Psychologia pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Kowalczuk Rajmund
(2)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Jaworek Magdalena
(1)
Malinowski Piotr
(1)
Sieczyński Tadeusz
(1)
Zbierowski Przemysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1502)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Psychologia pracy
(-)
Rodzina
(1116)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(860)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(541)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(504)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(482)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Zwierzęta
(450)
Relacje międzyludzkie
(449)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(321)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Opowiadanie polskie
(309)
Żydzi
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Magia
(283)
Życie codzienne
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(223)
Terroryzm
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Polityka międzynarodowa
(217)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(206)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Dziennikarze
(164)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Stosunki interpersonalne
(160)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia Teoria Badania)
Bibliografia, netografia na stronach 163-183. Indeksy.
Badacze i praktycy mierzą się z problemem prawidłowego postępowania w sytuacji mobbingu oraz udzielania adekwatnej pomocy jego ofiarom. Poznanie organizacyjnych i indywidualnych uwarunkowań tego zjawiska pozwala na skuteczniejsze prognozowanie przebiegu destrukcyjnego konfliktu oraz bardziej efektywne interwencje. W książce przedstawiono wyniki badań poszerzające wiedzę na indywidualnych i organizacyjnych uwarunkowań mobbingu. Wiedza w niej zawarta może przyczynić się do budowania skuteczniejszej prewencji tego zjawiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 195-215.
Czym jest dobrostan pracownika i jakie jest jego znaczenie w ogólnym szczęściu jednostki? Jaką rolę w życiu zawodowym odgrywają emocje i jakie funkcje pełnią w zarządzaniu organizacją? Jak różnią się menedżerowie pod względem doświadczanych emocji i dobrostanu od osób niepełniących funkcji kierowniczych? Jakie typy dobrostanu pracownika można wyróżnić i jakim profilem emocjonalnym się cechują? To tylko wybrane pytania, na które Autorka próbowała odpowiedzieć, dokonując gruntownej analizy literatury przedmiotu i przeprowadzając szeroko zakrojone badania. Niniejsza pozycja wzbogaca dynamicznie rozwijający się nurt badań nad dobrostanem pracownika i jego emocjami, uzupełniając lukę na rynku wydawniczym dotyczącą zagadnień związanych z doznaniami afektywnymi pracownika. Magdalena Jaworek pragnie przybliżyć w niniejszej pracy problematykę związaną z afektywną stroną dobrostanu pracownika, ze szczególnym uwzględnieniem dobrostanu menedżerów. Autorka powołuje się na obszerną i kompletną literaturę oraz przedstawia wyniki badań prowadzonych na imponującej próbie ponad 3000 pracowników. Książka stanowi bardzo owocną formę syntezy problematyki oraz dyskusji z innymi publikacjami, porusza tematykę rzadko podejmowaną przez psychologów pracy i teoretyków zarządzania, a także zawiera autorski wkład w rozumienie emocji związanych z pracą. - [Z recenzji prof. dr hab. Barbary Kożusznik]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Część I
Afektywny wymiar dobrostanu pracownika - teoria
1. Dobrostan jednostki - dobrostan pracownika
1.1. Praca i jej rola w kształtowaniu dobrostanu człowieka - ujęcie historyczne
1.2. Czym jest dobrostan jednostki
1.3. ...a czym dobrostan pracownika?
1.4. Dobrostan pracownika - dylematy metodologiczne
2. Stany afektywne jako kluczowy element dobrostanu pracownika
2.1. Stany afektywne - pojęcia i definicje
2.2. Rola i funkcje emocji w życiu człowieka
2.3. Podejścia do badania stanów afektywnych
2.4. Emocje związane z pracą - teorie, koncepcje, modele
2.5. Źródła, konsekwencje i rola wybranych emocji w środowisku pracy
2.5.1. Emocje lękowe
2.5.2. Emocje złości i gniewu
2.5.3. Emocje smutku i przygnębienia
2.5.4. Emocje szczęścia
3. Wypalenie zawodowe, zaangażowanie w pracę i pracoholizm jako typy dobrostanu pracownika
3.1. Afektywny wymiar dobrostanu pracownika - ujęcie teoretyczne
3.2. Wybrane typy dobrostanu pracownika i ich związek z emocjami
3.2.1. Wypalenie zawodowe jako choroba cywilizacyjna
3.2.2. Czy zaangażowany pracownik to szczęśliwy pracownik?
3.2.3. Pracoholizm - uzależnienie czy pasja - a może dwa w jednym?
4. Menedżer i dobrostan związany z pracą
4.1. Ewolucja zawodu menedżera
4.2. Kim jest menedżer?
4.3. Menedżerowie i ich podwładni - różnice psychologiczne
4.4. Zarządzanie dobrostanem pracownika i jego emocjami
Część II
Afektywny wymiar dobrostanu pracownika i jego specyfika w grupie menedżerów - badania własne
5. Metodologia badań
5.1. Procedura badawcza i opis narzędzi
5.2. Charakterystyka próby
5.3. Analizy statystyczne
6. Charakterystyka wybranych typów dobrostanu pracownika pod kątem czynników zawodowych i demograficznych
6.1. Zaangażowani menedżerowie i niezaangażowani telemarketerzy
6.2. Wyczerpany lekarz, cyniczny informatyk i skuteczny menedżer?
6.3. Pracoholizm - menedżerowie ponownie "na prowadzeniu"!
6.4. Wnioski i podsumowanie
7. Pracuś, Luzak, Wypalony, Entuzjasta czy Średniak? - analiza profili pracowników pod kątem wybranych typów dobrostanu
7.1. Wprowadzenie - przegląd badań
7.2. Procedura wyodrębnienia poszczególnych grup pracowników
7.3. Charakterystyka profili wyodrębnionych grup pracowników
7.4. Profile pracowników - podsumowanie
7.5. Omówienie wyników
8. Specyfika dobrostanu menedżera
8.1. Cel badań i hipotezy badawcze
8.2. Procedura badawcza
8.3. Opis prób
8.4. Wyniki - dobrostan menedżerów i przedstawicieli innych zawodów
8.4.1. Analiza porównawcza profili dobrostanów
8.4.2. Analiza związków między badanymi typami dobrostanu oraz odczuciami związanymi z pracą
8.5. Omówienie wyników
Podsumowanie
Załącznik 1
Załącznik 2
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider i zespół / Piotr Malinowski ; Akademia Obrony Narodowej. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej, 2012. - 147 stron : schematy, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 137-141. Indeksy.
Oddawana do rąk czytelników publikacja ma na celu uzupełnienie dostrzeżonej luki i odświeżenie spojrzenia na wybrane aspekty funkcjonowania zespołu z perspektywy jednostki, która choć czasami posiada władzę, aby efektywnie realizować cele zespołu, buduje w nim relacje oparte na innych podstawach i założeniach.
Opracowanie, którego dodatkowym celem było uporządkowanie i przybliżenie poglądów na funkcjonowanie różnorodnych zespołów, podzielone na cztery rozdziały, odnosi się do dwóch zasadniczych aspektów. Pierwszym jest działanie osoby, specjalnie ze względu na charakter pełnionej roli nazwanej kierownikiem - liderem i związane z tym podejścia i teoretyczne koncepcje. Drugim natomiast praktyczne funkcjonowanie zespołów, szczególnie zadaniowych, których prze znaczeniem jest zwykle realizowanie unikatowych i cennych, nie tylko finansowo, przedsięwzięć i pomysłów.
Poszczególne fragmenty dotyczą zagranicznych i rodzimych prac teoretycznych, które tworzą teorię przywództwa w zespole, próby ujednolicenia klasyfikacji zespołów, przedstawienia specyfiki i ich szczególnych cech oraz wskazania znaczenia i podstaw funkcjonowania w organizacji. Kontekst działania kierownika - lidera, choć przewija się w całej publikacji, w połączeniu z wybranymi aspektami kształtującymi efektywność zespołu, został zawarty w ostatnim fragmencie publikacji. Całość uzupełnił zestaw załączników przygotowanych z myślą o usystematyzowaniu wiedzy o działaniu zespołu i jego lidera. - [ze Wstępu]
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Kierownik czy przywódca
1.1. Przewodzenie w zespole
1.1.1. Ogólny rys teorii przewodzenia w zespole
1.1.2. Dorobek rodzimych badaczy przywództwa w zespole
1.1.3. Uogólnione aspekty przywództwa w zespole
1.2. Charakterystyka lidera
1.2.1.Ogólne cechy i wyróżniki lidera
1.2.2. Kompetencje typu emocjonalnego
1.2.3. Kompetencje kierownicze
1.2.4.Kompetencje kształtujące relacje w zespole
1.3. Nowoczesny kierownik - lider
1.3.1. Zachowania i zasady postępowania kierownika - lidera
1.3.2. Obszary zadaniowe kierownika - lidera
2. Specyfika zespołu
2.1. Grupa czy zespół
2.1.1. Wyróżniki grupy
2.1.2. Wyznaczniki zespołu
2.2. Charakterystyka zespołu
2.2.1. Różnorodność definicyjna zespołu
2.2.2. Cechy zespołu
2.2.3. Normy zespołowe
2.2.4. Liczebność zespołu
2.2.5. Spójność zespołu
2.2.6. Efekt synergii
2.2.7. Współodpowiedzialność zespołu
2.2.8. Komplementarność umiejętności
2.2.9. Specyfika przywództwa
2.3. Relacje w zespole
2.3.1. Etapy budowania relacji
2.3.2. Monitorowanie i wzmacnianie pozytywnych relacji
3. Zespoły w organizacji
3.1. Zalety zespołów
3.1.1. Korzyści organizacyjne stosowania zespołów
3.1.2. Korzyści społeczne zespołów
3.1.3. Uzasadnienie wprowadzania i tworzenia zespołów
3.2. Zespoły w funkcjonowaniu organizacji
3.2.1. Oddziaływanie czynnika strukturalnego na zespół
3.2.2. Rodzaje zespołów
3.2.3. Dobór specjalistów do zespołu
3.2.4. Ustalanie celów zespołu
3.2.5. Kształt struktury wewnętrznej zespołu
3.2.6. Kultura zespołów i jej funkcje
3.2.7. Upełnomocnienie zespołu
3.2.8. Ocena funkcjonowania zespołu
4. Funkcjonowanie lidera w zespole
4.1. Rozwój zespołu
4.1.1. Rozwój podczas budowania zespołu
4.1.2. Rozwój w trakcie kształcenia zespołu
4.1.3. Ocena kształcenia zespołu
4.1.4. Rozwój przez coaching zespołu
4.2. Komunikacja w zespole
4.2.1. Elementy składowe i płaszczyzny komunikacji
4.2.2. Aspekty efektywności komunikacji
4.3. Motywowanie do pracy i współpracy
4.3.1. Zespół jako motywujące środowisko
4.3.2. Zespołowy system motywowania
4.4. Organizowanie spotkań i narad
4.4.1. Spotkania znaczącą, formą komunikacji w zespole
4.4.2. Podstawy efektywności spotkań
4.5. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
4.5.1. Rozwiązywanie problemów
4.5.2. Decyzje w zespole
4.6. Rozwiązywanie konfliktów
ZAKOŃCZENIE
ZAŁĄCZNIKI
LITERATURA
INDEKS OSOBOWY
INDEKS RZECZOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-189.
Treścią książki jest zarządzanie pozytywne, a w szczególności wybrane jego elementy: kapitał psychologiczny, organizacyjne zachowania obywatelskie, empowerment, motywacja prospołeczna, pasja harmonijna i przedsiębiorcza, pozytywna odmienność oraz postrzegane wsparcie organizacyjne. Książka przedstawia elementy zarządzania pozytywnego, a także odpowiada na pytanie, jakie znaczenie mają one w osiąganiu przez firmę przedsiębiorczości organizacyjnej oraz wysokiej efektywności. W tym celu przeprowadzone zostały badania, których wyniki oraz ich omówienie przedstawione są w książce. Dla badaczy książka przedstawia empirycznie zweryfikowany model wpływu elementów zarządzania pozytywnego na przedsiębiorczość organizacyjną i efektywność organizacji, a praktykom w dziedzinie zarządzania dostarcza wskazówek, jak wykorzystać zarządzanie pozytywne w prowadzeniu swoich przedsiębiorstw do sukcesu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Organizacje efektywne i przedsiębiorcze
1.1. Źródła wysokiej efektywności
1.2. Orientacja przedsiębiorcza
Rozdział 2. Pozytywna psychologia i pozytywna nauka o organizacji
2.1. Psychologia pozytywna
2.2. Pozytywna nauka o organizacji
Rozdział 3. Elementy zarządzania pozytywnego
3.1. (Pozytywny) kapitał psychologiczny
3.2. Organizacyjne zachowania obywatelskie
3.3. Empowerment psychologiczny
3.4. Motywacja prospołeczna
3.5. Pasja harmonijna, obsesyjna i przedsiębiorcza
3.6. Pozytywna odmienność
3.7. Postrzegane wsparcie organizacyjne
3.8. Model badawczy
Rozdział 4. Wyniki badań
4.1. Metodyka badań
4.1.1. Zmienne i ich pomiar
4.1.2. Próba badawcza
4.1.3. Metody analizy statystycznej materiału empirycznego
4.2. Wyniki analizy ścieżek
4.3. Wyniki analizy moderacji relacji przez otoczenie
4.4. Omówienie wyników badań
Zakończenie
Spis tablic
Spis rysunków
Załącznik - Narzędzia badawcze
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej