Mazurek-Kucharska Beata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Mazurek-Kucharska Beata
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(200)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Przedsiębiorstwo
(2)
Badania jakościowe
(1)
Czas pracy
(1)
Emeryci i renciści
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gospodarka a nauka
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Ludność
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Menedżerowie
(1)
Miasta
(1)
Nauka a gospodarka
(1)
Odwrócona hipoteka
(1)
Poradnictwo finansowe
(1)
Postawy
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rewitalizacja
(1)
Rodzina
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Ryzyko gospodarcze
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Stres zawodowy
(1)
Turystyka
(1)
Unia Europejska
(1)
Upadłość konsumencka
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
"Pytaniem, ciągle aktualnym, jest jakim kapitałem ludzkim dysponuje dane społeczeństwo, organizacja czy też konkretna osoba? Pytanie to związane jest z metodami pomiaru tego kapitału, które - ze względu na swoje liczne wady - nadal wzbudzają wiele dyskusji i kontrowersji. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę należy uznać za bardzo ważny wkład w poszukiwanie jednoznacznych odpowiedzi na tak postawione pytanie. Co więcej, ze swojej strony pragnę pogratulować wszystkim Autorom zainteresowania się tym tematem i za trud włożony w przygotowanie tej publikacji. Jej celem jest bowiem wypełnienie luki, jaka w warstwie teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej, obserwowana jest w kontekście pomiaru jakości kapitału ludzkiego. Publikacja ta odznacza się wysokimi walorami poznawczymi oraz aplikacyjnymi, co z pewnością zastanie docenione przez Czytelników. (...)
Recenzowane opracowanie należy uznać za nowatorskie i tym samym inspirujące. W ujęciu poznawczym dostarcza badaczom nowych koncepcji dotyczących istoty jakości kapitału ludzkiego organizacji oraz sposobów jej pomiaru, które mogą stać się inspiracją do dalszych badań. Warty podkreślenia jest również charakter aplikacyjny opracowania. Szeroki wachlarz opracowanych i zweryfikowanych w praktyce gospodarczej metod pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji stanowi cenne wsparcie dla wszystkich osób na stanowiskach menedżerskich zajmujących się na co dzień tą problematyką." - [dr Grzegorz Łukasiewicz]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji
1.1. Kapitał ludzki w organizacji - istota i zakres
1.2. Determinanty kapitału ludzkiego w organizacji
1.3. Założenia pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji
Bibliografia
2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji
2.1. Kompetencje pracowników - podejście behawioralne
2.2. Modele, opisy i profile kompetencyjne
2.2.1. Rodzaje kompetencji
2.2.2. Wskaźniki i poziomy kompetencji
2.2.3. Profile kompetencji
2.3. Badanie i pomiar kompetencji
2.3.1. Metody diagnostyczne
2.3.2. Ocena kompetencji przy użyciu skal obserwacyjnych
2.3.3. Testy kompetencyjne i psychologiczne
2.3.4. Assessment Center
2.4. Jak zmierzyć kompetencje pracowników - propozycje obszarów do badania
Bibliografia
Załącznik
3. Pomiar kluczowych postaw pracowników
3.1. Postawy jako składnik kapitału ludzkiego organizacji
3.2. Zaangażowanie pracowników
3.2.1. Istota terminu zaangażowanie pracownika
3.2.2. Przegląd metod pomiaru zaangażowania
3.2.3. Koncepcja metody pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.4. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru zaangażowania organizacyjnego
3.2.5. Weryfikacja metody pomiaru
3.3. Satysfakcja zawodowa pracowników
3.3.1. Celowość pomiaru satysfakcji z pracy
3.3.2. Interpretacja oraz determinanty satysfakcji zawodowej
3.3.3. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy
3.3.4. Założenia metody pomiaru satysfakcji zawodowej
3.3.5. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru satysfakcji zawodowej
3.4. Postawa otwartości na nowe doświadczenia i zmianę
3.4.1. Otwartość na zmianę w procesie budowania jakości kapitału ludzkiego organizacji uczącej się i rozwijającej
3.4.2. Możliwości pomiaru otwartości na nowe doświadczenia i zmianę - metody ilościowe i jakościowe
3.5. Postawa gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem
3.5.1. Gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem jako czynnik budowania jakości kapitału ludzkiego w organizacji
3.5.2. Możliwość pomiaru postawy gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem - metody ilościowe i jakościowe
Bibliografia
Załącznik
4. Pomiar kontaktów interpersonalnych
4.1. Kontakty interpersonalne jako przedmiot pomiaru
4.1.1. Uwarunkowania jakości kontaktów międzyludzkich - rola doświadczeń osobistych, osobowości i kompetencji społecznych pracowników
4.1.2. Jakość kontaktów interpersonalnych w tradycyjnym zespole pracowniczym i w rozproszonym zespole projektowym
4.1.3. Kontakty interpersonalne jako wymiar budujący jakość kapitału ludzkiego w organizacji
4.2. Wskaźniki empiryczne kontaktów interpersonalnych
4.2.1. Wskaźniki empiryczne pomiaru dotyczące kontekstu komunikacji interpersonalnej
4.2.2. Wskaźniki empiryczne pomiaru jakości kontaktów interpersonalnych
4.3. Narzędzia pomiaru kontaktów interpersonalnych
Kwestionariusz ankiety do badania jakości kontaktów interpersonalnych w przedsiębiorstwie
Bibliografia
5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego 5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego Bibliografia Załącznik
5.1. Od badań nad małymi grupami społecznymi do badań ogólnego klimatu organiza-cyjnego
5.1.1. Kultura a klimat organizacyjny
5.1.2. Natura klimatu psychologicznego
5.1.3. Integracyjne podejście do klimatu organizacyjnego
5.2. Główne wymiary klimatu organizacyjnego
5.3. Sposoby badania klimatu organizacyjnego
5.3.1. Narzędzia do diagnozy klimatu organizacyjnego
5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego
Bibliografia
Załącznik
6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji diagnostyczne kultury organizacyjnej Bibliografia Załącznik Podsumowanie i rekomendacje
6.1. Od kapitału kulturowego do kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2. Kultura organizacyjna jako przejaw kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji
6.2.1. Kultura organizacji a kapitał kulturowy organizacji
6.2.2. Kultura efektywności jako przejaw kapitału kulturowego organizacji
6.3. Jak badać kapitał kulturowy organizacji?
6.3.1. Jakościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.3.2. Ilościowe badanie kapitału kulturowego organizacji
6.4. Narzędzia diagnostyczne kultury organizacyjnej
Bibliografia
Załącznik
Podsumowanie i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość i Zarządzanie / Społeczna Akademia Nauk, ISSN 1733-2486 ; t. 16, z. 8, cz. 2)
Nazw. aut. na podst. spisu treści.
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
-Zawiera:
-CZĘŚĆ I
-RYZYKO SPOŁECZNE ROZWOJU GOSPODARCZEGO
-Paweł Gieorgica, Polska na obrzeżach Unii Europejskiej: w pogoni za Zachodem
-Bazyli Czeczuga, Marek Lisowski, Ryzyko działalności gospodarczej w środowisku naturalnym człowieka
-Adrianna Trzaskowska-Dmoch, Wyzwania demograficzne makroregionu Polski Południowej ze szczególnym uwzględnieniem jednoosobowych gospodarstw domowych
-Kazimierz Niewiadomski, Elementy konkurencyjności turystycznej na obszarze Polski
-Magdalena Ślebocka, Rola i znaczenie funduszy unijnych w procesie rewitalizacji
-Aneta Tylman, Prawno-finansowe uwarunkowania procesów rewitalizacji miast w Polsce - ostatni okres wsparcia z funduszy europejskich
-CZĘŚĆ II
-RYZYKO GOSPODARCZE W CYKLU ŻYCIA BIZNESU
-Anna Bąkiewicz, MŚP w warunkach globalnego kryzysu finansowego w Polsce
-Dariusz Siudak, Zastosowanie koncepcji mapy dla obiektu w analizie migracji wartości przedsiębiorstw
-Tadeusz P. Tkaczyk, Uwarunkowania egzystencji podmiotów gospodarujących
-Waldemar Rogowski, Mariola Kapla, Portret kredytowy Polaków Anno Domini 2014- komunikat z badań
-Magdalena Hryniewicka, Sposoby pozyskiwania kapitału w różnych fazach cyklu życia przedsiębiorstwa
-Agnieszka Łukasiewicz-Kamińska, The concept of sustainable as a tool in fighting financial crises
-CZĘŚĆ III
-RYZYKO FINANSOWE GOSPODARSTW DOMOWYCH
-jan K. Solarz, Biografie finansowe: logika transferów międzypokoleniowych
-Małgorzata Solarz, Odwrócony kredyt hipoteczny jako instrument inkluzyjnego systemu finansowego
-Beata Mazurek-Kucharska, Pinokio na Polu Cudów: psychologiczne aspekty kryzysu finansowego rodziny
-Joanna Podczaszy, Współczesny homo consumens jako homo debitor - instytucje upadłości konsumenckiej w dobie kryzysu finansowego gospodarstw domowych
-Krzysztof Waliszewski, Doradztwo finansowe dla gospodarstw domowych w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju na tle doświadczeń międzynarodowych
-Marcin Kuna, E-marketing i marketing w mediach społecznościowych a proces podejmowania decyzji zakupu w gospodarstwach domowych
-Mariusz Wisłowski, Wpływ zakończenia wsparcia w ramach programu "Rodzina na swoim" na sytuacje gospodarstw domowych posiadających kredyt w ramach RnS
-Joanna Trębska, Finanse gospodarstw domowych emerytów
-CZĘŚĆ IV
-RYZYKO WSPÓŁPRACY NAUKI Z BIZNESEM
-Jan K. Solarz, Ryzyko systemowe nauki, gospodarki i społeczeństwa obywatelskiego
-Adrianna Trzaskowska-Dmoch, Szanse i bariery kooperacji nauki i biznesu
-Michał Lisowski, Menedżer w gospodarce i społeczeństwie ryzyka
-Krzysztof Kietliński, Zarządzanie samym sobą w czasie w świetle reguł zakonnych św. Benedykta, św. Augustyna, św. Franciszka i św. Ignacego Loyoli
-Jerzy Szczupaczyński, Etyka, zarządzanie, przedsiębiorczość: heterogenizacja etosu polskich menedżerów i przedsiębiorców w świetle badań jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s.257-270.
Kryzys jest pojęciem, które kojarzy się zarówno z problemami osobistymi, jak i organizacyjnymi, państwowymi, czy nawet globalnymi. Współczesna rzeczywistość sprzyja powstawaniu kryzysów, a zagrożenie nimi dotyczy wszystkich. Zasadniczym celem publikacji jest analiza zarządzania w warunkach, jakie wywołane są przez sytuacje kryzysowe, zarówno w skali makro, jak i mikro. Zakres opracowania obejmuje zagadnienia, z którymi mozna spotkać się w różnych sferach życia: w sytuacjach prywatnych, w organizacji, w społeczeństwie, w państwie, dlatego też znajomość tej problematyki wydaje się być niezbędna w funkcjonowaniu we współczesnym świecie. Niniejsza książka jest podzielona na dwie zasadnicze części. Pierwsza ogranicza się do możliwych zagrożeń, rodzajów kryzysów i zarządzania w sytuacjach kryzysowych, natomiast druga pozwala poznać wybrane problemy psychologii, z punktu widzenia człowieka narażonego na kryzysy. [...] Proponowane interdyscyplinarne spojrzenie pozwala lepiej zrozumieć istotę działań kryzysowych oraz uwarunkowań zachowania się ludzi w sytuacji zagrożenia i wystąpienia kryzysu.
Zawiera:
CZĘŚĆ I
Kryzys - perspektywa zarzadzania organizacją / Sylwia Wojciechowska-Filipek
Rozdział 1.
Kryzys i jego sytuacje kryzysowe
Rozdział 2.
Wybrane aspekty zarządzania w kryzysie
Rozdział 3.
Zarządzanie informacją w warunkach kryzysu
CZĘŚĆ II
Kryzys - perspektywa psychologiczna / Beata Mazurek-Kucharska
Rozdział 4.
Psychologiczne uwarunkowania reakcji na kryzys
Rozdział 5.
Problem przetwarzania informacji i funkcjonowanie jednostki w sytuacji stresu i kryzysu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej