Dziecko niepełnosprawne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(68)
Forma i typ
Książki
(67)
Druki ulotne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(63)
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(2)
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(2)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Mihilewicz Stanisława
(3)
Franczyk Anna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Jakoniuk-Diallo Anna
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(2)
Kubiak Hanna
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Naprawa Renata
(2)
Obuchowska Irena (1932- )
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Serafin Teresa
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Aly Monika
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Białek Zofia
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Florek Anna
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Gryniewicz Hanna
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Haring Norris G. (1923- )
(1)
Hulek Aleksander (1916-1993)
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kaźmierska Elżbieta
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Kohut Dorota
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalczyk Magdalena
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Mazurowa Mieczysława
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Nordoff Paul
(1)
Nordoff Paul (1909-1977)
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Palak Zofia
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Partyka Jacek (1963- )
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Perchthaler Arleta
(1)
Pilecki Jan
(1)
Popielarska Aniela (?-2009)
(1)
Przasnyska Maria
(1)
Robbins Clive
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Schiefelbusch Richard L
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Signoracci Lucia
(1)
Skorupa Joanna
(1)
Stadnicka Janina
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tersa Karolina
(1)
Thompson Jenny
(1)
Urban Andrzej
(1)
Viezzer Paola
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Łuczyński Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1503)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Dziecko niepełnosprawne
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(861)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Dziennikarze
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
2001-0
(4)
1989-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Bajki terapeutyczne
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: wcześniak, opóźniony w rozwoju, upośledzony - czy po prostu inny? : poradnik dla rodziców i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia posiada wartości poznawcze, ponieważ poszerza naszą wiedzę o międzyludzkiej komunikacji oraz wartości praktyczne, ponieważ pomaga w określeniu celów terapii logopedycznej oraz w opracowaniu indywidualnego programu wspomagania osiągnięć komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaprezentowany punkt widzenia jest wyrazem nadziei na sprowokowanie debaty wokół koncepcji oraz praktyki wspierania i wspomagania w pedagogice specjalnej, ich wspólnych i rozłącznych znaczeń. Autorzy, których opracowania zamieszczono w I części niniejszego tomu, określili założenia i uwarunkowania interdyscyplinarności oraz wielokontekstowości wczesnego wspomagania i wspierania rozwoju oraz rehabilitacji.W II części niniejszego tomu, ukazującej formy i metody pomocy rodzinom osób z niepełnosprawnością, zwrócono uwagę nie tylko na problem stosunku rodziców do niepełnosprawnego dziecka i pomoc w zakresie wspierania jego rozwoju w procesie rehabilitacji, ale także podkreślono szczególną rolę ojców i innych członków rodziny (rodzeństwa, dziadków) w procesie terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym. Publikację adresujemy do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych, osób zatrudnionych w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, centrach pomocy rodzinie i innych instytucjach, którzy w swojej pracy stykają się z rodzinami adopcyjnymi i zastępczymi, jak również studentów kierunków pedagogicznych i wszystkich zainteresowanych problematyką opieki zastępczej i niepełnosprawności. Wyrażamy nadzieję, że szczególną grupą odbiorców tej monografii będą rodzice adopcyjni i zastępczy wychowujący dzieci z różnego rodzaju i stopnia zaburzeniami, a także osoby rozważające zostanie takim rodzicami. Naszym celem jest pokazanie doświadczeń rodziców, którzy przyjęli do swojej rodziny dziecko z niepełnosprawnością w sposób jak najbardziej całościowy, ze zwróceniem uwagi zarówno na wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć rodzice, jak i różne pozytywne aspekty z takim rodzicielstwem związane. W książce starałyśmy się stosować - podobnie jak w jej tytule - termin opisowy "dziecko z niepełnosprawnością". Stoimy na stanowisku, że jest on najbardziej odpowiedni, ponieważ akcentuje, że niepełnosprawność jest tylko jedną z wielu cech, które dane dziecko posiada. Ze względu na ograniczenia językowe nie zawsze taka poprawność się udawała. Jednak chcemy podkreślić, że pod każdym sformułowaniem typu "dziecko/dzieci niepełnosprawne" kryje się wyżej opisany podtekst. [Autorzy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 304 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.184-201.
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Publikacja jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W książce można znaleźć odpowiedzi na wiele pytań: czym jest dzieciństwo? kiedy dziecko jest twórcą własnego życia? Jakie warunki muszą zapewnić dziecku dorośli, by jego dzieciństwo było szczęśliwe. Autorzy podejmują również kwestie sytuacji rodziny z niepełnosprawnym dzieckiem, jego praw i form pomocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci. Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (między innymi: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową ľ jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi ľ różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne, między innymi: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji: rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga ľ w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej