Gierszewski Dorota
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Gierszewski Dorota
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(199)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Budżety obywatelskie
(1)
Demokracja uczestnicząca
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Organizacje
(1)
Partycypacja polityczna
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Uczenie się
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie dorosłych
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 301-325.
Książka wyrasta z refleksji nad zaangażowaniem obywatelskim w odniesieniu do życia publicznego w kontekście doświadczeń polskich i niemieckich. Zaangażowanie to przejawia się w aktywności mieszkańców w różnych obszarach przestrzeni lokalnej. Partycypacja stwarza możliwość uczenia się obywatelskości, szczególnie przez osoby dorosłe. Edukacja obywatelska jest więc procesem, który ułatwia poznawanie życia społecznego i sprawne w nim funkcjonowanie. W publikacji poddano analizie edukacyjne aspekty aktywności podejmowanej w przestrzeni lokalnej w ramach budżetów obywatelskich. Założono, że budżety są narzędziami niwelacji niedorozwoju mechanizmów partycypacji społecznej i demokratyzacji istotnych sfer życia publicznego. Omówiona idea umożliwia członkom społeczeństwa współzarządzanie na poziomie lokalnym i aktywność w sferze publicznej. Stwarza szansę uczenia się obywatelskości, rozumienia zasad funkcjonowania demokratycznego państwa, kształtuje postawy i umiejętności, w wyniku których możliwe staje się zaangażowanie obywatelskie. Tezą publikacji jest stwierdzenie, że lokalne zaangażowanie obywatelskie uznać można za kategorię stanowiącą płaszczyznę realizacji dążeń jednostek do poczucia współdziałania i współbycia w szerszym kontekście społecznym.
"Praca zawiera dobry i wiarygodny, inteligentnie skonstruowany opis: genezy, ewolucji form, kontekstu społeczno-ekonomicznego, a także funkcji edukacji obywatelskiej w środowisku lokalnym na terenie Polski i Niemiec. Wskazuje twórców i specyfikę tej edukacji, jej złożoność, liczne uwarunkowania oraz możliwość kontynuowania edukacji obywatelskiej jako ważnego stymulatora aktywności społecznej mieszkańców środowiska lokalnego". - [Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Aleksandra]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie Rozdział I. Spór o istotę obywatelskości
ROZDZIAŁ I. SPÓR O ISTOTĘ OBYWATELSKOŚCI
1. Sfera publiczna obszarem kształtowania się obywatelskości
2. Obywatelskość w kontekście teoretycznych koncepcji współzarządzania - local governance
3. Obywatelskość jako wyraz wspólnotowości
4. Zaangażowanie obywatelskie jako wyraz obywatelskości
5. Obywatelskość we współczesnym dyskursie
ROZDZIAŁ II. TEORETYCZNE PODSTAWY EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
1. Istota i znaczenie edukacji obywatelskiej dorosłych
2. O paradygmatycznej zmianie w edukacji
3. Idea całożyciowego uczenia się i inne teorie uczenia się w ujęciu paradygmatycznym
4. Sytuacyjne uczenie się i Sendce Learning (uczenie przez zaangażowanie)
5. Samokierowane uczenie się (SGL)
6. Podmiotowe uczenie się
ROZDZIAŁ III. TRADYCJE I WSPÓŁCZESNOŚĆ EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
1. Edukacja obywatelska w Polsce po 1989 roku
2. Edukacja obywatelska w Niemczech po 1945 roku
3. Sfera aktywności obywatelskiej w dokumentach strategicznych państwa
4. Edukacja obywatelska dorosłych w Polsce i w Niemczech w świetle zmiany paradygmatycznej
5. Współczesna edukacja obywatelska
ROZDZIAŁ IV. PROCES WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI OBYWATELSKIEJ W PRZESTRZENI LOKALNEJ
1. Organizatorzy i miejsca edukacji obywatelskiej
2. Fundacje i stowarzyszenia społeczne
3. Wolontariat
4. Nowe ruchy społeczne
5. Nowe media i technologie
Budżet obywatelski
ROZDZIAŁ V. EDUKACJA OBYWATELSKA NA RZECZ LOKALNEGO ZAANGAŻOWANIA
1. Ewolucja budżetu obywatelskiego
2. Cel jako strategia mobilizacji
3. Kontekst i relacje strukturalne
4. Proces jako strategia edukacyjnego postępowania
5. Społeczne implikacje zastosowania budżetu
ZAKOŃCZENIE. EDUKACJA OBYWATELSKA DOROSŁYCH W UJĘCIU MODELOWYM
BIBLIOGRAFIA
SPIS SCHEMATÓW
SPIS TABEL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej