Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(8)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(4)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Czytelnia dla Dorosłych
(23)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(3)
Autor
Andrzejewski Piotr (1955-2009)
(2)
Banaszak Sławomir (1973- )
(2)
Antosik Marta
(1)
Augustyn Anna
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Blanchard André
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bojanowska Elżbieta (1972- )
(1)
Borkowski Przemysław (1973- )
(1)
Borówka Ewa
(1)
Byczkowska Magdalena
(1)
Bąkiewicz Anna
(1)
Bąkowski Michał
(1)
Cesarski Maciej
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Ciachoń Elżbieta
(1)
Cieślińska Barbara
(1)
Collingwood Harris
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czeczuga Bazyli
(1)
Dalecka-Werpachowska Agnieszka
(1)
Dowgiałło Zygmunt (1926- )
(1)
Dudek Aleksandra (ekonomia)
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Frąś Józef (1953- )
(1)
Gajda Joanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Gieorgica Paweł
(1)
Giermaziak Jarosław
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grabowska Katarzyna (pisarka)
(1)
Grabowska Katarzyna (pisarka). Cudzy mąż
(1)
Grzesik Wiesław
(1)
Grześ Anna
(1)
Góra Tomasz
(1)
Głowala Katarzyna
(1)
Hryniewicka Magdalena
(1)
Jachowicz Stanisław
(1)
Jaremczuk Mateusz
(1)
Jasiński Wiesław (prawo)
(1)
Jaworek Magdalena
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Just Małgorzata
(1)
Kaczyński Stanisław (ekonomia)
(1)
Kalisz Anna (prawnik)
(1)
Kapla Mariola
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Kinowska Hanna (ekonomia)
(1)
Knapińska Magdalena
(1)
Kopijer Paweł (1970- )
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kowalewski Tadeusz
(1)
Kowalski Bartłomiej (prawnik)
(1)
Kozłowska Paulina (1988- )
(1)
Kozłowska Urszula (socjolog)
(1)
Kraczla Magdalena
(1)
Krupińska Magda
(1)
Kryszczuk Aleksandra
(1)
Krzemień-Rusche Joanna
(1)
Krzykowska Karolina
(1)
Krzyżaniak Aleksandra
(1)
Królikowska Monika
(1)
Kucharski Leszek (ekonomia)
(1)
Kuna Marcin
(1)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(1)
Ledzion Ireneusz
(1)
Lisowski Marek
(1)
Lisowski Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Majewski Przemysław
(1)
Majzel Anna
(1)
Maksim Monika (1973- )
(1)
Malasińska-Nagórny Agata
(1)
Malchar-Michalska Dominika
(1)
Maleky Maria
(1)
Malinowska Irena (1961- )
(1)
Malinowski Piotr
(1)
Marczułajlis Anita
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Miara Adam
(1)
Michalak Andrzej
(1)
Michalski Mariusz (prawo)
(1)
Mildner Piotr
(1)
Miś Lucjan
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Musiał Maja
(1)
Niemczyk Andrzej
(1)
Niemczyk Anna
(1)
Niewiadomski Kazimierz
(1)
Nowak Ireneusz
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Ostapowicz Hubert
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Podczaszy Joanna
(1)
Potoczek Andrzej (ekonomia)
(1)
Przybylska Justyna
(1)
Rogowski Waldemar
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Policjanci
(1)
Prawnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1514)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Menedżerowie
(-)
Rodzina
(1122)
Powieść młodzieżowa polska
(991)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(866)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(534)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(502)
Wojsko
(485)
Tajemnica
(479)
Powieść niemiecka
(478)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(453)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(375)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(368)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(311)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(309)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(264)
Policjanci
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Zabójstwo
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Wsie
(203)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Wybory życiowe
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(178)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziennikarze
(171)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(162)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Pomorze Zachodnie
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Poradniki
(7)
Opracowanie
(5)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Romans
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Kryminał
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Przebudzenie / Katarzyna Grabowska. - Wydanie I. - Chorzów : Videograf, 2022. - 394, [1] strona ; 21 cm.
(Cudzy mąż / Katarzyna Grabowska ; t. 1)
Stanowi część 1. cyklu.
Alicja Banasiak właśnie skończyła studia i liczy na zasłużony odpoczynek. Niestety, oferta stażu niweczy jej plany. Przekraczając próg firmy RH Company, nawet się nie spodziewa, jak bardzo zmieni się jej życie. Rafał Hartman to bardzo przystojny młody mężczyzna, który swój sukces życiowy zawdzięcza starszej żonie. Wiedzie beztroskie życie, otoczony wianuszkiem pięknych kobiet, z których wdzięków chętnie korzysta. Pomiędzy dwójką bohaterów nawiązuje się erotyczna fascynacja, która wkrótce przeradza się w namiętny romans. Alicja z zalęknionej dziewczyny pod wpływem Rafała przeistacza się w kobietę świadomą swoich pragnień. Jednak czy związek z żonatym mężczyzną, który w dodatku skrywa mroczną tajemnicę, może zakończyć się dla niej szczęśliwie? Dlaczego Hartman w ogóle zwrócił uwagę na niepozorną stażystkę? Czy z jego strony była to tylko gra?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 195-215.
Czym jest dobrostan pracownika i jakie jest jego znaczenie w ogólnym szczęściu jednostki? Jaką rolę w życiu zawodowym odgrywają emocje i jakie funkcje pełnią w zarządzaniu organizacją? Jak różnią się menedżerowie pod względem doświadczanych emocji i dobrostanu od osób niepełniących funkcji kierowniczych? Jakie typy dobrostanu pracownika można wyróżnić i jakim profilem emocjonalnym się cechują? To tylko wybrane pytania, na które Autorka próbowała odpowiedzieć, dokonując gruntownej analizy literatury przedmiotu i przeprowadzając szeroko zakrojone badania. Niniejsza pozycja wzbogaca dynamicznie rozwijający się nurt badań nad dobrostanem pracownika i jego emocjami, uzupełniając lukę na rynku wydawniczym dotyczącą zagadnień związanych z doznaniami afektywnymi pracownika. Magdalena Jaworek pragnie przybliżyć w niniejszej pracy problematykę związaną z afektywną stroną dobrostanu pracownika, ze szczególnym uwzględnieniem dobrostanu menedżerów. Autorka powołuje się na obszerną i kompletną literaturę oraz przedstawia wyniki badań prowadzonych na imponującej próbie ponad 3000 pracowników. Książka stanowi bardzo owocną formę syntezy problematyki oraz dyskusji z innymi publikacjami, porusza tematykę rzadko podejmowaną przez psychologów pracy i teoretyków zarządzania, a także zawiera autorski wkład w rozumienie emocji związanych z pracą. - [Z recenzji prof. dr hab. Barbary Kożusznik]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Część I
Afektywny wymiar dobrostanu pracownika - teoria
1. Dobrostan jednostki - dobrostan pracownika
1.1. Praca i jej rola w kształtowaniu dobrostanu człowieka - ujęcie historyczne
1.2. Czym jest dobrostan jednostki
1.3. ...a czym dobrostan pracownika?
1.4. Dobrostan pracownika - dylematy metodologiczne
2. Stany afektywne jako kluczowy element dobrostanu pracownika
2.1. Stany afektywne - pojęcia i definicje
2.2. Rola i funkcje emocji w życiu człowieka
2.3. Podejścia do badania stanów afektywnych
2.4. Emocje związane z pracą - teorie, koncepcje, modele
2.5. Źródła, konsekwencje i rola wybranych emocji w środowisku pracy
2.5.1. Emocje lękowe
2.5.2. Emocje złości i gniewu
2.5.3. Emocje smutku i przygnębienia
2.5.4. Emocje szczęścia
3. Wypalenie zawodowe, zaangażowanie w pracę i pracoholizm jako typy dobrostanu pracownika
3.1. Afektywny wymiar dobrostanu pracownika - ujęcie teoretyczne
3.2. Wybrane typy dobrostanu pracownika i ich związek z emocjami
3.2.1. Wypalenie zawodowe jako choroba cywilizacyjna
3.2.2. Czy zaangażowany pracownik to szczęśliwy pracownik?
3.2.3. Pracoholizm - uzależnienie czy pasja - a może dwa w jednym?
4. Menedżer i dobrostan związany z pracą
4.1. Ewolucja zawodu menedżera
4.2. Kim jest menedżer?
4.3. Menedżerowie i ich podwładni - różnice psychologiczne
4.4. Zarządzanie dobrostanem pracownika i jego emocjami
Część II
Afektywny wymiar dobrostanu pracownika i jego specyfika w grupie menedżerów - badania własne
5. Metodologia badań
5.1. Procedura badawcza i opis narzędzi
5.2. Charakterystyka próby
5.3. Analizy statystyczne
6. Charakterystyka wybranych typów dobrostanu pracownika pod kątem czynników zawodowych i demograficznych
6.1. Zaangażowani menedżerowie i niezaangażowani telemarketerzy
6.2. Wyczerpany lekarz, cyniczny informatyk i skuteczny menedżer?
6.3. Pracoholizm - menedżerowie ponownie "na prowadzeniu"!
6.4. Wnioski i podsumowanie
7. Pracuś, Luzak, Wypalony, Entuzjasta czy Średniak? - analiza profili pracowników pod kątem wybranych typów dobrostanu
7.1. Wprowadzenie - przegląd badań
7.2. Procedura wyodrębnienia poszczególnych grup pracowników
7.3. Charakterystyka profili wyodrębnionych grup pracowników
7.4. Profile pracowników - podsumowanie
7.5. Omówienie wyników
8. Specyfika dobrostanu menedżera
8.1. Cel badań i hipotezy badawcze
8.2. Procedura badawcza
8.3. Opis prób
8.4. Wyniki - dobrostan menedżerów i przedstawicieli innych zawodów
8.4.1. Analiza porównawcza profili dobrostanów
8.4.2. Analiza związków między badanymi typami dobrostanu oraz odczuciami związanymi z pracą
8.5. Omówienie wyników
Podsumowanie
Załącznik 1
Załącznik 2
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia na stronach 151-152. Indeks.
Praktyczny przewodnik "krok po kroku" po planowaniu i realizacji projektów szkoleniowych, zawierający narzędzia i komentarz wdrożeniowy
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Najważniejsze terminy, definicje i modele dotyczące zarządzania procesami szkoleniowymi
Najważniejsze terminy
Najważniejsze definicje
Najważniejsze modele
Obszar ewaluacyjny - 4-poziomowy model oceny szkolenia (model Donalda Kirkpatricka)
Obszar procesowy - model 10-etapowego procesu szkolenia Model SEBR (Standard of Education in Business)
Model SEB® (Standard of Education in Business)
Rozdział 2. Określanie potrzeb szkoleniowych - podejście dwuwymiarowe
System identyfikacji potrzeb szkoleniowych i analiza potrzeb szkoleniowych a roczny plan szkoleń
Cztery klasyczne podejścia do systemu identyfikacji potrzeb szkoleniowych
Typologia projektów szkoleniowych z perspektywy ich wpływu na wyniki firmy
Rozdział 3. Zarządzanie projektem szkoleniowym efektywnym biznesowo
Standardy zarządzania szkoleniami w polskich firmach
Faza diagnostyczna procesu szkoleniowego
Analiza potrzeby szkoleniowej
Sformułowanie celów szkolenia
Faza projektowania procesu szkoleniowego
Wybór optymalnego sposobu realizacji projektu szkoleniowego
Projektowanie procesu szkolenia oraz procesu jego oceny
Faza przygotowania procesu szkoleniowego
"Odprawa" przed szkoleniem
Realizacja programu zajęć dydaktycznych
Faza realizacji procesu szkoleniowego
Planowanie działań wdrożeniowych
Monitoring i wspieranie wdrażania kompetencji w pracy
Faza oceny procesu szkoleniowego
Ocena etapu wdrożenia
Ocena efektywności i skuteczności całego projektu
Rozdział 4. Wartościowanie wpływu szkolenia na rezultaty biznesowe - szacowanie ROI
Wprowadzenie do tematyki rentowności szkoleń i modelu ROI J.J. Phillipsa
Mity na temat obliczania ROI projektów szkoleniowych
Jak bezpiecznie zacząć mierzyć ROI
Rozdział 5. Rola kadry kierowniczej w procesach rozwojowych
Cztery metarole kadry kierowniczej
Rola motywacyjna
Rola wspierająca
Rola diagnostyczna
Rola inwestycyjna (biznesowa i kontrolna)
Menedżer jako partner w procesie szkoleniowym
Rozdział 6. Kultura organizacji uczącej się
Budowanie proszkoleniowej kultury organizacyjnej
Sposoby promowania proszkoleniowej kultury organizacyjnej
Rozdział 7. Partnerstwo biznesowe HR w projektach rozwojowych
Wprowadzenie do partnerstwa biznesowego HR w procesach rozwojowych
Rozdział 8. Audyt efektywności procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej
Po co przeprowadzać audyt?
Struktura i porządek w audycie
Wymiary audytu - pięć kluczowych procesów polityki szkoleniowej
Rynkowe benchmarki
Wskaźniki efektywnościowe
Jakość polityki szkoleniowej
Wskaźniki jakości audytu
Rozdział 9. Zalecenia wdrożeniowe dla profesjonalnych menedżerów szkoleń
Cztery strategie transformacji polityki szkoleniowej na probiznesową
Kilka słów o autorze
Wybrana literatura
Załączniki
1. Formatka do celów rozpisanych na czterech poziomach modelu Kirkpatricka
2. Arkusz analizy uwarunkowań skutecznego procesu szkolenia (AUSS)
3. Formularz planu działań wdrożeniowych (PDW) wraz z instrukcjami
4. Schemat przykładowych działań menedżera w ramach czterech metaról w procesie szkoleniowym
5. Przykładowa instrukcja do samplingu, jakiej organizacja może użyć w swojej komunikacji z firmą szkoleniową
6. Ankieta reakcji i jakości
7. Ankieta oceny wdrożenia (AOW)
8. "Narzędziownia szkoleniowca" - narzędzia w procesie realizacji projektu szkolenia
9. Schemat definicji pojęć ewaluacyjnych
10. Mapa kluczowych procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej
11. Macierz kryteriów wyboru firmy szkoleniowej
12. Formularz specyfikacji potrzeby szkoleniowej (SPS)
Spis ilustracji
Spis tabel
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje menedżera / Mirosław Kot. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 384 strony : rysunki ; 22 cm.
(Onepress Exclusive)
Akty prawne, orzeczenia sądów na stronach 377-380. Bibliografia, netografia na stronach 381-384.
Menedżerze: właścicielu firmy, dyrektorze, kierowniku, specjalisto HR!
Książka, którą trzymasz w ręku, to Twoja lektura obowiązkowa. Nie tylko na dziś - także na jutro, pojutrze i na za dziesięć lat, ponieważ szefować firmie i ludziom w niej oznacza: stale dążyć do rozwoju. Zdobywać nową wiedzę w zakresie rekrutacji, szkoleń i coachingowego wsparcia pracowników, kompetencji miękkich oraz zarządczych czy wreszcie prawa pracy. Zdobyte informacje przed wdrożeniem ich w praktykę funkcjonowania organizacji należy przećwiczyć. Oczywiście na nikim innym jak tylko na sobie. Bycie menedżerem to ciężka praca. Wiesz o tym najlepiej. Przekonany jest o tym również Mirosław Kot, który pięć ostatnich lat, a tak naprawdę całe zawodowe życie poświęcił jednemu celowi. Temu, by opracować kompletny i praktyczny, oparty na dobrej podbudowie teoretycznej opis kompetencji menedżera.
Oto Twoje zawodowe kompendium wiedzy. Suche fakty dotyczące kompetencji, jakimi musi dysponować współczesny zarządzający, wzbogacone zostały ponad setką przykładów z rynku oraz drugą setką ćwiczeń. Niektóre możesz uznać za zbyt trudne do wykonania, inne okażą się za łatwe. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie zawodowego rozwoju obecnie jesteś. Ćwicz poszczególne kompetencje regularnie. Zacznij od tych, które są Ci niezbędne do pracy już teraz, ale nie zapominaj o tych, które pomogą budować Twoją przyszłość. Pracuj nad wszystkimi albo wybierz te, które uznasz za najbardziej dla siebie przydatne. I pamiętaj - ta książka jest mocna jak esencja. Możesz ją pochłonąć lub rozcieńczać innymi lekturami. - [od Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Domek w Niebiosach / Paulina Kozłowska. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Replika, copyright 2024. - 302, [2] strony ; 21 cm.
Zuzanna i Filip są asystentami znanej pary aktorskiej – Patrycji i Rafała. Obydwoje za sobą nie przepadają. Kiedy celebryci postanawiają się rozstać Zuza i Filip zostają zmuszeni, by uczestniczyć w studzeniu emocji przy podziale majątku. Najbardziej problematyczna okazuje się kwestia domku nad morzem w miejscowości Niebiosa. Kiedy cała czwórka spotyka się na miejscu atmosfera zarówno pomiędzy aktorami, jak i ich asystentami jest mocno napięta. Pikanterii tej sytuacji dodaje fakt, że pomiędzy Zuzą i Filipem zaczyna iskrzyć, nie tylko podczas nerwowych kłótni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Stres w pracy menedżera / Magdalena Kraczla. - Wydanie 3. - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 222 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 203-213.
Współczesna rzeczywistość biznesowa wyznacza nowe trendy dla środowisk pracy i zarządzania zasobami przedsiębiorstw, wymuszając dostosowanie się do nowych, niestabilnych warunków.
W książce skoncentrowano się na zagadnieniu stresu menedżerskiego, przedstawiając go teoretycznie oraz w odniesieniu do przeprowadzonych badań empirycznych. Autorka dokonuje prezentacji następujących obszarów:
- rola menedżerska w kontekście wybranych koncepcji stylów kierowania
- wymagania stawiane menedżerom we współczesnych organizacjach
- czynniki i obszary stresu w zawodzie menedżera
- syndrom wypalenia zawodowego u menedżerów
- sposoby radzenia sobie ze stresem indywidualnie i z poziomu organizacji
- uwarunkowania osobowościowe postępowania w warunkach stresu
- wskazania dla praktyki menedżerskiej oraz zalecenia rozwojowe dla menedżerów.
Praktyczny charakter książki czyni z niej szczególnie cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym. Bogate doświadczenie biznesowe i konsultingowe Autorki pozwoliło na sformułowanie wielu kierunków zastosowania uzyskanych wyników badań w praktyce menedżerskiej.
Książka adresowana jest do menedżerów wszystkich szczebli zarządzania, specjalistów działów HR, doradców personalnych, trenerów, coachów, studentów kierunków biznesowych (zarządzanie, psychologia biznesu, zarządzanie zasobami ludzkimi).
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Rola menedżera
1.1. Rozumienie pojęcia menedżer
1.2. Rola i funkcje menedżera w organizacji
1.3. Władza i wpływ kierowniczy
1.4. Styl kierowania jako narzędzie pracy menedżera
1.5. Cechy osobowości jako istotna determinanta funkcjonowania menedżera
Rozdział 2. Problematyka stresu w ujęciu psychologicznym
2.1. Pojęcie i koncepcje stresu
2.1.1. Poznawczo-transakcyjny paradygmat stresu R.S. Lazarusa i S. Folkman
2.1.2. Relacyjne ujęcia stresu polskich badaczy
2.1.3. Salutogenetyczna koncepcja stresu A. Antonovskyego oraz teoria zachowania zasobów S. Hobfolla
2.2. Stres w sytuacji pracy
2.2.1. Modele stresu zawodowego
2.2.2. Konsekwencje doświadczania stresu zawodowego
2.2.3. Chroniczny stres zawodowy i wypalenie zawodowe
2.3. Radzenie sobie ze stresem
Rozdział 3.Problem stresu w pracy współczesnego menedżera
3.1. Stres zawodowy u menedżerów
3.2. Przegląd badań dotyczących stresu w pracy menedżera
Rozdział 4. Zagadnienia metodologiczne badań
4.1. Przedmiot badania i problem pracy
4.2. Sformułowanie hipotez badawczych
4.3. Metody pomiaru psychologicznego (narzędzia badawcze)
4.3.1. Test Uzdolnień Menedżerskich (TUM) T. Alessandra i M.J. O‘Connor
4.3.2. Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych (CISS) N.S. Endlera i J.D.A. Parkera
4.3.3. Test Przymiotnikowy ACL (The Adjective Check List) H.G. Gougha i A.B. Heilbruna
4.4. Sposób przeprowadzenia badań
4.5. Charakterystyka grupy badawczej
Rozdział 5. Analiza wyników badań własnych
5.1. Wybór stylu kierowania - badanie Testem Uzdolnień Menedżerskich (TUM)
5.2. Analiza zachowań menedżerskich w sytuacji stresu - badanie Kwestionariuszem Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych (CISS)
5.3. Analiza wyników badania Testem Przymiotnikowym (ACL)
5.4. Zależności między stylami kierowania a stylami radzenia sobie ze stresem
5.4.1. Zależności między wymiarami stylów kierowania a skalami CISS
5.4.2. Różnice między stylami kierowania (TUM) w zakresie wyboru sposobów radzenia sobie ze stresem (CISS)
5.5. Zależności między stylami radzenia sobie ze stresem cechami osobowości
5.5.1. Zależności między cechami osobowości a skalami CISS
5.5.2. Różnice między stylami radzenia sobie ze stresem (CISS), a nasileniem cech osobowości (ACL)
5.6. Dyskusja wyników
5.7. Weryfikacja hipotez badawczych
5.7.1. Weryfikacja hipotezy H1
5.7.2. Weryfikacja hipotezy H2
Podsumowanie i wnioski końcowe
Możliwości praktycznego wykorzystania wyników badań własnych
Zakończenie
Streszczenie
Abstract
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków
Zestawienie zbiorcze: dane statystyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 313-338.
Monografia jest odzwierciedleniem najaktualniejszego stanu wiedzy na temat przestępczości ekonomiczno-gospodarczej, informacji w obszarze podatków oraz skali zagrożenia w zakresie bezpieczeństwa ekonomicznego. Przeznaczona jest dla profesjonalnego odbiorcy, jak i Czytelnika, który na kanwie prowadzonych dyskusji zechce poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie jako praktyk i teoretyk (funkcjonariusz, wolne zawody prawnicze, naukowiec).
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1. Fałszerstwa faktury VAT kwalifikowane jako przestępstwa oraz jako wyłudzenia skarbowe - Anna Kalisz
Rozdział 2. Zwalczanie zorganizowanej przestępczości ekonomiczno-gospodarczej przez Centralne Biuro Śledcze Policji - Paweł Łabuz, Irena Malinowska, Mariusz Michalski
Rozdział 3. Administracyjne kary pieniężne wobec przedsiębiorców a karalność za przestępstwa gospodarcze - Tomasz Góra
Rozdział 4. Przestępstwo korupcji w sporcie - Agnieszka Dalecka-Werpachowska, Mateusz Jaremczuk
Rozdział 5. Charakterystyka oszustwa ubezpieczeniowego na tle przestępczości ubezpieczeniowej - Bartłomiej Kowalski
Rozdział 6. Przestępstwa z wykorzystaniem kryptowalut - formy zagrożenia i metody zwalczania - Mateusz Jaremczuk, Agnieszka Dalecka-Werpachowska
Rozdział 7. Osobowe źródła informacji w czynnościach operacyjno-rozpoznawczych służb państwowych - Paweł Łabuz, Irena Malinowska, Mariusz Michalski
Rozdział 8. Sygnalizacja o przestępczości gospodarczej w Polsce w okresie implementacji dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa - Wiesław Jasiński
Rozdział 9. Przestępstwa przeciwko integralności zarządczej w przedsiębiorstwach. Fenomen. Przeciwdziałanie i zwalczanie - Wiesław Jasiński
Rozdział 10. Działania Policji ukierunkowane na ustalenie składników majątkowych podlegających zabezpieczeniu majątkowemu w postępowaniu karnym - Agata Malasińska-Nagórny
Rozdział 11. Wybrane obszary przestępstw urzędniczych w świetle włoskiego prawa karnego - analiza prawna - Krzysztof Wątorek
Rozdział 12. Blokada rachunku podmiotu kwalifikowanego jako instrument prawny służący przeciwdziałaniu wykorzystywaniu sektora finansowego do wyłudzeń skarbowych - Ireneusz Nowak
Rozdział 13. Obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych a sankcje karne skarbowe jako następstwouszczelniania systemu podatkowego - Ireneusz Ledzion, Ireneusz Nowak
Zakończenie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider i zespół / Piotr Malinowski ; Akademia Obrony Narodowej. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej, 2012. - 147 stron : schematy, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 137-141. Indeksy.
Oddawana do rąk czytelników publikacja ma na celu uzupełnienie dostrzeżonej luki i odświeżenie spojrzenia na wybrane aspekty funkcjonowania zespołu z perspektywy jednostki, która choć czasami posiada władzę, aby efektywnie realizować cele zespołu, buduje w nim relacje oparte na innych podstawach i założeniach.
Opracowanie, którego dodatkowym celem było uporządkowanie i przybliżenie poglądów na funkcjonowanie różnorodnych zespołów, podzielone na cztery rozdziały, odnosi się do dwóch zasadniczych aspektów. Pierwszym jest działanie osoby, specjalnie ze względu na charakter pełnionej roli nazwanej kierownikiem - liderem i związane z tym podejścia i teoretyczne koncepcje. Drugim natomiast praktyczne funkcjonowanie zespołów, szczególnie zadaniowych, których prze znaczeniem jest zwykle realizowanie unikatowych i cennych, nie tylko finansowo, przedsięwzięć i pomysłów.
Poszczególne fragmenty dotyczą zagranicznych i rodzimych prac teoretycznych, które tworzą teorię przywództwa w zespole, próby ujednolicenia klasyfikacji zespołów, przedstawienia specyfiki i ich szczególnych cech oraz wskazania znaczenia i podstaw funkcjonowania w organizacji. Kontekst działania kierownika - lidera, choć przewija się w całej publikacji, w połączeniu z wybranymi aspektami kształtującymi efektywność zespołu, został zawarty w ostatnim fragmencie publikacji. Całość uzupełnił zestaw załączników przygotowanych z myślą o usystematyzowaniu wiedzy o działaniu zespołu i jego lidera. - [ze Wstępu]
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Kierownik czy przywódca
1.1. Przewodzenie w zespole
1.1.1. Ogólny rys teorii przewodzenia w zespole
1.1.2. Dorobek rodzimych badaczy przywództwa w zespole
1.1.3. Uogólnione aspekty przywództwa w zespole
1.2. Charakterystyka lidera
1.2.1.Ogólne cechy i wyróżniki lidera
1.2.2. Kompetencje typu emocjonalnego
1.2.3. Kompetencje kierownicze
1.2.4.Kompetencje kształtujące relacje w zespole
1.3. Nowoczesny kierownik - lider
1.3.1. Zachowania i zasady postępowania kierownika - lidera
1.3.2. Obszary zadaniowe kierownika - lidera
2. Specyfika zespołu
2.1. Grupa czy zespół
2.1.1. Wyróżniki grupy
2.1.2. Wyznaczniki zespołu
2.2. Charakterystyka zespołu
2.2.1. Różnorodność definicyjna zespołu
2.2.2. Cechy zespołu
2.2.3. Normy zespołowe
2.2.4. Liczebność zespołu
2.2.5. Spójność zespołu
2.2.6. Efekt synergii
2.2.7. Współodpowiedzialność zespołu
2.2.8. Komplementarność umiejętności
2.2.9. Specyfika przywództwa
2.3. Relacje w zespole
2.3.1. Etapy budowania relacji
2.3.2. Monitorowanie i wzmacnianie pozytywnych relacji
3. Zespoły w organizacji
3.1. Zalety zespołów
3.1.1. Korzyści organizacyjne stosowania zespołów
3.1.2. Korzyści społeczne zespołów
3.1.3. Uzasadnienie wprowadzania i tworzenia zespołów
3.2. Zespoły w funkcjonowaniu organizacji
3.2.1. Oddziaływanie czynnika strukturalnego na zespół
3.2.2. Rodzaje zespołów
3.2.3. Dobór specjalistów do zespołu
3.2.4. Ustalanie celów zespołu
3.2.5. Kształt struktury wewnętrznej zespołu
3.2.6. Kultura zespołów i jej funkcje
3.2.7. Upełnomocnienie zespołu
3.2.8. Ocena funkcjonowania zespołu
4. Funkcjonowanie lidera w zespole
4.1. Rozwój zespołu
4.1.1. Rozwój podczas budowania zespołu
4.1.2. Rozwój w trakcie kształcenia zespołu
4.1.3. Ocena kształcenia zespołu
4.1.4. Rozwój przez coaching zespołu
4.2. Komunikacja w zespole
4.2.1. Elementy składowe i płaszczyzny komunikacji
4.2.2. Aspekty efektywności komunikacji
4.3. Motywowanie do pracy i współpracy
4.3.1. Zespół jako motywujące środowisko
4.3.2. Zespołowy system motywowania
4.4. Organizowanie spotkań i narad
4.4.1. Spotkania znaczącą, formą komunikacji w zespole
4.4.2. Podstawy efektywności spotkań
4.5. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
4.5.1. Rozwiązywanie problemów
4.5.2. Decyzje w zespole
4.6. Rozwiązywanie konfliktów
ZAKOŃCZENIE
ZAŁĄCZNIKI
LITERATURA
INDEKS OSOBOWY
INDEKS RZECZOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zawiera:
Wstęp
Kobiety aktywne zawodowo
Bezrobotne kobiety w małym mieście
Nauczyciele szkół podstawowych w małym mieście
Nauczyciele szkół podstawowych w dużym mieście
Młodzież licealna w dużym mieście
Samorząd terytorialny
Aneksy:
Drobni przrdsiębiorcy (Elżbieta Ciachoń, Urszula Kozlowska, Monika Królikowska)
Menedżerowie - eurorealiści (Joanna Skurka, Ewelina Sylwia Świergiel)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.3 PZ [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy etykiety czyli Wiza do świata biznesu / Piotr Mildner. - Kraków : Wydaw. "Akade", cop. 2000. - 199 s., [8] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 22 cm.
(Akademia Biznesu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Na okł. podtyt.: wtajemniczenie w trzech krokach : niedoceniane przedmioty obowiązkowe, elementy psychologii szefa, manowce zarządzania.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.95/.96 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wydanie 4. zaktualizowane i rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 658 stron : ilustracje, schematy, tabele ; 25 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 637-646 i przy rozdziałach. Indeks.
W czwartym, zaktualizowanym i rozszerzonym, wydaniu książki, która w sposób kompleksowy ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiono:
- istotę i ewolucję zarządzania kadrami,
- podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach,
- zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy,
- kształtowanie, racjonalizację i restrukturyzację zatrudnienia,
- adaptację społeczno-zawodową ludzi w organizacji,
- motywowanie, systemy wynagradzania i zasady ich budowy,
- wymiarowanie pracy i ocenę pracowników,
- kulturę i etykę organizacji w kontekście ZZL,
- najważniejsze wyzwania ZZL mające w dużym stopniu charakter zewnętrzny.
Autorowi udało się pogodzić szerokie i dogłębne ujęcie tematu z przystępną formą oraz klarownością wywodu - przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem publikacji jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL.
Publikacja jest przeznaczona dla zarządzających organizacjami, menedżerów i specjalistów personalnych, konsultantów, pracowników naukowych, studentów i słuchaczy wydziałów zarządzania i ekonomii na studiach trzeciego, drugiego i pierwszego stopnia, a także dla innych osób zainteresowanych tematyką ZZL.
SPIS TREŚCI
O autorze
Wprowadzenie
Rozdział 1. Istota i ewolucja zarządzania kadrami
1.1. Kłopotliwa terminologia, ważkie różnice
1.2. Starożytny rodowód, wojskowe inspiracje
1.3. Model tradycyjny w cywilnych organizacjach
1.4. Administrowanie zatrudnieniem
1.5. Personnel Management (PM)
1.6. Human Resource(s) Management (HRM)
1.7. Analogie i różnice pomiędzy PM a HRM
1.8. Zarządzanie potencjałem społecznym i IRM
1.9. Zarządzanie kapitałem ludzkim i intelektualnym
1.10. Ewolucja zarządzania kadrami w Polsce
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 2. ZZL w systemie zarządzania organizacją
2.1. Związki ZZL z systemem zarządzania organizacją i zarządzaniem strategicznym
2.2. Podmioty ZZL i podział ról między nimi
2.3. Organizacja pionu HR
2.4. Kompetencje menedżera HR
2.5. Funkcje ZZL
2.6. Jakość wypełniania funkcji ZZL w przedsiębiorstwach z "Listy 500"
2.7. ZZL w małych oraz średnich przedsiębiorstwach (MŚP)
2.8. ZZL w sektorze publicznym
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 3. Kompetencje i rozwoj zawodowy
3.1. Różne rozumienie kompetencji
3.2. Projektowanie kompetencji - determinanty i dylematy decyzyjne
3.3. Kompetencje naczelnego kierownictwa w sektorze publicznym
3.4. Kompetencje kierowników najwyższego szczebla w przedsiębiorstwach
3.5. Kompetencje nauczycieli akademickich
3.6. Kompetencje i ścieżki rozwoju menedżerów średniego szczebla w sektorze przedsiębiorstw
3.7. Kompetencje kierowników I linii
3.8. Kompetencje mistrzów i brygadzistów
3.9. Kompetencje specjalistów, koordynatorów i głównych specjalistów
3.10. Kompetencje pracowników merytoryczno - wykonawczych
3.11. Kompetencje pracowników operacyjnych
3.12. Zarządzanie talentami
3.13. Formy rozwoju zawodowego
3.14. Awanse i polityka awansowa
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 4. Kształtowanie zatrudnienia
4.1. Zatrudnieni, pracujący, aktywni zawodowo, szara strefa
4.2. Formy zatrudnienia
4.3. Umowy o pracę
4.4. Czynniki wpływające na liczbę pracowników i strukturę zatrudnienia
4.5. Planowanie zatrudnienia
4.6. Rekrutacja i dobór kadr
4.7. Adaptacja społeczno-zawodowa
4.8. Racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia
4.9. Zwolnienia pracowników
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 5. Motywowanie
5.1. Istota motywowania
5.2. Motywowanie a motywacja
5.3. Motywowanie czy manipulowanie?
5.4. Motywacja a satysfakcja
5.5. Ewolucja motywowania
5.6. Systemy motywacyjne
5.7. Motywatory materialne i niematerialne
5.8. Motywatory pozytywne i negatywne
5.9. Motywatory krótkookresowe i odroczone w czasie
5.10. Polityka motywacyjna
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 6. Wynagradzanie
6.1. Kłopotliwa definicja i nadmiar pojęć
6.2. Zasady wynagradzania - regulacje kodeksowe
6.3. Płaca godziwa według Europejskiej Karty Społecznej
6.4. Zasady wynagradzania według teorii i dobrej praktyki
6.5. System wynagradzania i jego struktura
6.6. Formy płac
6.7. System taryfowy
6.8. Premiowanie i nagradzanie
6.9. Kafeterie
6.10. Polityka płac w organizacji
6.11. Wybrane dylematy dotyczące polityki płac
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 7. Wymiarowanie pracy i ocena pracownikow
7.1. Istota i sens wymiarowania pracy
7.2. Wartościowanie pracy
7.3. Normowanie i wymiarowanie ilości pracy
7.4. Jak zmniejszać indywidualne różnice w wydajności pracy?
7.5. Jak zmniejszać asynchronizację pracy?
7.6. Efektywność pracy
7.7. Koszty pracy
7.8. Ocena pracy, pracowników, ich potencjału oraz kapitału ludzkiego
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 8. Kultura i etyka organizacji
8.1. Katastrofa chemiczna w Bhopalu - studium przypadku
8.2. Definicje kultury organizacji
8.3. Poziomy kultury organizacji
8.4. Typy kultur
8.5. Kształtowanie kultury organizacji
8.6. Zarządzanie międzykulturowe
8.7. Etyka - istota, źródła, mity
8.8. Wybrane kwestie etyczne
8.9. Społeczna odpowiedzialność organizacji i kodeksy etyczne
8.10. Gry organizacyjne i zachowania nieetyczne
8.11. Koncepcja sustainability jako paradygmat kulturowy i etyczny
Tematy do przemyślenia lub dyskusji Rekomendowana literatura uzupełniając
Rekomendowana literatura uzupełniając
Rozdział 9. Zamiast zakończenia: wyzwania ZZL z szerszej perspektywy
9.1. Potrzeba kondensacji w mgławicy mikrofirm
9.2. Ograniczenie emigracji zarobkowej i przedwczesnej dezaktywizacji zawodowej
9.3. Wyzwania demograficzne
9.4. Skuteczniejsze budowanie wartości firmy
9.5. Odrobienie starych lekcji
9.6. Reorientacja w kierunku organizacji zarządzanych procesowo i projektowo
9.7. Kurs na TQM i HRTQM
9.8. ZZL a zarządzanie wiedzą i benchmarking
9.9. Ograniczanie nadmiernej rywalizacji na rzecz współpracy
9.10. Szaty dla króla
9.11. Nieodmiennie przemożny wpływ kultury
9.12. ZZL - nauki płynące ze światowego kryzysu
9.13. Inne kryzysy i zagrożenia
9.14. Mniej złości, pychy, demagogii, populizmu, moralizowani
Załącznik. Wyjaśnienie wybranych terminów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi i kapitałem ludzkim
Bibliografia
Spis ilustracji
Spis tabel
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Generator charyzmy : kreowanie osobowości menedżera / Paweł Smółka. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2007. - 262, [1] s. ; 22 cm + 1 dysk optyczny (DVD).
(Onepress)
(Sensus)
Płyta DVD zawiera: fragment prelekcji pt. "Jak zmienić siebie?" poprowadzonej przez Pawła Smółkę dla reprezentantów firmy Stimulus - podczas prezentacji autor opisuje wybrane cele, techniki oraz zasady samodoskonalenia się i budowania ponadprzeciętnych kompetencji miękkich; fragment indywidualnej sesji doradczej prowadzonej przez autora, który pokazuje, jak trener miękkich kompetencji może pomóc osobie zmienić się w pożądany przez nią sposób.
Na okł. i s. tyt.: Miękkie kompetencje - cel i narzędzia rozwoju zawodowego. Szkolenia a trening naturalny. Co naprawdę podnosi nasze kompetencje? Autoprezentacja - kreowanie własnej marki i osobistego wizerunku. Co nas niszczy, a co umacnia w roli menedżerów? Stres, nawyki, strategie działania.
Bibliogr. s. 245-251. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość i Zarządzanie / Społeczna Akademia Nauk, ISSN 1733-2486 ; t. 16, z. 8, cz. 2)
Nazw. aut. na podst. spisu treści.
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
-Zawiera:
-CZĘŚĆ I
-RYZYKO SPOŁECZNE ROZWOJU GOSPODARCZEGO
-Paweł Gieorgica, Polska na obrzeżach Unii Europejskiej: w pogoni za Zachodem
-Bazyli Czeczuga, Marek Lisowski, Ryzyko działalności gospodarczej w środowisku naturalnym człowieka
-Adrianna Trzaskowska-Dmoch, Wyzwania demograficzne makroregionu Polski Południowej ze szczególnym uwzględnieniem jednoosobowych gospodarstw domowych
-Kazimierz Niewiadomski, Elementy konkurencyjności turystycznej na obszarze Polski
-Magdalena Ślebocka, Rola i znaczenie funduszy unijnych w procesie rewitalizacji
-Aneta Tylman, Prawno-finansowe uwarunkowania procesów rewitalizacji miast w Polsce - ostatni okres wsparcia z funduszy europejskich
-CZĘŚĆ II
-RYZYKO GOSPODARCZE W CYKLU ŻYCIA BIZNESU
-Anna Bąkiewicz, MŚP w warunkach globalnego kryzysu finansowego w Polsce
-Dariusz Siudak, Zastosowanie koncepcji mapy dla obiektu w analizie migracji wartości przedsiębiorstw
-Tadeusz P. Tkaczyk, Uwarunkowania egzystencji podmiotów gospodarujących
-Waldemar Rogowski, Mariola Kapla, Portret kredytowy Polaków Anno Domini 2014- komunikat z badań
-Magdalena Hryniewicka, Sposoby pozyskiwania kapitału w różnych fazach cyklu życia przedsiębiorstwa
-Agnieszka Łukasiewicz-Kamińska, The concept of sustainable as a tool in fighting financial crises
-CZĘŚĆ III
-RYZYKO FINANSOWE GOSPODARSTW DOMOWYCH
-jan K. Solarz, Biografie finansowe: logika transferów międzypokoleniowych
-Małgorzata Solarz, Odwrócony kredyt hipoteczny jako instrument inkluzyjnego systemu finansowego
-Beata Mazurek-Kucharska, Pinokio na Polu Cudów: psychologiczne aspekty kryzysu finansowego rodziny
-Joanna Podczaszy, Współczesny homo consumens jako homo debitor - instytucje upadłości konsumenckiej w dobie kryzysu finansowego gospodarstw domowych
-Krzysztof Waliszewski, Doradztwo finansowe dla gospodarstw domowych w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju na tle doświadczeń międzynarodowych
-Marcin Kuna, E-marketing i marketing w mediach społecznościowych a proces podejmowania decyzji zakupu w gospodarstwach domowych
-Mariusz Wisłowski, Wpływ zakończenia wsparcia w ramach programu "Rodzina na swoim" na sytuacje gospodarstw domowych posiadających kredyt w ramach RnS
-Joanna Trębska, Finanse gospodarstw domowych emerytów
-CZĘŚĆ IV
-RYZYKO WSPÓŁPRACY NAUKI Z BIZNESEM
-Jan K. Solarz, Ryzyko systemowe nauki, gospodarki i społeczeństwa obywatelskiego
-Adrianna Trzaskowska-Dmoch, Szanse i bariery kooperacji nauki i biznesu
-Michał Lisowski, Menedżer w gospodarce i społeczeństwie ryzyka
-Krzysztof Kietliński, Zarządzanie samym sobą w czasie w świetle reguł zakonnych św. Benedykta, św. Augustyna, św. Franciszka i św. Ignacego Loyoli
-Jerzy Szczupaczyński, Etyka, zarządzanie, przedsiębiorczość: heterogenizacja etosu polskich menedżerów i przedsiębiorców w świetle badań jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 234-242.
W klasycznym ujęciu funkcji zarządzania nie występuje decydowanie. Analiza czynności menedżera pozwala stwierdzić, że dokonywanie rozstrzygnięć jest zasadniczą częścią jego poczynań. To przekonanie stało się podstawą opracowania monografii. Zbigniew Ścibiorek, autor wielu opracowań z zakresu zarządzania, wieloletni nauczyciel akademicki, zawarł w swojej książce najistotniejsze kwestie dotyczące pracy menedżera oraz współczesnych i przyszłych uwarunkowań procesu decyzyjnego. W bardzo skondensowanej formie przedstawił zasadnicze kwestie tego procesu. Godny podkreślenia jest fakt mocniejszego zaakcentowania znaczenia informacji, którą autor określił jako podstawę decydowania. Przez całe opracowanie przewijają się kwestie dotyczące personelu, co należy uznać za słuszne chociażby dlatego, że decyzje podejmują i realizują ludzie, a ich skutki z reguły wpływają na personel organizacji.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Warunki funkcjonowania organizacji
1.1. Organizacja złożonym systemem
1.2.Wyzwania globalizacyjne
1.3. Implikacje rewolucji przemysłowej 4.0
1.4. Otoczenie organizacji
1.5. Zmiany czymś naturalnym
1.6. Konkurencyjność atrybutem współczesności
1.7. Bezpieczeństwo w działalności biznesowej
2. Proces decyzyjny
2.1. Elementy decydowania
2.2. Informacja podstawą decydowania
2.3. Identyfikacja problemu decyzyjnego
2.4. Faza poszukiwań
2.5. Dokonanie rozstrzygnięcia - koniec z niepewnością
2.6. Ocena decyzji
2.7. Zamiast podsumowania rozdziału
3. Inne spojrzenie na decyzję
3.1. Decyzje jako przedmiot badań naukowych
3.2. Systemy wspomagania decyzji i eksperckie
4. Współczesny menedżer
4.1. Uwarunkowania sprawowania funkcji menedżerskich
4.2. Ryzyko tak - ryzykanctwo nie
4.3. Menedżer a personel
4.4. Cechy menedżera
4.5. Menedżer przywódca
4.6. Liderzy przyszłości
Zakończenie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cukiernica z fotografii / Karolina Wilczyńska. - Wydanie I. - Poznań : Grupa Wydawnicza Filia, 2023. - 346, [5] stron ; 21 cm.
(Sklepik ze wspomnieniami / Karolina Wilczyńska ; 1)
Stanowi początek cyklu.
Piękna opowieść o marzeniach i poszukiwaniu szczęścia. Nastka jest nowoczesną dziewczyną. Skończyła studia i realizuje się jako menadżerka dużego klubu i restauracji. Marzy o własnej knajpce. Śmierć dziadka, nieoczekiwanie przewróci jej życie do góry nogami, a pozostawiony przez staruszka spadek stanie się powodem do podjęcia wielu decyzji, których Nastka nie miała w planie. Dlaczego matka Nastki, Maryla, decyduje się na szaloną zmianę - zostawia firmę, którą stworzyła i otwiera na wsi sklepik ze wspomnieniami? Czy zwariowała? Jak zareaguje na nieoczekiwane zmiany chłopak Nastki? Czy będzie ją wspierał? I dlaczego babcia Anastazja nie chce wtrącać się w decyzje córki? Poznaj Nastkę i dowiedz się, czy powtórzy los swojej matki i babci. A może uda jej się przerwać rodzinny schemat i odnaleźć szczęście? „Cukiernica z fotografii” to pierwsza część trylogii o rodzinnych tajemnicach, sile kobiet i oczywiście o miłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Zmiany uwarunkowań wykonywania zadań zawodowych jako efekt gospodarki 4.0 skłaniają do refleksji nad charakterem pracy ludzkiej, której rezultaty w dużej mierze zależą od wsparcia technologicznego. Pojawiają się pytania o zasady współpracy urządzeń technologicznych z człowiekiem, której jakość mogą determinować kwestie związane z zakresem wsparcia technologicznego, komunikowaniem się, bezpieczeństwem danych czy zaufaniem w sytuacji podejmowania decyzji. Wykorzystywanie nowych technologii wymusza również adaptację pracowników do nowych zadań. Procesy dostosowawcze wymagają wyposażenia pracowników w nowe umiejętności dzięki szkoleniom, mentoringowi, a także stwarzaniu warunków do uczenia się w miejscu pracy.
W toczącej się w środowisku akademickim i wśród praktyków dyskusji dotyczącej problemów pracy i rynku pracy w gospodarce 4.0 poszukuje się odpowiedzi na następujące pytania:
*Jakie są kierunki zmian w popycie na pracę?
*Jakie są nowe wyzwania w zarządzaniu potencjałem pracy?
*Jakie kompetencje i perspektywy mają poszczególne generacje pracowników na współczesnym rynku pracy?
*Jakie są oczekiwania wobec systemu edukacji i poradnictwa zawodowego?
*Jakie zadania stoją przed polityką społeczną w gospodarce 4.0?
W niniejszym zbiorze prezentujemy przemyślenia i wyniki badań zmierzające do znalezienia odpowiedzi na te pytania. - [Od Redaktorów]
SPIS TREŚCI
Od Redaktorów
CZĘŚĆ I. KIERUNKI ZMIAN W POPYCIE NA PRACĘ
Leszek Kucharski, Eugeniusz Kwiatkowski
Odpływy z zatrudnienia w przekroju zawodów i sekcji PKD w Polsce w latach 2015-2018
Anna Grześ
Zmiany w popycie na pracę w wybranych sekcjach PKD w Polsce w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej
Agata Matuszewska-Kubicz
Prognozowane kompetencje przyszłości na rynku pracy a oczekiwania pracodawców - na przykładzie branży IT w woj. łódzkim
Magdalena Wysocka
Wpływ technologii cyfrowych na miejsca pracy w przedsiębiorstwach
Stanisław Kaczyński
Uwarunkowania i konsekwencje gospodarki 4.0
Maciej Cesarski
Współczesne migracje osiedleńcze, zamieszkiwanie a przyszłość "pracy" zagadnienia globalne
Barbara Cieślińska
Zawody nowe i stare w hierarchii społecznego prestiżu
CZĘŚĆ II
ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM PRACY - NOWE WYZWANIA
Józef Frąś, Clemens Wagener
Kluczowe kompetencje lidera organizacji w dobie przemysłu 4.0
Joanna M. Moczydłowska
Kompetencje menedżerów w przemyśle 4.0. Wyniki badań jakościowych
Kamil Zawadzki
Pozytywne zarządzanie zasobami ludzkimi w erze gospodarki 4.0
Urszula Widelska
Relacje z pracownikami w przedsiębiorstwie innowacyjnym z perspektywy menedżerów najwyższego szczebla
Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska
Diagnoza sprawiedliwości wynagradzania w Polsce - implikacje w warunkach gospodarki 4.0
Przemysław Majewski
Pracownicy tymczasowi a parametry jakościowe procesu produkcji na przykładzie przedsiębiorstw z branży przemysłowej
Magdalena Byczkowska
Wpływ BIZ na rynek pracy państwa przyjmującego - korzyści i zagrożenia
Ewa Flaszyńska
Rejestrowane bezrobocie - ukryte rezerwy siły roboczej?
CZĘŚĆ III
GENERACJE PRACOWNIKÓW NA RYNKU PRACY
Magdalena Knapińska
Freelancer czy prekariusz - perspektywy pokolenia milenium na nowoczesnym rynku pracy
Joanna Gajda
Pokolenie Z na rynku pracy w dobie czwartej rewolucji przemysłowej
Karolina Krzykowska
Zarządzanie generacjami pracowników - kompetencje i motywowanie w gospodarce 4.0
Agata Zagórowska
Analiza deklarowanej aktywności zawodowej podczas studiów. Synteza wyników badań empirycznych
CZĘŚĆ IV
WYZWANIA WOBEC SYSTEMU EDUKACJI I PORADNICTWA ZAWODOWEGO
Urszula Jeruszka
Rola edukacji w miejscu pracy w rozwoju kompetencji wymaganych w przedsiębiorstwach
Aleksandra Dudek
Diagnoza oczekiwań studentów wobec uczelni. Synteza wyników badań empirycznych
Dominika Malchar-Michalska
Diagnoza motywów wyboru studiów przez studentów. Synteza wyników badań empirycznych
Adam Miara
Wyzwania wobec systemu edukacji w kontekście inteligentnych specjalizacji województwa podlaskiego
Michał Bąkowski
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej nauczycieli
Monika Maksim
Kompleksowe centra poradnictwa dla młodzieży - doświadczenia niemieckie w zakresie wspierania młodych w przechodzeniu ze szkoły na rynek pracy
Monika Wojdyło
Realizacja założeń pozytywnego modelu doradztwa zawodowego SELF wśród uczniów szkół zawodowych
Anna Majzel
Kompetencje pracowników na współczesnym rynku pracy - wybrane problemy
CZĘŚĆ V
GOSPODARKA 4.0 Z PERSPEKTYWY POLITYKI SPOŁECZNEJ
Lucjan Miś
Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy socjalnej i zawodach pomocowych
Tadeusz Kowalewski
Gospodarka 4.0 - wyzwanie dla systemu usług społecznych
Elżbieta Bojanowska
Ryzyko niesamodzielności jednostek z perspektywy służb społecznych
Justyna Przybylska
Pojęcie i kryteria zasługiwalności
Hubert Ostapowicz
Projekty społeczne jako wyzwanie dla samorządu gminnego w kontekście gospodarki 4.0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 229-232.
Książka ta dostarcza wiedzy nieznanej nie tylko ogółowi, nieznanej także zapewne wielu osobom, które zajmują się uchodźcami, decydują o programach pomocy i kierunkach polityki. Pokazuje zbiorowość uchodźców niejako od wewnątrz, odsłania ich sposób czucia i widzenia, ich ocenę tego, co jest robione z myślą o nich. Pokazuje też fundamentalne trudności współżycia, wynikające z odmienności kraju i ludzi, wśród których się znaleźli. (...) Może ona stać się pomocą w opracowaniu programów i form działania edukacyjnego wobec mieszkańców ośrodków i w ogóle uchodźców, to bowiem także jest konieczne, jeśli działania mają przynieść pożądany efekt. -[Z recenzji prof. Lecha Mroza]
SPIS TREŚCI
MACIEJ ZĄBEK, Wstęp. Problemy adaptacji kulturowej migrantów
CZĘŚĆ PIERWSZA. UCHODŹCY
ALEKSANDRA KRYSZCZUK, Afrykanie w drodze na Zachód
*Pobyt w Rosji
*Podróż do Polski
*Pobyt w ośrodkach dla uchodźców
*Życie w Polsce oraz wizerunek Polaków
ALEKSANDRA KRZYŻANIAK, Uchodźcy ze Sri Lanki
*Podróż - stawanie się uchodźcą
*Polska jak Sri Lanka
*Fenomen Kosewka i Rabki
Praca - Stadion Dziesięciolecia w Warszawie
*W obronie tamilskości
MARTA SOBOLEWSKA, Przystanek Dębak
*Fundacja Breclaff Center
*Z Koszykowej do Dębaka
*Nieporozumienia
*Adaptacja w ośrodku
MAJA MUSIAŁ, Między piekłem a rajem
*Mieszkańcy ośrodka
*Życie uchodźców w hotelu Polonia
*Uchodźcy - personel
*Marzenia uchodźców
MAŁGORZATA JUST, Jak przystosować się do życia w Polsce
*Historia rodziny Bengów
*Sztuka przetrwania
CZĘŚĆ DRUGA. IMIGRANCI ZAROBKOWI
JAROSŁAW GIERMAZIAK, Mistrzowie medycyny tybetańskiej i handlarze z dalekiego stepu
*"Detaliści" - handlarze bazarowi
*Lekarze medycyny tybetańskiej
*Wizerunek Polski i Polaków
*Trudności adaptacyjne
KATARZYNA GŁOWALA, Zrozumieć Wietnamczyków
*Sytuacja Wietnamczyków w Polsce
*Polacy w oczach Wietnamczyków
*Wietnamczycy w oczach Polaków
*Między integracją a separacją
MAGDA KRUPIŃSKA, Afrykańscy kramarze ze Stadionu Dziesięciolecia
*Motywy pryjazdu do Polski
*Pierwsze wrażenia po przybyciu do Polski
*Jarmark Europa
*Dlaczego stadion
MARIA MALEKY, Turcy - kebab i tekstylia
*Motywy przyjazdu do Polski
*Postrzeganie Polski i Polaków
*Wspólnota turecka
*McDonald's Wschodu
*Obawy i nadzieje
AGNIESZKA SZWĄDER, Migracje menedżerskie
*Łowcy głów
*Menedżerowie z Zachodu
*Polacy w oczach menedżerów z Zachodu
*Integracja?
MARIA ANTOSIK, Pracodawcy niemieccy - zderzenie lęków i nadziei
*Urodzeni mordercy czy humanitarni sąsiedzi
*Poznawanie siebie nawzajem
*Zaufanie i współpraca
ANITA MARCZUŁAJLIS, Dzieci z małżeństw polsko-arabskich w poszukiwaniu własnej tożsamości
*Dzieci z małżeństw mieszanych
*Strategie adaptacji
POSŁOWIE
LITERATURA
INSTYTUCJE ZAJMUJĄCE SIĘ UCHODŹCAMI W POLSCE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 314.15 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej