Uczenie się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(92)
Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuły
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(63)
dostępne
(26)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(15)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(9)
Czytelnia dla Dorosłych
(11)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(6)
Autor
Czerniawska Ewa (1955- )
(6)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(4)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(4)
Brześkiewicz Zbigniew W
(3)
Buzan Tony
(2)
Green Gordon W
(2)
Krysiak Włodzimierz
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Radecki Edward
(2)
Radzicki Józef
(2)
Selikowitz Mark
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Wierzejska Agnieszka
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Alexander Lawrence T
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Angelöw Bosse (1954- )
(1)
Anglin Jeremy M. (1944- )
(1)
Asbury Kathryn
(1)
Askocenckaa Tat'ana Ur'evna
(1)
Askoczenska Tatiana
(1)
Baddeley Alan D. (1934- )
(1)
Bakalarczyk Krystyna
(1)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Baszczak Janusz
(1)
Baszczak Olga (1971- )
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bonk Irina
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Braun Eldon M
(1)
Braun Eldon M. (1943-)
(1)
Briggs Leslie J. (1919- )
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Budohoska Wanda (1920-1997)
(1)
Buzan Barry (1946- )
(1)
Buzan Tony (1942-2019)
(1)
Bąkiewicz Grażyna (1955- )
(1)
Calhoun Emily (1951- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Clauss Günter
(1)
Cook Jonathan
(1)
Cummings Rhoda
(1)
Czahajda Radosław
(1)
Czub Magdalena
(1)
Davis Robert Harlan (1922- )
(1)
Davis Ronald D
(1)
Davis Ronald D. (1942-)
(1)
Dawson Peg
(1)
De Bono Edward (1933- )
(1)
Dowiat-Urbański Dobrosław
(1)
Fisher Gary
(1)
Forrestal Peter (1944- )
(1)
Fulton Josephine
(1)
Gagné Robert Mills (1916-2002)
(1)
Galloway Charles
(1)
Gierszewski Dorota
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grüning Christian (1977- )
(1)
Grębski Marek
(1)
Guare Richard
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Guzowska-Dabrowska Małgorzata
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hartman Monika
(1)
Herron J. Dudley (1936- )
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Hopkins David (1949- )
(1)
Horabik Wiesław (1949- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Janiak Tomasz
(1)
Jankowska Hanna (tlumacz)
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Johnson Robert L
(1)
Joyce Bruce R
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kaczkowska Barbara
(1)
Karwiński Marcin
(1)
Klichowski Michał
(1)
Kovach Robert
(1)
Kowalczyk Agata D
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Kościelniak Marek
(1)
Kłosowicz Stanisław (1955- )
(1)
Lang Gunda
(1)
Lehrl Siegfried
(1)
Leo Sigrid (1950- )
(1)
Levine Mel
(1)
Loskot Kamila
(1)
Madaliński Michał (tłumacz)
(1)
Martin Kenneth
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(36)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
Kraj wydania
Polska
(91)
Język
polski
(90)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dzieci
(1)
Licea
(1)
Licealiści
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1514)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Uczenie się
(-)
Rodzina
(1122)
Powieść młodzieżowa polska
(991)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(866)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(534)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(502)
Wojsko
(485)
Tajemnica
(479)
Powieść niemiecka
(478)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(453)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(375)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(368)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(311)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(309)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(264)
Policjanci
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Zabójstwo
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Wsie
(203)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Wybory życiowe
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(178)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziennikarze
(171)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(162)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradniki
(9)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Podręczniki akademickie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Chemia
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
92 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach 366-373. Indeks.
Jeśli kiedykolwiek się zastanawiałeś, dlaczego twoje dziecko ma problemy z nauką lub zachowaniem - mimo że ma «wszystko, co trzeba», by odnieść sukces, ta książka powinna być dla ciebie lekturą obowiązkową. Autorzy przekładają najnowsze badania na konkretne, praktyczne, dobrze zorganizowane i łatwe do realizacji strategie, które rodzice mogą zastosować, żeby zwiększyć naturalne zdolności wykonawcze swoich dzieci. Nie ma nic bardziej frustrującego niż patrzenie jak nasze bystre, uzdolnione dziecko ma problemy z wykonywaniem codziennych zadań, takich jak odrabianie lekcji, odkładanie zabawek na miejsce czy słuchanie poleceń w szkole. „Zdolne, ale rozkojarzone” dziecko może też mieć trudności z przyjmowaniem rozczarowań lub opanowaniem złości. Peg Dawson i Richard Guare pokazują, co mogą zrobić sami rodzice, żeby pomóc swojemu dziecku. Najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecka wskazują, że wiele dzieci, które mają wystarczająco dużo serca i rozumu, by świetnie sobie radzić, odstają pod względem rozwoju istotnych „umiejętności wykonawczych” - podstawowych nawyków umysłowych potrzebnych, żeby dziecko umiało się zorganizować, utrzymać koncentrację oraz kontrolować impulsy i emocje. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka oraz zastosuj sprawdzone metody zwiększania konkretnych umiejętności. Niewielkie zmiany mogą przynieść wielką poprawę, - a ta inspirująca książka pokaże ci, jak tego dokonać. Dr Peg Dawson jest psychologiem w Centrum Leczenia Zaburzeń Uczenia się i Uwagi w Portsmouth, New Hampshire, którym kieruje dr Richard Guare. Autorzy mają ponad 30-letnie doświadczenie pracy z dziećmi z trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami uwagi i innymi problemami behawioralnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.015.3 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to są problemy w uczeniu się? Dlaczego niektóre dzieci mają problemy z nauką?Dlaczego dzieciom trudno się uczyć? Dlaczego inne dzieci im dokuczają? Jakie możliwości rozwoju zawodowego mają dzieci z trudnościami w uczeniu się po skończeniu szkoły? Jeśli masz kłopoty z uczeniem się i nie za bardzo kochasz szkołę, możesz mieć mnóstwo pytań tego rodzaju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 371 [Filia Naukowa], 37 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 301-325.
Książka wyrasta z refleksji nad zaangażowaniem obywatelskim w odniesieniu do życia publicznego w kontekście doświadczeń polskich i niemieckich. Zaangażowanie to przejawia się w aktywności mieszkańców w różnych obszarach przestrzeni lokalnej. Partycypacja stwarza możliwość uczenia się obywatelskości, szczególnie przez osoby dorosłe. Edukacja obywatelska jest więc procesem, który ułatwia poznawanie życia społecznego i sprawne w nim funkcjonowanie. W publikacji poddano analizie edukacyjne aspekty aktywności podejmowanej w przestrzeni lokalnej w ramach budżetów obywatelskich. Założono, że budżety są narzędziami niwelacji niedorozwoju mechanizmów partycypacji społecznej i demokratyzacji istotnych sfer życia publicznego. Omówiona idea umożliwia członkom społeczeństwa współzarządzanie na poziomie lokalnym i aktywność w sferze publicznej. Stwarza szansę uczenia się obywatelskości, rozumienia zasad funkcjonowania demokratycznego państwa, kształtuje postawy i umiejętności, w wyniku których możliwe staje się zaangażowanie obywatelskie. Tezą publikacji jest stwierdzenie, że lokalne zaangażowanie obywatelskie uznać można za kategorię stanowiącą płaszczyznę realizacji dążeń jednostek do poczucia współdziałania i współbycia w szerszym kontekście społecznym.
"Praca zawiera dobry i wiarygodny, inteligentnie skonstruowany opis: genezy, ewolucji form, kontekstu społeczno-ekonomicznego, a także funkcji edukacji obywatelskiej w środowisku lokalnym na terenie Polski i Niemiec. Wskazuje twórców i specyfikę tej edukacji, jej złożoność, liczne uwarunkowania oraz możliwość kontynuowania edukacji obywatelskiej jako ważnego stymulatora aktywności społecznej mieszkańców środowiska lokalnego". - [Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Aleksandra]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie Rozdział I. Spór o istotę obywatelskości
ROZDZIAŁ I. SPÓR O ISTOTĘ OBYWATELSKOŚCI
1. Sfera publiczna obszarem kształtowania się obywatelskości
2. Obywatelskość w kontekście teoretycznych koncepcji współzarządzania - local governance
3. Obywatelskość jako wyraz wspólnotowości
4. Zaangażowanie obywatelskie jako wyraz obywatelskości
5. Obywatelskość we współczesnym dyskursie
ROZDZIAŁ II. TEORETYCZNE PODSTAWY EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
1. Istota i znaczenie edukacji obywatelskiej dorosłych
2. O paradygmatycznej zmianie w edukacji
3. Idea całożyciowego uczenia się i inne teorie uczenia się w ujęciu paradygmatycznym
4. Sytuacyjne uczenie się i Sendce Learning (uczenie przez zaangażowanie)
5. Samokierowane uczenie się (SGL)
6. Podmiotowe uczenie się
ROZDZIAŁ III. TRADYCJE I WSPÓŁCZESNOŚĆ EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
1. Edukacja obywatelska w Polsce po 1989 roku
2. Edukacja obywatelska w Niemczech po 1945 roku
3. Sfera aktywności obywatelskiej w dokumentach strategicznych państwa
4. Edukacja obywatelska dorosłych w Polsce i w Niemczech w świetle zmiany paradygmatycznej
5. Współczesna edukacja obywatelska
ROZDZIAŁ IV. PROCES WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI OBYWATELSKIEJ W PRZESTRZENI LOKALNEJ
1. Organizatorzy i miejsca edukacji obywatelskiej
2. Fundacje i stowarzyszenia społeczne
3. Wolontariat
4. Nowe ruchy społeczne
5. Nowe media i technologie
Budżet obywatelski
ROZDZIAŁ V. EDUKACJA OBYWATELSKA NA RZECZ LOKALNEGO ZAANGAŻOWANIA
1. Ewolucja budżetu obywatelskiego
2. Cel jako strategia mobilizacji
3. Kontekst i relacje strukturalne
4. Proces jako strategia edukacyjnego postępowania
5. Społeczne implikacje zastosowania budżetu
ZAKOŃCZENIE. EDUKACJA OBYWATELSKA DOROSŁYCH W UJĘCIU MODELOWYM
BIBLIOGRAFIA
SPIS SCHEMATÓW
SPIS TABEL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia. Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: W jaki sposób inteligencja emocjonalna pomaga odnieść sukces zawodowy.
Indeks.
Autor udowadnia, że dotychczasowe spojrzenie na karierę zawodową i pomyślność przedsiębiorstwa nie odpowiada wymogom rzeczywistości. Dziś oprócz ilorazu inteligencji, studiów, czy wybitnych zdolności technicznych na każdym stanowisku potrzebny jest jeszcze jeden komponent - inteligencja emocjonalna. To ona zapewnia skuteczność zawodową, rewolucjonizuje strategiczne priorytety przedsiębiorstwa, umożliwia bezkonfliktową pracę zespołu oraz umiejętność inicjowania i akceptowania zmian. Jej potencjał można zwiększać przez całe życie, a autor uczy nas jak tego dokonać. - [od Wydawcy]
Książka przynosi odpowiedź, jak to się dzieje, że zdolni uczniowie stają się zaledwie przeciętnymi pracownikami, albo że osoby o wysokim ilorazie inteligencji nieraz z trudem radzą sobie w życiu. Nawet jeśli pytanie wydaje się banalne, to odpowiedź - którą dokumentują najnowsze badania naukowe - obala dotychczasowe poglądy na rolę intelektu w odniesieniu życiowego sukcesu. Zależy on bowiem w głównym stopniu od kontrolowania własnych emocji, zapału, wytrwałości w dążeniu do celu, zdolności empatii, umiejętności zachowań społecznych. Książka wskazuje, kiedy i jakimi metodami można ją kształtować w dzieciach, aby zapewnić im jak najwłaściwsze wykorzystanie wrodzonych zdolności w uzyskaniu sukcesu w życiu. - [https://www.znak.com.pl/ksiazka/inteligencja-emocjonalna-w-praktyce-daniel-goleman-25893]
SPIS TREŚCI
Podziękowania
CZĘŚĆ I. POZA WIEDZĄ FACHOWĄ
Rozdział I. Nowa miara
Rozdział II. Umięjętności gwiazd
Rozdział III. Twarde argumenty na rzecz "miękkich" umiejętności
CZĘŚĆ II. PANOWANIE NAD SOBĄ
Rozdział IV. Wewnętrzny kompas
Rozdział V. Samokontrola
Rozdział VI. Co nas pobudza
CZĘŚĆ III. UMIEJĘTNOŚĆ POSTĘPOWANIA Z LUDŹMI
Rozdział VII. Radar społeczny
Rozdział VIII. Sztuka wpływania na innych
Rozdział IX. Współpraca, zespoły i grupowy iloraz inteligencji
CZĘŚĆ IV. NOWY MODEL UCZENIA SIĘ
Rozdział X. Błąd, który kosztował miliard dolarów
Rozdział XI. Najlepsze metody
CZĘŚĆ V. EMOCJONALNIE INTELIGENTNA ORGANIZACJA
Rozdział XII. Wczuć się w puls firmy
Rozdział XIII. Sedno dobrej roboty
Uwagi końcowe
DODATKI:
Dodatek 1. Inteligencja emocjonalna
Dodatek 2. Szacowanie kompetencji "gwiazd"
Dodatek 3. Płeć i empatia
Dodatek 4. Strategie wspierania różnorodności
Dodatek 5. Inne sprawy dotyczące szkolenia
Przypisy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.95 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Supermożliwości twojego umysłu : jak uczyć się trzy razy szybciej / Katarzyna Gozdek-Michaëlis. - Warszawa : "Comes", 1994 (Katow. : Zakłady Graficzne). - 142 stron : rysunki ; 21 cm.
(Akademia Wiedzy Tajemnej ; 2)
Bibliografia na stronie 140.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 371.041 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Na okł. podtyt.: sztuka koncentracji, sztuka efektywnego czytania, sztuka notowania, sztuka powtarzania, sztuka mnemoniki, sztuka zdawania egzaminów, sztuka regeneracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inteligencja ++)
Dla licealistów, studentów, doktorantów i wszystkich, którzy chcą sobie pomóc w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The chemistry classroom : formulas for successful teaching" 1996.
Bibliografia na stronach 354-375. Indeks.
"Głównym adresatem tej książki są nauczyciele chemii w szkołach średnich (gimnazjach i liceach), ale może być ona pomocna także nauczycielom innych przedmiotów. Wszystko, co w niej zawarłem, jest użyteczne również dla fizyków, biologów i nauczycieli innych nauk ścisłych. Co prawda przykłady, które podałem, dotyczą chemii, ale stało się tak tylko dlatego, że ta dziedzina jest mi najbliższa. Nietrudno wszakże znaleźć analogie w innych dyscyplinach wiedzy. Celem książki jest zachęcenie czytelników do wytworzenia sobie nowego obrazu tego, w jaki sposób przyswajają wiedzę ich uczniowie. Jeżeli ów obraz, który wyniknął z nauczania przeze mnie chemii, nie odnosi się do innych przedmiotów, to czytelnik szybko to zauważy.
Aczkowiek książka dotyczy metod nauczania, to nie jest ona podręcznikiem metodyki. Nie ma w niej rozdziałów omawiających planowanie lekcji, opracowanie sprawdzianów, organizację klasy, dyscyplinę, prowadzenie laboratorium i innych zagadnień, które muszą sobie przyswoić początkujący nauczyciele." - [z Wstępu]
SPIS TREŚCI
O autorze
Przedmowa do wydania polskiego
Wstęp
Rozdział 1. Ludzie
Rozdział 2. Podstawy do dyskusji
Rozdział 3. Odwieczne prawdy
TROCHĘ UŻYTECZNEJ TEORII
Rozdział 4. Inteligencja
Rozdział 5. W jaki sposób się uczymy
Rozdział 6. Ogólne modele nauczania
JAK UCZYĆ CHEMII?
Rozdział 7. Rozwiązywanie problemów
Rozdział 8. Nauczanie rozwiązywania problemów
Rozdział 9. Uczenie się pojęć
Rozdział 10. Analizowanie pojęć w celu wyjaśnienia ich znaczenia
Rozdział 11. Trudności w nauczaniu pojęć
Rozdział 12. Zależności między pojęciami: twierdzenia, zasady i reguły
Rozdział 13. Rola języka w nauczaniu chemii
Rozdział 14. Uogólnione umiejętności intelektualne
Rozdział 15. Rozumowanie naukowe
Rozdział 16. Nauczanie uogólnionych umiejętności intelektualnych
ZAGADNIENIA SFERY UCZUCIOWEJ
Rozdział 17. Wartości w nauczaniu przedniotów przyrodniczych
Rozdział 18. Motywacja w nauczaniu chemii
Rozdział 19. Rozwijanie zaangażowania zadaniowego i motywacji wewnętrznej
DODATKI
Dodatek A. Analiza pojęcia mib
Dodatek B. Analiza pojęcia pojęcie
Dodatek C. Analiza pojęcia atom
Dodatek D. Słaba analiza pojęcia pierwiastek
Dodatek E. Analiza pojęcia pierwiastek
Dodatek F. Analiza pojęcia mol
Dodatek G. Analiza pojęcia mieszanina
Dodatek H. Analiza pojęcia ciężar
Dodatek I. Analiza pojęcia masa
Dodatek J. Analiza pojęcia symbol chemiczny
Dodatek K. Analiza pojęcia topnienie
Dodatek L. Wybrane zadania Piagetowskie
Dodatek M. Ostatnie badania nad teorią stadiów Piageta
Dodatek N. Książki dotyczące rozwoju intelektualnego
Literatura
Literatura dodatkowa
Skorowidz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 209-234.
Autor przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, Autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej