Kompetencje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(19)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Proza
(6)
Audiobooki
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(8)
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(6)
Czytelnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Bednarek Tomasz (1969- )
(4)
Kukuła Katarzyna (aktorka)
(4)
Sepielak Aleksandra
(4)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(4)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagog)
(1)
Grabowska Izabela (statystyka)
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Krauss G. W
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Linka Anna
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Malek Renata
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Okólski Marek (1944- )
(1)
Punset Elsa (1964- )
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Smółka Paweł
(1)
Twenge Jean M. (1971- )
(1)
Wolniak Aleksandra
(1)
Zglenicka Martyna
(1)
Zielińska Maria (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Przedszkola
(4)
Rodzice
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Psychoterapeuci
(2)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1502)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Kompetencje społeczne
(-)
Rodzina
(1116)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(860)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(541)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(504)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(482)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Zwierzęta
(450)
Relacje międzyludzkie
(449)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(321)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Opowiadanie polskie
(309)
Żydzi
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Magia
(283)
Życie codzienne
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(223)
Terroryzm
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Polityka międzynarodowa
(217)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(206)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Dziennikarze
(164)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Stosunki interpersonalne
(160)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole Lubelskie (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(6)
Bajki terapeutyczne
(5)
Broszura
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Historia
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia stosunków międzyludzkich / Michael Argyle ; [przełożył Waldemar Domachowski]. - [Wydanie II zmienione]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1999. - 363, [1] strona : rysunki, tabele, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 333-356. Indeks.
Brak umiejętności społecznych lub ich niewłaściwe wykorzystywanie może prowadzić do poczucia osamotnienia, izolacji, a czasem nawet do choroby psychicznej. Autor- wybitny psycholog społeczny z Oksfordu- ukazuje prawidłowości rozwoju i możliwości doskonalenia osobistych kompetencji społecznych w różnorodnych formach relacji międzyludzkich.
Przedmowa do pierwszego wydania polskiego
Streszczenie przedmowy do wydania pierwszego
Przedmowa do wydania piątego
Informacje o autorze
ROZDZIAŁ 1. Motywacja społeczna
Korzenie zachowań społecznych
ROZDZIAŁ 2. Twarz, spoglądanie i inne niewerbalne komunikaty
Różne kanały niewerbalne
Różne funkcje komunikacji niewerbalnej
Wnioski
ROZDZIAŁ 3. Komunikacja werbalna i konwersacja
Wspólny słownik
Konwersacja
Grzeczność
Przystosowanie
Umiejętności werbalne w trzech rodzajach konwersacji
Mowa i klasa społeczna
Różnice płciowe
ROZDZIAŁ 4. Spostrzeganie innych
ROZDZIAŁ 5. Wpływ osobowości i sytuacji na zachowania społeczne
Cechy osobowości
Czy w różnych sytuacjach funkcjonujemy tak samo?
Analiza sytuacji
Wybieranie zachowań społecznych ze względu na odnoszenie się do innych ludzi
Koordynacja zachowań społecznych
Kompetencja społeczna
Ekstrawersja
Różnice płciowe w zachowaniu społecznym
ROZDZIAŁ 6. Relacje między dwiema osobami
Jak zdobywać przyjaciół i wywierać wpływ na ludzi
A. Zdobywanie przyjaciół
B. Wpływanie na ludzi
Rodzaje związków
Główne typy związków
Zmienności związane z klasą społeczną, kulturą, płcią i wiekiem
Jak skutecznie radzić sobie z więziami - reguły, umiejętności i wiedza
ROZDZIAŁ 7. Grupy, organizacja, klasa i kultura
Członkostwo w małych grupach społecznych
Różne rodzaje grup
Organizacje społeczne
Kultura
Klasa społeczna
Kontakty międzygrupowe i konflikt
ROZDZIAŁ 8. Samowyobrażenie i samoprezentacja
Wymiary Ja i ich pomiar
Źródła Ja
Warunki, w jakich następuje aktywizacja Ja
Wpływ samowyobrażenia na zachowanie
ROZDZIAŁ 9. Zachowanie społeczne a zaburzenie psychiczne
Zasięg i występowanie zaburzeń psychicznych
Stres
Umiejętności społeczne a zdrowie psychiczne
Zachowanie społeczne w podstawowych chorobach psychicznych
Wpływ leczenie na zachowanie społeczne
Społeczne zapobieganie chorobom psychicznym
ROZDZIAŁ 10. Wybrane profesjonalne umiejętności społeczne
Przeprowadzanie wywiadu
Sprzedawanie
Lekarze i pielęgniarki
Psychoterapia i poradnictwo
Nauczanie
Publiczne przemawianie i wykładanie
Kierowanie grupami
Zarządzanie
ROZDZIAŁ 11. Szkolenie umiejętności społecznych
Uczenie się w toku pracy
Granie roli
Specyficzne techniki treningu umiejętności społecznych
Lektura, wykłady, dyskusje, studia przypadków i filmy
Metody zalecane do stosowania dla różnych celów
Trening umiejętności społecznych - czy to działa?
Niektóre problemy dotyczące treningu umiejętności społecznych
ROZDZIAŁ 12. Epilog
Zastosowanie nowej wiedzy
Nowy model człowieka
Możliwe niebezpieczeństwa związane z nową wiedzą
Reguły i moralność
BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020. - 279 stron : fotografie, ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia na stronach 276-279.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 192-205. Indeksy.
Książka dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Przedstawiono także propozycję sposobów poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela. Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 314.15 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjęta nazwa autorki: Anna Jarosz-Bilińska.
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. (...) Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 7–13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-212.
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.064.2:159.922.7/.8 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 181-186.
Współczesny człowiek żyje w społeczeństwie informacji i wiedzy. Rozwój technologiczny sprawia, że dostęp do informacji jest obecnie nieporównanie większy niż dawniej, zaś wiedza dużo szybciej się zmienia. Dziś encyklopedyczna erudycja nie stanowi już kapitału na ścieżce kariery. Wydaje się, że pewniejszą inwestycją w realny zasób na przyszłość jest rozwój społecznych kompetencji, gdyż wciąż funkcjonujemy w zespołach ? w pracy i w rodzinie. Zdolności, które warto u siebie rozwijać to przede wszystkim empatia, psychowzroczność i umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, a także postawy prospołeczne takie jak: obywatelskość i tolerancja oraz umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Są one niezbędne do budowania satysfakcjonujących relacji w zespole oraz dystansu do samego siebie. Książka poświęcona jest znaczeniu tych kompetencji zarówno dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na drodze kariery jak i dla doświadczonych menedżerów. Omawia także sposoby ich wykształcania i wzmacniania poprzez odpowiedni trening. Publikacja stanowi rezultat wieloletniej praktyki w obszarach edukacyjnych. Zawarte w niej informacje to suma doświadczeń Autora zaczerpniętych od studentów, słuchaczy, nauczycieli i menadżerów, z którymi współpracuje. Dzięki przykładom zaczerpniętym z praktyki ukazane zostało „kulturowe uwikłanie” społecznych kompetencji. Okazuje się, że trenowanie ich jest trudne w społeczeństwie konsumpcji, koncentrującym się bardziej na budowaniu ego niż na kultywowaniu zasad współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-149.
Podjęte przez Autorki badania miały na celu poszerzenie współczesnej wiedzy z zakresu emocjonalno-społecznego funkcjonowania uczniów z dysleksją oraz porównanie uzyskanych przez nich wyników z wynikami uczniów bez dysleksji. Uzyskane dane empiryczne dostarczyły wielu informacji dotyczących różnic w zakresie samoświadomości emocji i kompetencji społecznych w percepcji uczniów w okresie dorastania. Ukazanie deficytów w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym uczniów z dysleksją pozwoli ukierunkować wszystkie działania terapeutyczne na rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz na rozwijanie strategii radzenia sobie z emocjami. Lektura winna motywować pedagogów do wielu przedsięwzięć na rzecz doskonalenia systemu wsparcia uczniów z dysleksją oraz inspirować ich do podejmowania twórczych, racjonalnych i przemyślanych działań praktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia na stronach 161-168. Indeks.
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych. Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1146) 1072)
Na stronie tytułowej także tom 1146. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 391-405.
Migracje i ich konsekwencje są jednymi z najbardziej aktualnych problemów, przed którymi stają dziś służby społeczne. To także wyzwania zarówno dla migrantów, bo wymagają oni adaptacji do nowych sytuacji, jak i osób z nimi pracujących. Charakte­ryzujące szok kulturowy poczucie zagubienia i niepewności w kontakcie z obcym kul­turowo światem i jego przedstawicielami dotyka nie tylko przybyszów, ale także osoby podejmujące z nimi pracę.
Do skutecznego radzenia sobie z tymi problemami potrzeb­ne są wiedza, umiejętności, predyspozycje i doświadczenia, składające się na kompeten­cję międzykulturową, a ponieważ w relacji migrant–pracownik służb społecznych ten pierwszy jest stroną potrzebującą wsparcia i pokierowania, to kwestią szczególnie istotną jest, aby zatrudniona do działania z nim osoba była międzykulturowo kompetentna. Stąd narodził się pomysł podjęcia badań dotyczących kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych pracujących z migrantami. - [z Wprowadzenia]
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Rozdział 1. Migracje i ich współczesne konteksty
1.1 Formowanie się polskiej polityki migracyjnej po 1989 roku
1.2. Pracownicy służb społecznych wobec wyzwań w pracy z migrantami
Rozdział 2. Rozumienie pojęcia służby społecznej
Rozdział 3. Charakterystyka modelu kompetencji międzykulturowej według Jurgena Boltena
CZĘŚĆ EMPIRYCZNA
Rozdział 4. Metodologiczne podstawy badań
4.1. Teren i organizacja badań
4.2. Charakterystyka grupy badawczej – badania fokusowe
4.3. Charakterystyka grupy badawczej – indywidualny wywiad narracyjny
Rozdział 5. Kompetencje pracowników służb społecznych do pracy z migrantami w badaniach własnych
5.1. Kompetencja zawodowa pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.1.1. Biegłość w wykonywaniu zadań pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.1.2. Zaangażowanie w wykonywane zadania pracowników służb społecznych
5.1.3. Doświadczenie w pracy z ludźmi pracowników służb społecznych
5.1.4. Znajomość prawa, organizacji i sposobu funkcjonowania w ich ramach pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.1.5. Znajomość technologii przez pracowników służb społecznych Kompetencja zawodowa – podsumowanie
5.2. Kompetencja strategiczna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.2.1. Świadomość kosztów, zysków i ryzyka
5.2.2. Świadomość synergiczna pracowników służb społecznych
5.2.3. Zarządzanie wiedzą przez pracowników służb społecznych
5.2.4. Zdolności organizacyjne pracowników służb społecznych
5.2.5. Gotowość do podejmowania decyzji przez pracowników służb społecznych migrantami
5.2.6. Umiejętność rozwiązywania problemów w pracy z migrantami
Kompetencja strategiczna pracowników służb społecznych w pracy z migrantami – podsumowanie
5.3. Kompetencja indywidualna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.3.1. Cierpliwość pracowników służb społecznych
5.3.2. Empatia pracowników w pracy z migrantami
5.3.3. Gotowość do (inter)kulturowego uczenia się pracowników służb społecznych
5.3.4. Optymistyczne nastawienie w pracy z migrantami
5.3.5. Otwartość pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.3.6. Tolerancja niepewności pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.7. Samokontrola pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
Kompetencja indywidualna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami – podsumowanie
5.4. Kompetencja społeczna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.4.1. Tolerancja pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.4.2. Zdolność dostosowywania się (adaptowania się) pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.4.3. Umiejętność współpracy z zespołem specjalistów
5.4.4. Szacunek do drugiego człowieka pracowników służb społecznych
5.4.5. Umiejętność uczenia obcokrajowców kultury lokalnej
5.4.6. Umiejętności komunikacyjne pracowników służb społecznych
Kompetencja społeczna pracowników służb społecznych do pracy z migrantami – podsumowanie
5.5. Kompetencja scalająca (interkulturowa) pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.5.1. Policentryzm pracowników służb społecznych w pracy z migrantami
5.5.2. Znajomość języków obcych u pracowników służb społecznych
5.5.3. Znajomość procesów psychologicznych i społecznych związanych z migracją
5.5.4. Umiejętność opisywania i wyjaśniania procesów interkulturowych kultury własnej i obcej przez pracowników służb społecznych
Kompetencja scalająca (interkulturowa) pracowników służb społecznych w pracy z migrantami – podsumowanie
5.6. Uwarunkowania instytucjonalne funkcjonowania kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych do pracy z migrantami
5.6.1. Pozorna europeizacja
5.6.2. Praca w pomijanym obszarze
5.6.3. Funkcjonalna bierność w dysfunkcyjnym systemie
5.6.4. Pracownik służb społecznych jako przedstawiciel władzy
5.6.5. Kompetencja międzykulturowa w nieelastycznym systemie agent zmiany społecznej
5.6.6. Pracownik służb społecznych jako rzecznik obcokrajowców i agent zmiany społecznej
Uwarunkowania instytucjonalne funkcjonowania kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych do pracy z migrantami – podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta może służyć terapeutom, nauczycielom i rodzicom do pracy z dziećmi, które dopiero uczą się lub mają trudności ze zrozumieniem, jak zachować się w różnych codziennych sytuacjach społecznych. Jest to zbiór krótkich opowiadań oraz opracowanych do nich pytań i zadań, które rozwijają nie tylko umiejętności komunikacyjne i społeczne młodych czytelników, ale także wspierają ich rozwój poznawczy i językowy. Dziecięcy bohaterowie opowiadań każdego dnia popełniają różne gafy: w domu, w szkole, w czasie zabawy z rówieśnikami czy podczas spotkań rodzinnych. Nie rozumieją zasad funkcjonowania w grupie, źle odbierają intencje innych, myślą przede wszystkim o własnych potrzebach. Co w takich sytuacjach im towarzyszy? Najczęściej same kłopoty. Przykre nieporozumienia, niepotrzebne wybuchy złości, chwile wstydu, słowa, które nie powinny zostać wypowiedziane. Jednak każda z historii ma pozytywne zakończenie, a mali (i jednocześnie wielcy) bohaterowie nie poddają się, dzielnie ucząc się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Akceptują siebie i swoją niedoskonałość. Wcale nie chcą walczyć ze swoimi trudnościami. Bardziej szukają wsparcia, zaufania, zrozumienia - czyli tego, co najlepsze na wszystkie kłopoty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Emocji)
Okładka wliczona w paginację. Na stronie tytułowej: Szkoła Emocji prezentuje. Na okładce: Nauka współpracy z innymi : zawiera narzędzia dla rodziców i nauczycieli.
Bestsellerowa seria książek z zakresu edukacji emocjonalnej dzieci, wspierająca je w pokonywaniu codziennych trudności i wykorzystywaniu potencjału rozwojowego. Tym razem naszych nieustraszonych bohaterów czeka niezwykła wyprawa do latarni morskiej. Wielka burza wpędzi ich w kłopoty, ale dzięki temu nauczą się, jak ważne są relacje i współpraca z innymi ludźmi. Każda książka z serii zawiera zabawną i magiczną historię oraz dodatkowe materiały, wskazówki i strategie dla rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Jeżyk Michałek, główny bohater opowiadań, z pomocą przyjaciół – kotki Kasi i borsuka Karolka – odkrywa świat uczuć i emocji. Słuchając albumu, dzieci wraz z Michałkiem poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak radość, przyjaźń, smutek, złość, wstyd, zazdrość czy nieśmiałość. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. Opowiadania wyjaśniają także różne emocje towarzyszące zabawie – dzieci dowiadują się, jak zapraszać innych do zabawy, dołączać do trwającej już zabawy oraz jak nauczyć się przegrywać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AB [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Jeżyk Michałek, główny bohater opowiadań, z pomocą przyjaciół – kotki Kasi i borsuka Karolka – odkrywa świat uczuć i emocji. Słuchając albumu, dzieci wraz z Michałkiem poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak radość, przyjaźń, smutek, złość, wstyd, zazdrość czy nieśmiałość. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. Opowiadania wyjaśniają także różne emocje towarzyszące zabawie – dzieci dowiadują się, jak zapraszać innych do zabawy, dołączać do trwającej już zabawy oraz jak nauczyć się przegrywać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
AUDIOBOOK. Książka mówiona w formacie audio. Zbiór 10 opowiadań, które sprzyjają rozwijaniu umiejętności społecznych u dzieci. Jest to kontynuacja przygód Jeżyka Michałka. Słuchając albumu, dzieci - wraz z Michałkiem - poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak miłość, tęsknota, złość, zniecierpliwienie czy strach. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. W drugiej części albumu, dzięki innowacyjnym opowiadaniom z alternatywnymi zakończeniami, dzieci dowiadują się: dlaczego nie warto odpowiadać przemocą na przemoc, jak zachowuje się prawdziwy zwycięzca, po co są zasady, jak wyrażać swoje zdanie i jak pocieszać osoby, które tego potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AB [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
AUDIOBOOK. Książka mówiona w formacie audio. Zbiór 10 opowiadań, które sprzyjają rozwijaniu umiejętności społecznych u dzieci. Jest to kontynuacja przygód Jeżyka Michałka. Słuchając albumu, dzieci - wraz z Michałkiem - poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak miłość, tęsknota, złość, zniecierpliwienie czy strach. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. W drugiej części albumu, dzięki innowacyjnym opowiadaniom z alternatywnymi zakończeniami, dzieci dowiadują się: dlaczego nie warto odpowiadać przemocą na przemoc, jak zachowuje się prawdziwy zwycięzca, po co są zasady, jak wyrażać swoje zdanie i jak pocieszać osoby, które tego potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Generator charyzmy : kreowanie osobowości menedżera / Paweł Smółka. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2007. - 262, [1] s. ; 22 cm + 1 dysk optyczny (DVD).
(Onepress)
(Sensus)
Płyta DVD zawiera: fragment prelekcji pt. "Jak zmienić siebie?" poprowadzonej przez Pawła Smółkę dla reprezentantów firmy Stimulus - podczas prezentacji autor opisuje wybrane cele, techniki oraz zasady samodoskonalenia się i budowania ponadprzeciętnych kompetencji miękkich; fragment indywidualnej sesji doradczej prowadzonej przez autora, który pokazuje, jak trener miękkich kompetencji może pomóc osobie zmienić się w pożądany przez nią sposób.
Na okł. i s. tyt.: Miękkie kompetencje - cel i narzędzia rozwoju zawodowego. Szkolenia a trening naturalny. Co naprawdę podnosi nasze kompetencje? Autoprezentacja - kreowanie własnej marki i osobistego wizerunku. Co nas niszczy, a co umacnia w roli menedżerów? Stres, nawyki, strategie działania.
Bibliogr. s. 245-251. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 355-368. Indeksy.
Urodzeni po 1995 roku. Dorastali z telefonem komórkowym, mieli konto na Instagramie, zanim poszli do liceum, nie pamiętają czasów sprzed internetu. Różnią się od każdego poprzedniego pokolenia. Mowa tu o jednej czwartej Amerykanów. To iGen (skrót od „iGeneracji”) - pokolenie internetu. Właśnie nadeszło. W tej fascynującej, pełnej życia książce dr Jean Twenge maluje odkrywczy portret nowego pokolenia, które dojrzewa wolniej i wyrasta na bardziej znerwicowane - ale również bardziej tolerancyjne i bezpieczne - od poprzednich pokoleń. Jego przedstawiciele trzymają się z dala od pokus dla dorosłych, takich jak alkohol czy seks, ale też unikają odpowiedzialności wiążącej się z dorosłością - nie śpieszy im się z nauką jazdy, wyprowadzką z domu ani z osiągnięciem finansowej samodzielności. Są otwarci i postępowi, a przy tym rozważni jak żadne wcześniejsze pokolenie młodych ludzi. (dr Jean M. Twenge)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej