Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(89)
Forma i typ
Książki
(88)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(20)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(2)
Poezja
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
nieokreślona
(72)
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(12)
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(4)
Filia Naukowa
(4)
Autor
Camarda Sylwia
(5)
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Jegier Aneta
(4)
Kranowitz Carol Stock
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(3)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Kaczmarek Leon (1911-1996)
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Siara Olga
(2)
Skarbek Karolina
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Bala Joanna
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Biel Lindsey
(1)
Birch Ann
(1)
Blau Melinda (1943- )
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brooks Felicity
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Cabała Monika
(1)
Chandler Fiona
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmielewska Elżbieta
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Czubak Marzena
(1)
Dawson Peg
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Dell Carl W
(1)
Drobek-Ziemińska Beata
(1)
Dyner Władysław Jan (1907-1997)
(1)
Dyrda Karolina
(1)
Eisenberg Arlene
(1)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(1)
Eliot Lise
(1)
Ever Claire
(1)
Fisher Robert (1943- )
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gogacz Emilia
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gregorczuk Monika (psycholog)
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Guare Richard
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hall Nicola
(1)
Hathaway Sandee Eisenberg
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hogg Tracy (1960-2004)
(1)
Horała Małgorzata
(1)
Hupp Stephen
(1)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jewell Jeremy
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Kapusta Ewa Marianna
(1)
Karczmarzyk Małgorzata Anna
(1)
Kata Joanna
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kierzkowska Małgorzata
(1)
Kisch Andrea
(1)
Klonowska Katarzyna
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołtyś Barbara
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Krawczyński Marian (1934- )
(1)
Krupina Aleksandra (1958- )
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kłosiński Michał (pedagogika)
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Largo Remo H. (1943- )
(1)
Lendzion Joanna
(1)
Lewandowska Marta (tłumacz)
(1)
Lis Stanisława (1931-2001)
(1)
Lubiewska Katarzyna (1973- )
(1)
Mach Cecylia
(1)
Majcher Karolina
(1)
Malim Tony
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1901-2000
(9)
1945-1989
(4)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(89)
Holandia
(2)
Język
polski
(89)
Odbiorca
Rodzice
(17)
Nauczyciele
(8)
Pedagodzy
(6)
Psycholodzy
(6)
Logopedzi
(5)
Dzieci
(4)
6-8 lat
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Psychoterapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Studenci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1537)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(-)
Rodzina
(1133)
Powieść młodzieżowa polska
(991)
Język polski
(933)
Przyjaźń
(874)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(678)
Miłość
(654)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(536)
Powieść francuska
(535)
Literatura polska
(534)
Bajkoterapia
(509)
II wojna światowa (1939-1945)
(507)
Tajemnica
(492)
Wojsko
(486)
Powieść niemiecka
(478)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(460)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(399)
Wychowanie w rodzinie
(392)
Uczniowie
(390)
Nauczyciele
(375)
Rodzeństwo
(372)
Historia
(369)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(356)
Powieść młodzieżowa angielska
(350)
Wychowanie
(344)
Nastolatki
(324)
Uczucia
(324)
Książka mówiona
(322)
Śledztwo i dochodzenie
(320)
Sekrety rodzinne
(315)
Żydzi
(312)
Opowiadanie polskie
(309)
Życie codzienne
(293)
Matematyka
(292)
Magia
(288)
Dziewczęta
(287)
Małżeństwo
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(269)
Trudne sytuacje życiowe
(268)
Policjanci
(267)
Nauczanie początkowe
(259)
Psy
(259)
Szkolnictwo
(257)
Pamiętniki polskie
(249)
Internet
(248)
Dramat polski
(247)
Kultura
(237)
Powieść dziecięca polska
(236)
Zabójstwo
(235)
Ludzie a zwierzęta
(230)
Język angielski
(229)
Terroryzm
(228)
Polacy za granicą
(226)
Polityka międzynarodowa
(226)
Matki i córki
(225)
Boże Narodzenie
(223)
Psychologia
(217)
PRL
(215)
Pedagogika
(211)
Zarządzanie
(210)
Przyroda
(209)
Wsie
(207)
Nauczanie
(201)
Unia Europejska
(201)
Władcy
(201)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Psychoterapia
(196)
Przedsiębiorstwo
(194)
Wybory życiowe
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(186)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Osoby zaginione
(184)
Podróże
(184)
Chłopcy
(178)
Publicystyka polska
(177)
Dziadkowie i wnuki
(175)
Dziennikarze
(172)
Geografia
(171)
Śmierć
(170)
Przestępczość zorganizowana
(168)
Narkomania
(167)
Samorząd terytorialny
(166)
Policja
(165)
Polityka
(165)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Gatunek
Poradnik
(26)
Opracowanie
(13)
Praca zbiorowa
(10)
Wydawnictwa popularne
(7)
Podręcznik
(5)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajki terapeutyczne
(1)
Broszura
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Psychologia
(39)
Medycyna i zdrowie
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
89 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej MPS)
Bbliografia, netografia na stronach 185-197.
Książka poświęcona została pedagogicznym aspektom pracy asystenta rodziny. Asystent rodziny znajdzie tu inspiracje dotyczące prowadzenia spotkań z rodzinami, które mają na celu poszerzyć ich wiedzę dotyczącą potrzeb i możliwości dzieci w różnym wieku, jak również wzmocnić więzi rodzic - dziecko. W tych rodzinach, w których z diagnozy przeprowadzonej przez pracownika socjalnego wynika, że rodzina ma potencjał do zmiany, warto bowiem podjąć gruntowne działania w celu poprawy funkcjonowania rodziców. Książka zawiera również treści dotyczące standardów przeciwdziałania przemocy względem dzieci oraz form terapii dzieci z traumą rozwojową. Książka została oparta na współczesnej wiedzy nie tylko z zakresu pedagogiki rodziny, ale również neuronauki, psychologii rozwojowej i psychotraumatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 304 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Choć znowelizowana ustawa oświatowa rodzicom sześciolatków pozostawia do wyboru przedszkole lub szkołę, nie ulega wątpliwości, że część z nich wybierze to drugie rozwiązanie. Czy wobec tego szkoła i nauczyciele są w pełni gotowi na przyjęcie o rok młodszych uczniów? Czy wszyscy nauczyciele sześcioletnich pierwszoklasistów potrafią właściwie organizować zabawę, która jest podstawową formą aktywności dzieci w tym wieku? To tylko przykładowe pytania, na które muszą odpowiedzieć sobie sami nauczyciele, ale odpowiedzi te z pewnością bardzo interesują także rodziców najmłodszych uczniów. Nowa sytuacja wymaga wielostronnych zmian w pracy nauczycieli, zobowiązując ich do poszerzenia kompetencji zawodowych w zakresie: prakseologii, komunikacji, współdziałania, kreatywności, technologii informacyjnej, aksjologii itd. Nauczyciele, świadomi różnic pomiędzy siedmioletnim – „oswojonym” a sześcioletnim – „nowym” pierwszoklasistą, wciąż poszukują źródeł informacji wspierających działania edukacyjne w nowej rzeczywistości. Jednym z nich jest publikacja Sześciolatek w roli ucznia, adresowana zarówno do nauczycieli, jak i rodziców oraz studentów pedagogiki, stanowiąca aktualizację poprzedniej pozycji pt. Dziecko sześcioletnie w szkole (której nakład został już wyczerpany), wzbogacona o nowe artykuły, wskazówki dla nauczycieli i rodziców oraz wyniki najnowszych badań. Sześciolatek w roli ucznia składa się z sześciu rozdziałów zawierających opracowania z zakresu pedagogiki porównawczej, psychologii, biomedyki i metodyki. Ważne miejsce zajmuje tu problem diagnozowania rozwoju dziecka wraz z klasyfikacją wybranych zaburzeń. Nie pominięto również znaczenia szeroko pojętych nowatorskich działań pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3-021.64 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Najnowsze badania wykazują skuteczność terapii zabawą w pracy z dziećmi z trudnymi zachowaniami, z zaburzeniami rozwojowymi, z niepełnosprawnościami, a także znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej. Garry L. Landreth nie tylko omawia rozwój terapii zabawą i przedstawia podstawowe badania poświęcone tej formie pracy z najmłodszymi, ale także szczegółowo i w przystępny sposób uczy, jak budować relacje z dzieckiem, tak aby mogło ono w pełni wyrażać i odkrywać swoje Ja poprzez zabawę w celu optymalnego wzrostu i rozwoju. W książce omówiono m. in. znaczenie zabawy w życiu dzieci, funkcje zabawy w procesie terapeutycznym, założenia zorientowanej na dziecko terapii zabawą, zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi, rolę terapeuty i rodziców w terapii zabawą. Terapeuci znajdą tutaj także szczegółowe wskazówki dotyczące organizacji pokoju zabaw oraz zalecanych zabawek i materiałów, sugestie, jak odnosić się do rodziców i jak wyjaśniać terapię zabawą oraz sugestie dotyczące reagowania na typowe problemy pojawiające się w pokoju zabaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Wychowanie i wspomaganie rozwoju małego dziecka to długotrwały proces, który jest budowany przez wiele czynników. Na część z nich rodzice, opiekunowie i nauczyciele nie mają wpływu. Jednak mogą oni świadomie korzystnie oddziaływać na proces wychowania i wspomagania rozwoju, organizując zabawy i sytuacje wspomagające poszczególne obszary funkcjonowania małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronie 483. Indeks.
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder - SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w przystępny sposób opowiada o objawach SPD, jego typach, diagnozie i terapii. W książce można też znaleźć rady dla całej rodziny dziecka o niezgranych zmysłach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomiała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a "odkrycie dziecka", jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latah jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb - nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.
"O kształtowaniu się człowieka" to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku - pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej. "Wykłady londyńskie 1946" trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci - dziś i w przyszłości. "Wszystkich nas łączą doświadczenia smutnego okresu, który właśnie dobiegł końca; wydarzenia ostatnich lat zjednoczyły ludzi. W tych czasach jeszcze bardziej nasila się nadzieja, że edukacja pomoże zmienić świat na lepsze. Dziś wszędzie słychać opinię, że edukacja jest dla świata nadzieją na przyszłość. Dotychczas traktowano ją jako jedną z wielu drugorzędnych dziedzin wiedzy; nie przypisywano jej dużego znaczenia. Panowało przekonanie, że nie wywiera wpływu na społeczeństwo, ponieważ skupia się jedynie na małych dzieciach, uczniach, którzy nie są jeszcze obywatelami, członkami społeczeństwa. Dziś edukację postrzega się inaczej, jako niezmiernie ważną i potężną siłę, której musimy użyć, jeśli chcemy odbudować świat." "Jest to głos dojrzały, bo doktor Montessori dała te wykłady w 1946 roku, sześć lat przed śmiercią. Czytając je, można wyczuć, że zjeździła cały świat, od Argentyny po Australię, od Indii po Stany Zjednoczone, i poczyniła ważne naukowe obserwacje (…) na temat dziecka i natury ludzkiego rozwoju. W 1946 roku była już całkowicie pewna siebie i swoich postulatów. Jednak w jej głosie słychać też lekki niepokój kobiety, która często jest źle rozumiana. W tych wykładach dla studentów przedstawia swoje założenia jasno, posługując się słowami niczym młotem, z naciskiem powtarzając wnioski - jakby w nadziei, że tym razem do kogoś dotrą, że tym razem ktoś rzeczywiście zrealizuje jej sugestie. To dojrzały głos kobiety, która poświęciła całe życie pewnej idei i ma poczucie, że zostało jej już niewiele czasu."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 612.6 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 128-131.
Wydanie zaktualizowane - zgodne z nową podstawą programową. Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: • posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego; • posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; • z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia; • ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia); • ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD; • słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem; • przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe); • w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Małego Dziecka; 12)
Bibliografia przy artykułach.
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3-021.64 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W kręgu kultury i literatury dla dzieci / Zofia Olek-Redlarska. - Wydanie drugie poprawione i uzupełnione. - Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2019. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 235-254.
(...) Autorka obejmuje refleksją badawczą następujące kręgi tematyczne: wybitni twórcy: Konopnicka, Amicis, Korczak, Papuzińska, Wilkowski; edycje tekstów np. „Świerszczyk” i baśnie; poezja dla dzieci np. kołysanki, motyw domu, dydaktyzm i przez dzieci tworzona; edukacja wczesnoszkolna (odbiór, proces dydaktyczny). W rozprawach tworzących monografię stara się przekazać swoje przemyślenia, odczucia, własną hierarchię wartości, a także podpowiedzieć, jak można i jak skutecznie docierać do młodych czytelników. Monografia przekonuje o erudycji Autorki, jej wiedzy merytorycznej i znajomości tekstów tworzonych dla dzieci, o jej przygotowaniu dydaktycznym, a także – jej miłości do dziecka, czytelnika, ucznia i do literatury oraz tradycji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-93 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Przyjęta nazwa autorki: Małgorzata Parcheta-Kołoszuk.
Kim są sensoryczne dzieciaki? To między innymi Tadek niejadek, co lubi tylko to, co mama ugotuje, i Zuzia, którą wszystko drapie. Bohaterów książki Małgorzaty Parchety łączy problem, jaki stanowią dla nich zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Dzięki atrakcyjnej dla najmłodszych i ich rodziców formie bajki terapeutycznej autorka w przystępny sposób pokazuje: jak objawiają się zaburzenia SI, jakie trudności spotykają "sensoryczne dzieciaki" w codziennym życiu (w przedszkolu, w szkole, na placu zabaw), jak rozmawiać z dziećmi wymagającymi terapii SI i wspierać je, będąc rodzicem/terapeutą/nauczycielem, jak rozwijać inteligencję emocjonalną dzieci, oswajając je z trudnymi sytuacjami i emocjami. Na książkę składają się: 8 opowiadań terapeutycznych pozwalających utożsamić się małym czytelnikom z bohaterami, a przez to zrozumieć własne uczucia i oswoić problemy, komentarze autorki - pytania do tekstów i propozycje ćwiczeń, spis przykładowych objawów zaburzeń SI - przydatny rodzicom, którzy zastanawiają się nad konsultacją z terapeutą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej