Metody nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Artykuły
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(21)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(2)
Ayres Linda R
(1)
Basińska Anna
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bitenc Nina
(1)
Borowska Bernadeta
(1)
Bryniewicz Wioleta
(1)
Christodoúlou Nikoléta
(1)
Craggs Tracy
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dobrzyńska Aleksandra
(1)
Edeso Egia Mikel
(1)
Gorgiel Andrzej
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928-2010)
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Jurga Małgorzata
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kania Jan (1945- )
(1)
Karatasou Katerina
(1)
Kierszka Danuta
(1)
King Emma
(1)
Kohtamäki Natalia (1981- )
(1)
Kolańska Iwona
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kozłowski Kazimierz (1942- )
(1)
Kromolicka Barbara
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Krüger Knut (1966- )
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Lukov Vladimir Andreevič (1948-2014)
(1)
Marciniak Arkadiusz (1964- )
(1)
Marciniak Katarzyna (etnograf)
(1)
Martínez Rodriguez Rosa
(1)
Mańczak Jacek
(1)
Mańkowska Eugenia
(1)
Micińska Magdalena
(1)
Mieleszkiewicz Ewa
(1)
Moś Wiktor Jan
(1)
Mustar Damjana
(1)
Nikołajew Jan
(1)
Nowak Julitta
(1)
Ociesa Anna
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Owczarek Piotr
(1)
Panfil Violetta
(1)
Parafiniuk-Soińska Janina (1922-2012)
(1)
Paris Scott G. (1946- )
(1)
Pavlou Victoria
(1)
Perrott Elizabeth
(1)
Pieńkowska Beata (pedagog)
(1)
Pijarowska Renata
(1)
Pospieszna Anna
(1)
Przybylska Ewa (1960- )
(1)
Ragazzi Federica
(1)
Retegi Rekalde Olatz
(1)
Rutkowiak Joanna (1935- )
(1)
Ryś Ewa
(1)
Salmonowicz Henryk
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Stawierej Sebastian
(1)
Strawa Tadeusz
(1)
Svetelj Nina
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szczygielska Swietłana
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymańska Beata (tłumacz)
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Teml Hubert
(1)
Toczek Sławomir
(1)
Tomaszek Bożena
(1)
Tronczyńska Janina
(1)
Turchi Massimo
(1)
Tymiakin Leszek
(1)
Wachowicz Ludwika
(1)
Wenska Izabella
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Wiśniewska Dorota
(1)
Wiśniewska Halina (1931-2018)
(1)
Wróblewska Teresa (pedagogika)
(1)
Wójcicka Małgorzata
(1)
Wójcik Katarzyna
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Żółkowska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1503)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Metody nauczania
(-)
Rodzina
(1117)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(861)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Relacje międzyludzkie
(450)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Życie codzienne
(284)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(207)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Dziennikarze
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Polityka
(160)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Artykuły
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Nauka i badania
(2)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 271-284.
W niniejszej książce zawarto wiedzę, która wynika z Autora kilkudziesięcioletniej pracy dydaktyczno-naukowej w szkolnictwie ogólnokształcącym i wyższym, a także z własnych przemyśleń teoretycznych przedstawionych w wielu publikacjach dydaktycznych. Wykorzystał tu bogaty dorobek naukowy i poglądy znanych i cenionych dydaktyków, a jednocześnie profesorów uniwersyteckich, m.in. K. Denka, C. Kupisiewicza, T. Lewowickiego, K. Kruszewskiego, S. Palki, J. Półturzyckiego, M. Śnieżyńskiego, W. Zaczyńskiego i najbardziej cenionego W. Okonia, twórcy teorii kształcenia wielostronnego, a także wielu innych. „Ich prace tworzą dzisiaj nowy kształt polskiej teorii kształcenia”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia oraz netografia przy pracach.
Książka to zbiór artykułów omawiających tematykę pracy z pamięcią historyczną w nieformalnej edukacji dorosłych. Doświadczenia, na podstawie których powstała, pochodzą z Cypru, Hiszpanii, Słowenii, Włoch oraz Polski. W książce znajdują się informacje dotyczące pojęcia pamięci historycznej, kompetencji kluczowych, oraz pracy w grupie. Uzupełnieniem każdego rozdziału są opisy doświadczeń z realizacji projektu "Smak pamięci" we wsi Łomnica-Zdrój. Autorzy przygotowali również przykładowy plan nauczania, porady dotyczące oceny umiejętności oraz wiele form pracy grupowej.
SPIS TREŚCI
Katarzyna Marciniak
Wstęp
Katarzyna Marciniak
Pamięć w projektach kształcenia osób dorosłych
Izabella Wenska
Kompetencje kluczowe i uczenie się osób dorosłych. Doświadczenia z warsztatów w ramach projektu KC-MEM w Łomnicy-Zdroju
Ludwika Wachowicz
Pojęcie grupy oraz procesy grupowe jako podstawowe definicje podczas pracy z grupą. Refleksje z przeprowadzonych warsztatów w Łomnicy-Zdroju w ramach projektu KC-MEM
Sławomir Toczek
Wykorzystanie lokalnych zasobów społeczno-kulturowych przy planowaniu zajęć edukacyjnych, czyli: co jelenie mają wspólnego z kuchnią góralską
Katarzyna Marciniak
Nieformalne nauczanie dorosłych a wiejska turystyka kulturowa
Tracy Craggs, Emma King
Praca z pamięcią historyczną w kształceniu dorosłych. Metodologia
Federica Ragazzi
Rozpoznawanie i ocenianie umiejętności
Anna Pospieszna
Formy pracy z grupą dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.7 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3-021.64 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 209-234.
Autor przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, Autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecny system szkolny charakteryzuje olbrzymia presja związana z nauką, egzaminami i pracą domową. Uczniowie nie są w stanie jej sprostać bez pomocy rodziców. Jesper Juul, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że właśnie to jest głównym powodem wielu konfliktów w domu i napięcia w relacjach z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Innovation in legal education : facing the pandemic / Natalia Kohtamäki . W: Cyberpandemia = cyberpandemic. S. 51-60. - 2020.
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja, na którą składa się jedenaście artykułów, została podzielona na trzy zasadnicze części. Pierwsza z nich, złożona z dwóch artykułów - autorstwa Renáty Bernátovej i Elżbiety Pędraszewskiej-Iskrzak - dotyczy teoretycznych założeń i praktycznych działań odnoszących się do diagnozowania i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami w uczeniu się i zachowaniu. Druga część zawiera sześć artykułów, których autorami są: Wiesław Sikorski, Jozef Liba, Sławomir Kania, Dariusz Stanuchowski, Karolina Mateja, Irena Koszyk, i traktuje o uczniu neurotypowym w szkole - metodach i formach wspierania i rozwoju. Trzecia część, z artykułami Anny Gołębiowskiej, Kingi Mydlarz oraz Sławomira Śliwy, dotyczy szkoły i nauczyciela w nowej rzeczywistości edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 337-356. Indeks.
Książka Sławomira Krzychały jest dziełem ukazującym wielowymiarowe podejście do tutoringu szkolnego, w perspektywie założeń teoretycznych, realizowanych działań, aktywności nauczycieli i nauczycielek, ale również (a w zasadzie przede wszystkim) podsumowania pewnego przedsięwzięcia edukacyjnego i interpretacji doświadczeń, jakie wraz z nim się pojawiły. […] o wyjątkowości niniejszej publikacji świadczą: badane instytucje (gimnazja), czas badania i przygotowania monografii (reforma oświaty z 2016 roku). W ten sposób monografia staje się naukowym podsumowaniem zarówno pewnego typu szkół, jak i unikatowych projektów w nich realizowanych i będzie czytana jako jedno z pierwszych podsumowań funkcjonowania polskich gimnazjów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; [tom 29])
Bibliografia, netografia na stronach 229-239. Indeks.
Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie - samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja oprócz teoretycznego opisu zagadnienia prezentuje sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. metoda dramy online) oraz omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której nowoczesne technologie odgrywają znaczącą rolę. Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś atrakcyjny i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, rozmaite witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach, lecz przede wszystkim prezentuje konkretne propozycje działań dydaktycznych z wykorzystaniem technologii cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, ciekawe ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych przez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi. Witold Bobiński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 371.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Małego Dziecka; 12)
Bibliografia przy artykułach.
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3-021.64 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 287-297.
Czy niemowlęta potrafią liczyć? Kiedy małe dziecko rozumie, że „cztery” to nie to samo co „czwarty”? I co możemy zrobić, żeby dziecko polubiło matematykę?Matematyka jak mało która nauka uczy przede wszystkim myśleć, dlatego tak ważne jest, żeby dziecko z radością wkraczało w świat pojęć matematycznych. „Gen liczby” prezentuje pomysł na edukację matematyczną małego dziecka. Autorzy pomagają dorosłym zrozumieć, jak rozwija się myślenie matematyczne, podpowiadają, na co warto zwrócić uwagę, aby dzieciństwo dobrze zaowocowało wtedy, kiedy przyjdzie czas na regularną edukację matematyczną.Książka tłumaczy, jak codzienne aktywności przyczyniają się do rozwoju umysłowego, jak pokierować uwagą dziecka tak, by zauważyło to, co ważne z matematycznego punktu widzenia. Napisany przez ekspertów od edukacji matematycznej i oparty na najnowszych badaniach naukowych, „Gen liczby” może być również znakomitą pozycją dla zaangażowanych nauczycieli wychowania przedszkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.016:51 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej