transferu technologii
7.2. Transfer technologii: od przemysłu kosmicznego do zastosowań w medycynie
7.2.1. Mikro- i nanopęcherzyki i ich własności
7.2.2. Zastosowania mikro- i nanopęcherzyków
7.2.3. Wytwarzanie mikro- i nanopęcherzyków
7.2.4. Transfer technologii z przemysłu kosmicznego do zastosowań w medycynie
7.3. Komercjalizacja - przykład modelowy
7.3.1. Idea nowego wyrobu
7.3.2. Ocena potencjału komercjalizacyjnego
7.3.3. Zakres projektu
7.3.4. Plan działania
7.3.5. Zasoby w projekcie
7.3.6. Dostawcy i podwykonawcy
7.3.7. Finanse w projekcie
7.3.8. Zarządzanie ryzykiem
7.3.9. Zarządzanie jakością
7.3.10. Zagadnienia organizacyjne
7.3.11. Sukces komercjalizacji w ujęciu systemowym
8. Podsumowanie
Bibliografia
Słownik ważniejszych pojęć
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie marki miasta : koncepcje, warunki, modele / Ewa Glińska. - Stan prawny 2 listopada 2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 352 strony : schematy, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 313-342.
Publikacja jest próbą opracowania teoretycznych podstaw budowania marki miasta ze szczególnym uwzględnieniem elementów formułowania jej tożsamości. Autorka wyjaśnia w niej prawidłowości dotyczące wyboru wyróżników tożsamości miejskiej wykorzystywanych przez samorządy w procesie zarządzania marką terytorialną, a także wskazuje sposoby usprawnienia i wprowadzania innowacji w tym zakresie funkcjonowania samorządów miast.
Książka powinna zainteresować osoby zajmujące się teorią i praktyką budowania marek miast, gdyż pozwoli im:
- lepiej zrozumieć obecny etap rozwoju idei marki, umożliwiający jej adaptację do zarządzania jednostkami terytorialnymi, w tym w szczególności gminami miejskimi,
- zapoznać się z teoretycznymi źródłami i inspiracjami brandingu miejsca,
- znaleźć cechy wyróżniające koncepcję marki terytorialnej (w tym takie jej aspekty jak: tożsamość, wizerunek, pozycjonowanie),
- pozyskać wiedzę na temat modeli brandingu miasta opracowanych przez światowe autorytety z tej dziedziny.
Część empiryczna monografii skupia się na diagnozie poziomu wykorzystania elementów brandingu w zarządzaniu małymi i średnimi miastami w Polsce. Obejmuje ona również identyfikację składowych tożsamości miejskich (ich aspektów funkcjonalnych i pozafunkcjonalnych) wykorzystywanych w procesie budowania pożądanego wizerunku miast.
Opracowanie jest przeznaczone dla gospodarzy miast, pracowników samorządowych, radnych miejskich i działaczy lokalnych. Publikacja powinna także zainteresować osoby prowadzące badania naukowe w zakresie marketingu i brandingu terytorialnego, jak również studentów kierunków związanych z zarządzaniem publicznym.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Ewolucja koncepcji marki w głównym nurcie brandingu
1.1. Teoretyczne ujęcia marki
1.2. Tożsamość a wizerunek marki
1.3. Rozwój idei brandingu
Rozdział 2. Branding w ujęciu terytorialnym
2.1. Geneza i specyfika brandingu miejsca
2.2. Od tożsamości miejsca do wizerunku jego marki
2.3. Pozycjonowanie marki terytorialnej
2.4. Marka i branding miasta
Rozdział 3. Komponenty strategicznego zarządzania marką miasta
3.1. Strategiczne modele brandingu miejsca
3.1.1. Modele brandingu destynacji turystycznych
3.1.2. Modele brandingu miast
3.1.3. Holistyczny model zarządzania marką miejsca według S. Hanny i J. Rowley
3.2. Rola interesariuszy w brandingu miasta
3.3. Funkcjonalny versus reprezentacyjny wymiar marki miasta
Rozdział 4. Elementy brandingu miast wykorzystywane w procesie budowania ich pożądanego wizerunku
4.1. Koncepcja badań własnych
4.2. Klasyfikacja samorządów miejskich ze względu na poziom wdrożenia elementów strategicznego brandingu miasta
4.3. Atrybuty miast wykorzystywane w procesie kreowania ich pożądanego wizerunku/budowania marki
4.4. Pożądane cechy osobowości marki miasta w opinii menedżerów do spraw promocji w urzędach miejskich
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
BIBLIOGRAFIA UZUPEŁNIAJĄCA DO TABEL I RYSUNKÓW
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 255-272.
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing.
Zawiera:
Wstęp 1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
1. Transformacja cyfrowa - implikacje dla marketingu / GRZEGORZ MAZUREK
Wprowadzenie
1.1. Cyfrowa transformacja
1.2. Marketing a cyfrowa transformacja
1.3. Marketing a technologia
1.4. Marketing a metody zarządzania
1.5. Marketing a organizacja działań
1.6. Przyszłość marketingu
Podsumowanie
2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej / ROBERT KOZIELSKI
Wprowadzenie
2.1. Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach
2.2. Czwarta rewolucja przemysłowa - w kierunku zmiany zasad konkurowania
2.3. Źródła sukcesu organizacji - analiza podejść - elementy wspólne i odróżniające
2.4. Czterolistna koniczyna - sukces w epoce cyfrowej
Podsumowanie
3. Homo Cyber Oeconomicus - nowy wymiar zachowań konsumenckich / BOGDAN GREGOR, DOMINIKA KACZOROWSKA-SPYCHALSKA
Wprowadzenie
3.1. Konsument wobec technologii cyfrowych
3.2. Homo Cyber Oeconomicus - w kierunku przyszłości
3.3. Ekosystem cyfrowych interakcji
Podsumowanie
4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej - uwarunkowania i wyzwania / JAN W. WIKTOR
Wprowadzenie
4.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci - uwarunkowania i zależności
4.2. Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line
4.3. Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej - funkcje i instrumenty
4.4. Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej - elementy web-analityki
4.5. Strategiczne wyzwania wobec komunikacji marketingowej
Podsumowanie
5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 / HENRYK MRUK
Wprowadzenie
5.1. Marka i jej istota na rynku 4.0
5.2. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów
5.3. Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0
5.4. Pozycjonowanie marki na rynku 4.0
5.5. Wartości tworzą pozycję marki
5.6. Tożsamość oraz wizerunek marki
5.7. Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa
5.8. Lokalizacja marki na rynku 4.0
Podsumowanie
6. Badania marketingowe - nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej / KRYSTYNA MAZUREK-ŁOPACIŃSKA
Wprowadzenie
6.1. Badania jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej
6.2. Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów
6.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji
6.4. Big Data w analityce marketingowej
6.5. Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych
6.6. Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych
6.7. Kierunki zastosowań analityki marketingowej
Podsumowanie
7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji / BOGDAN GREGOR, MAGDALENA KALIŃSKA-KULA
Wprowadzenie
7.1. Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu
7.2. Konkurencyjność współczesnej organizacji
7.3. Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją
7.4. Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy
7.5. Wykorzystanie Market Intelligence dla wsparcia decyzji menedżerskich - w świetle wyników badań własnych Podsumowanie
Podsumowanie
8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami / ANDRZEJ POMYKALSKI
Wprowadzenie
8.1. Przesłanki i kierunki zmian
8.2. Istota innowacji
8.3. Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki
8.4. Zarządzanie innowacjami
8.5. Zarządzanie sieciowe innowacjami
Podsumowanie
9. Oczami praktyków
9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje / ARTUR MACIOROWSKI
9.2. Deep Learning - przywitaj się z Golemem / LECH C. KRÓL
9.3. Trzy wymiary marketera - co współczesny marketer wiedzieć powinien? / MARIUSZ LUDWIŃSKI
Epilog
O Autorach
Bibliografia
Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekład Michał Rusiński. - Wydanie 1, 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1999. - 826, [2] strony : ilustracje (głównie kolorowe), mapy, rysunki, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005.7 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpieczeństwo cyfrowe : perspektywa organizacyjna / Joanna Grubicka, Ewa Matuska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, © 2023. - 240 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Książka podejmuje tematykę bezpieczeństwa cyfrowego organizacji łącząc w elastyczny sposób perspektywę badawczą nauk o bezpieczeństwie i nauk o zarządzaniu i jakości. Wyjaśnia istotę, znaczenie i uwarunkowania bezpieczeństwa cyfrowego w funkcjonowaniu współczesnych organizacji ujmując syntetycznie jego tło strategiczne, technologiczne oraz personalno-zarządcze. W przystępny sposób przedstawia podstawowe wytyczne polityki wspólnotowej i krajowej w obszarze kształtowania społeczeństwa informacyjnego oraz gospodarki cyfrowej w aspektach bezpieczeństwa organizacyjnego. Opisuje kategorie zagrożeń cyfrowych, z którymi konfrontują się współczesne organizacje oraz możliwości ich kontrolowania poprzez zabezpieczenia technologiczne. Przedstawia cechy dystynktywne tzw. rewolucji 4.0, rzeczywistości VUCA oraz nowych kategorii pracowników, jako kluczowych wyzwań dla organizacji XXI wieku. Szczególną uwagę poświęca zagadnieniu diagnozy i prognozy kompetencji pracowników i menedżerów w kontekście bezpieczeństwa cyfrowego oraz potrzeb rozwojowych organizacji. Polecana jest szerokiemu kręgowi odbiorców, ze wskazaniem na menedżerów, specjalistów ds. bezpieczeństwa cyfrowego i specjalistów HR oraz studentów kierunków zarządzania i bezpieczeństwa.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Bezpieczeństwo cyfrowe a organizacja
1.1. Bezpieczeństwo cyfrowe jako kategoria bezpieczeństwa
1.1.1. Pojęcie bezpieczeństwa
1.1.2. Podmioty bezpieczeństwa
1.1.3. Pojęcie bezpieczeństwa cyfrowego
1.2. Bezpieczeństwo organizacji w świecie VUCA
1.2.1. Rzeczywistość VUCA
1.2.2. Organizacja i jej modele
1.2.3. Cyfrowe bezpieczeństwo organizacyjne
Rozdział 2. Bezpieczeństwo cyfrowe w sferze społeczno-gospodarczej
2.1. Inteligentne społeczeństwo cyfrowe
2.2. Strategie budowy społeczeństwa cyfrowego w Polsce i w Unii Europejskiej
2.3. Bezpieczeństwo cyfrowe w polityce gospodarczej
2.4. Gospodarka 4.0 i jej modele biznesowe
2.5. Kompetencje cyfrowe w organizacji
2.5.1. Znaczenie i typologia kompetencji cyfrowych
2.5.2. Kompetencyjne wyzwania dla organizacji 4.0
2.6. Technologie informacyjne i cyfrowe w gospodarce 4.0
2.6.1. Media społecznościowe
2.6.2. Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość
2.6.3. Big Data i chmura obliczeniowa
2.6.4. Internet rzeczy
2.6.5. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
2.6.6. Technologie mobilne i technologie noszone
2.6.7. Marketing cyfrowy i jego narzędzia
Rozdział 3. Wyzwania cyfrowe organizacji
3.1. Zagrożenia cyfrowe w organizacji
3.2. Zarządzanie bezpieczeństwem cyfrowym organizacji
3.3. COVID-19 jako nowe zagrożenie cyfrowe w organizacji
3.4. Praca zdalna jako nowe ryzyko psychospołeczne pracy
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 191-194.
Dlaczego ufamy Karen z Facebooka, a nie naukowcom? W jaki sposób Grumpy Cat zbudował swoją markę? Czego o potencjale social mediów uczy nas świstak jedzący jabłko? Jak w Indiach zwiększa się efektywność procesu sortowania owoców? I wreszcie w jaki sposób wiedza ta przekłada się na umiejętność generowania kapitału reputacyjnego własnej marki biznesowej? Na te i inne pytania odpowiada autorka, prezentując koncepcję LSMMA Lean Social Media Management Approach. Zaproponowane podejście, zainspirowane filozofią lean, jest próbą poszukiwania efektywniejszych metod działania, wpisujących się nie tylko w wymogi narzucone przez realia marketingu 4.0. oraz styl życia konsumentów, ale także w charakter samych mediów społecznościowych, które nie pozwalają uwiązać się na krótkiej, marketingowej smyczy.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
ROZDZIAŁ I
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W BIZNESIE CZY BIZNES W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH?
1.1. M JAK MARKA
1.1.1. Tożsamość, wizerunek, reputacja
1.1.2. Marka - istota pojęcia
1.1.3. Marka osobista a marka biznesowa
1.2. SOCIAL MEDIA A WIZERUNEK FIRMY
1.2.1. Media społecznościowe jako element strategii biznesowej
1.2.2. Szanse generowane przez social media marketing
1.2.3. Wyzwania i zagrożenia wynikające z obecności firm w social mediach
1.3. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W BIZNESIE
1.3.1. Facebook
1.3.2. Instagram
1.3.3. LinkedIn
1.3.4. YouTube
1.3.5. Snapchat
1.3.6. TikTok
1.3.7. Twitter
ROZDZIAŁ II LEAN - INNOWACYJNA DROGA DO WIĘKSZEJ EFEKTYWNOŚCI 2.1. EFEKTYWNOŚĆ CZY JAKOŚĆ? DYLEMATY WSPÓŁCZESNYCH MAREK 2.2. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I ZARZĄDZANIE ZMIANĄ JAKO FILARY SILNEJ MARKI 2.3. JAK TO SIĘ ROBI W JAPONII - CZYLI CASE STUDY TOYOTY 2.4. ZROZUMIEĆ ISTOTĘ LEAN
ROZDZIAŁ II LEAN - INNOWACYJNA DROGA DO WIĘKSZEJ EFEKTYWNOŚCI
2.1. EFEKTYWNOŚĆ CZY JAKOŚĆ? DYLEMATY WSPÓŁCZESNYCH MAREK
2.2. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I ZARZĄDZANIE ZMIANĄ JAKO FILARY SILNEJ MARKI
2.3. JAK TO SIĘ ROBI W JAPONII - CZYLI CASE STUDY TOYOTY
2.4. ZROZUMIEĆ ISTOTĘ LEAN
2.4.1. Lean jako sposób myślenia
2.4.2. Lean jako nowa strategia biznesowa
2.4.3. Lean jako metoda zarządzania
2.5. ZAŁOŻENIA SZCZUPŁEGO ZARZĄDZANIA, OPARTEGO NA CYKLU PDCA
2.6. #NEVERSTOPCHALLENGING
2.6.1. Kaizen
2.6.2. Jidoka, just-in-time, 5S
2.6.3. Lean lider
ROZDZIAŁ III
LSMMAt - NOWE PODEJŚCIE DO BUDOWANIA STRATEGII OBECNOŚCI FIRMY W SOCIAL MEDIACH
3.1. STRATEGIA OBECNOŚCI W SOCIAL MEDIACH - KOMU TO POTRZEBNE?
3.2. ZASADY BUDOWY KLASYCZNEJ STRATEGII OBECNOŚCI MARKI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
3.2.1. Analiza wyjściowa
3.2.2. Plan
3.2.3. Wdrożenie
3.2.4. Ocena
3.3. LSMMAt - CZYLI JAK STWORZYĆ PLAN BEZ PLANU?
3.3.1. Definiowanie grup docelowych
3.3.2. Cel klienta a cel marki
3.3.3. Ramy jako nowe Big Idea(s)
3.3.4. Mapowanie strumienia wartości
3.3.5. Wdrożenie just-in-time
3.3.6. Kapitał ludzki jako kluczowe ogniwo LSMMAt
ROZDZIAŁ IV
LSMMAt W PRAKTYCE - PRZYKŁADY WDROŻEŃ
4.1. FIRMA A - CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU BADAŃ
4.2. ANALIZA GRUPY ODBIORCÓW I IDENTYFIKACJA NIEWYKORZYSTANYCH SZANS
4.3. TWORZENIE I ZARZĄDZANIE CONTENTEM
4.4. STYMULOWANIE ZAANGAŻOWANIA ZESPOŁU
4.5. BARIERY I CZYNNIKI HAMUJĄCE WDRAŻANIE LSMMA
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS WYKRESÓW
SPIS TABEL
SPIS FOTOGRAFII
SPIS RYSUNKÓW
SUMMARY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 025 [Wypożyczalnia dla Dorosłych]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej