Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(44)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje fachowe
(27)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(9)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
nieokreślona
(32)
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(8)
Czytelnia dla Dorosłych
(5)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(3)
Autor
Kańciurzewska Anna
(3)
Bac Aneta
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(2)
Żychowicz Paweł
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bala Joanna
(1)
Białek Kinga
(1)
Bobulska Dominika
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bukowska Anna (fizjoterapeuta)
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria (1948- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drobek-Ziemińska Beata
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Greene Ross W
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gójska Agata
(1)
Górniewicz Ewa (1959- )
(1)
Hull Robert
(1)
Janus Edyta
(1)
Janus Edyta (fizjoterapeuta)
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kajka Natalia
(1)
Karolak Barbara
(1)
Kata Joanna
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kiełbasa Beata
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Klonowska Katarzyna
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Knapp Herschel
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Koniuszewska Marzena
(1)
Kotowska Justyna
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kurbiel Dorota
(1)
Kądziołka Marta
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lutze Izabella
(1)
Mach Cecylia
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Michalska Paulina (psycholog)
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Misiorek Anna
(1)
Mitka Katarzyna
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowotka Agnieszka
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Paczkowska Agnieszka (1980- )
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Piekarska Jolanta (filolog)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Pikała Anna
(1)
Pilch Alicja
(1)
Pokutycki Marek
(1)
Preuss Agata
(1)
Pyrdoł Danuta
(1)
Raczyńska Kamila
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Sasin Magdalena
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Synakiewicz Alina
(1)
Szala Natalia
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Szymanik-Kostrzewska Anna
(1)
Szymona Kinga
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(44)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Dzieci
(4081)
6-8 lat
(2971)
9-13 lat
(2380)
Młodzież
(1903)
0-5 lat
(1667)
Pedagodzy
(44)
14-17 lat
(727)
Szkoły wyższe
(368)
Szkoły średnie
(161)
Szkoły podstawowe
(158)
Rodzice
(144)
Nauczyciele
(90)
Dorośli
(69)
Szkoły ponadgimnazjalne
(50)
Prawnicy
(41)
Psycholodzy
(34)
18+
(33)
Poziom podstawowy
(27)
Logopedzi
(26)
Studenci
(26)
Psychoterapeuci
(25)
Menedżerowie
(21)
Poziom średniozaawansowany
(21)
Pracownicy naukowi
(21)
Urzędnicy
(19)
Bibliotekarze
(18)
Lekarze
(18)
Przedszkola
(18)
Gimnazja
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Klasa 3.
(13)
Sędziowie
(13)
Klasa 1.
(12)
Radcy prawni
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(11)
Adwokaci
(10)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Przedsiębiorcy
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Terapeuci
(10)
Klasa 8.
(9)
Księgowi
(9)
Licea
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Fizjoterapeuci
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Policjanci
(8)
Prokuratorzy
(8)
Klasa 6.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Politycy
(7)
Doradcy podatkowi
(6)
Ekonomiści
(6)
Klasa 7.
(6)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły plastyczne
(6)
9-11 lat
(5)
Animatorzy kultury
(5)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Notariusze
(5)
Specjaliści ds. kadr
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Pracodawcy
(4)
Ratownicy medyczni
(4)
Szkoły specjalne
(4)
5-8 lat
(3)
9-10 lat
(3)
Administracja samorządowa
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chłopcy
(3)
Dziennikarze
(3)
Funkcjonariusze publiczni
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa Dzieci
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 4
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Politolodzy
(3)
Socjolodzy
(3)
Studenci medycyny
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wychowawcy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
m Grupa wiekowa Dzieci
(3)
14-16 lat
(2)
9-13
(2)
Administracja rządowa
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dzieci
(10)
Arteterapia
(5)
Bajkoterapia
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież
(3)
Psychoterapia
(3)
Terapia dydaktyczna
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Biblioterapia
(2)
Choreoterapia
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Filmoterapia
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Leczenie sztuką
(2)
Lęk
(2)
Mutyzm
(2)
Nastolatki
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Teatroterapia
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Śmierć bliskiej osoby
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholowy Zespół Płodowy (FAS)
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberseks
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja leśna
(1)
Edukacja psychologiczna
(1)
Embriopatia poróżyczkowa
(1)
Etanol
(1)
Fonoholizm
(1)
Fotografoterapia
(1)
Gniew
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grafomotoryka
(1)
Grooming
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Koszmary senne
(1)
Książka artystyczna
(1)
Książki
(1)
Las
(1)
Leczenie
(1)
Leki
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marihuana
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metodologia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Modus operandi
(1)
Motywacja
(1)
Mukopolisacharydoza
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Nadużywanie alkoholu
(1)
Nagroda (psychologia)
(1)
Narkotyki
(1)
Nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Monografia
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Bajki terapeutyczne
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń. Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Uzależnienia w DSM-5 i ICD-11 Rozdział 2. Mechanizm powstawania i przebiegu uzależnień Rozdział 3. Uzależnienie od substancji psychoaktywnych 3.1. Alkoholizm (zespół uzależnienia od alkoholu) 3.2. Narkotyki, leki, dopalacze 3.3. Lekomania 3.4. Nikotynizm 3.5. Zaburzenia spowodowane kofeiną Rozdział 4. Uzależnienie od czynności 4.1. Hazard 4.2. Uzależnienia ekranowe 4.2.1. Gry wideo 4.2.2. Uzależnienie od telefonu komórkowego (smartfona) 4.3. Zespół jedzenia nałogowego 4.4. Szkodliwe i nałogowe wykonywanie pracy (pracoholizm) 4.5. Nałogowe uprawianie sportu 4.6. Seksoholizm 4.7. Tanoreksja (szkodliwe opalanie się) 4.8. Zakupoholizm (nałogowe kupowanie) 4.9. Bigoreksja 4.10. Uzależnienie od drugiej osoby 4.11. Nadmierne lub obsesyjno-kompulsywne modyfikowanie ciała
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 613.81/.84 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / redakcja naukowa Aneta Bac. - Wydanie 1. - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 171 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach Indeks.
Zawiera:
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ
1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia / EDYTA JANUS
1.1. Wprowadzenie
1.2. Rys historyczny
1.3. Definiowanie terapii zajęciowej
1.4. Definicja zajęcia
1.5. Zajęcie, zdrowie, dobrostan
1.6. Podejście Person Centered Practice
1.7. Podsumowanie
Piśmiennictwo
2. Modele praktyki w terapii zajęciowej / MARTA KĄDZIOŁKA
2.1. Wprowadzenie
2.2. Przykładowe modele praktyki
2.2.1. Person-Environment-Occupation Model (PEO)
2.2.2. Canadian Model of Occupational Performance - Enggement (CMOP-E)
2.2.3. Model of Human Occupation (MOHO)
2.2.4. Model Kawa
2.3. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
3. Analiza aktywności / URSZULA CHRABOTA
3.1. Wprowadzenie
3.2. Znaczenie i cele analizy aktywności
3.3. Proces analizy aktywności
3.3.1. Wybór zajęcia do analizy
3.3.2. Podział czynności na etapy
3.3.3. Określenie materiałów, narzędzi, sprzętu i warunków środowiska niezbędnych do wykonania czynności
3.3.4. Funkcje organizmu
3.3.5. Struktury organizmu
3.3.6. Umiejętności
3.3.7. Analiza zebranych informacji
3.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) / ANNA MISIOREK
4.1. Wprowadzenie
4.2. Poszczególne elementy procesu CPPF
4.3. Etapy (kroki ) procesu CPPF
4.3.1. Rozpoczęcie współpracy z osobą (pacjentem) (Enter/initiate)
4.3.2. Określenie obszaru działania (Set the stage)
4.3.3. Ocena/ewaluacja (Assess/evaluate)
4.3.4. Ustalenie celów szczeółowych i planowanie terapii (Agree on objectives and plan)
4.3.5. Implementacja planu (Implement the plan)
4.3.6. Monitoring i modyfikacja (Monitor and modify)
4.3.7. Ewaluacja wyników (Evaluate outcome)
4.3.8. Zakończenie współpracy (Conclude/Exit)
4.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego / AGNIESZKA SMROKOWSKA-REICHMANN
5.1. Wprowadzenie
5.2. Niezbędnośćrefleksji etycznej w zawodzie terapeuty zajęciowego
5.3. Definicja i odgraniczenie etyki
5.4. Odmiany etyki
5.5. Etyka ogólna a etyki stosowane
5.6. Etyka zawodu i kodeks etyki zawodowej
5.7. Dylematy etyczne w zawodzie terapeuty zajęciowego
5.8. Odpowiedzialność moralna terapeuty zajęciowego w oparciu o Kodeks Etyki Zawodowej sformułowany przez COTEC
5.8.1. Cechy i obowiązki terapeuty zajęciowego
5.8.2. Uniwersalne zasady etyczne
5.8.3. Model rozwiązywania problemów
5.8.4. Reprezentatywne przykłady przypadków
5.9. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
CZĘŚĆ II TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM
6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu / PAULINA ALEKSANDER-SZYMANOWICZ
6.1. Wprowadzenie
6.2. Metody i narzędzia oceny w dysfunkcjach narządów ruchu
6.2.1. Podstawowe narządzia oceny pacjenta z dysfunkcją ruchu
6.2.2. Wybrane narzędzia oceny czynności dnia codziennego (ADL) pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu
6.2.3. Wybrane narzędzia oceny kończyny górnej pacjenta reumatologicznego lub ortopedycznego
6.3. Wybrane narzędzia oceny pacjenta neurologicznego
6.4. Wybrane obszary interwencji
6.4.1. Lokomocja
6.4.2. Higiena osobista
6.4.3. Przygotowywanie posiłków
6.5. Opis przypadku
6.5.1. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia neurologicznego
6.5.2. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia reumatologicznego
6.6. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
7. Terapia zajęciowa w pediatrii / ALEKSANDRA KULIS
7.1. Wprowadzenie
7.2. Metody i narzędzia oceny w pediatrii
7.3. Wybrane obszary interwencji
7.4. Opis przypadku
7.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
8. Terapia zajęciowa w geriatrii / ANETA BAC
8.1. Wprowadzenie
8.2. Metody i narzędzia oceny w geriatrii
8.3. Wybrane obszary interwencji
8.3.1. Pacjenci geriatryczni bez choroby otępiennej
8.3.2. Pacjenci geriatryczni z chorobą otępienną
8.4. Opis przypadku
8.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
9. Terapia zajęciowa w psychiatrii / DOROTA KURBIEL
9.1. Wprowadzenie
9.2. Metody i narzędzia oceny w terapii zajęciowej w psychiatrii
9.3. Wybrane obszary interwencji
9.4. Opis przypadku
9.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną / PAWEŁ ŻYCHOWICZ
10.1. Wprowadzenie
10.2. Metody i narzędzia oceny u osób z niepełnosprawnością intelektualną
10.3. Wybrane obszary interwencji
10.3.1. Czynności dnia codziennego i samoobsługa
10.3.2. Edukacja zawodowa i zatrudnienie
10.3.3. Integracja, uczestnictwo w życiu społecznym i wsparcie społeczne
10.4. Opis przypadku
10.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
CZĘŚĆ III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ
11. Arteterapia / MAREK POKUTYCKI
11.1. Pojęcia i definicje arteterapii
11.2. Rys historyczny arteterapii
11.3. Oddziaływanie arteterapii na kondycję psychofizyczną człowieka
11.3.1. Kontekst społeczny
11.3.2. Kontekst psychologiczny
11.3.3. Kontekst fizyczny
11.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
12. Choreoterapia / KATARZYNA FILAR-MIERZAWA
12.1. Pojęcia i definicje choreoterapii
12.2. Rys historyczny choreoterapii
12.3. Oddziaływanie terapii tańcem na organizm człowieka
12.3.1. Kontekst fizyczny
12.3.2. Kontekst społeczny i psychologiczny
12.4. Zastosowanie choreoterapii
12.5. Muzyka w choreoterapii
12.6. Choreoterapia a potrzeby pacjenta
12.7. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
13. Muzykoterapia / ANNA BUKOWSKA
13.1. Pojęcia i definicje muzykoterapii
13.2. Rys historyczny muzykoterapii
13.3. Oddziaływanie muzyki na organizm człowieka
13.3.1. Kontekst fizyczny
13.3.2. Kontekst psychologiczny
13.3.3. Kontekst społeczny
13.4. Zastosowanie muzykoterapii
13.4.1. Podstawy teoretyczne stosowania muzykoterapii
13.4.2. Sposoby oddziaływania w muzykoterapii
13.4.3. Wybrane metody i modele muzykoterapeutyczne
13.5. Muzyka w muzykoterapii
13.6. Muzykoterapia a potrzeby pacjenta
13.7. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
Słowniczek pojęć
Piśmiennictwo
Skorowidz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.8 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem.
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” - indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca. Publikacja prezentuje wiele unikatowych i bardzo ciekawych propozycji oddziaływań, które opierają się na szerokiej literaturze przedmiotu oraz pogłębionych przez analizę rozwiązaniach praktycznych. […] Należy czerpać jak najwięcej z wiedzy i doświadczenia specjalistów prowadzących diagnozę i terapię mutyzmu wybiórczego, którzy reprezentują różne ośrodki terapeutyczne w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki. [www.impulsoficyna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Pedagog w klasie. Scenariusze zajęć na różne okazje zawiera praktyczne wskazówki dla pedagogów oraz gotowe scenariusze zajęć z uczniami. Publikacja zawiera aż 20 scenariuszy zajęć z uczniami i aż 36 załączników – w tym praktyczne karty pracy, ćwiczenia, formularze, ankiety itp. Wszystko w formie przystępnej dla pedagoga prowadzącego zajęcia czy warsztaty. Cały materiał został podzielony na 4 bloki tematyczne: Jak się uczyć. Jak rozwiązywać konflikty. Jak bronić się przed hejtem i agresją. Jak oswajać emocje. W każdym rozdziale znajdują się scenariusze z danej tematyki wraz z niezbędnymi do pracy załącznikami. Ponadto umieszczone są praktyczne wskazówki i przykłady od autorów scenariuszy. Scenariusze zajęć prowadzonych przez pedagoga skierowane są do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.064.2:159.922.7/.8 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Po niespełna dwóch latach od wydania książki pt. Mutyzm wybiórczy – poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów, która spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem, zarówno wśród rodziców, jak również wśród nauczycieli i specjalistów, Maria Bystrzanowska, tym razem wspólnie z córką Eweliną Bystrzanowską – psychologiem o specjalności klinicznej, przystąpiły do opracowania nowej książki z zakresu mutyzmu wybiórczego (MW). Książkę tę można z jednej strony potraktować jako kontynuację ww. poradnika, z drugiej zaś może ona stanowić całkiem odrębną całość. Do jej napisania zaproszone zostało szersze grono osób: praktyków pracujących na co dzień z dziećmi z mutyzmem wybiórczym (psychologów, logopedów, pedagogów i nauczycieli), a także rodziców dzieci z MW oraz osoby dorosłe, które już w dzieciństwie miały objawy tego zaburzenia i nie otrzymały właściwej pomocy. Zamiarem autorek było, aby powstała publikacja wszechstronnie opisująca to coraz powszechniej diagnozowane zaburzenie lękowe, w szczególności skuteczne sposoby jego terapii, co ważne, z uwzględnieniem realiów i specyfiki polskiego systemu oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2017. - 160 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym. Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 220-230.
Książka przedstawia rozwój w okresie dorastania w różnych sferach w odniesieniu do rozwoju człowieka w ciągu życia, a także autorski rozszerzony model koncepcji własnego życia młodzieży oraz wybrane problemy okresu dorastania. Książka może być przydatna dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, psychologów i pedagogów praktyków, socjologów, a także dla nauczycieli, rodziców oraz w wielu zakresach dla dorastającej młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Recenzowana monografia jest bardzo udaną próbą przedstawienia najistotniejszych kierunków prac nad metodami terapii logopedycznej w ujęciu teoretycznym i z punktu widzenia praktyki logopedycznej prowadzonych przez polskich logopedów. Takiej publikacji na polskim rynku wydawniczym jeszcze nie było. Od lat czekali na nią polscy logopedzi. Dzięki redaktorkom tomu, prof. Anecie Domagale i prof. Urszuli Mireckiej, udało się zebrać wybitnych badaczy i praktyków, zajmujących się różnymi aspektami terapii logopedycznej w Polsce, i zachęcić ich do napisania rozdziałów tejże monografii. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. Zainteresują się nią z pewnością studenci stacjonarnych kierunków logopedycznych oraz słuchacze logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej). Zawiera ona także cenne informacje dla logopedów praktyków. Może być również bardzo przydatna dla wykładowców akademickich reprezentujących logopedię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Oswajanie przez bajanie to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." fragment recenzji dra Kamila Kurackiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje rodzinne / Agata Gójska. - Wydanie 1, dodruk 2. - Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2017. - 255 stron ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 231-255.
Książka dotyczy mediacji w sprawach rodzinnych, w szczególności związanych z rozwodem. Prezentuje wiedzę teoretyczną na temat mediacji i rodziny w rozwodzie oraz propozycje konkretnych technik pomocnych na różnych etapach pracy z konfliktem. Waga sporów rodzinnych i jednocześnie coraz większa popularność mediacji w Polsce uzasadniają dokonanie szczegółowej analizy zarówno problematyki konfliktu rodzinnego, jak i metod oraz technik wykorzystywanych w mediacjach rodzinnych. Publikacja jest przeznaczona dla profesjonalistów zajmujących się pomocą rodzinie: psychologów, pedagogów, biegłych sądowych, prawników, jak również studentów kształcących się w ramach powyższych specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 273-279.
...Dzieciom mającym trudności w czytaniu i pisaniu trzeba pomóc. Aby pomoc ta była skuteczna, najpierw należy rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu, co wcale nie jest łatwe. Dlatego też dobrze się stało, że Pani dr Ewa Górniewicz zajęła się problematyką związaną z diagnozowaniem trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to problematyka o istotnym znaczeniu dla edukacji wczesnoszkolnej, chociażby z tego powodu, że w czasach współczesnych od 10 do 15% uczniów danego rocznika ma trudności w czytaniu i pisaniu. (...) Uznanie i szacunek budzi fakt, że wszystkie narzędzia do zdiagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu Autorka opracowała samodzielnie, dbając o to, by spełniały warunki obiektywności i standaryzacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 377-378.
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa.Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez WSPÓŁdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także:Ľ narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn,Ľ wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami,Ľ praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi."Ciężko sobie wyobrazić, że jakikolwiek nauczyciel lub rodzic mógłby nie skorzystać na przeczytaniu tej książki."Alfie Kohn, autor książek "Wychowanie bez nagród i kar", "Mit pracy domowej""Tę książkę powinien przeczytać każdy, kto kiedykolwiek poczuł, że tradycyjna szkolna dyscyplina nie działa."dr Michael Thompson, współautor książki "Wychowując Kaina"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka to publikacja bogata tematycznie. Omówiono w niej wiele zagadnień z pogranicza logopedii, psychologii klinicznej i pedagogiki specjalnej. Dotyczy problematyki diagnozy i terapii w kontekście logopedycznym, medycznym i psychologicznym oraz edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Otaczająca nas rzeczywistość pełna jest zagrożeń i niebezpieczeństw. Czyhają one przede wszystkim na dzieci i młodzież, choć i my, dorośli, dajemy się często im zwieść i osaczyć. Książka, którą przygotowali specjaliści wielu dziedzin i dyscyplin naukowych, w przystępny sposób i podparty rzetelną kwerendą dokumentów, raportów i badań, porusza najbardziej aktualne problemy i zagrożenia współczesności. Od tych płynących z cyfrowego świata - którym zachwyca się cała społeczność i bez którego nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania - przez chemiczne uzależnienia zbierające coraz większe żniwo w postaci przedwczesnych zgonów, po nowe, wciąż akceptowane społecznie uzależnienia, takie jak pracoholizm czy ryzykowne zachowania seksualne młodych. Publikacja zawiera diagnozę i sięga do przyczyn tego rodzaju zachowań czy zaburzeń, by w ostatniej części skupić się na nieco chyba zapomnianych wątkach i zagadnieniach, takich jak godność i sumienie człowieka, świat wartości czy rola rodziny i Kościoła katolickiego w profilaktyce i uzdrawianiu zaburzeń i patologii społecznych. Powinni sięgnąć po nią także ci, którzy w procesach pedagogicznych uczestniczą czy je tworzą, oraz ci, którzy zajmują się zawodowo profilaktyką społeczną i zaburzeniami społecznymi, także tymi najnowszymi, które doczekały się wreszcie nowej klasyfikacji Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego - DSM-5. dr hab. prof. UKSW ks. Krzysztof Stępniak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 155-157.
Nadmierna ruchliwość, brak koncentracji to powszechne cechy występujące u większości dzieci. Są jednak sytuacje gdy zachowanie dziecka staje się niepokojące i zaczyna budzić niepokój rodziców. Autorki przedstawiają skuteczne metody komunikowania się i pracy z dziećmi z ADHD. Podkreślają, że najważniejszym elementem sukcesu jest konsekwentne działanie wielopłaszczyznowe. Metody pracy zostały dobrane w sposób, który bawi i wychowuje. Dziecku pomogą w rozwoju, efektywnej nauce oraz dążeniu do refleksyjnego zachowania, dorosłemu zaś pozwolą zrozumieć mechanizmy postępowania dziecka i wypracować jego sukcesy. Bo każdy choćby najmniejszy przebłysk tego, że coś wyjdzie, daje siłę i wiarę w to, że będzie następny. A po nim kolejny. I niech ta zachłanność na miłość, cierpliwość i poświęcenie do pracy ze swoim dzieckiem się nie kończy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.922.7:616.8-053.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tomcio rozwiązuje problemy : sen / Anna Kańciurzewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - 95, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy : sen" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o trudnościach z zasypianiem, strachem przed ciemnością, koszmarami sennymi, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Publikacje z serii "Kreatywne Książeczki Terapeutyczne" są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajki terapeutyczne [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajki terapeutyczne [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Książeczka Tomcio rozwiązuje problemy: złość i agresja" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobez zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajki terapeutyczne [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia transformacje / Wiesław Karolak, Barbara Karolak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 123, [3] strony : fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Książka "Arteterapia. Transformacje" jest kolejną publikacją w serii wydawnictwa Difin poświęconej sztuce i arteterapii. Ma formę przewodnika po różnych metodach prowadzących do szeroko pojętej transformacji. Opisano w niej sposoby i techniki transformacji terapeutycznych w psychiatrii, psychologii i sztuce. Spośród dziesiątków realizowanych przez Autorów warsztatów zostały wybrane takie, na których przykładzie można zaobserwować sposób rozwiązywania najczęstszych trudności pojawiających się w tego typu przedsięwzięciach. Każdy opis warsztatu zawiera założenia, koncepcję działań, polecenia, krótki opis realizacji, sposób prezentacji i opinie uczestników na temat metody i jej efektywności oraz odczucia związane z realizacją.Książka składa się z dwóch rozdziałów.Rozdział pierwszy poświęcony jest rozważaniom, czym jest transformacja w różnych ujęciach.Rozdział drugi (praktyczny) to trzynaście podstawowych jednostek mediów artystycznych. Każda jednostka składa się z trzech warsztatów zrealizowanych przez autorów publikacji w różnych miejscach, z różnymi uczestnikami i z różnymi przesłaniami. Warsztaty uzupełnione są kolorowymi fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów.Książka nie jest klasycznym podręcznikiem. Jest zbiorem przykładów działań arteterapeutycznych, które mogą stać się pretekstem, inspiracją do wykorzystania przez prowadzących różne własne projekty arteterapeutyczne, warsztaty, ćwiczenia z grupami biorącymi udział w zajęciach arteterapii. Może też być kierunkowskazem dla poszukujących odpowiedzi, na czym skupić swoje działania. Publikacja jest ofertą dla osób poszukujących zmiany w życiu codziennym, w pracy, w środowisku, w którym żyją. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać będą mogli wszyscy, którzy poszukują atrakcyjnych metod pracy z projektami arteterapeutycznymi, warsztatami, ćwiczeniami dającymi radość tworzenia i polepszenie zdrowia w ujęciu holistycznym.Patronat: Fabryka Kreatywności, Stowarzyszenie Arteterapeutów Kajros, SensArte, Polskie Stowarzyszenie Terapii przez Sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej