Innowacje
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(54)
Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(37)
nieokreślona
(8)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(7)
Czytelnia dla Dorosłych
(38)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(1)
Autor
Niedzielski Piotr
(3)
Jurczyk-Bunkowska Magdalena
(2)
Pluta Zbigniew
(2)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Albigowski Marek
(1)
Austen Agata
(1)
Babiński Aleksander
(1)
Bachliński Robert
(1)
Badowska Sylwia
(1)
Bajor Roman
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barej Emilia
(1)
Bartkowiak Barbara
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Batko Barbara
(1)
Bałaban Andrzej (1947- )
(1)
Bessant J. R
(1)
Białoń Lidia (1935-2018)
(1)
Bielenia Małgorzata Olimpia
(1)
Bil Ireneusz
(1)
Blukacz Paulina
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Boguski Jan (1966- )
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Broniek Paweł
(1)
Brzozowska Krystyna
(1)
Brzozowska Krystyna (1952- )
(1)
Brzęczek Tomasz
(1)
Buko Jacek
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Christensen Clyde Martin
(1)
Chrząszcz Aneta
(1)
Chwesiuk Krzysztof (1949-2013)
(1)
Chądrzyński Mariusz
(1)
Ciborowski Leopold (1944- )
(1)
Ciesielski Boduen Wojciech
(1)
Clarke Liz (1946- )
(1)
Cytowski Jerzy (informatyka)
(1)
Czapiewski Roman
(1)
Czeranowska Olga Anna
(1)
Czyszkiewicz Ryszard
(1)
Dankowska Anna
(1)
Dawidowicz Dawid
(1)
Dawidziuk Radosław
(1)
Doktór Kazimierz
(1)
Dorozik Leon
(1)
Dołowy Anna
(1)
Dreszczyk Edward (1939- )
(1)
Drobny Paweł
(1)
Drużek Paweł
(1)
Dudek Justyna
(1)
Dzikowski Piotr
(1)
Długosz Jan (zarządzanie)
(1)
Edwarczyk Bartosz Sebastian
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Filipiak Dominik
(1)
Firlej Krzysztof Adam
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Frasunkiewicz Dorota
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Fuks Konrad
(1)
Gaczek Piotr
(1)
Garczarek Urszula
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gierulski Wacław
(1)
Goreczka Małgorzata
(1)
Gorzałczyńska-Koczkodaj Małgorzata
(1)
Gorączkowska Jadwiga
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Grzesiuk Aleksandra
(1)
Gust-Bardon Natalia Irena
(1)
Górska Anna (ekonomia)
(1)
Górzyński Michał (1973- )
(1)
Gąsiorek Krzysztof (wojskowość)
(1)
Gładys-Jakóbik Jolanta
(1)
Głowacki Robert
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Hajduk Jerzy
(1)
Hajdys Dagmara
(1)
Hargadon Andrew
(1)
Hawryszuk Wojciech (1952- )
(1)
Hejduk Irena K
(1)
Hemp Paul
(1)
Herbowski Piotr
(1)
Hippel Eric von (1941-‏ )
(1)
Igielski Michał (ekonomia)
(1)
Ivanova Olena
(1)
Izdebska Karolina (socjolog)
(1)
Jakubczak Ryszard (1951- )
(1)
Jakubczak Weronika
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janczewska Danuta Maria
(1)
Janowicz Eugeniusz (finanse)
(1)
Janowicz Joanna (1977- )
(1)
Januś Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1509)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Innowacje
(-)
Rodzina
(1118)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(863)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(496)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(476)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(451)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(366)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(303)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(274)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(262)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Policjanci
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Unia Europejska
(201)
Wsie
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(182)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(168)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(161)
Temat: czas
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
2001-0
(5)
1989-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Pomorze Zachodnie
(2)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
Zachodniopomorskie, województwo
(2)
Czechy
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Löcknitz (Niemcy, kraj związkowy Meklemburgia-Pomorze, pow. Vorpommern-Greifswald)
(1)
Niemcy
(1)
Pomorze
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Uecker-Randow (Niemcy ; okręg)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(6)
Podręczniki
(6)
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Antologia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Film niemiecki
(1)
Listy
(1)
Literatura polska
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Zarządzanie i marketing
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Nauka i badania
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Transport i logistyka
(1)
54 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
Artykuł
W koszyku
Zarządzanie innowacją / W. Chan Kim [et al. ; tłumaczenie Tomasz Rzychoń]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2006. - 223 strony : schematy, wykresy ; 22 cm.
(Onepress VIP)
U góry strony tytułowej, okładki i grzbietu: "Harvard Business Review" oraz nazwa wydawcy oryginału: Harvard Business School Press.
Zawiera artykuły opublikowane w Harvard Business Review.
"(...). Zarządzanie innowacją" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej zostały opublikowane w 'Harvard Business Reviev', czasopiśmie cenionym przez menedżerów, zarządzających, przedsiębiorców i elity naukowe na całym świecie. Autorzy prezentowanych tu artykułów należą do najbardziej twórczych umysłów i najbardziej doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania innowacją. Skorzystaj z ich wiedzy i umiejętności.
Ten zbiór artykułów zawiera studia przypadków, analizy ekspertów i wiele przykładów skutecznego i nieskutecznego zarządzania innowacją. (...)."
SPIS TREŚCI
Tworzenie nowych przestrzeni rynkowych - W. Chan Kim i Renée Mauborgne
Przełomowe innowacje w korporacji 3M - Eric von Hippel, Stefan Thomke i Mary Sonnack
Twoja firma też może się stać fabryką innowacji - Andrew Hargadon i Robert I. Sutton
Jak oceniać potencjał rynkowy nowych pomysłów? - W. Chan Kim i Renée Mauborgne
Jak zwiększyć możliwości innowacyjne w dojrzałej firmie? - Clayton M. Christensen i Michael Overdorf
Różnicowanie produktów - jak poprawiać całkowite doświadczenie klientów? - Ian C. MacMillan i Rita Gunther McGrath
Korporacyjna innowacyjność społeczna - nowy model innowacji - Rosabeth Moss Kanter
Oświecone eksperymentowanie - szybki i tani model innowacyjności - Stefan Thomke
O AUTORACH
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.34 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie zaangażowania czyli Jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał / Maciej Sasin. - Wydanie 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 364 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
(Onepress Excluxive)
Lojalni i zmotywowani pracownicy, z pasją realizujący powierzone im zadania, są skuteczniejsi niż inni. To prawdziwy skarb dla przedsiębiorstwa. W czasie rekrutacji tacy właśnie kandydaci - entuzjastyczni, gotowi do ciężkiej pracy - są poszukiwani i wyławiani z morza chętnych. Niestety, z reguły te pozytywne cechy osób nowo przyjętych szybko toną w codziennej firmowej rutynie - badania dowodzą, iż ponad 80% pracowników nie jest zaangażowanych w swoją pracę. Na czym polega problem? Autor tego poradnika twierdzi, że poza nielicznymi wyjątkami ludzie chcą się angażować, ponieważ pragną odczuwać satysfakcję płynącą z tego, czym się zajmują w życiu zawodowym. Wygląda więc na to, że przeszkodą są nie tyle sami pracownicy, ile raczej nieumiejętne nimi zarządzanie.
Pracownicy mają świetne pomysły i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiększenia osobistych obciążeń, jednak w większości przedsiębiorstw oddolna inicjatywa wciąż się spotyka z niechęcią zarządzających. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym świecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjału zespołu staje się podstawową kompetencją, jakiej się wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostało o najświeższą wiedzę oraz nowe narzędzia.
SPIS TREŚCI
Wstęp Jak powstawała ta książka? Jak czytać tę książkę? Dla kogo napisana jest ta książka?
Początki kapitalizmu
Zaangażowanie pracowników w pracę
Pracownicy chcą mieć pozytywny wpływ na organizację
Przywództwo służebne a zaangażowanie pracowników
Kluczowe kompetencje menedżerów w XXI wieku
Menedżer jak trener sportowy
Jak budować zaangażowanie pracowników?
Wykorzystaj misję, wizję, wartości i strategię organizacji
Zacznij od efektywnej rekrutacji
Wyznaczaj mierzalne i realne do osiągnięcia cele
Efektywnie zarządzaj zmianą
Upełnomocnij pracowników
Pozwól współtworzyć miejsce pracy
Oczekuj refleksji nad działaniem i usprawnień w codziennej pracy
Stawiaj wyzwania pracownikom
Angażuj w podejmowanie decyzji
Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych
Jak powstawała ta książka?
Jak czytać tę książkę?
Dla kogo napisana jest ta książka?
Wstęp do wydania II
Proaktywni ludzie kluczem do sukcesu
Otwartość na opinie pracowników
Okazywanie zaufania pracownikom
Zarządzanie oparte na wartościach
Budowanie wartościowych relacji z pracownikami
Koncentracja na efektywności
Droga do budowania przewagi konkurencyjnej: innowacyjność
Rozwijanie pracy zespołowej
Efektywne zarządzanie zmianą
Angażowanie pracowników w rozwój organizacji
Zdrowa organizacja jako angażujące środowisko pracy
Uczenie się organizacji
Synergia
Co nowego w wydaniu II?
Rozdział 1. Proaktywni ludzie siłą organizacji
Proaktywność i reaktywność pracowników
Coaching rozwojowy jako narzędzie wspierania proaktywności pracowników
Podsumowanie
Rozdział 2. Relacje z pracownikami - budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi
Jak rozpocząć współpracę z nowym pracownikiem?
Jak wejść w rolę lidera - określenie zasad współpracy z zespołem
Mity na temat zaangażowania pracowników w mniej kreatywnych zawodach
Budowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych
Analiza transakcyjna w zarządzaniu
Mediowanie pomiędzy skonfliktowanymi pracownikami
Koniec ery ocen okresowych?
Spotkanie z zespołem wprowadzające nowe zasady
Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami
Podsumowanie
Rozdział 3. Otwartość organizacji na opinie pracowników
Przewrót kopernikański w zarządzaniu
Podsumowanie
Rozdział 4. Akceleracja procesów w firmie
Wyzwania współczesnego świata
Zwinne techniki zarządzania - zarządzanie w XXI wieku
Przykład usprawniania procesów w dziale handlowym według Jasona Jordana
Metoda małych kroków - zasada doskonalenia kaizen
Narzędzia zwiększania efektywności w filozofii kaizen
Zasady zarządzania czasem w XXI wieku - zwiększanie indywidualnej efektywności menedżera i pracowników
Podsumowanie
Rozdział 5. Czas na zmiany - angażujące zarządzanie zmianą w firmie
Zarządzanie oparte na zmianie
Po czym poznać, że zmiana jest potrzebna?
Zadania i rola agenta zmiany w organizacji według Samuela Bacharacha
Budowanie wiarygodności w trakcie wdrażania zmiany
Uczenie się w procesie zmiany
Filmowa lekcja zarządzania zmianą
Podsumowanie
Rozdział 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie
Podsumowanie
Rozdział 7. Innowacyjność drogą do rozwoju firmy
Pięć poziomów zaangażowania pracowników w innowacje
Narzędzia pobudzania kreatywności pracowników
Model naturalnego planowania D. Allena
Podsumowanie
Rozdział 8. Wartości w organizacji - czyli jak wyjść poza metodę kija i marchewki
Misja i wartości Akademii Rozwoju Kompetencji
Podsumowanie
Rozdział 9. Efektywność w życiu organizacyjnym - jak ukierunkować zaangażowanie pracowników?
Koło zlecania zadań - zarządzanie realizacją zadań
Delegowanie zadań i celów
Wskazówki do delegowania zadań
Monitorowanie realizacji zadań
Wspieranie i korygowanie działań pracowników
Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników?
Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania
Motywowanie budujące zaangażowanie pracowników
Grywalizacja w zwiększaniu efektywności
Podsumowanie
Rozdział 10. Praca zespołowa jako budowanie zaangażowania pracowników
Lider inteligentny emocjonalnie
Umiejętności lidera a inteligencja emocjonalna
Przywództwo piątego stopnia według Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna
Rywalizacja? Współpraca? Jak zachować równowagę w zespole?
Efektywny i nieefektywny zespół
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na cel
Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na relacje
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej według Patricka Lencioniego
Przezwyciężanie dysfunkcji zespołu
Indywidualne strategie motywacyjne - drivery według analizy transakcyjnej
Pro Team Tools - checklista obszarów do budowania zespołów Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Podsumowanie
Rozdział 11. Organizacja w przyszłości - czym jest rozwój organizacji?
Jak funkcjonują systemy?
Istota podejścia systemowego
Czym jest rozwój organizacji w ujęciu systemowym?
Czym jest projekt rozwoju organizacji?
Wybrane metody organizacyjnego uczenia się
Kim jest menedżer lub konsultant rozwoju organizacyjnego?
Pro Org Tools - od przeglądu organizacji do jej rozwoju
Rozwój organizacji według Adizesa
Podsumowanie
Rozdział 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji
Myślenie właściciela kontra myślenie przedsiębiorcy
Typy postaw pracowniczych ze względu na zaangażowanie - na poważnie i na wesoło
Niewidzialne przyczyny upadku firm
Syndromy starzenia się organizacji według Adizesa
Ku przestrodze: jak pracownicy omijają firmowe wskaźniki?
Podsumowanie
Rozdział 13. Lekcje trwające całe życie - uczenie się organizacji, szkolenia i budowanie zaangażowania
Refleksyjna praktyka - lessons learned
Postępowanie w przypadku potknięć i błędów pracownika
Szkolenia i inne formy rozwoju w organizacji
Nastawienie uczestników do programów rozwojowych
Najczęściej popełniane błędy ograniczające zaangażowanie uczestników programów rozwojowych
Perspektywa firmy organizującej programy rozwojowe
Jak współpracować z firmą doradczo-szkoleniową?
Blended learning
Podsumowanie
Zakończenie
Dodatek. Spojrzenie na zespoły samozarządzające się z perspektywy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 289-300. Indeks.
Podręcznik zawiera syntezę podstawowej wiedzy na temat konkurencji, konkurencyjności i innowacyjności, w którą została wpisana teoria klastrów biznesowych. Współcześnie rośnie bowiem zainteresowanie tworzeniem klastrów, które mobilizują potencjał regionów i mają prowadzić do wzrostu ich konkurencyjnej przewagi czy bardziej zrównoważonego rozwoju. Zaletą podręcznika są prezentacje dziesięciu klastrów wysokiej i średniej technologii, a także analiza czynników sukcesu i warunków rozwoju klastrów w Polsce.
SPIS TREŚCI
Wykaz ważniejszych skrótów
Wstęp
Rozdział 1. Koncepcja klastrów w naukach ekonomicznych
1.1. Teoria klastrów w perspektywie nauk ekonomicznych
1.1.1. Ekonomia klasyczna i neoklasyczna
1.1.2. Nurt instytucjonalny
1.1.3. Teoria ekonomii ewolucyjnej - znaczenie innowacji
1.2. Rola klastrów w rozwoju trwałym i zrównoważonym oraz w realizacji zasad społecznej gospodarki rynkowej
Rozdział 2. Teoretyczne i praktyczne aspekty konkurencji oraz konkurencyjności
2.1. Konkurencja i konkurencyjność
2.1.1. Konkurencja, jej skutki i ochrona
2.1.2. Pojecie konkurencyjności i miary jej oceny
2.2. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw
2.2.1. Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw
2.2.2. Rodzaje przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw i ich źródła
Rozdział 3. Podstawy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów
3.1. Rozwój przedsiębiorczości
3.2. Kształtowanie jakości środowiska lokalnego
3.3. Polityka konkurencji
3.4. Zmiana struktur organizacyjno-własnościowych podmiotów
Rozdział 4. Innowacyjność gospodarki
4.1. Innowacje i innowacyjność
4.2. Podmioty w procesie innowacji
4.3. Związek innowacyjności z konkurencyjnością
4.3.1. Zarządzanie jakością a konkurencyjność
4.3.2. Jakość i satysfakcja konsumenta a innowacyjność
4.3.3. Bariery techniczne - eksport, import i jakość
4.3.4. Czas i szybkość a innowacyjność
4.3.5. Elastyczne systemy produkcji a innowacje
4.3.6. Dyferencjacja produktów a innowacyjność
Rozdział 5. Praktyczne aspekty oceny innowacyjności gospodarek
5.1. Wpływ innowacyjności na wzrost gospodarczy
5.2. Analiza innowacyjności gospodarek regionów europejskich
5.2.1. Sumaryczny indeks innowacyjności w Unii Europejskiej (SII)
5.2.2. Globalny sumaryczny indeks innowacyjności (GSII)
5.3. Aktywność innowacyjna krajów Unii Europejskiej
5.4. Miejsce Polski w rankingu innowacyjności państw
5.4.1. Polska na tle świata i Unii Europejskiej
5.4.2. Regiony polskie na tle regionów europejskich
5.4.3. Innowacyjność województw w Polsce
Rozdział 6. Sieci przedsiębiorstw a klastry biznesowe
6.1. Sieci przedsiębiorstw w teorii i praktyce
6.2. Klastry biznesowe i ich cechy
6.3. Typy klastrów biznesowych
6.4. Inicjatywy klastrowe i zarządzanie klastrami
6.5. Metody identyfikowania klastrów i warunków ich tworzenia
6.6. Założenia metodyczne prognozowania ekonomicznych wyników klastrów
Rozdział 7. Wybrane determinanty rozwoju klastrów biznesowych
7.1. Kapitał społeczny
7.1.1. Pojęcie i istota kapitału społecznego
7.1.2. Wpływ kapitału społecznego na formy współpracy podmiotów
7.1.3. Kapitał społeczny Wielkopolski w świetle badań empirycznych
7.2. Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w rozwoju klastrów
7.3. Wejście Polski do strefy euro a konkurencyjność MSP i klastrów
Rozdział 8. Praktyczne aspekty rozwoju klastrów. Świat - Europa - Polska
8.1. Prezentacja klastrów w regionach
8.1.1. Klastry w Andhra Pradesh (Indie)
8.1.2. Inicjatywy klastrowe w Kazachstanie
8.1.3. Budowa klastra oprogramowania w stanie Parana (Brazylia)
8.1.4. Klastry w fotonice
8.1.5. Klaster płytek ceramicznych w Hiszpanii
8.1.6. Superklaster nanomateriałów w Niemczech
8.1.7. Przykłady klastrów w dziedzinie biotechnologii
8.1.8. Wybrane klastry high-tech w Polsce
8.1.9. Klaster meblarski w Swarzędzu
8.1.10. Klaster firm szkutniczych w Ostródzie
8.2. Klastry wysokich technologii w Polsce - czynniki sukcesu i bariery rozwoju
8.2.1. Wprowadzenie
8.2.2. Metodyka badań
8.2.3. Analiza czynników sukcesu
8.2.4. Analiza warunków sukcesu
8.3. Rola instytucji innowacyjnych w rozwoju klastrów i regionów w Polsce
Streszczenie
Summary
Bibliografia
Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 332.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka oparta na wiedzy w ujęciu regionalnym / Piotr Strożek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. - 243 strony : il. (w tym kolorowe), mapy, rysunki, schematy, tabele, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 206-216.
Książka podejmuje bardzo ważną, aktualną i szeroko dyskutowaną problematykę rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. (...) wnosi wkład w rozwój metod badania tego zagadnienia w ujęciu regionalnym oraz ma istotny walor praktyczny dla prowadzenia polityki gospodarczej realizującej postulat budowy GOW. - [prof. zw. dr hab. Józef Pociecha Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie]
(...) praca stanowi kompleksowe i rzetelne studium stanu zaawansowania budowy gospodarki opartej na wiedzy w regionach Polski przy wykorzystaniu najważniejszych metod analiz statystyczno-ekonometrycznych stosowanych głównie przez ekspertów Banku Światowego i Komisji Europejskiej, jak również metody czołowych statystyków, którzy stworzyli miary koncentracji przestrzennej oraz modele panelowe z dekompozycją wyrazu wolnego oraz dekompozycją składnika losowego dla budowy, estymacji i interpretacji wyników, oraz metody Hellwiga i statystyki Morana dla dokonania charakterystyki zjawiska autokorelacji przestrzennej na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym. - [prof. zw. dr hab. Zofia Wysokińska Uniwersytet Łódzki]
Wstęp
Rozdział 1
Istota gospodarki opartej na wiedzy
1.1. Wprowadzenie
1.2. Podstawowe pojęcia, definicje i przesłanki jakościowe
1.3. Gospodarka oparta na wiedzy a innowacyjność
1.4. Budowanie gospodarki opartej na wiedzy
1.5. GOW z perspektywy regionu
1.6. Podsumowanie
Rozdział 2
Mierniki gospodarki opartej na wiedzy
2.1. Wprowadzenie
2.2. Wieloaspektowość pomiaru wiedzy
2.3. Metodologia Banku Światowego
2.4. Tablica wyników badań Unii i innowacji
2.5. Aspekt regionalny
2.6. Podsumowanie
Rozdział 3
Charakterystyka wybranych metod badawczych
3.1. Wprowadzenie
3.2. Koncentracja przestrzenna
3.3. Narzędzia klasyfikacji i grupowania danych przestrzennych
3.4. Autokorelacja przestrzenna
3.5. Modele panelowe
3.6. Podsumowanie
Rozdział 4
Przestrzenne zróżnicowanie gospodarki opartej na wiedzy w Polsce
4.1. Wprowadzenie
4.2. Charakterystyka zmiennych
4.3. Klasyfikacja województw według GOW
4.4. Ranking regionalnych GOW
4.5. Interakcje przestrzenne
Podsumowanie
Rozdział 5
Wpływ czynnika wiedzy i innowacji na poziom egzystencji społeczeństwa w polskich województwach
5.1. Wprowadzenie
5.2. Poziom egzystencji społeczeństwa w polskich województwach
5.3. Dobór zmiennych metodą Hellwiga
5.4. Panelowy model GOW w Polsce w ujęciu regionalnym
5.5. Kierunki dalszych badań w zakresie pomiaru GOW
5.6. Podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
ZAŁĄCZNIKI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 332 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika alternatywna : dylematy teorii / red. nauk. Bogusław Śliwerski. - Wyd. 2 zm. - Kraków : "Impuls", 2000. - 325, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Idee - Metody - Inspiracje)
II Międzynarodowa Konferencja w Łodzi w dn.12-14.10.1995 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Wydanie publikacji dofinansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dotacji przyznanej Uniwersytetowi Ekonomicznemu w Krakowie na utrzymanie potencjału badawczego
Założeniem przyjętym w niniejszej publikacji jest przeświadczenie, że wyzwania, którym stawić musi czoła Unia Europejska nie są definiowane wyłącznie przez podmioty polityczne oraz obywateli państw członkowskich, lecz, iż integrująca się Europa musi zachować zdolność adekwatnej odpowiedzi na wyzwania, jakie formułuje wobec niej otoczenie zewnętrzne. Unia Europejska nie może pozostać bierna, musi zachować zdolność do podjęcia efektywnych i adekwatnych działań w przypadku pojawienia się nowych wyzwań, takich jak zmiany relacji Unii Europejskiej z podmiotami zewnętrznymi czy Brexit. Kondycja i powodzenie projektu europejskiego uzależnione jest również od bieżącej polityki i działań podejmowanych w obliczu obecnego kryzysu migracyjnego w Europie. Spójność społeczna i gospodarcza, wyrównywanie poziomów życia i niwelowanie nierówności społecznych, podobnie jak działania w kierunku poprawy innowacyjności, są ważnym aspektem poprawy kondycji Unii Europejskiej i jej pozycji na arenie międzynarodowej. Właściwe rozpoznanie tych wyzwań, ocena ich wagi oraz możliwości sprostania im, to podstawowy wątek aktualnych studiów nad integracją europejską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. UE [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005.34 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338UE [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; t. 83)
Bibliografia s. 281-299.
Globalizacja,coraz szybsze tempo życia i przesyłanie informacji będzie powodowało rosnące trudności we wprowadzaniu coraz liczniejszych i szybciej następujących zmian, przez instytucje do tego nieprzygotowane.Dlatego też, aby móc przystosować się do potrzeb i oczekiwań użytkowników oraz nowych zadań i wyzwań, pracownicy bibliotek muszą opanować umiejętność kierowania i zarządzania procesem zmian.Umiejętność zarządzania zmianami, którą w szczególności powinna posiąść wyższa kadra oraz dyrekcja bibliotek, pozwoli na łagodniejsze wprowadzenie innowacji oraz na odpowiednie nastawienie i przygotowanie do nich bibliotekarzy.Zainteresowanie bibliotekoznawców procesem zarządzania zmianami, w którym wykorzystywane są metody i techniki zarządzania oraz metody i techniki organizatorskie, pojawiło się na świecie już w drugiej połowie XX w.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Magazyn Wypożyczalni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 92)
W kontekście funkcjonowania instytucji bibliotecznych można wyszczególnić wiele rodzajów zasobów niematerialnych, które w nich funkcjonują i mogą być wykorzystywane w celu podnoszenia sprawności organizacyjnej oraz zwiększania atrakcyjności usług. Każda biblioteka dysponuje niepowtarzalnym, indywidualnym zasobem wartości, w inny sposób je rozbudowując, pozyskując i wykorzystując. Instytucje te dążą bowiem do odmiennych modeli organizacyjnych i koncentrują się na zdobywaniu różnych wartości w różnym czasie. Do najważniejszych zasobów niematerialnych bibliotek można zaliczyć: kapitał ludzki oraz umiejętności zarządzania wiedzą, zdolność do budowania strategii, pozwalających na przetrwanie w trudnym dla bibliotek czasie, a także umożliwiających ich rozwój i umacnianie pozycji w otoczeniu społecznym. W książce przedstawiono referaty prezentujące tą tematykę, jakże ważną dla współcześnie działających bibliotek.
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I. Wykorzystanie teorii zasobowej w praktyce i teorii zarządzania Bibliotekami
Lidia Szczygłowska – Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi w bibliotece
Wiesław Babik – Ekologia informacji w zarządzaniu zasobaminiematerialnymi bibliotek w społeczeństwie informacji i wiedzy
Justyna Stępień – Konsument na rynku usług bibliotecznych – zachowania, trendy
Marcin Karwowski – Secret client – metoda pomiaru niematerialnych zasobów biblioteki
CZĘŚĆ II. Zarządzanie kapitałem ludzkim
Maja Wojciechowka – Wprowadzenie do problematyki zarządzania kapitałem ludzkim w bibliotekach
Joanna Kamińska – Zarządzanie talentami jako metoda wzbogacania zasobów niematerialnych biblioteki
Beata Żołędowska-Król – Wiedza użytkowników zasobem nowoczesnej biblioteki
Zbigniew Gruszka – Biblioteki jako organizacje uczące się
Monika Curyło – Cisza w bibliotece jako wazrtość wspierająca kapitał ludzki
Iwona Dalati – Znaczenie motywacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi – przykład bibliotek koszalińskich
CZĘŚĆ III. Komunikacja i relacje
Magdalena J. Cyrklaff – O psychologii konfliktów w bibliotece. Mediacje i negocjacje jako konstruktywne sposoby rozwiązywania sporów pracowniczych
Magdalena Gomułka – Rola Międzynarodowej Sieci Bibliotekarzy (International Librarians Network) w ich rozwoju zawodowym
Katarzyna Janczulewicz – Biblioteczna społeczność Wielkiej Ligi Czytelników jako przykład współpracy międzyinstytucjonalnej
Katarzyna Bartosiak, Kamil Banaszewski – Satysfakcja użytkownika jako podstawa budowania relacji z nowoczesną biblioteką uczelnianą. Wyniki badań Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego
Agata Bernaś – Dostosowanie oferty bibliotecznej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (na podstawie stron internetowych wybranych bibliotek uniwersyteckich w Polsce)
CZĘŚĆ IV. Kształtowanie wizerunku i zarządzanie marką biblioteki
Katarzyna Seroka – Noc Bibliotek w Lille jako przykład budowania pozytywnego wizerunku biblioteki
Marzena Błach – Wizerunek Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wśród kontrahentów Wypożyczalni Międzybibliotecznej
Beata Gamrowska – Budowanie marki na przykładzie działań Sekcji Promocji Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego
Jolanta Hys – Aktywność Biblioteki Narodowej w zakresie zarządzania marką Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej
Agnieszka Kościelniak-Osiak – Pojęcie marki w kontekście biblioteki uniwersyteckiej. Analiza działań i celów na przykładzie funkcjonowania Oddziału Promocji, Wystaw i Współpracy Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie
Magdalena Nagięć, Władysława Wędzicha – Marka Biblioteki Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie
Małgorzata Bródka – Budowanie reputacji biblioteki akademickiej w kontekście kształtowania księgozbioru
CZĘŚĆ V. Innowacyjność i zarządzanie zmianami w bibliotekach
Magdalena Karciarz – Czy bibliotekarze są trendy? O nowych tendencjach w zarządzaniu zasobami niematerialnymi w bibliotekach
Ewa Rudnicka – Innowacyjne zarządzanie biblioteką akademicką w kontekście działań Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie
Edyta Kołodziejczyk – Zarządzanie zmianą w bibliotece akademickiej – na przykładzie zmian organizacyjnych w Bibliotece Politechniki Łódzkiej
Urszula Franas-Mirowska, Karolina Wicha – Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem jako instrumenty wspomagające doskonalenie biblioteki akademickiej – rozwiązania zastosowane w Bibliotece Uniwersyteckiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Maria Bosacka – Zarządzanie zasobami niematerialnymi w małej bibliotece uczelnianego systemu biblioteczno-informacyjnego na przykładzie Biblioteki Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
CZĘŚĆ VI. Zarządzanie nowymi technologiami, obsługa procesów
Grzegorz Czapnik – Zastosowanie technik eksploracji danych w ocenie zachowań i potrzeb użytkowników instytucji bibliotecznych: możliwości i bariery
Hanna Grabowska – Platforma „Zapytaj bibliotekarza” jako narzędzie wspierające budowę kompetencji Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu
Mariola Nawrocka, Małgorzata Karwowska – Nowe rozwiązania technologiczne odpowiedzią na potrzeby użytkowników Biblioteki Głównej Wojskowej Akademii Technicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym przesłaniem książki jest dostarczenie wiedzy dotyczącej czynników organizacyjnych (np. kultura organizacyjna, przywództwo) oraz podmiotowych (np. wiedza, kompetencje, cechy osobowości, motywacja, kapitał psychologiczny) warunkujących występowanie zachowań innowacyjnych w miejscu pracy. Książka jest połączeniem teorii dotyczącej zachowań innowacyjnych w miejscu pracy z empirią - przeprowadzone badania stanowią podstawę formułowania rekomendacji praktycznych dla zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach polskiej gospodarki rynkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1093) 1019)
Przyjęta nazwa autora: Monika Wojtkiewicz. Na stronie tytułowej także tom 1093. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia na stronach 187-198.
Niniejsza monografia opisuje zagadnienia dotyczące zarówno innowacyjnych, jak i pozainnowacyjnych uwarunkowań przedsiębiorczości regionalnej. Temat ten został zbadany również przez pryzmat regionu Pomorza Zachodniego, co ma na celu ukazanie praktycznych aspektów powyższych zagadnień. Autorki kierują niniejszą monografię do przedstawicieli nauki oraz instytucji otoczenia biznesu i przedsiębiorców. Grono adresatów jest szerokie, ponieważ badania, w tym prze­prowadzone przez autorki, wskazały, że w budowie potencjału innowacyjnego oraz pozainnowacyjnego regionu niezwykle istotny jest ekosystem sprzyjający innowa­cyjności, złożony z wielu interesariuszy przedsiębiorczości. Tym samym autorki wyrażają nadzieję, że niniejsza monografia zainteresuje interesariuszy ekosystemu przedsiębiorczości oraz przyczyni się do pogłębienia wiedzy w tym temacie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. PZ [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej