Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(64)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje naukowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
nieokreślona
(61)
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(3)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(6)
Okuniewski Juliusz
(5)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Domagała Aneta
(4)
Grandin Temple (1947- )
(4)
Kranowitz Carol Stock
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Mirecka Urszula
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Baczała Ditta
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bochenek Emilia
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Łuczyński Edward (1947- )
(2)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Brzozowska-Misiewicz Ilona
(1)
Burge Garry
(1)
Buzon James
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Błeszyńska Lucyna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Castleman Bob
(1)
Christian Mitch
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Evans Craig R
(1)
Fazli Azeem Qazi
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Green Shannon
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Hane Ruth Elaine Joyner
(1)
Harmonia Universalis
(1)
Isaacs Paul (1986- )
(1)
Jankowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Kaufmann Liane (1967- )
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Koomar Jane
(1)
Krejcha Karen
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kupferstein Henny
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Landerl Karin (1967- )
(1)
Lesko Anita
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Maguire Richard (teolog)
(1)
Majcher Karolina
(1)
Makin John
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Miller Lucy J
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Moody Larry
(1)
Morgan Lisa
(1)
Moskal Maria
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
O'Toole Jennifer Cook (1975- )
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(1)
Perner Lars
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Purkis Jeanette (1974- )
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Robison Mary
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sambor Beata
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Selpal Steve
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Simone Rudy
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(61)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(64)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Logopedzi
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Logopedia
(17)
Dziecko autystyczne
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Zaburzenia mowy
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(8)
Mowa
(8)
Dziecko
(7)
Terapia logopedyczna
(6)
Diagnoza logopedyczna
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Autyzm
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Wychowanie
(4)
Zaburzenia autystyczne
(4)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Czytanie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Jąkanie
(3)
Leczenie
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Terapia sensoryczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Metoda Montessori
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pisanie
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Zmysły
(2)
Afazja
(1)
Agnozja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aromaterapia
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Balbutologopedia
(1)
Blended learning
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba Parkinsona
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Drogi oddechowe górne
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja dla twórczości
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gerontologopedia
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głusi
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krtań
(1)
Laryngektomia
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda projektów
(1)
Montessori, Maria
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nadwrażliwość słuchowa
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Neurologopedia
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Noworodek
(1)
Nowotwory
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(14)
Praca zbiorowa
(10)
Podręcznik
(7)
Monografia
(6)
Opracowanie
(6)
Podręczniki
(2)
Antologia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Medycyna i zdrowie
(21)
Psychologia
(12)
Językoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 247-248.
Dzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori - nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia, netografia przy pracach i na stronach 405-456. Indeks.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów - badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch - we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronie 359.
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 139-143.
Książka stanowi rodzaj poradnika dla osób stykających się na co dzień z problemem afazji, zarówno dla pacjentów oraz ich rodzin, jak i specjalistów zajmujących się rehabilitacją osób z zaburzeniami neurologicznymi. Autorki w przystępny sposób omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące afazji – jej definicję, przyczyny, rodzaje, przejawy, a także formy, cele i przebieg procesu terapeutycznego. Posługują się przy tym przykładami autentycznych przypadków zaczerpniętymi z własnej praktyki zawodowej oraz z zapisków znanych postaci, literatury i filmu, które ukazują wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć afatycy, aby „powrócić do przeszłości”. Dużym walorem książki są liczne ilustracje wykonane przez pacjentów i słowniczek pojęć związanych z zaburzeniami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa autora przekładu ze strony redakcyjnej.
Bibliografia, netografia na stronach 595-636. Indeks.
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Domek terapeutyczny…" ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby - poza radością obu stron - przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 455-478. Indeks.
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które - w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą - pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych: wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem; wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem; ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie; domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania; sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron; sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu z okazji 60-lecia pracy zawodowej.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 662-747. Indeks.
Publikacja omawia zagadnienia związane z gerontologopedią, czyli tworzącą sie subdyscypliną z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-211. Indeks.
Celem tej książki jest ukazanie koncepcji Sherborne jako ugruntowanego teoretycznie podejścia z zakresu ukierunkowanej na relacje pedagogiki ruchu oraz jego rozszerzenie. Oprócz przystępnego i wyczerpującego wprowadzenia publikacja zawiera konkretne wskazówki oraz dokładny opis aktywności i zabaw w odniesieniu do określonych elementów składowych koncepcji Weroniki Sherborne. Dzięki temu praktykujący pedagodzy oraz studenci mają możliwość zapoznania się z praktyczną stroną tej metody, przydatnej w pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami zachowania, jak i z osobami, których rozwój przebiega prawidłowo. Korzystanie z książki ułatwia jej przejrzysta struktura oraz zdjęcia przedstawiające ćwiczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 323-358. Indeks.
Tom Zaburzenia płynności mowy jest prawdziwie interdyscyplinarny w swym charakterze, gdyż łączy elementy takich dziedzin, jak nauka o komunikacji i jej zaburzeniach, psychologia, psychoterapia, neuronauka oraz nauki społeczne. […] W wielu tekstach można znaleźć nawiązanie do praktyki logopedycznej opartej na faktach. W takim ujęciu wyniki badań naukowych są jednym z ważniejszych kryteriów programowania postępowania logopedycznego. Pozwala to patrzeć z optymizmem na kierunek obecnego rozwoju logopedii, w którym ważne jest łączenie teorii z praktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wyd. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2015. - 317 s. : il. kolor. ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okł.: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Książka zawiera pogrupowane tematycznie historyjki np. "Błędy", "Ja i moje uczucia", "Święta i prezenty", "Dręczenie". Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Ponad 150 historyjek społecznych, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CDR [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych": dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia na stronach 409-462. Indeks.
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 712-809. Indeks.
"Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej." Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej