Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(173)
Forma i typ
Książki
(136)
Publikacje naukowe
(104)
Publikacje fachowe
(50)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Artykuły
(34)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(121)
nieokreślona
(14)
wypożyczone
(8)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Czytelnia dla Dorosłych
(132)
Autor
Levinson Jay Conrad
(3)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(3)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(3)
Zarzecki Dariusz (1959- )
(3)
Ścibiorek Zbigniew (1949- )
(3)
Arkan Thomas
(2)
Bakalarz Dariusz
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Dejnaka Agnieszka
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Hryszkiewicz Dominik
(2)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(2)
Malinowski Piotr
(2)
Nepelski Mariusz
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Paśnik Jerzy
(2)
Rusiński Michał
(2)
Szwajlik Anna
(2)
Urban Wiesław (ekonomia)
(2)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(2)
Austen Agata
(1)
Badowska Sylwia
(1)
Bajor Roman
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Basińska Beata
(1)
Batko Barbara
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bednarek Piotr
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(1)
Bickerton Matthew
(1)
Bickerton Pauline
(1)
Bielawski Rafał (zarządzanie)
(1)
Bielenia Małgorzata Olimpia
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Bradecka Aleksandra
(1)
Bratnicki Mariusz (1947- )
(1)
Brzeziński Michał (politolog)
(1)
Brzozowska Marta (logistyka)
(1)
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buk Halina (1947- )
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chrząszcz Aneta
(1)
Ciborowski Leopold (1944- )
(1)
Ciećwierz Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Czapiewski Roman
(1)
Czarnowski Piotr
(1)
Daniluk Piotr
(1)
Dankowska Anna
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dolot Anna
(1)
Dorobisz Anna
(1)
Dudek Justyna
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dzimińska-Mosio Monika
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Edwarczyk Bartosz Sebastian
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Filipiak Dominik
(1)
Frasunkiewicz Dorota
(1)
Fraś Piotr
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Frąś Józef (1953- )
(1)
Frąś Tomasz
(1)
Gaczek Piotr
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Garczarek Urszula
(1)
Garstka Małgorzata
(1)
Gawron Ewa
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gibson Shane
(1)
Gierulski Wacław
(1)
Glińska Ewa (ekonomia)
(1)
Godin Seth
(1)
Goodwin Paul
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Grzechynka Agnieszka
(1)
Grzela Joanna (1970- )
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Grębosz-Krawczyk Magdalena
(1)
Gumieniak Agata
(1)
Gumola Piotr
(1)
Gwardyński Robert
(1)
Górska Anna (ekonomia)
(1)
Górska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(66)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(15)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(148)
1901-2000
(15)
1989-2000
(15)
Kraj wydania
Polska
(173)
Język
polski
(168)
angielski
(4)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(32)
Menedżerowie
(16)
Specjaliści ds. kadr
(3)
Pracownicy naukowi
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Specjaliści ds. rekrutacji
(2)
Studenci
(2)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy bibliotek
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Ekonomiści
(1)
Handlowcy
(1)
Menadżerowie
(1)
Pracodawcy
(1)
Radni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zarządzanie
(35)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(26)
Kadry
(21)
Organizacja
(19)
Przedsiębiorstwo
(19)
Zarządzanie finansami
(16)
Motywacja pracy
(14)
Marketing
(12)
Analiza finansowa
(11)
Kapitał ludzki
(11)
Konsumenci (ekonomia)
(11)
Innowacje
(10)
Marketing cyfrowy
(9)
Zarządzanie strategiczne
(9)
Logistyka
(8)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(7)
Media społecznościowe
(7)
Obsługa klienta
(7)
Przywództwo
(7)
Rekrutacja pracowników
(7)
Sprawozdawczość finansowa
(7)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(7)
Komunikacja marketingowa
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Samorząd terytorialny
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Usługi
(6)
Zarządzanie kryzysowe
(6)
COVID-19
(5)
Cyberbezpieczeństwo
(5)
Inwestycje
(5)
Marketing społecznościowy
(5)
Menedżerowie
(5)
Mentoring
(5)
Praca
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Rynek pracy
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Bezpieczeństwo informacji
(4)
Coaching
(4)
Handel elektroniczny
(4)
Kariera
(4)
Kreatywność
(4)
Marka (ekonomia)
(4)
Marketing partnerski
(4)
Policja
(4)
Public relations
(4)
Reklama
(4)
Ryzyko
(4)
Ryzyko finansowe
(4)
Sektor publiczny
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
Badania marketingowe
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Biblioteki
(3)
Budżety terenowe
(3)
Decyzje
(3)
Epidemie
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kobieta
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Marketing partyzancki
(3)
Marketing terytorialny
(3)
Model biznesowy
(3)
Motywacja
(3)
Ocena pracowników
(3)
Organizacja pracy
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Organizacje
(3)
Postawy
(3)
Płaca
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Społeczności internetowe
(3)
Służby mundurowe
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Transport
(3)
Upadłość
(3)
Wartościowanie pracy
(3)
Współpraca transgraniczna
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zatrudnienie
(3)
Audyt
(2)
Awans zawodowy
(2)
Banki
(2)
Benchmarking
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(2)
Budżet zadaniowy
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
E-learning
(2)
Etyka
(2)
Temat: czas
1901-2000
(16)
1989-2000
(14)
2001-
(9)
1945-1989
(5)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(48)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Holandia
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Świat
(2)
Australia
(1)
Europa
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone)
(1)
Kolumbia
(1)
Löcknitz (Niemcy, kraj związkowy Meklemburgia-Pomorze, pow. Vorpommern-Greifswald)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Pomorze
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Powiat lęborski (woj. pomorskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Uecker-Randow (Niemcy ; okręg)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Zjednoczone Emiraty Arabskie
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(38)
Artykuł z pracy zbiorowej
(34)
Podręcznik
(30)
Praca zbiorowa
(25)
Monografia
(22)
Artykuł problemowy
(18)
Raport z badań
(13)
Podręczniki akademickie
(12)
Poradnik
(9)
Artykuł przeglądowy
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Podręczniki
(5)
Poradniki
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Ankieta
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Podręczniik
(1)
Program edukacyjny
(1)
Regulamin pracy
(1)
Stan badań
(1)
Synteza
(1)
Vademecum
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1870)
Edukacja i pedagogika
(969)
Socjologia i społeczeństwo
(954)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(799)
Kultura i sztuka
(743)
Zarządzanie i marketing
(173)
Literaturoznawstwo
(732)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(596)
Psychologia
(533)
Medycyna i zdrowie
(502)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(501)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(483)
Biologia
(262)
Religia i duchowość
(231)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(225)
Architektura i budownictwo
(204)
Podróże i turystyka
(200)
Językoznawstwo
(190)
Geografia i nauki o Ziemi
(184)
Etnologia i antropologia kulturowa
(175)
Media i komunikacja społeczna
(171)
Ochrona środowiska
(156)
Informatyka i technologie informacyjne
(128)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(109)
Hobby i czas wolny
(93)
Kultura fizyczna i sport
(92)
Inżynieria i technika
(87)
Filozofia i etyka
(79)
Rolnictwo i leśnictwo
(79)
Fizyka i astronomia
(62)
Archeologia
(60)
Transport i logistyka
(60)
Nauka i badania
(58)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(50)
Rozwój osobisty
(49)
Praca, kariera, pieniądze
(48)
Kulinaria
(32)
Matematyka
(29)
Chemia
(21)
Styl życia, moda i uroda
(13)
Dom i ogród
(4)
Biologia i nauki o życiu
(1)
Pedagogika,oświata,edukacja
(1)
Polityka, Politologia, administracja publiczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda, uroda
(1)
Turystyka
(1)
173 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 92)
W kontekście funkcjonowania instytucji bibliotecznych można wyszczególnić wiele rodzajów zasobów niematerialnych, które w nich funkcjonują i mogą być wykorzystywane w celu podnoszenia sprawności organizacyjnej oraz zwiększania atrakcyjności usług. Każda biblioteka dysponuje niepowtarzalnym, indywidualnym zasobem wartości, w inny sposób je rozbudowując, pozyskując i wykorzystując. Instytucje te dążą bowiem do odmiennych modeli organizacyjnych i koncentrują się na zdobywaniu różnych wartości w różnym czasie. Do najważniejszych zasobów niematerialnych bibliotek można zaliczyć: kapitał ludzki oraz umiejętności zarządzania wiedzą, zdolność do budowania strategii, pozwalających na przetrwanie w trudnym dla bibliotek czasie, a także umożliwiających ich rozwój i umacnianie pozycji w otoczeniu społecznym. W książce przedstawiono referaty prezentujące tą tematykę, jakże ważną dla współcześnie działających bibliotek.
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I. Wykorzystanie teorii zasobowej w praktyce i teorii zarządzania Bibliotekami
Lidia Szczygłowska – Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi w bibliotece
Wiesław Babik – Ekologia informacji w zarządzaniu zasobaminiematerialnymi bibliotek w społeczeństwie informacji i wiedzy
Justyna Stępień – Konsument na rynku usług bibliotecznych – zachowania, trendy
Marcin Karwowski – Secret client – metoda pomiaru niematerialnych zasobów biblioteki
CZĘŚĆ II. Zarządzanie kapitałem ludzkim
Maja Wojciechowka – Wprowadzenie do problematyki zarządzania kapitałem ludzkim w bibliotekach
Joanna Kamińska – Zarządzanie talentami jako metoda wzbogacania zasobów niematerialnych biblioteki
Beata Żołędowska-Król – Wiedza użytkowników zasobem nowoczesnej biblioteki
Zbigniew Gruszka – Biblioteki jako organizacje uczące się
Monika Curyło – Cisza w bibliotece jako wazrtość wspierająca kapitał ludzki
Iwona Dalati – Znaczenie motywacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi – przykład bibliotek koszalińskich
CZĘŚĆ III. Komunikacja i relacje
Magdalena J. Cyrklaff – O psychologii konfliktów w bibliotece. Mediacje i negocjacje jako konstruktywne sposoby rozwiązywania sporów pracowniczych
Magdalena Gomułka – Rola Międzynarodowej Sieci Bibliotekarzy (International Librarians Network) w ich rozwoju zawodowym
Katarzyna Janczulewicz – Biblioteczna społeczność Wielkiej Ligi Czytelników jako przykład współpracy międzyinstytucjonalnej
Katarzyna Bartosiak, Kamil Banaszewski – Satysfakcja użytkownika jako podstawa budowania relacji z nowoczesną biblioteką uczelnianą. Wyniki badań Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego
Agata Bernaś – Dostosowanie oferty bibliotecznej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (na podstawie stron internetowych wybranych bibliotek uniwersyteckich w Polsce)
CZĘŚĆ IV. Kształtowanie wizerunku i zarządzanie marką biblioteki
Katarzyna Seroka – Noc Bibliotek w Lille jako przykład budowania pozytywnego wizerunku biblioteki
Marzena Błach – Wizerunek Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wśród kontrahentów Wypożyczalni Międzybibliotecznej
Beata Gamrowska – Budowanie marki na przykładzie działań Sekcji Promocji Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego
Jolanta Hys – Aktywność Biblioteki Narodowej w zakresie zarządzania marką Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej
Agnieszka Kościelniak-Osiak – Pojęcie marki w kontekście biblioteki uniwersyteckiej. Analiza działań i celów na przykładzie funkcjonowania Oddziału Promocji, Wystaw i Współpracy Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie
Magdalena Nagięć, Władysława Wędzicha – Marka Biblioteki Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie
Małgorzata Bródka – Budowanie reputacji biblioteki akademickiej w kontekście kształtowania księgozbioru
CZĘŚĆ V. Innowacyjność i zarządzanie zmianami w bibliotekach
Magdalena Karciarz – Czy bibliotekarze są trendy? O nowych tendencjach w zarządzaniu zasobami niematerialnymi w bibliotekach
Ewa Rudnicka – Innowacyjne zarządzanie biblioteką akademicką w kontekście działań Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie
Edyta Kołodziejczyk – Zarządzanie zmianą w bibliotece akademickiej – na przykładzie zmian organizacyjnych w Bibliotece Politechniki Łódzkiej
Urszula Franas-Mirowska, Karolina Wicha – Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem jako instrumenty wspomagające doskonalenie biblioteki akademickiej – rozwiązania zastosowane w Bibliotece Uniwersyteckiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Maria Bosacka – Zarządzanie zasobami niematerialnymi w małej bibliotece uczelnianego systemu biblioteczno-informacyjnego na przykładzie Biblioteki Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
CZĘŚĆ VI. Zarządzanie nowymi technologiami, obsługa procesów
Grzegorz Czapnik – Zastosowanie technik eksploracji danych w ocenie zachowań i potrzeb użytkowników instytucji bibliotecznych: możliwości i bariery
Hanna Grabowska – Platforma „Zapytaj bibliotekarza” jako narzędzie wspierające budowę kompetencji Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu
Mariola Nawrocka, Małgorzata Karwowska – Nowe rozwiązania technologiczne odpowiedzią na potrzeby użytkowników Biblioteki Głównej Wojskowej Akademii Technicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 267, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1093) 1019)
Przyjęta nazwa autora: Monika Wojtkiewicz. Na stronie tytułowej także tom 1093. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia na stronach 187-198.
Niniejsza monografia opisuje zagadnienia dotyczące zarówno innowacyjnych, jak i pozainnowacyjnych uwarunkowań przedsiębiorczości regionalnej. Temat ten został zbadany również przez pryzmat regionu Pomorza Zachodniego, co ma na celu ukazanie praktycznych aspektów powyższych zagadnień. Autorki kierują niniejszą monografię do przedstawicieli nauki oraz instytucji otoczenia biznesu i przedsiębiorców. Grono adresatów jest szerokie, ponieważ badania, w tym prze­prowadzone przez autorki, wskazały, że w budowie potencjału innowacyjnego oraz pozainnowacyjnego regionu niezwykle istotny jest ekosystem sprzyjający innowa­cyjności, złożony z wielu interesariuszy przedsiębiorczości. Tym samym autorki wyrażają nadzieję, że niniejsza monografia zainteresuje interesariuszy ekosystemu przedsiębiorczości oraz przyczyni się do pogłębienia wiedzy w tym temacie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. PZ [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR)
Bibliografia na stronach 322-335.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych i norm na stronach 147-[160].
Wprowadzenie lockdownu, będącego wynikiem pandemii COVID-19, zmusiło wiele organizacji w Polsce do wdrożenia pracy zdalnej. Przyspieszone tempo zmian w zakresie trybu pracy ujawniło wiele komplikacji związanych zarówno z efektywnością pracowników, jak i zdolnościami organizacyjnymi pracodawców. Praca zdalna wymusiła na członkach kadr menedżerskich wypracowanie nowych metod i technik zarządzania rozproszonym zespołem, utrzymania wśród pracowników mobilizacji oraz ewaluacji ich efektywności. Związane z pracą zdalną komplikacje i następstwa, stały się podstawą do wysnutych w niniejszej monografii tez.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 656 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki zawarły w książce wyczerpujące odpowiedzi m.in. na poniższe pytania: • Co stanowi istotę klimatu organizacyjnego oraz jakie jego składniki identyfikuje międzynarodowe środowisko badaczy? • Jaka jest różnica między klimatem organizacyjnym a kulturą organizacyjną? • W jaki sposób klimat organizacyjny oddziałuje na poziom efektywności organizacyjnej? • Jak kształtują się zależności między elementami klimatu organizacyjnego i jaki mają one wpływ na praktykę biznesową? • Jakie czynniki zmniejszają poziom efektywności organizacyjnej? • Jaka jest specyfika relacji występującej między klimatem organizacyjnym a poziomem motywacji pracownika? • Wobec jakich wyzwań związanych z kreowaniem klimatu organizacyjnego stoi współczesny menadżer, operujący w świecie VUCA?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej, 27-29 marca 2019 r., Kołobrzeg.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czas na Pieniądz)
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, ISSN 1733-2842 ; 51)
W serii głównej: nr 690.
Na okładce: Investment, business valuation, value-based management.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czas na Pieniądz)
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, ISSN 1733-2842 ; 50)
W serii głównej: nr 689.
Na okładce: Dissemination and transfer of research results.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-204.
Książka zawiera praktyczne wskazówki w zakresie organizacji i metodyki pracy kontroli zarządczej. Może być użyteczna w szkoleniu pracowników kontroli, planowaniu i wykonywaniu czynności kontrolnych, a także w działalności dydaktycznej w uczelniach o profilu nauk społecznych do programowania i realizacji zajęć dydaktycznych, prac dyplomowych oraz badań naukowych z zakresu ekonomiki sektora publicznego, zarządzania, ochrony mienia i kontroli.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1.
Zagadnienia wprowadzające
1.1. Rola, funkcje i struktura sektora publicznego
1.2. Niektóre czynniki sprawności zarządzania sektorem publicznym
Rozdział 2.
Ekonomia, zarządzanie, kontrola
2.1. Podstawowe pojęcia i ich relacje
2.2. Potrzeby ludzkie
2.3. Proces gospodarowania
2.4. Praca jako siła wytwórcza
2.5. Zarządzanie jako siła wytwórcza
Rozdział 3.
Podstawy zarządzania organizacją
3.1. Organizacja jako system
3.2. Pojęcie, rodzaje i cechy organizacji
3.3. Pojęcie, rodzaje i zasady zarządzania
3.4. Proces zarządzania
3.5. Zarządzanie procesami i projektami
3.6, Zarządzanie jakością pracy
3.7. Style i systemy zarządzania
3.8. Socjologiczne czynniki zarządzania
3.9. Kultura organizacyjna
Rozdział 4.
Kontrola zarządcza w organizacji
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Pojęcie i przesłanki kontroli
4.3. Funkcje i zadania kontroli
4.4. Proces kontroli
4.5. Standardy kontroli zarządczej
4.6. Organizacja kontroli zarządczej
4.7. Środki i metody kontroli zarządczej
4.8. Kryteria kontroli zarządczej
4.9. Mapa kontroli zarządczej
Rozdział 5.
Czynniki gospodarowania zasobami publicznymi
5.1. Klasyfikacja ogólna
5.2. Zasoby publiczne
5.3. Rodzaje ryzyka
5.4. Druga ekonomika
5.5. Niegospodarność
5.6. Czynniki ekonomiczne
5.7. Czynniki prawne
5.8. Czynniki społeczno-kulturowe
Rozdział 6.
Kontrola gospodarki zasobami organizacji
6.1. Kontrola gospodarki kadrowej
6.2. Kontrola gospodarki informacyjnej
6.3. Kontrola gospodarki finansowej
Rozdział 7.
Kontrola procesu zarządzania
7.1. Kontrola procesu planistyczno-decyzyjnego
7.2. Kontrola organizacji pracy
7.3. Kontrola systemu motywacji
Rozdział 8.
Kontrola zmian organizacyjnych
8.1. Ogólne czynniki zmian organizacyjnych
8.2. Rodzaje i przesłanki zmian organizacyjnych
8.3. Proces i metody zmian organizacyjnych
Zakończenie
Bibliografia
Schematy organizacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-189.
Treścią książki jest zarządzanie pozytywne, a w szczególności wybrane jego elementy: kapitał psychologiczny, organizacyjne zachowania obywatelskie, empowerment, motywacja prospołeczna, pasja harmonijna i przedsiębiorcza, pozytywna odmienność oraz postrzegane wsparcie organizacyjne. Książka przedstawia elementy zarządzania pozytywnego, a także odpowiada na pytanie, jakie znaczenie mają one w osiąganiu przez firmę przedsiębiorczości organizacyjnej oraz wysokiej efektywności. W tym celu przeprowadzone zostały badania, których wyniki oraz ich omówienie przedstawione są w książce. Dla badaczy książka przedstawia empirycznie zweryfikowany model wpływu elementów zarządzania pozytywnego na przedsiębiorczość organizacyjną i efektywność organizacji, a praktykom w dziedzinie zarządzania dostarcza wskazówek, jak wykorzystać zarządzanie pozytywne w prowadzeniu swoich przedsiębiorstw do sukcesu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Organizacje efektywne i przedsiębiorcze
1.1. Źródła wysokiej efektywności
1.2. Orientacja przedsiębiorcza
Rozdział 2. Pozytywna psychologia i pozytywna nauka o organizacji
2.1. Psychologia pozytywna
2.2. Pozytywna nauka o organizacji
Rozdział 3. Elementy zarządzania pozytywnego
3.1. (Pozytywny) kapitał psychologiczny
3.2. Organizacyjne zachowania obywatelskie
3.3. Empowerment psychologiczny
3.4. Motywacja prospołeczna
3.5. Pasja harmonijna, obsesyjna i przedsiębiorcza
3.6. Pozytywna odmienność
3.7. Postrzegane wsparcie organizacyjne
3.8. Model badawczy
Rozdział 4. Wyniki badań
4.1. Metodyka badań
4.1.1. Zmienne i ich pomiar
4.1.2. Próba badawcza
4.1.3. Metody analizy statystycznej materiału empirycznego
4.2. Wyniki analizy ścieżek
4.3. Wyniki analizy moderacji relacji przez otoczenie
4.4. Omówienie wyników badań
Zakończenie
Spis tablic
Spis rysunków
Załącznik - Narzędzia badawcze
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością w logistyce / Dominik Zimon. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 127, [2] strony : ilustracje, portret ; 24 cm.
Publikacja pt. „Zarządzanie jakością w logistyce" dostarcza przekrojowych informacji z zakresu zarządzania jakością i logistyki skupiając się na pokaza­niu szerokich więzi interdyscyplinarnych łączących te dyscypliny naukowe.
Monografia składa się z czterech rozdziałów, w których podjęto próbę wyjaśnienia podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania jakością oraz związków jakie zachodzą pomiędzy jakością a logistyką w jej poszczególnych podsystemach.
Książka powinna okazać się przydatna dla pracowników i menadżerów zatrudnionych w służbach zarządzania systemami jakości i logistyki oraz przy­najmniej częściowo wypełnić lukę, jaka istnieje na polskim rynku wydawniczym. Ponadto adresatami monografii są studenci studiów stacjonarnych i nie­stacjonarnych takich kierunków, jak: logistyka, zarządzanie czy towaroznawstwo.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Jakość i systemy zarządzania jakością - przegląd piśmiennictwa
1.1. Rys historyczny
1.2. Główne postacie i koncepcje w teorii jakości
1.2.1. Walter A. Shewhart
1.2.2. William E. Deming
1.2.3. Joseph M. Juran
1.2.4. Philip B. Crosby
1.2.5. Armand V. Feigenbaum
1.2.6. Genichi Taguchi
1.2.7. Kaoru Ishikawa
1.3. Współczesne systemy zarządzania jakością
1.3.1. System zarządzania jakością według normy ISO 9001
1.3.2. Znaczenie kompleksowego zarządzania jakością TQM w organizacji
Rozdział 2
Jakość w logistyce zaopatrzenia
2.1. Wybór i ocena dostawcy
2.2. Formy kontroli dostawców
2.3. Budowanie współpracy z dostawcami
2.4. Minimalizacja poziomu zapasów i zarządzanie procesami przepływu
2.4.1. Just in Time
2.4.2. VMI - Zarządzanie zapasami przez dostawcę
2.4.3. PPAP - Proces zatwierdzania części do produkcji
2.5. Współpraca i integracja obszarów w organizacji
Rozdział 3
Jakość w logistyce dystrybucji
3.1. Klasyfikacja klientów
3.2. Analiza potrzeb i wymagań klientów
3.3. Opracowanie polityki obsługi klienta
3.4. Projektowanie wyrobu i realizacja usługi zgodnie z wymaganiami klienta
3.4.1. Kwestionariusz Kano
3.4.2. QFD (Quality Function Deployment)
3.4.3. FMEA (Failure Mode and Effect Analysis)
3.4.4. Jakość usług logistycznych
3.5. Badanie satysfakcji klienta
3.6. Ciągłe doskonalenie
Rozdział 4
Jakość w logistyce produkcji
4.1. Kanban
4.2. 5S
4.3. Poka-Yoke
4.4. Lean Management
4.5. Six Sigma
Bibliografia
Spis tabel
Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Franczyza : nowoczesny model rozwoju biznesu / Marta Joanna Ziółkowska. - Wydanie IV. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 227 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 225-227.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.76 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
E-book
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CDR [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej