Terapia behawioralna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
nieokreślona
(7)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Bala Joanna
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pilch Alicja
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Poznaniak Wojciech (1941-2019)
(1)
Suchowierska Monika
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Zielińska Monika (psychologia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1507)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Terapia behawioralna
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(862)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(475)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(365)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(302)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(274)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(261)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(182)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(167)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Gatunek
Poradnik
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem.
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” - indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca. Publikacja prezentuje wiele unikatowych i bardzo ciekawych propozycji oddziaływań, które opierają się na szerokiej literaturze przedmiotu oraz pogłębionych przez analizę rozwiązaniach praktycznych. […] Należy czerpać jak najwięcej z wiedzy i doświadczenia specjalistów prowadzących diagnozę i terapię mutyzmu wybiórczego, którzy reprezentują różne ośrodki terapeutyczne w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki. [www.impulsoficyna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020. - 279 stron : fotografie, ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia na stronach 276-279.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Po niespełna dwóch latach od wydania książki pt. Mutyzm wybiórczy – poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów, która spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem, zarówno wśród rodziców, jak również wśród nauczycieli i specjalistów, Maria Bystrzanowska, tym razem wspólnie z córką Eweliną Bystrzanowską – psychologiem o specjalności klinicznej, przystąpiły do opracowania nowej książki z zakresu mutyzmu wybiórczego (MW). Książkę tę można z jednej strony potraktować jako kontynuację ww. poradnika, z drugiej zaś może ona stanowić całkiem odrębną całość. Do jej napisania zaproszone zostało szersze grono osób: praktyków pracujących na co dzień z dziećmi z mutyzmem wybiórczym (psychologów, logopedów, pedagogów i nauczycieli), a także rodziców dzieci z MW oraz osoby dorosłe, które już w dzieciństwie miały objawy tego zaburzenia i nie otrzymały właściwej pomocy. Zamiarem autorek było, aby powstała publikacja wszechstronnie opisująca to coraz powszechniej diagnozowane zaburzenie lękowe, w szczególności skuteczne sposoby jego terapii, co ważne, z uwzględnieniem realiów i specyfiki polskiego systemu oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 356-359.
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać. Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów. Jeśli Wasze dziecko ma trudny temperament, musicie mu poświęcić maksimum uwagi, by dać mu szansę na dobry rozwój. Jeśli jednak Wasze dziecko zaczyna płakać, gdy próbujecie wejść do sklepu drzwiami z napisem "wyjście", potrzebujecie zupełnie innego poradnika - jak sprawić, by dziecko nauczyło się łamać zasady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.922.7:616.8-053.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 525-555. Indeksy.
Wiele lat minęło od wydania polskiego podręcznika "Psychologia kliniczna" pod redakcją Andrzeja Lewickiego. Zespół autorów niniejszej "Społecznej psychologii klinicznej" podjął się opracowania nowej wersji podręcznika, który łączy w sobie elementy tradycji z nowoczesnością. Podręcznik ten, podobnie jak wiele innych współczesnych podręczników psychologii klinicznej w świecie, składa się z trzech zasadniczych części, poświęconych teorii zaburzeń, podstawom diagnozy oraz pomocy psychologicznej. Nie omawia się w tym podręczniku psychopatologii jako takiej. Są natomiast wybrane psychologiczne koncepcje zaburzeń, poparte badaniami empirycznymi. (...) Podręcznik ten zawiera także obszerny rozdział o problemach zawodu psychologa klinicznego, przy czym najwięcej uwagi poświęcono zagadnieniom dotychczas w polskiej psychologii klinicznej słabo opracowanym, mianowicie etyce zawodowej. - [z Wstępu]
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I
PODSTAWOWE POJĘCIA I MODELE TEORETYCZNE SPOŁECZNEJ PSYCHOLOGII KLINICZNEJ
Rozdział 1, Źródła i drogi rozwoju psychologii klinicznej (Helena Sęk)
Rozdział 2, Psychologia kliniczna i psychologia społeczna - pojęcia, przedmiot i wzajemne związki (Stanisław Kowalik i Helena Sęk)
Rozdział 3, Rola koncepcji teoretycznych w psychologii społecznej i klinicznej (Helena Sęk)
Rozdział 4, Wybrane psychodynamiczne teorie funkcjonowania jednostki i grupy oraz mechanizmy zaburzeń (Helena Sęk)
Rozdział 5, Teorie uczenia się społecznego jako model normalnego i zaburzonego funkcjonowania jednostki oraz grupy (Wojciech Poznaniak)
Rozdział 6, Interakcyjny model funkcjonowania społecznego (Waldemar Domachowski)
Rozdział 7, Społeczne i kulturowe uwarunkowania patologii (Waldemar Domachowski)
CZĘŚĆ II
SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA DIAGNOZY KLINICZNEJ
Rozdział 1, Diagnoza kliniczna w kontekście praktyki społecznej (Jerzy Brzeziński i Stanisław Kowalik)
Rozdział 2, Diagnoza kliniczna (Stanisław Kowalik i Jerzy Brzeziński)
Rozdział 3, Protodiagnoza kliniczna (Stanisław Kowalik i Jerzy Brzeziński)
Rozdział 4, Ekologiczny kontekst procesu diagnostycznego (Stanisław Kowalik i Jerzy Brzeziński)
Rozdział 5, Modelujący wyniki badania psychologicznego (diagnostycznego) wpływ osoby badanej (pacjenta) i badacza (klinisty) (Stanisław Kowalik i Jerzy Brzeziński)
Rozdział 6, Społeczne aspekty rezultatu diagnozy klinicznej (Stanisław Kowalik i Jerzy Brzeziński)
Rozdział 7, Charakterystyka wybranych metod diagnozy klinicznej (Jerzy Brzeziński i Stanisław Kowalik)
CZĘŚĆ III
SPOŁECZNO-KLINICZNE PODSTAWY TEORETYCZNE RÓŻNYCH FORM POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ
Rozdział 1, Podstawowe rodzaje pomocy psychologicznej (Helena Sęk)
Rozdział 2, Podstawy teoretyczne psychoterapii jako specjalistycznej metody oddziaływania (Helena Sęk)
Rozdział 3, Kierunki psychoterapii psychodynamicznej (Helena Sęk)
Rozdział 4, Wybrane zagadnienia terapii behawioralnej (Wojciech Poznaniak)
Rozdział 5, Psychoterapia w ujęciu interakcyjnym i systemowym (Waldemar Domachowski i Helena Sęk)
Rozdział 6, Wybrane psychospołeczne problemy niepełnosprawności i rehabilitacji (Stanisław Kowalik)
Rozdział 7, Wybrane zagadnienia psychoprofilaktyki ( Helena Sęk)
Rozdział 8, Problemy zawodu psychologa klinicznego (Wojciech Poznaniak)
BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK
INDEKS RZECZOWY
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej