Misiorek Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Misiorek Anna
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(199)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Terapia zajęciowa
(2)
Promocja zdrowia
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / redakcja naukowa Aneta Bac. - Wydanie 1. - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 171 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach Indeks.
Zawiera:
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ
1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia / EDYTA JANUS
1.1. Wprowadzenie
1.2. Rys historyczny
1.3. Definiowanie terapii zajęciowej
1.4. Definicja zajęcia
1.5. Zajęcie, zdrowie, dobrostan
1.6. Podejście Person Centered Practice
1.7. Podsumowanie
Piśmiennictwo
2. Modele praktyki w terapii zajęciowej / MARTA KĄDZIOŁKA
2.1. Wprowadzenie
2.2. Przykładowe modele praktyki
2.2.1. Person-Environment-Occupation Model (PEO)
2.2.2. Canadian Model of Occupational Performance - Enggement (CMOP-E)
2.2.3. Model of Human Occupation (MOHO)
2.2.4. Model Kawa
2.3. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
3. Analiza aktywności / URSZULA CHRABOTA
3.1. Wprowadzenie
3.2. Znaczenie i cele analizy aktywności
3.3. Proces analizy aktywności
3.3.1. Wybór zajęcia do analizy
3.3.2. Podział czynności na etapy
3.3.3. Określenie materiałów, narzędzi, sprzętu i warunków środowiska niezbędnych do wykonania czynności
3.3.4. Funkcje organizmu
3.3.5. Struktury organizmu
3.3.6. Umiejętności
3.3.7. Analiza zebranych informacji
3.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) / ANNA MISIOREK
4.1. Wprowadzenie
4.2. Poszczególne elementy procesu CPPF
4.3. Etapy (kroki ) procesu CPPF
4.3.1. Rozpoczęcie współpracy z osobą (pacjentem) (Enter/initiate)
4.3.2. Określenie obszaru działania (Set the stage)
4.3.3. Ocena/ewaluacja (Assess/evaluate)
4.3.4. Ustalenie celów szczeółowych i planowanie terapii (Agree on objectives and plan)
4.3.5. Implementacja planu (Implement the plan)
4.3.6. Monitoring i modyfikacja (Monitor and modify)
4.3.7. Ewaluacja wyników (Evaluate outcome)
4.3.8. Zakończenie współpracy (Conclude/Exit)
4.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego / AGNIESZKA SMROKOWSKA-REICHMANN
5.1. Wprowadzenie
5.2. Niezbędnośćrefleksji etycznej w zawodzie terapeuty zajęciowego
5.3. Definicja i odgraniczenie etyki
5.4. Odmiany etyki
5.5. Etyka ogólna a etyki stosowane
5.6. Etyka zawodu i kodeks etyki zawodowej
5.7. Dylematy etyczne w zawodzie terapeuty zajęciowego
5.8. Odpowiedzialność moralna terapeuty zajęciowego w oparciu o Kodeks Etyki Zawodowej sformułowany przez COTEC
5.8.1. Cechy i obowiązki terapeuty zajęciowego
5.8.2. Uniwersalne zasady etyczne
5.8.3. Model rozwiązywania problemów
5.8.4. Reprezentatywne przykłady przypadków
5.9. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
CZĘŚĆ II TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM
6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu / PAULINA ALEKSANDER-SZYMANOWICZ
6.1. Wprowadzenie
6.2. Metody i narzędzia oceny w dysfunkcjach narządów ruchu
6.2.1. Podstawowe narządzia oceny pacjenta z dysfunkcją ruchu
6.2.2. Wybrane narzędzia oceny czynności dnia codziennego (ADL) pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu
6.2.3. Wybrane narzędzia oceny kończyny górnej pacjenta reumatologicznego lub ortopedycznego
6.3. Wybrane narzędzia oceny pacjenta neurologicznego
6.4. Wybrane obszary interwencji
6.4.1. Lokomocja
6.4.2. Higiena osobista
6.4.3. Przygotowywanie posiłków
6.5. Opis przypadku
6.5.1. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia neurologicznego
6.5.2. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia reumatologicznego
6.6. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
7. Terapia zajęciowa w pediatrii / ALEKSANDRA KULIS
7.1. Wprowadzenie
7.2. Metody i narzędzia oceny w pediatrii
7.3. Wybrane obszary interwencji
7.4. Opis przypadku
7.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
8. Terapia zajęciowa w geriatrii / ANETA BAC
8.1. Wprowadzenie
8.2. Metody i narzędzia oceny w geriatrii
8.3. Wybrane obszary interwencji
8.3.1. Pacjenci geriatryczni bez choroby otępiennej
8.3.2. Pacjenci geriatryczni z chorobą otępienną
8.4. Opis przypadku
8.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
9. Terapia zajęciowa w psychiatrii / DOROTA KURBIEL
9.1. Wprowadzenie
9.2. Metody i narzędzia oceny w terapii zajęciowej w psychiatrii
9.3. Wybrane obszary interwencji
9.4. Opis przypadku
9.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną / PAWEŁ ŻYCHOWICZ
10.1. Wprowadzenie
10.2. Metody i narzędzia oceny u osób z niepełnosprawnością intelektualną
10.3. Wybrane obszary interwencji
10.3.1. Czynności dnia codziennego i samoobsługa
10.3.2. Edukacja zawodowa i zatrudnienie
10.3.3. Integracja, uczestnictwo w życiu społecznym i wsparcie społeczne
10.4. Opis przypadku
10.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
CZĘŚĆ III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ
11. Arteterapia / MAREK POKUTYCKI
11.1. Pojęcia i definicje arteterapii
11.2. Rys historyczny arteterapii
11.3. Oddziaływanie arteterapii na kondycję psychofizyczną człowieka
11.3.1. Kontekst społeczny
11.3.2. Kontekst psychologiczny
11.3.3. Kontekst fizyczny
11.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
12. Choreoterapia / KATARZYNA FILAR-MIERZAWA
12.1. Pojęcia i definicje choreoterapii
12.2. Rys historyczny choreoterapii
12.3. Oddziaływanie terapii tańcem na organizm człowieka
12.3.1. Kontekst fizyczny
12.3.2. Kontekst społeczny i psychologiczny
12.4. Zastosowanie choreoterapii
12.5. Muzyka w choreoterapii
12.6. Choreoterapia a potrzeby pacjenta
12.7. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
13. Muzykoterapia / ANNA BUKOWSKA
13.1. Pojęcia i definicje muzykoterapii
13.2. Rys historyczny muzykoterapii
13.3. Oddziaływanie muzyki na organizm człowieka
13.3.1. Kontekst fizyczny
13.3.2. Kontekst psychologiczny
13.3.3. Kontekst społeczny
13.4. Zastosowanie muzykoterapii
13.4.1. Podstawy teoretyczne stosowania muzykoterapii
13.4.2. Sposoby oddziaływania w muzykoterapii
13.4.3. Wybrane metody i modele muzykoterapeutyczne
13.5. Muzyka w muzykoterapii
13.6. Muzykoterapia a potrzeby pacjenta
13.7. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
Słowniczek pojęć
Piśmiennictwo
Skorowidz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.8 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
1. Historia terapii zajęciowej – Anna Misiorek; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Terapia zajęciowa na świecie; 1.2.1. Leczenie moralne – Ruch Moral Treatment (MT); 1.2.2. Ruch artystyczny sztuki i rzemiosła – Arts and Crafts Movement; 1.2.3. Pionierzy terapii zajęciowej, Narodowe Towarzystwo Promocji Terapii Zajęciowej – National Society for the Promotion of Occupational Therapy (NSPOT); 1.2.4. Rozwój terapii zajęciowej podczas I wojny światowej, pomocnicy rekonstrukcji – Roconstruction Aides; 1.2.5. Czasy powojenne; 1.2.6. II wojna światowa; 1.2.7. Powrót do korzeni – rozwój współczesnej terapii zajęciowej; 1.3. Terapia zajęciowa w Polsce; 1.3.1. Początki terapii zajęciowej w Polsce; 1.3.2. Pionierzy polskiej rehabilitacji i terapii zajęciowej; 1.3.3. Aktualna sytuacja polskiej terapii zajęciowej; 1.4. Podsumowanie; 2. Współczesne pojęcia, definicje i koncepcje w terapii zajęciowej – Anna Misiorek; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Podstawowe idee, pojęcia i definicje używane w terapii zajęciowej; 2.2.1. Zajęcie jest podstawową ludzką potrzebą, zajęcia nadają życiu sens; 2.2.2. Umożliwianie (enablement); 2.2.3. Wykonywanie zajęć i zaangażowanie w zajęcia (occupational performance, occupational engagement); 2.2.4. Zastosowanie koncepcji wykonywania zajęć i zaangażowania w zajęcia w praktyce; 2.2.5. Uczestniczenie w zajęciach (occupational participation) oraz deprywacja zajęciowa (occupational deprivation); 2.2.6. Teoria przepływu (Flow theory); 2.2.7. Równowaga zajęciowa i brak równowagi zajęciowej (occupational balance, occupational imbalance); 2.2.8. Alienacja zajęciowa (occupational alienation); 2.2.9. Sprawiedliwość zajęciowa (occupational justice); 2.2.10. Czynniki ryzyka związane z zajęciowością ludzką (occupational risk factors); 2.2.11. Podsumowanie; 3. Robienie, bycie, stawanie się i przynależenie – istota zajęciowości ludzkiej a ochrona i promocja zdrowia – zestawienie wybranych prac – Anna Misiorek; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Robienie, bycie, stawanie się – istotą zajęciowości ludzkiej; 3.2.1. Robienie, zajmowanie się – doing; 3.2.2. Bycie – being; 3.2.3. Stawanie się – becoming; 3.2.4. Przynależenie – belonging; 3.2.5. Praktyka terapii zajęciowej i promocja zdrowia w świetle koncepcji Ann Wilcock; 3.2.6. Rola terapii zajęciowej w promocji zdrowia; 3.3. Wzajemne relacje pomiędzy poszczególnymi elementami teorii Ann Wilcock w badaniach naukowych; 3.3.1. Robienie i bycie; 3.3.2. Robienie i stawanie się; 3.3.3. Robienie i przynależenie; 3.3.4. Bycie i stawanie się; 3.3.5. Bycie i przynależenie; 3.3.6. Stawanie się i przynależenie; 3.4. Podsumowanie; 4. Umiejętności terapeuty zajęciowego – Edyta Janus; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Nawiązanie relacji terapeutycznej i współpraca z pacjentem; 4.3. Zdobywanie informacji niezbędnych do prowadzenia terapii zajęciowej; 4.4. Ocena; 4.5. Umożliwianie wykonywania zajęć; 4.6. Praca w grupie/praca z grupą; 4.7. Podsumowanie; 5. Modele i klasyfikacje jako ramy odniesienia. Model KAWA – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Czym są modele (i klasyfikacje) w TZ; 5.3. Model KAWA; 5.3.1. Proces terapeutyczny z użyciem modelu KAWA/modelu rzeki życia; 5.3.2. Stosunek elementów symboliki modelu KAWA do wzajemnych relacji elementów ICF; 5.3.3. Relacja jakości życia do elementów modelu rzeki życia; 5.4. Podsumowanie; 6. Wybrane modele stosowane w terapii zajęciowej – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Model Person-Environment-Occupation (PEO) jako model transakcyjny, PEO fit; 6.3. Canadian Model of Occupational Performance-Engagement (CMOP-E); 6.4. Model of Human Occupation (MOHO) – Model Zajęć Człowieka; 6.4.1. Narzędzia modelu MOHO; 6.5. Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF); 6.6. Podsumowanie; 7. Praktyka skupiona na kliencie i jej kluczowe znaczenie w obszarze terapii zajęciowej – Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Klient czy pacjent?; 7.3. Praktyka skupiona na kliencie (client-centred practice – CCP) w terapii zajęciowej; 7.4. Praktyka skupiona na rodzinie (family-centred practice – FCP); 7.5. Podsumowanie; 8. Proces terapeutyczny i jego konteksty oraz modele interwencji – Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz; 8.1. Wprowadzenie; 8.2. The Canadian Practice Process Framework (CPPF); 8.2.1. Elementy CPPF; 8.3. Podsumowanie; 9. Interwencje w terapii zajęciowej – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Podział interwencji; 9.2.1. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy zarządza, żeby umożliwić powstanie adaptacji; 9.2.2. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy uczy, żeby umożliwić uczenie się klienta; 9.2.3. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy wspiera klienta, żeby umożliwić zdrowienie; 9.2.4. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy promuje, żeby umożliwić zdrowie i dobrostan; 9.3. Podsumowanie; 10. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego – Edyta Janus; 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego – wybrane aspekty; 10.3. Portfolio; 10.4. Superwizja; 10.5. Podsumowanie; 11. Dbanie o własne zdrowie jako warunek konieczny do pełnegoi satysfakcjonującego wykonywania obowiązków zawodowych – Edyta Janus; 11.1. Wprowadzenie; 11.2. Rozumienie zdrowia; 11.3. Dbanie o zdrowie fizyczne; 11.4. Dbanie o zdrowie psychiczne – radzenie sobie ze stresem związanym z pracą; 11.5. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej