Kadry
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(67)
Forma i typ
Książki
(67)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(13)
nieokreślona
(12)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(14)
Czytelnia dla Dorosłych
(44)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(1)
Autor
Armstrong Michael (1928- )
(4)
Ludwiczyński Antoni
(3)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(3)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(2)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Hędrzak Anna
(2)
Lanz Karen
(2)
Lewicka Dagmara
(2)
Malinowski Piotr
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Rostkowski Tomasz (nauki ekonomiczne)
(2)
Rusiński Michał
(2)
Ścibiorek Zbigniew (1949- )
(2)
Albigowski Marek
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Armstrong Michael
(1)
Austen Agata
(1)
Bajor Roman
(1)
Batko Barbara
(1)
Beckhard Richard
(1)
Bełżecka Hanna
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielecka Elżbieta (pedagog)
(1)
Bieryło Marta
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bogdalski Piotr
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Bokszczanin Izolda
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowska Elżbieta (1988- )
(1)
Boćwińska-Kiluk Beata
(1)
Brzeziński Michał (politolog)
(1)
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Buchelt-Nawara Beata (1974- )
(1)
Celejewski Bartosz
(1)
Chester Eric
(1)
Chrostowska Bożena
(1)
Ciborowski Leopold (1944- )
(1)
Cooper Cary L. (1940- )
(1)
Cox Charles
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Dale Margaret
(1)
Danilewicz Dariusz (nauki ekonomiczne)
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Dankowska Anna
(1)
Drabarek Emma
(1)
Drela Karolina
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dudek Justyna
(1)
Dziubińska Amanda
(1)
Edwarczyk Bartosz Sebastian
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Egeman Marian E
(1)
Filipiak Dominik
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Frasunkiewicz Dorota
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Gaczek Piotr
(1)
Garczarek Urszula
(1)
Gałuszko Konrad
(1)
Goldsmith Marshhall
(1)
Goździewska-Nowicka Agnieszka
(1)
Grensing Lin
(1)
Grzesik Wiesław
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Górska Anna (ekonomia)
(1)
Gąsior Marcin (organizacja i zarządzanie)
(1)
Głowacki Robert
(1)
Hesselbein Frances
(1)
Itrich-Drabarek Jolanta
(1)
Jachowicz Stanisław
(1)
Janiszewski Adam
(1)
Janowicz Joanna (1977- )
(1)
Jaroszewska Agnieszka
(1)
Jęczarek Mateusz
(1)
Kamczycka Barbara
(1)
Kamińska Joanna
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karpiuk Mirosław
(1)
Karwiński Marcin
(1)
Kawalec Magdalena
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kieżun Witold (1922- )
(1)
Kocoń Paweł
(1)
Kolman Romuald (1922-2016)
(1)
Konczewska Anna
(1)
Kopczewski Marian
(1)
Kopycińska Danuta
(1)
Kornberger-Sokołowska Elżbieta
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kowalik Wojciech
(1)
Kowalska-Goś Dorota
(1)
Kozłowska Antonina
(1)
Kołodziejski Janusz (socjolog)
(1)
Kościńska Elżbieta
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Krol Henryk
(1)
Krupa Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(2)
Ekonomiści
(1)
Handlowcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1514)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Kadry
(-)
Rodzina
(1122)
Powieść młodzieżowa polska
(991)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(866)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(534)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(502)
Wojsko
(485)
Tajemnica
(479)
Powieść niemiecka
(478)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(453)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(375)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(368)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(311)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(309)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(264)
Policjanci
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Zabójstwo
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Wsie
(203)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Wybory życiowe
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(178)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziennikarze
(171)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(162)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
2001-0
(3)
1900-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Niemcy
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Praca zbiorowa
(6)
Podręczniki
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Poradnik
(4)
Poradniki
(4)
Podręcznik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Stan badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(21)
Praca, kariera, pieniądze
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; t. 97)
Bibliografia s.149-[156].
Wśród wielu aspektów zarządzania bibliotekami ważne miejsce zajmuje problematyka zarządzania zasobami ludzkimi tych organizacji.Wiedzy z tego zakresu poszukują szczególnie osoby na stanowiskach kierowniczych, które w codziennej pracy muszą rozwiązywać wiele skomplikowanych sytuacji wynikających z zarządzania ludźmi. (...).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Magazyn Wypożyczalni dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: praca zbiorowa oraz nazwy red.
Bibliografia przy referatach.
-"Minęło niewiele ponad sto lat, kiedy Frederick Winslow Taylor (1856-1915) wycofał się z czynnego życia zawodowego (1901) i poświecił wyłącznie upowszechnianiu opracowanych przez siebie naukowych podstaw zarządzania przedsiębiorstwem. Osobiste doświadczenia zdobyte w ciągu kilkunastu lat pracy w przemyśle - na stanowiskach: ślusarza, majstra, dyrektora technicznego i dyrektora generalnego - wykorzystywał nie tylko, jako inżynier (od 1884)2, przy doskonaleniu rozwiązań technicznych, lecz także przy doskonaleniu procedur pracy w zakładach produkcyjnych. Rozwiązania te po raz pierwszy były oparte na dokładnie udokumentowanych analizach przebiegów pracy, ukierunkowanych na eliminowanie zbędnych czynności i ustaleniu norm rzeczywistych obciążeń wynikających z pomiarów chronometrycznych i akordu progresywnego. Nie oznacza to jednak, że zarządzanie, jako takie, nie istniało wcześniej.
-W oparciu o udokumentowane odkrycia archeologiczne można stwierdzić, że od zarania towarzyszyły one człowiekowi. Dowodami mogą być sceny sytuacyjne, wyrażane licznymi malowidłami jaskiniowymi i znakami ikonograficznymi pochodzącymi z ponad 30-40 tysięcy lat." - [Fragment Wstępu]
Zawiera:
Wstęp
SESJA I
SPRAWNOŚĆ W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI PUBLICZNYMI
*Czy organizacje publiczne o wysokim stopniu zhierarchizowania mogą być bardziej sprawnie zarządzane? (Lisiecka Krystyna)
*Kierunki doskonalenia zarządzania jakością w administracji publicznej - CAF a TQM. (Skrzypek Elżbieta)
*Efektywność i jej pomiar w ocenie zarządzających w organizacjach świadczących usługi zdrowotne i pomocy społecznej. (Frączkiewicz-Wronka Aldona, Austen Agata)
*Zarządzanie energią w gospodarce. (Kolman Romuald)
*Human capital development in public sector. (Mráčková Eva)
*Trzy rodzaje efektywności w ocenie sprawności państwa. (Sułek Mirosław)
*Kontrowersje w określaniu celów i metod działania w zarządzaniu bezpieczeństwem na przykładzie Policji pomorskiej w latach 2007-2009. (Tatarczuk Cezary)
*Wybrane aspekty jakości działań profilaktycznych w kontekście poprawy stanu bezpieczeństwa publicznego. (Głowacki Robert)
*Współpraca międzynarodowa j ednostek samorządu terytorialnego jako sposób zwiększania sprawności oraz efektywności wykonywania zadań publicznych. (Karpiuk Mirosław)
*Prakseologia a zarządzanie organizacjami strukturalnie zhierarchizowanymi. (Orzechowski Kazimierz)
*News and strategie effects of selected cost optimizing methods. (Morong Stanislav)
*Jakość informacji elementem skutecznego zarządzania organizacją w opinii jej menadżerów - wnioski z badań. (Kopczewski Marian)
*Kryzysowe public relations w zarządzaniu publicznym. (Kocoń Paweł)
*Rekrutacja jako instrument kreowania polityki kadrowej w Policji. (Kowalska-Goś Dorota)
*Etyka urzędnicza w administracj i publicznej. (Frasunkiewicz Dorota)
*Obsługa klientów w sektorze administracji publicznej - aspekty marketingu relacyjnego w urzędach. (Widelska Urszula)
*Wdrażanie systemu zarządzania jakością a poprawa jakości usług sektora publicznego. (Zarębska Joanna)
*Efektywność działań marketingowych w organizacjach sektora publicznego. (Trzaska Barbara)
*Prakseologiczny wymiar zarządzania informacją w organizacjach sektora publicznego. (Batko Barbara)
*Sprawność a jakość w zarządzaniu organizacjami publicznymi - funkcjonującymi na rzecz bezpieczeństwa obywateli. (Lisiecki Marek)
*Ludwig von Mises - prekursor prakseologicznego podejścia w zarządzaniu. (Płaczek Janusz, Kawalec Magdalena)
*Sposoby poprawy efektywności działalności innowacyjnej organizacji publicznych. (Ćwiertniak Ryszard)
*Rekrutacja i selekcja w organizacji publicznej z perspektywy Sił Zbrojnych RP. (Talak Emilia)
*Zagrożenia w organizacjach o strukturach silnie zhierarchizowanych. (Świeboda Halina)
SESJA II
PATOLOGIE ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI PUBLICZNYMI
*Patologie w administracji publicznej w świetle kontroli NIK. (Bogdanienko Jerzy, Kłopotek Anna)
*Mobbing jako przykład patologii w organizacjach. (Kołodziejski Janusz)
*Some aspects ofthe socio - pathologies in the Armed forces of the Slovak republic. (Petrufova Maria, Nekoranec Jaroslav)
*Polaryzacja uchybień w zarządzaniu organizacją publiczną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. (Teska Jarosław)
*Wybrane elementy polemologiczne wskazane do propagowania w środowiskach edukacyjnych współczesnych organizacji publicznych. (Ciborowski Leopold)
*Nieprzystosowanie społeczne jako nieprawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie. (Wołejszo Agnieszka)
*Ograniczenia kierowania zespołem projektowym organizacji zhierarchizowanej. {Malinowski Piotr)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.95/.96 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 255-269, netogr. s. 269.
- Obecnie o konkurencyjności przedsiębiorstw decyduje zatrudniony w nich kapitał ludzki. Jednocześnie, pracownicy pokolenia Y, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, oczekują od pracodawców możliwości rozwoju zawodowego, dobrej atmosfery w pracy oraz partycypowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Gdy te warunki nie są spełnione, pracownicy nie mają problemu z odejściem z pracy i podjęciem nowych wyzwań. To sprawia, że firmy coraz częściej muszą umiejętnie kreować własny wizerunek jako pracodawcy z wyboru według koncepcji employerbrandingu. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsze działania Public Relations nie przynoszą efektu, gdy byli pracownicy będą mieć o firmie negatywną opinię. Zachowania patologiczne w organizacji, takie jak dyskryminacja czy mobbing mogą skutecznie odstraszyć każdego przyszłego pracownika.
- W prezentowanej publikacji autorzy analizują poszczególne zjawiska patologiczne w organizacjach, opierając się na literaturze światowej, badaniach empirycznych i przykładach polskich przedsiębiorstw. Badają rolę funkcji personalnej w zapobieganiu patologiom oraz wyciągają wnioski dotyczące praktyk służących ograniczaniu tego zjawiska.
- Zawiera:
- Rozdz. 1, Rola funkcji personalnej w zapobieganiu dysfunkcjom i patologiom / Dagmara Lewicka
- Rozdz. 2, Zjawisko mobbingu
- 2.1, Pojęcie mobbingu / Marzena Staszkiewicz
- Kryteria i rodzaje mobbingu
- Czynniki sprzyjajace mobbingowi
- Konsekwencje mobbingu
- 2.2, Mobbing w swietle badań empirycznych / Dagmara Lewicka
- Opis badanej populacji ankietą zamieszczoną w internecie
- Skala i działania mobbingowe
- Sylwetka mobbera
- Cechy organizacji i jej otoczenia sprzyjające mobbingowi oraz konsekwencje mobbingu
- Wnioski dotyczące obszaru mobbingu
- 2.3, Mobbing w stosunkach pracy z perspektywy prawa / Agnieszka Zielińska
- Rozdz. 3, Dyskryminacja w zatrudnieniu
- 3.1, Zjawisko dyskryminacji w organizacjach / Dagmara Lewicka, Dominika Mentel, Justyna Michniak
- Dyskryminacja i jej rodzaje
- Skala dyskryminacji na świecie
- Dyskryminacja w Polsce
- 3.2, Dyskryminacja w świetle badań empirycznych / Dagmara Lewicka, Justyna Michniak
- Skala dyskryminacji
- Ocena aspektów działalności przedsiebiorstw zwiazanych z problematyką dyskryminacji
- Wnioski dotyczace obszaru dyskryminacji
- 3.3, Zakaz dyskryminacji pracowników w świetle prawa polskiego / Agnieszka Zielińska
- Zasada równego traktowania pracowników i zakaz dyskryminacji - stan prawny
- Roszczenia pracownika, który stał się ofiarą dyskryminacji
- Zakaz dyskryminacji w świetle orzecznictwa
- Praktyka dochodzenia roszczeń powstałych w związku z dyskryminacją w postępowaniu sądowym
- Wnioski
- Rozdz. 4, Uwarunkowania, skala i rodzaje zachowań nieetycznych
- 4.1, Zachowania nieetyczne podczas wykonywania pracy / Wojciech Kowalik, Justyna Michniak
- Kłamstwo
- Kradzież
- Obniżanie wydajności pracy
- Sabotaż (celowe niszczenie)
- Działanie na niekorzyść innych pracowników (donoszenie)
- 4.2, Zachowania nieetyczne w swietle badań empirycznych / Dagmara Lewicka
- Częstotliwość zachowań nieetycznych i ocena ich szkodliwości
- Charakterystyka ofiary oszustwa
- Charakterystyka oszustwa
- Wielkość przedsiębiorstwa a działania dysfunkcyjne i nieetyczne
- Zachowania nieetyczne jako działania odwetowe ofiar mobbingu i dyskryminacji
- Wnioski dotyczące obszaru zachowań nieetycznych
- Rozdz. 5, Nieprawidłowości w obszarze polityki personalnej / Dagmara Lewicka
- 5.1, Nieprawidłowości w zakresie stosowanych praktyk personalnych
- Selekcja pracowników
- Proces adaptacji
- Polityka rozwoju
- 5.2, Rezultaty badań dotyczących nieprawidłowości w obszarze praktyk personalnych
- Nieprawidłowości doboru, zwalniania pracowników oraz oceny pracowniczej w świetle badan empirycznych
- Wpływ dysfunkcji w zakresie stosowanych praktyk personalnych na zachowania pracowników
- Wnioski wynikające z analizy badanego obszaru
- Rozdz. 6, Opis przypadków nieprawidłowości w organizacjach / Dagmara Lewicka, Justyna Michniak
- 6.1, Nieprawidłowości w szpitalu
- 6.2, Podwójne normy w banku
- 6.3, Przypadki mobbingu w przedsiebiorstwach sektora MŚP
- Tło sytuacji w MŚP
- Firma świadcząca usługi gastronomiczno-hotelowe
- Firma produkcyjno-handlowo-usługowa
- Firma odzieżowa
- 6.4, Mobbing w firmie farmaceutycznej
- 6.5, Nieprawidłowości w liniach lotniczych
- 6.6, Mobbing i dyskryminacja w szkole wyższej
- Rozdz. 7, Zapobieganie patologiom i dysfunkcjom
- 7.1, Kodeksy etyczne / Justyna Michniak
- ING Bank Śląski
- Polski Koncern Naftowy Orlen SA
- Tchibo
- Grupa Kapitałowa Lotos
- Grupa Kapitałowa Comarch
- Analiza kodeksów etycznych
- 7.2, Zapobieganie mobbingowi / Justyna Michniak
- 7.3, Profilaktyka dyskryminacji / Dagmara Lewicka, Justyna Michniak
- Profilaktyka deskryminacji w Unii Europejskiej
- Zapobieganie dyskryminacji w Polsce
- Zapobieganie dyskryminacji na poziomie przedsiebiorstwa
- 7.4, Satysfakcja, zaangażowamie, zaufanie - niezbędne atrybuty środowiska pracy / Dagmara Lewicka
- Satysfakcja z pracy
- Istota zaangażowania organizacyjnego
- Budowanie zaufania organizacyjnego
- Związki między badanymi konstruktami
- 7.5, Strategia i polityka personalna zorientowane na budowanie wysokiej jakości środowiska pracy / Dagmara Lewicka
- 7.6, Skala i obszary działań organizacji dbającej o środowisko pracy wolne od dysfunkcji / Dagmara Lewicka, Justyna Michniak
- Zakończenie / Dagmara Lewicka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR)
Bibliografia na stronach 335-345. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych]
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005.95/.96 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider i zespół / Piotr Malinowski ; Akademia Obrony Narodowej. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej, 2012. - 147 stron : schematy, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 137-141. Indeksy.
Oddawana do rąk czytelników publikacja ma na celu uzupełnienie dostrzeżonej luki i odświeżenie spojrzenia na wybrane aspekty funkcjonowania zespołu z perspektywy jednostki, która choć czasami posiada władzę, aby efektywnie realizować cele zespołu, buduje w nim relacje oparte na innych podstawach i założeniach.
Opracowanie, którego dodatkowym celem było uporządkowanie i przybliżenie poglądów na funkcjonowanie różnorodnych zespołów, podzielone na cztery rozdziały, odnosi się do dwóch zasadniczych aspektów. Pierwszym jest działanie osoby, specjalnie ze względu na charakter pełnionej roli nazwanej kierownikiem - liderem i związane z tym podejścia i teoretyczne koncepcje. Drugim natomiast praktyczne funkcjonowanie zespołów, szczególnie zadaniowych, których prze znaczeniem jest zwykle realizowanie unikatowych i cennych, nie tylko finansowo, przedsięwzięć i pomysłów.
Poszczególne fragmenty dotyczą zagranicznych i rodzimych prac teoretycznych, które tworzą teorię przywództwa w zespole, próby ujednolicenia klasyfikacji zespołów, przedstawienia specyfiki i ich szczególnych cech oraz wskazania znaczenia i podstaw funkcjonowania w organizacji. Kontekst działania kierownika - lidera, choć przewija się w całej publikacji, w połączeniu z wybranymi aspektami kształtującymi efektywność zespołu, został zawarty w ostatnim fragmencie publikacji. Całość uzupełnił zestaw załączników przygotowanych z myślą o usystematyzowaniu wiedzy o działaniu zespołu i jego lidera. - [ze Wstępu]
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Kierownik czy przywódca
1.1. Przewodzenie w zespole
1.1.1. Ogólny rys teorii przewodzenia w zespole
1.1.2. Dorobek rodzimych badaczy przywództwa w zespole
1.1.3. Uogólnione aspekty przywództwa w zespole
1.2. Charakterystyka lidera
1.2.1.Ogólne cechy i wyróżniki lidera
1.2.2. Kompetencje typu emocjonalnego
1.2.3. Kompetencje kierownicze
1.2.4.Kompetencje kształtujące relacje w zespole
1.3. Nowoczesny kierownik - lider
1.3.1. Zachowania i zasady postępowania kierownika - lidera
1.3.2. Obszary zadaniowe kierownika - lidera
2. Specyfika zespołu
2.1. Grupa czy zespół
2.1.1. Wyróżniki grupy
2.1.2. Wyznaczniki zespołu
2.2. Charakterystyka zespołu
2.2.1. Różnorodność definicyjna zespołu
2.2.2. Cechy zespołu
2.2.3. Normy zespołowe
2.2.4. Liczebność zespołu
2.2.5. Spójność zespołu
2.2.6. Efekt synergii
2.2.7. Współodpowiedzialność zespołu
2.2.8. Komplementarność umiejętności
2.2.9. Specyfika przywództwa
2.3. Relacje w zespole
2.3.1. Etapy budowania relacji
2.3.2. Monitorowanie i wzmacnianie pozytywnych relacji
3. Zespoły w organizacji
3.1. Zalety zespołów
3.1.1. Korzyści organizacyjne stosowania zespołów
3.1.2. Korzyści społeczne zespołów
3.1.3. Uzasadnienie wprowadzania i tworzenia zespołów
3.2. Zespoły w funkcjonowaniu organizacji
3.2.1. Oddziaływanie czynnika strukturalnego na zespół
3.2.2. Rodzaje zespołów
3.2.3. Dobór specjalistów do zespołu
3.2.4. Ustalanie celów zespołu
3.2.5. Kształt struktury wewnętrznej zespołu
3.2.6. Kultura zespołów i jej funkcje
3.2.7. Upełnomocnienie zespołu
3.2.8. Ocena funkcjonowania zespołu
4. Funkcjonowanie lidera w zespole
4.1. Rozwój zespołu
4.1.1. Rozwój podczas budowania zespołu
4.1.2. Rozwój w trakcie kształcenia zespołu
4.1.3. Ocena kształcenia zespołu
4.1.4. Rozwój przez coaching zespołu
4.2. Komunikacja w zespole
4.2.1. Elementy składowe i płaszczyzny komunikacji
4.2.2. Aspekty efektywności komunikacji
4.3. Motywowanie do pracy i współpracy
4.3.1. Zespół jako motywujące środowisko
4.3.2. Zespołowy system motywowania
4.4. Organizowanie spotkań i narad
4.4.1. Spotkania znaczącą, formą komunikacji w zespole
4.4.2. Podstawy efektywności spotkań
4.5. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
4.5.1. Rozwiązywanie problemów
4.5.2. Decyzje w zespole
4.6. Rozwiązywanie konfliktów
ZAKOŃCZENIE
ZAŁĄCZNIKI
LITERATURA
INDEKS OSOBOWY
INDEKS RZECZOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników / Joanna Moczydłowska. - Warszawa : Difin, 2008. - 292, [2] strony : rysunki, tabele ; 23 cm.
Bibliografa na stronach 277-290.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Na okł. podtyt.: wtajemniczenie w trzech krokach : niedoceniane przedmioty obowiązkowe, elementy psychologii szefa, manowce zarządzania.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.95/.96 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Brak informacji o dostępności: sygn. 33 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Bibliogr. s. 296-302.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2. uzupełnione i uaktualnione. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. - 357 stron : ilustracje, schematy, tabele ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 341-347. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.33 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wydanie 4. zaktualizowane i rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 658 stron : ilustracje, schematy, tabele ; 25 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 637-646 i przy rozdziałach. Indeks.
W czwartym, zaktualizowanym i rozszerzonym, wydaniu książki, która w sposób kompleksowy ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiono:
- istotę i ewolucję zarządzania kadrami,
- podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach,
- zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy,
- kształtowanie, racjonalizację i restrukturyzację zatrudnienia,
- adaptację społeczno-zawodową ludzi w organizacji,
- motywowanie, systemy wynagradzania i zasady ich budowy,
- wymiarowanie pracy i ocenę pracowników,
- kulturę i etykę organizacji w kontekście ZZL,
- najważniejsze wyzwania ZZL mające w dużym stopniu charakter zewnętrzny.
Autorowi udało się pogodzić szerokie i dogłębne ujęcie tematu z przystępną formą oraz klarownością wywodu - przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem publikacji jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL.
Publikacja jest przeznaczona dla zarządzających organizacjami, menedżerów i specjalistów personalnych, konsultantów, pracowników naukowych, studentów i słuchaczy wydziałów zarządzania i ekonomii na studiach trzeciego, drugiego i pierwszego stopnia, a także dla innych osób zainteresowanych tematyką ZZL.
SPIS TREŚCI
O autorze
Wprowadzenie
Rozdział 1. Istota i ewolucja zarządzania kadrami
1.1. Kłopotliwa terminologia, ważkie różnice
1.2. Starożytny rodowód, wojskowe inspiracje
1.3. Model tradycyjny w cywilnych organizacjach
1.4. Administrowanie zatrudnieniem
1.5. Personnel Management (PM)
1.6. Human Resource(s) Management (HRM)
1.7. Analogie i różnice pomiędzy PM a HRM
1.8. Zarządzanie potencjałem społecznym i IRM
1.9. Zarządzanie kapitałem ludzkim i intelektualnym
1.10. Ewolucja zarządzania kadrami w Polsce
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 2. ZZL w systemie zarządzania organizacją
2.1. Związki ZZL z systemem zarządzania organizacją i zarządzaniem strategicznym
2.2. Podmioty ZZL i podział ról między nimi
2.3. Organizacja pionu HR
2.4. Kompetencje menedżera HR
2.5. Funkcje ZZL
2.6. Jakość wypełniania funkcji ZZL w przedsiębiorstwach z "Listy 500"
2.7. ZZL w małych oraz średnich przedsiębiorstwach (MŚP)
2.8. ZZL w sektorze publicznym
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 3. Kompetencje i rozwoj zawodowy
3.1. Różne rozumienie kompetencji
3.2. Projektowanie kompetencji - determinanty i dylematy decyzyjne
3.3. Kompetencje naczelnego kierownictwa w sektorze publicznym
3.4. Kompetencje kierowników najwyższego szczebla w przedsiębiorstwach
3.5. Kompetencje nauczycieli akademickich
3.6. Kompetencje i ścieżki rozwoju menedżerów średniego szczebla w sektorze przedsiębiorstw
3.7. Kompetencje kierowników I linii
3.8. Kompetencje mistrzów i brygadzistów
3.9. Kompetencje specjalistów, koordynatorów i głównych specjalistów
3.10. Kompetencje pracowników merytoryczno - wykonawczych
3.11. Kompetencje pracowników operacyjnych
3.12. Zarządzanie talentami
3.13. Formy rozwoju zawodowego
3.14. Awanse i polityka awansowa
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 4. Kształtowanie zatrudnienia
4.1. Zatrudnieni, pracujący, aktywni zawodowo, szara strefa
4.2. Formy zatrudnienia
4.3. Umowy o pracę
4.4. Czynniki wpływające na liczbę pracowników i strukturę zatrudnienia
4.5. Planowanie zatrudnienia
4.6. Rekrutacja i dobór kadr
4.7. Adaptacja społeczno-zawodowa
4.8. Racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia
4.9. Zwolnienia pracowników
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 5. Motywowanie
5.1. Istota motywowania
5.2. Motywowanie a motywacja
5.3. Motywowanie czy manipulowanie?
5.4. Motywacja a satysfakcja
5.5. Ewolucja motywowania
5.6. Systemy motywacyjne
5.7. Motywatory materialne i niematerialne
5.8. Motywatory pozytywne i negatywne
5.9. Motywatory krótkookresowe i odroczone w czasie
5.10. Polityka motywacyjna
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 6. Wynagradzanie
6.1. Kłopotliwa definicja i nadmiar pojęć
6.2. Zasady wynagradzania - regulacje kodeksowe
6.3. Płaca godziwa według Europejskiej Karty Społecznej
6.4. Zasady wynagradzania według teorii i dobrej praktyki
6.5. System wynagradzania i jego struktura
6.6. Formy płac
6.7. System taryfowy
6.8. Premiowanie i nagradzanie
6.9. Kafeterie
6.10. Polityka płac w organizacji
6.11. Wybrane dylematy dotyczące polityki płac
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 7. Wymiarowanie pracy i ocena pracownikow
7.1. Istota i sens wymiarowania pracy
7.2. Wartościowanie pracy
7.3. Normowanie i wymiarowanie ilości pracy
7.4. Jak zmniejszać indywidualne różnice w wydajności pracy?
7.5. Jak zmniejszać asynchronizację pracy?
7.6. Efektywność pracy
7.7. Koszty pracy
7.8. Ocena pracy, pracowników, ich potencjału oraz kapitału ludzkiego
Tematy do przemyślenia lub dyskusji
Rekomendowana literatura uzupełniająca
Rozdział 8. Kultura i etyka organizacji
8.1. Katastrofa chemiczna w Bhopalu - studium przypadku
8.2. Definicje kultury organizacji
8.3. Poziomy kultury organizacji
8.4. Typy kultur
8.5. Kształtowanie kultury organizacji
8.6. Zarządzanie międzykulturowe
8.7. Etyka - istota, źródła, mity
8.8. Wybrane kwestie etyczne
8.9. Społeczna odpowiedzialność organizacji i kodeksy etyczne
8.10. Gry organizacyjne i zachowania nieetyczne
8.11. Koncepcja sustainability jako paradygmat kulturowy i etyczny
Tematy do przemyślenia lub dyskusji Rekomendowana literatura uzupełniając
Rekomendowana literatura uzupełniając
Rozdział 9. Zamiast zakończenia: wyzwania ZZL z szerszej perspektywy
9.1. Potrzeba kondensacji w mgławicy mikrofirm
9.2. Ograniczenie emigracji zarobkowej i przedwczesnej dezaktywizacji zawodowej
9.3. Wyzwania demograficzne
9.4. Skuteczniejsze budowanie wartości firmy
9.5. Odrobienie starych lekcji
9.6. Reorientacja w kierunku organizacji zarządzanych procesowo i projektowo
9.7. Kurs na TQM i HRTQM
9.8. ZZL a zarządzanie wiedzą i benchmarking
9.9. Ograniczanie nadmiernej rywalizacji na rzecz współpracy
9.10. Szaty dla króla
9.11. Nieodmiennie przemożny wpływ kultury
9.12. ZZL - nauki płynące ze światowego kryzysu
9.13. Inne kryzysy i zagrożenia
9.14. Mniej złości, pychy, demagogii, populizmu, moralizowani
Załącznik. Wyjaśnienie wybranych terminów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi i kapitałem ludzkim
Bibliografia
Spis ilustracji
Spis tabel
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej