Fizjoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(5)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Autor
Bac Aneta
(1)
Batorowicz Beata (medycyna)
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bukowska Anna (fizjoterapeuta)
(1)
Błaszczyk Janusz Wiesław
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Domagała Aneta
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Janus Edyta
(1)
Jóźwiak Marek (1961- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Osiński Wiesław (1948- )
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szmurło Małgorzata
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(4086)
6-8 lat
(2976)
9-13 lat
(2380)
Młodzież
(1903)
0-5 lat
(1672)
Fizjoterapeuci
(8)
14-17 lat
(727)
Szkoły wyższe
(368)
Szkoły średnie
(161)
Szkoły podstawowe
(158)
Rodzice
(145)
Nauczyciele
(90)
Dorośli
(69)
Szkoły ponadgimnazjalne
(50)
Pedagodzy
(44)
Prawnicy
(41)
Psycholodzy
(34)
18+
(33)
Poziom podstawowy
(27)
Logopedzi
(26)
Studenci
(26)
Psychoterapeuci
(25)
Menedżerowie
(21)
Poziom średniozaawansowany
(21)
Pracownicy naukowi
(21)
Urzędnicy
(19)
Bibliotekarze
(18)
Lekarze
(18)
Przedszkola
(18)
Gimnazja
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Klasa 3.
(13)
Sędziowie
(13)
Klasa 1.
(12)
Radcy prawni
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(11)
Adwokaci
(10)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Przedsiębiorcy
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Terapeuci
(10)
Klasa 8.
(9)
Księgowi
(9)
Licea
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Policjanci
(8)
Prokuratorzy
(8)
Klasa 6.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Politycy
(7)
Doradcy podatkowi
(6)
Ekonomiści
(6)
Klasa 7.
(6)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły plastyczne
(6)
9-11 lat
(5)
Animatorzy kultury
(5)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Notariusze
(5)
Specjaliści ds. kadr
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Pracodawcy
(4)
Ratownicy medyczni
(4)
Szkoły specjalne
(4)
5-8 lat
(3)
9-10 lat
(3)
Administracja samorządowa
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chłopcy
(3)
Dziennikarze
(3)
Funkcjonariusze publiczni
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa Dzieci
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 4
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Politolodzy
(3)
Socjolodzy
(3)
Studenci medycyny
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wychowawcy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
m Grupa wiekowa Dzieci
(3)
14-16 lat
(2)
9-13
(2)
Administracja rządowa
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Aktywność fizyczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Alkoholowy Zespół Płodowy (FAS)
(1)
Autyzm
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby neurodegeneracyjne
(1)
Choroby wieku starczego
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Embriopatia poróżyczkowa
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Grafomotoryka
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Lęk
(1)
Mukopolisacharydoza
(1)
Mózg
(1)
Neuron
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Otyłość
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Schizofrenia
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Starzenie się
(1)
Taniec
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umysł
(1)
Wady postawy
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zespół Downa
(1)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg : starzenie się i neurodegeneracja / Janusz Błaszczyk. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, 2019. - XII, 167 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Wyjątkowa publikacja przedstawiająca najnowszą i interdyscyplinarną wiedzę naukową na temat starzenia się mózgu. Autor w intrygujący, ciekawy i przystępny sposób prowadzi czytelnika przez skomplikowane procesy biologiczne, wychodząc od podstawowych mechanizmów funkcjonowania mózgu aż do złożonych problemów zaprogramowanej śmierci narządu. Zrozumienie wspomnianych zagadnień może się przełożyć na wczesne diagnozowanie chorób neurozwyrodnieniowych i skuteczną ich profilaktykę.
Książka jest skierowana zarówno do profesjonalistów, zwłaszcza lekarzy, fizjoterapeutów, biologów i cybernetyków, jak i do wszystkich czytelników interesujących się tą tematyką.
1. Mózg nieznany 2. Komórki i sieci nerwowe 3. Metabolizm i homeostaza mózgu - krucha równowaga 4. Jak starzeje się mózg 5. Zaburzenia funkcji nerwowych i choroby neurodegeneracyine 6. Degeneracja i regeneracja włókien nerwowych 7. Perspektywy leczenia chorób neurodegeneracyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.8 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Recenzowana monografia jest bardzo udaną próbą przedstawienia najistotniejszych kierunków prac nad metodami terapii logopedycznej w ujęciu teoretycznym i z punktu widzenia praktyki logopedycznej prowadzonych przez polskich logopedów. Takiej publikacji na polskim rynku wydawniczym jeszcze nie było. Od lat czekali na nią polscy logopedzi. Dzięki redaktorkom tomu, prof. Anecie Domagale i prof. Urszuli Mireckiej, udało się zebrać wybitnych badaczy i praktyków, zajmujących się różnymi aspektami terapii logopedycznej w Polsce, i zachęcić ich do napisania rozdziałów tejże monografii. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. Zainteresują się nią z pewnością studenci stacjonarnych kierunków logopedycznych oraz słuchacze logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej). Zawiera ona także cenne informacje dla logopedów praktyków. Może być również bardzo przydatna dla wykładowców akademickich reprezentujących logopedię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów / Maria Kuleczka-Raszewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 182 strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 179-182.
Książka jest rodzajem poradnika, który pokazuje, w jaki sposób połączyć cele wynikające z gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej, by w codziennych zajęciach wspierać rozwój psychoruchowy dziecka niepełnosprawnego i sprawnego o zaburzonym rozwoju procesów zmysłowych czy z wadami postawy. Zawarte są w niej zabawy i ćwiczenia urozmaicające codzienne zajęcia ruchowe czy gimnastyki korekcyjnej z wykorzystaniem nietypowych, ale „zwyczajnych-niezwyczajnych” pomocy dydaktycznych. Przy każdym proponowanym ćwiczeniu czy zabawie wskazane są możliwe do osiągnięcia cele z punktu widzenia gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patronat merytoryczny: Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Niepełnosprawność wieku rozwojowego, etapy rozwoju dziecka oraz użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Przedstawione zostały także obszary interwencji terapeuty zajęciowego, m.in. kontrola motoryczna, umiejętności manualne, ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci - opisy przypadków. Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.
SPIS TREŚCI
1. Podstawy terapii zajęciowej u dzieci – Urszula Chrabota
1.1. Podejście robić-być-stawać się (doing-being-becoming)
1.2. Teoria motywacji
1.3. Terapia skupiona na dziecku i rodzinie
1.4. Zespół terapeutyczny
1.5. Proces terapii zajęciowej
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
2. Niepełnosprawność wieku rozwojowego – Małgorzata Szmurło
2.1. Niepełnosprawność ruchowa
2.2. Niepełnosprawność intelektualna
2.3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu
2.4. Niepełnosprawność wzrokowa
2.5. Niepełnosprawność słuchowa
2.6. Niepełnosprawność sprzężona
2.7. Podsumowanie
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
3. Rozwój funkcjonalny dziecka – Małgorzata Szmurło 2
3.1. Teorie i koncepcje rozwojowe
3.2. Rozwój społeczno-emocjonalny
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
4. Narzędzia oceny – Aleksandra Kulis
4.1. Wywiad
4.2. Badanie w zakresie struktury i funkcji organizmu
4.3. Testy i klasyfikacje funkcjonalne
4.4. Ocena poziomu uczestnictwa
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5. Obszary interwencji
5.1. Kontrola motoryczna – Aleksandra Kulis
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5.2. Umiejętności manualne – Aleksandra Kulis
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5.3. Czynności życia codziennego (Activities of Daily Living – ADL) – Urszula Chrabot
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5.4. Wzrok, słuch – Aleksandra Kulis
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5.5. Integracja sensoryczna – Małgorzata Szmurło
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5.6. Zabawa i zajęcia w czasie wolnym – Beata Batorowicz
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5.7. Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się w terapii zajęciowej – Beata Batorowicz
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
5.8. Grafomotoryka i pisanie – Aleksandra Kulis
Polecenia i pytania sprawdzające
Piśmiennictwo
6. Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci
6.1. Studium przypadku – Małgosia – Aleksandra Kulis
6.2. Studium przypadku – Bartek – Urszula Chrabota
6.3. Studium przypadku – Kasia – Beata Batorowicz
6.4. Studium przypadku – Szymek – Aleksandra Kulis
Skorowidz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.8 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadwaga i otyłość : aktywność fizyczna w profilaktyce i terapii / Wiesław Osiński. - Wydanie 1, 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 191 stron : fotografie, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Na okładce i stronie tytułowej: Patronat merytoryczny - Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia na stronach 175-187. Indeks.
Książka oparta na badaniach naukowych najnowszej światowej wiedzy, pomoże przygotować racjonalne i skuteczne programy redukcji nadmiernej masy ciała łączące dietoterapię z właściwie dobranymi ćwiczeniami fizycznymi w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości oraz stanu zdrowia i wieku ćwiczących. W publikacji omówiono: - różne aspekty nadwagi i otyłości, - programowanie i rejestrowanie wydatku energetycznego oraz deficytuenergii, - zalecenia dotyczące programu ćwiczeń u osób z nadwagą i otyłością, - wstępną kwalifikację i etapy programu ćwiczeń, - znaczenia treningu aerobowego oraz oporowego w redukcji masy ciała. Książka powstała z myślą o fizjoterapeutach, trenerach personalnych. Będzie również interesująca dla studentów kierunków: dietetyka, fizjoterapia, wychowanie fizyczne, pielęgniarstwo, zdrowie publiczne czy turystyka i rekreacja.
Zawiera:
1.Nadwaga i otyłość jako problem społeczny, ekonomiczny i medyczny
2. Potrzeby promocji zdrowego stylu życia
3. Nadwaga i otyłość oraz należna masa ciała
4. Przyczyny występowania nadwagi i otyłości
5. Edukacja oraz psychiczne i społeczne czynniki w przeciwdziałaniu nadwadze i otyłości
6. Programowanie i rejestracja wydatku energetycznego oraz deficytu energii
7. Potrzeby i zalecenia dotyczące programu ćwiczeń u osób z nadwagą i otyłością;
8. Wstępna kwalifikacja i etapy programu ćwiczeń w nadwadze i otyłości
9. Podstawowe znaczenie treningu aerobowego w redukcji masy ciała
10. Trening oporowy w redukcji masy ciała
11. Przeciwdziałanie fazie plateau oraz cyklicznym nawrotom do uprzedniej masy ciała
12. Podstawowe zalecenia żywieniowe w redukcji masy ciała
PIŚMIENNICTWO
SKOROWIDZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 613.2 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej