Dziecko autystyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(77)
Forma i typ
Książki
(77)
Poradniki i przewodniki
(15)
Proza
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Muzyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
nieokreślona
(54)
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(8)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(16)
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(4)
Autor
Grandin Temple (1947- )
(4)
Chojnacka Anna (1979- )
(3)
Kuźniarska Joanna
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Pisula Ewa (1964- )
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Notbohm Ellen
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Pisula Ewa
(2)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(1)
Amenta Charles A
(1)
Baker Jed‏
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogunia Joanna
(1)
Brauner Alfred (1910-2002)
(1)
Brauner Françoise (1911-2000)
(1)
Brauns Axel (1963- )
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Carter-Johnson Arabella
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czerniak-Chojnacka Dominika
(1)
Czyżewska-Dyrała Izabela
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Delacato Carl H
(1)
Drała Dorota
(1)
Fabrega Marta
(1)
Florance Cheri L. (1948- )
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gazzaniga Marin (1964- )
(1)
Glasenapp Małgorzata
(1)
Golding Maggi
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Gryniewicz Hanna
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Główczak Monika
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Isaacson Rupert (1967- )
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jankowski Piotr (tłumacz)
(1)
Jung Joanna (ilustrator)
(1)
Juraszek Dawid (1979- )
(1)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana (1969- )
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karakiewicz Beata (1965- )
(1)
Kaufman Raun K. (1973- )
(1)
King Stephen (1947- )
(1)
King Stephen (1947- ). Kolekcja mistrza grozy
(1)
Kleszcz Ewa (tłumaczka)
(1)
Kopczewska Renata (1945- )
(1)
Kornaś Dorota
(1)
Korobkiewicz Magdalena
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kowalska Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kraljič Helena (1971- )
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Krauss G. W
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Leśnik Aleksandra
(1)
Lloyd Michele (1964- )
(1)
Lubi Maja (1980- )
(1)
Lubomirska Anna
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(1)
McClannahan Lynn E
(1)
McNicoll Elle (1992- )
(1)
Moore Debra
(1)
Moore-Mallinos Jennifer
(1)
Moskal Maria
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Owsiak Anna
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parker Jonathan (1960- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Peeters Theo
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pióro Barbara
(1)
Pollak Monika
(1)
Porter Joseph
(1)
Preston Miranda
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Ptak Olga (1984- )
(1)
Rajca-Salata Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(77)
Odbiorca
Rodzice
(12)
Dzieci
(6)
6-8 lat
(5)
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
0-5 lat
(3)
Szkoły specjalne
(3)
9-13 lat
(2)
Przedszkola
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Rodzice dzieci z autyzmem
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół specjalnych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Rodzice osób autystycznych
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura szkocka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1502)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Dziecko autystyczne
(-)
Rodzina
(1116)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(860)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(541)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(504)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(482)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Zwierzęta
(450)
Relacje międzyludzkie
(449)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(321)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Opowiadanie polskie
(309)
Żydzi
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Magia
(283)
Życie codzienne
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(223)
Terroryzm
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Polityka międzynarodowa
(217)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(206)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Dziennikarze
(164)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Stosunki interpersonalne
(160)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Kolumbia
(1)
Kuwejt
(1)
Namibia
(1)
Ohio (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Bajki terapeutyczne
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Poradniki
(3)
Antologia
(2)
Opracowanie
(2)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Pamiętniki angielskie
(2)
Powieść
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Horror
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Medycyna i zdrowie
(16)
Psychologia
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
77 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Specjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
"SPEcjalne moce to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na ile dzieci z autyzmem są podobne do swoich rówieśników, a na ile się od nich różnią? Ta tajemnicza choroba, której niekiedy towarzyszą zdumiewające uzdolnienia, intryguje i zastanawia. Książka Krzyś jest wyjątkowy przybliża świat dziecka autystycznego, pozwala zrozumieć jego zachowania, a także relacje z rodzicami i rodzeństwem. Autor, Charles A. Amenta III, jest lekarzem, mieszka z rodziną i praktykuje w Stanach Zjednoczonych. Jest ojcem trzech synów, a bohaterem tej książki jest jeden z nich; autystyczny Krzyś. Autor tak mówi o swojej książce: Tę książkę napisałem dla dzieci, aby pomóc im zrozumieć, czym jest autyzm. Zawarłem w niej rzetelną wiedzę i swoje osobiste doświadczenia. Mam nadzieję, że dzieciom spodoba się ta książka. Chciałbym, aby okazała się też przydatna dla rodziców, nauczycieli i specjalistów".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/I [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T/LD [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych": dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie zawiera zbiór tekstów poświęconych teoretycznym i praktycznym rozwiązaniom w obszarach profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością.W części I przedstawiono szerokie spektrum propozycji działań praktycznych w zakresie rehabilitacji i integracji społecznej.Część II prezentowanego opracowania to próba odpowiedzi na pytanie Z. Kwiecińskiego: I cóż po pedagogu w tych czasach nieprzejrzystości i w kulturze drapieżności?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym. Publikację adresujemy do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych, osób zatrudnionych w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, centrach pomocy rodzinie i innych instytucjach, którzy w swojej pracy stykają się z rodzinami adopcyjnymi i zastępczymi, jak również studentów kierunków pedagogicznych i wszystkich zainteresowanych problematyką opieki zastępczej i niepełnosprawności. Wyrażamy nadzieję, że szczególną grupą odbiorców tej monografii będą rodzice adopcyjni i zastępczy wychowujący dzieci z różnego rodzaju i stopnia zaburzeniami, a także osoby rozważające zostanie takim rodzicami. Naszym celem jest pokazanie doświadczeń rodziców, którzy przyjęli do swojej rodziny dziecko z niepełnosprawnością w sposób jak najbardziej całościowy, ze zwróceniem uwagi zarówno na wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć rodzice, jak i różne pozytywne aspekty z takim rodzicielstwem związane. W książce starałyśmy się stosować - podobnie jak w jej tytule - termin opisowy "dziecko z niepełnosprawnością". Stoimy na stanowisku, że jest on najbardziej odpowiedni, ponieważ akcentuje, że niepełnosprawność jest tylko jedną z wielu cech, które dane dziecko posiada. Ze względu na ograniczenia językowe nie zawsze taka poprawność się udawała. Jednak chcemy podkreślić, że pod każdym sformułowaniem typu "dziecko/dzieci niepełnosprawne" kryje się wyżej opisany podtekst. [Autorzy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 304 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 293-295. Indeks.
Opierając się na własnych przeżyciach, autorka pokazuje, jak można radzić sobie z autyzmem w życiu codziennym. Alyson Beytien, konsultantka do spraw autyzmu i matka trójki dzieci z ASD, przedstawia wypróbowane sposoby postępowania, które można wykorzystać w domu, szkole i społeczności. U jej trzech synów zdiagnozowano różne zaburzenia ze spektrum autyzmu - od zespołu Aspergera, przez autyzm wysokofunkcjonujący, po „klasyczny” autyzm - dlatego doskonale rozumie ona szczególne potrzeby takich dzieci. Odkryła przy tym, co im pomaga, a co przeszkadza. W książce przedstawiono szeroką gamę problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, między innymi specyficzny gust żywieniowy, echolalię czy kłopotliwe zachowania w miejscach publicznych. Każdemu rozdziałowi poświęconemu wybranemu zagadnieniu towarzyszy lista konkretnych technik i strategii postępowania. Zawarte w książce pomysły oraz wskazówki będą źródłem inspiracji i cennej wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje logopedię w ujęciu interdyscyplinarnym, a dokładnie ľ związki tej dziedziny wiedzy z naukami medycznymi. Terapeuci mowy, chcąc sprostać kolejnym wyzwaniom, powinni zdobywać nowe umiejętności i poszerzać wiedzę. Niniejsza publikacja to propozycja dla tych, których interesują medyczne aspekty logopedii..
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: L'enfant déréel : histoire des autismes depuis les contes de fées, fictions littéraires et réalités cliniques, 1986.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P IV [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020. - 279 stron : fotografie, ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia na stronach 276-279.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Iris ma sześć lat i cierpi na autyzm głęboki - przez pierwszych pięć lat niemal nie nawiązywała kontaktów z otoczeniem, rzadko śmiała się i mówiła. Jej matka była w rozpaczy - wszystko wskazywało na to, że dziewczynka nigdy nie opuści świata ciszy. Cudem, który odmienił życie Iris, był jej odkryty przypadkiem talent malarski. Niezwykłymi obrazami dziecka, porównywanego do Renoira i Moneta, zachwycają się dziś kolekcjonerzy, właściciele największych domów aukcyjnych i krytycy sztuki. A jednak najważniejszy wyłom w milczącym świecie Iris uczyniła Thula - kotka, z którą dziewczynkę połączyła jedyna w swoim rodzaju więź. Rodzice patrzyli ze zdumieniem, jak Iris "rozmawia" z ufną i cierpliwą Thulą, jak zaczyna śmiać się, wychodzić do ogrodu, otwierać się na innych ludzi, a także - w jej towarzystwie - malować. Ta niezwykła, bardzo intymna książka, pełna poruszających zdjęć dziewczynki i jej kotki, została napisana przez matkę Iris, Arabellę. To opowieść o wspólnym życiu Iris i Thuli, a także o tym, że za sprawą przyjaźni i sztuki można zburzyć nawet najgrubszy mur. [nk.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc dydaktyczna skierowana do rodziców, terapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi z autyzmem. Celem proponowanych zadań jest zwiększenie szybkości i płynności reagowania u najmłodszych. Rozwijanie tego typu kompetencji u dziecka wpłynie pozytywnie na jego rozwój i umiejętności komunikowania się. W teczce znajduje się książeczka z przykładami ćwiczeń oraz zestaw obrazków (270 obrazków ilustrujących 90 pojęć). Zestaw obrazków w teczce to zbiór podstawowych rzeczowników i czasowników, z którymi dzieci mają styczność na co dzień. Każda ilustracja pojawia się w 3 kopiach. Jest to zabieg celowy mający zwiększyć prawdopodobieństwo generalizacji nabytych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc dydaktyczna skierowana do rodziców, terapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi z autyzmem. Celem proponowanych zadań jest rozwijanie zdolności kategoryzowania u najmłodszych. W teczce znajduje się zestaw obrazków (270 obrazków na 30 kartach) oraz zestaw 11 plansz z nazwami kategorii (rzeczy: do jedzenia, do picia, do ubierania, do zabawy, do pisania, do grania, do sprzątania, do mycia, do gotowania, do jazdy, do spania). Do każdej planszy przypisany jest pakiet obrazków. Każda ilustracja pojawia się w 3 wersjach. Jest to zabieg celowy mający zwiększyć prawdopodobieństwa generalizacji nabytych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc dydaktyczna skierowana do rodziców, terapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi z autyzmem. Celem proponowanych zadań jest rozwijanie zdolności różnicowania pytań. W teczce znajduje się: instrukcja (przykłady ćwiczeń); 37 kart z fotografiami miejsc; 4 plansze ze zdjęciami postaci i zwierząt do wycięcia; spis miejsc oraz postaci i zwierząt. Zestaw plansz w teczce to zbiór fotografii różnych miejsc, z którymi dzieci mogą mieć styczność na co dzień lub podczas wyjazdów. Plansze przygotowane są z myślą o uczniach, którzy rozpoznają dane miejsca oraz postaci i potrafią je nazwać. Mają jednak problem z różnicowaniem pytań: "kto?", "co?", "gdzie?", "co robi?", "z kim?".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.89 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.89 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej