Kompetencje zawodowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Bojanowska Elżbieta (1972- )
(1)
Byczkowska Magdalena
(1)
Bąkowski Michał
(1)
Cesarski Maciej
(1)
Cieślińska Barbara
(1)
Dudek Aleksandra (ekonomia)
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Frąś Józef (1953- )
(1)
Gajda Joanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Grześ Anna
(1)
Głazek Stanisław
(1)
Jastrzębowska-Tyczkowska Agata
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kaczyński Stanisław (ekonomia)
(1)
Kinowska Hanna (ekonomia)
(1)
Knapińska Magdalena
(1)
Kowalewski Tadeusz
(1)
Krzykowska Karolina
(1)
Kucharski Leszek (ekonomia)
(1)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(1)
Linka Anna
(1)
Majewski Przemysław
(1)
Majzel Anna
(1)
Maksim Monika (1973- )
(1)
Malchar-Michalska Dominika
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Miara Adam
(1)
Miś Lucjan
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Ostapowicz Hubert
(1)
Przybylska Justyna
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Turska Elżbieta (psycholog)
(1)
Wagener Clemens
(1)
Widelska Urszula
(1)
Wiśniewski Zenon (1950- )
(1)
Wojdyło-Preisner Monika
(1)
Wysocka Magdalena
(1)
Zagórowska Agata (1953- )
(1)
Zawadzki Kamil (1978- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Doradcy zawodowi
(1)
Pracodawcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1502)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Kompetencje zawodowe
(-)
Rodzina
(1116)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(860)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(541)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(504)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(482)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Zwierzęta
(450)
Relacje międzyludzkie
(449)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(321)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Opowiadanie polskie
(309)
Żydzi
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Magia
(283)
Życie codzienne
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(223)
Terroryzm
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Polityka międzynarodowa
(217)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(206)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Dziennikarze
(164)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Stosunki interpersonalne
(160)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych snują refleksje nad tym, jak wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Realizacja tego zadania to wielka sztuka. Wymaga od nauczyciela ciągłego samodoskonalenia i pracy nad rozwojem własnym. Tymczasem trud nauczycieli wciąż jest mało rozumiany, a jeszcze mniej doceniany przez innych: rodziców, polityków, decydentów. W rozważaniach zawartych w tej książce doświadczeni pedagodzy zastanawiają się, jak można zmienić ten stan rzeczy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.091.2-057.16 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy / Agata Jastrzębowska ; Uniwersytet SWPS. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020. - 211 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Przyjęta nazwa autora: Agata Jastrzębowska-Tyczkowska.
Bibliografia, netografia na stronach 176-200. Indeks.
W psychologii wyróżnia się trzy możliwe przyczyny zadowolenia z pracy. Po pierwsze, środowisko. Jeżeli w pracy są jasno postawione cele, systematyczne wsparcie przełożonego i współpracowników, a także poczucie kontroli nad realizowanymi zadaniami - wówczas będziemy czuli się w niej lepiej. Po drugie, człowiek. Jeżeli pracownik posiada przykładowo wyższe kompetencje transferowalne, które dotyczą ogólnych relacji międzyludzkich i organizacji pracy własnej (potocznie nazwane kompetencjami „miękkimi”), to spostrzega swoją pracę bardziej pozytywnie niż pracownik o niskim poziomie tych kompetencji. Po trzecie, dopasowanie, czyli interakcja obu powyższych przyczyn. Twierdzi się, że „nie ma ludzi idealnych, lecz są ludzie idealni dla siebie”. Okazuje się, że analogicznie jest z pracą.
Książkę Agaty Jastrzębowskiej wziąłem do ręki z zaciekawieniem. Wypełnia ona lukę publikacyjną w dorobku polskiej psychologii pracy i organizacji, jaka istnieje na styku dwóch obszarów tematycznych: dopasowania do rynku pracy i kompetencji. (...) W dobie wszechobecnej globalizacji, która raczej faworyzuje dopasowanie człowieka do pracy, wzmiankowana na początku książki idea dopasowania pracy do człowieka (ang. job crafting) w jej treści ustępuje, zgodnie z dominującym duchem globalizacji, idei dopasowania człowieka do stanowiska pracy. - [dr hab. Romuald Derbis, prof. Uniwersytetu Opolskiego]
Monografia poświęcona jest dopasowaniu kompetencyjnemu. Moim zdaniem jest to temat ważny i aktualny, gdyż w każdej współczesnej organizacji działy zarządzania zasobami ludzkimi próbują praktycznie odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących kompetencji pracowników bądź kandydatów na pracowników. Jednocześnie tysiące ludzi na różnych etapach kariery próbują oszacować i rozwijać swoje kompetencje zawodowe, aby znaleźć się w bardziej uprzywilejowanej sytuacji na rynku pracy. - [dr hab. Sylwiusz Retowski, prof. Uniwersytetu SWPS]
SPIS TREŚCI
Podziękowania
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. DOPASOWANIE CZŁOWIEKA DO PRACY
Rozdział 1. Dopasowanie w psychologii
Rozdział 2. Interdyscyplinarne rodzaje dopasowania człowieka do pracy
2.1. (Nie)dopasowanie edukacyjne
2.2. Dopasowanie człowiek-organizacja
Rozdział 3. Efekty dopasowania człowieka do pracy
Rozdział 4. Metody pomiaru dopasowania
Podsumowanie części I
CZĘŚĆ II. KOMPETENCJE NA RYNKU PRACY
Rozdział 5. Kompetencje - wprowadzenie teoretyczne
5.1. Definicje kompetencji
5.2. Klasyfikacje kompetencji
5.3. Ujęcie kompetencji w psychologii
5.3.1. Kompetencje jako tendencja motywacyjna i potrzeba
5.3.2. Kompetencje jako przekonanie o własnej skuteczności
5.3.3. Kompetencje jako wyznacznik dobrego funkcjonowania
5.3.4. Kompetencje jako złożony wymiar osobowościowych uwarunkowań efektywności działania człowieka
5.4. Kompetencje transferowalne
5.5. Znaczenie kompetencji w różnych soczewkach
5.5.1. Soczewka społeczeństwa: perspektywa makro
5.5.2. Soczewka organizacji: perspektywa meso
5.5.3. Soczewka człowieka: perspektywa mikro
5.6. Kompetencje - kapitał ludzki czy zasoby (ludzkie)
Rozdział 6. Metody pomiaru kompetencji
Podsumowanie części II
CZĘŚĆ III. DOPASOWANIE KOMPETENCYJNE
Rozdział 7. Dopasowanie kompetencyjne - inspiracje teoretyczne
7.1. Niedobór kompetencji wymaganych
7.2. Nadmiar kompetencji niewymaganych
Rozdział 8. Dopasowanie kompetencyjne - operacjonalizacja zmiennych
Podsumowanie części III
CZĘŚĆ IV. KOMPETENCJE - DOPASOWANIA - DOBROSTAN: BADANIA I ANALIZY WŁASNE
Rozdział 9. Metodologia badań
9.1. Badanie własne
9.1.1. Osoby badane
9.1.2. Narzędzia badawcze, zmienne oraz ich pomiar
9.2. Bilans Kapitału Ludzkiego
9.2.1. Osoby badane
9.2.2. Zmienne uwzględnione w analizach BKL
Rozdział 10. Kompetencje transferowalne a dobrostan
10.1. Diagnoza kompetencji społeczeństwa polskiego w projekcie BKL
10.2. Posiadane kompetencje transferowalne a dobrostan zawodowy i ogólny wykształconych i pracujących Polaków (badanie własne)
Rozdział 11. Dopasowanie kompetencyjne a inne rodzaje dopasowania
Rozdział 12. Dopasowanie a dobrostan
12.1. Dopasowanie a dobrostan w projekcie BKL
12.2. Dopasowanie a dobrostan (badanie własne)
Podsumowanie części IV
Zakończenie
Literatura cytowana
Aneks 1. Narzędzie do pomiaru dopasowania kompetencyjnego
Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1146) 1072)
Na stronie tytułowej także tom 1146. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 391-405.
Migracje i ich konsekwencje są jednymi z najbardziej aktualnych problemów, przed którymi stają dziś służby społeczne. To także wyzwania zarówno dla migrantów, bo wymagają oni adaptacji do nowych sytuacji, jak i osób z nimi pracujących. Charakte­ryzujące szok kulturowy poczucie zagubienia i niepewności w kontakcie z obcym kul­turowo światem i jego przedstawicielami dotyka nie tylko przybyszów, ale także osoby podejmujące z nimi pracę.
Do skutecznego radzenia sobie z tymi problemami potrzeb­ne są wiedza, umiejętności, predyspozycje i doświadczenia, składające się na kompeten­cję międzykulturową, a ponieważ w relacji migrant–pracownik służb społecznych ten pierwszy jest stroną potrzebującą wsparcia i pokierowania, to kwestią szczególnie istotną jest, aby zatrudniona do działania z nim osoba była międzykulturowo kompetentna. Stąd narodził się pomysł podjęcia badań dotyczących kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych pracujących z migrantami. - [z Wprowadzenia]
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Rozdział 1. Migracje i ich współczesne konteksty
1.1 Formowanie się polskiej polityki migracyjnej po 1989 roku
1.2. Pracownicy służb społecznych wobec wyzwań w pracy z migrantami
Rozdział 2. Rozumienie pojęcia służby społecznej
Rozdział 3. Charakterystyka modelu kompetencji międzykulturowej według Jurgena Boltena
CZĘŚĆ EMPIRYCZNA
Rozdział 4. Metodologiczne podstawy badań
4.1. Teren i organizacja badań
4.2. Charakterystyka grupy badawczej – badania fokusowe
4.3. Charakterystyka grupy badawczej – indywidualny wywiad narracyjny
Rozdział 5. Kompetencje pracowników służb społecznych do pracy z migrantami w badaniach własnych
5.1. Kompetencja zawodowa pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.1.1. Biegłość w wykonywaniu zadań pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.1.2. Zaangażowanie w wykonywane zadania pracowników służb społecznych
5.1.3. Doświadczenie w pracy z ludźmi pracowników służb społecznych
5.1.4. Znajomość prawa, organizacji i sposobu funkcjonowania w ich ramach pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.1.5. Znajomość technologii przez pracowników służb społecznych Kompetencja zawodowa – podsumowanie
5.2. Kompetencja strategiczna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.2.1. Świadomość kosztów, zysków i ryzyka
5.2.2. Świadomość synergiczna pracowników służb społecznych
5.2.3. Zarządzanie wiedzą przez pracowników służb społecznych
5.2.4. Zdolności organizacyjne pracowników służb społecznych
5.2.5. Gotowość do podejmowania decyzji przez pracowników służb społecznych migrantami
5.2.6. Umiejętność rozwiązywania problemów w pracy z migrantami
Kompetencja strategiczna pracowników służb społecznych w pracy z migrantami – podsumowanie
5.3. Kompetencja indywidualna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.3.1. Cierpliwość pracowników służb społecznych
5.3.2. Empatia pracowników w pracy z migrantami
5.3.3. Gotowość do (inter)kulturowego uczenia się pracowników służb społecznych
5.3.4. Optymistyczne nastawienie w pracy z migrantami
5.3.5. Otwartość pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.3.6. Tolerancja niepewności pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.7. Samokontrola pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
Kompetencja indywidualna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami – podsumowanie
5.4. Kompetencja społeczna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.4.1. Tolerancja pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.4.2. Zdolność dostosowywania się (adaptowania się) pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.4.3. Umiejętność współpracy z zespołem specjalistów
5.4.4. Szacunek do drugiego człowieka pracowników służb społecznych
5.4.5. Umiejętność uczenia obcokrajowców kultury lokalnej
5.4.6. Umiejętności komunikacyjne pracowników służb społecznych
Kompetencja społeczna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami – podsumowanie
5.5. Kompetencja scalająca (interkulturowa) pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.5.1. Policentryzm pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.5.2. Znajomość języków obcych u pracowników służb społecznych
5.5.3. Znajomość procesów psychologicznych i społecznych związanych z migracją
5.5.4. Umiejętność opisywania i wyjaśniania procesów interkulturowych kultury własnej i obcej przez pracowników służb społecznych
Kompetencja scalająca (interkulturowa) pracowników służb społecznych w pracy z migrantami – podsumowanie
5.6. Uwarunkowania instytucjonalne funkcjonowania kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.6.1. Pozorna europeizacja
5.6.2. Praca w pomijanym obszarze
5.6.3. Funkcjonalna bierność w dysfunkcyjnym systemie
5.6.4. Pracownik służb społecznych jako przedstawiciel władzy
5.6.5. Kompetencja międzykulturowa w nieelastycznym systemie agent zmiany społecznej
5.6.6. Pracownik służb społecznych jako rzecznik obcokrajowców i agent zmiany społecznej
Uwarunkowania instytucjonalne funkcjonowania kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych do pracy z migrantami – podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca i kariera na globalnym rynku : wyzwania i zagrożenia / Elżbieta Turska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 163, [1] strona ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 153-163.
Książka przedstawia przemiany charakteru pracy i zmiany wzorców zawodowej kariery, jakie dokonały się na progu XXI wieku, głównie w efekcie procesów globalizacyjnych. Świat pracy przedstawiony w książce to świat niepewny, nieprzewidywalny, świat, który pozbawił nas możliwości pełnego zatrudnienia i pracy na całe życie. Ale to także świat, który jest prawdziwą szansą dla tych, którzy chcą podjąć odpowiedzialność za swój rozwój zawodowy i za swoją karierę.
Nowa, kryzysowa rzeczywistość, którą zgotowała nam ogólnoświatowa pandemia, wskazała na cykliczność wielu problemów przedstawionych w książce, przyszłość pokaże, które z nich ulegną niewielkim zmianom, które być może przestaną istnieć, a jakie nowe problemy zrodzi nam nieznany dziś jeszcze świat.
Publikacja adresowana jest zarówno do doradców zawodowych, jak i do studentów i pracowników naukowych zainteresowanych psychologią pracy i organizacji, do młodych ludzi planujących zawodową karierę, do pracodawców, ale także do każdego czytelnika próbującego zrozumieć dynamicznie zmieniający się świat pracy.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Od jednorazowego dopasowania do potrzeby ciągłego dopasowywania się
Rozdział 2. Od kwalifikacji do kompetencji
Rozdział 3. Nietradycyjne formy pracy - szansa czy zagrożenie?
Rozdział 4. Od realizowania kariery w ramach jednej organizacji do realizowania kariery bez granic
Rozdział 5. Od wartości organizacji do wartości własnych. Przesuwanie odpowiedzialności za karierę z organizacji na pracownika
Rozdział 6. Kariera przedsiębiorcy - przedsiębiorczość w karierze
Rozdział 7. Młodzi na rynku pracy - szanse i trudności realizowania kariery zawodowej
Rozdział 8. Nowa rzeczywistość i nowe formy bezrobocia. Czy robot zabierze nam pracę?
Rozdział 9. Za mało pracy, za dużo kwalifikacji. Niedozatrudnienie i przeedukowanie
Rozdział 10. Od wyboru zawodu do konstrukcji kariery. Nowa rola poradnictwa zawodowego
Zakończenie
Post scriptum
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Zmiany uwarunkowań wykonywania zadań zawodowych jako efekt gospodarki 4.0 skłaniają do refleksji nad charakterem pracy ludzkiej, której rezultaty w dużej mierze zależą od wsparcia technologicznego. Pojawiają się pytania o zasady współpracy urządzeń technologicznych z człowiekiem, której jakość mogą determinować kwestie związane z zakresem wsparcia technologicznego, komunikowaniem się, bezpieczeństwem danych czy zaufaniem w sytuacji podejmowania decyzji. Wykorzystywanie nowych technologii wymusza również adaptację pracowników do nowych zadań. Procesy dostosowawcze wymagają wyposażenia pracowników w nowe umiejętności dzięki szkoleniom, mentoringowi, a także stwarzaniu warunków do uczenia się w miejscu pracy.
W toczącej się w środowisku akademickim i wśród praktyków dyskusji dotyczącej problemów pracy i rynku pracy w gospodarce 4.0 poszukuje się odpowiedzi na następujące pytania:
*Jakie są kierunki zmian w popycie na pracę?
*Jakie są nowe wyzwania w zarządzaniu potencjałem pracy?
*Jakie kompetencje i perspektywy mają poszczególne generacje pracowników na współczesnym rynku pracy?
*Jakie są oczekiwania wobec systemu edukacji i poradnictwa zawodowego?
*Jakie zadania stoją przed polityką społeczną w gospodarce 4.0?
W niniejszym zbiorze prezentujemy przemyślenia i wyniki badań zmierzające do znalezienia odpowiedzi na te pytania. - [Od Redaktorów]
SPIS TREŚCI
Od Redaktorów
CZĘŚĆ I. KIERUNKI ZMIAN W POPYCIE NA PRACĘ
Leszek Kucharski, Eugeniusz Kwiatkowski
Odpływy z zatrudnienia w przekroju zawodów i sekcji PKD w Polsce w latach 2015-2018
Anna Grześ
Zmiany w popycie na pracę w wybranych sekcjach PKD w Polsce w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej
Agata Matuszewska-Kubicz
Prognozowane kompetencje przyszłości na rynku pracy a oczekiwania pracodawców - na przykładzie branży IT w woj. łódzkim
Magdalena Wysocka
Wpływ technologii cyfrowych na miejsca pracy w przedsiębiorstwach
Stanisław Kaczyński
Uwarunkowania i konsekwencje gospodarki 4.0
Maciej Cesarski
Współczesne migracje osiedleńcze, zamieszkiwanie a przyszłość "pracy" zagadnienia globalne
Barbara Cieślińska
Zawody nowe i stare w hierarchii społecznego prestiżu
CZĘŚĆ II
ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM PRACY - NOWE WYZWANIA
Józef Frąś, Clemens Wagener
Kluczowe kompetencje lidera organizacji w dobie przemysłu 4.0
Joanna M. Moczydłowska
Kompetencje menedżerów w przemyśle 4.0. Wyniki badań jakościowych
Kamil Zawadzki
Pozytywne zarządzanie zasobami ludzkimi w erze gospodarki 4.0
Urszula Widelska
Relacje z pracownikami w przedsiębiorstwie innowacyjnym z perspektywy menedżerów najwyższego szczebla
Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska
Diagnoza sprawiedliwości wynagradzania w Polsce - implikacje w warunkach gospodarki 4.0
Przemysław Majewski
Pracownicy tymczasowi a parametry jakościowe procesu produkcji na przykładzie przedsiębiorstw z branży przemysłowej
Magdalena Byczkowska
Wpływ BIZ na rynek pracy państwa przyjmującego - korzyści i zagrożenia
Ewa Flaszyńska
Rejestrowane bezrobocie - ukryte rezerwy siły roboczej?
CZĘŚĆ III
GENERACJE PRACOWNIKÓW NA RYNKU PRACY
Magdalena Knapińska
Freelancer czy prekariusz - perspektywy pokolenia milenium na nowoczesnym rynku pracy
Joanna Gajda
Pokolenie Z na rynku pracy w dobie czwartej rewolucji przemysłowej
Karolina Krzykowska
Zarządzanie generacjami pracowników - kompetencje i motywowanie w gospodarce 4.0
Agata Zagórowska
Analiza deklarowanej aktywności zawodowej podczas studiów. Synteza wyników badań empirycznych
CZĘŚĆ IV
WYZWANIA WOBEC SYSTEMU EDUKACJI I PORADNICTWA ZAWODOWEGO
Urszula Jeruszka
Rola edukacji w miejscu pracy w rozwoju kompetencji wymaganych w przedsiębiorstwach
Aleksandra Dudek
Diagnoza oczekiwań studentów wobec uczelni. Synteza wyników badań empirycznych
Dominika Malchar-Michalska
Diagnoza motywów wyboru studiów przez studentów. Synteza wyników badań empirycznych
Adam Miara
Wyzwania wobec systemu edukacji w kontekście inteligentnych specjalizacji województwa podlaskiego
Michał Bąkowski
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej nauczycieli
Monika Maksim
Kompleksowe centra poradnictwa dla młodzieży - doświadczenia niemieckie w zakresie wspierania młodych w przechodzeniu ze szkoły na rynek pracy
Monika Wojdyło
Realizacja założeń pozytywnego modelu doradztwa zawodowego SELF wśród uczniów szkół zawodowych
Anna Majzel
Kompetencje pracowników na współczesnym rynku pracy - wybrane problemy
CZĘŚĆ V
GOSPODARKA 4.0 Z PERSPEKTYWY POLITYKI SPOŁECZNEJ
Lucjan Miś
Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy socjalnej i zawodach pomocowych
Tadeusz Kowalewski
Gospodarka 4.0 - wyzwanie dla systemu usług społecznych
Elżbieta Bojanowska
Ryzyko niesamodzielności jednostek z perspektywy służb społecznych
Justyna Przybylska
Pojęcie i kryteria zasługiwalności
Hubert Ostapowicz
Projekty społeczne jako wyzwanie dla samorządu gminnego w kontekście gospodarki 4.0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 108)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Podczas 14. Forum Młodych Bibliotekarzy poruszono wiele istotnych kwestii, które dotyczą pracy bibliotekarskiej. Jak wskazuje hasło edycji – „Biblioteka w sercu”, myślą przewodnią konferencji było postrzeganie zawodu bibliotekarza jako pasji oraz misji. Uczestnicy zastanawiali się czy praca w bibliotece może być drogą do spełnienia zawodowego, a także możliwością wszechstronnego rozwoju. Tematyka artykułów, które znajdziemy w publikacji „Biblioteka w sercu – jak być bibliotekarzem XXI wieku?” dotyczy m.in. realizacji międzynarodowych programów mobilności w bibliotece, promocji czytelnictwa czy wykorzystywania komiksów oraz nowoczesnych technologii na zajęciach. Autorzy w swoich referatach dzielą się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi architektury i budownictwa bibliotek, wnioskami z realizacji zagranicznych projektów oraz rekomendacjami nowych form pracy z czytelnikiem. Ważnymi głosami są także doświadczenia pracy międzypokoleniowej w bibliotece, które mogą stanowić cenne wskazówki w rozwoju zawodowym. Tematy podjęte na Forum dotyczyły też kwestii zarządzania sobą w czasie, wykorzystania nowych technologii w pracy z czytelnikiem oraz projektowania uniwersalnego w bibliotece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej