Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(44)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje fachowe
(27)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(9)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
nieokreślona
(32)
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(8)
Czytelnia dla Dorosłych
(5)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(3)
Autor
Kańciurzewska Anna
(3)
Bac Aneta
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(2)
Żychowicz Paweł
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bala Joanna
(1)
Białek Kinga
(1)
Bobulska Dominika
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bukowska Anna (fizjoterapeuta)
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria (1948- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drobek-Ziemińska Beata
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Greene Ross W
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gójska Agata
(1)
Górniewicz Ewa (1959- )
(1)
Hull Robert
(1)
Janus Edyta
(1)
Janus Edyta (fizjoterapeuta)
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kajka Natalia
(1)
Karolak Barbara
(1)
Kata Joanna
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kiełbasa Beata
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Klonowska Katarzyna
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Knapp Herschel
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Koniuszewska Marzena
(1)
Kotowska Justyna
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kurbiel Dorota
(1)
Kądziołka Marta
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lutze Izabella
(1)
Mach Cecylia
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Michalska Paulina (psycholog)
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Misiorek Anna
(1)
Mitka Katarzyna
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowotka Agnieszka
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Paczkowska Agnieszka (1980- )
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Piekarska Jolanta (filolog)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Pikała Anna
(1)
Pilch Alicja
(1)
Pokutycki Marek
(1)
Preuss Agata
(1)
Pyrdoł Danuta
(1)
Raczyńska Kamila
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Sasin Magdalena
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Synakiewicz Alina
(1)
Szala Natalia
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Szymanik-Kostrzewska Anna
(1)
Szymona Kinga
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(44)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Dzieci
(4088)
6-8 lat
(2976)
9-13 lat
(2382)
Młodzież
(1904)
0-5 lat
(1672)
Pedagodzy
(44)
14-17 lat
(728)
Szkoły wyższe
(368)
Szkoły podstawowe
(162)
Szkoły średnie
(161)
Rodzice
(145)
Nauczyciele
(90)
Dorośli
(69)
Szkoły ponadgimnazjalne
(50)
Prawnicy
(41)
Psycholodzy
(34)
18+
(33)
Poziom podstawowy
(27)
Logopedzi
(26)
Studenci
(26)
Psychoterapeuci
(25)
Menedżerowie
(21)
Poziom średniozaawansowany
(21)
Pracownicy naukowi
(21)
Urzędnicy
(19)
Bibliotekarze
(18)
Lekarze
(18)
Przedszkola
(18)
Gimnazja
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Klasa 3.
(13)
Sędziowie
(13)
Klasa 1.
(12)
Radcy prawni
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(11)
Adwokaci
(10)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Przedsiębiorcy
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Terapeuci
(10)
Klasa 8.
(9)
Księgowi
(9)
Licea
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Fizjoterapeuci
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Policjanci
(8)
Prokuratorzy
(8)
Klasa 6.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Politycy
(7)
Doradcy podatkowi
(6)
Ekonomiści
(6)
Klasa 7.
(6)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły plastyczne
(6)
9-11 lat
(5)
Animatorzy kultury
(5)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Notariusze
(5)
Specjaliści ds. kadr
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Pracodawcy
(4)
Ratownicy medyczni
(4)
Szkoły specjalne
(4)
5-8 lat
(3)
9-10 lat
(3)
Administracja samorządowa
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chłopcy
(3)
Dziennikarze
(3)
Funkcjonariusze publiczni
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa Dzieci
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 4
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Politolodzy
(3)
Socjolodzy
(3)
Studenci medycyny
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wychowawcy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
m Grupa wiekowa Dzieci
(3)
14-16 lat
(2)
9-13
(2)
Administracja rządowa
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dzieci
(10)
Arteterapia
(5)
Bajkoterapia
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież
(3)
Psychoterapia
(3)
Terapia dydaktyczna
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Biblioterapia
(2)
Choreoterapia
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Filmoterapia
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Leczenie sztuką
(2)
Lęk
(2)
Mutyzm
(2)
Nastolatki
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Teatroterapia
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Śmierć bliskiej osoby
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholowy Zespół Płodowy (FAS)
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberseks
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja leśna
(1)
Edukacja psychologiczna
(1)
Embriopatia poróżyczkowa
(1)
Etanol
(1)
Fonoholizm
(1)
Fotografoterapia
(1)
Gniew
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grafomotoryka
(1)
Grooming
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Koszmary senne
(1)
Książka artystyczna
(1)
Książki
(1)
Las
(1)
Leczenie
(1)
Leki
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marihuana
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metodologia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Modus operandi
(1)
Motywacja
(1)
Mukopolisacharydoza
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Nadużywanie alkoholu
(1)
Nagroda (psychologia)
(1)
Narkotyki
(1)
Nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Monografia
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Bajki terapeutyczne
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J. Konieczna. - Wydanie IV. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. - 157, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-157.
Arteterapia w wąskim znaczeniu obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych, w szerokim znaczeniu obejmuje natomiast muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innych sztuk plastycznych. Niniejsza książka ma charakter rozważań teoretycznych, ale zawiera cenne wskazówki mogące znaleźć zastosowanie w praktyce pedagogicznej. Książka ta przeznaczona jest do edukacji przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów, animatorów oraz pogłębiania wiedzy przez tych wszystkich, którzy pragną pomagać innym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 105-115.
Praca ma charakter zwartego wprowadzenia do muzykoterapii. Autorka posiada umiejętność porządkowania wiedzy, syntetycznego myślenia oraz precyzyjnego formułowania uogólnień, podsumowań i wniosków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 181-186.
Współczesny człowiek żyje w społeczeństwie informacji i wiedzy. Rozwój technologiczny sprawia, że dostęp do informacji jest obecnie nieporównanie większy niż dawniej, zaś wiedza dużo szybciej się zmienia. Dziś encyklopedyczna erudycja nie stanowi już kapitału na ścieżce kariery. Wydaje się, że pewniejszą inwestycją w realny zasób na przyszłość jest rozwój społecznych kompetencji, gdyż wciąż funkcjonujemy w zespołach ? w pracy i w rodzinie. Zdolności, które warto u siebie rozwijać to przede wszystkim empatia, psychowzroczność i umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, a także postawy prospołeczne takie jak: obywatelskość i tolerancja oraz umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Są one niezbędne do budowania satysfakcjonujących relacji w zespole oraz dystansu do samego siebie. Książka poświęcona jest znaczeniu tych kompetencji zarówno dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na drodze kariery jak i dla doświadczonych menedżerów. Omawia także sposoby ich wykształcania i wzmacniania poprzez odpowiedni trening. Publikacja stanowi rezultat wieloletniej praktyki w obszarach edukacyjnych. Zawarte w niej informacje to suma doświadczeń Autora zaczerpniętych od studentów, słuchaczy, nauczycieli i menadżerów, z którymi współpracuje. Dzięki przykładom zaczerpniętym z praktyki ukazane zostało „kulturowe uwikłanie” społecznych kompetencji. Okazuje się, że trenowanie ich jest trudne w społeczeństwie konsumpcji, koncentrującym się bardziej na budowaniu ego niż na kultywowaniu zasad współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Książka nie jest drugim wydaniem "Psychologii dysleksji", ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie Czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 128-131.
Wydanie zaktualizowane - zgodne z nową podstawą programową. Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: • posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego; • posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; • z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia; • ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia); • ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD; • słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem; • przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe); • w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 325-341.
Autorka podjęła próbę analizy przyczyn zbrodni przeciwko życiu ludzkiemu oraz działań przyczyniających się do ograniczenia tego zjawiska. Przedstawionym w niniejszym opracowaniu analizom przyświecał cel umożliwienia dokonywania dalszych analiz porównawczych tego zjawiska na terenie Polski.
Przedstawiono sylwetkę psychospołeczną zabójcy działającego pojedynczo, jak i z udziałem innych osób. Ponadto, podjęto próbę analizy więzi zachodzących między poszczególnymi sprawcami dokonującymi zabójstw wspólnie i w porozumieniu z innymi osobami. Następnie dokonano charakterystyki zabójców, uwzględniając społeczne i sytuacyjne uwarunkowania ich działania. Starano się również wyjaśnić przyczyny powstawania najcięższych zbrodni skierowanych przeciwko człowiekowi zarówno z perspektywy sprawcy, jak i ofiary z uwzględnieniem ich funkcjonowania środowiskowego i psychospołecznego. Obok opisu warunków socjalizacji w rodzinach pochodzenia sprawców, dokonano identyfikacji ich stanu cywilnego oraz struktury rodziny prokreacyjnej pod kątem zmiennych zwiększających prawdopodobieństwo dokonania zbrodni przeciwko życiu człowieka.
Tradycyjną analizę otoczenia rodzinnego rozszerzono o szczegółową ocenę oddziaływania wzorców wyniesionych z ognisk domowych na dorosłe życie sprawców oraz założonych przez nich rodzin. Dokonano również charakterystyki ich sytuacji socjalno-bytowej. W trakcie poszukiwania odpowiedzi na pytanie, dlaczego ludzie dopuszczają się zabójstw, nie bez znaczenia okazały się kwestie odnoszące się do zaburzeń osobowości, niedostosowania społecznego oraz relacji panujących w rodzinach pochodzenia i prokreacyjnych sprawców zabójstw.
Niezwykle ważnym zadaniem okazało się omówienie tła motywacyjnego zabójstw z uwzględnieniem relacji panujących między sprawcą a ofiarą oraz bezpośredniej sytuacji, w jakiej znalazł się zabójca. W tym aspekcie zwrócono szczególną uwagę na cechy osobowości i poziom inteligencji zabójcy, przebieg jego socjalizacji oraz rodzaj bodźców uruchamiających zachowanie agresywne. Dokonano również próby oceny zachowań sprawców zarówno w trakcie, jak i po dokonaniu zabójstwa oraz ich wpływu na wysokość wymierzanych im kar pozbawienia wolności.
Wnikliwa analiza czynników warunkujących dokonanie tak agresywnego czynu, jakim jest zabójstwo, powinna posłużyć wskazaniu kierunku skutecznych rozwiązań prewencyjnych. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy dążą do prawdy i dla których prawo do życia i jego ochrona nie są obojętne.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Przestępstwo zabójstwa i jego sprawcy
1. Przestępstwo zabójstwa w świetle prawa karnego w Polsce
2. Statystyczny obraz przestępstwa zabójstwa
3. Dysproporcja płci wśród sprawców zabójstw
4. Ogólna charakterystyka sprawców zabójstw
ROZDZIAŁ 2. Środowisko rodzinne sprawców zabójstw
1. Wpływ rodziny pochodzenia na osobowość sprawców zabójstw
2. Atmosfera domu rodzinnego zabójców
3. Stan cywilny i sytuacja rodziny prokreacyjnej sprawców zabójstw
4. Warunki mieszkaniowe sprawców zabójstw i ich rodzin
ROZDZIAŁ 3. Sytuacja społeczno-zawodowa sprawców zabójstw
1. Poziom wykształcenia sprawców zabójstw
2. Pozycja zawodowa zabójców
3. Bezrobocie wśród sprawców zabójstw
4. Aktywność zawodowa zabójców
ROZDZIAŁ 4. Sylwetka psychologiczna sprawców zabójstw
1. Zaburzenia osobowości w rozwoju ontogenetycznym zabójców
2. Poziom inteligencji zabójców
3. Agresja w etiologii przestępstwa zabójstwa
4. Objawy niedostosowania społecznego zabójców
ROZDZIAŁ 5. Charakterystyka procesu motywacyjnego zabójców
1. Pojęcie "motywu czynu" jako zasada kwalifikacji zabójstw
2. Klasyfikacja motywów zabójstw
3. Motywy zabójstw a charakterystyka sprawców pojedynczych
4. Charakterystyka współsprawców zabójstw
ROZDZIAŁ 6. Wiktymologiczne aspekty zabójstw
1. Charakterystyka ofiar zabójstw
2. Rodzaje więzi łączących sprawców z ofiarami
3. Rola ofiary w genezie zabójstwa
4. Ofiary a motywy zabójstw
ROZDZIAŁ 7. Substancje psychoaktywne a przestępstwo zabójstwa
1. Rola substancji psychoaktywnych w genezie zabójstw
2. Wpływ alkoholu i środków odurzających na zachowanie zabójców
3. Alkohol w rodzinach pochodzenia sprawców zabójstw
4. Alkohol jako czynnik wiktymogenny w przestępstwie zabójstwa
ROZDZIAŁ 8. Sytuacyjne korelaty zabójstw
1. Czas dokonania zabójstwa
2. Geografia zabójstw
3. Miejsce ataku i dokonania zabójstwa
4. Miejsce znalezienia i oględzin zwłok
ROZDZIAŁ 9. Modus operandi sprawców zabójstw
1. Taktyka zbliżenia się zabójcy do ofiary w czasie zdarzenia
2. Sposoby pozbawiania życia ofiar i rodzaje użytych narzędzi
3. Obrażenia zwłok i przyczyny śmierci ofiar
4. Zachowania sprawców po dokonaniu zabójstwa
ROZDZIAŁ 10. Prawnokarna reakcja wobec sprawców zabójstw
1. Zasady wymiaru kary
2. Przyznanie się sprawcy do czynu
3. Poczucie żalu i skruchy po dokonanym zabójstwie
4. Kary wymierzane sprawcom zabójstw
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 209-212.
Książka jest poświęcona problematyce mutyzmu wybiórczego (selektywnego), czyli zaburzeniu wieku dziecięcego, którego głównym objawem jest brak mowy w niektórych sytuacjach społecznych. Wątpliwości i pytania na temat mutyzmu selektywnego towarzyszą rodzicom i ich opiekunom niemal na każdym etapie diagnozy i terapii. Publikacja ma na celu udzielenie odpowiedzi na możliwie najwięcej pytań, m.in.: - Jakie są dzieci z mutyzmem wybiórczym, czego potrzebują? - Jaką strategię postępowania przyjąć, by jego rozwój przebiegał harmonijnie? - Czym grodzi nieleczony mutyzm wybiórczy? - Dlaczego tak ważna jest współpraca pomiędzy rodzicami, terapią i placówką, do której uczęszcza dziecko?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko i nastolatek w żałobie : rola nauczycieli i pedagogów / Agnieszka Paczkowska. - Wydanie I. - Gdańsk : Fundacja Hospicyjna, 2020. - [4], 123 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Biblioteka Tumbo Pomaga)
Dziecko i nastolatek w żałobie. Rola nauczycieli i pedagogów Agnieszki Paczkowskiej to propozycja dla pracowników placówek oświatowych w sytuacji kryzysu spowodowanego śmiercią członka społeczności szkolnej lub osoby bliskiej uczniowi. Jej autorka jest psychologiem w gdańskim Hospicjum im. ks. E. Dutkiewicza SAC, a kilka lat temu współtworzyła program wsparcia psychoedukacyjnego dzieci i młodzieży w żałobie Tumbo Pomaga, którego do dzisiaj jest merytoryczną koordynatorką. Na zasadniczą część książki składają się obraz przebiegu żałoby u dzieci i nastolatków oraz prezentacja wachlarza działań pomocowych ze strony szkoły. Przykłady scenariuszy lekcji czy warsztatów stanowić mogą cenną wskazówkę dla wymienionych w tytule czytelników, a osadzenie w kontekście ruchu paliatywno-hospicyjnego i dokonań Fundacji Hospicyjnej okazać się pomocne w zrozumieniu źródeł wsparcia osieroconych dzieci w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Okładka wliczona w paginację.
Polskie wydanie "CBT TOOLBOX" - najpopularniejszej na świecie książki terapeutycznej dla dzieci i młodzieży pojawia się wreszcie w Polsce w kolorowej, udoskonalonej odsłonie i przytulnym stylu hygge. Potrzeba jest matką wynalazku. Podręcznik ten jest źródłem wiarygodnych i rzetelnych ćwiczeń psychologicznych - owocem wieloletniego doświadczenia psychologów, pedagogów i terapeutów. Udało im się stworzyć wspaniałe narzędzie, które odpowiada na setki problemów młodego człowieka. Opracowali proste strategie łagodzące symptomy kojarzone z traumą, adhd, autyzmem, depresją, złością, zaburzeniami nastroju, depresją i zaburzeniami lękowymi. Zebrali klasyczne ćwiczenia zaczerpnięte z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, jak i mniej konwencjonalne podejścia bazujące na arteterapii i uczeniu polisensorycznym (nasze mózgi lubią to najbardziej!). Skorzystaj z tego narzędzia, gdy potrzebujesz wsparcia albo znajdź przytulny kącik i zaprojektuj swoje własne wnętrze od nowa. Każdy znajdzie coś dla siebie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 148-149.
Kontynuacja książki „Aktywny senior. Jak zachować sprawność intelektualną w podeszłym wieku?”, która kładzie akcent na praktyczne ujęcie tematu. Poradnik zawiera 110 zadań aktywizujących intelektualnie seniorów, ujętych w ramy 11 warsztatów, oraz oryginalną grę edukacyjną „Senior w podróży”. Zarówno warsztaty, jak i gra są tak skonstruowane, by pokazać starszym ludziom, że rozrywki umysłowe to sposób na ciekawe, pożyteczne i atrakcyjne spędzanie czasu wzmocnione wspólnym przeżywaniem określonych emocji i rozwiązywaniem problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 613.9 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia : scenariusze zajęć / Anna Pikała, Magdalena Sasin. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. - 165 stron : ilustracje, fotografie, rysunki ; 24 cm.
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia oraz netografia na stronach 161-165.
Książka Arteterapia. Scenariusze zajęć z serii: Terapia Pedagogiczna. Warsztaty i Scenariusze Zajęć przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów i innych osób zainteresowanych oddziaływaniem sztuki, chcących wzbogacić swoje zajęcia o elementy arteterapii. Znajdują się tu kompletne konspekty zajęć przeznaczonych dla grup w różnym wieku i na różnych etapach edukacji, w szkole i poza szkołą. Proponowane zajęcia nakierowane są na rozwój konkretnych umiejętności lub przezwyciężanie określonych trudności. Konspekty poprzedza rozdział teoretyczny, który pozwala na usystematyzowanie i poszerzenie wiadomości na temat arteterapii. Autorki żywią nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do wzbogacenia zajęć prowadzonych przez nauczycieli i pedagogów oraz do rozpropagowania pięknej idei arteterapii, którą cechuje holistyczne podejście do człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lasoterapia z dziećmi / Agata Preuss, Dorota Zaniewska ; [projekt graficzny, ilustracje: Dominika Bobulska]. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 222, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli i pedagogów, którzy w pracy z dziećmi chcą korzystać z możliwości, jakie dają las i terapia lasem. Z książki dowiemy się: - czym są leśne przedszkola i leśne place zabaw, - na czym polega rodzicielstwo bliskie naturze, - jak zaplanować leśne aktywności z dziećmi, by były zarówno interesujące dla najmłodszych, jak i spełniały funkcję edukacyjną oraz terapeutyczną. Poradnik zawiera inspiracje do wycieczek indywidualnych i zajęć grupowych, ćwiczenia, które można wykorzystać podczas pracy z dziećmi w lesie, oraz podpowiedzi, jak przygotować się do leśnych wypraw, by były bezpieczne i komfortowe dla wszystkich uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Brak informacji o dostępności: sygn. 630 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 271-288.
Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 104-110.
„Dziękuję, że odstawiłeś stołeczek!” - tonem pełnym zachwytu mówię do mojego synka po tym, jak wyręcza mnie w odstawieniu na miejsce podstawki, której zwykle używa, by wspiąć się do umywalki. Mój dwulatek się uśmiecha i biegnie do swoich spraw, a ja zastanawiam się: dlaczego właściwie go pochwaliłam? Co chcę osiągnąć poprzez pochwałę? Czy to było okazanie mu mojej dumy? Czy w ten sposób wspieram jego samodzielność? Czy po prostu nagradzam go, bo zrobił coś, co mi się podoba? W ogóle dlaczego matki chwalą swoje dzieci? W odpowiedzi na te pytania powstała ta książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: psychoedukacja, opowiadania i ćwiczenia, łączybajki dla małych i dużych.
Żyjemy w świecie nieustannej rywalizacji. Z jednej strony daje ona wielu osobom napęd do działania i jest motorem postępu. Z drugiej – dzieli ludzi na wygranych i przegranych, bywa też przyczyną dramatów. Ta książka przedstawia zdrowy model rywalizacji i pomaga uniknąć pułapek związanych ze współzawodnictwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Brak informacji o dostępności: sygn. OP II [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-211. Indeks.
Celem tej książki jest ukazanie koncepcji Sherborne jako ugruntowanego teoretycznie podejścia z zakresu ukierunkowanej na relacje pedagogiki ruchu oraz jego rozszerzenie. Oprócz przystępnego i wyczerpującego wprowadzenia publikacja zawiera konkretne wskazówki oraz dokładny opis aktywności i zabaw w odniesieniu do określonych elementów składowych koncepcji Weroniki Sherborne. Dzięki temu praktykujący pedagodzy oraz studenci mają możliwość zapoznania się z praktyczną stroną tej metody, przydatnej w pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami zachowania, jak i z osobami, których rozwój przebiega prawidłowo. Korzystanie z książki ułatwia jej przejrzysta struktura oraz zdjęcia przedstawiające ćwiczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język i komunikacja : wprowadzenie dla pedagogów / Anna Wileczek. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 380, [2] strony : ilustracje, mapy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów. Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z zakresu nauki o języku i kultury języka oraz komunikacji edukacyjnej dla studentów pedagogiki przygotowujących się do specjalizacji nauczycielskiej w zakresie wczesnej edukacji. Książka zawiera podstawy wiedzy o języku polskim oraz najważniejszych cechach współczesnej polszczyzny. Prezentuje podstawowe, najważniejsze kategorie językowe (język i jego specjalizacje, dzięki mowy, znaczenie w języku, zagadnienia składniowe, jakość, kultura i etyka słowa w dydaktyce, nowoczesne tendencje w komunikacji edukacyjnej, norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i inne). Umożliwia zdobycie wysokiego poziomu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej. Kompendium jest istotną i niezbędną lekturą dla studentów pedagogiki oraz osób zdobywających kwalifikacje pedagogiczne w ramach centrów lub ośrodków kształcenia nauczycieli, działających lub powstających obecnie na uczelniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.016:811.162.1 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 171-[189].
Książka ma charakter informacyjno-podręcznikowy. Poszczególne części zawierają: ogólny zarys problematyki, omówienie zagadnień związanych z edukacją, potrzebami edukacyjnymi, wartościami, stylami życia, wyjaśnienia metodologiczne; ponadto zarys sytuacji szkoły jako instytucji wiodącej w zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, przegląd celów i dążeń życiowych młodzieży oraz wartości i style życia, jakie najczęściej reprezentują, a także wzajemne implikacje pomiędzy edukacją, wartościami i stylami życia. Podręcznik adresowany jest do studentów pedagogiki, kadry naukowej oraz pedagogów praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.346.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej