Publikacje naukowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
nieokreślona
(2)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(10)
Autor
Bania Zbigniew (1946- )
(2)
Bender Agnieszka (1962- )
(2)
Baranowski Andrzej Józef
(1)
Bernatowicz Aleksandra
(1)
Dowgiałło Zygmunt (1926- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gryglewski Piotr (1968- )
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Kijak-Sawska Aleksandra (1980- )
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Kowalczyk Jerzy (1930-2018)
(1)
Krahé Barbara (1955- )
(1)
Michalczyk Zbigniew (1976- )
(1)
Nowakowski Stanisław (1888-1938)
(1)
Samp Mariusz
(1)
Sito Jakub (1961- )
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Talbierska Jolanta
(1)
Łomnicka-Żakowska Ewa
(1)
Świniarski Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Architektura i budownictwo
(2)
Barok
(2)
Grafiki
(2)
Historia sztuki
(2)
Malarstwo (sztuka)
(2)
Rzemiosło artystyczne
(2)
Style i kierunki artystyczne
(2)
Sztuka baroku
(2)
Sztuka polska
(2)
Agresja
(1)
Agresywność
(1)
Badania nad pokojem
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bitwa pod Cedynią (972)
(1)
Bitwy lądowe
(1)
Dobro
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia bezpieczeństwa
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Filozofia wojny
(1)
Geografia
(1)
Inność
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasycyzm
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Mieszko I (książę Polski ; ok. 935-992)
(1)
Nauczyciele
(1)
Organizacja
(1)
Pisarze polscy
(1)
Pokój
(1)
Poznanie
(1)
Produkcja zwierzęca
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia osobowości
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rokoko
(1)
Rolnictwo
(1)
Sieroszewski, Wacław (1858-1945)
(1)
Stres szkolny
(1)
Sukces
(1)
Sybiracy
(1)
Szkolenie
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wojna
(1)
Zachowanie seksualne
(1)
Zapobieganie
(1)
Zesłania
(1)
Zoologia
(1)
Zwalczanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(2)
Pomorze Zachodnie
(2)
Wielkie Księstwo Litewskie
(2)
Śląsk
(2)
Cedynia (woj. zachodniopomorskie, pow. gryfiński, gm. Cedynia)
(1)
Daleki Wschód
(1)
Syberia (Rosja)
(1)
ZSRR
(1)
Łatgalia (Łotwa ; kraina historyczna)
(1)
Gatunek
Wiersze
(4285)
Powieść
(4001)
Opowiadania i nowele
(2811)
Powieść obyczajowa
(2582)
Powieść amerykańska
(1578)
Publikacje naukowe
(-)
Opracowanie
(1522)
Wydawnictwa popularne
(1451)
Podręczniki akademickie
(1206)
Powieść polska
(1169)
Dokumenty dźwiękowe
(1102)
Kryminał
(974)
Bajki i baśnie
(781)
Biografie
(752)
Praca zbiorowa
(692)
Opowiadanie dziecięce polskie
(673)
Bajki terapeutyczne
(670)
Thriller
(655)
Powieść angielska
(654)
Powieść przygodowa
(622)
Literatura polska
(607)
Monografia
(585)
Artykuł z pracy zbiorowej
(544)
Podręczniki
(544)
Poradnik
(512)
Encyklopedie
(510)
Podręcznik
(487)
Publikacja bogato ilustrowana
(475)
Artykuł problemowy
(446)
Poradniki
(443)
Powieść historyczna
(437)
Fantastyka
(427)
Pamiętniki i wspomnienia
(426)
Pamiętniki polskie
(421)
Romans
(413)
Materiały konferencyjne
(407)
Wydawnictwa dla dzieci
(395)
Poezja polska
(392)
Biografia
(388)
Powieść młodzieżowa polska
(362)
Antologia
(358)
Fantasy
(356)
Broszura
(326)
Fraszki
(321)
Książki mówione
(310)
Książka obrazkowa
(304)
Komiks
(285)
Saga rodzinna
(285)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(274)
Materiały pomocnicze
(256)
Poezja dziecięca polska
(256)
Antologie
(254)
Literatura dziecięca polska
(250)
Publikacje dla dzieci
(247)
Przewodniki turystyczne
(236)
Publicystyka polska
(229)
Powieść dziecięca polska
(225)
Albumy
(221)
Film animowany
(220)
Literatura
(200)
Przypowieść
(200)
Materiały pomocnicze dla szkół
(186)
Powieść szwedzka
(184)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(183)
Powieść psychologiczna
(183)
Pieśń
(181)
Opowiadanie polskie
(177)
Encyklopedie polskie
(171)
Album
(168)
Dokumenty audiowizualne
(159)
Powieść francuska
(158)
Reportaż
(158)
Książki dla małych dzieci
(157)
Lektura z opracowaniem
(149)
Przewodnik turystyczny
(148)
Film fabularny
(147)
Film familijny
(147)
Powieść niemiecka
(144)
Dokumenty elektroniczne
(142)
Komedia
(134)
Raport z badań
(134)
Adaptacja filmowa
(131)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(124)
Encyklopedia
(119)
Powieść młodzieżowa angielska
(118)
Film przygodowy
(114)
Powieść biograficzna
(112)
Film dla dzieci i młodzieży
(107)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(103)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(103)
Publicystyka
(102)
Malarstwo polskie
(101)
Opowiadania i nowele przygodowe
(101)
Powieść kryminalna
(101)
Dramat polski
(100)
Horror
(100)
Komiksy
(99)
Esej
(98)
Ćwiczenia i zadania
(97)
Źródła historyczne
(97)
Reprint
(96)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Psychologia
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia (wybór) na stronach 448-453. Indeks.
Ośmiotomowa Sztuka polska stanowiąca kontynuację znakomitego cyklu Sztuka świata, poświęcona jest dziejom architektury, malarstwa, rzeźby i rzemiosła artystycznego.Tom ten prezentuje barok, który w naszym kraju przypada na okres kontrreformacji i długoletnich wojen ze Szwecją, Rosją i Turcją. Mimo tych trudnych czasów powstało wówczas wiele wspaniałych kościołów, pałaców i dworów, które możemy podziwiać do dzisiaj...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7.03 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 618-626. Indeks.
To piąty tom z ośmiotomowej serii Sztuki polskiej poświęconej dziejom architektury, malarstwa, rzeźby i rzemiosła artystycznego. Prezentuje barok, który w naszym kraju przypada na okres kontrreformacji i długoletnich wojen ze Szwecją, Rosją i Turcją. Mimo tych trudnych czasów powstało wówczas wiele wspaniałych kościołów, pałaców i dworów, które możemy podziwiać do dzisiaj. Oto fragmenty rozdziału ”Państwo, społeczeństwo, kultura” Sztuka późnego baroku i klasycyzmu w Rzeczypospolitej, federacyjnym państwie polsko-litewskim, przypadła na okres panowania dwóch królów z saskiego rodu Wettinów, Augusta II (1697-1733) i Augusta III (1733-1763), oraz na trzydziestoletnie rządy Stanisława Augusta (1764-1795). Choć zdobycie tronu przez Wettinów, ojca i syna, odbyło się przez podwójne elekcje z naruszeniem prawa, to wskutek presji wojsk saskich i rosyjskich Polacy i Litwini musieli się z tym wyborem pogodzić. August II, chcąc osadzić w księstwie kurlandzkim swojego syna, wplątał Polskę w dwudziestoletnią wojnę sasko-szwedzko-rosyjską, nazwaną wojną północną (1700-1721), która toczyła się głównie na obszarach Rzeczypospolitej. Do kryzysu politycznego dołączył głęboki kryzys ekonomiczny, spowodowany wszelkimi możliwymi kataklizmami: klęskami żywiołowymi, głodem, epidemiami,wyniszczeniem miast przez kontrybucje wojskowe i pożary. Korzystniejszy dla gospodarki i kultury w Rzeczypospolitej był okres panowania Augusta III. Trzydzieści lat względnego spokoju pozwoliło nie tylko na odbudowę kraju i rozwój gospodarczy, ale także na przeprowadzenie pewnych reform, przede wszystkim w zakresie szkolnictwa. Inicjatyw reform nie podejmował jednak August III, nazywany przez niektórych Gnuśnym (w imieniu króla rządził minister Heinrich Brühl), lecz co światlejsi dostojnicy kościelni i senatorowie. Rzeczpospolita była nadal wielkim państwem, utraciła wprawdzie lewobrzeżną Ukrainę (Zadnieprze), ale w 1699 roku odzyskała od Turków Podole. Po wyludnieniu w okresie wojny północnej, kraj liczył w 1720 roku niecałe 6 milionów mieszkańców, jednak już w roku 1772 liczba ludności wzrosła do ponad 11 milionów. Rzeczpospolita stanowiła państwo wielonarodowe, zamieszkałe przez Polaków, Litwinów, Białorusinów, Rusinów (Ukraińców), Niemców, Szkotów, Żydów, Ormian, Tatarów. Polacy stanowili nie więcej niż 40 % ludności. Była to społeczność wielokulturowa i wielowyznaniowa. „Złota wolność” była prawnym przywilejem herbowej szlachty, a więc najwyżej co dziesiątego mieszkańca państwa. Nie więcej niż 15 % stanowili ludzie co prawda wolni, ale bez praw obywatelskich, mieszkańcy miast i miasteczek, rzemieślnicy, przedstawiciele różnych wolnych zawodów, wreszcie biedota miejska. Aż 75% mieszkańców kraju to pozbawieni wolności osobistej i własności prywatnej chłopi pańszczyźniani, traktowani jak niewolnicy, skrajnie eksploatowani, żyjący w nędzy. W czasach saskich kulturę stanu szlacheckiego charakteryzowało duże zróżnicowanie. Poziom europejski. Reprezentowały jedynie wąskie elity arystokracji. Życie wyższych sfer odznaczało się wyrafinowaniem, większym niż w poprzednim stuleciu nastawieniem na wygody i przyjemności. Ważny stał się styl życia, podążanie za modą, posiadanie luksusowych przedmiotów. Czytając ówczesne pamiętniki Krzysztofa Zawiszy wojewody mińskiego lub Marcina Matuszewicza kasztelana brzesko-litewskiego trudno się oprzeć zdumieniu, ile pieniędzy, energii i zabiegów poświęcano na organizację polowań, przyjęć, zabaw, na rozkoszne spędzanie czasu wśród luksusowych wnętrz i kunsztownych ogrodów. Panowie ówcześni więcej niż ich ojcowie przeznaczali czasu oraz środków materialnych na uświetnienie rezydencji, projektując wspólnie ze swymi architektami pałace i ogrody zgodne z najnowszą modą, zwłaszcza paryską. Dwory magnackie konkurowały wystawnością z dworem królewskim. Taka była rezydencja Jana Klemensa Branickiego hetmana wielkiego koronnego w Białymstoku, nazywana już wówczas „polskim Wersalem”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7.03 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Zachodnio-Pomorskiego w Szczecinie. Sekcja Ekonomiczna ; z. 2)
Numeracja serii głównej: t. 5.
Bibliografia na stronach 172-176.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 636 [Czytelnia dla Dorosłych]
Książka
W koszyku
Na okładce: W jaki sposób inteligencja emocjonalna pomaga odnieść sukces zawodowy.
Indeks.
Autor udowadnia, że dotychczasowe spojrzenie na karierę zawodową i pomyślność przedsiębiorstwa nie odpowiada wymogom rzeczywistości. Dziś oprócz ilorazu inteligencji, studiów, czy wybitnych zdolności technicznych na każdym stanowisku potrzebny jest jeszcze jeden komponent - inteligencja emocjonalna. To ona zapewnia skuteczność zawodową, rewolucjonizuje strategiczne priorytety przedsiębiorstwa, umożliwia bezkonfliktową pracę zespołu oraz umiejętność inicjowania i akceptowania zmian. Jej potencjał można zwiększać przez całe życie, a autor uczy nas jak tego dokonać. - [od Wydawcy]
Książka przynosi odpowiedź, jak to się dzieje, że zdolni uczniowie stają się zaledwie przeciętnymi pracownikami, albo że osoby o wysokim ilorazie inteligencji nieraz z trudem radzą sobie w życiu. Nawet jeśli pytanie wydaje się banalne, to odpowiedź - którą dokumentują najnowsze badania naukowe - obala dotychczasowe poglądy na rolę intelektu w odniesieniu życiowego sukcesu. Zależy on bowiem w głównym stopniu od kontrolowania własnych emocji, zapału, wytrwałości w dążeniu do celu, zdolności empatii, umiejętności zachowań społecznych. Książka wskazuje, kiedy i jakimi metodami można ją kształtować w dzieciach, aby zapewnić im jak najwłaściwsze wykorzystanie wrodzonych zdolności w uzyskaniu sukcesu w życiu. - [https://www.znak.com.pl/ksiazka/inteligencja-emocjonalna-w-praktyce-daniel-goleman-25893]
SPIS TREŚCI
Podziękowania
CZĘŚĆ I. POZA WIEDZĄ FACHOWĄ
Rozdział I. Nowa miara
Rozdział II. Umięjętności gwiazd
Rozdział III. Twarde argumenty na rzecz "miękkich" umiejętności
CZĘŚĆ II. PANOWANIE NAD SOBĄ
Rozdział IV. Wewnętrzny kompas
Rozdział V. Samokontrola
Rozdział VI. Co nas pobudza
CZĘŚĆ III. UMIEJĘTNOŚĆ POSTĘPOWANIA Z LUDŹMI
Rozdział VII. Radar społeczny
Rozdział VIII. Sztuka wpływania na innych
Rozdział IX. Współpraca, zespoły i grupowy iloraz inteligencji
CZĘŚĆ IV. NOWY MODEL UCZENIA SIĘ
Rozdział X. Błąd, który kosztował miliard dolarów
Rozdział XI. Najlepsze metody
CZĘŚĆ V. EMOCJONALNIE INTELIGENTNA ORGANIZACJA
Rozdział XII. Wczuć się w puls firmy
Rozdział XIII. Sedno dobrej roboty
Uwagi końcowe
DODATKI:
Dodatek 1. Inteligencja emocjonalna
Dodatek 2. Szacowanie kompetencji "gwiazd"
Dodatek 3. Płeć i empatia
Dodatek 4. Strategie wspierania różnorodności
Dodatek 5. Inne sprawy dotyczące szkolenia
Przypisy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.95 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 239-250. Indeks.
Aleksandra Kijak urodziła się w 1980 roku w Częstochowie. Studiowała filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prace magisterską przygotowała pod kierunkiem prof. Franciszka Ziejki, a rozprawę doktorską pod kierunkiem prof. Anny Czabanowskiej-Wróbel. Publikowała w „Ruchu Literackim” i książkach zbiorowych. Zajmuje się prozą polską drugiej połowy XIX wieku oraz literaturą dla dzieci i młodzieży.
Książka poświęcona twórczości Wacława Sieroszewskiego stanowi zmienioną wersję jej rozprawy doktorskiej "Proza Wacława Sieroszewskiego wobec doświadczenia inności kulturowej", napisanej pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Anny Czabanowskiej-Wróbel.
Spotkanie z "Innym", jego kulturą i środowiskiem, wyzwala zróżnicowane emocje i reakcje. W przypadku Wacława "Sirki" Sieroszewskiego (1858-1945) osobiste doświadczenia "inności" stało się bodźcem do tworzenia literatury. Lata spędzone na zesłaniu na Syberii oraz podróż naukowa na Daleki Wschód pozwoliły mu poznać kulturę syberyjskich autochtonów i mieszkańców Wschodu. Dostarczyły materiałów do wielu utworów literackich. Analiza twórczości Wacława Sieroszewskiego pozwala odsłonić narracyjne strategie mówienia o "inności" oraz ujawnić literackie, antropologiczne, socjologiczne, polityczne i kolonialne uwikłania jej konkretnych przedstawień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1(091)A/Z [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stres w środowisku edukacyjnym młodzieży / Stanisław Korczyński. - Warszawa : "Difin", 2015. - 233 strony : tabele, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 221-228.
Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców zajmujących się problematyką edukacji. Autor dokonuje w niej analizy podobieństw i różnic w subiektywnej ocenie stresorów edukacyjnych uczniów na różnych poziomach kształcenia. Opisywane źródła stresu w ujęciu ilościowym wzbogaca licznymi wypowiedziami uczniów, świadczącymi o postrzeganiu szkoły, rówieśników, środowiska rodzinnego i samego siebie z punktu widzenia przyczyn irytacji, frustracji i wielu napięć emocjonalnych. Autor, analizując stres edukacyjny, nie ogranicza się tylko do szkoły, ale wiąże go również ze środowiskiem domowym, bowiem źródłem tego stresu może być wiele czynników tkwiących w tym środowisku. W związku z tym dokonuje analizy porównawczej szkoły i środowiska rodzinnego w generowaniu uczniowskiego stresu. Opisuje konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie z nim. Niezwykle wartościowe są wskazania dla nauczycieli i rodziców, mające na celu zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego. Autor daje sporo rad, pozwalających uniknąć cierpienia spowodowanego nerwowymi napięciami, na jakie narażeni są uczniowie we współczesnym świecie oraz pomocnych w poszukiwaniu przystosowania się do sytuacji stresowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne wprowadzenie w zagadnienie stresu
1.1. Stres zły i stres dobry
1.2. Dawne i współczesne rozumienie stresu
1.3. Stres, sytuacja trudna, frustracja
1.4. Sposoby definiowania stresu
1.5. Źródła stresu
1.6. Neurofizjologiczne podłoże rekcji stresowej
1.7. Odporność na stres
1.8. Sposoby przezwyciężania stresu
Rozdział 2. Stres szkolny dzieci i młodzieży
2.1. Stres szkolny i jego źródła
2.2. Symptomy uczniowskiego stresu
2.3. Rodzaje uczniowskiego stresu
2.4. Stres szkolny w świetle dotychczasowych badań
Rozdział 3. Rola nauczyciela w tworzeniu warunków chroniących uczniów przed nadmiernym stresem
3.1. Oczekiwania wobec nauczyciela w świetle psychologii humanistycznej
3.2. Rola kompetencji nauczyciela w tworzeniu przyjaznego klimatu pracy z dziećmi
3.3. Wspieranie motywacji uczniów do nauki drogą do konstruktywnego stresu
Rozdział 4. Założenia metodologiczne własnych badań
4.1. Przedmiot badań i cele badań
4.2. Problemy badawcze
4.3. Zmienne i wskaźniki
4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
4.5. Organizacja i przebieg badań
Rozdział 5. Stres edukacyjny gimnazjalistów
5.1. Ogólny poziom stresu gimnazjalistów
5.2. Kategorie czynników stresogennych w subiektywnej ocenie gimnazjalistów
5.3. Czynniki stresogenne związane z przebiegiem przyswajania wiedzy
5.4. Czynniki stresogenne związane z grupą rówieśniczą
5.5. Czynniki związane z zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa
5.6. Stres związany z oddziaływaniem rodziców i nauczycieli
Rozdział 6. Podobieństwa i różnice w subiektywnej ocenie stresorów edukacyjnych uczniów na różnych poziomach kształcenia
6.1. Porównanie ogólnego poziomu stresu na trzech poziomach kształcenia
6.2. Kategorie czynników stresogennych z uwzględnieniem subiektywnych ocen uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
6.2.1. Przeciążenie jako źródło uczniowskiego stresu
6.2.2. Trudności edukacyjne i brak wiary w skuteczność podejmowanych działań
6.2.3. Nauczyciel jako źródło stresu w subiektywnym odbiorze uczniów
6.2.4. Zazdrość w relacjach interpersonalnych jako źródło stresu
6.2.5. Relacje interpersonalne i klimat psychospołeczny grupy rówieśniczej
6.2.6. Zagrożenie poczucia bezpieczeństwa w percepcji badanej młodzieży
6.2.7. Stres wynikający z atmosfery życia rodzinnego i relacji interpersonalnych rodzic–dziecko
Rozdział 7. Szkoła jako czynnik stresogenny na tle innych zdarzeń życiowych
Rozdział 8. Konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem. Wnioski praktyczne
8.1. Reakcje uczniów na stres edukacyjny
8.2. Sposoby radzenia sobie ze stresem
8.3. Podsumowanie wyników badań
8.4. Praktyczne wnioski. Zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego
Zakończenie
Spis tabel i wykresów
Bibliografia
Aneks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.94 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Społeczna)
Bibliografia na stronach 223-246 i przy rozdziałach. Indeksy.
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. AGRESjA - GŁÓWNE POJĘCIA I NARZĘDZIA POMIARU
Definicja agresji
Narzędzia pomiaru agresji
Podsumowanie
Lektury uzupełniające
ROZDZIAŁ 2. TEORIE ZACHOWANIA AGRESYWNEGO
Wyjaśnienia biologiczne
Wyjaśnienia psychologiczne
Podsumowanie
Lektury uzupełniające
ROZDZIAŁ 3. RÓŻNICE INDYWIDUALNE W AGRESJI
Rozwój zachowania agresywnego
Osobowość a agresja u ludzi dorosłych
Różnice między płciami w zachowaniu agresywnym
Podsumowanie
Lektury uzupełniające
ROZDZIAŁ 4. WPŁYWY SYTUACYJNE NA AGRESJĘ
Agresywne sygnały
Alkohol
Temperatura
Inne stresory środowiskowe
Podsumowanie
Lektury uzupełniające
ROZDZIAŁ 5. PRZEMOC W MEDIACH A AGRESJA
Krótkoterminowy wpływ przemocy w mediach
Długoterminowe skutki przemocy w mediach
Oddziaływanie pornografii
Wyjaśnienia związku między przemocą a mediach a agresją
Łagodzenie szkodliwych skutków przemocy w mediach
Podsumowanie
Lektury uzupełniające
ROZDZIAŁ 6. AGRESJA W SFERZE PUBLICZNEJ
Znęcanie się w szkole i w miejscu pracy
Przemoc motywowana etnicznie i politycznie
Przemoc zbiorowa
Zabójstwa
Podsumowanie
Lektury uzupełniające
ROZDZIAŁ 7. PRZEMOC W RODZINIE
Krzywdzenie, wykorzystywanie i maltretowanie dzieci
Krzywdzenie partnera i przemoc wobec żony
Krzywdzenie i zaniedbywanie osób starszych
Wyjaśnianie przemocy w rodzinie
Podsumowanie
Lektury uzupełniające
ROZDZIAŁ 8. AGRESJA SEKSUALNA
Definicja i powszechność agresji seksualnej
Przyczynowe wyjaśnienia agresji seksualnej
Czynniki ryzyka wiktymizacji seksualnej
Konsekwencje wiktymizacji seksualnej
Kobiety agresywne seksualnie
Podsumowanie
Lektury uzupełniające
ROZDZIAŁ 9. KONTROLA I PREWENCJA ZACHOWANIA AGRESYWNEGO
Ogólne strategie redukowania agresji
Przeciwdziałanie znęcaniu się przemocy gangów
Zapobieganie przemocy w rodzinie
Zapobieganie agresji seksualnej
Podsumowanie
Lektury uzupełniające
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Ryciny i tabele - źródła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.94 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich / napisał Stanisław Nowakowski. - Warszawa : Trzaska, Evert i Michalski, [ok. 1938] (Kraków : Drukarnia Narodowa). - 595 stron, [3] karty tablice : fotografie, mapy, tabele ; 29 cm.
(Wielka Geografja Powszechna)
Książka udostępniana na miejscu.
Bibliografia na stronach 592-595.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. K/c/G [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bitwa pod Cedynią : wielkie zwycięstwo polskiego oręża / Mariusz Samp. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Lira Wydawnictwo, 2022. - 317, [3] strony : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapy, portrety ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 369-[318].
"Bitwa pod Cedynią" to pierwsze poświadczone w źródłach starcie polsko-niemieckie. Stoczona 24 czerwca 972 roku do dziś jeszcze wzbudza silne emocje i wywołuje spory wśród historyków. Zakończyła się ona triumfem armii piastowskiej dowodzonej przez księcia Mieszka I. Jakie okoliczności towarzyszyły wybuchowi wojny polsko-niemieckiej? Dlaczego margrabia łużycki Hodon zdecydował się zaatakować Mieszka? W jaki sposób słowiańskiemu księciu udało się pokonać lepiej wyszkolone i uzbrojone zachodnie rycerstwo? Na te i inne pytania Mariusz Samp stara się znaleźć odpowiedź w swojej najnowszej książce poświęconej historii średniowiecza. Zabiera czytelnika w najodleglejsze czasy naszej państwowości, o których w dalszym ciągu niewiele wiadomo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Reg. [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 240-255.
"Na temat bezpieczeństwa napisano już wiele i wciąż się pisze i to w różnych kontekstach, aspektach, wymiarach i perspektywach. Refleksje na jego temat rozrzucone są po obszarach zainteresowań tak nauk humanistycznych i społecznych, jak i nauk technicznych i przyrodniczych oraz filozofii. W drugiej połowie XX w., nade wszystko zaś u jego schyłku, zainteresowania te przybrały już postać systematycznych dociekań i badań, w których kategoria bezpieczeństwa stała się kategorią centralną, włączając w swój obszar za przedmioty historycznie ukształtowane takie kategorie jak wojna i pokój, agresja i altruizm, natura ludzka i sens życia, wolność i suwerenność. Tak obszerny zakres kategorii wiązanych z bezpieczeństwem inicjuje niezbędność refleksji filozoficznej o charakterze krytycznym. Rzecz w tej refleksji w tym, aby wniknąć w istotę bezpieczeństwa, jakoś uzgodnić liczne kategorie wiązane z jego naturą.
To wnikanie jest pierwszym z trzech zasadniczych celów niniejszej pracy; drugim - uzgodnienie i krytyczne przewartościowanie tradycji w pojmowaniu bezpieczeństwa; trzecim - generowanie ogólnej teorii bezpieczeństwa osnutej na naturze bezpieczeństwa." - [z Wstępu]
SPIS TREŚCI
Od Wydawcy
Wstęp
CZĘŚĆ I
WYBRANE ŹRÓDŁA REFLEKSJI O BEZPIECZEŃSTWIE. Wstęp do częśći I: 1. Współczesne i historyczne znaczenie bezpieczeństwa
Rozdział pierwszy
WOJNA, POKÓJ I BEZPIECZEŃSTWO W MYŚLI CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
1.1.1. Wojna, pokój i bezpieczeństwo w Starym i Nowym Testamencie
1.1.2. Teistyczny pacyfizm pierwszych chrześcijan
1.1.3. Ku usprawiedliwianiu wojen
1.1.4. "Wojny święte"
1.1.5. Ku alternatywie wobec wojny i totalnemu pokoju
1.1.6. Bezpieczeństwo jako militarystyczny-pacyfizm w koncepcji prawa naturalnego św. Tomasza z Akwinu
1.1.7. Bezpieczeństwo przez tworzenie wspólnoty międzynarodowej
1.1.8. Teologia pokoju
Rozdział drugi
BEZPIECZEŃSTWO JAKO NAJWYŻSZE DOBRO NATURALNE CZŁOWIEKA
1.2.1. Denotacja dobra naturalnego
1.2.2. Trojakie źródła prawa i dobra naturalnego
1.2.3. Bez pieczeństwo jako dobro naturalne wobec współczesnych zmian cywilizacyjnych
1.2.4. Logika przemieszczania dobra naturalnego w dziejach filozofii życia
1.2.5. Antyczne poszukiwanie harmonii i bezpiecznego życia
1.2.6. Hierarchiczność gwarantem dobrego życia i bezpieczeństwa
1.2.7. Nowożytna fascynacja wolnością i bezpieczeństwem
1.2.8. Między modernistyczną fascynacją walką i wojną oraz tworzeniem a pozytywistycznym zauroczeniem pracą i industrializacją oraz pokojem
1.2.9. Współczesne identyfikacje dobra naturalnego z bezpieczeństwem jako dynamiczną stabilnością, ekwiwalentem szczęścia i "Stawaniem się"
Rozdział trzeci
WOJNA, POKÓJ I BEZPIECZEŃSTWO JAKO KATEGORIE POLITOLOGICZNE
1.3.1. Ku nowym znaczeniom bezpieczeństwa
1.3.2. Potęga i siła osnową "realizmu' politycznego
1.3.3. Określanie i szacowanie siły państwa
1.3.4. "Stawanie się" stabilności i bezpieczeństwa przez siłę i wojnę
1.3.5. Krytyka stosowania siły i wojny osnową "idealizmu" politycznego
1.3.6. Argumenty za pokojową przyszłością świata
1.3.7. "Badania nad pokojem" i poszukiwanie jego prakseologii
1.3.8. Od krytyki "realizmu" i "idealizmu" politycznego ku zagadnieniu bezpieczeństwa
1.3.9. Poszukiwanie definicji i koncepcji bezpieczeństwa
CZĘŚĆ II
KU OGÓLNEJ TEORII BEZPIECZEŃSTWA. Wstęp do części II: 2. O krytycznym poszukiwaniu nowej definicji i koncepcji bezpieczeństwa
Rozdział czwarty
BEZPIECZEŃSTWO JAKO ATRYBUT I FORMA ISTNIENIA - ASPEKT ONTOLOGICZNY
2.4.1. Armia jako instrument bezpieczeństwa
2.4.2. Trzy drogi redefiniowania bezpieczeństwa
2.4.3. Uniwersalistyczne ujęcie bezpieczeństwa
2.4.4. Typy i modele realizacji bezpieczeństwa
2.4.5. Wymiary bezpieczenstwa - filozofia bezpieczeństwa personalnego i strukturalnego
2.4.6. Osnowa aksjologii i etyki bezpieczeństwa
2.4.7. Struktura ontologii bezpieczeństwa
Rozdział piaty
KU METODOLOGII POZNAWANIA BEZPIECZEŃSTWA I JEGO FILAROM - ASPEKT EPISTEMOLOGICZNY
2.5.1. Dwa zakresy możliwości poznawczych bezpieczeństwa
2.5.2. Między racjonalizmem i empiryzmem a poza nimi - źródła wiedzy o bezpieczeństwie
2.5.3. Filary bezpieczenstwa jako warunki wystarczające i konieczne w najogólniejszych obszarach wiedzy o nim
2.5.4. Problem syntez parzystych i nieparzystych
2.5.5. Skuteczne i efektywne zastosowanie wiedzy o bezpieczeństwie i jego filarach
2.5.6. Uwarunkowania zastosowań wiedzy skutecznej i efektywnej o bezpieczeństwie
Rozdział szósty
NARZĘDZIA, ŚRODKI I SPOSOBY KSZTAŁTOWANIA BEZPIECZEŃSTWA - ASPEKT PRAKSEOLOGICZNY
2.6.1. Czyn jako osnowa analizy prakseologicznej
2.6.2. Siły, narzędzia i środki - dwa podstawowe rodzaje środków bezpieczeństwa
2.6.3. Sposoby i metody osiągania bezpieczeństwa
2.6.4. Parzyste i pluralistyczne rozwinięcie sposobów osiągania bezpieczeństwa w sferze społecznej
2.6.5. Ukonkretnienie i przewartościowanie metod prakseologicznych przez imperatywy bezpieczeństwa
2.6.6. Wojna i pokój jako sprawstwo bezpieczeństwa
2.6.7. Ku optymalizacji sprawstwa bezpieczeństwa
2.6.8. Konsekwencje optymalizacji sprawstwa bezpieczeństwa metodami wojennymi i pokojowymi
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 172.4 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych], 172.4 [Czytelnia dla Dorosłych] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej