Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(90)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje fachowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(39)
Poradniki i przewodniki
(25)
Proza
(18)
Publikacje naukowe
(8)
Audiobooki
(5)
Filmy i seriale
(5)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(54)
dostępne
(32)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(37)
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(1)
Autor
Maksymowicz-Hamann Jowita
(9)
Bonilla Rocio (1970- )
(8)
Punset Elsa (1964- )
(8)
Bożyk Michał
(5)
Nakowski Andrzej
(5)
Regucki Dariusz
(5)
Rykowski Michał
(5)
Bednarek Tomasz (1969- )
(4)
Kukuła Katarzyna (aktorka)
(4)
Sepielak Aleksandra
(4)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(4)
Ganczarska Gabriela
(3)
Kud Marzena
(3)
Borecka Irena (1948-2008)
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(2)
Kulik Maria
(2)
Naprawa Renata
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Wojtarowicz Krystian
(2)
Zawierucha Rafał (1986- )
(2)
Andersen Hans Christian (1805-1875). Słowik
(1)
Baker Jed‏
(1)
Bala Joanna
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Bobiński Witold (1959- )
(1)
Bobulska Dominika
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buczek Dominika
(1)
Budman Cathy L
(1)
Budyta-Budzyńska Małgorzata
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Cabała Monika
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Cegieła Katarzyna
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Conners Susan (1948- )
(1)
Czapski Janusz (1946- )
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria (1947- )
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria (1948- )
(1)
Dawczak Beata
(1)
Diduszko Hanna
(1)
Dmitruk Urszula
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Dyduch Mariusz
(1)
Dyrda Karolina
(1)
Forrester Cheryl
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gallagher Kelly (1958- )
(1)
Gawęcki Jan (1944- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Giorgis Cyndi
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Grabińska Ania
(1)
Green Shannon
(1)
Greene Ross W
(1)
Gregorczuk Monika (psycholog)
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hauff Wilhelm (1802-1827). Kalif bocian
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hunziker Daniel
(1)
Jabłoński Janusz
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karasińska Małgorzata
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kietzman Krzysztof
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kołtyś Barbara
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887). O królewnie czarodziejce
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kłos Joanna (graficzka)
(1)
Kłosiński Michał (pedagogika)
(1)
Lew Barbara
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Leśmian Bolesław (1878-1937). Baśń o rumaku zaklętym
(1)
Lipińska Anna
(1)
Llenas Anna (1977- )
(1)
Mach Cecylia
(1)
Madaj Karol
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(85)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(90)
Język
polski
(89)
Odbiorca
Dzieci
(4088)
6-8 lat
(2976)
9-13 lat
(2381)
Młodzież
(1903)
0-5 lat
(1672)
Nauczyciele
(90)
14-17 lat
(727)
Szkoły wyższe
(368)
Szkoły podstawowe
(161)
Szkoły średnie
(161)
Rodzice
(145)
Dorośli
(69)
Szkoły ponadgimnazjalne
(50)
Pedagodzy
(44)
Prawnicy
(41)
Psycholodzy
(34)
18+
(33)
Poziom podstawowy
(27)
Logopedzi
(26)
Studenci
(26)
Psychoterapeuci
(25)
Menedżerowie
(21)
Poziom średniozaawansowany
(21)
Pracownicy naukowi
(21)
Urzędnicy
(19)
Bibliotekarze
(18)
Lekarze
(18)
Przedszkola
(18)
Gimnazja
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Klasa 3.
(13)
Sędziowie
(13)
Klasa 1.
(12)
Radcy prawni
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(11)
Adwokaci
(10)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Przedsiębiorcy
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Terapeuci
(10)
Klasa 8.
(9)
Księgowi
(9)
Licea
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Fizjoterapeuci
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Policjanci
(8)
Prokuratorzy
(8)
Klasa 6.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Politycy
(7)
Doradcy podatkowi
(6)
Ekonomiści
(6)
Klasa 7.
(6)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły plastyczne
(6)
9-11 lat
(5)
Animatorzy kultury
(5)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Notariusze
(5)
Specjaliści ds. kadr
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Pracodawcy
(4)
Ratownicy medyczni
(4)
Szkoły specjalne
(4)
5-8 lat
(3)
9-10 lat
(3)
Administracja samorządowa
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chłopcy
(3)
Dziennikarze
(3)
Funkcjonariusze publiczni
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa Dzieci
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 4
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Politolodzy
(3)
Socjolodzy
(3)
Studenci medycyny
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wychowawcy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
m Grupa wiekowa Dzieci
(3)
14-16 lat
(2)
9-13
(2)
Administracja rządowa
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(9)
Film polski
(5)
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(1)
Temat
Bajkoterapia
(17)
Uczucia
(13)
Dzieci
(9)
Kompetencje społeczne
(9)
Relacje międzyludzkie
(8)
Rodzeństwo
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Biblioterapia
(6)
Młodzież
(5)
Regulacja emocji
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Godzina wychowawcza
(4)
Integracja społeczna
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Przedszkolaki
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Arteterapia
(2)
Choreoterapia
(2)
Czytanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja medialna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Filmoterapia
(2)
Fonoholizm
(2)
Gniew
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Konkursy i festiwale
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Mentoring
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mutyzm
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Smutek
(2)
Strach
(2)
Teatroterapia
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia dydaktyczna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Śmierć bliskiej osoby
(2)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Arduino (mikrokontroler)
(1)
Arytmetyka
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Cele życiowe
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czytanie na głos
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Depresja
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dinozaury
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Działania arytmetyczne
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z afazją
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja leśna
(1)
Fizjologia żywienia
(1)
Fotografoterapia
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Grafomotoryka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(47)
Opowiadania i nowele
(18)
Bajki terapeutyczne
(17)
Broszura
(11)
Scenariusz zajęć
(9)
Podręcznik
(8)
Dokumenty audiowizualne
(5)
Film edukacyjny
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały dydaktyczne
(2)
Monografia
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja literacka
(1)
Rejestracja dźwiękowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(57)
Psychologia
(26)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Językoznawstwo
(3)
Historia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
90 wyników Filtruj
Książka
DVD
W koszyku
TV Story / adaptacja tv i reżyseria Dariusz Regucki. - Kraków : Dom Wydawniczy Rafael, copyright 2006. - 1 dysk optyczny (DVD) (30 min 4 s) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + książka: 24 strony ; 17 cm.
(Lekcje Przestrogi)
Na podstawie sztuki teatralnej Roberta Turleja pod tym samym tytułem.
Berni, u którego w domu się nie przelewa, staje się w końcu posiadaczem upragnionego komputera. Kiedy myślał, że rozwiązał najważniejszy problem swojego życia, wpadł w pułapkę nieuczciwych handlarzy sprzedających komputery składane ze starych części. Bezwzględni handlarze nie cofną się przed niczym. Sprzedać grę z wirusem, żeby później sprzedać temu samemu klientowi najnowszego antywirusa? Żaden problem. Berni uzależnia się od komputera. Zaczyna wagarować, zrywa z dziewczyną, wszystkie pieniądze wydaje na nowe gry. Życie w "realu" jest nudne. Prawdziwe życie jest możliwe dla Berniego tylko w świecie wirtualnym...
Filmowy pakiet edukacyjny "Lekcje przestrogi" to seria pięciu filmów o współczesnych zagrożeniach młodzieży, zalecana do wykorzystania w szkole. Do każdego filmu dołączono materiały pomocne w przeprowadzeniu lekcji i dyskusji. Każdy z filmów to - w większości oparta na faktach - fabularna opowieść o losach młodych ludzi, których dotyka problem narkotyków, alkoholizmu, przemocy, sekt lub uzależnienia od multimediów. Reżyser nie wpada jednak w moralizatorską formułę, lecz pokazuje żywą opowieść... Filmy powstały na kanwie scenariusza spektakli, które grupa teatralna Roberta Turleja wystawiała w setkach szkół na terenie całej Polski. Ich autor przygotowywał scenariusz po konsultacjach z psychologami, lekarzami, osobami zajmującymi się problemami poruszanymi w spektaklach, pierwowzorami bohaterów, a nawet policjantami. Bardzo dobre recenzje wychowawców, przyjęcie spektakli przez młodzież, a także potrzeba szerszego dotarcia do szkół zaowocowały pomysłem adaptacji filmowej.
Książka
DVD
W koszyku
W sidłach / adaptacja tv i reżyseria Dariusz Regucki. - Kraków : Dom Wydawniczy Rafael, copyright 2006. - 1 dysk optyczny (DVD) (33 min 24 s) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + książka: 24 strony ; 17 cm.
(Lekcje Przestrogi)
Na podstawie sztuki teatralnej Roberta Turleja pod tym samym tytułem.
Wykształcony socjolog, stypendysta renomowanego uniwersytetu w USA to w istocie wyrachowany i zimny cynik bez skrupułów. Tam po raz pierwszy zetknął się z sektami bazującymi na filozofii Wschodu. Po powrocie do Polski z żelazną konsekwencją realizuje swój plan - wciąga w swoją sieć młodych ludzi, wyszukuje osoby wrażliwe, spragnione przyjaźni, poszukujące odpowiedzi na pytanie o sens życia. W jego macki dostaje się Danka. Film jest niezwykłym studium o tym, jak młoda, zdolna i mądra dziewczyna staje się bezwolną kukłą w rękach szarlatana. To także opowieść o tym, że za szczytnymi hasłami o miłości, tolerancji, sensie życia itp. kryje się prawdziwy cel działania sekty - pieniądze.
Filmowy pakiet edukacyjny "Lekcje przestrogi" to seria pięciu filmów o współczesnych zagrożeniach młodzieży, zalecana do wykorzystania w szkole. Do każdego filmu dołączono materiały pomocne w przeprowadzeniu lekcji i dyskusji. Każdy z filmów to - w większości oparta na faktach - fabularna opowieść o losach młodych ludzi, których dotyka problem narkotyków, alkoholizmu, przemocy, sekt lub uzależnienia od multimediów. Reżyser nie wpada jednak w moralizatorską formułę, lecz pokazuje żywą opowieść... Filmy powstały na kanwie scenariusza spektakli, które grupa teatralna Roberta Turleja wystawiała w setkach szkół na terenie całej Polski. Ich autor przygotowywał scenariusz po konsultacjach z psychologami, lekarzami, osobami zajmującymi się problemami poruszanymi w spektaklach, pierwowzorami bohaterów, a nawet policjantami. Bardzo dobre recenzje wychowawców, przyjęcie spektakli przez młodzież, a także potrzeba szerszego dotarcia do szkół zaowocowały pomysłem adaptacji filmowej.
Książka
DVD
W koszyku
Życie pod murem / adaptacja tv i reżyseria Dariusz Regucki. - Kraków : Dom Wydawniczy Rafael, copyright 2006. - 1 dysk optyczny (DVD) (28 min 15 s) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + książka: 24 strony ; 17 cm.
(Lekcje Przestrogi)
Na podstawie sztuki teatralnej Roberta Turleja pod tym samym tytułem.
Jaro jest dealerem narkotyków. W prowadzeniu biznesu cechuje go bezwzględność. Brzydzi się i gardzi narkomanami. Do interesu rozprowadzania narkotyków dołącza Seba. Potrzebuje "kasy", a handel to szybkie pieniądze. Na tym tle rozgrywa się dramat dwójki ludzi, którzy - w pogoni za pieniądzem z jednej strony i strachem przed życiem oraz ogromną potrzebą miłości z drugiej - stają się narkomanami. Monia (jedna z bohaterek filmu) razem z Sebą wstrzykuje sobie kompot i zaraża się AIDS. Nie wytrzymuje odrzucenia i samotności...
Filmowy pakiet edukacyjny "Lekcje przestrogi" to seria pięciu filmów o współczesnych zagrożeniach młodzieży, zalecana do wykorzystania w szkole. Do każdego filmu dołączono materiały pomocne w przeprowadzeniu lekcji i dyskusji. Każdy z filmów to - w większości oparta na faktach - fabularna opowieść o losach młodych ludzi, których dotyka problem narkotyków, alkoholizmu, przemocy, sekt lub uzależnienia od multimediów. Reżyser nie wpada jednak w moralizatorską formułę, lecz pokazuje żywą opowieść... Filmy powstały na kanwie scenariusza spektakli, które grupa teatralna Roberta Turleja wystawiała w setkach szkół na terenie całej Polski. Ich autor przygotowywał scenariusz po konsultacjach z psychologami, lekarzami, osobami zajmującymi się problemami poruszanymi w spektaklach, pierwowzorami bohaterów, a nawet policjantami. Bardzo dobre recenzje wychowawców, przyjęcie spektakli przez młodzież, a także potrzeba szerszego dotarcia do szkół zaowocowały pomysłem adaptacji filmowej.
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera zbiór wypróbowanych i efektywnych metod pracy z dziećmi z diagnozą dysleksji. Zawarte w książce ćwiczenia i pomysły mogą być łatwo modyfikowane i dostosowywane do różnych rodzajów zajęć. Są odpowiednie dla dzieci i młodzieży w przedziale wiekowym od 5. do 19. roku życia. Nie wymagają też żadnego specjalnego wyposażenia. Wzbogacono je opisami wyjaśniającymi naturę dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 243-[248].
Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii. W książce omówiono takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel. Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela - jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie - jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach - dzięki nim można efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.091.2-057.16 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Jeżyk Michałek, główny bohater opowiadań, z pomocą przyjaciół – kotki Kasi i borsuka Karolka – odkrywa świat uczuć i emocji. Słuchając albumu, dzieci wraz z Michałkiem poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak radość, przyjaźń, smutek, złość, wstyd, zazdrość czy nieśmiałość. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. Opowiadania wyjaśniają także różne emocje towarzyszące zabawie – dzieci dowiadują się, jak zapraszać innych do zabawy, dołączać do trwającej już zabawy oraz jak nauczyć się przegrywać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AB [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Jeżyk Michałek, główny bohater opowiadań, z pomocą przyjaciół – kotki Kasi i borsuka Karolka – odkrywa świat uczuć i emocji. Słuchając albumu, dzieci wraz z Michałkiem poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak radość, przyjaźń, smutek, złość, wstyd, zazdrość czy nieśmiałość. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. Opowiadania wyjaśniają także różne emocje towarzyszące zabawie – dzieci dowiadują się, jak zapraszać innych do zabawy, dołączać do trwającej już zabawy oraz jak nauczyć się przegrywać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
AUDIOBOOK. Książka mówiona w formacie audio. Zbiór 10 opowiadań, które sprzyjają rozwijaniu umiejętności społecznych u dzieci. Jest to kontynuacja przygód Jeżyka Michałka. Słuchając albumu, dzieci - wraz z Michałkiem - poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak miłość, tęsknota, złość, zniecierpliwienie czy strach. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. W drugiej części albumu, dzięki innowacyjnym opowiadaniom z alternatywnymi zakończeniami, dzieci dowiadują się: dlaczego nie warto odpowiadać przemocą na przemoc, jak zachowuje się prawdziwy zwycięzca, po co są zasady, jak wyrażać swoje zdanie i jak pocieszać osoby, które tego potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AB [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
AUDIOBOOK. Książka mówiona w formacie audio. Zbiór 10 opowiadań, które sprzyjają rozwijaniu umiejętności społecznych u dzieci. Jest to kontynuacja przygód Jeżyka Michałka. Słuchając albumu, dzieci - wraz z Michałkiem - poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak miłość, tęsknota, złość, zniecierpliwienie czy strach. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. W drugiej części albumu, dzięki innowacyjnym opowiadaniom z alternatywnymi zakończeniami, dzieci dowiadują się: dlaczego nie warto odpowiadać przemocą na przemoc, jak zachowuje się prawdziwy zwycięzca, po co są zasady, jak wyrażać swoje zdanie i jak pocieszać osoby, które tego potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. W monografii wyodrębniono cztery części poświęcone wybranym zagadnieniom diagnozy interdyscyplinarnej, decydujące o globalnym i wielospecjalistycznym poznaniu dziecka. Pierwsza część Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej została poświęcona fundamentom diagnozy interdyscyplinarnej, na którą składa się diagnoza pedagogiczna i psychopedagogiczna oraz medyczna (neurologiczna i psychiatryczna) dziecka. Część druga Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia odnosi się do kierunków diagnozy funkcjonalnej, stanowiącej interdyscyplinarny opis funkcjonowania dziecka, oraz jest diagnozą wyjściową, która daje początek edukacji dla rozwoju. Część trzecia Diagnoza wybranych zaburzeń rozwojowych to opis i charakterystyka procesu diagnozy, który powinien zostać przeprowadzony, aby ocenić i poznać dziecko z zaburzeniami rozwojowo­-funkcjonalnymi. Część ostatnia, zatytułowana Wybrane problemy diagnozy logopedycznej, dotyczy rozpoznania logopedycznego, które powinno zostać przeprowadzone w przypadku wystąpienia określonych nieprawidłowości rozwojowych mowy. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 220-222.
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Publikacja stanowi nowoczesny poradnik dla wychowawców, nauczycieli, rodziców, opiekunów, dzięki któremu lekcje wychowawcze zamienią się w budującą przygodę po własne marzenia. Autorki zawarły w książce scenariusze zajęć rozwijające kreatywność, inteligencję emocjonalną, analityczne myślenie, poczucie własnej wartości od najmłodszych lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.064.2:159.922.7/.8 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 226-229.
Książka stanowi drugą część podręcznika dla nauczycieli i wychowawców pełnego pomysłów na zajęcia rozwijające kompetencje miękkie. Znaleźć w niej można kreatywne scenariusze lekcji wychowawczych, dzieki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Pomysły na lekcje wychowawcze zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.064.2:159.922.7/.8 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Lex)
Na książce zbędny ISSN.
Bibliografia na stronach 291-306, wykaz aktów prawnych i orzecznictwa na stronach 307-315, netografia na stronie 317.
Publikacja przedstawia prawne aspekty przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Autorka, prezentując instytucje prawne służące izolacji sprawcy przemocy w rodzinie od ofiary, koncentruje się na takich środkach, jak:
-zakaz zbliżania się sprawcy do ofiary
-zakaz kontaktów sprawcy z ofiarą
-nakaz opuszczenia przez sprawce lokalu zajmowanego wspólnie z ofiarą
Analiza przeciwdziałania przemocy w rodzinie prowadzona jest w oparciu o dokumenty źródłowe, w tym rekomendacje organów międzynarodowych, orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, a także obowiązujące akty prawne krajowe i zagraniczne oraz akty prawa międzynarodowego.
Książka adresowana jest w szczególności do członków gminnych zespołów interdyscyplinarnych i komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, pracowników socjalnych, funkcjonariuszy Policji, prokuratorów, sędziów, a także nauczycieli, lekarzy i kuratorów.
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział I
Przemoc w rodzinie
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Definicje pojęcia przemocy w rodzinie
1.3. Cykl przemocy w rodzinie
1.4. Analiza policyjnych i sądowych statystyk dotyczących przemocy w rodzinie
1.5. Skala przemocy w rodzinie w badaniach opinii publicznej
1.6. Podsumowanie
Rozdział II
Izolacja sprawcy przemocy w rodzinie od ofiary na tle międzynarodowym i prawnoporównawczym
2.1. Uwagi ogólne
2.2. System Organizacji Narodów Zjednoczonych
2.2.1. Pakty i konwencje mające charakter ratyfikowanych umów międzynarodowych
2.2.2. Opinie i rekomendacje Komitetu CEDAW
2.2.3. Dokumenty ONZ niemające charakteru ratyfikowanych przez Polskę umów międzynarodowych
2.3. Rada Europy
2.3.1. Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności i orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka
2.3.2.Zalecenia Zgromadzenia Parlamentarnego oraz Komitetu Ministrów Rady Europy
2.3.3. Konwencja o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej
2.4. Unia Europejska
2.4.1. Decyzje organów UE, w tym decyzje w sprawie programu Dafne
2.4.2. Inne dokumenty Unii Europejskiej
2.5. Austriacka ustawa o ochronie przed przemocą w rodzinie jako przykład modelowych rozwiązań prawnych
2.5.1. Geneza rozwiązań austriackich
2.5.2. Rola i kompetencje policji i sądu
2.5.3. Interdyscyplinarność austriackiego systemu ochrony ofiar przemocy w rodzinie
2.5.4. Penalizacja nękania jako element austriackiego systemu ochrony ofiar przemocy w rodzinie
2.6. Podsumowanie
Rozdział III
Geneza uchwalenia ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
3.1. Uwagi ogólne
3.2. Projekt Pełnomocniczki Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn i prace rządowe
3.3. Przebieg prac parlamentarnych
3.3.1. Prace w Sejmie RP
3.3.2. Prace nad ustawą w Senacie RP
3.4. Podsumowanie
Rozdział IV
Przepisy ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
4.1. Uwagi ogólne
4.2. Zadania i obowiązki wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
4.2.1. Uwagi wstępne
4.2.2. Przepisy o charakterze ogólnym
4.2.3. Definicje pojęć w ustawie
4.2.4. Zadania jednostek samorządu terytorialnego
4.2.5. Zadania organów administracji rządowej
4.2.6. Współpraca z organizacjami pozarządowymi
4.2.7. Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie
4.2.8. Obowiązek zawiadomienia o przemocy w rodzinie
4.2.9. Nowelizacja ustawy o pomocy społecznej
4.3. Warunkowy dozór Policji
4.3.1. Uwagi wstępne
4.3.2. Warunkowy dozór Policji a "zwykły" dozór Policji
4.3.3. Przesłanki zastosowania warunkowego dozoru Policji
4.3.4. "Warunek" w warunkowym dozorze Policji
4.3.5. Zakaz kontaktów w ramach warunkowego dozoru Policji
4.3.6. Organ właściwy w sprawie
4.3.7. Ocena instytucji warunkowego dozoru Policji
4.4. Nowelizacja kodeksu karnego
4.4.1. Uwagi wstępne
4.4.2. Zmiana art. 41a § 1 k.k.
4.4.3. Warunkowe umorzenie postępowania karnego (art. 67 § 3 k.k.)
4.4.4. Nowe obowiązki przy zawieszeniu wykonania kary
4.4.5. Artykuł 13 ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie a nowelizacja kodeksu karnego
4.5. Podsumowanie
Rozdział V
Geneza ustawy z dnia 10 czerwca 2010 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw
5.1. Uwagi ogólne
5.2. Nowelizacja kodeksu postępowania karnego z 2009 r. oraz "mała" nowelizacja ustawy z 2010 r.
5.3. Projekt nowelizacji ustawy autorstwa Fundacji "Razem Lepiej"
5.4. Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw
5.5. Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw
5.6. Prace nad projektami w komisjach sejmowych
5.7. Opinie Biura Analiz Sejmowych
5.8. Dyskusje na posiedzeniach plenarnych Sejmu RP
5.9. Prace nad ustawą w Senacie RP
5.10.Podsumowanie
Rozdział VI
Przepisy ustawy z dnia 10 czerwca 2010 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw
6.1. Uwagi ogólne
6.2. Ewolucja rozwiązań w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
6.2.1. Preambuła do ustawy
6.2.2. Zakres zadań administracji publicznej
6.2.3. Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i sprawozdanie z jego realizacji
6.2.4. Obowiązek denuncjacji
6.3. Nowe regulacje
6.3.1. Gminne zespoły interdyscyplinarne
6.3.2. Procedura "Niebieskie Karty"
6.3.3. Odebranie dziecka z rodziny
6.3.4. Zakaz stosowania kar cielesnych
6.4. Cywilny nakaz opuszczenia mieszkania
6.5. Izolacja sprawcy od ofiary - nowe zadania Policji?
6.5.1. Nowelizacja ustawy o Policji - zatrzymanie porządkowe
6.5.2. Zatrzymanie procesowe w nowelizacji kodeksu postępowania karnego
6.6. Zakaz zbliżania się i nakaz opuszczenia lokalu w znowelizowanym kodeksie karnym
6.6.1. Zakaz zbliżania się i nakaz opuszczenia lokalu jako środki karne
6.6.2. Środki probacyjne
6.6.3. Inne zmiany w kodeksie karnym
6.7. Nowelizacja kodeksu postępowania karnego
6.7.1. Nowelizacja z 2009 r. - art. 275 kodeksu postępowania karnego
6.7.2. Nakaz opuszczenia lokalu jako nowy środek zapobiegawczy
6.8. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego
6.9. Podsumowanie
UWAGI KOŃCOWE
BIBLIOGRAFIA
AKTY PRAWNE
ORZECZNICTWO
STRONY INTERNETOWE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biała Plama)
Bibliografia na stronach 273-[275].
"Mutyzm wybiórczy : własnymi słowami" to wyjątkowo cenna pozycja. Autorzy omawiają nie tylko kryteria formalne, lecz także złożoność objawów mutyzmu wybiórczego. Książka obfituje w przykłady sytuacji nasilających te objawy. Carl Sutton i Cheryl Forrester pokazują, jak dzieci i młodzież z mutyzmem przeżywają doświadczenie lęku, nękania, wstydu i poczucia odmienności. Wydaje mi się, że dla rodziców, wychowawców i terapeutów mających do czynienia ze współczesnym systemem edukacyjnym, tak bardzo skoncentrowanym na wynikach i pomijającym emocjonalność uczniów, będzie to szczególnie ważna lektura." (dr Agnieszka Kossowska - autorka książki "Duże sprawy w małych głowach")
"Gdybym mogła przeczytać taką książkę w okresie mojego dorastania, nie dopuściłabym do tego, aby to, co inni sądzą na temat mojego milczenia, wpłynęło na moje poczucie własnej wartości. Niewiele mieliśmy do tej pory źródeł pozwalających zrozumieć złożoność brzemienia mutyzmu. Dziś czytelnik zyskuje szansę na uświadomienie sobie powagi tego zaburzenia i na nauczenie się właściwego reagowania na jego przejawy. Osobista perspektywa autora oraz historie opowiedziane przez osoby, które doświadczyły mutyzmu wybiórczego, dają nam możliwość wniknięcia do ich świata. Mam nadzieję, że dzięki tej książce będzie się w Polsce coraz więcej mówiło o mutyzmie i coraz więcej dzieci będzie miało szansę na właściwą diagnozę." (Agnieszka Warszawa - prezes fundacji Autism Team)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała z myślą o szkolnych lekcjach wychowawczych, ale można z niej korzystać również w innych okolicznościach. Skłania do lektury w dowolnej kolejności rozdziałów, zależnie od potrzeb. To propozycja tematów dialogu z młodzieżą, która potrzebuje rozmowy o dobru i złu, o wartościach, celu i sensie życia, wyborach. Lekcje wychowawcze mogą ułatwić edukacyjne dyskusje o postawach w kontekście szkolnych i pozaszkolnych wydarzeń. Do refleksji zachęca zbiór 130 nowel wspomaganych pytaniami o podstawy istnienia, na które warto poszukać odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.064.2:159.922.7/.8 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: psychoedukacja, opowiadania i ćwiczenia, łączybajki dla małych i dużych.
Żyjemy w świecie nieustannej rywalizacji. Z jednej strony daje ona wielu osobom napęd do działania i jest motorem postępu. Z drugiej – dzieli ludzi na wygranych i przegranych, bywa też przyczyną dramatów. Ta książka przedstawia zdrowy model rywalizacji i pomaga uniknąć pułapek związanych ze współzawodnictwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Brak informacji o dostępności: sygn. OP II [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 295-300.
Pierwsze polskie wydanie klasycznego i kultowego przewodnika, który zyskał status międzynarodowego bestsellera i od lat wspomaga rodziców i nauczycieli na drodze do rozkochania dzieci w czytaniu. Działalność Jima Trelease’a zainspirowała także twórców kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”. W jaki sposób czytanie dzieciom na głos pomaga im stać się zapalonymi czytelnikami? Badania dowodzą, że głośne czytanie poprawia ich umiejętności czytania, pisania, mówienia i słuchania - a przede wszystkim ich nastawienie do czytania. Książka oferuje: sprawdzone techniki i strategie, sposoby na odkrywanie przyjemności z czytania, pomysły na aktywności w domu, szkole i bibliotece. Przewodnik zawiera również nieocenioną pomoc przy doborze lektur dla dzieci - wykaz wartościowych i lubianych przez nie książek, po które można sięgać w zależności od ich potrzeb i wieku. Jeśli chcecie więc, aby wasze dzieci z radością i ciekawością słuchały głośnego czytania, a przyszłości chętnie czytały same, sięgnijcie po ten niezwykły przewodnik po świecie słowa pisanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Rok wydania wg BN.
Dynamiczne życie nastolatków wypełniają małe sekrety i wielkie tajemnice, których dotrzymywanie obciąża i pochłania mnóstwo energii. Zwierzanie się przynosi ulgę, ale jest ryzykowne. Przyjęcie na siebie cudzego sekretu obarcza koniecznością zachowania dyskrecji i czasem wielką odpowiedzialnością. Jak się zachować w zagmatwanych i niecodziennych sytuacjach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program wychowania fizycznego „Ruch – zdrowie dla każdego 2” adresowany jest dla uczniów II etapu edukacyjnego – ośmioletniej szkoły podstawowej. Program może być realizowany praktycznie w każdych warunkach szkolnych, po ewentualnych korektach. Do jego realizacji wystarczą standardowe warunki szkolne (sala gimnastyczna lub pomieszczenie zastępcze, korytarze oraz boisko na zewnątrz). Bardzo przydatne będą tereny naturalne, położone w bliskiej odległości od szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.016:796 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej