Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Artykuły
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(21)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(25)
Autor
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bojanowska Elżbieta (1972- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Byczkowska Magdalena
(1)
Bąkowski Michał
(1)
Cesarski Maciej
(1)
Ciećwierz Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Cieślińska Barbara
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dolot Anna
(1)
Dudek Aleksandra (ekonomia)
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Frąś Józef (1953- )
(1)
Gajda Joanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Grześ Anna
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Jay Ros
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jezusek Michał
(1)
Jureczka Kinga
(1)
Kaczyński Stanisław (ekonomia)
(1)
Kalin Karl
(1)
Kinowska Hanna (ekonomia)
(1)
Knapińska Magdalena
(1)
Kopeć Jacek (zarządzanie)
(1)
Kowalewski Tadeusz
(1)
Kowalski Tadeusz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Kozłowski Waldemar (ekonomia)
(1)
Kołodziej Aleksandra (psycholog)
(1)
Krzykowska Karolina
(1)
Kucharski Leszek (ekonomia)
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(1)
Lanz Karen
(1)
Leedham Melville
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Majewski Przemysław
(1)
Majzel Anna
(1)
Maksim Monika (1973- )
(1)
Malchar-Michalska Dominika
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Miara Adam
(1)
Miś Lucjan
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Mur Peter
(1)
Muszalski Wojciech (1929- )
(1)
Newell Diane
(1)
Oczkowska Renata
(1)
Ostapowicz Hubert
(1)
Parsloe Eric
(1)
Pawlikowska Małgorzata
(1)
Paśnik Jerzy
(1)
Piekarska Aleksandra
(1)
Prokopowicz Piotr (1981- )
(1)
Przybylska Justyna
(1)
Rusiński Michał
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Sasin Maciej
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Skrzyp Monika
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Szramowski Dawid
(1)
Szydło Robert (zarządzanie)
(1)
Turek Dariusz
(1)
Unterschuetz Alicja
(1)
Wagener Clemens
(1)
Widelska Urszula
(1)
Witkowski Krzysztof (1970- )
(1)
Wiśniewska Sylwia (ekonomia)
(1)
Wiśniewski Zenon (1950- )
(1)
Wojdyło-Preisner Monika
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Wysocka Magdalena
(1)
Zagórowska Agata (1953- )
(1)
Zając Piotr (ekonomia)
(1)
Zawadzki Kamil (1978- )
(1)
Świętek-Bysko Aleksandra
(1)
Żelezik-Rebmann Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Specjaliści ds. kadr
(3)
Dyrektorzy HR
(1)
Handlowcy
(1)
Menadżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Studenci
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1514)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(-)
Rodzina
(1122)
Powieść młodzieżowa polska
(991)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(866)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(534)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(502)
Wojsko
(485)
Tajemnica
(479)
Powieść niemiecka
(478)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(453)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(375)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(368)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(311)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(309)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(264)
Policjanci
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Zabójstwo
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Wsie
(203)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Wybory życiowe
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(178)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziennikarze
(171)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(162)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Monografia
(6)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Stan badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(26)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy częściach.
Nowe wydanie bestsellerowego podręcznika dla coachów i mentorów, który od 15 lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie. Publikacja adresowana jest do wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie coachingu i mentoringu na poziomie indywidualnym, zespołowym lub organizacyjnym. Autorzy prezentują sprawdzone narzędzia, konkretne przykłady i najlepsze praktyki. Przedstawione w książce strategie można od razu zastosować w różnych sytuacjach, niezależnie od tego, czy mówimy o life coachingu, coachingu biznesowym, czy programach mentoringu w lokalnych społecznościach. Nowe wydanie zostało poprawione i uzupełnione tak, aby zawierało wszystkie najnowsze trendy i rozwiązania stosowane w tej dziedzinie - znalazła się w nim miedzy innymi dokładna analiza superwizji coachingowej. Podręcznik powinien znaleźć się w bibliotece każdego, kto jest zaangażowany w jakikolwiek aspekt coachingu i mentoringu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Sztuka kierowania zespołem handlowym)
(Onepress Exclusive)
Stanowi komplet z: Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać / Andrzej Niemczyk oraz 3 płytami DVD. Tyt., ISBN i cena całości na opakowaniu.
Indeks.
Dobre narzędzia to powtarzalność, ciągłość, systematyczność
• Poznaj kompetencje swoich pracowników i sprawdź, czego im brakuje
• Wprowadź bardziej systematyczny proces rekrutacji do działu sprzedaży
• Obiektywnie oceniaj postępy i motywację handlowców
Skuteczne narzędzia w ręku szefa sprzedaży włączają algorytm rozwiązujący problemy. Są obiektywne i wolne od czysto ludzkich błędów i tendencji. Przydają się zwłaszcza wtedy, gdy wykonujesz złożoną pracę, podczas której trudno ogarnąć wszystko pamięcią i podejmować intuicyjne decyzje. Jako szef sprzedaży masz do czynienia z taką właśnie pracą.
Chcesz wiedzieć, jak dobry jest stosowany przez Ciebie proces rekrutacji? Zastanawiasz się, w których punktach procesu sprzedaży Twoi handlowcy popełniają błędy? Dociekasz, jak zmienia się ich motywacja, gdy wprowadzasz nowe zachęty? Chciałbyś obiektywnie oceniać, jakich dodatkowych kompetencji technicznych i osobistych potrzebują? Chętnie poznałbyś ich bliżej, aby dowiedzieć się, jak postrzegają firmę, siebie oraz Ciebie jako przełożonego? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w tej książce. Omawiane są tu kwestie takie, jak:
• profil kandydata (jak definiować kryteria selekcji nowych handlowców),
• Assessment & Development Center (jak stworzyć firmowy Ośrodek Oceny i Rozwoju Kompetencji),
• coaching w zespole handlowym (jak stosować „miękkie” narzędzia dające „twarde” rezultaty),
• wywiad końcowy (jak zdobywać użyteczne informacje od odchodzących pracowników),
• Mapa Zespołu ® (jak budować zrównoważony zespół handlowców),
• harmonogram zadań (jak logicznie przydzielać zadania i kontrolować ich wykonanie).
SPIS TREŚCI
O książce
1. Po co szefowi narzędzia?
Zadania szefa sprzedaży
Co to są narzędzia?
Co dają narzędzia?
2. Rekrutacja i rozwój pracowników
Opis stanowiska pracy
Profil kandydata
Ośrodek Oceny i Rozwoju (Assessment & Development Center)
Oceny okresowe
Coaching — formularz obserwacji
Coaching — plan rozwoju
Wywiad końcowy
3. Praca z zespołem
Narzędzia w pracy z zespołem
Harmonogram zadań — schemat Gantta
Mapa Zespołu TP ®
Mapa Motywacji TP ®
Synergia — 10 reguł dobrego zespołu
4. Jak odkryliśmy narzędzia?
Na początku była swoboda. Oczami handlowca
Praca w erze techno. Oczami szefa
W poszukiwaniu złotego środka. Oczami szkoleniowca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia przy referatach.
Proces integracji Polski z Unią Europejską jest jedną z najważniejszych przyczyn zachodzących w ostatnich latach na rynku pracy oraz w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Specjaliści zajmujący się różnymi aspektami pracy stają wobec nowych problemów związanych na przykład z dostosywaniem rozwiązań instytucjonalnych w Polsce do wymogów unijnych, wdrażaniem międzynarodowych standardów dobrych praktyk i przygotowywaniem pracowników do działania w środowisku wielokulturowym.
W książce zebrano opracowania poświęcone europejskiej strategii zatrudnienia oraz strategicznym i narzędziowym aspektom zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnych organizacjach. Omówiono w niej wiele ogólnych kwestii, a także takie szczegółowe zagadnienia, jak:
*bezrobocie, analizowane pod względem przyczyn i wpływu na motywację do pracy,
*mobbing, przedstawiony od strony regulacji prawnych dotyczących zapobiegania temu zjawisku w krajach Unii Europejskiej oraz polityki antymobbingowej na poziomie przedsiębiorstw,
*dyskryminacja na rynku pracy ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne czy orientację seksualną,
*polityka personalna w grupach kapitałowych i zarządzanie zespołami projektowymi,
*różnice kulturowe a tworzenie atmosfery zaufania w organizacji i kształtowanie systemów wynagrodzeń,
*doskonalenie kapitału ludzkiego - od ogólnych kwestii związanych z zarządzaniem wiedzą i organizacją uczącą się poprzez systemy doskonalenia menedżerów i zarządzania kompetencjami do narzędzi stosowanych w tym procesie.
W wielu opracowaniach prezentowane są wyniki badań empirycznych, omawiane rozwiązania stosowane w krajach europejskich oraz formułowane wnioski co do możliwości wykorzystania tych doświadczeń w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 515-547. Indeks.
Zarządzanie zasobami ludzkimi, jako dziedzina badań oraz wdrożeń praktycznych rozwiązań dotyczących funkcjonowania ludzi w organizacji i na rynku pracy, jest związane z wieloma wyzwaniami, które determinują jego obecny i przyszły rozwój. Zaliczyć do nich należy zmiany technologiczne, które zmieniają charakter pracy oraz polityki i praktyki HR, czyniąc je coraz bardziej sieciowymi, zdalnymi i wirtualnymi. Zmiany demograficzne, generacyjne, w połączeniu z rosnącą mobilnością na rynkach pracy, to kolejne wyzwanie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, które wiąże się z rosnącą różnorodnością. Należy też pamiętać o presji płynącej z rynków pracy na wzrost efektywności pracy, optymalizację kosztów i innowacyjność usług HR.
Autor przedstawia problematykę zarządzania zasobami ludzkimi całościowo, łącząc jego teoretyczne i praktyczne aspekty oraz podkreślając znaczenie kontekstu w rozwijaniu teorii i doskonaleniu praktyki w tej dziedzinie zarządzania.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Geneza, rozwój i kontekst zarządzania zasobami ludzkimi
1.1. Ciągłość i zmiana funkcji personalnej
1.2. Powstanie koncepcji human resource management
1.3. Współczesne ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi
1.4. Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi
1.4.1. Zmiany techniczne
1.4.2. Koniunktura gospodarcza
1.4.3. Regulacje prawne
1.4.4. Zmiany demograficzne
1.4.5. Kultura organizacji
1.4.6. Czynniki ekologiczne
1.4.7. Globalizacja
2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
2.1. Geneza strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Zarządzanie strategiczne w procesie zmian
2.3. Pojęcie strategii zarządzania zasobami ludzkimi
2.4. Rodzaje strategii zarządzania zasobami ludzkimi
2.5. Proces strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.6. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi a strategia organizacji
2.7. Role głównych aktorów w strategicznym zarządzaniu zasobami ludzkimi
2.8. Czynniki determinujące rozwój szzl
3. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
3.1. Geneza i rozwój mzzl
3.2. Cechy wyróżniające mzzl
3.3. Model EPRG w mzzl
3.4. Międzynarodowi menedżerowie i specjaliści
3.5. Szok kulturowy jako wyzwanie mzzl
3.6. Różnorodność w zatrudnieniu
3.7. Znaczenie różnic narodowych w mzzl
4. Organizacja funkcji HR
4.1. Główni aktorzy funkcji HR
4.2. Interesariusze w obszarze funkcji HR
4.3. Architektura funkcji HR
4.4. Fragmentacja funkcji HR
4.5. Role i kompetencje menedżerów/specjalistów ds. HR
4.6. Funkcja HR w strukturze organizacyjnej
4.6.1. Struktura funkcjonalna
4.6.2. Struktura dywizjonalna
4.6.3. Struktura macierzowa
4.6.4. Struktura projektowa
4.6.5. Struktura procesowa
4.6.6. Struktura sieciowa
4.6.7. Struktura wirtualna
5. Planowanie zatrudnienia i formy świadczenia pracy
5.1. Cel i zakres planowania zatrudnienia
5.2. Określanie potrzeb personalnych
5.3. Prognozowanie zmian w stanie zatrudnienia
5.4. Planowanie obsad personalnych
5.5. Analiza pracy
5.6. Profile kompetencji
5.7. Ewolucja form świadczenia pracy
5.8. Telepraca i co-working
5.9. Leasing pracowniczy i praca tymczasowa
5.10. Samozatrudnienie
5.11. Elastyczne formy czasu pracy
6. Rekrutacja i selekcja kandydatów do pracy
6.1. Miejsce rekrutacji i selekcji w procesie pozyskiwania osób do pracy
6.2. Źródła rekrutacji kandydatów do pracy
6.3. Funkcje, metody i techniki rekrutacji
6.4. Proces, metody i techniki selekcji
6.5. Wprowadzenie do pracy
6.6. Kontrakt psychologiczny
6.7. Efektywność procesu rekrutacji i selekcji
7. Kierowanie ludźmi w organizacji
7.1. Istota pracy kierowniczej
7.1.1. Role kierowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi
7.1.2. Władza w organizacji
7.1.3. Techniki kierowania ludźmi
7.2. Przywództwo
7.2.1. Teoria cech
7.2.2. Podejście behawioralne
7.2.3. Podejście sytuacyjne
7.2.4. Tendencje rozwojowe w zakresie przywództwa
7.3. Motywowanie
7.4. Delegowanie
7.5. Komunikowanie się
7.6. Kierowanie w zmieniającej się gospodarce
8. Zarządzanie efektami pracy
8.1. Geneza i rozwój zarządzania efektami pracy
8.2. Pojęcie, zasady i procesy zarządzania efektami pracy
8.3. Zarządzanie efektami w systemie zarządzania zasobami ludzkimi
8.4. Role i kompetencje uczestników procesu zarządzania efektami
8.5. Metodyczne aspekty zarządzania efektami
8.6. Pomiar efektywności
8.7. Zarządzanie efektami w praktyce
8.8. Czynniki wpływające na zarządzanie efektami
9. Ocenianie pracowników
9.1. Istota i znaczenie oceniania w zarządzaniu zasobami ludzkimi
9.2. Cele i funkcje oceniania
9.3. System oceniania
9.4. Zasady i kryteria oceniania
9.5. Metody i techniki oceniania
9.5.1. Techniki opisowe
9.5.2. Techniki porównawcze
9.5.3. Metody i techniki kompleksowe
9.6. Błędy w procesie oceniania
9.7. Zarządzanie procesem oceniania
10. Rozwój zasobów ludzkich
10.1. Istota rozwoju zasobów ludzkich
10.2. Strategie i instrumenty rozwoju zasobów ludzkich
10.3. Podmioty rozwoju zasobów ludzkich
10.4. Proces szkoleniowy
10.4.1. Określenie potrzeb szkoleniowych
10.4.2. Opracowanie planu szkoleń
10.4.3. Realizacja szkolenia
10.4.4. Kontrola szkoleń
10.5. Kariera zawodowa
10.5.1. Istota kariery zawodowej
10.5.2. Etapy w karierze zawodowej
10.5.3. Przestrzeń kariery zawodowej
10.5.4. Zarządzanie karierą zawodową
10.5.5. Orientacje wobec kariery zawodowej
10.5.6. Strategie rozwoju kariery
10.5.7. Kierunki zmian
10.6. Rozwój talentów
11. Wynagrodzenia
11.1. Pojęcie wynagrodzenia
11.2. Funkcje wynagrodzeń
11.3. Zarządzanie wynagrodzeniami
11.4. Strategiczny wymiar kształtowania wynagrodzeń
11.5. Formy wynagradzania
11.6. Tworzenie systemów wynagradzania
11.7. Wynagradzanie menedżerów
11.7.1. Istota pracy menedżerów
11.7.2. Składniki wynagrodzeń menedżerów
11.8. Badanie wynagrodzeń
12. Retencja i rotacja pracowników
12.1. Istota retencji i rotacji pracowników
12.2. Pomiar i analiza rotacji i retencji pracowników
12.3. Odejścia z inicjatywy pracowników
12.4. Zwolnienia pracowników z inicjatywy organizacji
12.5. Zarządzanie procesem derekrutacji personelu
12.6. Outplacement
12.7. Wpływ redukcji zatrudnienia na osoby pozostające w firmie
12.8. Działania profilaktyczne
13. Warunki i stosunki pracy
13.1. Pojęcie i znaczenie warunków i stosunków pracy
13.2. Kształtowanie treści pracy
13.3. Zbiorowe stosunki pracy
13.4. Partycypacja pracownicza
13.5. Konflikt w organizacji
13.6. Stres w środowisku pracy
13.7. Równowaga między pracą a życiem osobistym
14. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi
14.1. Doradztwo personalne
14.1.1. Pojęcie doradztwa personalnego
14.1.2. Zakres i rodzaje doradztwa personalnego
14.1.3. Korzystanie z usług doradztwa personalnego w praktyce
14.1.4. Kompetencje osób świadczących usługi doradcze
14.1.5. Dział HR jako wewnętrzny konsultant
14.2. Audyt personalny
14.2.1. Pojęcie i cechy audytu personalnego
14.2.2. Rodzaje i zakres audytu personalnego
14.2.3. Standardy stosowane w audycie personalnym
14.2.4. Korzyści i ryzyko, związane z audytem personalnym
14.3. Badanie opinii pracowników (BOP)
14.3.1. Cele i zakres BOP
14.3.2. Badanie zadowolenia/satysfakcji z pracy
14.3.3. Badanie klimatu organizacyjnego
14.3.4. Badanie zaangażowania pracowników
14.4. Outsourcing funkcji HR
14.5. Benchmarking personalny
Zakończenie — w kierunku nowego paradygmatu zarządzania zasobami ludzkimi
Bibliografia
Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie zaangażowania czyli Jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał / Maciej Sasin. - Wydanie 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 364 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
(Onepress Excluxive)
Lojalni i zmotywowani pracownicy, z pasją realizujący powierzone im zadania, są skuteczniejsi niż inni. To prawdziwy skarb dla przedsiębiorstwa. W czasie rekrutacji tacy właśnie kandydaci - entuzjastyczni, gotowi do ciężkiej pracy - są poszukiwani i wyławiani z morza chętnych. Niestety, z reguły te pozytywne cechy osób nowo przyjętych szybko toną w codziennej firmowej rutynie - badania dowodzą, iż ponad 80% pracowników nie jest zaangażowanych w swoją pracę. Na czym polega problem? Autor tego poradnika twierdzi, że poza nielicznymi wyjątkami ludzie chcą się angażować, ponieważ pragną odczuwać satysfakcję płynącą z tego, czym się zajmują w życiu zawodowym. Wygląda więc na to, że przeszkodą są nie tyle sami pracownicy, ile raczej nieumiejętne nimi zarządzanie.
Pracownicy mają świetne pomysły i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiększenia osobistych obciążeń, jednak w większości przedsiębiorstw oddolna inicjatywa wciąż się spotyka z niechęcią zarządzających. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym świecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjału zespołu staje się podstawową kompetencją, jakiej się wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostało o najświeższą wiedzę oraz nowe narzędzia.
SPIS TREŚCI
Wstęp Jak powstawała ta książka? Jak czytać tę książkę? Dla kogo napisana jest ta książka?
Początki kapitalizmu
Zaangażowanie pracowników w pracę
Pracownicy chcą mieć pozytywny wpływ na organizację
Przywództwo służebne a zaangażowanie pracowników
Kluczowe kompetencje menedżerów w XXI wieku
Menedżer jak trener sportowy
Jak budować zaangażowanie pracowników?
Wykorzystaj misję, wizję, wartości i strategię organizacji
Zacznij od efektywnej rekrutacji
Wyznaczaj mierzalne i realne do osiągnięcia cele
Efektywnie zarządzaj zmianą
Upełnomocnij pracowników
Pozwól współtworzyć miejsce pracy
Oczekuj refleksji nad działaniem i usprawnień w codziennej pracy
Stawiaj wyzwania pracownikom
Angażuj w podejmowanie decyzji
Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych
Jak powstawała ta książka?
Jak czytać tę książkę?
Dla kogo napisana jest ta książka?
Wstęp do wydania II
Proaktywni ludzie kluczem do sukcesu
Otwartość na opinie pracowników
Okazywanie zaufania pracownikom
Zarządzanie oparte na wartościach
Budowanie wartościowych relacji z pracownikami
Koncentracja na efektywności
Droga do budowania przewagi konkurencyjnej: innowacyjność
Rozwijanie pracy zespołowej
Efektywne zarządzanie zmianą
Angażowanie pracowników w rozwój organizacji
Zdrowa organizacja jako angażujące środowisko pracy
Uczenie się organizacji
Synergia
Co nowego w wydaniu II?
Rozdział 1. Proaktywni ludzie siłą organizacji
Proaktywność i reaktywność pracowników
Coaching rozwojowy jako narzędzie wspierania proaktywności pracowników
Podsumowanie
Rozdział 2. Relacje z pracownikami - budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi
Jak rozpocząć współpracę z nowym pracownikiem?
Jak wejść w rolę lidera - określenie zasad współpracy z zespołem
Mity na temat zaangażowania pracowników w mniej kreatywnych zawodach
Budowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych
Analiza transakcyjna w zarządzaniu
Mediowanie pomiędzy skonfliktowanymi pracownikami
Koniec ery ocen okresowych?
Spotkanie z zespołem wprowadzające nowe zasady
Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami
Podsumowanie
Rozdział 3. Otwartość organizacji na opinie pracowników
Przewrót kopernikański w zarządzaniu
Podsumowanie
Rozdział 4. Akceleracja procesów w firmie
Wyzwania współczesnego świata
Zwinne techniki zarządzania - zarządzanie w XXI wieku
Przykład usprawniania procesów w dziale handlowym według Jasona Jordana
Metoda małych kroków - zasada doskonalenia kaizen
Narzędzia zwiększania efektywności w filozofii kaizen
Zasady zarządzania czasem w XXI wieku - zwiększanie indywidualnej efektywności menedżera i pracowników
Podsumowanie
Rozdział 5. Czas na zmiany - angażujące zarządzanie zmianą w firmie
Zarządzanie oparte na zmianie
Po czym poznać, że zmiana jest potrzebna?
Zadania i rola agenta zmiany w organizacji według Samuela Bacharacha
Budowanie wiarygodności w trakcie wdrażania zmiany
Uczenie się w procesie zmiany
Filmowa lekcja zarządzania zmianą
Podsumowanie
Rozdział 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie
Podsumowanie
Rozdział 7. Innowacyjność drogą do rozwoju firmy
Pięć poziomów zaangażowania pracowników w innowacje
Narzędzia pobudzania kreatywności pracowników
Model naturalnego planowania D. Allena
Podsumowanie
Rozdział 8. Wartości w organizacji - czyli jak wyjść poza metodę kija i marchewki
Misja i wartości Akademii Rozwoju Kompetencji
Podsumowanie
Rozdział 9. Efektywność w życiu organizacyjnym - jak ukierunkować zaangażowanie pracowników?
Koło zlecania zadań - zarządzanie realizacją zadań
Delegowanie zadań i celów
Wskazówki do delegowania zadań
Monitorowanie realizacji zadań
Wspieranie i korygowanie działań pracowników
Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników?
Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania
Motywowanie budujące zaangażowanie pracowników
Grywalizacja w zwiększaniu efektywności
Podsumowanie
Rozdział 10. Praca zespołowa jako budowanie zaangażowania pracowników
Lider inteligentny emocjonalnie
Umiejętności lidera a inteligencja emocjonalna
Przywództwo piątego stopnia według Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna
Rywalizacja? Współpraca? Jak zachować równowagę w zespole?
Efektywny i nieefektywny zespół
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na cel
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na relacje
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej według Patricka Lencioniego
Przezwyciężanie dysfunkcji zespołu
Indywidualne strategie motywacyjne - drivery według analizy transakcyjnej
Pro Team Tools - checklista obszarów do budowania zespołów Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Podsumowanie
Rozdział 11. Organizacja w przyszłości - czym jest rozwój organizacji?
Jak funkcjonują systemy?
Istota podejścia systemowego
Czym jest rozwój organizacji w ujęciu systemowym?
Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Wybrane metody organizacyjnego uczenia się
Kim jest menedżer lub konsultant rozwoju organizacyjnego?
Pro Org Tools - od przeglądu organizacji do jej rozwoju
Rozwój organizacji według Adizesa
Podsumowanie
Rozdział 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji
Myślenie właściciela kontra myślenie przedsiębiorcy
Typy postaw pracowniczych ze względu na zaangażowanie - na poważnie i na wesoło
Niewidzialne przyczyny upadku firm
Syndromy starzenia się organizacji według Adizesa
Ku przestrodze: jak pracownicy omijają firmowe wskaźniki?
Podsumowanie
Rozdział 13. Lekcje trwające całe życie - uczenie się organizacji, szkolenia i budowanie zaangażowania
Refleksyjna praktyka - lessons learned
Postępowanie w przypadku potknięć i błędów pracownika
Szkolenia i inne formy rozwoju w organizacji
Nastawienie uczestników do programów rozwojowych
Najczęściej popełniane błędy ograniczające zaangażowanie uczestników programów rozwojowych
Perspektywa firmy organizującej programy rozwojowe
Jak współpracować z firmą doradczo-szkoleniową?
Blended learning
Podsumowanie
Zakończenie
Dodatek. Spojrzenie na zespoły samozarządzające się z perspektywy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 193-200.
Książka jest pierwszą na polskim rynku publikacją łączącą tematykę coachingu z nowoczesnym doradztwem zawodowym. Przedstawione w niej zostały zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty coachingu kariery. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom takim jak:
- specyfika działań składających się na coaching kariery,
- specyfika działań składających się na coaching kariery,
- współczesne podejście do zagadnień kariery zawodowej i obecne modele kariery,
- pojęcie "zatrudnialności" oraz budowanie marki osobistej (personal branding),
- coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami,
- charakterystyka narzędzi coachingu kariery,
- elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych,
- praca z różnymi pokoleniami oraz z wybranymi grupami klientów, w tym m.in. z osobami niepełnosprawnymi.
Publikację uzupełniają liczne i zróżnicowane studia przypadków oraz wybrane narzędzia przydatne w coachingu kariery.
Zainteresuje ona zarówno profesjonalnych coachów, jak i menedżerów, kadrę zarządzającą firm, pracowników działów HR, doradców zawodowych, trenerów i konsultantów zarządzania. Będzie też cennym źródłem wiedzy dla pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z zarządzaniem, psychologią oraz pedagogiką.
SPIS TREŚCI
O autorce
Wstęp
Rozdział 1. Coaching kariery - próba charakterystyki pojęcia
Czym jest coaching
Coach - człowiek, który pyta
Rodzaje coachingu
Specyfika coachingu kariery
Rozdział 2. Kariera zawodowa - centralne pojęcie coachingu kariery
Kilka uwag terminologicznych
Dawne a obecne podejście do zagadnień kariery zawodowej
Modele współczesnych karier
*Kariera proteuszowa
*Kariera bez granic
*Kariera kalejdoskopowa
Kariery zawodowe w praktyce
Rozdział 3. Zatrudnialność (employability) oraz budowanie marki osobistej (personal branding) - ważne pojęcia współczesnego rynku pracy
Istota zatrudnialności (employability)
Istota zatrudnialności (employability)
Istota budowania marki osobistej (personal branding)
Cechy silnej marki osobistej
Budowanie marki osobistej (personal branding) a budowanie marki pracodawcy (employer branding)
Rozdział 4. Doradztwo (poradnictwo) zawodowe a coaching kariery
Doradztwo czy poradnictwo zawodowe?
Preorientacja, orientacja i reorientacja zawodowa
Praca z dziećmi i młodzieżą jako zadanie doradcy zawodowego
*Budowanie zainteresowań w wieku przedszkolnym
*Poradnictwo zawodowe w niższych klasach szkoły podstawowej
*Poradnictwo zawodowe w wyższych klasach szkoły podstawowej
*Poradnictwo zawodowe w szkołach ponadpodstawowych
Praca z osobami dorosłymi - w stronę coachingu kariery
Rozdział 5. Przedstawiciele różnych pokoleń jako klienci coacha kariery
Pięć pokoleń na współczesnym rynku pracy
Przynależność generacyjna jako czynnik różnicujący podejście do kariery zawodowej
Praca z klientami różnych pokoleń - niektóre wyzwania
*Klienci pokolenia baby boomers (BB)
*Klienci pokolenia X
*Klienci pokolenia Y
*Klienci pokolenia Z (C)
Rozdział 6. Elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych
Kształtowanie ścieżek kariery we współczesnych organizacjach
Wielokierunkowość rozwoju pracowników
Różnicowanie ścieżek kariery w organizacji
Rozmowa jako podstawa wspierania pracowników organizacji
Coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami
Rozdział 7. Podstawowe narzędzia pracy coacha kariery
Pytania jako główne narzędzie coachingowe
Aktywne słuchanie
Model GROW
Koło życia
Rozdział 8. Praca z wybranymi grupami klientów
Coaching w Akademickich Biurach Karier (ABK)
Coaching jako element programów outplacementowych
*Kilka uwag terminologicznych
*Wędka, ryba czy umiejętności wędkarza?
*Etapy outplacementowego coachingu kariery
Praca z osobami niepełnosprawnymi
*Aktywność zawodowa a rehabilitacja osób niepełnosprawnych
*Rozwój osób niepełnosprawnych w środowisku zawodowym
*Coachingowe formy wspierania osób niepełnosprawnych
STUDIA PRZYPADKÓW
SERIA I. Katarzyna Pieciul
1. Wybór kierunku studiów
2. Długie dojrzewanie do samodzielności
3. Kryzys wieku średniego (?)
4. Jak zmienić kierunek kariery?
5. Dyrektor finansowy czy restaurator?
6. Niechciana emerytura
SERIA II. Paweł Gniazdowski
1. Zbyszek; 2. Ryszard; 3. Hanna; 4. Beata; 5. Andrzej; 6. Krystyna
Załączniki 1. Wieloaspektowa ocena preferencji zawodowych (WOPZ)
2. Kwestionariusz "Moja kariera"
3. Biuro Karier Politechniki Warszawskiej. Regulamin uczestnictwa i prowadzenia sesji coachingowych
BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kapitał ludzki w mikro i małych przedsiębiorstwach / Dawid Szramowski. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 213 stron : tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia oraz wykaz aktów prawnych na stronach 201-213.
Książka dotyczy problematyki realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie i wybranych uwarunkowań wpływających na jej realizację.
W pierwszej części książki poruszono m.in. problemy dotyczące:
- pozyskiwania personelu (planowania zasobów ludzkich, rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej, charakterystyki procesu selekcyjnego), restrukturyzacji).
- szkolenia i doskonalenia pracowników (przygotowania i przeprowadzenia procesu szkoleniowego, oceny skuteczności oraz efektywności procesów szkoleniowych),
- związków między wynagrodzeniami za pracę a kosztami pracy (zakresu i konsekwencji "klina" podatkowego dla funkcjonowania przedsiębiorstwa),
- procesu restrukturyzacji zatrudnienia (możliwości ograniczenia strat kapitału ludzkiego w trakcie restrukturyzacji).
Podsumowaniem jest rozdział odnoszący się do controllingu personalnego, w którym zaproponowano narzędzia mogące pomóc w określeniu efektywności prowadzenia działań personalnych, z których korzystać można w praktyce, dokonując wyboru odpowiedniego zestawu mierników, w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa.
Druga część książki dotyczy wybranych elementów otoczenia zewnętrznego oddziałujących na postawy pracobiorców. W grupie omawianych uwarunkowań znalazły się:
- przekształcenia na rynku pracy i związane z nimi uelastycznienie zatrudnienia,
- stosunek młodzieży wchodzącej na rynek pracy do elastycznych form zatrudnienia,
- problemy płci na rynku pracy i towarzyszące im stereotypy, a także
- uwarunkowania prawne z zakresu prawa pracy mające w swym zamierzeniu ułatwić godzenie życia zawodowego z rolami rodzicielskimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Zmiany uwarunkowań wykonywania zadań zawodowych jako efekt gospodarki 4.0 skłaniają do refleksji nad charakterem pracy ludzkiej, której rezultaty w dużej mierze zależą od wsparcia technologicznego. Pojawiają się pytania o zasady współpracy urządzeń technologicznych z człowiekiem, której jakość mogą determinować kwestie związane z zakresem wsparcia technologicznego, komunikowaniem się, bezpieczeństwem danych czy zaufaniem w sytuacji podejmowania decyzji. Wykorzystywanie nowych technologii wymusza również adaptację pracowników do nowych zadań. Procesy dostosowawcze wymagają wyposażenia pracowników w nowe umiejętności dzięki szkoleniom, mentoringowi, a także stwarzaniu warunków do uczenia się w miejscu pracy.
W toczącej się w środowisku akademickim i wśród praktyków dyskusji dotyczącej problemów pracy i rynku pracy w gospodarce 4.0 poszukuje się odpowiedzi na następujące pytania:
*Jakie są kierunki zmian w popycie na pracę?
*Jakie są nowe wyzwania w zarządzaniu potencjałem pracy?
*Jakie kompetencje i perspektywy mają poszczególne generacje pracowników na współczesnym rynku pracy?
*Jakie są oczekiwania wobec systemu edukacji i poradnictwa zawodowego?
*Jakie zadania stoją przed polityką społeczną w gospodarce 4.0?
W niniejszym zbiorze prezentujemy przemyślenia i wyniki badań zmierzające do znalezienia odpowiedzi na te pytania. - [Od Redaktorów]
SPIS TREŚCI
Od Redaktorów
CZĘŚĆ I. KIERUNKI ZMIAN W POPYCIE NA PRACĘ
Leszek Kucharski, Eugeniusz Kwiatkowski
Odpływy z zatrudnienia w przekroju zawodów i sekcji PKD w Polsce w latach 2015-2018
Anna Grześ
Zmiany w popycie na pracę w wybranych sekcjach PKD w Polsce w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej
Agata Matuszewska-Kubicz
Prognozowane kompetencje przyszłości na rynku pracy a oczekiwania pracodawców - na przykładzie branży IT w woj. łódzkim
Magdalena Wysocka
Wpływ technologii cyfrowych na miejsca pracy w przedsiębiorstwach
Stanisław Kaczyński
Uwarunkowania i konsekwencje gospodarki 4.0
Maciej Cesarski
Współczesne migracje osiedleńcze, zamieszkiwanie a przyszłość "pracy" zagadnienia globalne
Barbara Cieślińska
Zawody nowe i stare w hierarchii społecznego prestiżu
CZĘŚĆ II
ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM PRACY - NOWE WYZWANIA
Józef Frąś, Clemens Wagener
Kluczowe kompetencje lidera organizacji w dobie przemysłu 4.0
Joanna M. Moczydłowska
Kompetencje menedżerów w przemyśle 4.0. Wyniki badań jakościowych
Kamil Zawadzki
Pozytywne zarządzanie zasobami ludzkimi w erze gospodarki 4.0
Urszula Widelska
Relacje z pracownikami w przedsiębiorstwie innowacyjnym z perspektywy menedżerów najwyższego szczebla
Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska
Diagnoza sprawiedliwości wynagradzania w Polsce - implikacje w warunkach gospodarki 4.0
Przemysław Majewski
Pracownicy tymczasowi a parametry jakościowe procesu produkcji na przykładzie przedsiębiorstw z branży przemysłowej
Magdalena Byczkowska
Wpływ BIZ na rynek pracy państwa przyjmującego - korzyści i zagrożenia
Ewa Flaszyńska
Rejestrowane bezrobocie - ukryte rezerwy siły roboczej?
CZĘŚĆ III
GENERACJE PRACOWNIKÓW NA RYNKU PRACY
Magdalena Knapińska
Freelancer czy prekariusz - perspektywy pokolenia milenium na nowoczesnym rynku pracy
Joanna Gajda
Pokolenie Z na rynku pracy w dobie czwartej rewolucji przemysłowej
Karolina Krzykowska
Zarządzanie generacjami pracowników - kompetencje i motywowanie w gospodarce 4.0
Agata Zagórowska
Analiza deklarowanej aktywności zawodowej podczas studiów. Synteza wyników badań empirycznych
CZĘŚĆ IV
WYZWANIA WOBEC SYSTEMU EDUKACJI I PORADNICTWA ZAWODOWEGO
Urszula Jeruszka
Rola edukacji w miejscu pracy w rozwoju kompetencji wymaganych w przedsiębiorstwach
Aleksandra Dudek
Diagnoza oczekiwań studentów wobec uczelni. Synteza wyników badań empirycznych
Dominika Malchar-Michalska
Diagnoza motywów wyboru studiów przez studentów. Synteza wyników badań empirycznych
Adam Miara
Wyzwania wobec systemu edukacji w kontekście inteligentnych specjalizacji województwa podlaskiego
Michał Bąkowski
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej nauczycieli
Monika Maksim
Kompleksowe centra poradnictwa dla młodzieży - doświadczenia niemieckie w zakresie wspierania młodych w przechodzeniu ze szkoły na rynek pracy
Monika Wojdyło
Realizacja założeń pozytywnego modelu doradztwa zawodowego SELF wśród uczniów szkół zawodowych
Anna Majzel
Kompetencje pracowników na współczesnym rynku pracy - wybrane problemy
CZĘŚĆ V
GOSPODARKA 4.0 Z PERSPEKTYWY POLITYKI SPOŁECZNEJ
Lucjan Miś
Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy socjalnej i zawodach pomocowych
Tadeusz Kowalewski
Gospodarka 4.0 - wyzwanie dla systemu usług społecznych
Elżbieta Bojanowska
Ryzyko niesamodzielności jednostek z perspektywy służb społecznych
Justyna Przybylska
Pojęcie i kryteria zasługiwalności
Hubert Ostapowicz
Projekty społeczne jako wyzwanie dla samorządu gminnego w kontekście gospodarki 4.0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 267, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej