Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Proza
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Książka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(16)
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(4)
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(4)
Autor
Andruszko Robert
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Kłos Joanna (graficzka)
(2)
Rothschild Babette
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bernard Harold S. (1946-2012)
(1)
Bourne Edmund
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cooper Lonergan Elaine
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Dies Robert R
(1)
Dragan Małgorzata
(1)
Drobek-Ziemińska Beata
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Granholm Eric L
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Holden Jason L
(1)
Hull Robert
(1)
Kajka Natalia
(1)
Kampert Wiesława
(1)
Kata Joanna
(1)
Klonowska Katarzyna
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Knapp Herschel
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Lichner Tracey K
(1)
MacKenzie K. Roy (1937- )
(1)
Malek Renata
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McCallum Mary
(1)
McQuaid John Robert (1964- )
(1)
Molicka Maria (psycholog)
(1)
Owsiak Anna
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piper William E
(1)
Porter Kenneth
(1)
Schoenholtz-Read Judith
(1)
Szymona Kinga
(1)
Trojanowska Ewa
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Yadin Elna
(1)
Zdrada Damian
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Dzieci
(4081)
6-8 lat
(2971)
9-13 lat
(2380)
Młodzież
(1903)
0-5 lat
(1667)
Psychoterapeuci
(25)
14-17 lat
(727)
Szkoły wyższe
(368)
Szkoły średnie
(161)
Szkoły podstawowe
(158)
Rodzice
(144)
Nauczyciele
(90)
Dorośli
(69)
Szkoły ponadgimnazjalne
(50)
Pedagodzy
(44)
Prawnicy
(41)
Psycholodzy
(34)
18+
(33)
Poziom podstawowy
(27)
Logopedzi
(26)
Studenci
(26)
Menedżerowie
(21)
Poziom średniozaawansowany
(21)
Pracownicy naukowi
(21)
Urzędnicy
(19)
Bibliotekarze
(18)
Lekarze
(18)
Przedszkola
(18)
Gimnazja
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Klasa 3.
(13)
Sędziowie
(13)
Klasa 1.
(12)
Radcy prawni
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(11)
Adwokaci
(10)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Przedsiębiorcy
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Terapeuci
(10)
Klasa 8.
(9)
Księgowi
(9)
Licea
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Fizjoterapeuci
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Policjanci
(8)
Prokuratorzy
(8)
Klasa 6.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Politycy
(7)
Doradcy podatkowi
(6)
Ekonomiści
(6)
Klasa 7.
(6)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły plastyczne
(6)
9-11 lat
(5)
Animatorzy kultury
(5)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Notariusze
(5)
Specjaliści ds. kadr
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Pracodawcy
(4)
Ratownicy medyczni
(4)
Szkoły specjalne
(4)
5-8 lat
(3)
9-10 lat
(3)
Administracja samorządowa
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chłopcy
(3)
Dziennikarze
(3)
Funkcjonariusze publiczni
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa Dzieci
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 4
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Politolodzy
(3)
Socjolodzy
(3)
Studenci medycyny
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wychowawcy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
m Grupa wiekowa Dzieci
(3)
14-16 lat
(2)
9-13
(2)
Administracja rządowa
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Psychoterapia
(9)
Bajkoterapia
(4)
Dzieci
(4)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Lęk
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Trauma
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Leczenie
(2)
Młodzież
(2)
Stres pourazowy
(2)
Terapia dydaktyczna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zaburzenia lękowe
(2)
Agresywność
(1)
Arytmetyka
(1)
Autonomiczny układ nerwowy
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysfunkcje seksualne psychogenne
(1)
Działania arytmetyczne
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Erotomania
(1)
Gniew
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Koszmary senne
(1)
Kultura popularna
(1)
Liczby
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miłość
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Odruchy
(1)
Osobowość pograniczna
(1)
Pamięć
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Postępowanie psychoterapeutyczne
(1)
Poznawczo-behawioralny trening umiejętności społecznych (CBSST)
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychiatria
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Schizofrenia
(1)
Schizofrenicy
(1)
Sen
(1)
Socjoterapia
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia ekspozycji
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Usypianie dzieci
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie
(1)
Zachowanie seksualne
(1)
Zachowanie uzależniające
(1)
Zespół ADHD
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Opowiadania i nowele
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Językoznawstwo
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń. Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Uzależnienia w DSM-5 i ICD-11 Rozdział 2. Mechanizm powstawania i przebiegu uzależnień Rozdział 3. Uzależnienie od substancji psychoaktywnych 3.1. Alkoholizm (zespół uzależnienia od alkoholu) 3.2. Narkotyki, leki, dopalacze 3.3. Lekomania 3.4. Nikotynizm 3.5. Zaburzenia spowodowane kofeiną Rozdział 4. Uzależnienie od czynności 4.1. Hazard 4.2. Uzależnienia ekranowe 4.2.1. Gry wideo 4.2.2. Uzależnienie od telefonu komórkowego (smartfona) 4.3. Zespół jedzenia nałogowego 4.4. Szkodliwe i nałogowe wykonywanie pracy (pracoholizm) 4.5. Nałogowe uprawianie sportu 4.6. Seksoholizm 4.7. Tanoreksja (szkodliwe opalanie się) 4.8. Zakupoholizm (nałogowe kupowanie) 4.9. Bigoreksja 4.10. Uzależnienie od drugiej osoby 4.11. Nadmierne lub obsesyjno-kompulsywne modyfikowanie ciała
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 613.81/.84 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Na okładce: radzenie sobie z napadami paniki, ekspozycja, mowa wewnętrzna, ćwiczenia fizyczne, medytacja, odżywianie się, zapobieganie nawrotom.
Bibliografia przy rozdziałach.
Najnowsze, zaktualizowane wydanie uznanego poradnika dla osób z zaburzeniami lękowymi. Lęk, napady paniki i fobie nie pozwalają normalnie funkcjonować, rozwijać się, wywołują poczucie braku kontroli. Edward J. Bourne, specjalista w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej, udowadnia, że dzięki odpowiednim narzędziom można przezwyciężyć zamartwianie się, wyciszyć negatywną mowę wewnętrzną i zapanować nad natrętnymi myślami. Autor, opierając się na dowodach i najnowszych badaniach klinicznych, krok po kroku omawia skuteczne strategie leczenia agorafobii, lęku uogólnionego, zespołu stresu pourazowego i innych zaburzeń lękowych. Podkreśla znaczenie ekspozycji, wizualizacji i wyrażania emocji w procesie terapeutycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020. - 279 stron : fotografie, ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia na stronach 276-279.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2017. - 160 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym. Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zaburzenie osobowości borderline ma bardzo różne oblicza, które określa się mianem obrazu klinicznego tego zaburzenia. Jednakowoż każda jego postać przykuwa uwagę i jest źródłem cierpienia młodego człowieka i jego najbliższych z powodu niestabilności relacji społecznych, labilności emocjonalnej, trudności w określeniu własnej tożsamości i różnych zaburzeń zachowania, w tym tendencji do samouszkodzeń i podejmowania zachowań samobójczych. Mamy nadzieję, że lektura pozwoli na lepsze zrozumienie tych młodych ludzi, którzy cierpią psychicznie, ponieważ nieustająco i permanentnie obawiają się odrzucenia, wybuchają gwałtownym gniewem i nie potrafią go kontrolować w sytuacjach niewielkich frustracji, doświadczają skrajnie intensywnych wahań nastroju, samookaleczają się, wykazują skłonność do niebezpiecznych zachowań ryzykownych i mają problemy w utrzymaniu bardziej trwałych relacji interpersonalnych, których tak bardzo potrzebują." - Lidia Cierpiałkowska, Iwona Grzegorzewska, ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc domowa : czy można wybaczyć i być razem? / Dorota Dyjakon. - Warszawa : Difin, 2016. - 175 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach [169]-175.
Książka ukazuje proces tworzenia relacji przemocowych w rodzinie, uwzględniając zarówno problemy indywidualne, jak i problemy w relacjach partnerskich. Analizuje także proces terapeutyczny, jako sposób odkrywania osobistych mechanizmów funkcjonowania sprawcy i ofiary oraz przekształcania się relacji rodzinnych jako konsekwencja zdobywania świadomości indywidualnych i społecznych trudności. W publikacji została dokonana analiza kryzysów w funkcjonowaniu rodziny, pojawiających się w trakcie psychoterapii oraz po jej zakończeniu. Stanowi również opis budowania relacji w rodzinach, które postanowiły pozostać ze sobą pomimo doświadczonej przemocy. W książce przedstawione są praktyczne wskazówki dla terapeutów pracujących z ofiarami lub sprawcami przemocy domowej.
"Przemoc domowa. Czy można wybaczyć i być razem? jest opracowaniem bardzo ważnym i potrzebnym. Prezentuje istotny głos badacza, a zarazem praktyka, w wielowątkowej i wielodyscyplinowej dyskusji specjalistów: psychologów, pedagodów, terapeutów, prawników na temat tytułowego zagadnienia. Praca ta, będąc interesującym studium badawczym, może być także, co równie ważne, potraktowana jako cenna pomoc dydaktyczna w kształceniu tych specjalistów. Jej uważna i interpretująca lektura może być jednocześnie źródłem bezpośrednich porad i bezpośredniej pomocy dla osób, których (w jakikolwiek sposób) dotyczy problem przemocy i które poszukują wsparcia w działaniu i myśleniu o tym problemie (...)" - [dr hab. Maria Reut prof. DSW]
SPIS TREŚCI
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1.
WYBRANE KONTEKSTY ANALIZY FUNKCJONOWANIA ZWIĄZKÓW
1.1. Miłość w procesie zmian
1.2. Fazy związku i charakterystyczne zjawiska w nich zachodzące
1.3. Wywieranie wpływu w związku - badanie uległości
1.4. Rodziny w perspektywie transmisji międzypokoleniowej
1.5. Ocena funkcjonowania rodziny
ROZDZIAŁ 2.
BUDOWANIE RELACJI PRZEMOCOWEJ
2.1. Rozmiary przemocy domowej w Polsce - wybrane dane statystyczne
2.2. Uwarunkowania przemocy
2.3. Przemoc w relacji partnerskiej - dynamika rozwoju zależności
2.3.1. Jakie bywają początki rozwoju przemocy w związku?
2.3.2. Następny etap rozwoju przemocy w związku
2.3.3. Przemoc jako "normalność"
2.4. Przemoc w związkach - rodzaje przemocy w narracjach ofiar i sprawców
2.4.1. Przemoc emocjonalna
2.4.2. Przemoc fizyczna
2.4.3. Przemoc ekonomiczna
2.4.4. Przemoc seksualna
2.4.5. Stalking
ROZDZIAŁ 3.
PRZEMOC W ZWIĄZKACH - KONSEKWENCJE U OFIAR I SPRAWCÓW
3.1. Konsekwencje, jakie ponoszą ofiary
3.2. Konsekwencje stosowania przemocy diagnozowane u sprawców
3.3. Czy można wybaczyć przemoc?
ROZDZIAŁ 4.
ZDROWIENIE OFIAR I SPRAWCÓW - CO TEN PROCES OZNACZA DLA ZWIĄZKU?
4.1. Fazy zdrowienia ofiar i sprawców
4.2. Pierwsze impulsy do zmiany
4.2.1. Pułapki wczesnego okresu zmiany
4.2.2. Jak omijać pułapki?
4.3. Wzrastająca świadomość
4.3.1. Pułapki okresu wzrastającej świadomości
4.3.2. Jak omijać pułapki?
4.4. Kontynuowanie rozwoju poczucia kontroli własnego życia
4.4.1. Pułapki tego okresu
4.4.2. Jak unikać pułapek
4.5. Wzbudzanie i wzmacnianie motywacji wewnętrznej
4.5.1. Pułapki tego okresu zmiany
4.5.2. Jak omijać pułapki?
4.6. Pogłębianie procesu równości w związku
4.6.1. Pułapki tego okresu
4.6.2. Jak omijać pułapki?
4.7. Etap kończący terapię - urealnianie swoich możliwości
4.8. Co się dzieje, gdy tylko jedna ze stron podejmuje leczenie?
4.9. Kiedy nie można wybaczyć?
ZAMIAST ZAKOŃCZENIA - KILKA WSKAZÓWEK DLA TERAPEUTÓW
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW I TABEL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.811/.815 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-208.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego. Doskonały przewodnik dla klinicystów, pracujący program terapii ekspozycji i powstrzymania reakcji oparty na teoretycznych i praktycznych zasadach terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia. Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 317-329. Indeks.
Publikacja stanowi praktyczny przewodnik po metodach terapeutycznych, mających pomagać pacjentom w uzyskaniu niezbędnych kompetencji i umiejętności, które znacznie ułatwią im powrót do zdrowia i normalnego życia w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie – dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OP II [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 155-157.
Nadmierna ruchliwość, brak koncentracji to powszechne cechy występujące u większości dzieci. Są jednak sytuacje gdy zachowanie dziecka staje się niepokojące i zaczyna budzić niepokój rodziców. Autorki przedstawiają skuteczne metody komunikowania się i pracy z dziećmi z ADHD. Podkreślają, że najważniejszym elementem sukcesu jest konsekwentne działanie wielopłaszczyznowe. Metody pracy zostały dobrane w sposób, który bawi i wychowuje. Dziecku pomogą w rozwoju, efektywnej nauce oraz dążeniu do refleksyjnego zachowania, dorosłemu zaś pozwolą zrozumieć mechanizmy postępowania dziecka i wypracować jego sukcesy. Bo każdy choćby najmniejszy przebłysk tego, że coś wyjdzie, daje siłę i wiarę w to, że będzie następny. A po nim kolejny. I niech ta zachłanność na miłość, cierpliwość i poświęcenie do pracy ze swoim dzieckiem się nie kończy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.922.7:616.8-053.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tomcio rozwiązuje problemy : sen / Anna Kańciurzewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - 95, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy : sen" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o trudnościach z zasypianiem, strachem przed ciemnością, koszmarami sennymi, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Publikacje z serii "Kreatywne Książeczki Terapeutyczne" są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajki terapeutyczne [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajki terapeutyczne [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Książeczka Tomcio rozwiązuje problemy: złość i agresja" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobez zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajki terapeutyczne [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja w terapii / Herschel Knapp ; przełożyła Magdalena Trzcińska. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 272, [1] strona ; 24 cm.
(Terapia)
Bibliografia na stronach 264-267. Indeksy.
Komunikacja w terapii w atrakcyjny i przystępny sposób wprowadza w tematykę komunikowania się w sytuacjach terapeutycznych. Omawia podstawowe cechy relacji terapeuta-klient (początkową fazę terapii, rozwój i postępy, komunikację emocjonalną i kierowanie rozmowami terapeutycznymi). Przedstawia przykładowe dialogi między terapeutą a klientem oraz wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności terapeutycznych. Ukazuje różnice między codziennymi relacjami społecznymi a relacją terapeutyczną. Książka zawiera: •podstawowe informacje dotyczące granic komunikacji, motywacji klientów i ich otwierania się przed terapeutą, zagadnień etycznych i aspektów prawnych; •protokoły z kilku sesji terapeutycznych, ukazujące najważniejsze elementy zintegrowanych umiejętności z zakresu komunikacji w terapii; •praktyczne ćwiczenia, wspomagające rozwijanie poszczególnych umiejętności terapeutycznych; •etyczne standardy pracy terapeutów; •przejrzysty i wyczerpujący wykaz najważniejszych terminów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Najnowsze badania wykazują skuteczność terapii zabawą w pracy z dziećmi z trudnymi zachowaniami, z zaburzeniami rozwojowymi, z niepełnosprawnościami, a także znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej. Garry L. Landreth nie tylko omawia rozwój terapii zabawą i przedstawia podstawowe badania poświęcone tej formie pracy z najmłodszymi, ale także szczegółowo i w przystępny sposób uczy, jak budować relacje z dzieckiem, tak aby mogło ono w pełni wyrażać i odkrywać swoje Ja poprzez zabawę w celu optymalnego wzrostu i rozwoju. W książce omówiono m. in. znaczenie zabawy w życiu dzieci, funkcje zabawy w procesie terapeutycznym, założenia zorientowanej na dziecko terapii zabawą, zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi, rolę terapeuty i rodziców w terapii zabawą. Terapeuci znajdą tutaj także szczegółowe wskazówki dotyczące organizacji pokoju zabaw oraz zalecanych zabawek i materiałów, sugestie, jak odnosić się do rodziców i jak wyjaśniać terapię zabawą oraz sugestie dotyczące reagowania na typowe problemy pojawiające się w pokoju zabaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81/I [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka liczenia jeszcze nigdy nie była tak prosta! "Nauka liczenia" zawiera wskazówki dla rodziców oraz interesujące ćwiczenia i zabawy, które ułatwią dziecku opanowanie podstaw liczenia. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają skupić się na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 5 części: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i różności matematyczne, w których dziecko oswaja się z ułamkami, odczytywaniem godziny na zegarze, a także szacowaniem długości. W każdym rozdziale znajdują się tłumaczenie danego działania oraz ćwiczenia. Dodatkowe zabawy sprzyjają utrwalaniu wiedzy, wspomagają pamięć i koncentrację. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51/I [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta może służyć terapeutom, nauczycielom i rodzicom do pracy z dziećmi, które dopiero uczą się lub mają trudności ze zrozumieniem, jak zachować się w różnych codziennych sytuacjach społecznych. Jest to zbiór krótkich opowiadań oraz opracowanych do nich pytań i zadań, które rozwijają nie tylko umiejętności komunikacyjne i społeczne młodych czytelników, ale także wspierają ich rozwój poznawczy i językowy. Dziecięcy bohaterowie opowiadań każdego dnia popełniają różne gafy: w domu, w szkole, w czasie zabawy z rówieśnikami czy podczas spotkań rodzinnych. Nie rozumieją zasad funkcjonowania w grupie, źle odbierają intencje innych, myślą przede wszystkim o własnych potrzebach. Co w takich sytuacjach im towarzyszy? Najczęściej same kłopoty. Przykre nieporozumienia, niepotrzebne wybuchy złości, chwile wstydu, słowa, które nie powinny zostać wypowiedziane. Jednak każda z historii ma pozytywne zakończenie, a mali (i jednocześnie wielcy) bohaterowie nie poddają się, dzielnie ucząc się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Akceptują siebie i swoją niedoskonałość. Wcale nie chcą walczyć ze swoimi trudnościami. Bardziej szukają wsparcia, zaufania, zrozumienia - czyli tego, co najlepsze na wszystkie kłopoty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej