Juchnowicz Marta (1948- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Juchnowicz Marta (1948- )
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(199)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Badania jakościowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Freelancer
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Osoby niesamodzielne
(1)
Pokolenie Y
(1)
Pokolenie Z
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Projekty społeczne
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Płaca
(1)
Rynek pracy
(1)
Studenci
(1)
Zasługiwalność
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
"Pytaniem, ciągle aktualnym, jest jakim kapitałem ludzkim dysponuje dane społeczeństwo, organizacja czy też konkretna osoba? Pytanie to związane jest z metodami pomiaru tego kapitału, które - ze względu na swoje liczne wady - nadal wzbudzają wiele dyskusji i kontrowersji. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę należy uznać za bardzo ważny wkład w poszukiwanie jednoznacznych odpowiedzi na tak postawione pytanie. Co więcej, ze swojej strony pragnę pogratulować wszystkim Autorom zainteresowania się tym tematem i za trud włożony w przygotowanie tej publikacji. Jej celem jest bowiem wypełnienie luki, jaka w warstwie teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej, obserwowana jest w kontekście pomiaru jakości kapitału ludzkiego. Publikacja ta odznacza się wysokimi walorami poznawczymi oraz aplikacyjnymi, co z pewnością zastanie docenione przez Czytelników. (...)
Recenzowane opracowanie należy uznać za nowatorskie i tym samym inspirujące. W ujęciu poznawczym dostarcza badaczom nowych koncepcji dotyczących istoty jakości kapitału ludzkiego organizacji oraz sposobów jej pomiaru, które mogą stać się inspiracją do dalszych badań. Warty podkreślenia jest również charakter aplikacyjny opracowania. Szeroki wachlarz opracowanych i zweryfikowanych w praktyce gospodarczej metod pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji stanowi cenne wsparcie dla wszystkich osób na stanowiskach menedżerskich zajmujących się na co dzień tą problematyką." - [dr Grzegorz Łukasiewicz]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji
1.1. Kapitał ludzki w organizacji - istota i zakres
1.2. Determinanty kapitału ludzkiego w organizacji
1.3. Założenia pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji
Bibliografia
2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji
2.1. Kompetencje pracowników - podejście behawioralne
2.2. Modele, opisy i profile kompetencyjne
2.2.1. Rodzaje kompetencji
2.2.2. Wskaźniki i poziomy kompetencji
2.2.3. Profile kompetencji
2.3. Badanie i pomiar kompetencji
2.3.1. Metody diagnostyczne
2.3.2. Ocena kompetencji przy użyciu skal obserwacyjnych
2.3.3. Testy kompetencyjne i psychologiczne
2.3.4. Assessment Center
2.4. Jak zmierzyć kompetencje pracowników - propozycje obszarów do badania
Bibliografia
Załącznik
3. Pomiar kluczowych postaw pracowników
3.1. Postawy jako składnik kapitału ludzkiego organizacji
3.2. Zaangażowanie pracowników
3.2.1. Istota terminu zaangażowanie pracownika
3.2.2. Przegląd metod pomiaru zaangażowania
3.2.3. Koncepcja metody pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.4. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.5. Weryfikacja metody pomiaru
3.3. Satysfakcja zawodowa pracowników
3.3.1. Celowość pomiaru satysfakcji z pracy
3.3.2. Interpretacja oraz determinanty satysfakcji zawodowej
3.3.3. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy
3.3.4. Założenia metody pomiaru satysfakcji zawodowej
3.3.5. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru satysfakcji zawodowej
3.4. Postawa otwartości na nowe doświadczenia i zmianę
3.4.1. Otwartość na zmianę w procesie budowania jakości kapitału ludzkiego organizacji uczącej się i rozwijającej
3.4.2. Możliwości pomiaru otwartości na nowe doświadczenia i zmianę - metody ilościowe i jakościowe
3.5. Postawa gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem
3.5.1. Gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem jako czynnik budowania jakości kapitału ludzkiego w organizacji
3.5.2. Możliwość pomiaru postawy gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem - metody ilościowe i jakościowe
Bibliografia
Załącznik
4. Pomiar kontaktów interpersonalnych
4.1. Kontakty interpersonalne jako przedmiot pomiaru
4.1.1. Uwarunkowania jakości kontaktów międzyludzkich - rola doświadczeń osobistych, osobowości i kompetencji społecznych pracowników
4.1.2. Jakość kontaktów interpersonalnych w tradycyjnym zespole pracowniczym i w rozproszonym zespole projektowym
4.1.3. Kontakty interpersonalne jako wymiar budujący jakość kapitału ludzkiego w organizacji
4.2. Wskaźniki empiryczne kontaktów interpersonalnych
4.2.1. Wskaźniki empiryczne pomiaru dotyczące kontekstu komunikacji interpersonalnej
4.2.2. Wskaźniki empiryczne pomiaru jakości kontaktów interpersonalnych
4.3. Narzędzia pomiaru kontaktów interpersonalnych
Kwestionariusz ankiety do badania jakości kontaktów interpersonalnych w przedsiębiorstwie
Bibliografia
5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego 5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego Bibliografia Załącznik
5.1. Od badań nad małymi grupami społecznymi do badań ogólnego klimatu organiza-cyjnego
5.1.1. Kultura a klimat organizacyjny
5.1.2. Natura klimatu psychologicznego
5.1.3. Integracyjne podejście do klimatu organizacyjnego
5.2. Główne wymiary klimatu organizacyjnego
5.3. Sposoby badania klimatu organizacyjnego
5.3.1. Narzędzia do diagnozy klimatu organizacyjnego
5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego
Bibliografia
Załącznik
6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji diagnostyczne kultury organizacyjnej Bibliografia Załącznik Podsumowanie i rekomendacje
6.1. Od kapitału kulturowego do kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2. Kultura organizacyjna jako przejaw kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2.1. Kultura organizacji a kapitał kulturowy organizacji
6.2.2. Kultura efektywności jako przejaw kapitału kulturowego organizacji
6.3. Jak badać kapitał kulturowy organizacji?
6.3.1. Jakościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.3.2. Ilościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.4. Narzędzia diagnostyczne kultury organizacyjnej
Bibliografia
Załącznik
Podsumowanie i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Zmiany uwarunkowań wykonywania zadań zawodowych jako efekt gospodarki 4.0 skłaniają do refleksji nad charakterem pracy ludzkiej, której rezultaty w dużej mierze zależą od wsparcia technologicznego. Pojawiają się pytania o zasady współpracy urządzeń technologicznych z człowiekiem, której jakość mogą determinować kwestie związane z zakresem wsparcia technologicznego, komunikowaniem się, bezpieczeństwem danych czy zaufaniem w sytuacji podejmowania decyzji. Wykorzystywanie nowych technologii wymusza również adaptację pracowników do nowych zadań. Procesy dostosowawcze wymagają wyposażenia pracowników w nowe umiejętności dzięki szkoleniom, mentoringowi, a także stwarzaniu warunków do uczenia się w miejscu pracy.
W toczącej się w środowisku akademickim i wśród praktyków dyskusji dotyczącej problemów pracy i rynku pracy w gospodarce 4.0 poszukuje się odpowiedzi na następujące pytania:
*Jakie są kierunki zmian w popycie na pracę?
*Jakie są nowe wyzwania w zarządzaniu potencjałem pracy?
*Jakie kompetencje i perspektywy mają poszczególne generacje pracowników na współczesnym rynku pracy?
*Jakie są oczekiwania wobec systemu edukacji i poradnictwa zawodowego?
*Jakie zadania stoją przed polityką społeczną w gospodarce 4.0?
W niniejszym zbiorze prezentujemy przemyślenia i wyniki badań zmierzające do znalezienia odpowiedzi na te pytania. - [Od Redaktorów]
SPIS TREŚCI
Od Redaktorów
CZĘŚĆ I. KIERUNKI ZMIAN W POPYCIE NA PRACĘ
Leszek Kucharski, Eugeniusz Kwiatkowski
Odpływy z zatrudnienia w przekroju zawodów i sekcji PKD w Polsce w latach 2015-2018
Anna Grześ
Zmiany w popycie na pracę w wybranych sekcjach PKD w Polsce w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej
Agata Matuszewska-Kubicz
Prognozowane kompetencje przyszłości na rynku pracy a oczekiwania pracodawców - na przykładzie branży IT w woj. łódzkim
Magdalena Wysocka
Wpływ technologii cyfrowych na miejsca pracy w przedsiębiorstwach
Stanisław Kaczyński
Uwarunkowania i konsekwencje gospodarki 4.0
Maciej Cesarski
Współczesne migracje osiedleńcze, zamieszkiwanie a przyszłość "pracy" zagadnienia globalne
Barbara Cieślińska
Zawody nowe i stare w hierarchii społecznego prestiżu
CZĘŚĆ II
ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM PRACY - NOWE WYZWANIA
Józef Frąś, Clemens Wagener
Kluczowe kompetencje lidera organizacji w dobie przemysłu 4.0
Joanna M. Moczydłowska
Kompetencje menedżerów w przemyśle 4.0. Wyniki badań jakościowych
Kamil Zawadzki
Pozytywne zarządzanie zasobami ludzkimi w erze gospodarki 4.0
Urszula Widelska
Relacje z pracownikami w przedsiębiorstwie innowacyjnym z perspektywy menedżerów najwyższego szczebla
Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska
Diagnoza sprawiedliwości wynagradzania w Polsce - implikacje w warunkach gospodarki 4.0
Przemysław Majewski
Pracownicy tymczasowi a parametry jakościowe procesu produkcji na przykładzie przedsiębiorstw z branży przemysłowej
Magdalena Byczkowska
Wpływ BIZ na rynek pracy państwa przyjmującego - korzyści i zagrożenia
Ewa Flaszyńska
Rejestrowane bezrobocie - ukryte rezerwy siły roboczej?
CZĘŚĆ III
GENERACJE PRACOWNIKÓW NA RYNKU PRACY
Magdalena Knapińska
Freelancer czy prekariusz - perspektywy pokolenia milenium na nowoczesnym rynku pracy
Joanna Gajda
Pokolenie Z na rynku pracy w dobie czwartej rewolucji przemysłowej
Karolina Krzykowska
Zarządzanie generacjami pracowników - kompetencje i motywowanie w gospodarce 4.0
Agata Zagórowska
Analiza deklarowanej aktywności zawodowej podczas studiów. Synteza wyników badań empirycznych
CZĘŚĆ IV
WYZWANIA WOBEC SYSTEMU EDUKACJI I PORADNICTWA ZAWODOWEGO
Urszula Jeruszka
Rola edukacji w miejscu pracy w rozwoju kompetencji wymaganych w przedsiębiorstwach
Aleksandra Dudek
Diagnoza oczekiwań studentów wobec uczelni. Synteza wyników badań empirycznych
Dominika Malchar-Michalska
Diagnoza motywów wyboru studiów przez studentów. Synteza wyników badań empirycznych
Adam Miara
Wyzwania wobec systemu edukacji w kontekście inteligentnych specjalizacji województwa podlaskiego
Michał Bąkowski
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej nauczycieli
Monika Maksim
Kompleksowe centra poradnictwa dla młodzieży - doświadczenia niemieckie w zakresie wspierania młodych w przechodzeniu ze szkoły na rynek pracy
Monika Wojdyło
Realizacja założeń pozytywnego modelu doradztwa zawodowego SELF wśród uczniów szkół zawodowych
Anna Majzel
Kompetencje pracowników na współczesnym rynku pracy - wybrane problemy
CZĘŚĆ V
GOSPODARKA 4.0 Z PERSPEKTYWY POLITYKI SPOŁECZNEJ
Lucjan Miś
Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy socjalnej i zawodach pomocowych
Tadeusz Kowalewski
Gospodarka 4.0 - wyzwanie dla systemu usług społecznych
Elżbieta Bojanowska
Ryzyko niesamodzielności jednostek z perspektywy służb społecznych
Justyna Przybylska
Pojęcie i kryteria zasługiwalności
Hubert Ostapowicz
Projekty społeczne jako wyzwanie dla samorządu gminnego w kontekście gospodarki 4.0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej