Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(9)
Artykuły
(2)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
nieokreślona
(17)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(2)
Autor
Alloway Tracy Packiam
(2)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(2)
Guzy Anna
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Kleszcz Ewa (tłumaczka)
(2)
Naprawa Renata
(2)
Sanfelippo Ana (1982- )
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cylulko Paweł (1963- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Franczyk Anna
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Januszewska Edyta
(1)
Klimas Katarzyna (pedagog)
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Plichta Piotr (pedagog)
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Stefański Piotr (pedagog)
(1)
Szczupał Bernadeta
(1)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wydawnictwo Naukowe PWN
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1502)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(-)
Rodzina
(1116)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(860)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(541)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(504)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(482)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Zwierzęta
(450)
Relacje międzyludzkie
(449)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(321)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Opowiadanie polskie
(309)
Żydzi
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Magia
(283)
Życie codzienne
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(223)
Terroryzm
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Polityka międzynarodowa
(217)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(206)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Dziennikarze
(164)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Stosunki interpersonalne
(160)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Bajki terapeutyczne
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Specjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
"SPEcjalne moce to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Specjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
"SPEcjalne moce to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej / Iwona Chrzanowska. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 360 stron : wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 345-360.
O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczności odejścia od tradycyjnej szkoły, o tyle wiek XXI uwrażliwia społeczeństwa na problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To kolejny etap humanizacji procesu kształcenia (...) prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to publikacja porządkująca zagadnienia dydaktyczne odnoszące się do różnych grup uczniów, którzy wymagają specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych – różnicowania, dostosowywania i harmonizowania. Ze względu na przyjęte kryteria w systematyce dydaktyki specjalnej, uczniowie ci zostali sklasyfikowani w trzech grupach dydaktyk specjalistycznych: zdefiniowane, niezdefiniowane, niedookreślone.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 313, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 297-313.
Publikacja systematyzuje aktualną wiedzę dotyczącą procesu nauczania-uczenia się osób wymagających specjalnej realizacji usługi edukacyjnej. Autorka wyodrębniła kanony dydaktyki specjalnej i na ich podstawie w poszczególnych rozdziałach książki dokonała dookreślenia znaczeń przez sformułowanie definicji i opracowanie klasyfikacji. Publikacja będzie użytecznym źródłem wiedzy i inspiracji dla nauczycieli akadmickich, badaczy, naukowcó, a także nauczycieli praktyków. Będzie też przydatna dla studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2.)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Na kartach tej książki towarzyszymy „osobom z niepełnosprawnością na ścieżkach życia”, aby wpierać ich edukację, podejmowane działania terapeutyczne oraz umożliwiać jak najpełniejsze funkcjonowanie w życiu kulturalnym i społecznym. Publikacja zawiera artykuły napisane przez specjalistów teoretyków i praktyków zajmujących się istotą niepełnosprawności, funkcjonowaniem osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności w społeczeństwie oraz ich szeroko pojętym uczestnictwem w kulturze i terapii. Autorzy podjęli kwestie związane z terapią dzieci, intensyfikacją edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz sytuacją społecznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej. Badacze przyjrzeli się również zjawisku liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczącego się w klasie integracyjnej, a także możliwościom udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną. Poza tym analizie poddano twórczą, plastyczną działalność uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie. Publikację zamykają artykuły dotyczące doświadczeń praktycznych na polu edukacji, terapii, wsparcia i szeroko pojętego rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. - Warszawa : Difin, 2018. - 190 stron : rysunki, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach [174]-190.
Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi. Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 405-435.
Podjęta przez Autorki problematyka jest niezwykle aktualna, szczególnie w kontekście toczących się dyskusji o przyjmowaniu „obcych” – imigrantów i uchodźców. […] a dzięki rekomendowanej do druku pozycji wzbogaca kwestie ucznia „odmiennego kulturowo”, porządkuje dotychczasowy stan wiedzy, a także dostarcza wyników badań, które mogą przyczynić się do podjęcia zmian, zwłaszcza w zakresie przygotowania nauczycieli, kształtowania ich kompetencji międzykulturowych. Autorki wykazują pełną znajomość podjętej problematyki, ich analizy są pełne erudycji i starannie udokumentowane wskaźnikami. Całą publikację oceniam bardzo pozytywnie. […] ze względu na poruszaną problematykę, jej wagę i aktualność dla rozwoju współczesnej myśli pedagogicznej, publikacja jest w pełni pożądana i uzasadniona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Bibliografia na stronach 89-94.
Jest to program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, czyli takich, podczas których usprawnia się zaburzone funkcje (korekcja) i wspomaga funkcje rozwijające się prawidłowo (kompensacja), aby stały się wsparciem dla tych zaburzonych. Takie działania wzmacniają dalszy rozwój ucznia, a także pomagają w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej. Do napisania programu wykorzystano wiele materiałów, publikacji oraz doświadczenie zawodowe nauczycieli pracujących z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program został dostosowany do potrzeb dzieci i może być wykorzystany przez nauczycieli, terapeutów i logopedów w pracy z uczniami w klasach I-III oraz IV-VI szkoły podstawowej w ramach zajęć kompensacyjno-korekcyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka zawiera ogólne wprowadzenie do zagadnienia specjalnych potrzeb edukacyjnych, skierowane do nauczycieli i opiekunów. Oferuje czytelnikom szeroka gamę strategii dotyczących pracy z dziećmi dotkniętymi różnorodnymi zaburzeniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka stanowi wartościową pozycję wydawniczą. Na podkreślenie zasługuje jej konstrukcja, z wyraźnym przejściem od zagadnień teoretycznych do rozwiązań praktycznych, wzbogaconych ciekawymi przykładami. Z różnorodności materiału redaktorzy stworzyli tematyczną jedność. Zamieszczone w publikacji teksty łączy wspólny cel, jakim jest poprawa jakości funkcjonowania osób z niepełnosprawnością narządu wzroku. Ze względu na zróżnicowaną treść książka może być doskonałym przewodnikiem dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, studentów pedagogiki, a także innych czytelników zainteresowanych problematyką osób z niepełnosprawnością narządu wzroku, zarówno w aspekcie rozważań teoretycznych, jak i praktyki edukacyjnej i rehabilitacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie zasługuje na szczególne wyróżnienie ze względu na: - spójną i inspirującą poznawczo prezentację teoretyczno-praktyczną modelu kształcenia (wraz z jego uwarunkowaniami) osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji integracyjnej i włączającej; - udaną, przekonującą formę wyjaśniania wartości kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach ogólnodostępnych z zachowaniem ich podmiotowości i autonomii; - przejrzystość i klarowność prezentowanych rozwiązań organizacyjno-metodycznych uwzględnianych w toku kształcenia osób z niepełnosprawnością w szkołach ogólnodostępnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 257-258.
Książka przeznaczona dla terapeutów i nauczycieli pracujących na co dzień z dziećmi mającymi różne dysfunkcje. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach, oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: wzrokową, słuchowo-językowoą i koordynację wzrokowo-ruchową, a także dla uczniów z zaburzeniami, m. in. zespolem Aspergera, autyzmem, upośledzeniem w stopniu lekkim, z niedosłuchem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej