Guzowska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(6)
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Guzowska Małgorzata
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(199)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(10)
nieznany (xxx)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Chłopcy
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczanie
(2)
Psychologia
(2)
Wychowanie
(2)
Decyzje
(1)
Dzieci
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Internet
(1)
Kobieta
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Męskość
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rozwój fizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samopoznanie
(1)
Samorealizacja
(1)
Sport
(1)
Uczenie się
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Poradniki
(2)
Powieść obyczajowa włoska
(1)
Powieść włoska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdzialach. Indeksy.
Czy geny warunkują nasze szkolne sukcesy i niepowodzenia? Czy źródło talentu tkwi w genach? Czy geniusz można odziedziczyć? Czy i jak geny wpływają na nasze zachowania i osiągniecia szkolne? Czy można tak kształtować system edukacji, by odpowiadał predyspozycjom genetycznym uczniów? Geny i edukacja to książka o tym, skąd pochodzi wiedza na temat genetyki behawioralnej i jak zmieniać system edukacji, by odpowiadał różnicom indywidualnym, jakie występują wśród dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The power of habit.
Nawyki mają potężną moc, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka! Nałogowo palimy, bezustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, zawsze ścielimy łóżka lub nie robimy tego nigdy. Charles Duhigg udowadnia, że odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych lub zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie, ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw... Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Na sukces sportowca składa się wiele czynników: godziny treningów, sprawność fizyczna, wysokiej jakości sprzęt, nieco szczęścia. Na tym jednak nie kończy się lista. Aby zawodnik mógł w pełni zaprezen¬tować swe sportowe możliwości, potrzebuje także rozwijać cechy o charakterze psychologicznym, takie jak pewność siebie, pozytywne przekonania, umiejęt¬ność radzenia sobie z czynnikami zakłócającymi, poczucie własnej skuteczności. Zespoły z kolei pracują m.in. nad efektywnym stawianiem celów drużynowych i skuteczną komunikacją. Współpraca ze sportowcem wymaga od psychologa nie tylko umiejętności profesjonalnych, lecz także znajomości konkretnej dyscypliny sportu i jej specyfiki oraz stałej refleksji nad poziomem własnej pracy. "Psychologia sportu" to książka przedstawiająca praktyczne aspekty pracy psychologa sportu. Jej zaletą jest podejście wykorzystujące analizę przypadku. Znajdą w niej Państwo autentyczne historie wspierania sportowców przez psychologów wraz z analizą skuteczności interwencji i opisem jej przebiegu. Zaprezentowane historie dotyczą wspierania indywidualnych sportowców i całych drużyn, a także problematyki związanej z miejscem psychologa w sztabie szkoleniowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Bibliografia na stronach 206-207.
Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 208-217. Indeks.
Doktorzy Kitz i Tusch z przymrużeniem oka, przystępnie, a jednocześnie z imponującą wiedzą zdradzają psychologiczne sztuczki, które pomogą pozytywnie wpływać na zachowanie własne i innych, a także lepiej kształtować naszą codzienność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364.6 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.131.1-3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Bibliografia na stronach 389-440.
Cyfryzacja naszej codzienności prze naprzód ogromnymi krokami - z tragicznym skutkiem dla naszego zdrowia. Dawniej internet służył swobodnej wymianie informacji. Dziś zamienił się w światową dzielnicę czerwonych latarni i potwora inwigilacji. Psychiatra, uznany badacz mózgu, prof. Manfred Spitzer, na podstawie współczesnych badań naukowych pokazuje, że taki rozwój wypadków jest zagrożeniem dla każdego z nas. Szczególnie narażone są dzieci i młodzież, ponieważ zakłócone zostają ich procesy rozwojowe. Oddając mediom cyfrowym kontrolę nad wszystkimi sferami naszego życia, godzinami grając w gry online czy wsiąkając w internetowe sieci społeczne, zapadamy na cyberchoroby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 349-350.
Czy obecnie przeżywamy kryzys męskości? Czasy się zmieniają i zmienia się także rola mężczyzn we współczesnym świecie. Książka Philipa Zimbardo i Nikity D. Coulombe to wnikliwa analiza obecnego stanu rzeczy. Co odpowiada za kryzys męskości? Czy mianem „słabej płci” wciąż powinniśmy określać kobiety? System edukacji promuje uczennice, kryzys rodziny i psychiczna nieobecność ojców pozbawia chłopców ważnego wzorca. Wirtualna rzeczywistość jest dla młodych mężczyzn substytutem relacji, pornografia nieudolnie zastępuje edukację seksualną. Gdzie nas to zaprowadzi? Czy matki, ojcowie, partnerki, nauczyciele, i wreszcie sami mężczyźni, mogą przeciwdziałać upadkowi męskości? Autorzy przytaczając różne badania i analizy zabierają głos w dyskusji, która stanowi ważny element naszej teraźniejszości.
Czasy się zmieniają i zmienia się także rola mężczyzn we współczesnym świecie. Książka Philipa Zimbardo i Nikity D. Coulombe to wnikliwa analiza obecnego stanu rzeczy. Co odpowiada za kryzys męskości? Czy mianem „słabej płci” wciąż powinniśmy określać kobiety? System edukacji promuje uczennice, kryzys rodziny i psychiczna nieobecność ojców pozbawia chłopców ważnego wzorca. Wirtualna rzeczywistość jest dla młodych mężczyzn substytutem relacji, pornografia nieudolnie zastępuje edukację seksualną. Gdzie nas to zaprowadzi? Czy matki, ojcowie, partnerki, nauczyciele, i wreszcie sami mężczyźni, mogą przeciwdziałać upadkowi męskości? Autorzy przytaczając różne badania i analizy zabierają głos w dyskusji, która stanowi ważny element naszej teraźniejszości.
SPIS TREŚCI
Uwagi dla Czytelników
Wstęp. Po prostu płynąc z prądem
I. OBJAWY
1. Rozczarowanie edukacją
2. Mężczyźni rezygnują z zatrudnienia
3. Nadmierna męskość: zespół intensywności społecznej
4. Gry bez umiaru: zarządzanie wszechświatem z własnej sypialni
5. Zmiana w otyłą, bezkształtną masę
6. Nadmierne korzystanie z pornografii: orgazmy na życzenie
7. Haj w życiu, haj wszędzie: za dużo leków i narkotyków
II. PRZYCZYNY
8. Rodziny bez sterników, nieobecni ojcowie
9. Nieskuteczne szkoły
10. Zmiany w środowisku naturalnym
11. Oczarowanie technologią i uzależnienie od pobudzenia
12. Kwaśne winogrona: roszczenia versus rzeczywistość
13. Rosnąca pozycja kobiet
14. Mity patriarchatu
15. Recesja
III. ROZWIĄZANIA
16. Co może zrobić rząd?
17. Co mogą zrobić szkoły?
18. Co mogą zrobić rodzice?
19. Co mogą zrobić mężczyźni?
20. Co mogą zrobić kobiety?
21. Co mogą zrobić media?
Zakończenie
Załącznik 1. Wyniki Ankiety TED
Załącznik 2. Zespół intensywności społecznej - skale i czynniki
Rekomendowane źródła
Przypisy bibliograficzne
O Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej