Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje naukowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
nieokreślona
(24)
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(5)
Czytelnia dla Dorosłych
(5)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(1)
Autor
Bac Aneta
(2)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Żychowicz Paweł
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Bernard Harold S. (1946-2012)
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bukowska Anna (fizjoterapeuta)
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cooper Lonergan Elaine
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Cybulski Mateusz
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria (1948- )
(1)
Dies Robert R
(1)
Domagała Aneta
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gójska Agata
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Hull Robert
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Janus Edyta
(1)
Janus Edyta (fizjoterapeuta)
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kampert Wiesława
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kozubski Wojciech (1955- )
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(1)
Krajna Ewa
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kurbiel Dorota
(1)
Kądziołka Marta
(1)
Kędziora-Kornatowska Kornelia (1962- )
(1)
MacKenzie K. Roy (1937- )
(1)
Mach Cecylia
(1)
Maciejewska Barbara (medycyna)
(1)
McCallum Mary
(1)
Michalak Sławomir (nauki medyczne)
(1)
Michalska Paulina (psycholog)
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Misiorek Anna
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowotka Agnieszka
(1)
Obrębowska-Karsznia Zofia
(1)
Obrębowski Andrzej (1937- )
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Piekarska Jolanta (filolog)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Piper William E
(1)
Pokutycki Marek
(1)
Popławska-Domaszewicz Karolina
(1)
Porter Kenneth
(1)
Pruszewicz Antoni (1931- )
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Rządzka Mirosława
(1)
Schoenholtz-Read Judith
(1)
Sein Anand Jacek
(1)
Sekula Alicja
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Sobieralska-Michalak Kinga
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Sokół-Stanisławska Agnieszka
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Steinborn Barbara
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szeląg Elżbieta (1952- )
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Szymanik-Kostrzewska Anna
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Tuszyński Krzysztof
(1)
Waszkiewicz Napoleon
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiergowski Marek
(1)
Wiskirska-Woźnica Bożena
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Wojnowski Waldemar
(1)
Wolniak Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Dzieci
(4086)
6-8 lat
(2976)
9-13 lat
(2380)
Młodzież
(1903)
0-5 lat
(1672)
Psycholodzy
(34)
14-17 lat
(727)
Szkoły wyższe
(368)
Szkoły średnie
(161)
Szkoły podstawowe
(158)
Rodzice
(145)
Nauczyciele
(90)
Dorośli
(69)
Szkoły ponadgimnazjalne
(50)
Pedagodzy
(44)
Prawnicy
(41)
18+
(33)
Poziom podstawowy
(27)
Logopedzi
(26)
Studenci
(26)
Psychoterapeuci
(25)
Menedżerowie
(21)
Poziom średniozaawansowany
(21)
Pracownicy naukowi
(21)
Urzędnicy
(19)
Bibliotekarze
(18)
Lekarze
(18)
Przedszkola
(18)
Gimnazja
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Klasa 3.
(13)
Sędziowie
(13)
Klasa 1.
(12)
Radcy prawni
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(11)
Adwokaci
(10)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Przedsiębiorcy
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Terapeuci
(10)
Klasa 8.
(9)
Księgowi
(9)
Licea
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Fizjoterapeuci
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Policjanci
(8)
Prokuratorzy
(8)
Klasa 6.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Politycy
(7)
Doradcy podatkowi
(6)
Ekonomiści
(6)
Klasa 7.
(6)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły plastyczne
(6)
9-11 lat
(5)
Animatorzy kultury
(5)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Notariusze
(5)
Specjaliści ds. kadr
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Pracodawcy
(4)
Ratownicy medyczni
(4)
Szkoły specjalne
(4)
5-8 lat
(3)
9-10 lat
(3)
Administracja samorządowa
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chłopcy
(3)
Dziennikarze
(3)
Funkcjonariusze publiczni
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa Dzieci
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 4
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Politolodzy
(3)
Socjolodzy
(3)
Studenci medycyny
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wychowawcy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
m Grupa wiekowa Dzieci
(3)
14-16 lat
(2)
9-13
(2)
Administracja rządowa
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dzieci
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Młodzież
(4)
Psychoterapia
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Bajkoterapia
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Lęk
(2)
Nadużywanie alkoholu
(2)
Nastolatki
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Smutek
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholowy Zespół Płodowy (FAS)
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby ludzi
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysfunkcje seksualne psychogenne
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Embriopatia poróżyczkowa
(1)
Empatia
(1)
Erotomania
(1)
Etanol
(1)
Fonoholizm
(1)
Geriatria
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kultura popularna
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Macierzyństwo
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marihuana
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Miłość
(1)
Mnemotechnika
(1)
Modus operandi
(1)
Motywacja
(1)
Mukopolisacharydoza
(1)
Mutyzm
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Mózg
(1)
Nagroda (psychologia)
(1)
Neurologopedia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Osobowość
(1)
Osobowość pograniczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Perswazja
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podejmowanie decyzji
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Policja
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Postępowanie psychoterapeutyczne
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przestępcy
(1)
Psychiatria
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia kryminalistyczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Bajki terapeutyczne
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(23)
Edukacja i pedagogika
(16)
Medycyna i zdrowie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / redakcja naukowa Aneta Bac. - Wydanie 1. - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 171 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach Indeks.
Zawiera:
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ
1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia / EDYTA JANUS
1.1. Wprowadzenie
1.2. Rys historyczny
1.3. Definiowanie terapii zajęciowej
1.4. Definicja zajęcia
1.5. Zajęcie, zdrowie, dobrostan
1.6. Podejście Person Centered Practice
1.7. Podsumowanie
Piśmiennictwo
2. Modele praktyki w terapii zajęciowej / MARTA KĄDZIOŁKA
2.1. Wprowadzenie
2.2. Przykładowe modele praktyki
2.2.1. Person-Environment-Occupation Model (PEO)
2.2.2. Canadian Model of Occupational Performance - Enggement (CMOP-E)
2.2.3. Model of Human Occupation (MOHO)
2.2.4. Model Kawa
2.3. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
3. Analiza aktywności / URSZULA CHRABOTA
3.1. Wprowadzenie
3.2. Znaczenie i cele analizy aktywności
3.3. Proces analizy aktywności
3.3.1. Wybór zajęcia do analizy
3.3.2. Podział czynności na etapy
3.3.3. Określenie materiałów, narzędzi, sprzętu i warunków środowiska niezbędnych do wykonania czynności
3.3.4. Funkcje organizmu
3.3.5. Struktury organizmu
3.3.6. Umiejętności
3.3.7. Analiza zebranych informacji
3.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) / ANNA MISIOREK
4.1. Wprowadzenie
4.2. Poszczególne elementy procesu CPPF
4.3. Etapy (kroki ) procesu CPPF
4.3.1. Rozpoczęcie współpracy z osobą (pacjentem) (Enter/initiate)
4.3.2. Określenie obszaru działania (Set the stage)
4.3.3. Ocena/ewaluacja (Assess/evaluate)
4.3.4. Ustalenie celów szczeółowych i planowanie terapii (Agree on objectives and plan)
4.3.5. Implementacja planu (Implement the plan)
4.3.6. Monitoring i modyfikacja (Monitor and modify)
4.3.7. Ewaluacja wyników (Evaluate outcome)
4.3.8. Zakończenie współpracy (Conclude/Exit)
4.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego / AGNIESZKA SMROKOWSKA-REICHMANN
5.1. Wprowadzenie
5.2. Niezbędnośćrefleksji etycznej w zawodzie terapeuty zajęciowego
5.3. Definicja i odgraniczenie etyki
5.4. Odmiany etyki
5.5. Etyka ogólna a etyki stosowane
5.6. Etyka zawodu i kodeks etyki zawodowej
5.7. Dylematy etyczne w zawodzie terapeuty zajęciowego
5.8. Odpowiedzialność moralna terapeuty zajęciowego w oparciu o Kodeks Etyki Zawodowej sformułowany przez COTEC
5.8.1. Cechy i obowiązki terapeuty zajęciowego
5.8.2. Uniwersalne zasady etyczne
5.8.3. Model rozwiązywania problemów
5.8.4. Reprezentatywne przykłady przypadków
5.9. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
CZĘŚĆ II TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM
6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu / PAULINA ALEKSANDER-SZYMANOWICZ
6.1. Wprowadzenie
6.2. Metody i narzędzia oceny w dysfunkcjach narządów ruchu
6.2.1. Podstawowe narządzia oceny pacjenta z dysfunkcją ruchu
6.2.2. Wybrane narzędzia oceny czynności dnia codziennego (ADL) pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu
6.2.3. Wybrane narzędzia oceny kończyny górnej pacjenta reumatologicznego lub ortopedycznego
6.3. Wybrane narzędzia oceny pacjenta neurologicznego
6.4. Wybrane obszary interwencji
6.4.1. Lokomocja
6.4.2. Higiena osobista
6.4.3. Przygotowywanie posiłków
6.5. Opis przypadku
6.5.1. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia neurologicznego
6.5.2. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia reumatologicznego
6.6. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
7. Terapia zajęciowa w pediatrii / ALEKSANDRA KULIS
7.1. Wprowadzenie
7.2. Metody i narzędzia oceny w pediatrii
7.3. Wybrane obszary interwencji
7.4. Opis przypadku
7.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
8. Terapia zajęciowa w geriatrii / ANETA BAC
8.1. Wprowadzenie
8.2. Metody i narzędzia oceny w geriatrii
8.3. Wybrane obszary interwencji
8.3.1. Pacjenci geriatryczni bez choroby otępiennej
8.3.2. Pacjenci geriatryczni z chorobą otępienną
8.4. Opis przypadku
8.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
9. Terapia zajęciowa w psychiatrii / DOROTA KURBIEL
9.1. Wprowadzenie
9.2. Metody i narzędzia oceny w terapii zajęciowej w psychiatrii
9.3. Wybrane obszary interwencji
9.4. Opis przypadku
9.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną / PAWEŁ ŻYCHOWICZ
10.1. Wprowadzenie
10.2. Metody i narzędzia oceny u osób z niepełnosprawnością intelektualną
10.3. Wybrane obszary interwencji
10.3.1. Czynności dnia codziennego i samoobsługa
10.3.2. Edukacja zawodowa i zatrudnienie
10.3.3. Integracja, uczestnictwo w życiu społecznym i wsparcie społeczne
10.4. Opis przypadku
10.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
CZĘŚĆ III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ
11. Arteterapia / MAREK POKUTYCKI
11.1. Pojęcia i definicje arteterapii
11.2. Rys historyczny arteterapii
11.3. Oddziaływanie arteterapii na kondycję psychofizyczną człowieka
11.3.1. Kontekst społeczny
11.3.2. Kontekst psychologiczny
11.3.3. Kontekst fizyczny
11.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
12. Choreoterapia / KATARZYNA FILAR-MIERZAWA
12.1. Pojęcia i definicje choreoterapii
12.2. Rys historyczny choreoterapii
12.3. Oddziaływanie terapii tańcem na organizm człowieka
12.3.1. Kontekst fizyczny
12.3.2. Kontekst społeczny i psychologiczny
12.4. Zastosowanie choreoterapii
12.5. Muzyka w choreoterapii
12.6. Choreoterapia a potrzeby pacjenta
12.7. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
13. Muzykoterapia / ANNA BUKOWSKA
13.1. Pojęcia i definicje muzykoterapii
13.2. Rys historyczny muzykoterapii
13.3. Oddziaływanie muzyki na organizm człowieka
13.3.1. Kontekst fizyczny
13.3.2. Kontekst psychologiczny
13.3.3. Kontekst społeczny
13.4. Zastosowanie muzykoterapii
13.4.1. Podstawy teoretyczne stosowania muzykoterapii
13.4.2. Sposoby oddziaływania w muzykoterapii
13.4.3. Wybrane metody i modele muzykoterapeutyczne
13.5. Muzyka w muzykoterapii
13.6. Muzykoterapia a potrzeby pacjenta
13.7. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
Słowniczek pojęć
Piśmiennictwo
Skorowidz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.8 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 79-81.
Bohaterowie baśni (Czujątka) mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu. Do baśni dołączone są propozycje zajęć psychoedukacyjnych uświadamiające dzieciom, że przykre emocje nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OP II [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T/LD [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Po niespełna dwóch latach od wydania książki pt. Mutyzm wybiórczy – poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów, która spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem, zarówno wśród rodziców, jak również wśród nauczycieli i specjalistów, Maria Bystrzanowska, tym razem wspólnie z córką Eweliną Bystrzanowską – psychologiem o specjalności klinicznej, przystąpiły do opracowania nowej książki z zakresu mutyzmu wybiórczego (MW). Książkę tę można z jednej strony potraktować jako kontynuację ww. poradnika, z drugiej zaś może ona stanowić całkiem odrębną całość. Do jej napisania zaproszone zostało szersze grono osób: praktyków pracujących na co dzień z dziećmi z mutyzmem wybiórczym (psychologów, logopedów, pedagogów i nauczycieli), a także rodziców dzieci z MW oraz osoby dorosłe, które już w dzieciństwie miały objawy tego zaburzenia i nie otrzymały właściwej pomocy. Zamiarem autorek było, aby powstała publikacja wszechstronnie opisująca to coraz powszechniej diagnozowane zaburzenie lękowe, w szczególności skuteczne sposoby jego terapii, co ważne, z uwzględnieniem realiów i specyfiki polskiego systemu oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka / Robert B. Cialdini ; przekład: Bogdan Wojciszke. - Wydanie piąte w języku polskim. - Gdańsk : GWP, 2007. - 319, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się wpływaniem na innych: do dziennikarzy i psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników i ekonomistów, nauczycieli i wychowawców. Służyć może wiedzą i pomocą zarówno tym, którzy chcą wpłynąć na innych, jak i tym, którzy pragną się obronić przed niepożądanym wpływem. Jest to więc książka dla każdego z nas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zaburzenie osobowości borderline ma bardzo różne oblicza, które określa się mianem obrazu klinicznego tego zaburzenia. Jednakowoż każda jego postać przykuwa uwagę i jest źródłem cierpienia młodego człowieka i jego najbliższych z powodu niestabilności relacji społecznych, labilności emocjonalnej, trudności w określeniu własnej tożsamości i różnych zaburzeń zachowania, w tym tendencji do samouszkodzeń i podejmowania zachowań samobójczych. Mamy nadzieję, że lektura pozwoli na lepsze zrozumienie tych młodych ludzi, którzy cierpią psychicznie, ponieważ nieustająco i permanentnie obawiają się odrzucenia, wybuchają gwałtownym gniewem i nie potrafią go kontrolować w sytuacjach niewielkich frustracji, doświadczają skrajnie intensywnych wahań nastroju, samookaleczają się, wykazują skłonność do niebezpiecznych zachowań ryzykownych i mają problemy w utrzymaniu bardziej trwałych relacji interpersonalnych, których tak bardzo potrzebują." - Lidia Cierpiałkowska, Iwona Grzegorzewska, ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Nowoczesne opracowanie uwzględniające najważniejsze problemy dotyczące zaburzeń psychicznych w grupie osób w wieku podeszłym. Autorami publikacji są wybitni eksperci w dziedzinie psychiatrii oraz geriatrii, autorytety naukowe w Polsce i poza granicami kraju. W książce omówiono główne choroby psychiczne występujące w grupie osób powyżej 60. roku życia, z uwzględnieniem uzależnień, a także podstawowe zasady pielęgnowania pacjentów psychogeriatrycznych, kluczowe zagadnienia z zakresu neurorehabilitacji oraz psychogerontologii. Publikacja stanowi swego rodzaju kompendium wiedzy psychiatryczno-psychologiczno-rehabilitacyjnej dla specjalistów w zakresie medycyny i psychologii, a także dla studentów tych kierunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 220-230.
Książka przedstawia rozwój w okresie dorastania w różnych sferach w odniesieniu do rozwoju człowieka w ciągu życia, a także autorski rozszerzony model koncepcji własnego życia młodzieży oraz wybrane problemy okresu dorastania. Książka może być przydatna dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, psychologów i pedagogów praktyków, socjologów, a także dla nauczycieli, rodziców oraz w wielu zakresach dla dorastającej młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Recenzowana monografia jest bardzo udaną próbą przedstawienia najistotniejszych kierunków prac nad metodami terapii logopedycznej w ujęciu teoretycznym i z punktu widzenia praktyki logopedycznej prowadzonych przez polskich logopedów. Takiej publikacji na polskim rynku wydawniczym jeszcze nie było. Od lat czekali na nią polscy logopedzi. Dzięki redaktorkom tomu, prof. Anecie Domagale i prof. Urszuli Mireckiej, udało się zebrać wybitnych badaczy i praktyków, zajmujących się różnymi aspektami terapii logopedycznej w Polsce, i zachęcić ich do napisania rozdziałów tejże monografii. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. Zainteresują się nią z pewnością studenci stacjonarnych kierunków logopedycznych oraz słuchacze logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej). Zawiera ona także cenne informacje dla logopedów praktyków. Może być również bardzo przydatna dla wykładowców akademickich reprezentujących logopedię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Oswajanie przez bajanie to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." fragment recenzji dra Kamila Kurackiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 447-479. Indeks.
Myślą przewodnią książki jest zwrócenie uwagi na medyczną stronę mechanizmów zaburzeń porozumiewania się człowieka uwarunkowanych nieprawidłowościami w ośrodkowym i obwodowym układzie nerwowym. Tematykę podręcznika stanowią podłoże anatomiczne i patofizjologiczne oraz aspekty kliniczne i zasady rehabilitacji zaburzeń porozumiewania się uwarunkowanych nieprawidłowościami w ośrodkowym i obwodowym układzie nerwowym. Książka jest cennym materiałem źródłowym, który z pewnością znajdzie wykorzystanie w kształceniu coraz większej rzeszy specjalistów z zakresu neurologopedii, a także logopedii ogólnej, audiologii i foniatrii, psychologii, pedagogiki specjalnej oraz protetyki słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Nie powinno budzić wątpliwości stwierdzenie, że od zdrowia psychicznego dzieci zależy dobra kondycja przyszłego społeczeństwa. Skoro tak jest, nasuwa się pytanie, w jakim stopniu dorośli dbają o rozwój psychiczny dzieci. Sądząc po wzroście wskaźników rozpowszechnienia wśród nastolatków zachowań autoagresywnych (samobójczych i niesamobójczych samouszkodzeń), przemocy rówieśniczej, przestępczości oraz zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych (w tym tzw. dopalaczy), zaburzeń zachowania i emocji, należy sądzić, że nadal nie ma adekwatnej do potrzeb dzieci opieki, ani na poziomie rodziny, ani instytucji, szkoły i państwa. W Stanach Zjednoczonych już w połowie lat 60. ubiegłego stulecia powstała przy Kongresie specjalna Komisja ds. Zdrowia Psychicznego Dziecka. Według Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego nawet co piąte dziecko cierpi z powodu różnych zaburzeń psychicznych, a tylko 21% otrzymuje adekwatną opiekę. W Polsce w celu zapewnienia dzieciom prawidłowego rozwoju powołano Biuro Rzecznika Praw Dziecka. Od 2000 roku Rzecznik podejmuje działania na rzecz zapewnienia dziecku pełnego i harmonijnego rozwoju, z poszanowaniem jego godności i podmiotowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje rodzinne / Agata Gójska. - Wydanie 1, dodruk 2. - Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2017. - 255 stron ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 231-255.
Książka dotyczy mediacji w sprawach rodzinnych, w szczególności związanych z rozwodem. Prezentuje wiedzę teoretyczną na temat mediacji i rodziny w rozwodzie oraz propozycje konkretnych technik pomocnych na różnych etapach pracy z konfliktem. Waga sporów rodzinnych i jednocześnie coraz większa popularność mediacji w Polsce uzasadniają dokonanie szczegółowej analizy zarówno problematyki konfliktu rodzinnego, jak i metod oraz technik wykorzystywanych w mediacjach rodzinnych. Publikacja jest przeznaczona dla profesjonalistów zajmujących się pomocą rodzinie: psychologów, pedagogów, biegłych sądowych, prawników, jak również studentów kształcących się w ramach powyższych specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjęta nazwa autorki: Anna Jarosz-Bilińska.
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. (...) Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 7–13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka to publikacja bogata tematycznie. Omówiono w niej wiele zagadnień z pogranicza logopedii, psychologii klinicznej i pedagogiki specjalnej. Dotyczy problematyki diagnozy i terapii w kontekście logopedycznym, medycznym i psychologicznym oraz edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Otaczająca nas rzeczywistość pełna jest zagrożeń i niebezpieczeństw. Czyhają one przede wszystkim na dzieci i młodzież, choć i my, dorośli, dajemy się często im zwieść i osaczyć. Książka, którą przygotowali specjaliści wielu dziedzin i dyscyplin naukowych, w przystępny sposób i podparty rzetelną kwerendą dokumentów, raportów i badań, porusza najbardziej aktualne problemy i zagrożenia współczesności. Od tych płynących z cyfrowego świata - którym zachwyca się cała społeczność i bez którego nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania - przez chemiczne uzależnienia zbierające coraz większe żniwo w postaci przedwczesnych zgonów, po nowe, wciąż akceptowane społecznie uzależnienia, takie jak pracoholizm czy ryzykowne zachowania seksualne młodych. Publikacja zawiera diagnozę i sięga do przyczyn tego rodzaju zachowań czy zaburzeń, by w ostatniej części skupić się na nieco chyba zapomnianych wątkach i zagadnieniach, takich jak godność i sumienie człowieka, świat wartości czy rola rodziny i Kościoła katolickiego w profilaktyce i uzdrawianiu zaburzeń i patologii społecznych. Powinni sięgnąć po nią także ci, którzy w procesach pedagogicznych uczestniczą czy je tworzą, oraz ci, którzy zajmują się zawodowo profilaktyką społeczną i zaburzeniami społecznymi, także tymi najnowszymi, które doczekały się wreszcie nowej klasyfikacji Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego - DSM-5. dr hab. prof. UKSW ks. Krzysztof Stępniak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Książka nie jest drugim wydaniem "Psychologii dysleksji", ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie Czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 128-131.
Wydanie zaktualizowane - zgodne z nową podstawą programową. Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: • posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego; • posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; • z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia; • ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia); • ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD; • słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem; • przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe); • w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej